ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 23:56
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?

Seks zonder spijt van Paula rinehart

mooi boek, ook mooi hoofstuk over mannen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 22:55

Mooie vraag hoe zie je dat zonder ziel geest en lichaam??? je begint een relatie, en opent meteen je ziel en geest voor elkaar, lichamelijke reacties, zoals lust , inderdaad in een goede balans horen erbij.

voormezelf kan ik niet anders antwoorden, dat als je wacht tot trouwen, of anders verwoord een belofte voor elkaar en god, weet je zeker dat je met elkaar verder wilt, want je opent je geest en ziel in verkeringstijd voor elkaar, maar soms blijkt toch, we horen niet bij elkaar moet je elkaar loslaten
Lichamelijke reacties, zijn ook , elkaars hand vasthouden, die arm om je heen, lieve knuffel...zoenen.... inderdaad denk ik veel bidden tot god om beheersing... want kan wel meerdere gevoelens aanwakkeren, zoals de kat op het spek binden.

Toch verbind je je met elkaar veel dieper als je sex met elkaar hebt. en als je dan uit elkaar gaat. ja moeilijker, dus ik zie het ook als een bescherming voor ons zelf. En ook iets wat je niet met iedereen deelt. Het is iets erg persoonlijk s. je bent, gaat dieper, met je ziel. geest en lichaam,
in d e verkeringstijd, ga je ook diep, maar niet zo ver dan.

Veel voorkomend iets is bv van vrouwen die meerderen mannen hebben gehad, het deden voor trouwen, veel teleurstellingen hebben gehad, beschadigd raken, zich niet mee r goed open kunnen zetten echt. Waardoor in hun volgende relatie, met de man die het wel is, ze niet meer alles kunnen geven, muren hebben opgebouwd en hun eenheid met elkaar minder mooi is. Zo denk ik er dan over.... gelukkig kan `Jezus alle wonden ook herstellen en genezen... mijn eerlijke ervaring: het laat wonden achter als je uit elkaar gaat, omdat je je zo diep aan iemand heb gegeven, op alle gebieden. En dan denk je achteraf, flippen... ik was heel oprecht, maar hij nee niet zo als ik. en denk je tssss, hij zag niet hoe kostbaar ik ben, moet zuiniger met me lichaam ook zijn. Wat veel vrouwen dan na zo,n ervaring doen is een bepaalde muur maken, om zich zelf te beschermen. denk ik dan als ik andere vrouwen hierover wel eens hoor of hun ervaringen lees. las er laatst nog een goed boek over zal het zo es opzoeken. ook interesant hoofdstuk in over mannen.

maar ha ha als ik ooit relatie krijg en wacht tot huwelijk, dan zal ik later mijn ervaring hier meedelen...(natuurlijk niet met uitgebreidde details) zeker weten het een worsteling word ook om me te beheersen op bepaalde momenten. Maar jezus gaat met ons mee in onze worstelingen en lijkt mij d e mooiste weg die je kunt gaan in een relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:16
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

SHANITA130 schreef:
Nou, komt ie, en ja, uit ervaring, nu,: wij knappen op als de man filternet neemt/heeft uit zijn eigen omdat ie niet wil kwetsen en niet zichzelf in verleiding wil brengen tot zondigen.
En als ie echt alles doet wat in zijn vermogen ligt, dan ga je, ik dus dat zelf ook doen namelijk.
Veel liefde, vriendschap, communicatie dus goed luisteren ook, en feed back.

Als hij een man Gods is, maw een gebedsleven heeft. God als eerste stelt, elke dag, uit eigen beweging, samen met je wil bidden.

En als laatste ja, als de man goed is met zijn moeder, en ja, dan bedoel ik niet de mannnen af te !@#$% die geen goede relatie met hun moeder hebben die zijn er zat, kwil alleen zeggen dat dat een pluspunt kan zijn, en ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen of je met je ouders overweg kan....

En ja, de klik, de chemie, het wéten, van deze man houdt zoveel van me die zou alles doen wat in zijn vermogen ligt voor me(andersom dus ook dan natuurlijk!)

Veel humor!!!!

Gewoon beste vrienden zijn! en liefde, zoveel liefde.....

