Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 14:24
Onderwerp: Bijstandsmoeders gekoppeld aan rijke man
|
|
|
JETBROEK719 schreef: | Het zou ook een goed idee kunnen zijn als de bijstandsmannen op zo'n manier aan de vrouw werden gebracht. Hup opknapbeurt en er komen wat frisse toyboys op de markt, leuk voor de cougars in die regio. |
Ik zou zo zeggen, zo ver woon je niet uit de buurt probeer maar dat opknappen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:12
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.
Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.
Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn. |
Gezien het feit dat hij niet meer als enig mag bestempeld worden, is helaas niet anders, en de jeugd van tegenwoordig, is ook niet meer onwetend te noemen. Men weet donders goed waar men mee bezig is, juist in die leeftijdscategorie, er is al zat voor gewaarschuwd.
En vraag mij dan ook af, of de volwassenen nog weten, toen zij zelf jong waren, hoe het was. Ik wel, ik weet nog donders goed hoe het was, en wist toen ook donders goed, wat goed en kwaad was. Maar ik weet ook donders goed, dat de veroorzakers het allang weer vergeten zijn, en nu zeggen, ach kom nou zo erg was het toch niet?!
En ook, of juist op scholen, is men meer bezig met praktijken en lesgeven in dingen die zij al lang weten. Die allang door opvoeders of ouders is gegeven, en dat gaat zeker niet over pesten, plagen en rottigheid uithalen. En men geeft ook graag lessen in gedrag, die voor, en zeker in mijn jeugd nog taboe waren, en voor mij nu nog steeds niet de orde van elke dag zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:04
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist . Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.
Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood. Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch? Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.
Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp. Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen. Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen. Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:10
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb veel bewondering voor mensen die vrijwillig uit het leven stappen. Daar is enorm veel moed voor nodig en misschien ook wel een heel sterk verlangen om bij Hem te zijn. Sommige kunnen niet wachten om daar te zijn waar ze graag willen vertoeven. |
Nou dat is dan heel wat anders dan de boodschap die hier over het algemeen gebracht wordt. Bewondering voor iemand die (in de meeste gevallen) kiest voor een oplossing van de minste weerstand, die vaak, andere mensen in een situatie brengen waar zij beslist niet op zaten te wachten.
Het onbegrip waarin zij familie leden achter laten, met pijn en verdriet, het schuldgevoel bij bv trein machinisten. Spreek eens de mensen, in bv een flatgebouw in onze gemeente, waar al tientallen het tijdelijke voor het eeuwige hebben ingewisseld. De hulpverleners die het op moesten ruimen, en dan nog, de mensen die geen eerlijke kans hebben, of krijgen die wel verder willen leven.
Wij leven in een wereld, waar van alles mogelijk is, waar voor iedereen hulptroepen klaar staan. Nee respect beslist niet, en bewondering al helemaal niet, wel voor hen die ondanks alles toch doorzetten. Het enige wat je wel kan doen is bidden dat zij daar mogen komen waarop zij hoopten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 08:46
Onderwerp: Kind van school.
|
|
|
Ik vind het trouwens toch maar vaag, wat is occult, en wie niet, de tv thuis is ook occult net als sprookjes boeken en sinter klaas . Eigenlijk alles wat vaag is, is occult school ook in de meeste gevallen, behalve taal en rekenen. Het is maar net wat je zoekt op een school
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 9 februari 2013, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 08:34
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | of met kwade gehaballen maar dat is niet blauw zeker... |
maakt niet uit F als het maar halal is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 23:37
|
|
|
MIEKE364 schreef: | een typisch Telegraafverhaal.....de sensatie en de onzin druipen ervan af zoals gebruikelijk.....waar zien ze de NoordFriezen voor aan? Het lijkt een beetje op vrouwenhandel.....een soort slavenmarkt...de huishoudster wordt gekoppeld aan de broodheer....niet van deze tijd en voor beide partijen een genante vertoning....ik geloof er niks van. |
ach, in tijd van nood leert men zijn/haar grenzen kennen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:48
Onderwerp: Tipsch voor den man
|
|
|
ROOS575 schreef: | Pffff wat ben ik blij dat ik het gezeur allemaal niet heb. Alles zo lezende denk ik weleens, zijn er hier ook nog mensen zonder problemen? Helaas kom ik soms dankbaarheid tekort
Ontopic: Tipsch voor den man: - zich niet jeugdiger voordoen dan hij in den werckelyckheid isch - eerlykheid betrachten, ook kleine noodleugensch zyn leugensch - den man denckt vaak al dat hy den huidverkopen kan voordat de beer geschoten isch. |
Ach Roosje, de ijzersterke beerinnen zijn nog op eenne vinger te tellen hier, om van Edelherten maar te zwijgen Hang....zw...tjes zat, en tipisch voor de man allang uit........n
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:40
|
|
|
ROOS575 schreef: | Dit is nog eens een geniale oplossing Dus je moet op relatiebureau Mens en Relatie in Oentsjerk zijn voor rijke mannen. Heb je het nummer????????????? |
Zijn de jaarbeurshallen voor jou geen optie dan vorige week waren Bertha 1 en Bertha 2 in de aanbieding En die zijn aan de man gebracht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:35
Onderwerp: Ik match niet
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...verdorie, nu dacht ik eens met een ernstig iemand, zoals ik ook bent, te maken te hebben en nu zeg je zelf dat je niet serieus bent.
