ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 170 171 172 173 174 175 176 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 16:25
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

THIRZA120 schreef:
dan kan ik het beter zelf maar doen, ziet er naar mijn idee nl aardig uit Knipoog smiley op een heel klein streepje na zit er niets op mijn ramen...
(en dat met zo weinig ervaring Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Tja, een klein streepje op je ramen...maar je vingertjes hadden wel meer te lijden deze week... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 08:03

THIRZA120 schreef:
ben hier aan het schuren en heb nu mijn vinger tussen het raam gekregen Huilende smiley, smiley in tranen

Zieke smiley heb je ooit Visser eens niet uitgenodigd om te komen schuren bij jou, Thirza?
Dennis, zijn zoon, zou misschien kunnen helpen na al die guitenstreken die hij uithaalde op het profiel van zijn pa. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 09:22
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?

HANNAH810 schreef:
wat zou het leven toch saai zijn, hé griffin; als een mens een dag niets te zuchten had. Clown smiley

je zucht voorbeeldig; Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Als hij maar al die meegaanders niet wegzucht...Boze smiley

kun jij de komende twee weken het lijstje kloppend houden? ik hoop namelijk twee weekjes weg te gaan.........
en t zuchten gaat je zo goed af! ik delegeer het graag naar je!

overigens; ik had het lijstje van crossroad te pakken, hoor!

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 7 juli 2011, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 09:17
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Hoi Visser, van harte met je 44ste verjaardag.
Een mooie dag en een heel fijn nieuw levensjaar wens ik je van harte toe... Lachende smiley

Frank & Floshke Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 07:35
BerichtOnderwerp: Waarom is het forum openbaar?

MIEKE364 schreef:
JA, leuk, laten we met z'n allen een geheimtaal verzinnen, die de niet-leden niet snappen!
Susan,

Liesbeth is een ex-cm'er die meeleest...... Knipoog smiley . En de zin die je bovenaan leest als je op het forum komt is met veel moeite verkregen door de protesten van cm-leden over de openbaarheid van het forum. Ook ik vind dat niet kunnen. Veel forumdeelnemers wisten niet dat het openbaar was voor iedere internetgebruiker en dat vonden we helemaal beneden peil vandaar de waarschuwing die nu oppopt. Het zou mooi zijn als het forum alleen leesbaar is voor cm-leden in verband met het recht op privacy en de bescherming daarvan.
Veel plezier op t forum.[/quote]

Dan heb je ook nog eens ex-leden die met een onenigheid zijn weggegaan en toch het forum blijven volgen. In de msn kunnen ze dan met bepaalde mensen die nog lid zijn van CM hun ongenoegen uiten over een bepaalde forum-schrijver en zo onrust stoken. Ook weer een nadeel dus van een openbaar forum.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 07:22
BerichtOnderwerp: Blijf trouw aan jezelf

[quote=YELNIN491] Ik weet niet van wie hij is, maar zou best kunnen, heb hem gekregen zonder naam eronder.
Maar idd. elke dag lezen en beseffen dat je uniek bent en er mag wezen.

Het gedicht werd geschreven door Francien Nijkamp Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?

IMKE917 schreef:
Ik weet dat er een theorie bestaat die zegt dat de Rode zee, bij een bepaalde wind droog viel en dat dit ook gebeurde toen het volk Israël door de zee trok.
Stel nu dat dit zo is............dan is het in elk geval een wonder dat een heel leger Egyptische soldaten, met hun paarden (en wagens), in die zelfde ondiepe zee verdronk.

Dat is het hem juist Imke. De zware strijdwagens met de soldaten en dan die paarden nog eens zakte gewoon weg in het slijk. Gewoon door het gewicht en de staat van de bodem. Dat was ongeveer wat ik me er nog van herinner.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:38

SUSANNAH475 schreef:
Huh ? betekent dat Frank dat jij niet gelooft dat de zee splijtte omdat God dit gebruikte om Mozes en het volk uit Egypte te bevrijden ?
Of begrijp ik je daarin nu niet goed ?

Ja Sus...Mozes heeft inderdaad niet de zee gespleten. Ik weet niet of de studieboeken bij mijn ouders liggen of nog ergens in de abdij. Ik zal eens moeten zoeken. Ik wil niet zomaar een verhaal neerschrijven met daarin veel fouten. Maar ik wil jou of de andere hun geloof niet ontnemen hoor. De werkelijkheid is toch wel anders.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:08

MARK811 schreef:
De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.

Voor mij staan de eerste bijbelboeken zeker open voor discussie.
Deze verhalen zijn duizenden jaren oud, maar volgens mij pas 700 jaar voor Christus uiteindelijk opgetekend.
Deze verhalen zijn dus steeds mondeling doorgegeven en daarbij kan de oorsprong van het verhaal verweven zijn met andere verhalen en gebeurtenissen die in de loop ter tijd hebben plaatsgevonden.