Ja, het bestaat(zei de vrouw die Verlegen lachende smiley Lachende smiley drzelf 1 procent, dus te verwaarlozen, kans gaf op een relatie met een commitment...)

geweldig Shanita Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:12

Zelf had ik er eerst een andere mening hier over, dacht kan geen kwaad voor het huwelijk.
heb er lang mee geworstelt, maar nu wat verder en wat ervaringen verder, kan ik niet anders zeggen dat d e geboden van God er zijn ook om ons te beschermen, en niets zo mooi als een relatie die niet alleen door lust word overheerst, maar zuiver en eerlijk is.
Dus als ik nog es een relatie krijg, wacht ik met sex tot het huwelijk.

met respect voor anderen die een andere mening hebben.
ps huwelijk zie ik als verbintenis tussen jou en, je partner en God. niet het papiertje op het gemeente huis. Maar in Gods ogen getrouwd zijn, een verbond met elkaar.

En in de verkerings tijd kan je toch ook met elkaar zoenen, en dan voel je toch ook of het lichamelijk klikt of niet? is heel intiem zoenen dus...

En fin zo denk ik e r over, die ontdekte ik nog steeds lid ben, ha ha als het goed is over twee dagen weg hier. liefs voor iedereen en over dit onderwerp:
wees kostbaar met je zelf ook, geef je lichaam niet te snel aan een ander voor die er slordig mee omgaat.
verder is ons lichaam ook een tempel van d e heilige geest, dus ja overleg ook eerst met God... heb ik uw goedkeuring????

En is deze gedacht ouderwets??? mwhaa dan ben ik maar ouderwets. ha ha hoef niet mee te doen met de moderne tijd, waarin we van iets moois zoals sex, iets lelijks vaak maken.
Duh ik ben een parel in Gods hand en als een man met mij sex wil, wil ik ook dat hij er voor me is op andere gebieden en me niet gebruikt voor zijn eigen behoeften en me verder alleen laat, dat is geen liefde, dat is geen verbond tussen man en vrouw zoals God het bedoelt heeft.

prachtig als mensen eerst elkaar echt trouw beloven.

Maar begrijp goed dat andere mensen er een andere mening over hebben, is een moeilijk onderwerp, iets waar ik zelf veel mee heb geworsteld.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 21:19
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne

JANE410 schreef:
http://youtu.be/_bU-Rf_k24Q

Jezus loves Barabas

link van Petra

dankje Jane Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 20:33
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

niks meer, nog effe en begint de drukte, maandag om half acht eh staan bob d e bouwers klaar voor steigers te bouwen en asbest team, volgens de aannemer word het een heel spectaculair iets... zei hij lachend.... ha ha dus eh??? ha ha om half acht mannetjes met witte pakken en gasmaskers op??? voor me deur??? mwhaa laat het maar allemaal op me af komen...
nog 1 mail beantwoorden, want zoals altijd als ik weg wil gaan van cm, gaan ineens veel mails komen...
en nee asbest is niet gevaarlijk, alleen als je het openmaakt verwijderd... er is 1 plaat op zolder van asbest, daar zijn ze een hele dag mee bezig Smiley die vol vragen zit
en spectaculair Smiley die vol vragen zit hmmm. laatste keer dat iemand me dat zei, was dat me kies heel vreemd openklapte, dat vond de tandarts zeer spectaculair Twijfelende smiley
petra die weer achter cm wil gaan hangen als me huis perfect weer is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 20:22
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ROADY558 schreef:
Lijkt me overigens wel lastig hoor, zo'n lopend buffet

Coole smiley met zonnebril

ach ,die kan toch nooit ver weg lopen op een boot Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 20:21

Gepubliceerd op 30 mrt 2013
Jesus Love Barabas
Spoken Word by: Judah Smith

deze is het... link plaatsen lukt me niet Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 20:18

ROADY558 schreef:
Weet je? De tijd is nooit rijp.
Simpel omdat de dood niet bij het leven hoort. Maar wel een zeer ernstig gevolg is van de zondeval.

Gelukkig, GELUKKIG, GELUKKIG heeft God Zelf voor een oplossing gezorgd om alsnog aan die eeuwige dood te ontkomen.

Daarom zeg ik:
Jezus, mijn Heer en mijn Heiland, mijn Redder en Middelaar, Mijn Raadgever en Medicijnman, vanuit het diepst van mijn hart zeg ik U nogmaals: Dank U dat U hing, waar ik had moeten hangen.

