Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 01:17
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | kreet van deze week...
ben dr weer |
heee welcome again Pieter...euh, denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 09:17
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Je kunt gelovig zijn zonder naar een kerk te gaan. Vroeger waren er ook geen kerken en in sommige landen zijn er nog steeds geen kerken..dus ja, de kerk mag je zoiets niet verbieden, het is een opdracht van Jezus om Avondmaal te vieren, HIj zei: "Doet dit tot mijn gedachtenis." Het gaat hierbij om je geloof in God. |
Toch wordt die oproep van Jezus niet altijd in ere gehouden want ik weet van enkele leden dat ze niet mochten deelnemen aan het Avondmaal.
De protestanten hebben maar 2 sacramenten en daar hoort het huwelijk niet bij. In de vraag van Chat staat dat je zou willen trouwen en dat je niet voor de kerk zou willen trouwen. De klemtoon ligt op de woorden willen. Er werd eigenlijk nog niets concreet gedaan dus. Waardoor ik dan weer veronderstel dat er geen reden is om niet deel te mogen aanschuiven aan het Avondmaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 16:51
Onderwerp: Frusty
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik schrijf de laatste tijd ook niet zo heel veel meer op het forum, in de chatbox kom ik nog maar zelden en dat heeft wel degelijk een oorzaak.
Op het forum is de toonzetting de oorzaak dat ik bijna niet meer reageer .. Al eerder schreef ik iets over discussies voeren en het respect wat je daarin moet hebben voor de persoon waarmee je in discussie bent. Ik denk dat je er altijd van uit moet gaan alsof je met iemand een mondelinge discussie voert ... Niet zoals hier op het forum, "als jouw standpunt anders is dan dat van mij .... dan respecteer ik dat niet want ik alleen heb gelijk ..."
Ik merk het bij mezelf ook wel eens, dat mijn standpunt over een bepaald onderwerp zo vaststaand is, dat ik de ander met minder respect antwoord dan wanneer ik een mondelinge discussie zou voeren ... Reden voor mij om mezelf dan maar minder of mogelijk zelfs helemaal niet meer in een discussie te mengen ...
Voor de chatbox ligt het wat anders. Ik merk de laatste tijd dat er weinig tot geen ruimte meer is voor elkaar. Een aantal mensen is heel goed in het naar voren brengen, elke avond opnieuw, hoe de chatbox er wel of niet uit zou moeten zien. Sterke argumenten als "waarom dit en waarom dat" ... "te luchtig of te zwaar" ... "nietszeggend" ... "voor bijbelstudie ga ik wel naar de kerk" ... enz. enz. vliegen regelmatig door de chatbox ... En daarom zie je mij dus niet zo vaak meer in de chatbox ...
Een ander punt waarom ik niet meer zo vaak reageer op het forum of in de chatbox is toch ook omdat ik bang ben voor de "klagers". Mensen die om het minste of geringste Judith een mailtje sturen dat er weer iets gezegd of geschreven is wat, in hun ogen, niet door de beugel kan. En op een ban zit ik niet te wachten ...
Frusty ... ik zeg maar niet meer |
Het is heel begrijpelijk wat je schrijft Cross. Ik heb ook eens een tijdje het forum gelaten voor wat het is. Ik merk ook wel dat op sommige postings helemaal niet gereageerd wordt. Misschien zijn het postings met een te sterke moraal en dus niet zo sensationeel. Het is makkelijker om op een provocatieve posting te reageren waarin gescholden wordt zodat het sensatiegehalte verhoogd wordt. Wat dan ook weer na verloop van tijd een afkeer voor het forum bewerkstelligt. Het is niet zozeer de verschillende geloofsstrekkingen die botsen dan wel de karakters van sommige schrijvers hier in de CM-krant.
Tja, de klagers die met opgestoken vinger naar de juf lopen is ook weer zoiets eigenaardigs. Wetende dat sommige ‘klagers’ niet bepaald vriendelijk zijn voor hun mede CM-lid en toch het lef hebben om wat te gaan aankaarten. Het is zo’n beetje de wereld op zijn kop. Soms heb ik zo’n heldere dag dat ik het allemaal tracht te begrijpen of te relativeren. Die heldere dagen worden schaars en de onderwerpen te zwaar. Wat moet ik dan nog willen begrijpen?
