ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 176 177 178 179 180 181 182 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:44
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

DANIEL777 schreef:
de lol ervan inzien nou niet dus
eerder zoiets van hoe snel krijgen we iemand zo kwaad dat we die aan kunnen geven bij cm zodat die persoon verwijdert wordt
dat zie ik in deze topics

Hai Daniel,

Je mag gewoon je menig geven, dat deed je ook.

Quote:
hoe snel krijgen we iemand zo kwaad dat we die aan kunnen geven bij cm zodat die persoon verwijdert wordt
dat zie ik in deze topics

Ik denk niet dat er kwade opzet is hier, ja, je kan het niet leuk vinden, da's iets anders wanneer iemand iemand expres loopt te zieken....na elke posting.

Als iemand wordt verwijderd, nou, dan heeft degene het wel heel erg gemaakt hoor, en dan ook nog eens heel lang!
En niet als iemand kwaad wordt daar word je niet voor verwijderd hoor.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

YES356 schreef:
De aangename zoete rust Slapende smiley ervaren op de rest van het forum!!

Ja, inderdaad, de aangename zoete rust, kan je wel stellen. Slapende smiley Lachende smiley

Wat kan dat erin hakken he, zolang zo'n @#$% @#$% !! Zieke smiley

Maar da's nu voorbij, Halleluja! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht

JOSINA022 schreef:
Als in naar mijzelf kijk, had ik niet de behoefte om de ex-vrouw van mijn (inmiddels ex-) vriend te vragen om informatie, ik vertrouwde hem dat hij alles verteld had en ook omdat hij voornl alle schuld bij hemzelf neerlegde.
Echter later bleek anders...
En toen kwam er wel de behoefte om met zijn ex te praten, maar meer om ervaringen uit te wisselen.

Een nog grotere behoefte had ik om zijn nieuwe vriendin te informeren over de persoon met wie zij in zee stapte. Sterker nog...ik had het wel van de daken af willen schreeuwen over wat hij allemaal aangericht had.

Uiteindelijk heb ik niets van deze dingen gedaan, omdat mij al snel duidelijk werd gemaakt dat ik dat wilde puur om wraak te nemen en dat dat absoluut niet goed was.

En deze, enorm eigenwijze, dame heeft die raad ter harte genomen. Makkelijk? Nee, absoluut niet! De behoefte is er af en toe nog steeds, ik moet hem echt niet tegenkomen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben nu ik het voor een groot gedeelte los kan laten.

Hierdoor kan ik mij beter richten op wat goed voor mij is: verwerken wat er allemaal gebeurd is; verwerken wat hij aangericht heeft en vooral ook mijn lichamelijke genezing, want ook dat stond hij (figuurlijk dan) in de weg.
En nog wel het allerbelangrijkste: ik kan mij nu weer volledig richten op God!

Hai, ligt niet aan jou hoor, dat niemand reageerd, ik zat je stuk erg aandachtig te lezen...
Let maar es op, als er echt goede stukken worden geschreven, is er vaak geen reactie.

Ik kan me voorstellen dat je je moet inhouden om zijn nieuwe vriendin niet te bellen. Jij vindt dat je dat uit wraak zou doen en daarom wil je dat niet doen.

Nee, dat is ook geen goed motief.

Wat ik weleens een keer heb gehad, is dat ik wel de nieuwe vriendin van een ex heb gebelt, om te waarschuwen.
Achteraf heel goed geweest. Ik was eerst een beetje bang dat ik voor jaloerse ex zou worden uitgemaaakt. Maar ja, ik kwam met dingen die controleerbaar waren voor haar.
Ze was me heel dankbaar, en heeft niet lang erna de relatie helemaal verbroken. Ik voelde ook geen genoegdoening ofzo, ik zag het als mijn plicht en was blij dat ik haar had kunnen behoeden.
Ze is nu al járen tijd met iemand anders getrouwd...en voorzover ik weet gelukkig. Dit is wel al járen geleden.