En de mensen hadden kunnen kiezen, wie mocht pilatus vrij laten??? Jezus of barabas??? barabas riepen de mensen.... heb daar heel mooie preek over op you tube gezien, jezus vs barabas van judah???? zeker de moeite waard om effe op te zoeken en te luisteren. Zal kijken of ik het kan plaatsen de link, maar daar ben ik altijd een ei in...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 20:13

ZEELAND736 schreef:
Jouw woorden...doen me besluiten te reageren...
Ook al vind ik het moeilijk..
In het gedicht hier beschreven is het zo menselijk.
We willen immers toch alles koesteren en bij ons houden wat ons lief en dierbaar is?
En ik blijf zeggen...denken...niemand gaat toch UIT dit leven als het naar Gods maatstaven nog geen tijd is??
Maar sta dan maar eens bij het ziekbed van een geliefde waarvan je weet hij of zij red het niet...
Sta bij het graf van een geliefde...

Zo lag ik in bed...net bevallen van een levenloos kindje.
Tegen de arts heb ik geschreeuwd...Waarom moest dit zo gebeuren...konden jullie hem echt niet redden??
Die arts zei de woorden: We zijn God zelf niet!! (Hij sloeg met zijn vuist op de rand van mijn bed...niet uit kwaadheid...maar onmacht..het deed de man ook wat...

Nog geen 3 maanden daarna kwam ik in contact met ouders die het ook mee moesten maken...
Op het kaartje stond vermeld...
""Nog eer je was geboren, had God je reeds bemind!""
Toen ik de ouders had gesproken begreep ik die woorden...maar ik heb ze NOOIT kunnen zeggen...want ik was op de 1 of andere manier nog kwaad...

Als het om een kind op jonge leeftijd gaat..
Krijgen we onze kinderen niet te leen?
We krijgen ze van God...we mogen er voor zorgen...
Maar iedereen ...geen mens uitgezonderd...moet gaan...

Soms haalt God Zijn kind van deze aarde...vanuit de moeite en het verdriet...en zegt...
""Er is een betere plaats voor jouw...en die is bij Mij""

En dat is (in ieder geval voor mij) moeilijk te aanvaarden...
Hangen we niet allemaal naar dit aardse leven???
Ik wel...

Ontroert me natuurlijk heel erg dit te lezen... ook ik heb het van dichtbij mee gemaakt, me dochter met een dood dochtertje,
ze was prachtig.... antwoorden waarom??? nooit gekregen, zullen we wel ook nooit krijgen, wel heb ik een enorme troost dat ik weet dat ze ergens heel dicht bij God is, God nu voor haar zorgt. Net zoals hij bij ons toen was met ons verdriet en het wonder van het medaillon deed wat door het vuur ging van de oven waarin ze werd gecremeerd.
HIj deed dat denk ik, om ons te troosten, ik ben er echt, ik heb de dood overwonnen en vuur ook, daar ben ik met de brand nog meer achter gekomen, vuur....God is sterker dan vuur. Wat overblijft in moeilijke omstandigheden is een vertrouwen op God, die zelfs de dood heeft overwonnen, ook al snappen we niet waarom??? Zijn de omstandigheden, dat je bijna zou denken: waar is God??? En warom God??? gaan geliefden soms dood??? God geeft ons denk ik geen antwoord omdat we niet alles kunnen begrijpen, net zoals me zoontje van zes niet alles begrijpt wat ik hem over de wereld uitleg, dat kan hij niet aan. is nog t e moeilijk voor hem. Ooit ging een broer van me dood, toen was ik God dankbaar... hij was zeer ernstig schrifofeen, geen leuk leven, en dacht laat God er zijn,(geloofde toen nog niet) hij daarna toe gaan, daar is het leven beter voor hem, herrinner me nog goed het moment we afscheid namen van hem bij de kist, ineens kwam er een prachtigge zonnestraal die precies op zijn kist scheen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 19:57
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ZEELAND736 schreef:
Blij??

Iemand heeft een prijs gewonnen....voor 4 personen...
Er was nog 1 plaats over....en ik werd gevraagd...

Een rondvaart over de Linge...en een lopend buffet...morgen...

