ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 171 172 173 174 175 176 177 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 14:04
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid

Quote:
Flowerful: Geesten of de demonische wereld is/zijn verbonden aan uitgesproken vloeken. Zelfs vodoo, hekserij, santanisten etc weten heel goed hoe dat zit en uiten elke dag vloeken naar mensen, in principe sturen ze demonen op mensen af. En ze weten heel goed ermee te werken. Vooral satanisten uiten elke dag in de nachtelijke uren vooral, vloeken over christenen. Door het uitspreken van vloeken worden geesten uitgezonden om christenen te vernietigen. Ze kunnen mensen/christenen zodanig vervloeken dat die ziek worden en/of dood gaan.

Sorry maar in mijn cultuur en ook andere is het zo normaal hoe mensen met de geestelijke wereld spelen en hoe ze mensen zelfs de dood in vervloeken. Voor mn bekering heb ik dat zelfs met mn eigen ogen gezien hoe ze dat doen. vloeken, geesten of demonische wereld zijn realiteit of men dat wil geloven of niet.

Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:42

Even een stuk gequote,

Jij komt natuurlijk uit een ander cultuur, ja, da's logisch.

Een cultuur maakt verschil, in die zin voor de vorm, waar het in is gegoten.

Ik denk zelf dat onoprechtheid als doel iemand anders te kwetsen dat daar ook vloek vanuit kan gaan.

Ik had jaren geleden ook echt last van stemmen met opdrachten, ja, 10 jaar geleden nog...
Ik heb geleerd ertegen te vechten, door tegen die 'stemmen' te zeggen dat ze moeten oprotten en wel nu meteen. Dat hielp Lachende smiley God zij dank!

Zit nu al jaren zonder die stemmen alleen liefelijke stemmen, gedachten hoe je wil Lachende smiley

Ik geloof ook dat er naam christenen zijn. dus geen heidenen die oprecht niet geloven en dat eerlijk zeggen. Maar, veel erger, mensen die zich voordoen als christenen, maar ondertussen onoprecht zijn, vals eigenlijk. Ik geloof zeker dat van de laatste categorie vloeken van uit kan gaan.

Ja, dat is wat ik denk.

Nu ga ik echt iets doen Knipoog smiley hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:24

Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
Quote:
FLOWERFUL:
Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven.De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Hoi Flowerful,

Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou.

Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".

Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.."

Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken.

Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval....

Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)

Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen.

Toen ik naar de traditionele
Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen
Quote:
Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven.

Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.)
Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden.

Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.

Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen.

Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is....

En nu...ben ik werken Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:38

Quote:
FLOWERFUL: Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:35

Hai Floweful,

Ontroerend, hoe je schrijft dat je tegenslag op tegenslag had, en dat je vechte om te overleven en lichamelijk en geestelijk uitgeput raakte.

En dat je het leven niet meer zag zitten maar Jezus kwam....

Ik herken dat wat je schrijft Knipoog smiley

Alleen bij mij was het een proces, dus niet van het ene moment op het andere al mijn probs weg. Een proces van jaren. Nu kan ik eindelijk zeggen dat ik normaal net als iedereen ben die redelijk gelukkig is.

God werkt bij iedereen anders, het kan ook ineens zo zijn, van de ene op de ander dag, dat alles goed gaat vanaf het moment dat je gelooft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:11
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

STEENTJE178 schreef:
Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos.
Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.

Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. Clown smiley ..........Knipoog smiley

Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! Lachende smiley

Fijne zomer!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:20
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:06
Quote:
THOMAS968:
Het is goed de teksten te lezen zoal ze bedoeld zijn. Bandeloosheid en 'sexfeesten' worden afgewezen. Over vrouwelijke homoseksualiteit wordt in de bijbel nauwelijks gesproken. Dat paste ook niet in het toenmalige maatschappijbeeld waar vrouwen ondergeschikt waren en zeker wat hun wensen betreft. Het lijkt een uitstapje maar is wel wezenlijk. Als ik de Joodse wetgeving lees uit de periode van meer dan duizend jaar voor Christus, dan is die geschreven voor een andere maatschappij dan die we nu hebben. Zo Spreekt de Heer en dan komt er een tekst waarin staat hoe een vrouw uit een overwonnen volk moet behandelen. Je mag een maand geen sex hebben en dan mag je doen wat je wilt. Verder nog een bepaling over kaalscheren. Welnu de Heer kan zo spreken maar daar word je nu hevig voor vervolgd - en terecht, het is een misdrijf. Een man die nu een vrouw heeft verkracht is ook niet meer verplicht met haar te trouwen. Het staat wel in de bijbel, dus ik neem aan dat iedereen zich daar aan houdt? Nog varkensvlees gegeten? Melkproducten en vleesproducten gescheiden? Je aan de rituele wassingen gehouden? Het staat er allemaal.

In een eerdere bijdrage heb ik mensen die beweerden de bijbel toch echt niet te kunnen veranderen geconfronteerd met het verhaal van de overspelige vrouw. die gestenigd moest worden - want dat stond er toch? Ze konden de Bijbel toch niet veranderen? Iedereen die de Bijbel leest en probeert te begrijpen kent het antwoord van Christus. En ik meende toch echt te weten dat dit een site van christenen is.

Mensen die homoseksualiteit op grond van onbegreoen bijbelteksten afwijzen zijn medeveranwoordelijk voor het weggaan (wegsturen) van de homoseksuele medechristen uit de kerk. In veel kerken is er ook echt geen plaats voor hen. Daar wil je toch niet bijhoren?. Na de beruchte EO-uitzending pleegden een aantal zelfs homoseksuelen zelfmoord.