Deze Belg zal nooit de Nederlandse vrouw begrijpen... |
gelukkig maar nu de rest van de allochtonen nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:33
|
|
|
PETRA373 schreef: | het krijgen van k.....s eh kaas |
a) is misschien mogelijk bij de oude spelling b) kunstgras te weinig stippen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Bijstandsmoeders gekoppeld aan rijke man DONGERADEEL - De Friese plaatsen Dongeradeel en Dantumadiel hebben een bijzondere manier gevonden om te bezuinigen op uitkeringen. De sociale dienst gaat bijstandsvrouwen 'updaten' om ze vervolgens aan een rijke kerel te koppelen, die de dames kunnen onderhouden.
Woordvoerder Martijn Adema van Dantumadiel bevestigt de aanpak tegenover de Leeuwarder Courant.
Er wordt per vrouw 1400 euro geïnvesteerd in de 'opknapbeurt', zo meldt de dienst. Hiermee kan echter vier ton per jaar worden bespaard, ervan uitgaande dat eenderde van de bijstandsmoeders aan de rijke man wordt geholpen en dus geen uitkering meer nodig heeft.
Voor die 1400 euro mag de bijstandmoeder naar een kapper in Dokkum en krijgt ze een 'imagoadvies'. Ook wordt de kledingkast doorgenomen, wordt er geshopt indien de garderobe niet hip genoeg is, en krijgt de vrouw tips op het gebied van sociale vaardigheden, lichaamshouding en presentatie.
Wanneer de vrouw 'geupdate' is, mag ze op de foto bij een fotograaf waarna ze wordt ingeschreven bij relatiebureau Mens en Relatie uit Oentsjerk.
Bron Telegraaf |
Ja ja, en krijgt die rijke stinkerd dan ook een garantie bewijs , om bij komende gebreken te ruilen? Ook bij weigering na veel gebruik een nieuwe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:13
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Tipsch voor den man
Zorg dat je eerlijk bent en je foto recent is . Denk dat je dan meer vliegen vangt dan de pot stroop die je gebruikt nu. Dan blijft het zo plakken en kom je niet verder je kunt niet eens samen hoger vliegen
En och ha ha een vlinder die trapt daar toch echt niet in.
Mannen haal dat web voor je ogen weg en zie eens echt zonder blind te zijn echte liefde komt pas als je een jaar samen bent dan pas kan je zeggen ik hou van jou .
Anita |
Mannen?! Haal dat web voor je ogen weg?! (vraag me werkelijk af wat vrouwen dan hebben?)
En ofschoon een web vrouwelijk is................ vrouwen spannen de kroon in het spannen van webben, soms zelfs een rad voor je ogen. En net als het krijgen van k.....s , is ook houden van niet aan een tijd gebonden, soms komt het vrij snel, en soms ook helemaal niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:33
|
|
|
CORNE927 schreef: | Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen. Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland . Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken. En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?
Dit bedoelde ik nou net...alles heeft zn TIJD.
Je oren worden niet gewassen, je hebt gewoon de TIJD waarin dingen geacht worden te gebeuren (omdat God het zo bedoeld heeft), niet gedaan...omdat je ZELF een andere TIJD in gedachten had dit te doen.
