Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:44
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
En je hebt geloof ik ook nog eens fraude gepleegd door sommige dingen dik te drukken in een van Yes zijn quote's woensdag 20 juni 2012, 18:48 ...originele tekst van Yes heb ik even geen tijd om te zoeken, maar zal me niets verbazen gezien de rest van je gedrag... SHANITA130 schreef: | ....en dit is het laatste wat ik erover zeg :) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:30
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIA830 schreef: | Samen met me vader ontbijten op deze mooie vaderdag. Samen genieten van een lekker brood dat ik gebakken had voor vandaag. En natuurlijk samen met de rest van het gezin vanavond naar de voetbal wedstrijd gekeken en toen er gescoord werd door Nederland ging me vader even lekker uit zijn plaat van blijheid. Ik zou dit willen delen met me partner omdat het van die hele fijne momenten in het leven zijn, dat je geniet met elkaar. |
Wat klinkt dat gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:21
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Psalm 119:5
Waarmede zal de jongeling zijn pad Door ijdelheen omsingeld ,rein bewaren? Gewis, als hij het houdt naat t'heilig blad U zoekt mijn hart,mijn oog blijft op U staren Laat mij van t'spoor,in UW geboon vervat Niet dwalen HEER';laat mij/ons niet hulp'loos varen. |
Jahaa, ik heb 't gevonden, het was pslam 119 vanaf vers 9 ;)
9 Waarmede zal de jongeling zijn pad rein bewaren? Als hij dat houdt naar uw woord. 10 Ik zoek U met mijn ganse hart, laat mij niet van uw geboden afdwalen. 11 Ik berg uw woord in mijn hart, opdat ik tegen U niet zondige. 12 Geprezen zijt Gij, HERE; leer mij uw inzettingen. 13 Met mijn lippen verkondig ik alle verordeningen van uw mond. 14 In de weg uwer getuigenissen verblijd ik mij als over allerlei rijkdom. 15 Uw bevelen zal ik overdenken en op uw paden zal ik letten. 16 In uw inzettingen zal ik mij verlustigen, uw woord zal ik niet vergeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:16
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ja, ik begrijp het en ben het ook met je eens. Alleen gaat de discussie nu even over YES' bijdragen aan dit topic. Dank u! |
Daar gaat deze discussie niet over....en dit is het laatste wat ik erover zeg :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:09
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Goed Shanita.. Ik voeg me bij deze gedachte;) |
Ja, het houdt bij mij een keer op, grenzen zijn grenzen...;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:46
|
|
|
YES356 schreef: | |
Ja, ik negeer dit volkomen :), doe ik in het dagelijks leven ook, als ik dit soort dingen(mensen) tegenkom ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:34
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beun gunt 't em toch zijne lollie |
En jíj ook....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | heide haalt de oude psalmberijming aan, shanita; zoals deze bij ons in de gemeente ook wordt gezongen. |
Hai Hannah :)
Ja, dat snapte ik al, dat is ook zo bij de Gereformeerd Vrijgemaakten.
Maar dan nog, de teksten hebben geen overeenkomst, en bij psalmberijmingen heb je altijd wel overeenkomst :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:47
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
Nee...zal es kijken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:45
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
Xabia: Wil je hiermee zeggen dat elke homo bevrijd kan worden door bekering? Of moet de homo zich kunnen weren tegen het praktiseren ervan? Er zijn inderdaad getuigenissen van veranderingen, maar dat is niet bij elkeen. We leven nog steeds in een wereld van zondeval, en gebrokenheid. Het is niet omdat we christen zijn dat we daarom vrij zijn ervan. Hoe meer we Jezus volgen, des te meer komt innerlijke verandering (voor iedereen) maar vrij van is niet persé voor elke situatie.
Klopt. Je hebt ook mensen die zijn bijvoorbeeld pas op hun 57 jaar tot bekering gekomen, en iemand al op zijn 18de.
Dan kan degene die al járen gelooft veel verder zijn met dingen door ervaring dan degene die nog maar pas gelovig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:38
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Psalm 119:5
Waarmede zal de jongeling zijn pad Door ijdelheen omsingeld ,rein bewaren? Gewis, als hij het houdt naat t'heilig blad U zoekt mijn hart,mijn oog blijft op U staren Laat mij van t'spoor,in UW geboon vervat Niet dwalen HEER';laat mij/ons niet hulp'loos varen. |
Ik krijg dit bij psalm 119 vers 1 t/m 5:
De heerlijkheid der wet 119 1 Welzalig zij, die onberispelijk van wandel zijn, die in de wet des HEREN gaan. 2 Welzalig zij, die zijn getuigenissen bewaren, die Hem van ganser harte zoeken; 3 die ook geen onrecht plegen, (maar) wandelen in zijn wegen. 4 Gij hebt uw bevelen geboden, opdat men die ijverig onderhoude. 5 Och, dat mijn wegen vast waren om uw inzettingen te onderhouden.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:34
|
|
|
Ik begrijp het
Gelukkig maar dat het is opgelost, ik kan niet tegen ruzie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:14
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
VRIJGEZEL390 schreef: | Even een update.