Ja, je moet dan dingen verwerken na zo'n relatie, ja, dat kan een tijdje duren, steeds iets meer, en je komt er altijd sterker uit, is mijn ervaring, en wijzer Knipoog smiley God laat alles meewerken voor degenen die Hem liefhebben.(bijbeltekst).
Nou bedoel ik dus niet ga nare situatie opzoeken, want die laat God dan meewerken ten goede. Dit schrijf ik niet neer voor jou natuurlijk, maar voor eventuele ongelovigen die meelezen.

Sterkte met verwerken, en je bent lang niet de enige.!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:23
BerichtOnderwerp: Vanuit vriendschap naar.... relatie.

HEIDE115 schreef:
Ja..vanuit vriendschap naar relatie.

Vele zullen hier voor kiezen,en logisch ook..
Maar hoe zien we dit,wanneer we nog voor dit alles staan hier op CM?

Als ik voorzichtig iets uit een profiel mag meenemen hier heen
Dan lees ik bijv oa ..als ik maar bij jou bent;)
En dat vindt ik mooi,wanneer we uit de keuze's die we kunnen maken
voor deze keuze gaan.
Maar ook dit zal niet anders kunnen gaan,dan dat er eerste vriendschap zal moeten ontstaan?

De vraag die ik hier in het algemeen neer wilt leggen is;

Wanneer spreek ik van een vriendschap,en wanneer komt de stap naar de relatie?

Misschien voor sommige een gedachte,waar ook pijn bij wordt gevoeld?
Het is niet mijn bedoeling iemand hier mee te kwetsen.

Wil je een reactie kwijt..hier is ook een mogelijkheid.

Wat mij opviel toen ik date, dat mannen gelijk seks willen, ja, sorry vast voor de mannen die hier niet zo zijn.

Helemaal niets eerst vrienden, en dan rustig een hele tijd vrienden, en dan pas es rustig kijken....

Het lijkt wel of bijna alle mannen dat een soort van tijdverspilling vinden, ja, zo komt het op me over.

Nou. als ik dat merkte, was het gelijk voorbij voor mij, na desnoods bij wijze van spreken na een kwartier al.
Dan is het toch niet serieus..

Nee, ik vind dat er eerst sprake moet zijn van een vriendschap, en dat moet groeien. En dan kan het of een goede vriendschap blijven voor het leven. Of het wordt vanuit vriendschap liefde, dat kan ook.

Maar zomaar na enkele dates al een relatie?
Alhoewel er ook zoiets is als liefde op het eerste gezicht, dan heb je een ander verhaal.
Maar ook dan, om dan meteen de eerste dag al met elkaar naar bed te gaan, ja, het lijkt mij snel, maar bij liefde op het eerste gezicht kan dat denk ik.

En bij liefde op het eerste gezicht, moet dat dus van 2 kanten komen, ik weet dat dat bestaat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!

FRANKT627 schreef:
Ik denk helemaal niet aan seks...ik heb niets...en ik gehoorzaam aan de Vader want ik doe niets waardoor ik niet meer leef...zodoende leef ik erg zoals Jezus... Engeltje smiley

Dat is mooi om te lezen en dat heb je mooi opgeschreven Frank Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:04
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel

VRIJGEZEL390 schreef:
[b]
Weer even een update. Lig nog steeds "geduldig" in het ziekenhuis.
De pijn in mijn knie blijft helaas aanhouden. Met de bloedwaarden gaat het gelukkig langzaam de goede kant op. Maar er zijn nu foto's gemaakt omdat de pijn blijft. Er is gebleken dat de bacterie mijn kraakbeen opvreet. En aangezien dat door eerdere schades en operaties al in zeer slechte staat was, lijkt het er op dat deze infectie de genadeslag is voor mijn knie. Ik moet er dus ernstig rekening mee houden dat ik over een paar maanden een protese krijg. Maar eerst moet de besmetting geheel verdwenen zijn.

Gr Ernst

Jeetje, wat erg....! Ik vraag me af, hoe kan dat nou, bacterieen die kraakbeen eten?

Een prothese, ja, er ís mee te leven, ik ken iemand die heeft ook een prothese vanaf net boven zijn knie. En diegene is altijd erg vrlolijk, heeft werk voor halve dagen. Ja, iedereen die met hem omgaat staat er eigenlijk helemaal niet bij stil..Hij heeft ook een vriendin...
Maar ja, hij zit ook al iets van 15 jaar in deze situatie.