Het leven kent nu eenmaal een cyclus, die van vooruitgang en achteruitgang tot de dood er op volgt.
Tussen 15 en 25 gieren de hormonen door je lijf, zou dat toevallig zijn? Mooi gemaakt door God hoor alsof ie wil zeggen.....komt er nog wat van?
Dat negeren en ZELF je TIJD indelen kan ik als ik het cru wil zeggen ook worden uitgelegd als ongehoorzaamheid aan God. Hoeveel signalen wil je hebben?
Maar goed Gerrit, laten we dit maar afsluiten, heb genoeg gezegd nu. Back on topic weer. |
Je kan het ook gemakshalve neer zetten, omdat het jou uitkomt (God heeft het zo bedoeld. En als ik zet, je levensstijl er niet voor zich liet lijden, kan van alles zijn en misschien een oorzaak hebben, wat je niet kon helpen. Of waar je ook niet naar gevraagd had, maar wel kreeg, ik denk ook dat we volwassen genoeg zijn, om niet alles te hoeven zetten.
En hoeveel signalen moeten er gegeven worden, voor de mensheid wakker wordt in heel veel gevallen . En daar valt te vroeg in huwen, ook onder.......... En tipisch voor de man, nou dunkt mij dat het aardig on topic is...... In ieder geval meer als dat onderlinge gekrakeel van de vrouw, die hier de hele pagina bestrijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:01
|
|
|
CORNE927 schreef: | In hoeverre is het aan ons om ergens een verantwoordelijkheid in te nemen, en met een toekomst rekening te houden. We zijn allemaal mensen van een dag, en niemand weet met zekerheid of morgen er nog wel is. Of je nu jong bent of oud, ik denk niet dat je overal een leeftijd aan kan binden, je kan wel voor jezelf bepalen of je er nu ergens klaar voor zou zijn, of niet.
Je slaat de spijker op zn kop Gerrit, bedankt voor je openheid. Die eigen verantwoordelijkheid, is die wel of niet belangrijk is je stelling.
Ik had een ex die ook zo dacht. Alles wat op haar weg kwam en vooral de dingen die fout gingen werden verklaard met een bijbeltekst. Ook al maakte ze 3x dezelfde 'fout' , dan nog nam ze er geen verantwoordelijkheid voor, het was God immers die het zo wilde.
Ze gaat voorbij aan het feit dat we van God ook hersenen hebben gekregen en ja, daarmee zijn we in staat na te denken.
En nu komt het lastige; wanneer mag God ons eigen nadenken overrulen? Dat heeft hij ons toch niet voor niets gegeven? Als we blind de Bijbel volgen, die soms ook lastig te vatten is vanwege symboliek dan hadden we ook geen hersens nodig gehad en had ie die bij de schepping wel 'vergeten'. Ik zeg het maar ff plat voor het voorbeeld.
Ik blijf bij eerdere standpunt Gerrit, voor alles is een TIJD.
De voorbeelden die je beschrijft zijn zeker mogelijk en ik oordeel ook niet, alles is mogelijk. Er zijn nu eenmaal mensen die als ze 40 zijn, zich gedragen als 60-jarige en andersom is ook het geval.
Maar per saldo, gemiddeld dus en heeft God haarfijn geregeld ook, is de baarmoeder van de vrouw beperkt te gebruiken voor nageslacht. Daar bedoelde hij vast iets mee denk ik, bijvoorbeeld dat hij geen oude ouders ambieerde.
Als jij voelt wat je voelt is dat goed, maar besef wel dat het nogal afwijkt van wat 'normaal' en 'verstandig' geacht wordt....zelfs door God naar mijn bescheiden mening. |
Ik vraag mij wel eens af, hoe het is gesteld met het nadenken van tegenwoordig, en waar de verantwoordelijkheid ligt. En dan eigenlijk los van het standpunt, wie de verantwoordelijkheid draagt of wat zo bepalend is, welke leeftijd nog verantwoordelijk is. Mijn inziens als je kijkt hoe veel jong gehuwden nog in de zelfde setting zijn, als jaren geleden.
En het is niet veroordelend bedoeld slechts als voorbeeld. Ik ken heel wat stellen die jong gehuwd (getrouwd) zijn, kinderen hebben gehad, en weer zijn gescheiden. En weer hertrouwd, en niet en nog zoekende zijn, waarvan één ouder de kinderen opvoed met weer een andere(vader of moeder)
Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen. Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland . Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken. En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?