Christus zelf wijst een letterlijke liefdeloze interpretatie af en hield zich niet aan de oude wetten. Ze moest gestenigd worden volgens de wetten maar Hij liet haar gaan en liet de wetticisten beschaamd achter. Je zou toch verwachten dat Zijn volgelingen daar iets van geleerd hadden na tweeduizend jaar. Of zijn we nog steeds farizeeërs. Kennelijk, want het staat er toch? En oh oh wat heb je dan gelijk als je met een paar teksten smijt die waarschijnlijk nog onbegrepen zijn ook. Vroom hoor, in de tijdeb van Christus had je ze al. Welke groep ook al weer?

Thomas, die gelooft dat God de liefde tussen twee mensen nooit afwijst.

Laatst aangepast door THOMAS968
op zaterdag 4 februari 2012, 13:14

Helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:10

Quote:
Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn

Nou als ik homo zou zijn, zou ik ook gewoon praktizeren. Ik ben het alleen niet. Ik heb genoeg gelezen. Ot, dan moet je je aan alle wetten houden, en het Nt heeft 't er niet eens over. En waar het erover gaat gaat het erover van mannen(meeervoud) met mannen en vrouwen met vrouwen. Dat had met de losbandige groepsseks te maken zoals die nu in parenclubs voorkomt.
Wel over je hand afhakken en je oog uitrukken als die je tot zonden verleid.
Hoeveel mannen kijken er naar dubieuze sites als moeder al op bed ligt, je zou ze de kost moeten geven.

En dan wordt zo'n meisje als Jasmijn afgebrand....in het vorige topic over Homoseksualiteit.

Nee, dat gaat er bij mij niet in. als ik denk aan hoeveel achterlijke regeltjes ik mij moest houden toen ik pas gelovig was.
Onder andere, je mocht van een gemeente waar ik kwam, van enkele mensen daar je eigen niet leuk en aantrekklijk kleden. Want daarmee zou je de mannen in verleiding brengen. je mocht alleen wijde blouses enzo dragen. Maar niet waar je figuur mooi in uitkwam, en dat terwijl je zo jong bent, moet je eigenlijks seksloos door het leven...Ja, en natuurlijk geen seks voor het huwelijk, ben daardoor getrouwd, wat op een ramp uitliep.... Terwijl velen van de jeugdgroep, die verkering hadden het met elkaar deden maar daar kwam ik pas veel later achter.

Het afsplitsen van dat deel van je persoonlijkheid is heel schadelijk...

hier de link naar de vorige topic over Homoseksualiteit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:43

Quote:
WILLEM618 schreef:

NICKY298 schreef:
En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen .
en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.

Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!

Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.

En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.

Opdat wij eeuwig leven hebben.

Ja, dat is een mooi stukje van Nicky..

Eeuwig leven is er al, hebben we al op het moment dat we gaan geloven.
Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 10:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:49

YES356 schreef:
Wauw !! wat mooi om dit te lezen en in mn gedachten te houden!!!

En de diepere betekenis en boodschap!! Heel erg Mooi!!!
(ps ik ga snel off line wand er word een beroep op me gedaan)

En de diepere betekenis? Het gáát juist om de diepere betekenis Knipoog smiley

Zonder die diepere betekenis is het een vehaaltje van niets natuurlijk Knipoog smiley

Fijne dag! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 06:50

WAT EEN LEUK EN MOOI VERHAAL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 06:45
BerichtOnderwerp: kreet van de week

HEIDE115 schreef:
EN ALS JE;WEEST STIL,WANT IK ZAL VOOR U STRIJDEN NIET ''KENT''...
DAN BEN JE VERDWAALD!

MOOI HEIDE!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 05:34

BART347 schreef:

Bart, zou jij misschien niet tussen mijn quote willen schrijven, want nu staat er: Shanita schreef: met antwoorden van jou ertussen, dus lijkt 't net alsof ik die schreef.

Dus het ertussen uithalen, en het ónder mijn quote schrijven.

Vast bedankt!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 05:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 02:11

BART347 schreef:
antwoord: dit is t topic over homosexualiteit, dus ligt hier daar de nadruk op...
ook ik zou inzien dat hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort leidend zijn in onze maatschappij, ik zou zeggen begin een topic, keuze genoeg... Lachende smiley

Ik zou zeggen, lees het nog eens in z'n verband en kom dan met een reaktie....

Dit slaat kant nog wal....Deze reaktie.

De nadruk ligt op homo's....

Omdat het hier over homo's gaat, kan ik er, volgens jou niet eens stuk inzetten, waar de scheinheiligheid en het meten met 2 maten in voorkomt.

JIJ ZEGT:
Quote:
hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort zijn leidend in onze maatschappij
...
En homofielie is zeker een grove zonde?

Ik zie al aan je reaktie dat die dingen die je noemt leidend zijn....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 02:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:29

Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar heel weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn...
Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Het grootste gevaar voor de mensheid is "de sterke behoefte om te hebben (goederen of geld) en daarvoor steeds grotere risico's te nemen. Het echte gevaar heet dus hebzucht". Daar zouden christenen zich druk over moeten maken (Jaap van Ginneken, Gek met Geld, Business Contact 2010). Dat besef is dus zelfs buiten de kerk doorgedrongen. Dit inzicht is niet nieuw, Paulus schreef al veel eerder: "de wortel van alle kwaad is hebzucht" (1 Timoteüs 6:10). Gek dat nu daar nooit een kerkscheuring over is geweest of dreigt terwijl dat wel gebeurt als men twist over homoseksuele liefde, alsof dat de wortel van alle kwaad zou zijn.
Zelden hoor je dat mensen de kerk uit worden gezet, niet mogen trouwen of niet aan het avondmaal of eucharistie mogen meedoen omdat ze hebzuchtig zijn.