Maar er is dus hoop wil ik zeggen.

Toch hoop ik en blijf ik bidden dat de infectie snel weggaat, en je been gespaard kan blijven...
En ook voor de vrede Gods in je hart.

Liefs,

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 20:56
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!

ANITA695 schreef:
Ik weet niet of ik reageer in discussie vorm dan is dat niet mijn bedoeling maar wil wel even iets gezegd hebben als je een topic hier over leest
Liefde is de eerste plaats om iemand te ontmoeten en lief te hebben zoals
God ons ook eerst lief had en wij Hem hebben aangenomen
Ik vind zelf sex heeft niets met liefde te maken in eerste instantie en mensen zijn de weg kwijt als je sex hebt dat het dan één zijn zal worden
Nou ik bemerk dat dat niet brengt wat ik nodig heb als christen Ik heb God nodig Zijn onvoorwaardelijke liefde en als ik die heb gekregen zal al het andere er bij gegeven worden en dan zal de Heer met zijn goed vinden mij zijn kado geven om daar van te mogen genieten.
Maar voor nu kies ik voor Jezus en wil ik Hem volgen en dienen met het verlangen in mijn hart ooit op aarde geluk te vinden maar geluk hangt niet af van sex maar van geven nemen en elkaar dienende in de vreze gods
Dat is mijn wens voor nu later en naar de eeuwigheid toe Zijn weg voor mij is bij Hem bekend niets van mij zelf kan daar iets aan toevoegen.
Zeker sex niet Zijn liefde voor mij door mij om uit te delen en uit te gaan zijn heerlijkheid te verkondigen dat is mijn droom dat is mijn verlangen dat is meer dan bevrediging dan sex en klaar komen
Sorry voor dit schrijven maar ik geloof meer in de genade en bevrediging van de HEER dan al het wereldse dat ja zeker zullen sommige zeggen ook God heeft gegeven ja dat klopt maar dan wel zoals Hij bedoelt heeft en niet IK JIJ WIJ toch
Wens ieder die dit leest dat Jezus je geneest van lust sex buiten t huwelijk om dat is zo dom pijnlijk voor Hem die alles gemaakt heeft Zijn plan door t woord word mij duidelijk Hij is het die geneest .
Ik laat me kneden Zijn plan staat vast dat is voor mij nu geen last
maar zijn woord is waar dit wil ik U mee geven een goed gebaar lees je bijbel bid elke dag hoop dat je het van Hem ontvangen mag
liefde sex alles op zijn tijd dan is er geen verscheuring meer en over treden we geen wet Als God geeft is het goed hoop voor allen die dit lezen dat je dat doet..

Veel van Gods zegen boven alles wens ik U toe allen die dit lezen
Je mag uit genade leven

Liefs Anita uit mijn hart made bij the Lord Blessings for all

Dank voor je lieve reaktie!

Ik wou even iets kwijt.

Voor mij gevoelsmatig heeft een duurzamen relatie waar 2 mensen van elkaar houden dezelfde waarde als een huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:27
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

WILLEMIJN232 schreef:
Jij snapt het Shanita...... Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:25

INGE721 schreef:
Gezellig samen gaan sokken..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Haha, ja, de 's' zit vlak onder de 'w'..... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 17:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:23

FRANKT627 schreef:
ja ja, zo ken ik ook wel enkele goeden uitvluchten om te stoken en dan alsof het niet je eigen schuld is...vrouwen zijn gladdenj anussen.. Knipoog smiley

Oei!!....da's bijna een ban Frank......

En dát zou ik zo jammer vinden.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:22

FRANKT627 schreef:
Weet jij dan wat ze me mailde, Shanita? Het is niet de eerste keer dat W-tje botst met mij...gelukkig kunnen we het altijd bijleggen nadien (eigenlijk zouden we een goed koppel zijn Knipoog smiley )

Ik vind Willemijn ook heel tof en ze ziet dingen heel scherp Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

FRANKT627 schreef:
Door die vrouwen-topic ben ik helemaal van slag en daar lijdt mijn huishouden onder...heeft iemand tips...en neen, ik lees die vrouwentopic niet meer..dus liever andere tips...

