ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 172 173 174 175 176 177 178 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: welke namen geef jij je kind?

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik bespreken van sterrenbeelden hier niet gepast. Ik zou jullie willen vragen dit niet verder uit te diepen hier. Wij doen niet aan astrologie hier

Ach Chatuliem, niet zo zwaar aan tillen.....het was toch niet serieus bedoeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 18:38
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

ANNETTE792 schreef:
Een hunnebed is een pre-historisch graf Knipoog smiley

Het lijkt wel een beetje een flinstone huis.........straks komt fred flinstone er uit hollen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:35

PIETER649 schreef:
jahoor... en jij bent zeker kreeft?

natuurlijk, zijn gevoelige types dus kijk uit wat je zegt..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:59

PIETER649 schreef:
leeuw... en dat zou dus betekenen dat ik bij tijd en wijle een zeer vervelend irritant gedrag kan vertonen...

kom nou zeg... daar klopt toch geen ene euh.. jota van? zo ben ik niet Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Misschien je zelf eens spiegelen? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit , plaag je maar, kan je toch wel tegen???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: 24 t/m 30 juli ZOMERCONF NEW WINE WALIBI

RIANNE544 schreef:
New wine komt vooral voort uit refomatorische kerken. met name Nederlands gereformeerde kerk in Houten is er sterk bij betrokken.

Ik vind het bijbels onderwijs op new wine erg goed. Er is veel aandacht voor aanbidding. Het is niet zo grootschaliog als opwekking (wat trouwens ook gaaf is).
Mooi aan New wine vind ik ook de aandacht voor ministry gebed en het gericht zijn op de vernieuwing in de kerken.

Verder is het HEERLIJK kamperen Twijfelende smiley , christenen ontmoeten, samen eten, vieren en beleven.

Echt een conferentie om heen te gaan .
Ik ben er ook, met nog zo'n 50 anderen uit de gemeente. Knipoog smiley

Ik woon op fietsafstand Rianne.............

Rianne

Ps. ik heb nog 1 plekje in mijn tentje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:07

PIETER649 schreef:
schei es uit... betekenis van namen... onzin.
of geloof je ook in horoscopen?

jij niet dan?
wat voor sterrenbeeld ben je?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: 24 t/m 30 juli ZOMERCONF NEW WINE WALIBI

JONATHAN890 schreef:
ik ga dit jaar hier naar toe op 24 juli en 25 juli.
Heb er echt zin in.

Voor degenen die opwekking gaaf vonden, is dit ook een aanrader

http://www.new-wine.nl/zomerconferentie

Is het ook een aanrader voor mensen die niet zo evangelisch zijn en daar eens een kijkje willen nemen? Of loop ik dan gillend weg????
Ik heb namelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen maar wil er wel eens kijken om een indruk te krijgen......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 30 juni 2010, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 11:30
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw

JONATHAN890 schreef:
De volmaakte man/vrouw is toch iemand die Jezus laat zien? Zo heeft God ons leven toch bedoeld?

Mijn lijstje :
niet vrouwelijke uitstraling
Ja ik vind het mooi als een vrouw echt vrouw is. Waarin zie je die uitstraling dan?
Liefdevol, communicatief gericht op de ander, bewogenheid, die dingen zie je zelfs aan een ander.

veroordelend
geen begrip voor anders situatie
geen inlevingsvermogen

Deze wil ik onder een noemer scharen, omdat ze denk ik allemaal een zelfde oorsprong hebben. Niet gericht zijn op de ander, maar meer op zichzelf. Een stuk onzekerheid, niet aan eigen dingen durven komen en daarom het mindere (als dat er al is) van de ander naar voren halen en laten zien. Of het kan ook arrogantie zijn, jezelf zo geweldig vinden dat er geen ruimte meer is voor een ander.
het maakt je juist zoveel mooier als er ruimte voor anderen, hun denken en voelen, hun leven en gewoontes is in je leven. Belangstelling naar anderen, het zoeken naar de meerwaarde van de ander, het kijken waarom anderen iets doen wat ze doen.