Bron: Een bril van Homo Anders

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 01:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:16

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 01:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:40

Quote:
GRACE585dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.

Daar worden tien geboden mee bedoelt, of doe jij bijvoorbeeld stieren offeren in je tuin of op je balkon?

als je vind dat homo's niet kunnen moet je je eerst zelf aan alle voorschriften in Leviticus en andere hoofdstukken houden.....dat was het oude verbond met wetten voor de Joden. Nou ga jij maar es kijken in Leviticus, en voorschriften in andere bijbelhoofdstuken, je zou ze niet eens uit je hoofd kunnen leren laat staan volbrengen, als jij je niet aan alles houdt, kan jij niets over Homo's zeggen.

Volgens datzelfde Bijbelboek mag je bijvoorbeeld geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester (Leviticus 19:19, daar gaat je H&M collectie...). Mosselen eten of een garnalencocktail bestellen is volgens Leviticus voor God weerzinwekkend (want ze hebben niet de voorgeschreven vinnen of schubben) en het eten van een broodje frikadel (gemaakt van varkensvlees) is volgens deze teksten God een gruwel (Leviticus 11).
Degene die zo dankbaar gebruik maakt van het boek Leviticus om homo's te bestoken zal zelf waarschijnlijk aan heel veel andere wetten in ditzelfde boek niet voldoen. Waarom zou die ene regel die over homoseksualiteit lijkt te gaan (Leviticus 18:22) dan wel voor alle tijden gelden en de rest niet? Waarom mag volgens een dominee een homorelatie niet gezegend worden terwijl diezelfde dominee wel rustig een zegen vraagt over zijn (foute) broodje frikadel? Is dat niet met twee maten meten? Waarom de ene tekst wel letterlijk interpreteren en de andere niet? Is dat omdat het altijd makkelijker is met een vinger naar een ander te wijzen dan naar jezelf. Zie Lucas 6:41
41 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 42 Hoe kunt gij tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter, die in uw oog is, wegdoen, terwijl gij de balk, die in uw eigen oog is, niet ziet? Huichelaar, doe eerst de balk weg uit uw oog en dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter in het oog van uw broeder weg te doen.

Een vraagje: hoeveel Bijbelgetrouwe christenen ken je eigenlijk met maar één hand, voet of oog? Waarschijnlijk maar heel weinig! Zondigen zij nooit? Jezus zegt toch heel duidelijk dat je je hand, voet of oog moet afhakken of uitrukken als deze je tot zonde verleidt (Matteus 5:29-30 en Matteus 18:8-9). En dat gaat al heel snel! Hoeveel hetero mannen kunnen bijvoorbeeld eerlijk beweren dat zij nog nooit een vrouw "hebben aangezien om haar te begeren"? Waarom gehoorzamen ze Jezus dan niet en rukken zij hun ogen uit als Jezus dat zelfs twee keer vraagt in Matteus? "Ja maar die tekst moet je niet letterlijk nemen". O nee, waarom die tekst dan niet en andere teksten wel? Omdat jij toevallig geen homo of lesbo bent en die interpretatie je beter uitkomt of omdat je zelf liever met twee handen en twee ogen door het leven gaat? Wat zou Jezus daar zelf van vinden?
Wie is hier nu blind of bijziend?

Ik weet het antwoord....JIJ.....HEEL ERG BLIND....

Jezus heeft ons vrijgemaakt VAN DIE WETJES VAN HET OT, dat was toen voor de Joden.

Een voorbeeld voor jou uit Deuteronomium: 25 De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de HERE, uw God.

Dit gaat over goden van vijanden van de Joden, als zij die beelden hebben buitgemaakt, mogen zij het zilver en goude daaraan niet houden, maar verbranden. Nou, in deze tijd zal men het wel houden: Juist sommigen Hollanders...

Quote:
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.

Dan moet je je aan alles houden zei ik hiervoor ook dus moet je ook: 1 De HERE sprak tot Mozes: 2 Spreek tot de Israëlieten: Wanneer iemand zonder opzet zondigt in een van de dingen die de HERE verboden heeft te doen, en één daarvan doet – 3 dan zal, indien de gezalfde priester zonde gedaan en daardoor het volk in schuld gebracht heeft, hij voor de zonde die hij begaan heeft, een jonge, gave stier de HERE tot een zondoffer brengen. 4 Hij zal de stier naar de ingang van de tent der samenkomst brengen voor het aangezicht des HEREN, zijn hand op de kop van de stier leggen en de stier slachten voor het aangezicht des HEREN. 5 De gezalfde priester zal een deel van het bloed van de stier nemen en dat brengen naar de tent der samenkomst. 6 De priester zal zijn vinger in het bloed dopen en van het bloed zevenmaal sprenkelen voor het aangezicht des HEREN, vóór het voorhangsel van het heiligdom. 7 En de priester zal van het bloed strijken aan de horens van het reukaltaar, dat voor het aangezicht des HEREN staat in de tent der samenkomst; al het (overige) bloed van de stier zal hij uitgieten aan de voet van het brandofferaltaar, dat bij de ingang van de tent der samenkomst staat. 8 En al het vet van de stier van het zondoffer zal hij eruit nemen: het vet dat de ingewanden bedekt, en al het vet dat op de ingewanden ligt; 9 en de beide nieren en het vet dat daaraan zit, dat aan de lenden zit, en het aanhangsel aan de lever, dat hij met de nieren moet wegnemen, 10 zoals het weggenomen wordt van het rund van het vredeoffer; en de priester zal het in rook doen opgaan op het brandofferaltaar. 11 En de huid van de stier en al zijn vlees, benevens zijn kop en zijn onderschenkels en zijn ingewanden en zijn mest, 12 alles van de stier zal hij buiten de legerplaats brengen, op een reine plek, waar men de as stort, en hij zal hem op een houtvuur verbranden; op de plaats waar de as wordt uitgestort, zal hij verbrand worden.