Ik ben ook al helemaal ontregeld en in de war: zit hier maar te lezen en te schrijven, terwijl er gewerkt moet worden.....(maar ja, niemand ziet me hier....

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 16:59

ERIKA129 schreef:
Hey ik wil afvallen niet ontploffen he Geschokte, onthutste smiley

Ik wil ook afvallen, ja aankomen gaat zo ongemerkt, ook omdat ik van lekker eten hou...vereist veel discipline he.... Knipoog smiley

Maar je voelt je echt beter hoor, als je weer in dingen past, waar je een tijd terug ook in paste. Ja, ik heb geen eetprobleem, mochten sommigen dat denken.

Niet dat dat erg zou zijn ofzo, maar even voor de zekerheid. Ik ben gewoon, ongemerkt, de laatste twee jaar een paar...kilootjes aangekomen, en pas niet meer in enkele broeken enzo. En nu ik niet meer rook, wordt het er niet makkelijker op...

Da's alles.. Knipoog smiley

Sterkte iedereen die wil afvallen en/of er al mee bezig is...

Dit is toch ook huishoudelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 16:39

FRANKT627 schreef:
Jij moet niks van mij willemijn ...jij alleen mag meer uitleg vragen of kritiek geven als je iets leest wat je niet begrijpt of aanstaat maar als ik je dan eens wat vraag doe je net alsof ik een bemoeial ben door me dat ook nog eens te mailen.

Tis toch aardig dat ze de moeite neemt om te mailen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:59

DJES101 schreef:
Dat is geen goed onderwerp.
Hier zoeken geen man naar man
of vrouw naar vrouw.

God heeft man en vrouw naar elkaar toegevoegd, dat is de mooiste schepping.
Ze kregen mooie namen Adam en Eva

EN NIET ADAM EN EVERT of ADA EN EVA.

Dat is wel grove zonde, ze hebben hun rug naar God toegekeerd.

We willen hier niet verder erover praten.

Per direct op slot

lieve mensjes van cm

Dit was een reachtie op frank
Als we nou op een onderwerp reageren lees dan goed terug !
Dan wisten jullie waar het woordje slot vandaan kwam ..
Verder denk ik dat degene die hier zelf mee te maken hebben het beste uit ervaring kunnen spreken hoe hier mee om te gaan !
Mijn moeder zei altijd ERVARING IS DE BESTE LEERMEESTER .
En aan deze woorden denk ik nog elke dag...
We kunnen zoveel zeggen met ons mond...maar wat zegt de ervaring???

En ja...ik heb die ervaring ........

Ja, mee eens Lachende smiley

En we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Respect voor de mening van een ander en ook hoe een ander een bijbeltekst interpreteert, ook al denkt iemand zelf serieus dat ie de enige juiste interpretatie heeft.

Respect is ook een gebod, en valt binnen het Hoogste Gebod*: Heb je naaste lief als jezelf en God bovenal.

Iedere christen is heeft recht op zijn eigen mening.
(eigenlijk ieder mens natuurlijk Lachende smiley

Ja, ervaring is een goede leermeester, en de ene heeft weer andere ervaringen dan de ander.

Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:45

Quote:
Djes: MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !
IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????

OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?..

ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....

ZO...LAAT ONS BIDDEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN!

Het is natuurlijk ook zo tegenwoordig in veel (christelijke) gezinnen, dat je als kind gewoon kan zeggen dat je homo bent, dat dat heel normaal is, en er dus ook geen sprake is van een worsteling. Is mijn ervaring. Het wordt steeds meer geacepteerd in onze samenleving.

Iig. ik oordeel daar ook niet over. Lachende smiley

Ik zou 't ook niet fijn vinden als men over mij oordeelt, van wat er allemaal niet van God en uit God is aan mij...

Wat wel gebeurde in groepen, toen ik pas gelovig was...en mij behoorlijk heeft geschaad....

Dank voor mijn reformatorische psycholoog, die mij de weg heeft gewezen uit de groep waar ik zat, naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk!

Waar ik zeven jaar regelmatig kwam, 2 keer per zondag en bijbelstudie door de week. En veel contact met mensen onderling, met name van mijn leeftijd en ietsie ouder.

En nu, PKN.

En nu, probeer ik te werken....