Ik geef het toe...HEEL blij wordt ik hiervan!!!

ha ha harstikke leuk Zeeland en lekker een lopend buffet erbij Lachende smiley en een rondvaart.... geniet ervan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 18:39
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13

SJAOULSKI147 schreef:
Beste Broeders en Zusters,

Dank jullie voor jullie reacties op mijn geplaatste artikel. Ik geloof dat ik wat moet verduidelijken.
Het artikel is geschreven voor alle broeders en zusters die helaas onder de vervangingsleer zitten en daarmee gebonden zijn (bewust of onbewust). Het is waar dat ik niet weet wat in iedere kerk wordt gepredikt, maar tijdens mijn zoektocht in verschillende groeperingen (van gereformeerd naar pinkster gemeenten), heb ik het gemist en daarom gebruik ik de term "de Kerken". Maar als het bij jullie kerk zo uitgelegd wordt dan rest mij alleen de Eeuwige te Prijzen.

Wat ik schrijf is geen uitleg alleen vanuit mij, maar het is diep ingeankerde uitleg binnen de messiasbelijdende jodendom (zeg maar de eerste volgelingen van Yeshua - Jezus). Heel veel dingen worden deze dagen helaas alleen door het oog van een westerse kijk gezien, terwijl de hele Bijbel is in eerste instantie aan de joden geschreven en tot een Zegen voor de volken om in de Eeuwige te geloven. Zelfs Paulus was een hoge rabbijn binnen de farizeers school, dus heel veel dingen in zijn brieven zijn geschreven met deze context. omdat hij niet alleen aan de gelovigen uit de volken schreef maar ook aan de messiasbelijdende joden in dat gemeente. Wat ik wil zeggen is dat het niet als 1 mans visie gezien moet worden, maar als verdieping in de context van de tekst en waar het naar verwijst.

Net als jullie allemaal, ben ik gelukkig behouden en gered door de bloed van Yeshua HaMaschiach (Jezus Christus), en dat is niet door mijn daden maar door Zijn Genade gebeurt. Maar het is een gebruik binnen de jodendom om altijd te Zegenen en voor behoudenis te bidden voor de mensen die dichtbij je hart staan, en dat zijn jullie mijn broeders en zusters. Dus zie het niet als aanval of in de zin dat jullie niet behouden zijn, want dat is absoluut niet mijn bedoeling.

Terugkomend op wat ik wilde duidelijk maken in mijn studietekst, dat is namelijk, dat ik wil wijze dat na onze redding en behoudenis moeten we als gelovigen (jood of niet) werken aan onze relatie met de Eeuwige, want Yeshua zelf zegt: "Aan hun vruchten zul je ze herkennen". Maar helaas zie ik het toepassen van de Woord van de Eeuwige weinig binnen de hedendaagse gelovigen. Dat is geen verwijt, want het is al meer dan 1700 jaar zo uitgelegd en gedaan. Maar de opwekking en de inkeer is naderend zoals het einde van de tijd. Het enige wat ik vraag is om de Bijbel van kaft tot kaft te lezen en het Koninkrijk van de Eeuwige hier op aarde te beginnen door Heiliging van onze leven ipv het volgen van tradities die voor een grote deel een heidense achtergrond hebben en waar de Eeuwige duidelijk en letterlijk noemt door de profeten dat het een Gruwel in Zijn Ogen zijn.

Ik zie graag jullie reacties hierover en als er vragen zijn hoor ik het ook graag. Het spijt me als ik niet altijd meteen kan antwoorden, maar het zijn drukke tijden op het werk en heb daar geen internet verbinding Knipoog smiley

Sjaloom en Zegen moge met jullie zijn van nu tot in eeuwigheid, Amen.

Jullie broeder in Yeshua,

Sjaoul

Mooi weer geschreven Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 14:49
BerichtOnderwerp: Heilige Geest

PIETER619 schreef:
Klopt, ons wordt wel gegeven wat we "aankunnen", maar denk soms toch weleens dat door onwetendheid er toch veel "moois" niet gegeven kan worden. Er wordt ons heel veel op ons pad gebracht en zodoende hebben we minder tijd voor Gods werk.

Gewoon even simpel gesteld, ik zeg weleens dat ik een eendaags christen ben, doelend op de tijd die ik, in een week, bewust steek in mijn relatie op week manier dan ook, met God. Mede daardoor als we een keuze moeten maken tussen meedoen bij activiteit welke voor Gods werk is of eigen plezier, hebben we door onze drukte heel vaak even geen tijd en doen ons ding, onder het mom , er zijn toch wel anderen die er heen gaan ik kan wel even gemist worden.