Doe je dit niet, kan je ook niets zeggen over Homo's....

Het getuigd ook van zeer weinig naastenliefde, als je je niet verplaatst in de Homo en verwacht dat hij/zij niet praktiseert. En liefde is het hoogste gebod....
Dát is zonde....geen naastenliefde..

Quote:
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.

Jij vergelijkt Homo's die zo door God geschapen zijn met dieven, leugenaars ed. Ineens komt het woordje farizeer in me op.....en huichelaar en hypocriet...
Jíj trouwt zelf wel, Terwijl je nota bene gescheiden bent, dat is overspel waar steniging op volgt in het OT 14 Gij zult niet echtbreken, staat in Exodus 20 vers 14, één van de tien geboden.....
maar de homofiele medemens mag fijn alleen blijven,
wat jou betreft, en dan doe je net of dat God's wil is..Het is God's wil niet dat de mens alleen blijft, en als iemand door de gebrokenheid dezer wereld een homo is...dan mag die wat jou betreft fijn alleen blijven en anders veroordeel jij hem wel, dat het eea in leviticus staat, maar zelf doe je niets wat er in het OT staat, in tegendeel...Je pleegt zelfs overspel door te trouwen terwijl je gescheiden bent....Weet jij hoe ze jou soort mensen noemen?...

Er is geen enkele plek waar Jezus homo's zondaars noemt, je gebruikt Jezus om Hem voor je karretje te spannen.... Boze smiley

Quote:
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,

En hoe ga jij dat doen, oordelen mag namelijk niet....!!!

Een homo volhard niet in zonde, een homo ís zo gemaakt door God,!!!.....

Quote:
en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.

Een beerput en mesthoop krijg je door homo's te veroordelen als ze een partner willen of hebben.

Dus blijf aub bij jezelf..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 10:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 17:48
BerichtOnderwerp: het zieken...

PETRA944 schreef:
ik heb besloten om me niets meer van het zieken aan te trekken, maar naar de leuke bijdrages te kijken. Lachende smiley

Een goed besluit! Lachende smiley

En ook een gebod: Fil 4

8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

En als je dat doet volgt daarop een belofte: en de God des vredes zal met u zijn.

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 15:07
BerichtOnderwerp: Dieren en hun 'ziel'

ERIKA129 schreef:
Las dit topic net nog eens over... Doordat ik momenteel een best wel zieke kat heb stond ik daar meer bij stil..
Ik las terug en de meeste denken net als ik dat dieren een ziel hebben, ook zij zijn geschapen naar Zijn beeld, kunnen ze zondigen? tja geen idee denk niet bewust in iedergeval, wat ik al las en zeker mee eens ben is dat dedieren veelal op hun instinct afgaan.

Als ik nu weer kijk naar mn zieke kat dan kunnen ze toch op een of andere manier wel communiceren en laten weten dat ze ziek zijn zoals nu door niet te eten en te drinken, zielig in een hoekje te liggen maar toch aanhankelijk zijn.
Gisteren was ik een poos goed van slag want had echt het gevoel dat ik afscheid van dr moest nemen terwijl ze pas 5 is... en toen stond ik er wel bij stil van en wat dan..... wat gebeurt er met dr.....geen idee eigenlijk!

Ik heb niet het gehele topic gelezen, ja wel 1 jaar geleden. Maar vanaochtend eigenlijk alleen de reactie van Thomas.....

Er is in de bijbel sprake van dieren in de hemel.

De reikwijdte van Gods heil is namelijk allesomvattend. Jesaja ziet een beeld van eeuwige vrede, waarin mens en dier samenleven in een hemel op aarde.

Ik zoek later even de tekst op, waar dat staat.

Ik heb een link gevonden op de EO site erover.

Ik moet nu dingen gaan doen, ik zou zo de hele dag kunnen schrijven :)

Fijne Dag!

Nb: Trouwens, sterkte met je kat! Ik heb zelf ook 2 katten gehad, ja, zo lief je gaat van ze houden. als ik aan de ene denk moet ik meteen weer huilen hoor. Ja, die ene was ziek: zij..of hij, heette( of heet, ze zijn in de hemel) 'Poes rood'. En Poes rood was ook ziek maar zoo lief....(het is/was een rode dikke kater, vandaar de naam ook, maar met zijn gedrag leek ie een vrouwtje;)

En ja, ze communiceren...mijn ene hele goede vriend heeft ook een poes nu, ja, da's een vrouwtje, die is zooo lief, onvoorstelbaar en niet te geloven!

Nogmaals sterkte, ik hoop dat ze beter wordt...!

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:18

TINK100 schreef:
heb je gelijk aan Willemijn, maar soms helpt direct-zijn ook niet.....dan krijg je ook de meest waanzinnige dingen terug.
Dus, nee, dat doe ik dan niet, ik negeer.....werkt veel beter

ik ben uitgeziekt

Ja, als je direct bent met mensen met een nogal uitgesproken(rigide?) mening, dan kan je eigenlijk al van te voren weten dat als je daar iets van zegt, dat je gewoon weer dezelfde mening krijgt, geen nuancering.