En wat is dan die verantwoordelijke verantwoording, als je de leeftijd in ogenschouw zou nemen ten opzichte, van wat God er van zou vinden. We zitten hier aardig wat voorbeelden en gelijkenissen naar voren te halen, om een stelling te bekrachtigen, die ons soms even uitkomen. Men hield het zich niet voor mogelijk, maar het gebeurde toch, Sarah en Abraham, die op zeer hoge leeftijd nog een kind kregen. Volgens een hoop mensen telt het oude testament niet, maar voor een hoop mensen gelukkig nog wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:03
|
|
|
[quote=CORNE927]
Of ik serieus ben, laten we maar in de midden, hou het er maar op. En het vergelijk dat wij stellen, is eigenlijk niet aan de orde van de dag, of iemand druk is met ziekte. Simpel voorbeeld heb ik wel, en dan kan jij het misschien extreem vinden, dat is het ook eigenlijk wel.
Ziekte is niet leeftijd gebonden, en gezondheid ook niet, simpel voorbeeld, en ik barst van de vrienden, en barst ook van de voorbeelden. Een goede vriend van mij, was 20 zijn vader 70, hij kon met alles bij hem terecht, al zijn vragen werden beantwoord, en hij kwam niets te kort. Weer een andere vriend, was 39, 2 jonge kinderen (2 en 4 jaar) hij mankeerde niets, maar was van de één op de andere dag, overleden.
In hoeverre is het aan ons om ergens een verantwoordelijkheid in te nemen, en met een toekomst rekening te houden. We zijn allemaal mensen van een dag, en niemand weet met zekerheid of morgen er nog wel is. Of je nu jong bent of oud, ik denk niet dat je overal een leeftijd aan kan binden, je kan wel voor jezelf bepalen of je er nu ergens klaar voor zou zijn, of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 21:53
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik bedoel het bij mekaar blijven voor de kinderen als er eigenlijk geen liefde is, is schadelijker voor de kinderen want die hebben alles door, dan scheidden.
Denk ik. |
Ik denk van niet, de knuppel in het hoenderhok gooien, en er een punt achter zetten, omdat de liefde tussen 2 mensen gedaan is, is definitief. Maar je kan ook doorzetten tot de kinderen uit huis zijn of groot genoeg om het te beseffen dat het over is tussen pa en ma. Er is natuurlijk wel een verschil als er agressie plaats vind binnen een relatie maar niet als het even niet meer gaat, en een vlammetje is gedoofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 20:43
|
|
|
JETBROEK719 schreef: | Jij bent kaal? |
Oeps, en jij bent geniaal precies wat me boven buurvrouw zegt
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 7 februari 2013, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 19:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat is wel heeeeeeeeeeel vreemd geen mannen in jou leeftijdscategorie heelllllllllllllll vreemd je zou denken dat cm weer eens niet goed werkt |
Nee precies cm werkt ook niet he je mot het zelf doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 19:23
|
|
|
JETBROEK719 schreef: | Dat is juist het grappige, ik heb dus alleen maar een leeftijdsindicatie gegeven en verder niets. Ik voldoe hier gewoon niet aan de eisen van anderen. |
Wel nee, jij niet alleen, dat doen ze hier allemaal de meeste zijn hier blond gekomen maar inmiddels grijs Ik niet, maar verschil moet er zijn toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 19:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik zal je niet serieus nemen maar begin me wel af te vragen wat jij wel niet allemaal hebt ingevuld om totaal geen match te hebben Enne welkom op cm ook al match je met niemand lees forum en je ziet dat de gekste dingen gebeuren He Petra en Berendjan |
Ik denk dat het een bollestreek is of gewoon effe extra aandacht op zich vestigen best wel slim
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:31
|
|
|
[quote=CORNE927]
Los van het feit dat jij er niet meer over nadenkt, heb ik er wel over nagedacht, niet dat ik mij er over uit laat, hoe wel.
Tot voor kort (2 jaar terug) dacht ik wel aan het feit, kinderen, nu niet echt meer, hoewel, ik zou het ook niet schuwen. Kom ik terug op uw verklaring wat leeftijd betreft, en kinderen, volgens mij is goed vaderschap niet leeftijd gebonden. Voor een kind is dat plaatje van oude vader, of jonge vader, niet echt belangrijk, maar wel zo één die er altijd is, als je hem nodig hebt.
