ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 185 186 187 188 189 190 191 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

VISSER278 schreef:
broer Konijn en zus Konijn....het klinkt ieder geval veel beter dan dat er had gestaan fluischke en muischke.
Want kat en muis .....dat zal geen lange tijd goed gaan. Huilende smiley, smiley in tranen

Verraste, verbaasde smiley Bedoel je nu iets, Visser??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:52
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????

MARIAN519 schreef:
Jes. 45 vers 23 en Rom. 14 vers 11

Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.

Hoe zie jij dit gebod van God?

Verraste, verbaasde smiley Is dat dan een gebod???
Ik dacht van niet hoor.
Maar waarom wijk je nu af van de tekst die Cross en ik schreven? Ik zie niet goed het verband tussen wat je eerst schreef en waar je een paar reacties op kreeg en het citaat dat je hierboven plaatste.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:05

marian519 schreef:

MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

frankT627 schreef:

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

Crossroad schreef:

Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker.
Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??

Als God pas zou komen als iedereen bekeert is, en nu duid ik op de zin van Marian; dan denk ik dat Hij nooit zal komen. Dat weet ik dan wel eigenlijk heel zeker. Want niet iedereen, als we het letterlijk moeten interpreteren, zal zich tot Hem wenden en zich bekeren. Dat is een feit overduidelijk is.

We kunnen wel, zoals Cross verwijst naar Johannes, de niet-gelovige mensen met volle overtuiging over Jezus vertellen. Toch zal steeds de keuze bij de aanhoorders blijven liggen of ze wel of niet meegaan in ons geloof. Waarmee ik dan weer wil zeggen dat we niemand kunnen dwingen om ons geloof aan te nemen.

Moeten we het zo letterlijk nemen wat er geschreven staat? Of zou het toch niet alleen duiden op diegene die zich bij het christelijk geloof hebben aangesloten en er eigenlijk te weinig aan doen om de weg van Jezus te gaan? Ik denk dat er nog vele generaties zal moeten gewerkt worden om de verdwaalde christenen weer tot bij Hem te brengen. Misschien is het dat wat men bedoelde.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:04

MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 07:05
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

TINK100 schreef:
mijn mooiste moment?? ahum....de meesten van jullie zullen dan nog wel op 1 oor liggen, maar dat is ongeveer 4.00 s morgens.....het diepe donkere nacht blauw, verkleurd langzaam....de vogels hoor ik....de nacht, het diepste punt van de nacht is dan voorbij.....ik ervaar dan Gods zegen en bewaring om mij heen......de stilte voordat alles tot leven komt, de hectiek van de dag....
de kerkklok die luidt, een mooier moment kan ik me niet voorstellen.....

Aha, een kerkklok... Lachende smiley ja, dat is inderdaad een mooi geluid.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 07:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
En het blijft stil. Slapende smiley

och, ik ben toch te zwak om iets vol te houden. Gefrustreerde smiley
ik zal het nooit leren...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 07:00

VISSER278 schreef:
Wie o wie zouden Broer en Zus Konijn zijn? Knipoog smiley

Misschien vinden dat we in het archief van die ene kwaliteitskrant...de fabeltjeskrant... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 06:53
BerichtOnderwerp: Heb je wel eens spijt ?

JOS689 schreef:
Lisa, ik zeg wat ik wil zeggen en wat jij daarvan vindt zal mij een biet zijn !

Hoewel ik me had voorgenomen om niets meer op het forum te schrijven kan ik het toch niet laten.

Je stelt een vraag, Jos, waarop je wel degelijke reacties krijgt dan zeg je tegen Thirza dat ze wat meer openheid aan de dag mag leggen en op Lisa haar vraag of bedenking antwoord je weer met zo'n provocerende reactie.

Wat is jouw doel eigenlijk? Is het maar gewoon wat schrijven om iets te schrijven? Wil je zo in de picture komen? Bestaat jouw bijdrage aan het forum dan om onrust en wrevel te zaaien? Kan je dan niet beter twee bakstenen nemen die tegenover elkaar zetten en ze proberen te laten vechten?

Sorry hoor, maar misschien kom je wel eens tot inzicht dat je niet volwassen bezig bent en dat je eigenlijk mensen in het harnas jaagt door nietszeggende of onruststokende teksten te lanceren. Als dat inzicht er ooit komt en het schuldbesef is er zullen we met veel begrip jouw spijtbetuiging lezen. Of men zou moeten besluiten om deze topic op slot te doen. Wat ik zelf geen gek idee vind vooraleer het alweer de zoveelste kibbel-topic wordt.

