ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:56
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????

En nu, sweet dreams! Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:49

Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:59

[quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?[quote=YES356][

Wel, yes, als je het mij vraagt is het niet mogelijk om met zn allen een respectvolle discussie te voeren over homo sexualiteit, tenzij de "veroordelende christen" zoals sommige mensen mij en anderen bestempelen, die een andere kijk hebben en/of op een andere manier comminiceren, uit dit forum toppic blijven.

Maar zoals ik gisteravond heb ontdek is herman968 uit cm gegooid zo ook beun656. De mensen die een klacht tegen deze 2 mensen hebben ingediend zijn misschien zelf eerst begonnen met 1 van deze 2 mensen te beledigen maar die blijven dus wel in cm zitten. Dit onrechtvaardig handelen van cm redactie is niet juist naar mijn mening. Dit zegt ook wel iets over cm redactie zelf en waar ze voor staan. Ze kunnen net zo goed dat "christian" weg laten want het is hier niet anders dan het was in sodom en gommorra (=de wereld).Als ik dit zo lees denk ik van:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2
want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. Mattheus 7 1 en 2....en Lucas 6 37;
En oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden. En veroordeelt niet en gij zult niet veroordeeld worden; laat los en gij zult losgelaten worden
Als ze 1 eruit gooien moeten ze ook die klacht hebben ingediend eruit gooien want allebei heeft fout niet één. O, hoe weet jij dat? Dat alle partijen fout waren en niet één, was je erbij, heb je alles gevolgd, weer zeg ik: 'gij zult niet oordelen...Matheus 7:1-5 1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. Ja, dit staat in de bijbel, letterlijk en duidelijk over degenen die oordelen... Kon het niet onder elkaar uitgewerkt worden wat ook de rede van de klacht mocht zijn geweest Wat denk je zelf?, zijn we kinderen onder elkaar? Wat heeft dit met kinderen te maken, die zijn nog onbedorven, de kleintjes....Wij moeten worden als kinderen anders kunnen we het koninkrijk van God niet binnekomen. Mattheus 18 1-3 1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.
nogmaals, het is triest te moeten ervaren en dan spreek ik ook namens anderen, hoe men hier in het forum op een niet respectvolle, onsportieve en zelfs kinderachtig manier met elkaar omgaat. Dat sommige mensen zover gaan om een klacht indienen tegen anderen die niet dezelfde kijk hebben op het toppic en/of op een andere manier communiceren, zodat deze uit het forum en zelfs uit cm verwijderd worden. wie zegt dat er hier sprake was van een klacht...? Verdraagzaamheid hier op het forum is ver te zoeken!...Vind jij jezelf verdraagzaam?Dan wil ik dit hieronder nog meegeven:

jak 4:4>Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld(=sodom en gommorra) vijandschap met God betekent? Wie met de wereld (=sodom en gommora) bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God. Voor wie is dat bedoeld, wie is hier, volgens jou trouweloos?http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra
Sodom en Gomorra lagen in Kanaän en waren - volgens de Bijbel en Koran - berucht vanwege de "verdorvenheid" van de inwoners. De naam Sodom heeft geleid tot de term sodomie, een uitdrukking voor 'zondige', verboden seksuele contacten. Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden.
Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden. Wordt dat wéleens gebruikt? En dan, wat wil jij daarmee zeggen? En dan wens ik jullie veel succes met de discussie over dit topic. Klinkt mij wat cynisch en sarcastisch in mijn oren, deze wens van jou, kan dat kloppen? en vind jij dat bijbels?
...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 04:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:08

[quote=FLOWERFUL304]Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Dat is jou mening, ik vind homofile praktijken bijbels gezien geen zonde, net zoals ik heterofiele praktijken geen zonde vind, als men maar in een relatie is en trouw aan elkaar, dat is een voorwaarde vind ik. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.
Klinkt vrij liefdeloos; je geeft er niet om hoe ze willen leven.....even los ervan dat ik het er niet mee eens ben dat ze in zonde leven als homo's praktizeren
De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken Waar staat dan wat er met 'zulke mensen' homo's die praktizeren dus gebeurd? welk vers? uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. En waar staat dat in de bijbel dat God wil dat ze dat niet meer doen? Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan ook af te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Waarom denk je dat sommigen zouden juichen van blijdschap? Nog even geduld! Knipoog smiley succes. Waarmee?

Ik moet zeggen, ik vind je vrij liefdeloos overkomen, en ik ben benieuwd met welke bijbelteksten je gaat komen op mijn vragen, want die teksten staan er helemaal niet. ja, uit z'n verband gerukte teksten die er niets mee te maken hebben. Maar ik bedoel, concreet, duidelijke teksten, net zolas 'gij zult niet stelen' bijvoorbeeld...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 04:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 02:52
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Spreuken 11 29 Wie zijn huis in wanorde brengt, zal wind erven;
de dwaas wordt een slaaf van de wijze van hart.