je kan toch gewoon opstaan samen met jezus, je dingen doen zoals werken samen met Jezus??? Vandaag was ik ergens ,was een man die het heel moeilijk had, maar jezus is dan bij je, en werkt door je heen, zodat je ook bezig bent met het koninkrijkgod. Overal waar je als cristen binnenstapt, neem je het licht van jezus mee, wijkt de duisternis. Kun je bidden voor mensen om je heen en gebeuren er ook mooie dingen Knipoog smiley

- gedeelte verwijderd -

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 14 november 2013, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 18:52
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13

Die vaak, niet uitgelegd worden staat er.
Mooi geschreven Lachende smiley zegen broeder

Ligt er trouwens misschien ook wel aan na wat voor kerk je gaat, alle jaren in d e katholieke kerk nooit zoiets gehoord,(tenminste na die ik ging)
daar was het ieder jaar het zelfde rondje preek leek het wel, rond pasen de pasen preken, rond kerst de kerstpreken gelukkig in andere kerken wel.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 18:47

ZEELAND736 schreef:
Naar het grofvuil dus??

Knipoog smiley

nee , nieuwe grofvuilplek in de tuin maken, zodat er nog meer rotzooit eventueel bij kan, de schuur staat ook al helemaal vol, als alles klaar is, super rit na het grofvuil Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:37

mooi weer, me tuin es opruimen zodat maandag de steigers er in kunnen voor de bob d e bouwers en me laatste bericht hier voorlopig schrijven, ergens volgende week loopt me abbo af en voorlopig toch niet veel tijd meer, dus liefs voor iedereen

ehh je wil niet weten hoe me tuin er uit ziet... schuur ligt vol, dus tuin vol met fietsen etc... nog wat oud tapijt onder het roet tegen muur opgestapeld etc. etc...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:31

oh en niet antwoorden met ja maar , ja maar....., gewoon doen en Gods geest helpt je wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:21

PIETER619 schreef:
Mooi verwoord, maar in hoeverre kan de Geest van ons gebruikmaken en ons dat toebedelen wat Hij met ons voor heeft. De Geest wil een toegangelijk hart. ALs wij allemaal losse stenen zijn om Gods kerk te bouwen, zal er een bindende factor moeten zijn.

Wat bindt ons en willen wij de Bruid zijn, zal het wel voor meerderen zo moeten zijn, om toch als "bruid" te gaan bidden en kan de Geest ook aan het werk om de "bruid" stralend te laten zijn als de tijd daar is.

Even simpel gestelt, het is het werk van de Geest geweest dat ik bewust belijdend christen ben geworden. Hij kreeg mij zover dat ik mij over gaf en dus tot inzicht kwam, met alle mooie gevolgen van dien. Ik weet dat er meer kan met mijn geloofsleven en dat kan alleen door openstelling voor de Geest, maar dat "beetje veel van me zelf" houdt het tegen. Op zo'n wijze kan het zijn dat ik groeien bloei van een gemeente tegen houdt, mede ook door onwetendheid van wat de Geest wil en kan van mede broeders en zuster.

Dus willen wij dat de Geest aan het werk gaat en de "bruid" er stralend voor zetten, moet Hij wel aan de slag kunnen gaan met ons, dus niet alleen wij als individu.

over actie....
Wel zou zeggen bid eens tot God en vraag wat je kan doen, denk dat je voor leuke verrasingen komt te staan en een spannende uitdaging en God je vanzelf ook broeders op de weg stuurt die je helpen een actie plan te doen en dan zul je ook merken dat Gods Geest met je mee gaat.En door jullie heen samenwerkt.
Er zijn nog steeds een hoop landen erg gesloten voor het evangelie, is e r niet een opdracht aan ons om het evangelie te verspreiden?Zijn er zo,n 50....
een opdracht om om t e kijken na weduwen en wezen?
gevangen te bezoeken?
Aan arbeiders in het koninkrijk van God is hier op aarde best nog wel gebrek denk ik.... dus niet zitten in d e kerk iedere week en na preek luisteren maar doen...daag je uit...
en verwacht in d e toekomst leuke getuigenissen te lezen hier.
en hoeft niet persee in noord korea ofzo, maar wat dacht je van je eigen omgeving??? bezoek es een gevangenis ofzo...of begin een healing room in de gemeente voor zieke mensen, is in mijn gemeente ook, gebeuren interesante dingen....
Of verzamel voedsel en kleding voor de oostbloklanden, pak de auto en rijd er eens na toe samen met jezus...
Dus als je actie wil, vraag aan `jezus, genoeg actie om te doen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 00:31
BerichtOnderwerp: Trouwen, samenwonen of latten?