Als je weet dat iemand heel fanatiek uiterst rechts is, vvd, ja, dan kan je wel over de sp beginnen, maar ja, eigenlijk weet je dan vantevoren wat je te horen krijgt...;)
Soms heb ik dat ik een hele kleine opening zie, en die kans pak ik dan, met de hoop op een genuanceerd antwoord.
En vaak heb ik wel veel gemeenschappelijk met zo iemand bijvoorbeeld het geloof an sich...niet liegen, niet stelen, geen achterbaks gedrag etc. En natuurlijk bovenal zijn we het dan eens over het Evangelie van Christus Jezus. en met het 'tuchtigen van het lichaam'', wat ik al enkele keren voorbij had zien komen, kan ik me ook wel in vinden. Ik heb dat bv met roken en (te) veel snoepen... dit zijn gewoon enkele voorbeelden.
En andere hekele punten, ja, die laat ik dan, ik respecteer dan in feite dat iemand daar zo over denkt. Zeker als ik merk dat degene mij ook resecteerd.
Komt bij dat ik toen ik pas gelovig was ook van zulke rigide denkbeelden had, ik zei dezelfde dingen. Ook bijvoorbeeld, dat als ik niet waarschuw, dat God mij dan verantwoordelijk houdt, zulke dingen zei ik precies hetzelfde.
Ja, zo erg was ik (ook?) gehersenspoelt, toen ik gelovig werd, wist ik niets, maar dan ook helemaal niets van de bijbel. Openbare scholen, etc.
Ik heb mij serieus(niet lachen aub..) elke jaar weer af lopen vragen, mijn gehele kindertijd, wat kerst in 's Hemelsnaam te betekenen had.....
Ja, dus 'ze' konden me vanalles wijsmaken, naief alsdat ik was..Ook bijvoorbeeld dat de traditionele kerken 'dood' waren, een dood geloof hebben.
Ooooh, wat vond ik dát erg, toen ik erachter kwam dat er heel veel niet deugde in 'vrije groepen', ja zo noem ik het even, ik wil geen namen noemen, want ja, 'het' is natuurlijk niet óveral zo, in elke vrije groep.....
Er zitten dus ook groepen bij met integere leiders!!!
En toen mijn Reformatorische psycholoog mij doorverwees van een evangelische gemeente naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk.
Wat was dat een openbaring! die mensen hadden zo'n diep oprecht mooi geloof!
Alleen, ze zaten er niet de gehele dag over te zeuren, zoals in groepen, het hóórde bij hun leven, net zoals bijvoorbeeld de zon ondergaat en weer opkomt, daar ga je toch ook niet de gehele dag over zitten te zeiken...Dát ís gewoon zo, een wonder....Dát hoort bij het leven, net als God en het geloof bij het leven horen.

Ja, er gebeurde dingen in mijn leven waardoor die heilige huisjes niet meer overeind bleven en scheuren begonen te vertonen, waardoor de Waarheid naar binnen kon sijpelen. En ik niet meer als een robot zonder gevoel, ja, want gevoel, kwam van de boze, zo was mij wijsgemaakt...
dingen letterlijk zat na te praten die ik hoorde. En ik zélf weer begon na te denken.

Ja, ik weidde enigzins uit, was eventjes belangrijk voor mij, tussendoor...

Maar ik snap je wel, je krijgt soms de meest waanzinnige dingen terug als je direct iets zegt. Maar, than again, eigenlijk kán je dat dan al weten van te voren....
En dat vind ik dan wel iets heel anders als stiekum gedoe, dubbelzinnige boodschappen, veroordelingen, En wat Willem618 erover zei: "De duivel praat nog met meer respect over Gods Woord, dat jij( Herman968) hier doet."
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08, in 'Sex voor het huwelijk'.

Nou, als Willem618 dát zegt, dan is iemand heel erg ver gegaan.....

Ik kan me ook de reacties van Marsjg370 héél erg goed indenken!! (ook al was er van mijn kant eventjes sprake van een misverstand...nog mijn excuses...had ik kunnen weten....)

Ik ben ook uitgeziekt...;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:48

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.. Ik werd al betitelt als een ouwe zeikerd.... En natuurlijk, je kan me niet mogen maar dit soort dingen kunnen echt niet....En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......

Hai Willemijn,

Ja, het gebeurd door meerdere, maar wat ik bedoel is, wat je ook zei, die verborgen boodschappen, dat is sneaky, die begrijp iemand dan alleen als ie alles heeft bijgehouden...

Ja, en natuurlijk, ik zou zwaar beledigd zijn als iemand ouwe zeikerd tegen mij zei, maar dan nog, hij deed dat niet stiekum, sneaky, en hij heeft 't weggehaald....ja, da's geen excuses....

Ik heb een vriend van mij een tijdje terug ook heel erg boos 'teringlijer'
genoemd....daar hád ik toch een spijt van, gelijk al, maar ja, ik had het ff heel moeilijk met andere zaken...dat heb ik hem ook méteen daarna uitgelegd dat het niet naar hem persoonlijk was, maar naar de dingen waar ik het op dat moment erg moeilijk mee had, en vergeving gevraagd....toen was het ook goed. En me voorgenomen, om dan van te voren te zeggen/vragen of tie even stil wil zijn omdat ik 't erg moeilijk heb...die afspraak hebben we gemaakt, dat ik dat dan even zeg vantevoren..