Een slotje op deze topic? Ja, waarom niet. De eerste week zal het dan iets rustiger zijn en daarna wordt er wel weer iets geplaatst en dan kunnen we weer opnieuw beginnen. Het forumlandschap zal dan iets veranderen maar zullen sommige heethoofden dan ook mee veranderen? Ik betwijfel het.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 22 juni 2011, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 06:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel. |
Chat, soms loop je te roepen dat het forum aan het verloederen is en nu zeg je weer dat mensen een te grote waarden hechten aan de bijdragen aan het forum. Dit is je eigen tegenspreken in het kwadraat wat je doet. Vind je dit ook niet?
Als jij een mening uitspreekt in jouw naam dan moeten we toch niet jouw buurvrouw of de melkman iets kwalijk nemen of loven om die uitspraak. Het is toch niet hun gedrag dat besproken moet worden. Waar zit dan de verwarring van de mening en de persoon? Een mening hebben is natuurlijk geen slecht gegeven. De manier waarop die verwoord wordt kan bezwaarlijk zijn. Net zoals sommige personen taalfouten of een slechte zinsbouw bezwaarlijk vinden. (Trouwens, wie was dat ook alweer die het heikele punt van de grammatica aanhaalde?) Een mening en een oordeel is dan weer wat anders. Het zijn 2 uiteenlopende begrippen. Je schrijft, bijvoorbeeld, dat de katholieke kinderdoop verwerpelijk is. Weet je eigenlijk wel waarom ze die kinderdoop doen? Zo ja?:Waarom is die dan verwerpelijk? Kan je de goedbedoelde reden achter die daad dan niet begrijpen? Dat je niets hebt met de katholieke kerk is je goed recht en dat je daar een mening over hebt kan ook best maar je oordeel en de manier waarop je die verwoord kan beter.
Een verre geografische afstand is toch geen excuus om zo maar wat kwetsende uitspraken te doen. Als ik je van hieruit, meer dan 200 km van je vandaan, een compliment geef is dat dan ook minder waard dan wanneer je buurvrouw dat zou doen? Als christenen leven we toch in communio wat betekent dat we verbonden zijn met alle christenen in alle landen. Ongeacht hun afkomst, huidskleur of ander antropologische verschillen. Ja, zelfs ongeacht hun seksuele geaardheid. Dat is toch de communio, één van hart en één van ziel (cfr. Hand 4:32), waar we voor staan?
Verba volant, scripta manent. Woorden vervliegen, geschriften blijven. Waarmee ik aantoon dat het internet niet zomaar een vluchtig medium is. Tenzij men bepaalde uitspraken er af haalt natuurlijk. Een geschreven mening of een oordeel van bepaalde personen kan men gewoon ergens afplukken (lees: kopiëren) dat weer ergens plakken, al dan niet met de bronvermelding erbij, en men kan dit in veelvouden posten op het internet. Daarmee is jouw stelling dat het internet vluchtig is ontkracht. Zo simpel is dat.
Heb ik nu iets tegen de persoon die me het voorgaande liet schrijven? Neen, ik heb echt niets tegen die persoon. Het is wel zijn gedrag dat me soms eens op de kast jaagt. Ik zal ook wel eens een ongehoord gedrag vertonen maar dat moet ik me dan ook kunnen laten zeggen. Ik mag en moet er op gewezen worden dat ik wat verkeerd deed. Ik moet dat inzicht krijgen dat het ook anders kan. Of dat iets gewoonweg niet kan. Een verkeerde gedraging degradeert niet noodzakelijk een persoon tot een ongevoelig onmens. Moest dit wel zo zijn zou het bestaan op de wereld echt niet leefbaar meer zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 01:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Pas op, niet te veel zeggen Martin, straks wil ze nog bij je komen wonen |
Inderdaad, ze is tot alles in staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 01:06
Onderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Wij Belgen klagen toch nooit .. of alléé ja ... zelden dan |
Ik denk dat al die Nederlanders hier op CM zijn omwille van dat schattig volkje, wij Belgen, hier ook zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 00:55
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ach, gut, wat heb je het toch moeilijk he
Visser , die dénkt dat frank het heeeeeeel goed naar z'n zin heeft op het ogenblik. |
ja, ik kan en mag niet klagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:40
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Alle zwakke mannen verzamelt u |
Hier sta ik dan in mijn uppie...
