Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:03
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Nou ik zie dat het zat los maakt en er behoorlijke verschillende meningen zijn.
Roady bedankt voor je aanvulling het maakt het wat duidelijker.
Maar Toch kan ik er niet volledig in meegaan. Mijn ziekzijn heeft mijn geloof alleen maar gesterkt,ik kan niet zonder, ik probeer net zo goed naar zijn wetten te leven,en bidden?? dat doe ik echt wel met hart en ziel. Maar daardoor geneest de Heere mij niet zomaar maar hij draagt mij door de lasten heen!
Ik heb melatonine jaren gebruikt echter ik dacht dat het wat deed maar dat was niet zo dat was waar ik op hoopte! Nu met medicatie begin ik eindelijk te slapen en ik geloof er zeker in dat de Heere met mij is dag en nacht en dat hij de medicijnen wil zegenen zodat ze mij tot hulp kunnen zijn en dat ik ook weer een keer zonder kan.
Maar het is ook nog altijd zodat de Heere beproeft die Hem lief zijn en de een krijgt een grotere last te dragen dan de ander, en dat kan gevoelsmatig wel eens oneerlijk aanvoelen! We vragen er toch niet om om een psychische of lichamelijke ziekte te hebben? Die hebben we gekregen door de zondeval! Maar als we ons over kunnen geven aan de Heere dan scheelt die last te dragen heel veel, maar dat neemt niet weg dat het waarom en het vragen menselijk is!
Ik ben blij dat er medicijnen zijn die kunnen helpen en verlichten, en ik dank God ervoor dat hij de handen van artsen zegend die ons kunnen helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 19:33
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Door een gewone draai op een stoel is het in mijn ruggeschoten zaterdag alsop het niet opkan doen we er nu nog een lekker hoofdpijn bij Houd het nu nooit op met al dat gedoe met mijn lichaam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 19:24
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Deze topic open ik omdat er in een andere topic (yoga) in wordt gegaan over slapeloosheid. Ik wil even in gaan op hetvolgende dat ik daar las:
Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook. Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben. Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker. Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.
Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.
Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder. God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?" Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.
Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven. Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.
Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!
Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt. Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring. [color=8B0000] [/color] Ik ben in januari lichamelijk en psychische ingestort, na gesprekken met een vriend kwam het probleem slapen aan de orde toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen. In deze periode die nu al 8 maanden duurt is mijn geloof wat al heel veel voor mij betekende alleen maar versterkt, echter hoe ik me ook voel en leef in mijn geloof ik ging daar toch echt niet beter van slapen. Toen ik het hierboven staande stuk las gingen mijn haren dan ook een beetje omhoog staan, als ik dat zo lees zou ik me een ongelovige voelen want ik gebruik nu een aantal maanden slaapmedicatie omdat ik echt niet meer sliep. Ben ik dan geen goede christen? Ik probeer naar Gods wetten te leven en leg mijn leven in zijn handen de tegenslagen die ik steeds krijg mag ik overgeven hoe moeilijk ze ook zijn en God geeft mij hier rust in echter zonder medicatie kan ik op het moment niet slapen.
Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God? Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 12 september 2011, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 16:59
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Code oranje afgegeven
En inmiddels in volle hevigheid losgebarsten Visser, je hebt niets overdreven. |
Inderdaad veel onweer gehad,het heeft van 10.00 uur tot 02.00 uur geonweert en vooral veel geweerlicht! maar als ik het zo hoor zijn we er hier aardig goed vanaf gekomen vergeleken met bunnik, twee flinke buien daar bleef het bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 16:55
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Die bouquetboekjes zijn lucht..meer niet..én erg oppervlakkig...
vind dan ook jouw vergelijking als een t..op een v..slaan.. over verschillende smaken gesproken... |
Juist marian, karen Kingsbury schrijft zeer mooie boeken niet zeggen dat die ook maar iets op bouquetboekjes lijken waar het vaak om de sex draait (ja helaas las ook stiekum zulke boekjes toen ik 16 was) de inhoud slaat vaak alleen maar op romantiek dus.
Als je de boeken van Karen Kingsbury kent zal je hier echt niet zo over oordelen want dan denk ik dat jij anders leest of zo of iets anders wilt lezen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:22
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Frank sprak over herhalen en mijn kreet was: Herhaling is de moeder van de kennis. Annette sprak over een tegenstrijdigheid in woorden. De laatste kreet mag A. zelf vertalen.
Thomas, ad hoc. |
dank u meneer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou.... het is op het ogenblik geen pretje. Aan één stuk door geflits en keihard regenen. Net zelfs hagel en dat heb ik al jaren niet meer mee gemaakt dankzij de hagelkanonnen die er in de buurt staan. Zelfs het water in de wc en in de wasbak hoor je steeds opborrelen, heb ik ook nog bijna nooit meegemaakt. |
oke das ook weer niet fijn nee. maar een verfrissend buitje zou lekker zijn. Maar wat is een mens eigenlijk een zeurpiet hihi regent het willen we zon is het warm wat wensen we een buitje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:58
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Goed zo |
ik ben zo'n volgzaam meisje he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:57
|
|
|
JOSINA022 schreef: | In Utrecht begint het wat te rommelen. |
oke stuur maar door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hier is de bui losgebarsten. Veel flitsen, veel gerommel een gele onweerslucht en inmiddels regent het pupesteel'n. |
Laat hier ook maar wat komen het is hier plakkend warm Beetje regen en verfrissing is welkom Was heeft 8 uur buiten gehangen en nog klam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:50
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | el jefe del jefe superior |
Goed en dan nu graag de nederlandse verteling ben maar een gewone hollander
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:44
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Je bedoelt 11-9 ?