Ik blijf erbij...teksten met verborgen boodschappen: "wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?".

Dat was jou tekst, en je raakt het in de kern vind ik.

Maar ja, ik keur het niet goed hoor, om oude zeikerd te zeggen. Maar...hij zegt 't wel recht in je gezicht, en niet sneaky, stiekum met verborgen boodschappen in postst.(en hij had 't weggehaald, nou, als ik iets meen, ga ik het echt niet weghalen hoor...) Was gewoon irritatie, denk ik.

En ook fanatiekelingen met hele stukken tekst(lappen), die zijn ook niet achterbaks. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar ze lopen niet onderhuids met verborgen boodschappen te treiteren. Dát bedoel ik....
Ze zijn iig eerlijk, en zeggen zonder aanziens des persoons hun mening.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:55

IK HEB 'T OVER Herman968. zijn reactie in oa het topic over Haantjes in Zwijndrecht.

Je weet wel, in het blauwe geschreven, en weer met dezelfde teksten over waterdragers etc., dingen suggereren.

En dát snap ik dus niet. Waarom begint iemand weer opnieuw als tie zelfs een ban heeft gehad? Hij is al enkele dagen nadat ie terug was van zijn ban weer begonnen met zieken, van de week ook in het topic over Homo's....

Maar ja, ik moet nu eventjes het een en ander doen, Fijne Dag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:36

WILLEMIJN232 schreef:
En ik denk dat het er altijd om gaat wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?

SHANITA130: Ja, dás vele malen erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen, die verborgen boodschappen....wat er niet geschreven wordt en hoe er wel gedaan wordt. Als het ware tussen de regels, of iets omgekeerd zeggen. Juist omdat dat niet (meteen) zichtbaar is voor mensen die er niet echt op hebben gelet, cq, sommigen dingen niet echt op de voet hebben gevolgd. Ik had het eerst ook niet door. Ik dacht van, nou het zijn toch bijbelteksten, die 'hij' tussen zijn postings schrijft, en dan die profielfoto, 'onschuldig lachend'. Ik dacht in het begin ook van waar máákt men zich druk over...

Ja, totdat ie mij begon te stalken hier, met zijn zieke teksten en misselijkmakende "verliefde smileys".
En via mail. Ik dacht eerst nog van die 'aardige mails', zijn zijn manier van 'het' goedmaken, van bepaald negatief gedrag. Dat was nog vóór het gedoe met Yes.
Dus ik ging gewoon in op die mails, door het terugschrijven van eenvoudige dagelijkse dingen, op een vriendelijke toon.

WAAROM ZOU IEMAND ZO BLIJVEN ZIEKEN, EN HERHALINGEN VAN VERVELENDE POSTST
DE GEEST VAN ZIEKEN? EEN PLAAGGEEST? DAT HOORDE IK VROEGER OP DE KLEUTERSCHOOL, ZATEN SOMMIGEN KINDEREN ELKAAR UIT TE SCHELDEN VOOR PLAAGGEEST. HEB T ALTIJD EEN DOM WOORD GEVONDEN, MAAR NU SNAP IK DE HERKOMST.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:06

INGE721 schreef:
Dus wie in Christus Jezus zijn,
worden niet meer veroordeeld.
romeinen 8:3.

Deze is mooi, kan zo bij 'Kreet van de Week'. !!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:03

SHANITA130 schreef:
Ik reageer eventjes op jou, met name op de zin: een gruwel in God's ogen...of een gruwel voor God.

Als ik het woord 'Gruwel' opzoek in de concordantie krijg ik 63 resutaten, waarvan 4 in het NT.

Bijvoorbeeld: 19. Deut 17,1
Gij zult voor de HERE, uw God, geen rund en geen stuk kleinvee slachten, waaraan een gebrek is, iets, dat niet deugt; want dat is een gruwel voor de HERE, uw God.

Iets offeren aan God wat niet volmaakt is, was in die tijd een gruwel...

Nou, ik lees toch in het NT dat zelfs onze beste werken besmet zijn met zonde...

24. Deut 24,4
dan zal de eerste echtgenoot, die haar weggezonden heeft, haar niet opnieuw tot vrouw mogen nemen, nadat zij verontreinigd is geworden; want dat is een gruwel voor het aangezicht des HEREN; gij zult geen zonde brengen over het land dat de HERE, uw God, u ten erfdeel geven zal.

Als een vrouw is gescheiden en ondertussen een andere man heeft gehad, en zich weer verzoent met haar eerste man, dat was in die tijd een gruwel.

11. Lev 11,42
Alles wat op de buik gaat en alles wat op vier voeten gaat, ook alle veelvoetigen van allerlei wemelend gedierte dat op de grond wemelt, dat zult gij niet eten, want die zijn een gruwel.

Dieren met vier voeten eten was in die tijd een gruwel, terwijl er toch in het NT staat dat je alles mag eten.....

Ja, en zo zijn er meer voorbeelden te vinden, die in die tijd een gruwel voor God waren....en die in het NT niet meer opgaan of die nu als goed worden gezien.

Je weer met je 1ste man je verzoenen, dat wordt nu als positief gezien, als je bent gescheiden en je maakt het weer goed, jij en je man. Dat was toen dus een gruwel voor het aangezicht des Heren.

We leven onder de genade, er staat nergens in het NT, van gij zult geen man tot levenspartner nemen...

Dat dat in het oudtestamentische tijd een gruwel voor God was, ja, dat waren meer dingen die dat nu niet zijn...