Moet ik weer een andere redenen gaan zoeken waarom ik op CM ben..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 19:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, om eerlijk te zijn: Ik til er best zwaar aan.Heb best wel medelijden met die Belg, volgens mij heeft ie het soms best zwaar te verduren. |
Ha je weet het toch Visser. Ik kan dus best alle hulp gebruiken...wij van het zwakke geslacht moeten één front vormen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:55
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
YELNIN491 schreef: | wou je ze anders medicijnen gaan voorschrijven of zo Dokter Frank uw CM-arts |
Imke heeft steeds de neiging tijdens het slechte weer activiteiten op te zoeken. Behalve dan tijdens de Opwekking. Toen had ze geluk met het weer. Ik ben dus wel bevreesd voor haar gezondheid Medicijnen??? Euh...ik heb nog iets tegen zweettenen, tegen overvloedig plagen (maar die houd ik voor iemand anders ), tegen de fruitvlieg en tegen onkruid. Zou dat helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:48
|
|
|
ANNEMARIE285 schreef: | Ik wil nog wel één keer reageren: wie de schoen past trekt 'm aan ; wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet
Verder wil ik me niet meer in dit soort discussies mengen, zonde van mijn tijd die ik liever wil besteden aan het proberen liefdevol met mijn naaste om te gaan! |
Net zoals Willemijn het aangaf, Annemarie, zou het wel leuk moest je toch blijven schrijven. Er zijn ook andere topics waar een heldere uiteenzetting zeer gewaardeerd wordt. Doen hé?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 07:02
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
FRANKIIE969 schreef: | Nja dat moet je wel relativeren. Denk niet dat God bedoelt dat je zondagnacht de beest uit moet hangen... En ja.... ik weet dat het heel erg schijnheilig overkomt wat ik nu zeg. Ik ben zelf niet zo'n disotheekbeest maar vind wel dat je tot 1 / 2 uur gezellig bij elkaar kan zitten. |
...maar als je gezellig bij elkaar zit en onheuse dingen zegt dan is dat ook niet zo erg christelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 06:47
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Morgen de langste dag! |
Ik heb dat altijd een mooie film gevonden. Ik krijg het steeds moeilijk wanneer de 'soldiers from the sky' hun dropzone missen en in dat dorp zie landen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:06
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Je moet goed lezen Willemijn, ik schreef: "Echt onzin Frank wat je nu schrijft"... Ik heb het hier helemaal niet over dat hij op andere keren zinnige dingen schrijft, ik doel hier op hetgeen hij hier schrijft, namelijk dat ik niet zou durven en dat ik een zetje nodig zou hebben... voor mij komt dat over of Frank me hier neerzet als een bange hond met een staart tussen de benen, dat vind ik jammer want zo geeft dat een verkeerd beeld van mij en het heeft er bovendien helemaal niets mee te maken, ik deel gewoon mijn mooiste moment hier. |
Nou Sus had ik toch gedacht dat je me beter kende...maar ik wilde je niet kwetsen...sorry...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom zou je niet scherp mogen zijn met je kritiek? Als je duidelijk bent, weet iedereen waar hij aan toe is. Uiteindelijk gaat het er toch om wat men denkt? Verder kun je toch niet komen met een geschreven woord. En vooraf voortdurend in moeten schatten of iets wel of niet pijnlijk is, zorgt er helemaal voor dat je niks meer durft op te schrijven. En het gaat zelfs verder. Soms staat men gewoon te liegen om de ander maar geen pijn te doen. En dat gebeurt in mijn ogen te vaak, zowel hier op het forum als in de chatbox. |
Kritiek en een oordeel is totaal iets anders. Niemand vraagt om te liegen. Je kan dan beter wijselijk je mond houden. Vleierij helpt ook geen mens vooruit. Maar goed, ik laat het hier maar bij. Sommige mensen gaan zich liever verdedigen ipv eens na te denken over andere culturen binnen de christelijke geloofsgemeenschap. Neen, het is goed zo. Ik ben er zeker van als je nog eens goed nadenkt dat je nog wat hebt om de katholieken kerk aan te vallen. Hou je vooral niet in. Wees kritisch, veroordeel, beledig...imago animi sermo est
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank , vertel maar....'k zal je wel helpen. Is W-tje weer bezig |
Vandaag is ze erg lief, Visser. Ze heeft me vandaag al goed geholpen op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Frank is niet nieuwsgierig, hij is gewoon erg belangstellend Enne onzin schrijven ? Ik vind juist dat hij heel vaak zinnige dingen schrijft |
Dank je wel W-tje. En het rare is dat ze alleen maar op de 'onzin' reageren.
