Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:19
Onderwerp: De hemel is echt
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. . |
Een ding ontbreekt bij jou, het gaat bij mij om iemand waar het bed mee gedeeld werd.... Is wezelijk anders dan de omgeving.... Pastorale moeite is er voldoende geweest en juist geleidt tot....helaas.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:14
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:10
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Sorry Mar maar daar weet jij dus weer niets van of Henk al dan niet weet wat het is om iemand naast zich te hebben die depressief is... Jij bent helaas niet de enige die dit soort ervaringen heeft met suicide er zijn helaas meer mensen die naasten hebben verloren of naasten hebben die met deze gedachten rond lopen. |
Quote: | God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan. |
Rationele uitspraken waar juist zulken juist niks mee kunnen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:02
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Als je een boek niet leest, weet je ook niet wat erin staat.
"De Uitnodiging van W. Paul Young."
Hierin gaat het over de hemel, erg mooi boek al heb ik mijn vraagtekens bij sommige belevenissen, maar ja, het is en blijft een roman.
"Deadline van Randy Alcorn."
Ook een roman die over de hemel gaat en deze boeken zijn echt goed te lezen... |
Die boek heb ik ook gelezen, heeft mij erg geholpen... Maar heb het wel door de TRINITY heen moeten lezen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:58
|
|
|
HENK710 schreef: | Kerkelijk geloof? Buiten deze wat vage term, vind ik het nogal wat om te stellen dat kerk danwel geloof mensen eerder tot suïcide brengt. Mensen brengen elkaar eventueel tot wanhoop, al kunnen het ook gebeurtenissen zijn, zonder dat dit direct met het al dan niet geloven van mensen te maken heeft.
Verder vind ik het niet correct om te stellen dat kerk/geloof mensen laat denken dat ze niets meer zelf hoeven te doen uit zichzelf omdat ze toch wel naar de hemel gaan. God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan.
Dat er dan toch mensen zijn die vastlopen en uit het leven willen stappen, staat volgens mij los van het wel of niet geloven van die mensen. Mensen, gelovig of niet, krijgen nu eenmaal vanalles te verduren... En ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze die ene keus maken, al is het niet mijn keus... |
Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is. Verder laat ik mij er niet over uit. Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil.... Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Het zou ook kunnen, let wel zou kunnen, ik ben er niet over uit, dat het ook samen kan gaan, Mar. Maar ons denken is beperkt in tijd en ruimte. In Gods beleving speelt dit dus heel anders. Zo kan het dus best eens naast elkaar bestaan... |
Ik begrijp heel goed dat het wel samen zou kunnen gaan... Mijn dochter denk ook dat haar moeder in de hemel is, maar vertel haar wel hoe het werkelijk in de bijbel beschreven staat.... Ook juist omdat zij een hartsvriendin had, die geesten kon oproepen en een medium was.... De kerkerlijke leer past daar heel goed in om daarin te geloven.....erg genoeg geloofde haar moeder dat ook, en dacht dat ze nu ook bij de Heer is..... en heeft ons zo ook verlaten daarom....dat was ook haar favoriete lied uit opwekking "til mij op ik wil bij Uw in Uw armen zijn"...
Zie je hoe moeilijk het kan zijn???? Het kerkelijk geloof heeft de drempel er klein gemaakt voor iemand die met suicide gedachten loopt.....ik ga toch naar de Hemel....... ene ik ken er meer in mijn leven om die reden....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:18
Onderwerp: eer uw vader en uw moeder???
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Nooit geweten dat 'woord' een werkwoord was... |
Grijns
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:09
|
|
|
HENK710 schreef: | Respect en eerbied zijn in mijn ogen vrij goed uitwisselbaar als begrippen. Respect komt bij mij in elk geval van binnenuit, net als eerbied...
Overigens wel opmerkelijk hoe je in zin 1 de woorden als gelijke ziet en vervolgens tegenover elkaar plaatst... |
Dat zeg ik omdat eerbied een verouderd woordt is en respect er voor in de plaats is gekomen. Iedereen begrijpt het woordt respect maar het woordt eerbied is te moeilijk... Voor mij zit er wel degelijk verschil in....
Vandaar dat ik ook appart er op reageer Henk...