Ik ben inmiddels geopereerd. Het was een forse ingreep. Heb het gelukkig in vertrouwen en met innerlijke rust mogen ondergaan. Voel me nog flink zwak maar er word hier geweldig voor me gezorgd. Ben God ook dankbaar voor de lieve mensen om me heen in dit ziekenhuis. Voor mijn hestel zal eer nog wel een aardige weg te gaan zijn maar ook daar in zal God voorzien in alles wat ik nodig heb. Nogmaals bedankt voor alle steun en gebed.
Gr Ernst. | Oke dan, wat fijn voor jou, dat je bent geopereerd, en dat met innerlijke rust en vertrouwen! Ik blijf bidden vor jou, elke dag, zovaak als ik aan je denk!
Sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 06:37
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt.
Heb 12:1
En dan met name voor mezelf dat rottige gerook van sigaretten/shag. Zelfs mensen die net tot bekering zijn gekomen en zijn gestopt met roken, daar ga ik bij zitten roken...Da's dus totaal geen getuigenis, plus dat ik er zelf een hekel aan heb, dat ik rook, kost mij me conditie ook. en ik weet zelfs uit ervaring als je trek hebt en je rookt niet, dan gebeurd er niets...het trek-gevoel gaat gewoon elke keer weg na een minuut of tien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 06:20
Onderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
|
|
|
Ik heb jaren terug jaren overal die seminars afgelopen.
Genezingsdiensten, bevijdingsdiensten...
Het heeft mij niets geholpen. Ja, het heeft mij van een hoop geld afgeholpen...
Als je als kind trauma's hebt opgelopen bén je nu eenmaal beschadigd, Dan kan je alle bevijdingsdiensten aflopen. Er zijn nu eenmaal andere verbindingen in je hersenen tot stand gekomen dan bij kinderen met een harmonieuze kindertijd. De kunst is om ermee te leren leven en ermee te leren omgaan.
Als je door het skien tegen een boom je been hebt verbrijzeld, kan je alle genezingsdiensten aflopen, het blijft zo: er komen operaties, je krijgt een stalen pin in je been, en je blijft zeker een half jaar in het ziekenhuis.
Het heeft mij niets geholpen: eerder nog, van de wal in de sloot. Mijn geloof was niet groot genoeg werd er gezegd daar, er zullen nog wel zonden in mijn leven zijn, anders zou God mij allang hebben genezen zeiden zij. ja, mensen van de kerk...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 09:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 05:52
|
|
|
PETRA411 schreef: | Nakorte tijd snel trouwen zodat je sex mag hebben,snel je kinderen met je nieuwe liefde de hele dag laten omgaan, die hun niet hebben uitgekozen,jij bent er verliefd op geworden je kinderen niet, en eh.. dan moetje ook helemaal niks doen eigenlijk en niet zoals sommigge doen wel sex, maar zolang het geen geslachtgemeen schap is,vind god het goed? Wat zou jezus ervan vinden? optie 1, snel trouwen,kids bij elkaar gooien overhaast, eh misschien zelfs verhuizen,zodat hun leven op alle gebieden verandert. en dan maar hopen dat ie echt de ware is voor je met je kids een nieuwe plek moet zien tevinden weer omdat hij toch de ware niet is
of optie 2, vraag jezus je zegen ook al leef je niet samen,maar je hebt wel een mooie relatie, met ieder een eigen woning en sex voor het huwelijk? En later trouwen niet overhaast, wat mensen volgens mij wel gauw doen als je dan pas sex mag hebben.
optie 3 ofassexalsje verloofd bent,en danlange tijdeerst verloofd?
optie 4 heel lang met elkaar omgaan zonder sex?
ppffffffffffffffffffffffff jeetje wat een denk werk,gelukkig heb iknog geen slachtoffer dus scheelt een probleem weer,haha
Ik vertrouw ermaar op dat jezus met me mee gaat en ik me weg er wel in vind,mocht ik een relatie krijgen |
Ja, er zijn zoveel verschillende opties en keuzes die je kan maken.
Ik zelf denk gewoon de keuze maken die goed aanvoelt, waarbij je vrede in je hart bij hebt.
Ik heb een keer gehoord, dat iemand zei dat als je er zelf vrede bij hebt, bij een keuze en het naar God kan verantwoorden, dat het dan oke zit.
En als het je niet lekker zit, een beslissing, dat je het dan niet moet doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 05:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 05:34
|
|
|
YES356 schreef: | Ik ga er gewoon van uit dat alles door de anderen en door jou UIT LIEFDE geschreven is!! en dan komt alles goed!
HUGS broeder |
Ik ook...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 05:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 05:29
|
|
|
WILMA729 schreef: | het is een feit, Shanita, dat een goede communicatie met een ander voor 80% luit ichaamstaal bestaat. Dat betekent dus dat bij een forum als deze maar 20% van de communicatie echt goed overkomt. Misschien wel handig om je daar zo af en toe van bewust te zijn. |
Misschien wel handig om me daar zo af en toe bewust van te zijn....
