ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 178 179 180 181 182 183 184 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

HERMAN968 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley
Dank je wel Shanita, mooi gebaar van dat laatste woord !

Galaten 5

De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.
2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen. 3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij. 5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen. 6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende.
7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.
11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 juni 2012, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:28

LUDOVIS284 schreef:
Aldus kunnen wij samenvattend tot de conclusie komen:
Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks
Quote:
Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks

Ludovis, wat kun jij dat mooi in één zin samenvatten, prachtig! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 juni 2012, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:04

NICKY298 schreef:
Mij schoot te binnen dat er in mijn omgeving veel mannen en vrouwen hier 1 jaar ongeveer een relatie volhouden!!!! soms korter

en daarna met een ander verder gaan!!!!!!

Ook mijn omgeving , niet christenen byv buurvrouw bevestig dit!!!

Ook de jeugd waar ik mee in aanraking komt bevestig dit

Ook dat als ze weten dat een meisje met een jongen sex heeft , de jongens dit via hyves twitter enz door geven aan elkaar!
best ernstig allemaal

Mijn eigen zoon bevestig dit.

En het is zelfs zo dat als een meisje niet te krijgen is de jongens er massaal achteraan zitten. zou dan ineens alle jongens van HAAR houden??

Info van mijn zoon.

Ook ik hiervan erg onder de indruk ben.

Hai Nicky,

Ja, da's met huwelijken ook vaak zo. Die duren over de band genomen ook niet lang, uitzonderingen daar..
Wat is beter, een goede relatie voor het leven of een huwelijk wat een jaar duurt...? Dat denk ik...

Ja, dat is wel fijn als je een zoon hebt die je deze informatie geeft, dan heb je het uit de 1ste hand Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:50

NICKY298 schreef:
Ik ben heel erg achterdochtig geworden toen ik dit allemaal wist.

Mijn spyg heeft mij er mee gholpen en ,
gelukkig is dit nu over!

Maar ik denk dat wij als christenen netjes met elkaar om moet gaan!

En niet elkaar verdenken van alles maar het goede denken!

en geen waan ideeen krijgen.

Maar wel op elkaar letten, want ook de toekomst van onze kinderen
gaat er zo aan!
het is besmettelijk he.

Ik ga er van uit dat hier vatzoenlijke christenen zitten en als dat niet zo is dit door wprd gegeven onder elkaar!

hele fijne dag allemaal en gods zegen.

Ha, Nicky, jij ook Fijne Dag! Lachende smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:41

HERMAN968 schreef:
Lachende smiley Dank je wel Shanita, mooi gebaar van dat laatste woord !

Je begrijpt me verkeerd: het was niet mooi bedoeld, integendeel.... Zieke smiley

Dát wéét je zelf ook wel, maar je doet net alsof.....

Ik zal maar niet zéggen wat ik van je denk, dan riskeer ik misschien een ban, maar denken doe ik het wel....!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 juni 2012, 10:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:15

CARMEN073 schreef:
Ik heb het ff opgezocht wat er staat in Amos 5:13: "Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd."

Dat waardeer ik; jij zegt het tenminste eerlijk: Houd je mond als je het er niet mee eens bent!

Dit forum is voor christenen die sex voor het huwelijk willen. Iedereen die het daar niet mee eens is wordt neergesabeld en vervolgens beschuldigd van het neersabelen van anderen.

Ik voel me hier helemaal niet welkom. Nee. ik voel me hier ook niet thuis alsof ik tussen christenen ben. Alleen omdat ik de bijbel serieus wil nemen en daarop aangevallen kan worden.Dit worden dus ook mijn laatste bijdrages.

Dit forum is niet voor christenen die sex voor het huwelijk willen. Dit forum is om gedachten te wisselen.

En ik respecteer de mening van iemand die een relatie heeft, en dan sex heeft. En ik respecteer ook degenen die wachten tot een huwelijk.

Jammer dat je wegbent. Ik sabel Flowerful ook niet neer...Neehee, ik heb respect voor haar, dat ze voor haar mening staat.

Ook al zou ik een ander mening hebben, dan nog, zij is een zuster in de Here. En ze zegt dingen met respect, en blijft bij haarzelf.

Wat er hier ook gebeurd, door één iemand is: Manipulatieve egotripperij, Het uiterst irritante vragen stellen zonder ooit een echt inhoudelijke opmerking te maken,
en het gaat daarbij kennelijk om de superioriteit van de vragensteller te laten zien en om diens eigen ego te dienen.

Zo zie ik dat.

"Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd."
Deze spreuk vind ik zelf ook heel tof....

Het ga je goed, Carmen!

Dit is de Openigspost, hier begon het 2 jaar geleden mee, een meisje die vragen stelt...

