Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 03:50
Onderwerp: De bijbel als absolute waarheid
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het oppervlakkige is juist dat je de Bijbel en de inhoud ervan niet serieus neemt. Je in twijfel trekt of personen wel of niet hebben bestaan terwijl, het leven, het doen en laten van deze personen, later in de Bijbel wordt gebruikt als voorbeeld voor ons ...
Als je de Bijbel gaat volstoppen met fictieve mensen en gebeurtenissen, maak je de Bijbel als Woord van God wel heel erg oppervlakkig. De Waarheid is dan ficitief en kan ingevuld worden naar behoefte van de persoon. Zie ook je bijdrage waarin je zegt dat "God vanaf Zijn troon het gesprek met de satan over Job aangaat. Wie op aarde is bij machte om in zijn huidige aardse en zondige lichaam in de hemel te komen en daar in aanwezigheid van God te komen staan, en dat te overleven?"
Waar staat het, in Job, dat God vanaf Zijn troon het gesprek met satan aangaat? Waar haal je uit, het boek Job, dat satan een aards lichaam heeft?
Vind je niet dat je veel dingen toevoegt aan de Bijbel ... ??? |
het is algemeen bekend dat de verhalen, zoals vermeld in de bijbel waarheids getrouw zijn. Op diverse zenders op tv, is na uitgebreid onderzoek vast komen te staan dat alles is gebeurd zoals het er staat. Is de bijbel dan waarheid, ja, ik denk van wel. als God het nodig vond dat wij alles wisten, dan had het er wel in gestaan....Maar God weet ook dat ons menselijke brein, niet in staat is sommige dingen te bevatten......en ik denk dat het daarom is dat er bepaalde dingen niet in staan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 04:28
Onderwerp: Het weer
|
|
|
het wait hier nu behoorlijk hard....klepperende luxaflesen buiten...en volgens mij heb ik regen gehoord.....lijkt wel herfst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 04:27
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Haha en houdbaar tot december 2012 wel makkelijk koop je ze voor volgend jaar Dinsdag liggen alle sintproducten weer voor een laag prijsje in de winkels en hoplakee de kerstkrans ligt ernaast |
maar het is zo lekker....chocoletters, pepernoten, taaitaai....jammie jammie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 01:16
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Had dat maar gedaan Ik met mn grote mond sliep natuurlijk promt slecht vannact |
denk je dat het vannacht beter gaat Erika....?? ik heb nog zat knuffels over hoor.....komt er nu 1 voor je aan.....heb je em???
weltrusten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 01:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet niet of je weer moet werken Tink... Gisteren deelde je knuffels uit...toen had ik er niet direkt 1 nodig...Nu wel...
Voel me hondsberoerd...Moest smerig drankje drinken voor een darmonderzoek morgen..Maar ben er zo beroerd van!!!!!!!!
Het heeft allemaal wel effect!!!!!!!!!! Heel veel effect, maar nogmaals ik ben vreselijk misselijk en beroerd... Moet ik dit nu echt morgenochtend nog een keer???? Vreselijk!!! |
lieve zeeland,
ja k moet werken.....ik las net je berichtje....erg naar voor je meis, ik hoop dat het onderzoek in 1 keer gedaan kan worden zodat verdere inname van dat spul je bespaard zal blijven....
Voor jou komt dan een knuffel echt goed uit......bij deze dan, nogmaals een knuffel en sterkte met het onderzoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 05:53
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
komende week...alle chocolade letters in de aanbieding, maar wel snel zijn, want als de houdbaarheidsdatum bereikt is, mogend e winkeliers eht niet meer verkopen...pff...alsof het in 1 dag bederft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 05:44
Onderwerp: 144.000?
|
|
|
staat er niet ergens een tekst dat God uit alle windstreken Zijn kinderen zal verzamelen??? Dat betekend dan dat ook niet-joden, maar wel afstammen van....verzameld worden tot die 144.000. Maar meer weet ik er ook niet van en hoe dat zal gaan weet ik niet. We zitten met alle gelovigen al ver over dat aantal heen, zou de Here dan nu al niet moeten terug komen voor de nieuwe hemel en aarde? Wie kan in Zijn agenda kijken?? Of voor Hem beslissen wanneer Hij terug moet komen? Zijn die 144.000 gekozen joden en waar blijven wij dan? horen wij er niet bij of vormen wij een andere groep met een andere betekenis? Zijn de joden dan een "beter ras" ? LAat het aan Hem over, Hij weet wat goed voor ons is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 05:35
Onderwerp: letter types.