jaloezie en claimend gedrag
Jaloezie is mits het in lichte mate naar voren komt helemaal niet verkeerd, het getuigt immers toch ook van liefde en betrokkenheid, binding en gewoon een simpel .....- jij ben t van mij -
Maar als dit doorslaat, wordt het een vervelend gedrag, waar het claimen dan ook ineens bij komt. De ander geen enkele ruimte meer dulden, geen vertrouwen meer hebben, continue de ander controleren..etc

Natuurlijk zijn er andere dingen waar je naar kijkt en die je 'minder' vindt.
Uiteindelijk draait alles om een totaal beeld wat je van iemand maakt. De perfecte 'ander' is niet te vinden. Waarom niet? Omdat jezelf ook niet perfect bent. Je hebt je eigen tekortkomingen, en dus zal je die van een ander moeten accepteren. Maar gaat het hier eigenlijk wel om?
Ik denk dat je gewoon moet zoeken, van mekaar leren, de ander de ruimte geven, dat hij/zij zich kan laten groeien en ontwikkelen. En als de communicatie tussen beiden nu gericht is op de ander, zal je mekaar vinden en samen groeien.

Dus ben ik op zoek naar de perfecte vrouw? Ja de perfecte voor mij, waar we samen die weg kunnen gaan en mekaar liefhebben.

Zat je maar een beetje te plagen Jonathan.........
Natuurlijk hebben we allemaal ons wensenlijstje, heb ik ook natuurlijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:59
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw

JONATHAN890 schreef:
pfff....ja inderdaad...hoe kon ik die vergeten.
Jaloezie is mits het in lichte mate naar voren komt helemaal niet verkeerd, het getuigt immers toch ook van liefde en betrokkenheid, binding en gewoon een simpel .....- jij ben t van mij -
Maar als dit doorslaat, wordt het een vervelend gedrag, waar het claimen dan ook ineens bij komt. De ander geen enkele ruimte meer dulden, geen vertrouwen meer hebben, continue de ander controleren..etc

dan wordt mijn lijstje (hahaha) dus

niet vrouwelijke uitstraling
veroordelend
geen begrip voor anders situatie
geen inlevingsvermogen
jaloezie en claimend gedrag.

Dat zijn nog al wat eisen Jonathan........ Verraste, verbaasde smiley Wat voor minpuntjes mogen er wel zijn? Knipoog smiley
De volmaakte vrouw......wie zal haar vinden.........?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 27 juni 2010, 10:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 17:10
BerichtOnderwerp: een helpende hand(CM klusdag)

MARISKA601 schreef:
Die dames gaan dan het bad in.. zal je zien dat er vele heren komen om de klus te klaren Clown smiley

Maar ondertussen weet ik nog steeds niet of de tuin mooi is geworden........ Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 11:13

LEANNE226 schreef:
Volgens mij was dat bubbelbad belangrijker(en die meneer die er in zn Adamskostuum indook Knipoog smiley )

Zo horen we nog eens wat Leanne...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 11:06

MARISKA601 schreef:
Nee ik had de soep gemaakt, en dat was meer bal dan soep.
Kan zijn dat Grace de doggies op de bbq had gedaan.

En hoe is de tuin geworden? (ook niet onbelangrijk toch? Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: Als er nu eens geen hel was....

CHATULIEM619 schreef:
Sommige reacties zijn me te theologisch van aard. Gaat me niet om wat je gelooft, maar veel meer om hoe je het beleeft. Als ik zelf weet dat ergens geen straf op staat heb ik de neiging het gewoon te doen. Ben ik de enige?

Wat ik ook merk, is dat angst een beperkte houdbaarheid heeft. Je kunt mensen voortdurend angst aanpraten, maar uiteindelijk zullen ze er niet meer naar luisteren.

Maar dat het evangelie van de angst wordt nog steeds gepredikt, zij het in de vorm van de hel, zij het in de vorm van de eindtijd. En deze bijdragen mis ik gewoon. Het is me nog teveel van: zo zou het moeten zijn, terwijl niet de nadruk ligt op: zo is het bij mij....

Maar hoe is het dan bij jou? Dat komt ook niet zo erg naar voren.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 16:47
BerichtOnderwerp: Als er nu eens geen hel was....