Bij National Geographic werd bij de serie "The bible uncovered" aangetoond dat sommige dingen gewoon niet plaats gevonden kunnen hebben. Jericho bestond nog niet toen het verwoest zou zijn door er rondjes omheen te lopen. Maar toen de stad Jericho eenmaal bestond is het meermaals verwoest door aardbevingen omdat het op een breukvlak gebouwd zou zijn.
De Ark van Noach zou omslaan bij windkracht 3 en de regenboog is gewoon te verklaren doordat er licht op waterdruppels schijnt. Dat zal voor de bouw van de ark ook al plaatsgevonden moeten hebben.

Ik hecht daarom zelf veel meer aan de latere bijbelboeken en het nieuwe testament. De eerdere boeken zijn mooie verhalen met een diepere boodschap. De verklaring dat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zijn is natuurlijk een argument waar ik niet tegen op kan.
Daarmee zijn alle discussies neer te slaan. Maar is daarmee ook een dooddoener om niet verder te willen denken...

Groeten
Mark

Ik ben het volledig met je eens Mark. Vorig jaar hebben ook al enkele leden getracht, waaronder ik zelf, dat vooral het OT anders moet geinterpreteerd worden dan zoals het geschreven staat. Een vulkaanuitbarsting werd als een straf van God gezien terwijl het maar een gewoon natuurverschijnsel is. Om maar één voorbeeld te nemen. Ook werd er onderzoek gedaan naar het bekende verhaal van Mozes die de zee deed splijten...ook dit verhaal werd ontkracht na onderzoek. De mensen uit die tijd, duizende jaren geleden hadden een ander voorstellingsvermogen. Zelfs mijn grootmoeder die in 1904 geboren werd had totaal andere termen wanneer ze over iets bepaalds sprak. We moeten rekening houden met de tijdsgeest. De Bijbel is een gids maar evengoed een geschiedenisboek die van overlevering naar overlevering ging, zoals je zelf aanhaalt. De Bijbel lezen of beter nog: begrijpen, zonder verdere studie gaat echt niet.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:48
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Weet je nu wat ik nu niet begrijp, dat W'tje kon zien wat er geschreven stond terwijl ze niet eens op mijn profiel was geweest. IK EIS UITLEG

Hetzelfde geldt voor Hannah

W-tje heeft gewoon die ene functie uitgezet waardoor ze onzichtbaar op andere hun profiel kan kijken. Daardoor ziet ze ook niet wie haar bezoekt.

Waarschijnlijk is dat bij Hannah ook zo. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 17:37
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ERIKA129 schreef:
Whaaaaaaaaaa dat was te verwachten Knipoog smiley eens een kind altijd een kind he Clown smiley

Boze smiley ...ik durf het tenminste eerlijk zeggen...trouwens, het was maar alleen om te vragen of hij mijn rechterschoen wil terug brengen want die heeft hij vorig jaar meegenomen... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 17:32

MARISKA601 schreef:
... dit knijn gisteren geroosterd is in de zon...

Verraste, verbaasde smiley ik dacht het knijn even aan rust toe was??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
CM is iets waarvan je de werking wel snel ontdekt. Je kunt heel makkelijk zien welke mensen veel schrijven als je naar het aantal bijdragen kijkt. Naast serieuze dingen kom je ook veel onzin tegen en soms ook wat kijvende mensen die een persoonlijke vete uitvechten. Er zijn ook hele serieuze onderwerpen maar dan moet je even terugbladeren bij de topics.

Het forum is niet om contacten te zoeken dat gaat beter via een chat hoewel de groepschat er ook wel voor gebruikt wordt. Anders dan in het echte leven nemen de vrouwen hier ook het initiatief.

Thomas

Verraste, verbaasde smiley Onzin?! Op het forum!?! Thomas toch...

Hoewel het misschien niet verwacht wordt gebeurt het toch wel eens. Eigenlijk is het forum een ontmoetingsplaats net zoals een kroegje dat kan zijn of een supermarkt. Je kan er best iemand tegen komen waarmee je nadien aan de babbel raakt...een klein vonkje kan dan genoeg zijn. Euh...heb ik ook maar horen zeggen... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 6 juli 2011, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 11:10

HERMAN388 schreef:
Mijn wasmachine is kapot en de was is kletsnat.
Grrrrrr Woedende smiley

moet je voortaan maar met droog water wassen... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 11:02
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

YELNIN491 schreef:
wou je van mij dan ook een knuf uit het veen Frank??
Nou bij deze dan: Dikke knuffffff.

Eindelijk, ja eindelijk...hoe heerlijk is het om van jou een cyber-knuf te krijgen...laten we maar klef doen en... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 10:58

ERIKA129 schreef:
Ja ja Frank, zeg nu maar gewoon dat je het sinterklaas journaal braaf bijhoud he Clown smiley dan zijt gij eerlijk Knipoog smiley

Ik heb hem al een mail gestuurd... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 10:51

ERIKA129 schreef:
Ach die arme frankie Knipoog smiley
Nou weet je wat een dikke knuf van mij uut het veen Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Zo jou dag nu weer goed meneer de belg? Lachende smiley

Dank je wel lieve Erika...alles wordt netjes beantwoord. Zij het dan wel vanuit Brabant Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 10:47
BerichtOnderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?