Vanaf nu ben ik dus nooit meer belangsgierig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 11:18
|
|
|
ANITA695 schreef: | IKIKIKIKIK waartoe leid dat eigenlijk heb je er wel eens over gedacht
P s lees je bijbel bid elke dag en vraag de Heer of je het nodig hebt
T is zoveel mooier als het een kadoo van de Vader is dan dat je zelf wilt
Leef dicht bij de Vader en verwacht alleen van HEM
niet uit eigen kracht je eigen ding maar geef je maar aan Hem hij zalje geven wat je nodig hebt en de Vader weet welke verlangens je hebt
wens je Gods zegen en hoop voor je dat ikke op de achtergrond komt te staan en er iets moois voor terug komt
lieve groet anita |
Anita, je voornemen om in overgave te leven is wel een mooie christelijke profilering maar denk je dat er alleen van ons een afwachtende houding wordt verwacht? Zou het niet kunnen zijn dat we ook wel eens iets moeten ondernemen om dat te verkrijgen wat we wensen? Zo zou je bijvoorbeeld geen lid kunnen zijn van CM en wachten tot de Vader je christelijke mensen stuurt waarmee je over het geloof kan praten. Zo zou je bijvoorbeeld niet moeten gaan werken en wachten tot Hij er voor zorgt dat je huur en andere kosten betaald worden. Ik denk dat je voornemen, je stelling, die je hierboven met de beste bedoelingen hebt gepost, toch iets te kort schieten. We moeten zelf ook wat doen al dan niet met Zijn hulp. Zo is het leven nu eenmaal.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 20 juni 2011, 11:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 11:07
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Echt onzin Frank wat je nu schrijft... Beken het maar, je bent gewoon heel nieuwsgierig... ! |
misschien ben ik een beetje nieuwsgierig maar dat is dan uit bezorgdheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 11:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is iets wat ik de laatste tijd vaker hoor. Maar is dat de laatste tijd zo veranderd? Sus je zit al jaren op de site, en opeens heb je een probleem met de toon op het forum?? In het verleden hebben we elkaar voldoende ruimte gegeven om onze mening te geven. Het lijkt nu alsof men gewoon daarvoor bang is geworden. Bij elk serieus onderwerp wordt al meteen gesmeten met termen als: je moet elkaar in je waarde laten of je mag elkaar niet oordelen... Opeens wordt elke afwijkende mening gezien als een oordeel over de persoon. Dit verstikt elk initiatief tot nadenken, want dan val je meteen buiten de groep. We zijn liever lief voor elkaar en houden onze mond, dan dat we durven te laten zien wat we denken. |
Hé Chat, ik wil je niet aanvallen hoor, maar je bent soms ook wel eens scherp met je kritiek. Die kritiek kan nog en mag of moet er zijn maar je veroordeelt ook wel eens iets wat een ander pijn kan doen. Zo denk ik maar aan het feit dat je bidden tot Maria als afgodderij beschouwd. Ik vond het wel erg kwetsend, en ik was daar echt wel van aangedaan, maar anderzijds durfde jij het te benoemen terwijl andere die het met je eens waren rustig hun (voor)oordeel niet op het forum plaatste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 10:59
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je gewoon om je heen kijkt, zie je toch voldoende "lelijke" vrouwen die toch ook een relatie hebben??? Bij sommigen denk ik, hoe ben je ooit aan een man gekomen...De stelling dat mannen alleen maar knappe vrouwen is toch gewoon onzin? |
We kunnen nooit door de ogen van een ander kijken. Wie voor de ene niet mooi is kan best voor iemand anders erg mooi en aantrekkelijk zijn. We zouden eens moeten leren kijken door de ogen van ons hart.
Er zijn genoeg mensen die echt beseffen dat hun looks niet voldoen aan de normen van de maatschappij. Een maatschappij die ons via alle media zegt wat te doen bij een overtollig kilootje of een neus die wat groot is. De reclames tonen alleen mooie mensen, zo ook op deze site, kijk anders maar eens naar de bovenkant van jullie scherm, om het geluk of succes te belichamen. Wordt er al eens iemand vertoont in de reclame die wat dik of slonzig is dan is dat om de tegenstellingen van goed en niet goed sterk uit te drukken. Waarbij de mooie mens natuurlijk de overwinnaar is. Zulke reclamespots kom je dagelijks tegen. Het zelfbeeld van iemand met een minder uiterlijk wordt hierdoor nog eens fel verminderd. Ze zullen het wel eens weglachen maar ook dit kan maar een schijn zijn.
