Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:53
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Mijn zoontje van 9 jaar komt ook mee kan dat? En een vriendin van mij zij staat ook hier op CM, Hester van 44 jaar, zij wilde ook mee, kan dat nog? En moeten we nog eten e.d meenemen voor de picknick en barbeknoei zeker? Ieder voor zich? Groetjes, word mooi weer he! |
uiteraard kunnen ook zij meekomen, mamaloe! ik vul je naam in op de lijst, en zal de info nog even opnieuw plaatsen, waar je precies in lezen kunt, welke afspraken er gemaakt zijn over het eten ed.
gezellig; tot zaterdag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:44
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
antwoord een zot naar zijn dwaasheid niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:03
Onderwerp: Het weer
|
|
|
duidelijk de andere topics niet gelezen
probeer het topic eens 'wat heb ik geluisterd onder de preek' beun!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 12 juni 2012, 08:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:09
Onderwerp: gescheiden...
|
|
|
maar ik ben mijn trouwe viervoeter helemaal niet kwijt, henk!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:29
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
lóóóorreh............
(dat was idd de éénnalaatste reactie, herman )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:08
|
|
|
YES356 schreef: | Wat mooi helder duidelijk geschreven en een hel mooi voorbeeld dat mensen de zelfde boeken lezen en het op een andere mannier citeren en uitleggen wat mij vooral aanspreekt en tot verdieping brengt in je woorden maak ik ff vet. Heel mooi verwoord (ben wel een beetje jaloers op je haha)
Xabia794 schreef: Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan... Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht. tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ... De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here. En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert. Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen. Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht. Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest. Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan. En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf. Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen. |
hier waren we gebleven..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:04
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [i][i]In feite is het een boeiende discussie, met heelwat diepgang, "sex voor het huwelijk". Worden we allemaal mee geconfronteerd en zijn zoekende. Laat gewoon opbouwend verder discusseriën, WAS goed aan gang. Toch[/i][/i] |
ja het is een mooie discussie, alleen wel erg jammer dat deze discussie steeds wordt onderbroken omdat er mensen blijken te zijn, die de mening van een gelijkwaardige medemens rijp achten om door het toillet gespoelt te worden!! dergelijke lullige uitspraken zijn werkelijk ongelooflijk a-sociaal in mijn ogen, zoals ik al zei!!
hannah..........duidelijker kan niet.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 11 juni 2012, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:56
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Hier zul je me toch wat meer uitleg moeten over geven via mail want blijkbaar is mijn boontje te klein om te vatte. |
denk je dat je boontje zal groeien als je prive over een ander lid gaat mailen dan, herman?
overigens heb ik nog niet het gevoel te MOETEN, en ik voel ook de behoefte niet er tijd in te investeren.
probeer gewoon eens om jezelf in andermans denk-patroon in te leven; niet van uit je eigen denk structuur denken, maar vanuid de invalshoek van de ander; dan kom je al een heel eind misschien, tenzij de boontjes niet opkomen, dan werkt er niet zo veel, helaas!!
hannah.........back on topic??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:50
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [i]Zijn mening vindt ik erg belangrijk, heb niets liever dat hij duidelijk wordt. Ik alludeer hierboven naar een ander forum. . Ik kan alleen niet aanuit, de ene keer zo de andere keer anders ngl. de wind. En dat stoort mij. Heb getracht per privé-mail of chat te communiseren .......................part of the message deleted ............... ..........................................................................................................!. [/i] |
waar vind je YES onduidelijk dan, herman? ik heb vaker moeite jouw berichten te intepreteren en plaatsen dan de zijne, eigenlijk..........
wispelturig kan ik de berichten ook niet vinden, en ik denk dat ieder vrij is contacten te onderhouden met degenen waar hij/zij tijd in wil investeren, of begrijp ik dat ook verkeerd?
wat ik zelf niet heel correct vind, is details over prive-mails op een forum te plaatsen, maar goed; sociale regels kunnen per mens verschillend zijn uiteraard............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 11 juni 2012, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:37
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Blijf een beetje consequent aan het huis dat je bouwt, want enen keer lees ik zware bijbelteksten van je, de andere keer wc-theologie. [/i][/color] |
en nu concreet, herman? je vind dat de mening van YES goed genoeg is om door het toillet te spoelen als ik je woorden op de juiste manier intepreteer???
is dit jouw manier van omgaan met anders denkenden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 09:54
Onderwerp: Dilemma of niet………..
|
|
|
YES356 schreef: | Erger u niet! Verbaas u alleen!!! mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan wie de schoen past trekke hem aan! |
op je kop staande je schoenen aantrekken, en dan schoenen die naar beneden zinken??
dan zit je straks met zolen in je hersenpan ipv grijze massa, YES!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar) madelief935, regio 0180, 39 jaar flowerful304, regio 010, 43 jaar vriendin van flowerful mariach691, regio 026, 54 jaar carmen073, regio 0343, 48 jaar
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar dik, 46 jaar, regio nicky pieter246, regio 026, 42 jaar marcel188, regio 075, 46 jaar leo269, regio 010, 46 jaar met "iemand" herman968, regio belgie, 56 jaar vriend van herman968
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - evt visser - flowerful304 -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - - |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 11 juni 2012, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hannah , je bent nog wat vergeten...............