In deze wereld, waarin wij nu leven, is heel veel mogelijk, denk ik, zeg niet bijna alles. Er wordt niet meer vreemd opgekeken, als een kind 2 mammies of 2 pappies heeft, in 2013 mag en kan alles. Behalve als een kind een vader heeft die (geef hem een slinger) 72 is, dan is het in ene wereld vreemd.
Dan het mogelijke gevaar... van de kwaliteit en levensvatbaarheid van een kind dat bij mensen geboren kan worden, als zij op oudere leeftijd zwanger raken. Volgens mij is de wetenschap al zo ver, dat vooraf al bekeken kan worden wat het vermeende risico kan zijn.
Dan nog dit, waarom wij nu in eens wel ons voor mogelijk moeten houden dat wij nu wel in ene, de verantwoordelijkheid moeten dragen, voor wat komen gaat, of mogelijk komen gaat. Ik vind het wel bezwaarlijk dat er een bank is, waar alle mannen kunnen doneren, en vrouwen kunnen incasseren.
Heeft wel niets met vaderlijk gezag te maken, maar de gerede kans dat over een aantal jaren, broer en zus uit huwen gaan, veel groter aanwezig is. En gaat nu niet zeggen dat de sociale controle groot is, andere banken in tijd van crisis, en met sociale controle gaan ook naar de k....
Nee mijn vader ging ook naar de voetbal van mijn jongere broer, en in zijn jonge jaren met mij maar 1x.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 11:52
Onderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zal sowieso op mijn 19de niet bij ouderen gaan zitten....
Ik zie geen oplossing, kijk bij jongeren van je eigen leeftijd zou je idd iets kunnen zeggen, maar sommigen mensen die zo oud zijn vinden het leuk om zo te discussiëren zeg maar.
Enige optie, als je vervoer hebt, is naar de dichtstbijzijnde kerk, van je kerk te gaan waar wel een jongerengroep is. Kan je nog leuke contacten maken ook.
En anders, ja, ik zou wel oppassen met zomaar ff naar een andere kerk.... |
Hoezo en waarom dan oppassen om naar een andere kerk te gaan? Je hoort dan weer dingen die wel vragen opwekken, vragen die je weer kan stellen in je eigen kerk. Vragen die soms een kleine schokgolf te weeg brengen, die ze dan weer wakker schud, en jou gaan vragen hoe j er aan bent gekomen.
Ik heb het in mijn jeugd ook gedaan toen ik 19 was, ze vinden het n.m helemaal niet zo geslaagd als je binnen de Christelijke beleving de boer op gaat. Vaak stelt men zich dan de vraag (aan zich zelf) hoe heeft dit kunnen gebeuren, en dat terwijl er niets aan de hand is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 11:38
|
|
|
[quote=CORNE927]Oke ik ben het vaak met je eens, nu maar voor de helft, echt neutraler kan het volgens mij niet geschreven worden Zo wie zo niet, wegens het groot aantal verschillende aantal soorten mannen wat hier aanwezig is.
De reeds in het verleden al eens voorziene, en thans onvoorziene heren, de onvoorziene heren, van uit het verleden tot nu. En wat het bouwjaar ook mogen zijn (de onvoorziene heren van nu en uit het verleden) willen nog een nageslacht.
En of dat dan ook nog te verwezenlijken is, laten wij in wel veel gevallen in de midden, bij een vrouw van middelbare leeftijd is die keuze beperkt. Dus kom je nog in aanmerking (de oudere heren) bij een iets tot veel jongere vrouw. Dat is dan niet om de oudere vrouw te discrimineren, maar meer uit relatief verhogende kans op een e.v.t nageslacht te kunnen bewerkstelligen .