Mijn vader leerde mij: "respect moet je af dwingen"(volgens de (kerkelijke)regels)..... ik heb liever dat mensen eerbied voor mij hebben zoals ik ben.... proef je het verschil?
Persoonlijk zou ik willen dat me vader eerbied heeft voor mij, dan respect zoals Griff het al noemt een werkwoord....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mar, hoe zie je dan de "heiligen onder de troon" die roepen; hoelang nog, Heere"? |
Ik berijp niet helemaal je reactie hierin... Ik ken wel teksten met "voor de troon"... Het gaat om de oordeels dag, die over deze wereld heen gaat komen... Het zijn de gebeden van de Heiligen die door de vierentwintig oudsten op schalen getoond wordt aan God...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:01
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat respecteren is denk ik het belangrijkste in dit hele vraagstuk. Respecteer de ander als mens! Maar dat hoeft niet te betekenen dat er persé contact moet zijn. Juist het bewust afstand nemen kan een respectvolle keus zijn voor beide partijen... Maar goed, dat is weer persoonsafhankelijk denk ik... |
"Respect" betekend voor mij, "eerbied" hebben, zoals God het ook zegt: "eerbied" hebben voor je ouders..... Respect is dat wat dwangmatig overkomt, eerbied komt van binnenuit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:50
|
|
|
WILMA694 schreef: | Heb je het zelf gelezen? |
Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is..... De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven...... Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder. Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:40
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | en? ik zit daar niet zo mee |
Dat geloof ik niet echt... Ik heb zelf drie zusters na mij, plus een broertje..... Met mijn drie zuster kan ik niet door een deur, dat is ook nooit zo geweest. Toch zijn ze voor mij speciaal en heb wel respect voor hun ook...andersom is het ook zo.... Het liefst spelen zij de moeders over mij, zolang ik dat aanvaard, maar wanneer ik mijn eigen leven wil leiden zijn ze vertrokken, behalve een....
Het prive leven is heel iets anders, dan de relatie tussen directe familie.. Het is belangrijk voor jezelf om daar een goed onderscheid in te maken zodat je je eigen familie daardoor niet onder gewaardeerd wordt.
Ik weet wel, dat het voor God zeker heel belangrijk is hoe iemand met zijn ouders omgaat... de zegen ontvang je ook van Hem daarin.... Dat is wat ik erin ervaar.....hoe moeilijk het ook kan zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 20:02
|
|
|
EVA685 schreef: | Wie kent het boek de hemel is zo echt? Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij, het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.
Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen van dit boek. Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen. Misschien maar goed ook?? |
Een totaal foute boek om te lezen, verre van bijbelse waarheden.... Maar past goed in de tijd waarin we leven "new Age"...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 19:00
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Mogen wij anderen ergeren, NEE, mag een ander zich aan mij ergeren ??
Soms kan ik me best aan iemand ergeren, alleen al door het geen hij / zij schrijft of doet. Heb ik dan gelijk een hekel aan die persoon, waarschijnlijk niet, maar op het moment van ergeren, is er iets wat mij triggert waardoor ik me daaraan erger. Doet die persoon, waaraan ik me erger, dat bewust ?? Of ligt het aan / bij mij ??
Ik denk dat er verschil is tussen ergeren en ergeren ..... |
Ik denk Cross dat het aan onszelf licht.... Zelf vind ik, dat ik niet aan een ander hoef te ergeren, er is ook zo iets van: om iemand te aksepteren zoals die is.... Tevens heb ik ervan geleerd dat ik mezelf daar hoofdzakelijk mee heb....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 18:15
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Hannah....ik denk dat je een pittige dame bent als ik al jou reacties lees. Mannen kunnen meestal harder rennen. Hopelijk rennen mannen niet bij jou weg...dat zou echt niet normaal zijn, denk ik. Oei...wat zeg ik nou ook weer met m'n grote mond.....!!! |
Valt wel mee Gibby, bepaalde mannen rennen daarvoor weg....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 19:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 17:50
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Klopt Mar! En wat denk je..ik hoorde dat Oosterse vrouwen in bepaalde landen 10 meter áchter hun "man" moeten mee lopen. Gezellig!!!? |
Dat klopt, volgens mij staat het woordje geborgheid niet bij hun in de woorden boek....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 17:41
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Helaas bezit ik geen naaldhakjes..... |
Gelukkig...