Quote:
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken. Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:43
BerichtOnderwerp: Onbewust een ander ………………………………

Hahahahah, die is goed! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:35

Haiii!!!! WB!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:31
BerichtOnderwerp: kreet van de week

DJES101 schreef:
Wat wij liefde noemen binnen een relatie
is vaak niet meer dan iemand hebben
die zich op een manier gedraagt waar wij ons goed bij voelen.
En als hij/zij dat niet doet
grijpen we alles aan om macht over hem/haar uit te oefenen
en hem/haar te veranderen.

En deze komt me wel erg bekend voor.... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:30

JOSINA022 schreef:
Op fb gelezen:

"Wees waakzaam over uw gedachten, ze zijn het beginpunt van uw daden."

Deze is mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:28

Geef de vijand geen voedsel om op te kauwen, en hij gaat snel weer pleitte.

Ja, zelf bedacht Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:24

FRANKT627 schreef:
Als ik dat allemaal zo lees word ik al bang van een huwelijk en nog meer van seks...Leve de seksloze eenzaamheid... Clown smiley

Helemaal met je eens, heerlijk, geen gezeur van mannen aan je hoofd, lekker het hele huis voor jezelf etc. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:17
BerichtOnderwerp: gebed voor henrie

GEA148 schreef:
Hallo broeders en zusters

Zouden jullie willen bidden voor mijn speciale vriend Henrie735(28).
Henrie gelooft er niet meer zo in door alles wat hij heeft meegemaakt(kijk maar op zijn profiel dan kunnen jullie zien wie Henrie is) en aangezien onze hulp van boven komt kunnen we misschien bidden voor Henrie dat hij God weer mag ervaren in zijn leven!

Ik denk dat hij het ook wel leuk zou vinden als hij eens een keer een mailtje mocht ontvangen van jullie?!

Bij voorbaat dank lieve mensen!

Is Goed! Ja, juíst als je zó jong bent, kan je het niet meer zien zitten .....
Ik zal bidden, elke keer als ik aan hem denk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:10

CARMEN073 schreef:
Hoe issut het mogelijk he?! Bijbelteksten op een christelijke site; t moet niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley

Hahah, echt wel grappig! Lachende smiley Jammer dat je weg bent van deze site...vond je werk zo mooi. Ja, ik heb ook weleens geschilderd, en les gehad....dus ik herken... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 08:40

Weer een heel mooi en goed stuk van je, Yes!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dank je!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 07:55

Jij mag het laatste woord Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 02:50

allé ik toch. Engeltje smiley Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:13

Je bent wel erg vol van jezelf...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 02:45

Lieverd, heb je nu echt niets anders te doen dan altijd over en weer te reageren, ook al heb je niks te melden nu !? Laat dit forum nu eens met rust zodat de topic zichtbaar blijft. Mens toch ! Verliefde smiley [/i]

En noem mij GEEN lieverd, dat is alleen voor sommigen gereserveerd.
Ik voel me besmet als je dat zegt Zieke smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 juni 2012, 02:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:45

Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft,...

1111 1111 1111 1111 1111 (ik kan die romeinse cijfers even niet vinden op mijn toestenbord, dan maar zo.)

En nu...vrijdagavond....:)

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:30

NICKY298 schreef:
doe ff plakke en knippe , zo moelijk is dt niet toch yes???

Ach, ik had me vergist, hij quote zijn eigen, dus dan werkt dat quoten niet natuurlijk....

En verder, ach, dat is het voordeel, ik herken dit uit mijn jeugd, mijn vader wist dingen vaak ook zo geraffineerd te spelen dat 't net leek alsof ik het rotkind was, naar anderen toe, en hij alleen het beste voorhad...

Gewoon even een woordje anders: zo van yes, dat is niet ok.

Als je niet doordenkt, dan weet je niet dat hij met 'yes' gewoon Yes bedoelt, en andere van deze dingen...ga zo maar door....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:10

Nou Carmen, het klikt wel meteen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:02

CARMEN073 schreef:
Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.

Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".

Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.

Dat is jou mening, ik reageerde, omdat ik ook op Perta had gereageerd, bevestigend.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:17

Als je Herman quote krijg je niet eens meer zijn tekst, dan moet je kopieeren/knippen en plakken.

Misschien een hint van de redactie, negeren en doorgaan, ja, zo vat ik het op hoor Knipoog smiley

Fijne en Gezegende Avond!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:05

INGE721 schreef:
Prachtige en eerlijke reaktie Erika.

Het is geen geheim hoe ik erover denk en echt, ik ben christen...
Ik kan niet genoeg benadrukken dat een relatie uit zoveel meer bestaat dan uit sex.
Ik had in mijn profiel staan dat ik iemand zocht die mijn HART wilde veoveren en niet
allleen mijn lijf. Iemand die me wil beminnen en niet wil neuken.

Maar intimiteit zit ook in een kopje thee inschenken, een lief briefje, een hartje in de boter, een bos bloemen, een schroef de muur in jasen.

Neem heerlijk de tijd om elkaar te leren kennen, neem de tijd om eventuwel 2 gezinnen samen te voegen en GENIET en maak fEEST.