Dit zijn zo mijn gedachten erover, als dat echt niet de bedoeling was, waarom zijn die mensen dan zo.
Ja, dan kan je ook zeggen waarom een moordenaar, een dief of een prostituee zo zijn. Ja, denk ik dan, die brengen duidelijk schade toe.
en ook de hoerenlopers en de mensenhandelaren.

Deze was het ik heb 'm gevonden, dit is dusz mijn mening he?;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:01

TINK100 schreef:
een vraagje:

Wat denken jullie dan van homosexuele dominee's?
Ook daar kom je deze geaardheid tegen....en hoe zou een gemeente daar mee om moeten gaan? Ik heb nu een aantal gemeentes gezien waar dit gebeurde...zal verder niet vertellen hoe dat afgelopen is, om te voorkomen dat de meningen al vaststaan......

( ik vertel mijn mening ook niet)

het is gewoon een open vraag.

Ik heb daar geen moeite mee,
Staat wel van Gruwel, maar als je dus kijkt naar het verband waar het staat, ja dan zie je dus dat er veel meer dingen voor God een gruwel waren in het OT. Dingen die nu juist goed zijn zelfs.

Ik heb het een tijdje geleden hier gezet, ik zoek die post ff op, dan plk ik hem erbij, dan hoef ik het niet nóg een keer te typen ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 05:09

YES356 schreef:
Ik las de geschreven pagina’s vanmorgen door. En miste hier en daar de (onderlinge) LIEFDE.(inleving vermogen) naar onze homosexuele christenen (dat geeft misschien de link naar dit onderwerp en de psalm) alswell hen die hier schrijven als voor hen die mee lezen . en misschien betrokken zijn als vader ,moeder,oma ,opa, broes ,zus, van de mensen die er mee worstelen,

Ik schreef al “ik weet niet waarom ik dit schrijf”
Misschien zijn er meer mensen die hem gekluisterd hebben> of aan alleen de tekst genoeg hadden en er voor kozen om niet te ontleden of analyseren zijn gegaan

maar er hun en het voordeel voor een ander en zelf in mogen hebben ervaren
Ik luisterde die psalm en Ik voelde weer DE LIEFDE wie in deze verzen beschreven en bezongen zijn door David en de grote beloning(en) die er op staat te wachten dast, niet meer zeker ook niet minder.
Alleen DE LIEFDE

Voor mij was het alles na dat ik meegezongen had/ )met in mn achterhoofd te teksten die hier te lezen zijn. Pag1 t/m 22

De LIEDE van God ergens ff missen weer in mn hart krijgen door deze psalm te zingen, en weer met frisse ogen naar de postings kijken

Dus gewoon ff zingen en voelen

Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.

Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.

Idd, het inlevingsvermogen.... Knipoog smiley Daar valt en staat alles mee, is mijn ervaring...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 05:05

FLOWERFUL304 schreef:
YES

Psalm 133
Vers 1
Vers 3

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten

sorry, ps 133 heeft niets met homo's van doen, als je het mij vraagt, uit welke vertaling is bovenstaand psalm? Met broeders wordt mensen hetzij man en vrouw bedoeld. Liedesvuur staat voor eenheid in de HG, harmonie, of wel in overige vertalingen eendracht, eenheid, eensgezind, Een voorbeeld van deze eenheid van met elkaar wonen is te vinden in hand 2:40-46 . Ik heb verschillende vertalingen bekeken. waarvan vlgs willibrord vertaling is psalm 133 als volgt:

Psalm 133:1-3>
1 Een bedevaartslied, op naam van David.
Wat is het toch goed, wat is het heerlijk,
om als broeders en zusters eendrachtig samen te wonen.
2 Als kostelijke olie is het op Aärons hoofd,
die neerdruipt in de baard
en van de baard op de kraag van zijn kleed.
3 Als dauw is het, dauw van de Hermon,
die neerdruipt op de Sionsberg.
Ja, daar schenkt de HEER zijn zegen:
leven voor altijd.

Ik ken die psalm ook uit mijn hoofd, op een andere berijming...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 03:38
BerichtOnderwerp: Dieren en hun 'ziel'

THOMAS968 schreef:
Dieren verstoten hun jongen wel degelijk en laten ze aan hun lot over, naar we aannemen als ze constateren dat het geen overlevingskansen heeft. Denk aan het witte ijsbeertje in Berlijn dat epilepsie bleek te hebben. Mensen die schapen houden, kennen dit verschijnsel allemaal. Een moeder verdedigt haar jongen als ze overlevingskansen hebben. Ik verdedig het verstoten niet maar stel wel vast dat het gebeurt. Strikt genomen voert het lichaam van een zwangere vrouw na drie maanden ook een soort testmoment uit, dat in een miskraam kan eindigen. Het lichaam stoot de ongeboren vrucht dan af op een natuurlijke wijze.

De Friese zendeling Liudger constateerde dat veel ouders in het dorpje Wierum waar hij geboren was, in de achtste eeuw kinderen met het Down-syndroom, mongooltjes dus, verdronken in de sloot, wat in die tijd kennelijk gebruikelijk was. Hij protesteerde er fel tegen en omdat hij bisschop van Munster werd, had hij ook de mogelijkheid er wat aan te doen. De kerstening, het bekeren tot het Christendom dus, heeft ook daarmee veel goeds gedaan, want kennelijk zag men dit niet als moord. De mensen stonden toen in hun gedrag dicht bij de dierenwereld op dit punt.

