Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:05
Onderwerp: eer uw vader en uw moeder???
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Mijn gevoel zegt... Het contact met je ouders verbreek je niet zomaar, Daar is veel aan vooraf gegaan. Ik kan alleen zeggen doe wat jullie hart jullie ingeeft en zolang jullie er beiden achterstaan en je er "goed"bij voelt, Dan jullie hart volgen. Hoop dat je me een beetje snapt vind het moelijk onder worden te brengen In iedergeval sterkte met alles en je moet niet iets doen omdat het van een ander moet. |
Dus ook niet van God? Stel je hart open, ook voor de ouders, laat Gods liefde spreken door alles heen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:03
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
PIETER649 schreef: | die strenge schooljuffenbril staat haar n stuk beter rob.... |
Is dat zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 19:32
Onderwerp: Een fout in de vrouw
|
|
|
PIETER649 schreef: | En jij beweerd nog steeds dat mijn bijdrage niet klopt??? Spreek jezelf niet iedere keer tegen Mar, dat is vermoeiend. |
Weet jij wel zeker.... dat jij mijn reactie gooit onder een algemene bewering van jou....?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 19:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:56
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Hoe het ook zij...beste mensen...ik blijf bij mijn mening. Wat er ook van gezegd wordt. Ik merk dat er tot nu toe niemand het léf heeft zelf ook eens te erkennen niet altijd even vriendelijk te zijn! Ik gaf zelf aan dat ik mijn hand ook in eigen boezem steek..moet ik steeds door iedereen belaagt worden zoals de reacties weergeven? Of wil iedereen hun frustraties op mij áf reageren? Kom maar, hoor...ik heb een brede rug! |
Ik vind dat je nu wel heel uitdagend bezig bent... Dat gaat net zolang goed totdat er weer iemand geband wordt... Dat is ook wat in de chatbox gebeurd...
Ik brand mijn vingers er niet langer aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:46
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk persoonlijk; als jullie beide er mee kunnen leven, zowel Aernoudt als jij, en je hebt hun ook verteld waarom jullie het contact willen verbreken, dat het goed is...... Luister niet te veel naar wat anderen zeggen of denken, het is jullie gezamelijke mening en besluit. Wat ik nog wel wil zeggen, afstand/afscheid nemen van mensen (familie) kan op het moment makkelijk en juist lijken, maar kan later wel eens heel zwaar gaan wegen ..... Sterkte met en in alles |
Precies cross, Zelf heb ik ook geen contact meer met mijn ex schoonouders door de omstandigheden, maar respecteer hun nog steeds en kan dat ook blijven doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:40
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
MARIO216 schreef: | April doet wat ie wil, dus ik voorspel regen |
Woorden hebben kracht Mario... Mischien dat er dan een plaatselijke regenbui bij jou valt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:39
|
|
|
HAAS141 schreef: | aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken. zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger. ook het bovenstaande kwam ter sprake. het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger. nu ben ik benieuwd naar jullie mening. moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn? en omdat het 1 van de 10 geboden is? wat vinden jullie?
groet saskia |
Tja, het is net wat de 10 geboden voor jullie betekennen. Is het niet voor deze tijd om die in ere te houden, gooi het dan door de raam en hou het zo. Anderszijds doe dan jullie best, om in liefde met elkaar om te gaan zodat het respect met de ouders niet verloren gaat.
Niet eens zijn met de ouders hoeft nog niet respectloos (eerbiedloos) te zijn. Persoonlijk zou ik zeggen hou het contact in stand, ook al ben je niet met elkaar eens.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:25
|
|
|
Al weer de chatbox, klaarblijkelijk een voeding van ergenis en frustratie's...
Pak een kussen en schreeuw daar eens hard in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ach, waarom niet gelijk maar de 16e........... en leuk, chatuliem; dat je er zin in hebt!
