ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 170 171 172 173 174 175 176 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:24
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

BART347 schreef:
antwoord: dit is t topic over homosexualiteit, dus ligt hier daar de nadruk op...
ook ik zou inzien dat hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort leidend zijn in onze maatschappij, ik zou zeggen begin een topic, keuze genoeg... Lachende smiley

Hai Bart Lachende smiley

Ja, de nadruk ligt erop.

Ik bedoel zelf dat hoogmoed, hebzucht, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht schadelijk zijn.
en ik zie niet de schadelijkheid in van een homo-relatie voor de maatschappij..sterker nog, de homo's die ik ken gaan vele malen beter met elkaar om dan hetreao stellen, is wat ik zie, uitzonderingen daargelaten.

Snappie?

En daarom begin ik daar geen topic over over een van die dingen, ik begin trouwens bijna nooit een topic, ik reageer meestal.

De 2 topics die ik laatst heb geopent, ja, dat waren echt uitzonderingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:18

HERMAN968 schreef:
Klopt Shanita, met oppervlakkigheid komen we nergens als we Gods woord willen doorgronden. Engeltje smiley

Ik had het helemaal niet tegen jou....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:09
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 8 juli 2012, 04:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:03
BerichtOnderwerp: kreet van de week

1 Eer past netzomin bij een dwaas als sneeuw in de zomer en regen tijdens de oogst.

5 Weerleg de woorden van een dwaas, anders denkt hij misschien dat hij nog gelijk heeft ook.

Spreuken 26.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 09:09

YES356 schreef:Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :

“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

Ja, dat kan erin sluipen he, menselijke regels....of je laten afleiden door mensen kan ook, waardoor je niet meer met Gods wil bezig bent...

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”

Ja, mee eens, ik schreef onder andere ook min of meer deze dingen op bij die vraag..

alleen Leviticus, ja, dat kan natuurlijk niet altijd... dieren offeren bijvoorbeeld, of kledingstukken van meerdere soorten stoffen dragen...

Yes:Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Ja, goede vraag, waarom doe je die dingen? Het kan ook overeenkomen in die zin, dat je dingen doet die anderen niet willen, maar die gelijkertijd ook God's wil zijn, bijvoorbeeld stoppen met roken.
andere keren kunnen dingen die mensen niet willen dat je doet, gewoon wel voor hunzelf opgaan, maar niet voor iemand anders, omdat degene gewoon in een hele andere situatie zit.

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Ja, daar onderscheid tussen maken is erg belangrijk, wat mensen willen van je en wat God wil...
Anders kan je idd in een stress komen...

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

Ja, dat ken ik van eerst, toen ik het onderscheid begon te maken van wat wil God van mij, en wat denken mensen dat God van mij wil...

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Ja, kan me voorstellen dat je daar in vast liep....oh, mensen 'weten' vaak zo goed wat het is dat God wil dat jij doet, terwijl dat voor iedereen weer anders is...
En als je mensen daarin gaat gehoorzamen, ja, dan ben je jezelf niet meer..

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ja, dat herken ik, dat voelt dan niet goed, daaruit kon ik al opmaken dat er iets niet klopt...onderscheid maken tussen wat mensen willen en wat God wil...en dan ook jezelf wapenen als je anders doet dan mensen denken dat God van je wil...

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Heel goed en mooi gezegd, vind ik!...

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Goed zo, ja God gaat zijn weg met jou, die mensen niet..

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

Ja, een mening áánhoren is iets anders....;)

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Ja, van het ene uiterste, naar mensen luisteren wat hun denken dat God met je wil, naar het andere uiterste, helemaal nergens naar luisteren ook niet naar God. Maar ik denk je gevoel is ook erg belangrijk, in samenwerking met verstand.

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader
Ja, gelukkig kunnen we steeds opnieuw beginnen zeg maar, maar ja, ik kijk zelf wel erg uit nu.

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

Ja, er is gelukkig vergeving

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!Amen!

Xabia schreef:Mooi stuk Yes
heel herkenbaar

Ja, ik herken 't ook...

daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Ja, men wil dat je gehoorzaam aan mensen bent..

Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Kan je nagaan, ik herken dat laten ze je dingen doen, zgn God's wil, wat helemaal niet bij je past, waardoor je helemaal niet jezelf bent..herken dit.

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Dat is misbruik maken van het fenomeen gehoorzaamheid,
vind ik....

Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.

Ja, als je anderen helpt, geneest als het ware je egen pijn, ik herken dat..

Ja, dát past dan bij jou....is met reïntergratiecursussen ook zo, dan gaan ze uitvinden dmv vragen waar je goed in bent en wat derhalve bij je past..

Nb: de schuine tekst is van mij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 juli 2012, 09:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:34

JOSINA022 schreef:
Er staan in dit topic hele mooie en zeer waardevolle bijdragen, bijdragen waarin mensen zich open en kwetsbaar opgesteld hebben.
Jammer dat dit nu weer teniet gedaan wordt...