Ik ben heel erg blij, ontroerend blij, dat er toch mensen zijn die echt voor het innerlijke gaan. Hun oprechte woorden kunnen je zo diep raken dat je een hemelsgevoel krijgt. Hun liefde en aanvaarding zijn goddelijk. Dit is dan misschien een voordeel voor iemand met een minder gangbaar uiterlijk die niet gewend is veel aandacht en kansen te krijgen op het gebied van een liefdesrelatie. Zulke mensen hebben een gave die niet iedereen bezit, het zijn mensen die kijken met de ogen van hun hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 10:32
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Yelnin Maar als je nu wel een bel hebt maar geen fiets dan heb je denk ik een probleempje denk ik. Sjalom. Martin |
blijkbaar zit ik hier op CM om geplaagd te worden door de andere. Ik had nochtans zo gehoopt op wat anders...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 20 juni 2011, 11:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 06:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank, die dat gewoon zonder te blikken of te blozen even durft te vragen. |
neen, ik help Sus gewoon even. Misschien wil ze er wel veel over kwijt maar durft ze niet zo goed. Dus wil ik haar helpen want sommige mensen hebben wel eens een zetje nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:47
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het zit er weer op... heb na een jaar of 3 eindelijk degene in real life gezien waar ik al zolang mee chat en bel... vandaag mijn mooiste moment... tnx !
werd wel tijd hoor... |
hou je vooral niet in om er meer over te vertellen, Sus. Je weet dat je ons alles kan vertellen Wie is die man ook alweer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 19:34
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
IMKE917 schreef: | Volgende keer ga je gewoon zelf mee, kun jij een verslagje schrijven
Maar goed, hier komttie dan.....heel bijzonder dat het heel mooi weer was op het moment dat de wandeling begon. Wel een flinke wind, maar dat is prachtig voor een strandwandeling. Dat je zelfs aan het eind van de middag in de zon op een terrasje kon zitten had toch niemand kunnen denken met die herfstachtige weersvoorspelling. |
Dank je wel, Imke, het is wel fijn om te horen dat het een leuke uitstap was... Ik vreesde al voor longontstekingen of hoestongemakken maar het viel toch nog allemaal mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 15:56
Onderwerp: Vaderdag / moederdag / Grootmoedersdag / Grootvadersdag
|
|
|
PAULUS271 schreef: | Wisten jullie dat er in Frankrijk naast vader dag en moeder dag ook een grootvader dag en grootmoeder dag wordt gevierd.
Iedere eerste zondag in maart een grootmoeder dag in Frankrijk.
Dit jaar wordt er op Zondag 02 Oktober grootvader dag gevierd in Frankrijk.
Doen jullie zelf iets aan deze feest dagen? Ik zie bijv. mijn ouders als een contact waar door het elke dag wel vader of moeder dag is. En het invoeren van grootmoeder dag en grootvader dag in Nederland lijkt me best leuk.
Hoe is dit voor jullie? |
en wat met die mannen die geen kinderen hebben? Waarom worden die eens niet gevierd? Hoe zou zo'n dag dan moeten heten? Niet-vaderdag? En dan krijg je van je niet-kinderen een niet-kadootje.
Wij worden altijd vergeten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 11:43
|
|
|
...dat ik een mooie en bemoedigende mail kreeg van iemand... Dat ik toch ook alweer iets over me zelf heb geleerd wat verbeterd kan worden.
De dag is nog ongeveer 12 uur lang, dus er kunnen nog meer mooie momenten bij komen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 19 juni 2011, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 10:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, goed dat we dat dan weten Tink. Voortaan gaat heel CM jou 's nachts gezelschap houden met chatten. Wat wil een mens nog meer onder werktijd. Alleen....ik begrijp dan niet zo goed waarom je dan zo'n time-out-dingetje bij je profiel hebt staan, maarja daar zal ik we Zeeuw voor zijn. |
Wat een vraag Visser...om te weten hoe laat het is natuurlijk...laat je niet misleiden door die foto..eigenlijk is ze blond
|
|
Naar boven |
|
|