DAVID923 schreef:
anita haal dat plaatje ff weg a u b. Lachende smiley Knipoog smiley

Ik zat toch nog even de plaat van Anita te bekijken.....Wat was het leven in die tijd van die plaat toch eenvoudig en overzichtelijk.
Nu is die plaat een beetje gedateerd want ik zit door de weeks in het theater en zondags in de kerk......en met mij velen denk ik....
En moet je maar eens opletten: er zijn geen bruggetjes van de ene weg naar de andere.....dus eenmaal op de brede weg kan je niet naar de smalle weg? Of andersom? Is dat het beeld wat Jezus voor ogen had?
Treinreizen op zondag is dat iets goddeloos? Wel als je de plaat moet geloven....
Zijn zo maar wat mijmeringen terwijl ik de plaat bekijk.....
Maar Paulus zegt: onderzoekt alle dingen en behoudt het goede......en daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.....

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 juni 2010, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd

TESSYBEAR731 schreef:
Nee...het ligt niet aan jou! Ik zou het ook graag anders zien...dat mensen niet meteen op een plaatje af gaan, maar de moeite willen nemen om verder te kijken...
Vandaar ook mijn vraag aan Chat...Hoe bepaal je namelijk of iemand smoesjes verzint als je diegene niet echt persoonlijk kent, en enkel aan de hand van een (ontbrekende) fotot??? Ik denk mijn snapper is stuk Twijfelende smiley

ik quote toch even: kijken doe je met je ogen en zien met je hart.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 13:16
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

TESSYBEAR731 schreef:
Belachelijk Smiley die vol vragen zit Dat is dus een oordeel Boze smiley
Hoe lang zullen ze gebruik van je blijven maken als je ze alle mogelijkheid tot drugsgebruik ontzegt? Want dat is natuurlijk wel het doel van dit geheel...
zo blij zijn ze dan niet meer met je hoor!
En dan is het juist de kunst, om dat ontstane gat te gaan vullen met de liefde van God. Ik kan je wel vertellen Chat, één ding dat je daar niet bij kunt gebruiken is veroordeling!

Zijn jullie nu aan het vermanen of veroordelen???????
Ik kan het niet meer volgen.....maar zal ongetwijfeld aan mij liggen...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 09:12
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!

HENK710 schreef:
Sociale dienst zoekt man voor bijstandsmoeders

Alleenstaanden met een uitkering in een aantal Friese gemeenten worden desnoods via een relatiebureau aan een partner geholpen. Dit plan van de gemeenten Dongeradeel, Dantumadeel en Schiermonnikoog heeft verbijsterde reacties opgeleverd.

De gemeenten gaan ervan uit dat als genoeg bijstandsvrouwen aan de man komen het bedrag aan uitkeringen met tonnen daalt.
Meest in het oog springende element is het betalen van de inschrijvingskosten voor een relatiebureau en het netjes in de kleren steken van de dames. Dit alles inclusief professioneel stijl- en imagoadvies en een bezoekje aan de kapper. Er wordt dus gesleuteld aan uiterlijk, houding en sociale vaardigheden.
Tot dusverre doen vijf à tien vrouwen mee. Per deelneemster wordt tot 1400 euro uitgetrokken. Wethouders Sicco Boorsma van Dongeradeel (ChristenUnie) en Marianne Hofs van Dantumadeel (Dantumadiel'82) denken dat met het plan 'Up to date' circa een miljoen euro te besparen valt.

(...)
Wethouders Boorsma van Dongeradeel blijft wel positief. "We gaan niet actief mensen aan een partner helpen, maar wie wil krijgt folders mee. De sociale dienst betaalt om mensen uit hun isolement te halen. Het gaat erom dat iemand zich beter voelt en werk vindt."

(...)
Het ministerie van Sociale Zaken stelt dat gemeenten met het voor reïntegratie ter beschikking gestelde geld mogen doen wat zij zelf het beste achten. "Maar zoiets heb ik nog niet gehoord", aldus zegsman Rense Weide. "Het moet leiden tot betaald werk."
Het aan verkering helpen lijkt daar niet direct onder te vallen, erkent het ministerie.

Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley

Is het in friesland wat later 1 april??????
Aparte mensen toch die friezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 16:03

CHATULIEM619 schreef:
Voordat we hier een hele discussie gaan voeren hoe je mensen zou moeten vermanen, en of je ze überhaupt zou moeten vermanen ( zie bijdrage Willemijn) wil ik terug keren op het oorspronkelijke thema, nl. dat dit artikel de oorzaak van vermanen in feite neerlegt bij de persoon die vermaant. En een psychologische reden zoekt achter dat vermanen.

Jonathan stelt dat er een verschil is tussen vermanen en veroordelen. Helaas wordt dat heel subjectief ervaren. Een vermaning kan uit liefde gebeuren en toch als oordeel worden ervaren. Wie bepaalt in zo'n geval dat het een vermaning is of een oordeel. Ik bedoel, iemand die overspel pleegt zal een vermaning ook als een oordeel kunnen zien.

En dan werkt dit artikel alleen maar in de hand om een vermaning die in liefde en nederigheid gegeven is, naast zich neer te leggen en de schuld bij de vermaner neer te leggen.

In sommige gevallen moet je idd vermanen. En dat heeft niets te maken met dat je jezelf beter voelt dan de ander, maar dat heeft te maken met het volgen van Gods' Woord en principes.

Chatuliem,

Weet je wat de ergste macht is buiten de economische en politieke macht? Dat is de religieuze macht......
Hoeveel mensen zijn er niet door religie verwond geraakt? Je hoeft hier het forum maar te lezen om de verhalen te horen.....
Een onvriendelijk woord van een predikant, priester of voorganger of kritische opmerkingen over je manier van leven door kerkgenoten, weigering aan het avondmaal en talloze andere krenkingen blijven vaak lang in de herinnering van mensen hangen dan welke andere afwijzing dan ook (is onderzoek naar gedaan),
dus een heleboel mensen hebben zich van God afgekeerd omdat ze op het moment dat ze het omzien naar elkaar zo nodig hadden ipv de vermaning de kerk verlaten omdat ze zich niet welkom voelden.
Dat was vroeger zo en dat is tot op de dag van vandaag ook zo......
En of je het nu vermanen of veroordelen noemt het leed wat je aan kan richten kan groot zijn.....

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 8 juni 2010, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:20

CHATULIEM619 schreef:
Ik blijf het toch heel jammer vinden dat je motieven blijft zoeken achter degene die vermaant. Soms of meestal is het geen pretje een standpunt in te nemen dat misschien niet door de ander gedragen wordt. En met deze bijdrage geef je die mensen nog een schuldgevoel erbij. Kan jij je ook voorstellen, dat mensen de ander willen vermanen omdat ze zich daar daadwerkelijk zorgen om maken. Of zijn deze mensen alleen maar gefrustreerd en willen ze zich afzetten tegen de ander? Dat vermanen ook zijn consequenties heeft wordt ook onderschat. Het is niet alleen de ander ondersteunen, soms kan het zelfs een scheuring betekenen. Hoeveel scheuringen erdoor ontstaan zijn, doordat degene die in zonde leefde dat niet wilde opgeven. En hoeveel pijn er geleden is, door deze houding. Maar moet je dan zonde laten regeren in de gemeente? Moet je dan maar je mond houden, omdat je anders ruzie op je hals haalt? Moet je dan maar stoppen met vermanen, omdat mensen je ervan verdenken dat je niet van jezelf houdt????