Frank (erg moe door al dat gefoeter op elkaar)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:43

MARIO216 schreef:
Ga jij je eens bezig houden met Floske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Boze smiley ik zeg nooit meer wat op het forum...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:38

MARIO216 schreef:
Krijgt ie zeker een lekkere muffin van jouw Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley wat een vraag!!! Heb jij al eens ramen gezeemd met een muffin??? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
Het is vrijdagavond en effe dansen:

http://www.youtube.com/watch?v=9EcjWd-O4jI

Het is Belgisch en dus goed...maar ik kan helemaal niet dansen...heb je niets anders Mario?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:47

THIRZA120 schreef:
nooit geen..... = is dus wel Lachende smiley

ik heb een keertje duivenborst op, was wel droog en taai.. geen aanrader dus

Dan was het waarschijnlijk een oud duifje of het was niet goed klaargemaakt. Het kan wel lekker zijn Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:21

TINK100 schreef:
ach, het is een kadootje, hij is blij met jou, om jou als baasje te hebben....in dank aanvaarden is dan het enige wat je kunt doen.... en opruimen

Boze smiley ...toen ik jarig was heb ik helemaal niets gekregen van hem. Nu hoeft het dus ook niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:20

VISSER278 schreef:
Moordpartij achter mn huis. Knipoog smiley

Zet ik ff lekker wat denk je.........bam tegen het raam en niet zo zachtjes ook.
Kijk ik naar buiten wat of dat was , zie ik een dode duif onder het raam liggen . kijk ik nog verder, zie ik op de droogmolen een roofvogel zitten . Grijnzend van oor tot oor. maar het duifje waar die achter aan zat.....nee hoor , hij liet hem lekker liggen zodat visser hem op kon ruimen.
En nu ....visser kan ramen gaan zemen. Huilende smiley, smiley in tranen

...je moet trappist gebruiken wanneer je de duif gaat braden. Het geeft veel kracht wat je ook nodig hebt met al die schilderwerken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 11:30

TINK100 schreef:
eindelijk......regen.....wat zullen alle plantjes het heerlijk vinden, maar het is bij lange na nog niet genoeg......
Enne Frank, wees blij dat floshke geen duif of merel mee naar huis neemt, dan heb je je huis vol met veren liggen.....

Geschokte, onthutste smiley als hij het waagt om met een merel binnen te komen dan zet ik hem in topic 'ruilhoekje'.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 08:52

Boze smiley binnen, buiten dan terug weer binnen...en dat allemaal met zijn vuile voeten. Was Floshke ook nog met een muis aan het spelen toen ik uit bed kwam. Moest ik, oud fossiel dat ik ben, weer op mijn knieën om dat beestje te vangen. Gelukkig leefde het nog en kon ik het buiten zetten...in de regen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 06:18

VISSER278 schreef:
Dat houdt wel in dat er al heeeel veel W-tjes zijn, Frank.Meer dan 50% Clown smiley

Geschokte, onthutste smiley heeeel veel W-tjes??? Je weet, Visser, er is maar één de beste. Eigenlijk is 1 W-tje al meer dan genoeg Knipoog smiley
Ik doe het toch maar niet want heb je die stapel pannekoeken gezien? Dat krijg ik dus nooit op. Ook dat steeds veranderen van tafel zou niets voor mij zijn.

Ik ben toch eens benieuwd wie er allemaal gaat en of er bekenden (van het forum, chatbox, de pn of andere uitjes) bij zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 01:33
BerichtOnderwerp: kreet van de week

WILLEMIJN232 schreef:
In ieder geval Uit een Dodenhuis........en nog wel enkele boeken waarvan ik nu even (het is al laat...) de titel niet paraat heb....
Als ik het goed heb is de goede man beschuldigd van hoogveraad toen hij nog vrij jong was en voor een executiepeleton gezet, een spelletje van de machthebbers want hij mocht toch in leven blijven maar is nooit meer dezelfde geweest als voor die tijd......
Maar dit is de versie "üit mijn hoofd"........
Dus geen wonder dat de goede man dingen zegt zoals Mario citeert.....