De waardevolle bijdragen blijven.....het kan lijken als dat ze teniet worden gedaan door deze onzin.

Maar mensen lezen er overheen, gelukkig maar....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:23

HERMAN968 schreef:
Klopt Jo, gehoorzaamheid aan God, toch ! Verlegen lachende smiley

Quote:
Jol: - de één is alleen maar bezig vanuit emotie, in het wilde weg spuien Smiley die vol vragen zit om maar gehoord te worden (aandacht vragen)

Met bovenstaande quote bedoeld Jol jou....Herman....(heb ik toch nog iets opgestoken op de kleuterschool)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 juli 2012, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:54
BerichtOnderwerp: Wist u datjes

BART347 schreef:
als techneut kan ik ook verklappen dat zoiets logistiek zeer moeilijk, tijdrovend, duur, en ethisch zeer lastig is. afgezien van afspraken, protocollen (software), integratie (oa hardware), invoering (financieel) en testen (tijd). maw: gaan jaren overheen, 2013?... ehh, neen (nog niet)

lijkt een beetje herhaling op de UPC-barcode 666
ook dat is een kwestie van goed lezen.
de meeste met een mening kunnen dat zeker niet...

(er zijn nog veel meer vergelijkbare voorbeelden overigens)

Gelukkig..tijdrovend, gaan jaren overheen.....ja, ik schrok net fftjes Verraste, verbaasde smiley

Truste Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:34

Hai Bart, ik reageer morgen op je Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:30

HEIDE115 schreef:
we hebben zo allemaal onze eigen n aardigheden,
het is vaak zo..wanneer we in ons eigen verhaal
onze eigen paar woorden niet meer terug vinden(zien)
Dan ook meestal,ons zelf ook niet meer kunnen volgen.
Je zou bijna zeggen,het is iets menselijks;)?!..

Het ligt dus veel simpeler.

Hoi Heide,

Ik heb geleerd om mijn eigen mening te hebben, en niet wat ik als kind heb geleerd, altijd maar zeggen wat ik dacht dat mensen willen horen en doen hoe ik dacht dat men wil dat ik mij gedraag.

Ik vind het wel eigenaardig, maar ook vals wat Herman doet.

Insinuaties, suggestiviteit en beschuldigingen dmv bijbelteksten die helemaal niet aan de orde zijn, off topic op dat moment.

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:23

Nou herman we wachten op je. Wat bedoel je met pollutie?
Zou wel fijn zijn als je direkt bent en zegt wat je bedoelt, ipv verkapte beschuldigingen waar je bijbelteksten voor misbruikt, suggestiviteit en insinuaties.

En dit is al heel veel weken zo, dat je dit doet.

Dusz, wat bedoel je en wie, met eenvoudige waterdragers bijvoorbeeld?

En waarom steeds elke keer achter je beschuldigingen een 'engeltje smiley'.?

In Amsterdam noemen wij dat achterbaks, en zeggen wij iets in iemands gezicht, strijden met open vizier.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 23:59

GRACE585 schreef:
je trekt nogal van leer met beschuldigingen die kant nog wal raken,ik denk dat je mijn reactie niet begrepen hebt.en je beschuldigd mij van oordeel wat doe je hier dan nu in deze reactie.ik ben er helaas maar 3 daagjes dus ik ga verder geen uitleg geven,verspilling van tijd ben ik bang.maar het valt mij op dat er veel verdraaid wordt omdat alles maar onder het mom van humanisme moet kunnen,hoop dat je niet bedrogen uitkomt.humanisme is nl niet christelijk

Humanisme is menselijkheid, leeft zich in, voeltt zich in in anderen derhalve christelijk.

GRACE585 schreef:
dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.

Dit is wat je schreef. En ik ga niet zeggen van 'ja Grace ik begrijp je je hebt gelijk'. Want dat is niet zo, dat vind ik niet.

Jij reageerde met bovenstaande op mij, dan reageer ik terug met wat ik vind dat zo is, en niet met wat ik denk dat jij wil horen.

Ik heb namelijk een eigen mening.

En 'beerput' en 'mesthoop' zijn jou woorden die jij gebruikt.... Ik zal die woorden niet uit mezelf in me mond nemen....ik moest wel anders kon ik niet op je reageren.

Ik heb op donderdag 5 juli 2012, 00:40 netjes op jou gereageerd, elke keer een stukje van jou gequote en daar mijn reaktie op gegeven.