Ja, vind ik ook een mooie reaktie van Erika.
Zeker omdat ze nog geen relatie heeft gehad.

Dat is mensenlijk, zo heef God ons gemaakt, en net als Jol zei: dat onderdrukken van die gevoelens en ontkennen is schadelijk....

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:48

En degene die wordt terechtgewezen, en geturft, wat nog een grappige manier is, vind ik, die is begonnen met en plein mensen af te zeiken, sterker nog, blijft daar na vriendelijke vermaningen nog steeds mee doorgaan, maar ja, dan zou je van het begin moeten lezen, enkele pagina's terug...weet niet welke pagina...

ff opgezocht...

Het gezeik begon bij pagina 77, na al eerder gezeik, voor pagina 77 en op andere topics, waar sommigen nog grapjes maakten van 'na elke posting van mij zie ik een blauwe tekst, lijkt wel of ik gestalkt wordt:), ed'.

Toen bleef iedereen dingen niet aanrekenen, maar als het dan even later weer gebeurt, maar dan nog wat erger, ja, ik blijf iig niet liefieg doen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:45

CARMEN073 schreef:
Ik vind geen enkele reden zwaar genoeg wegen om en plein publiek mensen te gaan afzeiken, of als je het niet met hem eens bent dan maar kwetsende opmerkingen te plaatsen. Of met een hele groep te gaan jennen (turven): daar is dit forum niet voor.

Dit getuigt niet echt van christelijk karakter; je hebt dan ook geen grond meer om kritiek te hebben op die ander omdat je je zelf schuldig hebt gemaakt aan nogal laag gedrag.

Hai,

Dusz...als en omdat je christen bent, kan je gewoon over je heen laten lopen, je met bijbelteksten laten bekogelen met negatieve bedoeling, je laten afzeiken...en als je iets terugzegt, ben jíj aan het afzeiken....

Ik heb assertiviteit geleerd, dat is niet woedend worden, maar ook niet over je heen laten lopen.
Maar gewoon iemand proberen dingen in te laten zien. Ja, en als iemand een bord voor zijn hoofd heeft, dan gaat dat niet even altijd even vriendelijk.
Is in real liefe bij mij iig ook zo. Ik trek grenzen met sommigen van me vrienden, en soms kan dat hard overkomen.
Maar over me heen laten lopen op wat voor manier dan ook, dát is pas schadelijk, zeker als degene daarvoor bijbelteksten voor zou gebruiken om iemand mee te slaan, cq in een verkeerd daglicht probeerd te zetten.

Er zijn zelfs enkelen die hier eventjes niet meer komen na herhaalde malen te zijn afgezeikd door Herman....

Groetjes.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:19

CARMEN073 schreef:
Dit is echt "onder de gordel" en alles behalve 'liefdevol'

Hoe zou je het vinden als ik zoiets tegen jou zou zeggen in een discussie?

Hoi Carmen,

Ik denk dat jij misschien het verband niet weet....het wás ook zeker niet liefdevol bedoelt...Iig, mijn feedback erop niet...en dat had z'n redenen...

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:12

PETRA411 schreef:
soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden Knipoog smiley

Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic Knipoog smiley

Quote:
soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden Knipoog smiley

Ja, dat had ik ook, dat ik dat dacht.... Knipoog smiley

---

Leuk dat je er weer bent, Erika! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:50

Ik zelf vind dat Yes verder moet gaan met posten.

Want ik mis zijn posts.

En dan gewoon niet meer reageren op... Je herkent hem ook aan dat rottige blauwe kleurtje, dus eroverheen lezen is makkelijk....

Maar, ik begrijp ook wel, als Yes daar eventjes mee wacht, en respecteer dat ook.

Fijne dag! Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:20

JOL252 schreef:
goed...

Lieve Shanita, ik kan in je reacties mee komen, maar er zit geen luisteren of reflectie in. Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.

Ik stel voor niet meer op het getreiter van 2 heren niet nader bij name te noemen want we weten over wie het gaat, in te gaan en het onderwerp trachten aan te houden. Waar waren we gebleven in dit topic waar eerst sprake was van ruimte en respect?

Quote:
Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.

In het gewone leven kan je dit soort nare figuren ook tegenkomen, ik denk dat dat de reden is. De redactie heeft gewoon geen zin om als een kleuterjuf dat soort kleuters(negatief bedoeld) te vermanen ofzo.

De kunst is, en dat is helemaal niet zo moeilijk, om 'het' gewoon naast je neer te leggen: je ziet ze tenslotte niet...en je hebt niets met ze te maken in het dagelijkse leven. Je kan eroverheen lezen wat ze schrijven, of een korte reactie en verdergaan.
Je kan ze zelfs blokkeren, zodat je niet steeds van die flauwe afgezaagde, niets zeggende mails krijgt.

Dus vandaar... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 178 179 180 181 182 183 184 ... 235 Volgende
Pagina 181 van 235