hoorde een mooi iets over de opdracht van een man in een huwelijk, relatie, niet de baas zijn, maar zoals jezus voor ons zorgt, hoort een man voor d e vrouw te zorgen dacht yeahhhhhh, dat was vast de bedoeling van God Lachende smiley
met liefde respect etc.... en natuurlijk ook andersom Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 18:44

PIETER619 schreef:
Dat de Geest werkt zijn we, denk ik, het allemaal wel over eens, is men bij een bijeenkomst waar dan ook en je voelt je "happy en geniet van wat er voorGod gebracht wordt op welke wijze dan ook en je merkt dat het bij de meesten lekker gaat, is de Geest volop aan het werk.

Zo hebben we dat geregeld bij een Joh de Heerzangsdienst. Als je de "oudjes" ziet genieten en wat je van ze weet, denk ik weleens dat die de gave van groot geloof hebben. Staat men er voor open, kan men bewust de Geest ervaren.

Ik zie hier eigenlijk haast een tweekamp, terwijl we het eigenlijk allemaal wel goed voor de "geest" hebben wel goed bedoelen. me topet geen hoofdletter bij "geest".
Waar het mij omging en gaat met het openen van de topic was, in hoeverre mag de Geest met ons aan de slag en zou het misschien mogelijk zijn, dat Hij bij bijvoorbeeld een biddende gemeente meer kan en wil doen dan bij een gemeente waar men het gezamelijk gebed gebed onderkent?

Laten we allen op onze gebrekkige manier een werktuig zijn/worden van de Geest om onze Heer en Heiland groot te maken. Zo kan Hij door ons heen met wat Hij ons wil geven aan het werk.
Zelf denk ik dus dat daarom eigenlijk dat de gaven die ons zo worden gegeven, niet benoemd hoeven t eworden , maar dat we gewoon er mee aan de slag moeten gaan

-reactie verwijderd -

Als alle cristenen losse stenen zouden zijn en ze gaan samenwerken
dan word het een hele sterke muur wel, maar:
Zou de Heilige Geest, met hoofdletter... ja ja..., meer kunnen en willen doen als meerderen mensen bidden dan eentje??? Ik denk van niet.
Het is de Heilige Geest die door ons heen werkt, wij zijn slechts de ezels.... zoals de ezel die Jezus droeg destijds,
of anders gezegd, de handen en voeten van Jezus, (die we proberen te zijn)
Het is Gods Heilige Geest die door ons heen werkt, of hij nu door 1 of honderd mensen heen werkt, Gods geest is kracht, die echt niet afhankelijk is van ons mensen toch?????

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 13 november 2013, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:11

JANS221 schreef:
Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen hebben met de Heilige Geest of met mensen die menen namens de geest van God te spreken en te handelen. Dit kunnen dus positieve en negatieve ervaringen zijn. Kritische geluiden mogen hier dus zeer zeker ook gehoord worden.

Zeker, maar daar mag ook weer een mening over gezegd worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:59

zal nog een keer proberen uitte leggen: eerder is beschreven dat sommigge mensen niets ervaren, mensen verschillend zijn, gods geest verschillend te werk gaat.

paulius bv die klapte neer door gods geest, bij een ander gaat gods geest weer anders te werk... effe terug lezen....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:56

JOL252 schreef:
Hou dan gewoon op met insinueren en schep helderheid. Dat schept namelijk geen verwarring of vragen. Gods geest is helder namelijk.

Heb op dat desbetreffende topic, waar jij er op door ging al op gereageerd, iets wat jij niet deed op mijn eerdere reactie, goed lezen en daarop regaeren, je ziet alleen maar een oordeel na jou toe en wat betreft roadys woorden jatten... tja wat wil je??? namen van mensen uit de kerk???
moet ik toch eerst toestemming vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:16

ROADY558 schreef:
Ik zal ze morgen even opbellen om toestemming te vragen voor vermelding hier :)

jat effe roady,s woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:13
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JANE410 schreef:
God kan niet tot mij spreken wanneer ik niet thuis ben