De natuur is tamelijk wreed naar organismen met afwijkingen. Met de kerstening leerde men een kind met het Downsyndroom ook als Gods kind te zien. Het is nog steeds zo dat in veel Noord-Afrikaanse culturen geen kinderen met het Downsyndroom zijn en dat geeft te denken.

Thomas, die met deze opmerkingen uiteraard abortus niet wil verdedigen.
Quote:
Dieren verstoten hun jongen wel degelijk en laten ze aan hun lot over, naar we aannemen als ze constateren dat het geen overlevingskansen heeft. Denk aan het witte ijsbeertje in Berlijn dat epilepsie bleek te hebben. Mensen die schapen houden, kennen dit verschijnsel allemaal. Een moeder verdedigt haar jongen als ze overlevingskansen hebben. Ik verdedig het verstoten niet maar stel wel vast dat het gebeurt.

Interessant, nooit geweten, zo nooit over gedacht: dat de moeder haar jongen verdedigd als ze overlevingskansen hebben. en dat dieren hun jongen wel degelijk verstoten en aan hun lot over laten, naar we aannemen als ze constateren dat het geen overlevingskansen heeft.

Dát verklaard het. Dat ze hun jong verstoten. Nooit begrepen.

Nu dus wel. Vandaar dat ook bij mensen moeders hun kind verstoten(op alle leeftijden kan dat dan), als ze (psychisch) geen overlevingskansen hebben bij een gestoorde vader die doet tegen de buitenwereld aslof tie heel normaal is, en de moeder heeft 't ook niet door, geeft alle schuld naar het kind, dat ze verstoot....dus dat verstotingsproces is onbewust natuurlijk.

Nooit zó over nagedacht, bedankt Thomas! Verklaard een hoop...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 03:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 19:22
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

Groene containers kan je wel gebruiken voor tuinafval.

Maar dus niet voor etensresten, vlees, vis etc, dat gaat rotten, en krijg je gevaarlijke bacterieèn....Zeker met dat warme weer...En het duurt ook nog eens relatief lang voordat ie vol is en men hem op de plaatst zet waar die geleegt wordt.

Bij ons doet niemand de groene container gebruiken, alleen voor tuinafval, wat op de grond ligt als je bent wezen snoeien enzovoort.

Ik ken iemand, en het zijn er meerdere, daar is de groene container nog helemaal nieuw en schoon....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 16:06

PETRA411 schreef:
mooi.
Ik had vannacht gedroomd over dit draadje, dat ik in de kerk zat en daar zaten heel veel homo,s en ik dacht aan de dingen die flowerfull had geschreven en aan die twee lieve homo,s die laatst voor me in de kerk zaten, ze gaven me zo leuk een hand, gingen zo lief met elkaar om en waren zo oprecht mee aan het bidden.
jezus was daar en zei, mensen geef ze hun mijn liefde,ze hebben mijn liefde zo hard nodig.Al de liefde die ik aan jullie geef, stromen vol levend water, laat die door stromen naar hun,ze hebben me liefde zo hard nodig.

en ik werd wakker en dacht?
hoe veel moeten deze mensen al doorstaan,afgekeurd door de meesten in de maatschappij, door sommigge cristenen veroordeeld,niet kijkenden naar hun eigen fouten zoals yes hier schrijft, gescheiden mensen,hoeveel zitten er daar van in de kerk? hoeren, tollenaars etc.
inplaats van doem preken aan ze te geven dat ze heftigge zondaars zijn, kunnen we ze beter de liefde van jezus laten zien. en jezus gaat wel met hun mee,werkt door hun heen en laat die een oordeel vellen over mensen, of ze nu homo zijn, gescheiden of in de prostituee zitten of whatever...

Mooie droom. Ik heb ook soms van die dromen zo indringend, laatste droom die ik me nu herinner was dat ik elke keer dingen zat te weerleggen met bijbelteksten, en dat gíng maar door zo lang, dat het gewoon niet leuk meer was. Het werd frustrerend echt heel erg vervelend, bijna naar. En als ik dan wakker word, dan denk ik vaak nog steeds dat ik in die situatie zit, wat ik droomde. Dat duurt dan echt een paar minuten voordat ik me realiseer dat het een droom was. Dan moet ik mezelf echt vertellen van dan ik gewoon in me huis ben, en net wakker ben. En als dat dan doordringt tot mijn bewustzijn dan ben ik wel zó opgelucht... en blij....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 12:24

YES356 schreef:
Gelukkig is er één die het laats lacht! Van blijdschap.
En dat is de Beste!! Hij heeft overwonnen. En een weg vrijgemaakt.
Voor mensen die elke dag weer naar Hem mogen om te vertellen en te vragen wat Hij al lang weet.

Want Hij kent ons! Homo, Hetro, alleen gaand ,gescheiden, weduwe/weduwnaar, Hoeren tollenaars, rijk , arm , beschadigd , teleurgesteld, boos ……………….

Hij is onze Vader. Kent ons. En weet wat hij van ons kan verwachten. We mogen aan Zijn hand meelopen en onze weg gaan. Als we zij hand loslaten en onze eigen weg gaan. Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen. En maakt Hij een feest klaar!

In die Vader uit de bijbel geloven we allemaal hier naar mijn idee ! als kinderen van één Vader. En die maakt geen onderscheid in Zijn kinderen. Hij houd van Allen even veel.

Psalm 133
Vers 1
Vers 3

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten

Ontroerend Yes! Prachtig! een mooi tegenwicht voor de veroordeling die niet uit God is!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 171 172 173 174 175 176 177 ... 235 Volgende
Pagina 174 van 235