Dus ja er zijn nog wel ouwe bokken die een groen blaadje willen consumeren. Dus geheel misslaan doet S het dan ook niet met die opmerking, en of er dan van liefde nog enig sinds spraken is, mm gerust wel. En of er van gerede kansen gesproken kunnen worden, bij die ouwe bokken, gerust wel zeker van niet, ook dat laten we eigenlijk in de midden
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 7 februari 2013, 11:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 11:20
|
|
|
LIES146 schreef: | Oh, grappig, die ramen kwamen hier vandaag ook voorbij toen de zon (JAAAAA ZON!) vol op mn ruiten scheen. Het was visueel zeer zichtbaar dat het weer tijd wordt om daar even iets aan te reinigen zeg maar |
Nu moet je ook weer niet gaan zemen met volle zon, krijg je meer strepen en bij windkracht 10 waait je zeem weer weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 10:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ramen wassen, dat doe je toch gewoon een keer per jaar? Ja, weet je na een tijdje worden ze niet meer vuiler, want het heft mekaar op omdat het ook regelmatig regent. |
Ja, als je ergens midden den landen woont Maar toch echt niet hier aan de kust hier waait het immer hard, en het zand schuurt kleine krassen in je raam. Wat op den duur weer wordt op gevuld met straat vuil (vet en olie) wat weer gemene vieze vuile aangeslagen ramen geeft. En ik woon dan ook weer niet aan de Zeeuwse zunige kust, waar water wordt gespaard om de beurs te ontzien. Doch ik mijn ramen wis minimaal 1 x in de maand, zei het elke 14 dagen, maar met de winterdag iets minder, omdat het dan veel stormt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 09:52
Onderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
|
|
|
Bijna twee jaar later........
En volgens mij is er nog niets veranderd, maar ik vraag mij af, wordt de Bijbel tegenwoordig alleen nog gebruikt, als wij iets nodig denken te hebben om ons gedrag goed te keuren. Of ter verdediging van een standpunt, vaak wordt er gesteld, dat de Bijbel achterhaald is. Dat een hoop dingen niet meer overeenkomen met de tijd waarin wij leven, het komt nu even niet uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 08:36
Onderwerp: De klik...
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het is eigenlijk pas sinds een jaar of 50 dat vrouwen echt beschermd worden door de staat, dat neemt niet weg dat vrouwen en kinderen nog steeds vogelvrij zijn binnen het huwelijk. Alleen als ze het zelf niet (meer) pikt, houdt het op. De geschiedenis is zich hardnekkig herhalend en met de komst van minder ontwikkelde culturen binnen onze grenzen is het er beslist niet beter op geworden met name in de eenvoudiger lagen van de samenleving. Vrouwen en mannen zijn volgens de bijbel naar Gods evenbeeld gemaakt en daardoor gelijkwaardig. De intrinsieke menswaarde is gelijk en tegelijkertijd zijn man en vrouw verschillend geschapen en daar mag je van mij volop voor uitkomen. De klik is voor mij iets volstrekt geheimzinnigs. Het proces van de klik blijkt zich te voltrekken in enkele seconden bij de eerste ontmoeting en dat zit 'm vooral in de nonverbale communicatie en geuren. En de klik kan ook zitten in het schrijven met elkaar; tussen de regels door is veel te lezen voor de goede verstaander. Ook het met elkaar telefoneren kan de klik geven door het woordgebruik, klankkleur van de stem. Voor mij blijft de klik iets geheimzinnigs en uitermate boeiends want die klik blijf je altijd zoeken en dat houdt de relatie levendig. Een relatie - ook met een klik - blijft een dagelijkse inspanning van beide kanten. Het bereid zijn te geven en te ontvangen, de ander niet willen veranderen maar aanvaarden zoals zij of hij is. Bewondering en belangstelling blijven voeden voor elkaar zijn betrouwbare bouwstenen. |
Eerlijk gezegd vind ik ook dat vrouwen te veel beschermd worden, kinderen daar in tegen te weinig. In de de meeste, 90%, gevallen, krijgen vrouwen na een scheiding, de kinderen toe gewezen, ook al zijn zij vaak schuldig, in een scheiding.
Wij kennen dan ook weinig tot geen mannen die alimentatie krijgen, laat staan bijstand om de kinderen op te voeden. In die 50 jaar, is er qua emancipatie eigenlijk nog niets veranderd, en gaat dit fenomeen nog steeds op de oude voet verder. In 9 van de tien gevallen, krijgt de vrouw de kinderen toegewezen.
En in de meeste gevallen, wordt er na de scheiding, van man en vader, weer een nieuwe partner gezocht en gevonden. Die met de vrouw en moeder, een relatie aan gaat, en of er een klik is met de kinderen, is in veel gevallen ver te zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|