Ik heb ooit eens geprobeerd om 'De gebroeders Karamazov' te lezen maar het vlotte niet. Het is niet echt het soort boeken waar ik van hou. Meer dan 900 bladzijde is ook wel een beetje te veel.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 01:18
BerichtOnderwerp: christen houding ?

LISA610 schreef:
Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat.

Zo denk ik er ook over. Er kan bij sommige mensen een heel groot en intens verlangen zijn om naar Hem toe te gaan. Toch wordt er op die mensen zodanig ingepraat en worden ze beladen met schuldgevoelens want de 'achterblijvers' hebben dan heel veel verdriet en dergelijke zaken meer. Het zou ook een laffe daad zijn, wordt veelal gezegd. Terwijl ik denk dat het veel moed vraagt. De mens met het doodsverlangen blijft dan in de kou staan. En als dat verlangen heel groot en oprecht is mag je er een hoop therapeuten tegenaan gooien zonder dat het iets zal bij dragen aan de levenskwaliteit van diegene die de 'laffe' daad wil stellen. Het tegendeel zal eerder waar zijn.

Zo moet ik denken aan de woorden van Paulus.

"...het uur van mijn heengaan is nabij. Ik heb de goede strijd gestreden,
de wedloop voleind, het geloof bewaard. Nu wacht mij de krans der gerechtigheid..."
2 Timoteüs 4,6-8

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 26 mei 2011, 01:19
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij was Dostojewski wel een hele erge lijdende man en daardoor kon hij de boeken schtijven die het geschreven heeft.....Wel zware lectuur hoor....... Knipoog smiley

Wat heb je van Dostodinges gelezen Willemijn?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:28

VISSER278 schreef:
Visser ieder geval niet. W-tje weet ik niet. Maar ik las net dat ze dr eigen niet meer kan opgeven. Alleen mannen hebben ze weer nodig. maar misschien kan ze met jou mee als introducé ? Clown smiley

Geschokte, onthutste smiley Alleen nog maar mannen toegelaten??? Neen, dank je wel...
Ik ga wel wat anders doen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: Wandeling op 29 mei

VISJE125 schreef:
11 juni?? Waar gaan we wandelen dan???

Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 25 mei 2011, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIO216 schreef:
Eindelijk mijn schuurtje naar mij zin qua inrichting.

dus nu kan het volstouwen met rommel...ik heb hier ook nog wat rommel...dan mag je hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:44

MARIO216 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

Lachende smiley aha,jij gaat dus mee. En gaat W-tje en Visser ook?

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 25 mei 2011, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:22
BerichtOnderwerp: wat heb je gedaan vandaag?

HANNAH810 schreef:
de hele middag met de hoge-druk-spuit in mijn handen gestaan om alle terrassen schoon te spuiten.........(was wel nodig ook!)

alle terrassen??? Woon je dan heel alleen in een flatgebouw?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:59

VISJE125 schreef:
Koddige vrouw??? Wat is da? Kan je dat eten Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley je zult het wel merken op 11 juni tijdens de wandeltocht van Imke...
neen ze is geen proef-lid en dus ook niet te eten...denk ik toch...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 17:26

VISJE125 schreef:
Wie is Wadriaan Smiley die vol vragen zit En zondag wordt het niet slecht weer hoor Boze smiley . Klein beetje bewolkt en 20 graden, dus als het maar droog is toch???

Wadriaan is een koddige vrouw. Ze kan heel gevat en droog uit de hoek komen. Ze is ook godvruchtig én mens...dus mooie eigenschappen en heel leuk om met haar op wandel te gaan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:26
BerichtOnderwerp: Wat vind jij leuk ?

MARY052 schreef:
Haha kan ik wel tegen Frank.
De aanbieding van Cm was gewoon te leuk!

Aanbieding? Welke aanbieding dan?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 15:57

Zouden er al veel deelnemers zijn voor de Berg, Dal en Beach uitstap zijn?

Zouden er bekende CM-ers op de deelnemerslijst staan?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 11:33

VISJE125 schreef:
Hummm kijk net op hetweer.nl, maar het wordt idd niet zo mooi weer. Kom op jongens bidden voor droog weer Knipoog smiley

Misschien is 11 juni dan een betere datum??? Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 185 186 187 188 189 190 191 ... 241 Volgende
Pagina 188 van 241