Hier op deze pagina is mijn reaktie

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 juli 2012, 00:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:40

En ook op je ander posting zal ik wat genuanceerder reageren, dan dat ik deed.... Lachende smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:32

BART347 schreef:
ter duidelijkheid: tekst in blauw zijn mijn reacties

Ter duidelijkheid, als je dat er niet meteen duidelijk bijzet, en ik zal reageren kunnen mensen die meelezen denken dat ik het heb geschreven, omdat er staat: Shanita schreef....

Maar bedankt Lachende smiley Ik zal er later zeker op reageren!

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:20

WILLEMIJN232 schreef:
Ik begrijp niet wat je bedoelt en ik wil het ook niet geloof ik....
Als ik de term vervallen wereld al lees en wij volwassenen kunnen hun puurheid vervuilen.....en in zonde verwekt????? en daarom is een kind minder????
Zie je nog wel eens wat positiefs in de wereld en in de mensheid??????

Hai Willemijn, daarom is een kind juist zo kostbaar....dat lees ik erin :)

Quote:
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden

Kinderen leven in een andere wereld, ze kijken onbevangen naar dingen.

En volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen, kijk maar bijvoorbeeld naar de kindsoldaten. Of dichter bij huis, kinderen die worden mishandeld kunnen zich vreemd gaan gedragen. Zelfbeschadiging, kleine kinderen laten zich soms van grote hoogte naar beneden vallen(van een relatief hoog bed in een slaapcoupe van een trein), dat soort dingen. Ze kunnen al heel jong een minderwaardigheidscomplex hebben daardoor. etc.

Of sommigen moeders in supermarkt die om niets hun kind een hele harde klap geven, kind huilen, moeder juist schreeuwen ipv troosten, ja, dat kan ik soms niet aanzien dan zeg ik er ook iets van. Want de aanleiding is vaak dat het kind bijvoorbeeld alleen wijst naar de kaugom en de snoepjes die voor de kassa liggen. Of dat het kind verwonderd naar iets kijkt en eventjes stilstaat....Dan heb ik het nu over kleintjes van een jaar of 2 á 3.

Maar gelukkig zijn heel veel ouders júist goed voor hun kinderen Lachende smiley , ja, er zijn nog zoveel mooie dingen Lachende smiley in deze gebroken wereld door de zondeval.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:07

HEIDE115 schreef:
Wil je hier een reactie op?

Ja, ik zou een duidelijke reactie met uitleg van Herman wel waarderen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:57

Bij het woord 'pollutie' dacht ik aan vervuiling, door het Engelse woord Pollution, wat ook vervuiling of vergif betekend....

En ik zou ook wel willen weten wat Herman daarmee bedoeld, in plaats van suggestieve insinuaties te doen.
Wat die ook met bijbelteksten doet.....zie

Quote:
HERMAN968 schreef:
En ik lees ook mooie getuigenissen van chistenen, het valt me op dat ze kwetsbaar durven zijn.
En Jo, je kunt ook dit opzoeken, mar dan in de Bijbel bij 2 Petrus 3: "Zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zijn. Doordat zij de rechte weg verlaten hebben, zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad". Echt duidelijk die Bijbel, toch ! Engeltje smiley Maar nu ben ikzelf verleid om off topic te gaan, waarvoor mijn excuses aan de ontwerper van dit forum
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:15

Kijk, dit bedoel ik, heb 't ff vet gedrukt, slaat kant nog wal, heeft niets met een vorige posting die ervoor stond of met het topic te maken.
Gewoon suggestieve insinuaties....en dan vroom lijken doordat het wel een bijbeltekst is.
En elke keer dezelfde woorden: waterdragers, pollutie, goegemeente(wat dat ook moge zijn

Quote:
HERMAN968 schreef:
Beste Roelande.
Ben ook altijd voorzichtig met mensen die anderen willen besmetten én publiek. Iedereen maakt weleens foute, maar dit wil nog niets zeggen. Het is goedkoop om waterdrageer te zijn van de goegemeente. Het komt er mijns inziens op aan in liefde te vermanen én niet af te breken. Graag iemand aan het woord van deze gemeente zelf ! De pers is sensatie dat weet het kleinste kind Engeltje smiley
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:27
Hier insinueert hij dat mensen anderen willen besmetten...

Nou ja, ik negeer dit gewoon. Hij wil nu geen directe uitleg geven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:36

FLOWERFUL304 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.

Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:12

ROELANDE345 schreef:
toppie Shanita dit vind ik echt sterk van je
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:04

WILLEMIJN232 schreef:
Het is de moeite niet waard om het er moeilijk mee te hebben Shanita......
Als er niets ergers in het leven is dan dit teken ik ervoor...... Knipoog smiley

Ja, da's ook weer zo .....Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:03

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je Shanita, je noemt iemand op het forum geen randdebiel, dat kan gewoon niet.....
Als je het niet met iemand eens ben of je stoort je aan iemand kan je het ook anders zeggen toch?

Ja, op dat vlak ben ik niet zo creatief als ik anderen hier nu en dan zie doen.