Zonde is natuurlijk een heel persoonlijk begrip, wat jij als een zonde ervaart hoeft het voor mij helemaal niet te zijn........
En wie ben jij dan om een ander te veroordelen of ergens op aan te spreken?
En dat heeft niets te maken met je mond dan maar houden maar als ik zie hoeveel leed er vaak ontstaat omdat men elkaar toch wel de les wil lezen over de levenswandel dan vraag ik me serieus af of dat allemaal de moeite waard is....
Een ieder probeert naar zijn/haar maatstaven te leven en is daar ook zelf verantwoordelijk voor......
Wij zijn alletwee christen maar beleven het totaal anders.......om maar even een voorbeeld te noemen,maar wie ben jij om te zeggen dat ik een slecht christen ben? En omgekeerd is dat ook zo natuurlijk......
Dat recht heb je volgens mij niet eens.......
En als ik dan jouw stukje lees Chatuliem waar je over mensen oordeelt die dan maar in zonde blijven leven naar jouw maatstaven, denk ik dat je een beetje beperkt denkt......En of mensen nu wel of niet sex hebben voor het huwelijk? Dat moet ieder vooral zelf weten en beslissen met de voor hun geldende normen en waarden en niet die van jou.....
Probeer zelf een voorbeeld te zijn voor wat je gelooft maar dring dat een ander niet op!

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 8 juni 2010, 13:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 10:49
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

CHATULIEM619 schreef:
Mieke, je weet hoe ik over yoga denk. Ik geloof niet in een vorm van syncretisme waar jij voorstander van bent. Licht is niet te verzoenen met duisternis, hoewel je verhaal anders doet vermoeden.
Wat betreft belijdenis, natuurlijk is iedereen blij als men een keuze voor het geloof maakt. Het is jammer, dat daar geen doop op volgt, zoals ook anderen in dit forum hebben aangegeven. Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren.

Jammer dat je er zo op reageert Chatuliem.......Voor Mieke is het een belangrijke gebeurtenis die zij met ons deelt......Jij hoeft niet in haar yoga te geloven, ze vraagt jouw mening ook helemaal niet........
Wees gewoon eens blij voor haar zonder daar kritische kanttekeningen bij te zetten......Reageer niet als je het er niet mee eens bent......
En laat alsjeblieft een ieder in zijn/haar waarde zonder dat belerende vingertje op te steken...... Jij wilt toch ook graag in je waarde gelaten worden??????
Sorry hoor, maar ik moest het even kwijt.......

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 7 juni 2010, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 08:38
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

CHATULIEM619 schreef:
De reden dat ik deze vraag stel, is omdat ik vind dat het minstens zo belangrijk is samen met elkaar te bidden..In een van de teksten lazen we dat de gemeente bijeen in gebed was, en soms heb ik de indruk dat de kracht van gebed wel eens onderschat wordt.

Hallo Chatuliem,

Kan me voorstellen dat je die vraag stelt omdat je uit de evangelische hoek komt, maar is het niet zo dat het ook heel persoonlijk is. Niet iedereen kan en wil hardop met anderen bidden. En dat doet niets af aan de kracht van het gebed. Een gemeente die stil is met elkaar kan toch ook een grote kracht hebben juist omdat een ieder persoonlijk en in stilte kan bidden.
Ik zelf vind het een nadeel van evangeliegemeenten dat ze altijd zo "druk"zijn, geef mij maar de rust en de stilte met tijd voor bezinning en contemplatie.......
Hoewel ik sinds ik op CM ben wel de evangeliegemeenten meer ben waarderen, dat ook wel weer......

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:48
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

CHATULIEM619 schreef:
Deze opmerking geeft mij de mogelijkheid je een paar adviezen te geven. Het eerste waar je aan moet denken, is dat je uit moet gaan van jezelf. Je hebt vast en zeker positieve eigenschappen en een goede vrouw kan daar doorheen zien. Misschien ben je onzeker van jezelf en durf je jezelf niet zo goed te uiten. Waarom zou je dat zijn, iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten en er is vast en zeker een vrouw, die bij je past...

Durf ook duidelijk te zijn. Laat niet met je sollen. Sommige vrouwen vinden aandacht wel leuk, maar willen zich nog niet binden. En dat wordt een eindeloos en hopeloos verhaal. Durf initiatief te nemen en durf ook nee te zeggen. Hoe moeilijker je te krijgen bent, hoe interessanter jij wordt. En vrouwen zijn dol op mannen die wat anders zijn en die niet zo gemakkelijk te krijgen zijn.

Mooie theoretische uitleg Chatuliem, hoewel ik het niet helemaal met je eens ben. Waar jij vrouwen invult kan je ook heel goed mannen invullen......

Maar de praktijk is wat weerbarstiger denk je niet?