Ik moest even denken aan de boulevaar in scheveningen. Een vriendin van mij wees mij op de echtparen die daar liepen waar de mannen meters voor de vrouwen liepen en druk met de kinderen bezig waren. Terwijl de mannen nergens om gaf en geen aandacht aan gaf, maar wel aan andere (vreemde)vrouwen.
Wat dat betreft vind ik dat wij als mannen niks onder doen aan hetgeen wat Chat in de topic schrijft.... Mannen zijn ook niet altijd OK....
Wat Gibby schrijft; dat gaat alleen als de ware gevonden is.....naar mijn in ziens....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 17:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 16:49
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Ik hoop dat heeeeeeeel veel mannen dit gaan lezen ! |
Dan lopen alle vrouwen naast hun naald hakjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:20
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betreft onderscheiding, dat gebeurt altijd...en wil je in het occulte tongentaal kunnen prevelen, moet je wel diep in het occulte zitten. De kans dat je dan in een dienst kunt blijven zitten terwijl God aanbeden wordt is wel heel klein. |
Dacht het niet Chat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig herkennen "de schapen", (Gods kinderen) de stem van de Herder ....
En de dan heb je ook nog de gave "onderscheiding van geesten"
1 Kor. 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil. |
Precies Cross...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!! |
dat van mars komt is OK.......OK ........OK......
Van Venus nog beterder.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:21
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | en de Geest en de bruid zeggen: kom. en die het hoort, zegge: kom. en die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om NIET. |
Heel mooi....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:05
|
|
|
BART817 schreef: | ik weet niet of ik het wel echt met je eens ben. laat ik het proberen uit te leggen: spreken in een tong: is ofwel persoonlijk, of ter opbouw van de gemeente als deze wordt vertaalt. (afhankelijk van de plaats en situatie) profetie: belofte voor de toekomst, is een mededeling, ter info mogelijk mbt betrokkenen. is niet persoonlijk, maar een openbaring. kort gezegd: lijkt me deze twee niet 123 verenigbaar, of komt dit in sommige gemeenten voor? beiden zijn voor misinterpretaties vatbaar, en beiden soms mogelijk gesproken uit/door een andere geest... (komt t toch aan op t beproeven van geesten...) |
Klopt, de satan weet ook dat hij weinig tijd heeft. Dus hij weet meer als wij en kan de mens zeker heel goed misleiden...ook de onderwerp tongentaal....is een misleiding... kwam al voor in de Babylonische tijd.... De profetessen spraken toen al in gebrabbel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:50
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
HANNAH810 schreef: | vrees niet, gelooft alleenlijk (wees niet bang, maar heb vertrouwen) |
Amen Hannah, bij God is niets onmogelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:03
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Mar...sorry, ik ben he-le-máál niet uitdagend bezig. Moet ik mij NU wéér laten...afsnauwen...afbekken...dégeneren...? DAT IS MIJN BOODSCHAP NIET !!!!!! MAR !!!!! [b En de redactie bepaald of ik geband word of niet! Dubbelzinnige en rotopmerkingen jegens mijn persoon zijn niet nodig om die op het Forum te plaatsen! En naruurlijk zal ook NU wel een of andere getinte reactie geplaatst worden. Waar in Gods Naam leidt deze thread naar toe? Ben ik een Martelaar aan het worden? |
Hetgeen waar jij mee zit, heeft niks met mij of anderen te maken. Ik begrijp je frustratie en kan mij daar ook in vinden. Je speeld nu een slachtofferrol waar wij geen deel aan hebben.
Verman jezelf en ga er positief mee om. Je bent wat dat betreft net zo als elk ander een "parel" in Gods hand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:19
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | IK heb het niet over God ik heb het over andere mensen, Maar jij wenst schijnbaar AL mijn reacties negatief te willen lezen, En als je niet weet waarom het contact verbroken is kan je er ook niet overoordelen. |
ik oordeel helemaal nergens over, geef alleen aan hoe ik ermee om ga.... De rest is voor ieder voor zich, ook voor jou...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|