ANNETTE792 schreef:
Voor zichzelf lijkt me.....en is op zich geen foute keuze denk ik.

Als hij in vrede met zichzelf kan leven is het inderdaad geen slechte keuze... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 09:26
BerichtOnderwerp: Het weer

Er is hier weer een heerlijk zonnetje...als ze er maar geen gewoonte van maken om ons langer dan 2 dagen mooi weer te schenken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 09:25

Pfff, Visser krijgt een knuf en dan ook nog zo'n rare Belgse Brabander...en wanneer en van wie krijg ik dan eens een knuffel???
Aan Floshke of Prikkie moet ik het niet vragen...die kennen me alleen maar wanneer ze eten moeten hebben Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 09:20

...dat sinterklaas dit jaar in Dordrecht aankomt...heb ik gelezen...euh heeft Floshke gelezen en gehoord op een site...

http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 08:56
BerichtOnderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?

GRIFFIN748 schreef:
geen van beide, mag dat ook?

waar ga je dan wel voor???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 22:15

MARIO216 schreef:
Naar België gooien Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mooi is dat Boze smiley Zal ik eens tegen W-tje zeggen en dan vind ze jou niet lief meer...voila...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 22:03

WILLEMIJN232 schreef:
Wat heb jij nu toch onderaan je profiel gezet Mario? Verraste, verbaasde smiley Kan er ook een vertaling bij?

Verdorie ik heb dus weer wat gemist Gefrustreerde smiley Ik vraag me wel af wat hij met die blauwe meloen van plan is... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .

ANITA695 schreef:
SORRY VOOR JOUW OF JIJ PERFECT BENT
LEES EN WEES BARMHARTIG MAAR DAR KUN JBLIJK BAAR NIET DELEN
JAMMER SIERT JE NIET ZO TE REAGEREN

GODS ZEGEN UIT EEN HART MADE BY THE LORD

Anita, had je nu graag gehad dat Tink zei dat ze haar prinsje hier niet had gevonden? Of dat ze CM maar niets vind? Wat is er mis met de reactie van Tink eigenlijk? Of wat is er mis met de andere reacties waar je commentaar op geeft die kant noch wal raken? Je vraagt steeds om jou te begrijpen maar kan jij ook mensen begrijpen die een hele andere visie of ervaring hebben? Moet het begrip steeds van één kant komen? Sorry, hoor maar ik vind dat je toch behoorlijk overdrijft in je uitlatingen of het nu over Tink of gelijk wie gaat. Als je graag wat neerschrijft maar te gevoelig bent voor de reacties van de andere is het misschien beter dat je in een dagboek schrijft. Is dat geen idee?

In pace et charitate...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 6 juli 2011, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 11:44

SUSANNAH475 schreef:
haha Frans ? ken geen Frans, helaas... Clown smiley
Maar ook hier een heerlijk warme zon en droog, dus wat weer betreft helemaal toppie... Coole smiley met zonnebril

Vraag me alleen af waarom (juist dan) altijd die motorzagen moeten loeien... Twijfelende smiley

Motorzagen??? Dat is een teken dat er (nog) bomen staan. Als ze ijverig zijn met snoeien en omzagen heb je er volgend jaar geen last meer van. Dan hebben ook de vogeltjes geen plek meer om een nestje te maken Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 10:45
BerichtOnderwerp: wat voor karakter zoek jij in je nieuwe partner ?

PIETER649 schreef:
ik zal het je verklappen wat er gebeurd... Je abbonnement verloopt en je foto, zelfs je hele profiel, verdwijnt van deze site Huilende smiley, smiley in tranen

maar er is hoop, dit lot kan je bespaard blijven... Lachende smiley klik op de bovenste balk bij TARIEVEN en verleng je cm abbo Lachende smiley met blinkend witte tanden

Jep, ga ik ook doen maar dan wel om een totaal andere redenen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 10:44

PIETER649 schreef:
tja, ze kunnen niet altijd over t zelfde roddelen Frank, dat word saai, dus moet er een continue stroom van verse info zijn Lachende smiley
(de details verzinnen ze dr zelf wel bij ) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Aldus een vrouwenkenner? Knipoog smiley
Ik vermoed dat de stichter van deze topic binnenkort zijn karakter-verlanglijstje wel iets zal inkorten dan. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 10:31

PIETER649 schreef:
Jij ziet haar liever wat zuidwestelijker verhuizen frank? Knipoog smiley

Uiteraard ivm het betere weer dat jullie zeeuwen, reserve-zeeuwen en vlamingen claimen, dus zonder bijbedoelingen Engeltje smiley

Knipoog smiley ja ja...ik denk dat ik weet wat je bedoelt...
maar gastvrij als we zijn... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 10:30

SUSANNAH475 schreef:
Belangstellend is beter... Knipoog smiley

...een nieuwsgierige belangstelling Knipoog smiley vind je inderdaad alleen bij vrouwen terug
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 170 171 172 173 174 175 176 ... 241 Volgende
Pagina 173 van 241