*Het hoogste gebod: "Heb Uw naaste lief" was gedeeltelijk het antwoord van Jezus toen de Farizeeën, de grootste religieuze groepering in die tijd, Hem vroegen wat het hoogste gebod in de Wet was (zie Matteüs 22:36-40). Deze religieuze leiders hadden het classificeren van de verschillende wetten en het aanbrengen van gradaties hierin bijna tot een kunst verheven, en toen zij deze vraag stelden was hun doel dus om Jezus op de proef te stellen. Zijn antwoord deed hen verstomd staan: Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.

Bron

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:35

Quote:
TINK100 schreef:
ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er geschreven is over homo en christen zijn.....en ik heb vastgesteld dat er mensen zijn die vinden dat het een onmogelijkheid is......en dat het zelfs te genezen is......
En er is een groep die vol van liefde om deze groep mensen heen wil staan om hen te helpen de worsteling te dragen.

Er zijn dingen gezegd en geschreven die niet hadden gezegd of geschreven mogen worden......

Feit is, er zijn mensen, door God geschapen, die een andere sexuele geaardheid hebben. Daar kunnen we niet om heen. Geef gehoor aan Jezus'opdracht: heb uw naaste lief als u zelf.

daarom : Zo resten ons dan: geloof, hoop en liefde. Deze 3. Maar de liefde is de grootste

Omring de zwakkeren in je omgeveing met liefde en steun, aan je daden herkent de ander de Christus in jou......wees een voorbeeld naar de naaste die Jezus nog niet kent.....Jij bent het visitekaartje van Jezus.....

Ook AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:22

ARENDINE325 schreef:
Volgens mij is de kans dat we het helemaal eens worden vrij klein, maar ik zal proberen uit te leggen waar ik voor sta. Soms is het terecht om boos te worden. Maar dan nog is het beter om te reageren volgens je eigen standaard en niet af te zakken naar het niveau van degene op wie je boos bent. Als je kwaad met kwaad vergeldt, daar wordt toch niemand beter van?

Ik ben er niet op tegen om iemand aanspreken op zijn/haar gedrag of reactie. Wel vind ik dat je daarbij geen gebruik hoeft te maken van beledigingen of denigrerende opmerkingen.

Het lijkt wel alsof je de verantwoordelijkheid voor jouw reactie bij een ander legt. Dat komt erop neer, als ik je goed begrijp, dat iemand die jou doelbewust zit te zieken de macht heeft om jou op een manier te laten reageren die volgens je eigen maatstaf ongepast zou zijn.

Er ligt volgens mij meer dan genoeg ruimte tussen alles binnen houden en (ongeremd) ventileren, het is best te doen om iemand op een nette manier aan te spreken.

Maar genoeg off-topic, ik laat discussie weer over aan degenen die wel on-topic zijn.

Hai Arendine Lachende smiley

Wij hoeven het niet eens te worden. Ik proef bij jou respect, dat vind ik veel belangrijker.

Ik ben het met je eens:
Quote:
Soms is het terecht om boos te worden. Maar dan nog is het beter om te reageren volgens je eigen standaard en niet af te zakken naar het niveau van degene op wie je boos bent. Als je kwaad met kwaad vergeldt, daar wordt toch niemand beter van?

Hier kan ik echt helemaal inkomen en ik ben het hier helemaal mee eens!

Quote:
Ik ben er niet op tegen om iemand aanspreken op zijn/haar gedrag of reactie. Wel vind ik dat je daarbij geen gebruik hoeft te maken van beledigingen of denigrerende opmerkingen.

Ik ben er ook niet op tegen om iemand op zijn gedrag aan te spreken.
Daarbij hoef je zeker geen gebruik te maken van krachttermen.

Quote:
Het lijkt wel alsof je de verantwoordelijkheid voor jouw reactie bij een ander legt. Dat komt erop neer, als ik je goed begrijp, dat iemand die jou doelbewust zit te zieken de macht heeft om jou op een manier te laten reageren die volgens je eigen maatstaf ongepast zou zijn.

Dat lijkt zo, ik neem de volle verantwoordelijkheid van wat ik zei, in topci: 'over christianmatch', en ander soortgelijke postings.