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:11

Gaaf die zin, een beetje van jezelf en een beetje van God Pieter.
En ja Jane, soms op moeilijke momenten is God heel dichtbij en dat is een geweldigge ervaring Lachende smiley , ondanks de omstandigheden....
Als ik terug denk aan het moment waarop ik me kleindochter verloor en met me verdriet na jezus ging, prachtig zoals God bij ons was .
Voor mij, in d e moeilijke momenten heb ik God steeds beter leren kennen en soms wonderen mogen meemaken en echt ervaren dat de heilige geest er is, om ons te helpen, te troosten...met ons mee te gaan, als wij niet meer kunnen .
Zelfs ooit een windvlaag, vandaar dat ik me veel ben gaan verdiepen in de heilige geest.
Maar ook mensen die niets ervaren hebben Gods geest, zoals eerder beschreven, wij mensen zijn verschillend, bij de een werkt gods geest zo en bij de ander zo.
b.v De ene is net zo dicht bij God als een ander en gaat zijn hele leven na de kerk, ervaart bv nooit een windvlaag en de ander weer wel. tenminste dat denk ik he..... petra die voorlopig wel weer genoeg geschreven heeft... rust dag vandaag, nog paar dagen , komt er een blik bouwvakkers hier.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 15:42

JOL252 schreef:
Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen.

de praktijk is, dat als je alles bij jezus neer legt, hij met je mee gaat door moeilijke dingen heen, das wat makkelijker dan alleen, wil niet zeggen dat het makkelijk is.
En wie zegt dat shanita over een tijdje niet wel die stap aan kan, wie zegt dat ze het altijd moeilijk zal vinden?
heb haar ook wel eens zien schrijven dat ze nooit een vriend neemt, te moeilijk, iets wat toch binnen in haar herstelt is....ze heeft nu toch een vriend.
Dus shanita, ik weet dat het niet makkelijk is , maar bid voor je, voor je relatie en verder herstel. En dat jullie samen je weg zullen vinden hier in, rustig aan doen... liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 10:49
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

Maar wim zingt en speelt het natuurlijk veel mooier.....
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

ha ha ik ga hier maar es verder met een grote glimlach aan me huishouden... als ik aan jou denk en hoe jij over jouw geliefde schrijft komt er een grote glimlach bij me, dacht ik dat ik de grootste verliefde idioot ooit was op cm, nou ha ha jij bent nog veel verliefder...
ps als je op het dak gaat staan en uitroept ik ben verliefd op wim, zwaaiend met een vlag ofzo, laat het effe iemand filmen voor op facebook of hier t e plaatsen, kunnen wij mee genieten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 10:43

in een goede relatie, laat je elkaar op een bepaalde manier vrij,ook als de ander es geen zin heeft om mee te gaan na de familie, maar toe is aan wat ruimte voor zichzelf.
laat de je de ander vrij,om zich te blijven ontwikkelen, beperk je iemand niet. moet je ook over je angsten met hem kunnen praten en dan kunnen jullie daar samen doorheen.
ehh ha ha zei de vrouw die ha ha mwhaa misschien ik ooit een goede relatie nog krijg???
Tijdje terug hoorde ik twee geweldigge preken ove r gods bedoeling van het huwelijk, wat de bedoeling van god was hoe man en vrouw met elkaar omgaan... zucht zwemel.... dat wil ik ook dacht ik als ik ooit nog es trouw....
en nee was geen preek over de man is de baas en de vrouw moet luisteren.... dan zou ik gillend zijn weggelopen.
sterkte meid met deze dingen waar je mee worstelt, je word verliefd en daar komt je gevoel ook.... worstel je ook met angsten, waarvan velen gevormd zijn door mislukte relaties die we gehad hebben, praat er over met je vriend en leer van de fouten van vorige relaties, belangrijk punt is natuurlijk bewaak je eigen grenen, een liefdevolle man, zou zijn best doen, om jouw grenzen ook te bewaken. wens jou en je vriend een geweldigge relatie toe, waarin jullie elkaars grenzen respecteren.
en waarin jij mag ontdekken, dat er ook mannen zijn waar je rustig mee kan trouwen of samenwonen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:56

trek er 1 zin, uit: samenwonen trek je nu niet

rustig aandoen meisje, blijven groeien en ontwikkelen... je zit nu toch in vriendschapfase met hem??? rustig door groeien, wie weet ooit wel, of vinden jullie je weg e r in, dat het voor jou t e moeilijk is, blijft misschien....
tevens oproep hier voor de lezers voor gebed voor shanita dat god haar mag herstellen van deze angst om samen te wonen( heel begrijpelijk en herkenbaar shanita die angst) liefs
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 76 Volgende
Pagina 19 van 76