WIL IEDEREEN EVEN EEN PRIKBORDBERICHTJE PLAATSEN? |
zet je je leesbrilletje even op, visser?
(vijfde alinea................. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 22:43
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar) madelief935, regio 0180, 39 jaar flowerful304, regio 010, 43 jaar vriendin van flowerful
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar dik, 46 jaar, regio nicky pieter246, regio 026, 42 jaar
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - evt visser - flowerful304 -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - -
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 20:52
Onderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
|
|
|
ik zou eerst moeten zoeken hoe je telefoonnummers uit een mobiel verwijderen kunt!!
er aan denken om dat ding af en toe aan de accu te leggen is al zo ingewikkeld voor me............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:41
|
|
|
Herman, zouden we nu dan weer on-topic mogen van je? opnieuw een poging...............;
PETRA411 schreef: Ha ha, goeie reactie. En ik vraag me af hoeveel mensen snel trouwen omdat ze dan sex mogen hebben.
sex pas als je getrouwd bent... eh en anderei ntimiteiten zoals tongen is best intiem,mag dat dan wel? En eh er is ook zoiets als een chemische klik, stel je trouwt en dan word je pas echt intiem,maar zo geweldigge minnaar is hij niet? Ik zelf zou het niet durven,met een man trouwen en dan pas ontdekken of hij wel fijn is in bed. En natuurlijk worstel ik met vragen, god wat vind u ervan,het is prachtig,man en vrouw die een zijn, pas met trouwen zich aanelkaar geven, is ook een stukje bescherming tegen relaties die alleen om sex gaan,soa,s ,je hart wat tig keer gebroken kan worden zelfbevrediging, is iets natuurlijks,niets mis mee,eerder ongezond als ik het me kinderen zou verbieden Zo denk ik erover..... best interesant om anderen hun mening erover te lezen. en ohoh,wat is het moeilijk soms, zie je een leuke man denk je......zelfs in de kerk soms.Mensen denken misschien dat ik dan heel heilig zit te bidden,maar ik bid soms in de kerk, oh god vergeef me,dat ik na die man heb zitten te kijken met bepaalde gedachten,hij had geen trouwring om,maar wat bleek later kwam zijn vrouw met kind, duh dan voel ik me schuldig, want kijken doe ik....pffffffffffff 1 ding weet ikwel,ikbenniet geschikt voor non. en doe ik daarmee nou echt kwaad? Als ik kijk na een man en denk...zou ik sex met een man hebben,doe ik daarmee echt kwaad? Misschien eerder mezelf als ik te snel sex met een man zou hebben en blijkt hij meer voor me lichaam gaat en niet serieus is. Maar ja eerst maar es een man zien te vinden... ik denk niet dat jezus mij zou veroordelen als ik sex heb voor het huwelijk. me begrijpt en misschien best wel vaak moet lachen om me als ik weer eens bid,oh god die man lijkt zo leuk, vergeef me ik na zijn broek keek...en oh oh wat erg dat ik daarna wat stoms deed waardoor die man moest lachen,want zo gaat het meestal als ik een leuke man zie. zou ik mezelf moeten haten omdat ik naar mannen kijk? Ze leuk vind? Nee, god heeft mezelf zo gemaakt toch? en best tevreden alleen, alleen een leukeman wil ikbest wel,duskijk enzit hier en ga metdit soort dingen na jezus ook, jezus ben ik zo slecht ik mannen leuk vind? Ik denk het niet, ik denk dat hij me ook zal helpen een leuke man te vinden en het best zou begrijpen als ik voor het huwelijk wat doe, hij kent me toch, weet warom en geloof niet dat ik daardoor gods liefde voor mij zou kwijtraken. enfin wat gedachten die ik over dit alles heb.... en zeg me niet dat ik de enige ben die wel es in de kerk zit en kijkt en denkt... mijn vriendinnen zijn getrouwd, begrijpen mij hier niet goed in,vinden wachten tot trouwen,makkelijk alsj e getrouwd bent, omdat te zeggen,maar vraag me wel es af hoe hun zullen zijn naj aren zonder man...
WILLEM618 schreef: Petra,
Eerlijk stukje, mooi. Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om? Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.
PETRA411 schreef: Oke, ik zou een fout maken, als ik te snel sex zou hebben met iemand, maar als je elkaar eerst kent en later.... dan ben ik toch verstandig. Ik doe me best om volwassen te handelen als ezel Das ook best een interesante discussie, je word verliefd, zoent, je krijgt een leuke relatie, wanneer ga je met elkaar na bed? Na zo,n drie weken,of drie maanden,of langer?? Of gewoon als je er aan toe bent? eh das een moeilijke... wanneer is die stap zover in je relatie? als je verloofd bent? of denkt, hij is de ware?