Mijn wijze van reageren zou ongepast zijn voor mij, als ik me zat te ergeren aan een vriend van mij die weer eens niet begrijpt, dat het voor mij belangrijk is om regelmatig 's middags en anders vroeg in de avond eventjes een dutje te doen Lachende smiley

Als iemand mij doelbewust loopt te zieken, en na vele liefdevolle vermaningen, waarschuwingen, vragen om ermee te stoppen en dat wékenlang, dan kan ik nog zulke lelijke woorden gebruiken, en die meen ik dan allemaal. Ik zou alleen nooit 'verwensingen van een ziekte krijgen' gebruiken en nooit vloeken gebruiken.

Komt bij, de meeste krachttermen had ik overgenomen van andere heren hier op het forum, die dat ook al meerdere keren tegen hem zeiden. bij gebrek aan eigen krachttermen. Enkele krachtermen ja, die heb ik zelf bedacht.

Quote:
Er ligt volgens mij meer dan genoeg ruimte tussen alles binnen houden en (ongeremd) ventileren, het is best te doen om iemand op een nette manier aan te spreken.

Daar ben ik het ook weer helemaal mee eens.

Alleen, desbetreffende meneer was al zovaak, wekenlang, op een nette , liefdevolle manier zelfs aangesproken door vele leden hier.

En ik kan niet denken van, nou, dan ga ik even niet bij hem in de buurt zitten op bijvoorbeeld mijn werk, want het was op het laatst zo, bijna na elke posting van mij, was de reaktie erna een zieke reactie van hem. Ook bij enkele anderen.

Ja, en dan word ik kwaad en laat ik dat ook merken via woorden en zinnen etc. die niet zo fraai zijn, normaal gesproken. Maar mijn reacties passen dan precies bij zijn gedrag, wat voor mij echt het tegenovergestelde van normaal was...

Zou ik dat niet doen, dan zou ik me niet goed voelen. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik niet voor mezelf op zou komen.

En nu luchte mij het op, ik bleef ook heel rustig, want ik wist, wat ik doe is terecht. Zo voelde het ook.

In tegenstelling dat als ik die woorden en zinnen zou gebruiken bij een vriend die niet begrijpt, dat ik even een dutje wil doen, in de middag of anders vooravond..dan zou ik uitleggen hoe dat komt. Dat ik ptss heb, en het voorschrift is van de arts.

Dus in dit geval moest ik wel afzakken naar zijn niveau(voor het gezicht, voor hoe het lijkt bij sommige anderen), want anders zou het niet doordringen, wat het achteraf toch niet deed. Maar mij wel opluchtte en bevrijde van grote frustratie....
En nog, ben ik niet afgezakt naar zijn niveau, want dan zou ik ook wekenlang zo moeten lopen treiteren en het blijven doen na vele vermaningen, en na vele aanspraken op mijn gedrag op een nette manier.

Ik hoop dat je 'm aanvoelt of begijpt, en anders wat mij betreft even goede zusters in de Here Lachende smiley

S. Je hoeft elkaar niet altijd(meteen?) te begrijpen, respect is veel belangrijker.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:46

MAJARO438 schreef:
Homosexualiteit kan o.a. Ook ontstaan door het gebruik van hormoon preparaten tijdens de zwangerschap of andere stoornissen in de hormoonhuishouding van de vrouw tijdens zwangerschap. Klinisch onderzoek heeft uitgewezem dat, ik geloof de hypofyse, is vergroot, bij homosexuelen. 1 van mijn leukste vriendinnen ooit was lesbienne, een geweldige meid die het er heel moeilijk mee had. De homo,s die ik ken zijn hele fijne mensen.
Dus iemand er op aan kijken vind ik ronduit schofterig. Dan kun je mensen met syndroom van Down of iets anders ook veroordelen.
Gr majaro

Hai Majaro,

Bedankt voor deze heldere en duidelijke uitleg!
Dit allemaal heb ik nooit geweten, bedankt nogmaals Lachende smiley

Homo's die ik ken zijn ook hele fijne mensen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:37

JOL252 schreef:
Haha ingewikkelder kunnen we het niet maken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maarre thanks anyways Knipoog smiley

Terug naar ons onderwerp maar weer.