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 mar907 waarschijnlijk met dochter van 17
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:02
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Hannah...het herlezen van mijn eigen bijdrage is al meerdere keren door mijzelf gedaan alvorens ik topic's op een Forum plaats. Ik begrijp jou manier van het in rood aangeven van mijn geschreven zinsneden wel. Maar wat bedoel je hier mee nu te zeggen? Kijk eerst eens naar jezelf? Of ben je het niet eens met mijn reactie op Ronny zijn commentaar omdat ik een zeur ben volgens Ronny zijn bijdrage? Ik ben van meneing dat ik geen zeur ben en ik vind ook dat jij, Hannah eerst goed nadenkt alvorens jij mij wil bekritiseren. Kijk, op deze manier zoals ik NU jou antwoord geef...zo zouden méér mensen onderling moeten doen. Wat mij betreft...wens ik je veel succes en voorál heel veel plezier op deze site.
Einde van déze manier van elkaar bekommentariseren. Ik weet wél hoe. |
Volgens mij zet Hannah een "contrast" neer, zoiets van "zwart wit"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ha luitjes, ik krijg al weer zin in de zomer; zullen we weer eens een datum plannen in april of mei, om te gaan picknicken?
het lijkt me leuk als er weer een aantal één-ouder-gezinnen komen, waarbij iedereen welkom is, die ook komen wil!!
wie bied?
enneh; mario, dit uitje is zowel voor bóven als ónder de 35 jaar! |
16e, 30e april, 21e mei, ben ik de weekenden vrij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:22
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat hoeft dus niet, mar; er zijn ook vaders die meer kwaliteiten tot opvoeden hebben, dan de moeder; het gaat erom dat je als ouder de signalen oppikt, en de behoeften van je kind herkent, en er adequaat op kunt reageren. |
Dat klopt Hannah, hetgeen waar ik op doel is dat wanneer een kind geboren wordt, de moeder al iets kan ervaren in haar baby die de man mist...ik denk dat het ook een bijzondere eigenschap van moeders zijn....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 15:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | CHATULIEM619 schreef: De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!
Ik hoef niet te roepen: IK BEN OK !!!! IK BEN OK !!!! om te weten dat ik OK ben. Ik laat liever de vrouw er zelf achter komen dat ik OK ben .... |
Ok, mannen zijn soms voorspelbaar, maar vrouwen zijn serieus ingewikkeld!
Stille hinten begrijpen we niet. Duidelijke al helemaal niet.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mar: hij beweerd dat vrouwen autisme veroorzaken bij hun kinderen. met alle respect, maar ik denk dat mar twee dingen door elkaar haalt; een minder sensitieve opvoeding, en het gevoel als kind ongewenst te zijn, heeft invloed op de hersenontwikkeling van een kindje, en kan hechtingsproblemen cq hechtingsstoornis veroorzaken; autistisch gedrag dus, maar met een andere oorzaak dan het klassiek autistisch patroon. autisme als genetische stoornis, wordt doorgegeven via het genetisch materiaal; het Y-chromosoom dus. hetzelfde gedrag; een andere bron/oorzaak autisme zit em in de aanleg, en bij hechtings-problematiek is de aanleg prima; maar de ontwikkeling van de hersenen verloopt anders/stagneert als gevolg van een minder/niet-sensitieve opvoedstijl. |
Dat wat Pieter neer zet is niet waar of verkeerd gezien.
Hetgeen dat Hannah neer gezet heeft, is de bassis wetenschap over autisme. Wat ik wilde zeggen is dat een moeder beter de dingen aanvoeld dan vaders. Daardoor ontstaat vaak een verschil in onderlinge opvoeding waardoor een kind verward raakt in zijn emotie's en gevoelens vooral wanneer er autisme op de achtergrond is bij een kind. Meetal gaan die twee dingen gepaard waardoor het lijkt dat verschil tussen de ouders de oorzaak is van autistich gedrag en/of autisme. Hetgeen ik bedoelde is autisme op de achtergrond dat niet zichtbaar is. Ongemerkt anders.
Er is zoveel verschil in vormen van autisme en/of gedrag dat niet altijd met elkaar vergeleken kan worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:17
|
|
|
[quote=HENK710]Waar zie jij de man achtergesteld worden?????