Heb net een boeken serie gelezen ...ook rond de ramp...Familie Baxter...van Karin Kingsbury....
Prachtige christelijke romans... |
Mee eens zeer mooie romans schrijft ze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:16
|
|
|
JOSINA022 schreef: | 't is je geraden |
Ik zal braaf zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:16
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Da's fijn, dan wil je vast wel wat afstaan? |
Hij was er net de zon, echter hij heeft er moeite mee om te blijven en ik heb wel twee wassen buiten hangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:14
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren. |
Lekker van genieten een poes geeft gezelligheid Ik heb er twee lekker aanhankelijk altijd iemand om he heen vooral als je veel thuis en alleen bent Maar verkijk he niet in een nestje kittens Annette ik heb ze gehad idd erg leuk maar ook enerverend als ze gaan lopen en je huis gaan verkennen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:45
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Waaaaaaaat krijgen we nu dan Een paar postings geleden heb ik nog geschreven dat ie af en toe best lief is, maar da's zeker ook weer niet goed
Overloper |
Ik zei erbij eenmalig he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:43
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hier lukt het ook nog niet zo goed ...blijft weer hangen boven Hoeven zeker |
Het zal weer eens niet hebbert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:42
Onderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Op dit moment zijn er meer mensen dan vrouwen aangemeld. Dat is ook de eerste keer, denk ik. Maar ja, alles is onder voorbehoud natuurlijk... |
Zeg sinds wanneer zijn alleen mannen mensen Wat zijn vrouwen dan?? Wel off-topic maar wil het wel even graag weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik val vanaf nu nooit meer in slaap op de bank. Na enkele uren ben ik wakker, net zoals ik in mijn bed zou slapen, maar ik heb een barstende hoofdpijn. Soms ligt Floshke op de bank wanneer ik er een middagdutje wil doen en dan kan ik er niet op en nu hij er eigenlijk moet opliggen gaat hij liever buiten spelen. |
ehhhhh is Floshke de baas over jou Als jij op de bank wil heeft poesie pech he, (hier tenminste wel) zoeken maar een ander plekkie om te pitten de kattenmand bijvoorbeeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:36
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nog geen zon hier, maar al wel een heerlijk temperatuurtje buiten |
Hij probeert zijn best te doen die zon maar lukt nog niet echt goed Als het maar droog blijft ben de hele middag buiten te vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:34
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jazeker! |
Aaaaaaa nu ga ik het voor Frank opnemen hoor Hij mag het niet wetenen Zeeland krijgt gelijk antwoord Nou Frank mooie bak hoor ben je meelevend weer niet goed
Effe het jochie helpen eenmalig hoor
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 10 september 2011, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wel, ik had gisteren eens een mooi moment. Een leuke babbel en enorm gelachen. Ik dacht dat mijn lachspieren al verschrompeld waren maar dat bleek zo niet te zijn... |
Super Frank altijd fijn om te horen zulke dingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:40
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hoe spijtig dat ook is, het geeft meteen aan dat het niet vanzelfsprekend is om dit feit te kunnen vieren. Maak er een mooie dag van met je familie! |
Klopt Annette. Thanks we gaan zo met de hele familie uit eten dus wordt vast een mooie avond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:37
Onderwerp: wat mis je op dit moment ?
|
|
|
Dit lied heeft me zoveel troost gegeven toenik het zo zwaar had begin dit jaar en nog geeft het me veel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:35
|
|
|
TINK100 schreef: | het is warm buiten....zou het zo blijven, het hele weekend??? nu nog de zon er goed bij...helemaal top weer voor een terrasje...een wandeling langs het strand.....noem maar op...lekker buiten te zijn |
DE zon komt eraan effe geduld mw Morgen ken uwes op een terrasje neerploffen met een koel drankje of ijsje en mensen kijken 26 graden wat wenst mw nog meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:33
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vrouwelijk aandacht krijgen kan leuk zijn...maar niet in dit geval... Als nu straks Erika ook nog begint is het vrouwenkransje compleet en kunnen ze deze arme donder nog meer onder vuur nemen...
Ik denk dat ik maar weer even verdwijn...in de tuin en ga snoeien...
pfff, nat worden in de plassen en op een geschildert schommelbankje gaan liggen... |
en ja hoor weer kan die me niet missen Wat is er nu weer Frank?? alweer zon in hoeven? alweer je schommelbankje geverft??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:30
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb je het over een mens, of wordt dit een of ander nonsens verhaal??? |
Ik zou zeggen maak ervan wat je wilt. Ik heb alleen opgeschreven wat ze heeft doorgegeven na aanleiding van de vraag waarom iemand van cm is of gaat.
Verder ik erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|