JOL252 schreef:
Haha ingewikkelder kunnen we het niet maken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maarre thanks anyways Knipoog smiley

Je lijkt de belastingdienst wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:27

JOL252 schreef:
Hmpf Gefrustreerde smiley
Okay nog even voor de goede orde voordat mijn intentie nog verder in twijfel wordt getrokken.

'DJES101 schreef:
MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !

dan is mijn reactie daarop naar Djes toe (die als het daarover gaat evengoed iets impliceert maar ik weet dat ze dit niet doet): nee natuurlijk geen slotje er op (is het zelfde als) of deur dicht want stel je voor, als je dat zou doen is de schade compleet. Je kan als ouder het soms niet eens zijn of moeite hebben met of totaal anders ergens in staan maar wat dit ook moge zijn; het blijft altijd je kind.
Ik hoef verder niet uit te leggen dat ik dus geen oordeel heb over de christelijke homoseksuele mens, het mag duidelijk zijn ook uit eerdere reacties dat ik dit oordeel niet heb.

Hai Jol Lachende smiley

Ik trek jou goede intenties helemaal niet in twijfel, juist niet Lachende smiley !!

Ik zag gebeuren hoe de reactie van Willemijn tot stand kwam en waarom.

Inderdaad, jij reageerde op Djes, die als het erom gaat, het lijkt alsof ze evengoed iets impliceerd en ik weet ook dat ze dat niet doet!

Djes reageerd weer op anti homo postings met: MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !

Dus eigenlijk verdedigd Djes de homo's Lachende smiley

En Jol beaamt dat:

Quote:
JOL252 schreef:
ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat.

Alleen sommige zijn voor sommige dingen gevoeliger en anderen weer voor anderen dingen.

Dus Willemijn schrijft: als reaktie op "deuren niet sluiten", want dat kán impliceren dat het hier over iets slechts gaat. Dat was niet zo, want Jol reageerde beamend op Djes, die weer een verdedigende reaktie naar homo's gaf op anti homo postings.

Quote:
WILLEMIJN232 schreef:
Dus dan ga je er al van uit dat het erg is als je kind homo of lesbisch is Verraste, verbaasde smiley
Als je het al over de deur sluiten hebt Verraste, verbaasde smiley

En daar zit wel iets in, in de reaktie van Willemijn, want als men het in het algemeen over 'deuren niet sluiten', heeft, kan dan impliceren dat het hier iets 'slechts' betreft: "maar wij ouders sluiten toch niet onze deuren want het blijft ons eigen kind".

Alleen, als je dus terug leest en ziet dat Djes opkomt voor de homo's met haar posting als reaktie op anti homo postings, en Jol beaamt dat, ja, dan lees je dat weer anders.

Ja, dat is moeilijk hoor.

Pffffft! Knipoog smiley

Conclusie: iedereen bedoelt het hier goed, Djes, Jol en Willemijn.

Alleen het betreft hier een gevoelig onderwerp....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 13:21

WILLEMIJN232 schreef:
Dus dan ga je er al van uit dat het erg is als je kind homo of lesbisch is Verraste, verbaasde smiley
Als je het al over de deur sluiten hebt Verraste, verbaasde smiley

Zo , nou ga ik me d'r even mee bemoeien, haha, in de pauze.

Kijk, ik snap beide, Jol zegt als reactie op Djes:

Quote:
JOL252 schreef:
ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat.

Ik snap dat de reactie van Jol liefdevole en begripvol is en niet veroordelend.

Maar ik snap ook Willemijns reaktie erop, want als je al gaat impliceren dat je "geen deuren gaat sluiten". Dan kan het overkomen dat je toch vindt dat het niet helemaal ok is, want je "sluit de deur niet als het je eigen kind betreft". Ehhen, "het blijft altijd je eigen kind". tuurlijk klinkt dat liefdevol, hehe, dát snap ik....maar voor anderen kan het overkomen van dat er tóch iets niet oke is als je kind of iemand anders homo is, want "je sluit je deuren niet en het blijft toch je eigen kind".

Sommigen zeggen dit ook als hun kind bijvoorbeeld verslaafd is en met illegale middelen aan zijn geld komt", iets wat duidelijk niet oke is. Van dat ze "geen deuren sluiten" en "het toch hun eigen kind blijft".