Dat had ik in mijn studie.
Uitdrukking van het gezicht bepaald voor 55% hoe iets overkomt , de toon van de stem 38% en de woorden slechts 7%.
Dat had ik hier ook een keer eerder al opgezet.
Maahaar, je hebt nog de 'gevoelswaarde' van woorden. Hoe iets gezegd wordt, hoe iets overkomt. bijvoorbeeld, heel vaak, als iemand zegt 'als je het niet erg vindt', ergens achter aan, dan kan dat vaak een beetje ironisch zijn.
Zo van als iemand bij je slaapt en die zit maar te praten en ondertussen kom je maar niet in slaap daardoor en het is al laat en je moet vroeg op. Dan zou je kunnen zeggen van dat je nu wilt slapen want je moet morgen vroeg op, want het is al laat, 'als je het niet erg vindt', tegen diegene.
En natuurlijk vindt diegene dat niet erg. Het kan dan voor jou een manier zijn om te zeggen van 'kop dicht'.
Je zou ook kunnen zeggen van zou je willen stoppen met praten want ik wil slapen, omdat ik zo vroeg op moet. Dat kan dan vriendelijker zijn, om het zo te zeggen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 05:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:12
|
|
|
Ja, dat zou jammer zijn Yes.
Woorden op internet komen veel harder aan en dus ook als er een misverstand is, dan in real-life. Dit is vreemd, maar is waar, is onderzoek naar gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:59
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:57
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Taalgevoeligheid speelt ook Heide, kunne we weinig aan doen. |
Ja, ook dat
Maar ja, als het niet opzettelijk is maak ik me nooit druk. als een vriend van me zonder het te beseffen iets doet, wat me kwetst, dan ga ik niet boos worden.
Wel kan ik eventueel zeggen en uitleggen dát 't me kwetst en waarom..
Tis iets anders als iemand iets expres doet, en da's niet het geval
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:48
|
|
|
HEIDE115 schreef: | uh..wie heb ik volgens jou gekwetst..en waarmee? |
Hoi Heide
Ik zelf denk dat je onbedoeld dat deed met: Quote: | HEIDE115 schreef: NOU PETRA IK BEDOEL GEWOON ALLES DAAROM HEEN ALS JE HET NIET ERG VINDT.gewoon de huidige situatie van de meeste hier. |
En dan bedoel ik de hoofdletters, en met de zin: 'als je het niet erg vindt'....
Maar ja, ik zie dan, dat jij dat niet zo bedoeld, en aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dat kan kwetsen
In ieder geval, dit is wat ik zelf denk hoor
Ik ga nu heerlijk mijn bedje in en wens iedereen een Vredige nacht
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:41
|
|
|
JOL252 schreef: | ja , platonisch, verstandelijk, gevoelens op afstand. Seksualiteit is niet alleen "de daad" an sich. Seksualiteit zit verweven in je relatie, in blikken, woorden, klank van je stem, manier van aanraking... kortom... een toegroeien in alle opzichten naar elkaar toe... leren kennen... en afhankelijk van hoe je er samen instaat en samen met God... een zoeken naar de juiste verhoudingen, kom je vanzelf het Woord wel tegen en Zijn Geest.... die je allang hebt leren kennen in je leven. Hij leidt het wel... |
Ja, dat klopt. Een hand vasthouden op een bepaalde manier als je het moeilijk hebt heeft ook met vriendschap en liefde te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:02
|
|
|
Quote: | YES356: Het valt me wel op dat er (Bijna) elke keer blauwe letters onder mijn postings staan.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:00
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn dochter heeft een baan!!!!!!!!!!!
Eindelijk na 2 jaar strijd....komt er een nieuwe directeur...die haar WEL aanneemt met haar beperkingen!!!! |
Gefeliciteerd!
Wat geweldig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:29
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
HARALD940 schreef: | Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven? |
Hahaha, nou dan word ik steeds meer 'genezing'.
Maar bij mij zit 't zo, ik wíl sommige dingen gewoon niet meer doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:10
|
|
|
INGE721 schreef: | En dan ben je dus IN dat jaar niet alleen bezig om elkaar te leren kennen maar ook om je huwelijk voor te bereiden......dus japonnen, kostuums, locatie, kaarten, gasten...... Daar heb je heeeeel wat gespreksstof over zonder dat je elkaar daar echt door leert kennen.
Bovendien, we weten toch allemaal waar Abraham......... |
Hahaha, ja da's waar.
Je kan ook gewoon een etentje geven met een paar mensen.
Ik had in het verleden door dat 'sex alleen in het huwelijk gedoe', weleens, dat ik met iemand zou trouwen, waren al ingeschreven voor ondertrouw..en dat raakte uit tussen ons. Eventjes later leerde ik een andere man kennen, daar liet ik me ook mee inschrijven voor ondertrouw, maar was niet uitgeschreven met die vorige, andere man.... Dusz, zegt die vrouw achter de balie van het Stadskantoor, toen we het een en ander aan het regelen waren, en zij op haar computerscherm keek dat de naam niet klopt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|