Mooie en waardevolle reacties en vragen !!![/quote]
YES365 schreef: | Ik irriteer mij alleen mateloos aan opmerkingen die ik in geen enkel verband kan brengen of afbreuk doen aan dit onderwerp; en wil die discussie best met je aan maar dan pv; dan kan het hier over het onderwerp sex voor het huwelijk gaan. Dus ik hoop dat je dat respecteert. Zodat het onderwerp dat weer zo mooi ter sprake komt door kan gaan |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 7 juni 2012, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:18
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Willem, volg je écht niet hoor; Is het beter een privémail te sturen? Mss open je mijn ogen. Thanks. |
hoe ik de boodschap van petra oppik is; - ga niet boven me staan om op me neer te kijken, dat voelt onrechtvaardig - ga naast me staan, en accepteer me zoals ik ben
hoe ik de boodschap van willem oppik is; - stop met het strooien met bijbelteksten en laat je hart spreken. - voel je niet hoog verheven boven andere mensen. - ga tot God met de neiging "meneer de domineer" te spelen en wordt weer "als een kind".
@petra, de Heere Jezus nam ook wel eens afstand, door bijv een nacht op de berg te overnachten, en te bidden. voor Hem was het belangrijk hoe Zijn Vader hem zag, niet hoe de mensen Hem zagen. (Zijn identiteit werd niet bepaald door Zijn omgeving, maar door God)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 7 juni 2012, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 17:56
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ach, trek het je niet aan, Hannah! Laat die "ouwe" 40-ers lekker in hun waan |
tja, maar dan heb ik er maar 4 maanden lol van, steentje!!
hannah...............veertig voor je t weet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:53
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Blijkt wel waar ze de voorkeur aan geeft.
Nee Hannah ...... het leeftijdsverschil tussen jou en W-tje is té groot. |
1 - 0 voor jou
helaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:35
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar) madelief935, regio 0180, 39 jaar
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar dik, 46 jaar, regio nicky pieter246, regio 026, 42 jaar
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - evt visser - -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - -
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 6 juni 2012, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:08
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
PETRA411 schreef: | wanneer je met lege handen komt te staan,niet wetende hoe je je kinderen te eten moet geven en je komt met die zorg naar god, ga je wonderen meemaken en ontdek je dat god voorziet in de dingen die je nodig hebt via allerlei manieren. Dingen kwamen me gewoon toegewaaid,via mensen,zonder dat ik iemand wat had gezegd van me nood,ofwat had gevraagd. Dat is mijn ervaring toen ik ooit financieel het moeilijk had. Sindsdien maak ik me niet zo'n zorgen meer over financiele zekerheid, so wat dan krijg je echte armoede, de allerhoogste staat tot onze schutse en zal in onze noden voorzien. Hij geeft zelfs meer dan we vragen aan hem. |
zo is dat, petra; of het nu om financien gaat of om andere dingen.
mooi he? "van Hem is het goud en het zilver; het vee op duizend bergen; Hij geeft het Zijn beminden als in de slaap." (en gebruikt soms zelfs CM om je de (emotionele) steun te geven die je nodig hebt.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:48
Onderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
|
|
|
TINEKE986 schreef: | adam mocht ook rusten de dag nadat hij geschapen was, maar daarna moest hij toch echt aan het werk. hij mocht alle dieren namen geven. God zegt tegen minstens 9 verschillende mensen op 9 verschillende plaatsen om verschillende redenen, dat mensen op moesten staan en iets moesten gaan doen. je kunt genade niet verdienen, daar kan en hoef je niets voor te doen. dat is zo. maar dat wil niet zeggen dat we maar altijd maar niets hoeven te doen.
er staat duidelijk in de bijbel dat de Heer de jongeling lief kreeg. en dingen staan niet zomaar in de bijbel. ze staan er met een reden. de jongeling had zijn best gedaan de wetten van mozes te volgen. dat was in zijn tijd noodzakelijk. want hij leefde nog onder het oude verbond. maar hij zat ook vast aan zijn geld. de Heer zag dat en benoemde dat. de jongen kon alles doen wat er geboden werd maar hij kon niet zonder zijn wereldse (tijdelijke) rijkdom.
in ons verband zou je kunnen zeggen dat de jongeling alles op eigen kracht deed (probeerde te doen). en toen er aan hem overgave gevraagd werd kon hij dat niet.
|
dat is toch wat ik probeer te zeggen, tineke; of mis ik je bedoeling misschien?
eerst overgave; dan volgen, stap voor stap, aanwijzing voor aanwijzing, opdracht na opdracht.............
(overigens denk ik niet in oude en nieuwe verbond, alleen in werk- en genade verbond)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|