Ja vatten jullie 'm? als Willemijn daar niet iets van had gezegd was het mij misschien niet opgevallen...

Nou, ik moet weer werken :( Mazzel :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 03:00
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel

Ik ben jou niet vergeten, Vrijgezel!

Goede moed, en Rust en Vrede toegewenst, elke keer als ik aan je denk bid ik voor je.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 02:39

ARENDINE325 schreef:
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoe hij/zij op een ander reageert. Niemand dwingt mij om een kwetsende, denigrerende of schimpende opmerking te plaatsen of erop te reageren. Als ik ervoor kies ergens op te reageren, dan is het aan mijzelf te wijten als die reactie ongepast is. De inhoud van mijn reactie weerspiegelt mijn innerlijk, niet dat van degene op wie ik eventueel reageer.

Quote:
Als ik ervoor kies ergens op te reageren, dan is het aan mijzelf te wijten als die reactie ongepast is. De inhoud van mijn reactie weerspiegelt mijn innerlijk, niet dat van degene op wie ik eventueel reageer.

Deze vlieger gaat natuurlijk niet altijd op.

Ik had een keer, dat ik heel terecht boos werd.
Daar had degene het echt naar gemaakt.
En dan ga ik geen lieve dingetjes roepen. Dat zou ook schijnheilig zijn. Dan weerpsiegelt mijn boosheid echt mijn innerlijk niet hoor. Coole smiley met zonnebril

Maar ja, dat kan bij jou anders zijn Smiley die vol vragen zit

Ik zal later je film bekijken en er eventueel nog verder ingaan op je bijdrage. Nu weer verder slapen Slapende smiley

S. Ingehouden terechte woede kan destructief naar jezelf gaan als je die niet ventileert.
Ja, verder heb ik me nog niet echt met dit topic beziggehouden en helemaal gelezen, ik was bij jou posting, er zijn nu ook al drie andere dingen waar ik op wil reageren.
En als iemand mij doelbewust loopt te zieken kan die van mij een gepaste reaktie krijgen. Ook al zou die reactie op zichzelfstaande 'ongepast' zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 03:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 17:27
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...

Josina,

Sterkte, ik wens je Gods Rust en Vrede toe!

Elke keer als ik aan je denk zal ik een gebed voor je uitspreken in gedachten!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 15:28
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooiste moment, ja, ik heb er zóveel, maar de mooiste tot nu toe vandaag was, toen ik mij dit bijbelgedeelte herinnerde:
Fil 4: 4-9,
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! Dit is een gebod, het staat in de gebiedende wijs..wat is er nu een mooier gebod..
5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.
weer een gebod..
De Here is nabij.
Een belofte en een feit
6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.
Een geruststelling en Twee geboden..
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
Een belofte
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;
een gebod dat je je goede zaken moet bedenken Lachende smiley
9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing
weer een gebod, leven naar God's wil cq geboden...
en de God des vredes zal met u zijn.
En weer een belofte...!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 juni 2012, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:59

HEIDE115 schreef:
Hallo huishoudvrienden hier..Heb ik veel gemist;))
Ooo..ik zie het al..wat een lees werk..ahahahaa

ik heb nog een spiegel te koop,ik heb er pas 1 keer in gekeken

Clown smiley

Ja, dán hoef ik hem niet meer... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:55

FRANKT627 schreef:
Inderdaad, misschien moet we dit bekakt onderwerp maar laten rusten... Knipoog smiley

Dat is heel verstandig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:47

YES356 schreef:
Hum een zaak met een luchtje er aan! Duiveltje smiley

Dát is voorbij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:44

Bij mij wisselt het de ene keer heb ik een periode, vind ik het echt leuk, me eigen huissie bij te houden Lachende smiley Doe ik alles heel overdreven netjes en schoon enzo.

Andere keer, nou, dan doe ik weer echt alleen het allernoodzakelijkste, ach, het moet wel een bijzaak blijven dat huishouden Knipoog smiley , denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:37

Willemijn: Ik heb gelukkig een hulp......

Kijk, dat is nou slim Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 176 177 178 179 180 181 182 ... 235 Volgende
Pagina 179 van 235