Dat is allen voor volwassenen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:26
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De bijgewerkte lijst ziet er nu zo uit:
1. Wilma 082 2. Grace (o.v.) 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Robert 118 9. Mary 052 (o.v.) 10. Jozua 332 o.v.=onder voorbehoud. |
ziet er goed verdeeld uit, mis nog iemand in het noorden...Majaro...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:23
|
|
|
IESJE369 schreef: | Mooi begin. Ben benieuwd naar de onderbouwing van deze stelling. |
Die is er niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:11
|
|
|
[quote=LEANNE226]van mij heb je geen last
Behalve mjn pubers...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hoe schat jij mij in, Hannah.... Gelukkig zijn er speciale dagen voor mensen, zoals jij en ik.
Zullen we het CM-uitje alleen voor vrouwen houden? Dan spelen we in ieder geval op safe. |
Ooooh, "men noth includet".....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:58
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Het wordt tijd dat de ware man eens op gaat staan. Te vaak en te veel worden we afgeschilderd als mensen die niet deugen, terwijl ik weet dat er veel mannen zijn, die een goed hart hebben. Laten we ons nog de dingen gezeggen over wat andere mannen gedaan hebben? Laten we ons leiden door schuldgevoel, omdat de vrouw nog zo lijdt onder de andere relatie? Of durven we weer eens voor onszelf op te komen?[/quot]
even on topic...
Deels ben ik met je eens Chat..... De emancipatie zet de man op een verkeerde plek, bijbels gezien..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik gaf hier toestemming, wat ik thuis zeg hoor jij niet he |
vertel, vertel, vertel..... ben echt niet nieuwsgierig....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:40
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Chat.....heb je mij weleens horen zeggen dat jullie...mannen niet oke zijn? |
Nee, we zijn toch oke...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:37
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Tuurlijk mag je dat schat
(je gelooft toch niet dat ik hier toe ga geven dat ik thuis eigenlijk een vreselijke dominante tang ben ) |
dat is mannen taal, of man vrouw taal... weet het niet....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:34
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als kauwgum niet plakt, is het geen goeie kauwgum |
Het merk is niet te zien op de foto, wordt dus erg moeilijk...het is zeker geen saab...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Het slechtste moment van de dag is?
Dat erop mijn profiel staat, je abonnement loopt over 3 dagen af.
Of is dat het mooiste moment ? |
die van mij over vier dagen.... Heb nog bedenk tijd...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:24
|
|
|
[quote=GRIFFIN748]laten we het netjes houden: een stukkie kauwgum
Dat plakt niet, wel iets stoers denk ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:16
|
|
|
MAJARO438 schreef: | mmmm gebruik je fantasie, misschien kun je mijn mond er mee dicht plakken, alhoewel????? |
Jou mond dicht plakken Hoe moet ik jou dan een zoen geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:59
|
|
|
MAJARO438 schreef: | You go boys, hihihihi
gr majaro |
Wat heb je in je mond dame??? gaat me toch niet lukken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:43
|
|
|
Maar toch is het niet zo bedoeld denk ik.
We hebben allemaal ons verleden met de emotie's en gevoelens. Het is goed om het een en ander van elkaar te weten, maar gebruik het niet als wapen.....
Het is beter om samen in de naam van Jezus een loflied aan te heffen waarin we geloven....althans dat is waar ik vanuit ga....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp heel goed dat je zelf nare ervaringen achter de rug hebt, maar geloof me dat is echt niet normerend voor elke vader hier. Ik ken sowieso vier vaders in mijn naaste omgeving die hun best doen de kinderen op te voeden. Verder merk ik dat op dit forum veel mannen zijn, die wel de moeite waard zijn een relatie aan te gaan. Voor wie de woorden trouw en zorgzaamheid wel iets betekenen. Maar het vreselijk moeilijk om dat hier over het voetlicht te brengen ben ik bang. |
Ergens proef ik hetzelfde Chat....
|
|
Naar boven |
|
|