|
|
|
ik heb wel gemerkt dat bepaalde letter soorten en kleuren niet zo'n goede cobinatie zijn...... de kleur maakt dan de letters onleesbaar ( wat dus nix te maken heeft met op tijd naar bed gaan, hoewel dat wel aan te bevelen is bij dubbel zien)...... De rosekleur heeft met bepaalde letters die uitwerking dat het een rose streep wordt, maar ik weet even niet met welke letter soort dat is...... ANdere kleuren erbij of andere lettertypes zou welkom zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 04:06
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ben ik blij dat ik tegenwoordig lekker slaap Maar die knuffel maakte het nog beter |
zal ik je nog even komen instoppen ook?? ben toch bezig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 04:05
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ik kon kiezen: de hond uitlaten...of eten halen.....of een fietsband plakken......en het werd: bandje plakken.....zonder succes overgens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 04:04
|
|
|
het is echt al koud buiten...ben blij dat ik binnen zit.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 04:03
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
niet gewoon een bandje plakken....maar de hele fiets uit elkaar moeten halen omdat het ventiel eraf gescheurd is.....pfff....morgen maar een nieuwe binnen band kopen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 01:13
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het lijkt hier wel april De natuur doet wat tie wil eerst miezer dan weer droog opeens een hoosbui, vervolgens lijkt de zon erdoor te willen, lukt hem dat 5 tellen weer een hoosbui......... pffffffffffff ik blijf maar lekker binnen met de kaarjes aan kachel op aangename temp en een mooi muziekje haha.... knap mens die mij vandaag nog naar buiten krijgt |
ik heb geen regen gezien...had ook een flink deel van de dag mijn ogen dicht hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 01:11
Onderwerp: Ga je mee 21 jan Castricum duin/boswandeling en restaurant?
|
|
|
NATHANYA830 schreef: | We hebben nu de volgende lijst:
Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180 Martin695 (66) regio 0251 Marsjg (43) regio 0346 is nog in overleg
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Tink100 (43) regio 072 overlegt nog...
Wie volgt? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 01:09
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Nachtknuffel voor iedereen die hem nodig heeft!! |
ik geef vannacht deze knuffel aan iedereen door die werkt of niet kan slapen.....werk lekker......en sterkte als je wakker ligt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ow dassssss lieffffffffffffffff terug |
soms heb je het gewoon nodig....wie niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben lang niet de enige hoor, er gingen mij al een paar voor.
Ik verwoord het wat directer denk ik.
En ik gaf een voorbeeld, om te laten zien hoe ´kinderachtig´ het over kan komen.....ik beaam Thomas en een paar anderen.
Je doet nu net of ik hier de enige ben met probs met dit topic. Tis dus ook al helemaal niet persoonlijk naar jou. Ik kan mij hier in de verste verte niet inleven, in de manier van ´communiceren´ in dit topic
Er gingen mij al enkelen voor, anders hád ik hier niet eens iets van gezegd.
Thomas~ Waarom moet dat publiek? Ik kan me voorstellen dat je dan wegvlucht Eddy maar troost je er is ook een enkele keer wel een serieus topic dat over de zaak zelf gaat en niet ten onder gaat aan onderling gekwebbel of gehakketak van mensen die zichzelf klaarblijkelijk interessanter vinden dan het onderwerp zelf.
Waarom zeg je wél iets tegen mij, en niet tegen Thomas........of Eddy, of mensen die die daarvoor kwamen met bezwaren...dat was toch al duidelijk, ver voor mijn posting... |
omdat Thomas refereert aan een ander topic wat door CM gesloten is...... meer wil ik er niet over kwijt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:08
|
|
|
ik zie alleen maar blauwe lucht met een heerlijk najaars zonnetje.... geef mij dit maar, het hele weekend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:07
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marry...een mooie dag toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 14:56
|
|
|
En dan, dit forum is openbaar, ik schaam me werkelijk rot. en met name voor de jeugd, als ze zien hoe infantiel volwassen rond de 40/50 zich hier gedragen...
(nav een quote van een bovenstaande schrijver) dan begrijp je niet goed denk ik, wat het betekent om een knuffel te krijgen.... Heel veel mensen hebben een hart( lees: knuffel) onder riem nodig...... en als je je dan toch schaamt, waarom reageer je dan op dit topic??
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op vrijdag 25 november 2011, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 09:24
|
|
|
MARRY942 schreef: | ik weet met al dat knuffelgedoe van jullie geen raad meer hoor...wie knuffelt nou wie en waarom ? zal me goeie leesbril wel nie op hebbe... |
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op vrijdag 25 november 2011, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:34
|
|
|
HERMAN388 schreef: | hohoho, ik heb 2e jeugd hoor |
en die begint bij......welke leeftijd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:24
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is niet erg Herman,je bent ook al op leeftijd......... |
tijd voor een middagdutje???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:23
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Je droomt zeker over Marsjg | dromen???? wel nee...in het echt is tie veel leuker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:22
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik mis mijn zonnetje, koud hè Tink? |
heel af en toe komt ie door de wolken heen, maar blijft koud.....
|
|
Naar boven |
|
|