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 09:50
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

LIESBETH326 schreef:
Ik heb Moederziel (Anne Atkins) en Dorsvloer vol confetti (Franca Treur) van de week uitgelezen. Beide kan ik aanraden....

Dorsvloer vol confetti vind ik ook een echte aanrader....
Gaat over het leven van een zeer christelijk familie in zeeland maar met zoveel liefde geschreven...........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

ROBBEDOES873 schreef:
Die zijn nog erger Clown smiley

(sorry kon het niet laten Verlegen lachende smiley )

Verraste, verbaasde smiley (en dit kon ik niet laten)

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 26 mei 2010, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:45

CHATULIEM619 schreef:
Paulus begint met de stelling dat weduwen niet te jong moeten zijn. Als mensen gescheiden zijn buiten hun schuld om, hebben ze m.i. dezelfde status, ongetrouwd zonder partner. Hij waarschuwt voor de verleidingen die daarbij kunnen ontstaan en adviseert daarom dat ze weer opnieuw gaan trouwen.

Je hebt het nu over vrouwen maar hoe zit het nu bij de mannen? Knipoog smiley
Ben wel benieuwd.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:37
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Zomaar even een vraag die in me opkomt n.a.v. dit plaatje. Wie van degenen die alleen wonen, dus zonder kinderen, eten netjes Knipoog smiley aan tafel? Of neem je ook gauw het bord op schoot, terwijl je bijv. het Journaal kijkt of de krant leest?

Beetje een gewetensvraag.........ik vind dat het niet hoort maar ik doe het wel altijd....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:32

TESSYBEAR731 schreef:
Neeee Willemijn...we houden het netjes, toch? Knipoog smiley

Wij wel..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:27

CHATULIEM619 schreef:
Hier zie je enkele verleidingen waar Paulus voor waarschuwt bij alleenstaande {vrouwen}. Alleenstaanden kunnen door hun hartstocht naar liefde en genegenheid van Christus vervreemd worden.
Alleenstaanden kunnen uit verveling gaan roddelen en zich gaan bemoeien met andere mensen. Ze hebben nl. geen ander om voor te zorgen.

Zo, de toon is weer gezet........
En ik neem het maar niet serieus.........

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 26 mei 2010, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:08

CHATULIEM619 schreef:
In mijn eerdere bijdragen heb ik weergegeven dat ik er ook niks mee kan. Persoonlijke verhalen zijn vaak ingekleurd en dat maakt ze naar mijn idee niet objectief. en toch worden ze als graadmeter gebruikt.
Ik heb de nadruk gelegd dat ik zelfreflectie mis in de forumbijdrages, de schuld ligt altijd bij de ander, en God heeft ons vergeven. Dat is de teneur van alle bijdragen. En ik denk dat er meer aan de hand is.
En je hoeft niet mensen te oordelen, je kunt ze wel wijzen op bijbelse principes.

Je kan ze er op wijzen maar denk je nu werkelijk dat ze dat zelf niet weten?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:02

LEANNE226 schreef:
Oef,hier ben ik het dus helemaal niet mee eens!
Je doet een zeer belangrijke belofte(voor God!),je kunt het niet maken die te verbreken omdat je "het niet zo leuk meer vindt" of omdat je de seks ergens anders wilt halen.Als je zo makkelijk over die belofte denkt moet je niet trouwen.Ook in de beste huwelijken komen(soms enorme) problemen voor,die los je zoveel mogelijk op,je loopt er niet voor weg.Gaat het niet dan ga je scheiden maar zie het niet als een simpel iets waar je weer uit kunt stappen.

Maar das mijn(lichtelijk geirriteerde)mening........puur gebaseerd op wat je hier zegt,niet op de verborgen redenen.

Als je maar ook een heel klein beetje een voorstelling had van hoe moeilijk het was om te gaan scheiden zou je dit stukje er niet neer zetten.........

Ik bedoelde alleen te zeggen dat redenen vaak heel persoonlijk zijn en niet altijd naar buiten komen......en mensen oordelen wel snel, zie je nu maar weer......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 172 173 174 175 176 177 178 ... 180 Volgende
Pagina 175 van 180