Ik zal er rekening mee houden. Bedankt voor de vermaning!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:53

HEIDE115 schreef:
Je behoeft niet te kiezen voor mij..je kent mij een beetje.

Ik kan ook niet kiezen, had 't er een beetje moeilijk mee, maar, than again da's tussen jullie beidde.

En is wat mij betreft een groot misverstand, maar ja, da's mijn mening, maar ja als je boos bent ben je boos....

Je hebt wel gelijk!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 19:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:50

WILLEMIJN232 schreef:
Dat hoeft ook helemaal niet hoor....Ik vind dat Heide bepaalde dingen niet kan zeggen omdat die inderdaad respectloos zijn....En dingen die uit je hart komen kunnen ook scheldwoorden zijn........en een minuut later mooie christelijke woorden?
Daar hoef jij gelukkig niets van te vinden......en zou ik me ook absoluut niet in verdiepen.....er zijn meer boeiende topics waar je je in kan gaan verdiepen volgens mij......
En, ik lig er niet wakker van , scheelt ook misschien?Soms heb je dat met mensen, die mogen je niet en je hoeft toch ook niet met iedereen goede vrienden te zijn?

Ja, da's waar en toch heb ik er wel een beetje moeite mee....

Maar jij hebt ook wel gelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:44

Ik heb niet alles goed gelezen ga ik zo doen.

Ik vind het heel erg moeilijk als ik 2 mensen mag.

Ik ken willemijn al best lang van het forum, en wij hadden ook weleens woorden, toen ik het eea op het forum over mezelf schreef....dat was achteraf een heel groot misverstand, had haar helemaal verkeerd begrepen.

Sindsdien mag ik Willemijn heel erg graag, en haar postings vind ik vaak erg bemoedigend en heel erg slim.

Nou, en Heide ben ik de laatste weken echt gaan waarderen, door de mooie postings, die echt uit zijn hart komen.

Da's moeilijk, ik kan hier geen partij kiezen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:34

ZEELAND736 schreef:
Je haalt het weg omdat WIJ het niet oke vinden???
Das helemaal erg!!!!
Je scheld niet iemand uit!!!!

Ja, ik heb 't weggehaald omdat ik jullie niet wil kwetsen, en het 'Prijs de Heer' kán heel erg verkeerd overkomen.

Quote:
Je scheld iemand niet uit!!!
.....Ik moest er even over denken....ik gebruik geen scheldwoorden als vloeken en verwensingen dat iemand een ziekte krijgt, da's mijn grens.

En ik denk: "je doet niet elke keer verborgen insinuaties in bijna elke posting'.

Dat vind ík veel erger, dan direct iets zeggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:25

Ach, ik heb 't al weggehaald voor de vrede omdat jullie 't niet oke vinden. ik ben vrij eerlijk, als ik iemand mag is dat ook echt zo en altijd, en andersom ook, dan zeg ik het ook.

Het 'Prijs de Heer' was niet spottend bedoeld, kwam hartgrondig uit mijn hart.

Ja, ben nu toch al gequote, mijn excuses als ik iemand gekwetst heb ermee.

Ik hou niet van verborgen boodschappen met insinuaties en elke keer hetzelfde.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:15
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

PETRA944 schreef:
nee je kan niet ondergronds afval lozen, wel vuilniszakken huisvuil onder in de groenebak, vervolgens grasmaaien en dat gras er boven op doen, nemen ze het toch mee, ghe ghe ghe, tenzij vuilnis boven op ligt Knipoog smiley

haha, dat deed ik ook in mijn vorige huis, zakken erin en dan even wat struiken snoeien en dat erboven....ja, als ik wéér had vergeten die grijze buiten te zetten...Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:09
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

JANS221 schreef:
echt een RK uitspraak!!! Smiley met dichtgeplakte mond

ja...haha Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:02

JOL252 schreef:
Dit is de zoveelste keer dat deze tekst de revue passeert. Wil je daarmee zeggen (de zogeheten verborgen (en subtiele) boodschap die ik steeds maar niet concreet en helder krijg) dat je hiermee wilt aangeven dat er hier op CM zulke mensen zijn? Het enige wat ik merk is dat er steeds mensen zijn die de discussie open willen aangaan en er niet op uit zijn om mensen in de verleiding te brengen. Gewoon open uitwisselen. Dat is geen verontreiniging maar een voorrecht in dit land waar vrijheid van meningsuiting is dus ook vrijheid om je visie, interpretatie en relatie met God te delen met elkaar. Ik leer er in ieder geval heel veel van... in ieder geval van dit topic: gehoorzaamheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:19

FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen zoals julie zelf zeggen in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.

Hai Flowerful, ja zo denk ik er ook over ;)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 170 171 172 173 174 175 176 ... 235 Volgende
Pagina 173 van 235