20 De verkeerden van hart zijn de HERE een gruwel,
maar de oprechten van wandel zijn Hem welgevallig.

4 Rijkdom baat niet ten dage des toorns,
maar gerechtigheid redt van de dood.

Spreuken 2 21 Want de oprechten zullen het land bewonen
en de vromen zullen daarin overblijven,
22 maar de goddelozen zullen uit het land worden uitgeroeid
en de trouwelozen zullen eruit worden weggerukt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 02:40

Spreuken 22
10 Jaag de spotter weg en de twist verdwijnt, en het twisten en smaden houdt op.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 02:02
BerichtOnderwerp: Pesten...

LEANNE226 schreef:
Dat is 'em,dank je!

"wat niet kan is nog nooit gebeurd" Knipoog smiley

geef mij de kalmte om te accepteren wat ik niet veranderen kan. Maar geef mij de moed om te veranderen wat ik wel veranderen kan. En wijsheid om er onderscheid in te maken.

Dit was 'm ongeveer, als ik de echte originele tekst vind zet ik 'm hierop.
Die was volgens mij namelijk ietsie anders, maar kwam natuurlijk wel op het zelfde neer.

Vooral dat 'moed om te veranderen wat ik kán veranderen' speelt erg bij mij nu. Ja, daar kan moed voor nodig zijn ;)

Quote:
"wat niet kan is nog nooit gebeurd" Knipoog smiley

Deze vind ik ook erg goed Knipoog smiley!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:22

ROELANDE345 schreef:
Het woord letterlijk is nogal betrekkelijk. Ik denk dat niemand de Bijbel helemaal letterlijk neemt. Als er bijvoorbeeld in genesis staat dat de hele wereld koren bij Jozef kwam komen dan denkt niemand dat er uit Groningen mensen gekomen zijn om daar koren te kopen. De hele wereld was het midden oosten dat was het gebied wat ze kenden.Ik zie ook weinig mannen elkaar groeten met een heilige kus of bidden met opgeheven handen
Er zijn in de Bijbel verschillende genres, zoals profetie, wetgeving, poëzie, aanbidding, gelijkenissen, wijsheidsliteratuur en geschiedenis. Ieder genre moet op zijn eigen manier geïnterpreteerd worden. En dat is uiteraard niet altijd letterlijk
Als er staat dat koning Salomo er 13 jaar over gedaan heeft om een paleis te bouwen dan moeten we dat uiteraard wel letterlijk nemen. dat is gewoon geschiedenis.
En dan heb ik het nog niet eens over de vertalingen die zijn ook niet letterlijk wat er in de grondtekst staat. De intentie van de tekst naar boven halen en de samenhang van Bijbelteksten en verhalen dat is volgens mij wel belangrijk Over het hoe en wat hier van verschillen we nogal eens van mening hier. Als we maar het belangrijkste met elkaar eens zijn nml het verlossend werk van de Heer Jezus

Quote:
Als we maar het belangrijkste met elkaar eens zijn nml het verlossend werk van de Heer Jezus

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:11

HEIDE115 schreef:
Ja,ergens ook logisch toch?;)

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:11

HEIDE115 schreef:
Ja,ergens ook logisch toch?;)

;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:05
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Ja, strips zijn ook gaaf om te lezen, mijn zwager is ook gek op kapitein Haddock, tis zelfs zijn gebruikersnaam Lachende smiley

Ik zelf heb kuifje nauwelijks gelezen, wel Astirx en Obelix en ja, Lucky Luck..en Jan Jans en de Kinderen en nog zoveel meer goede strips....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:56

HEIDE115 schreef:
Nou..schiet los nog wel liefst! Lachende smiley

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden.
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over Homo zijn.
Maar goed, dat is wat ik hier even over wilde zeggen.

Verder ben ik zelf wel is door vrouwen als homo aangezien.
en kan alleen maar zeggen,dat dat meer een vraag voor mij hier wordt binnen dit topic;)
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Hierdoor weet ik ook hoe een homo zich wel is kan voelen..

Quote:
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Ik weet niet óf je het zo bedoeld hebt, maar het klinkt heel erg grappig: "dat je dan ook bijna half zuster wordt"...haha, ik moest er vanmiddag ook al om lachen.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:30

HEIDE115 schreef:
Ja moeilijk voor je vriend,blijf hem steunen.

maar laten we er geen discriminatie topic van gaan maken
Ik bedoel niet je reactie af te kappen.
hopelijk begrijp je dat van me;)

Ja ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:22

HEIDE115 schreef:
oke,ja ook mooi daar;)

maar ik wil gerust mijn excuus aanbieden dat ik er direct bovenop sprong.
vooral om dat ik de man Frank niet ga zien op dit ene ding(woord)
ik zeg eerlijk ik kan en wil dit alleen doen bij mensen die ik langer hebt gevolgd..vooral ook in de andere bijdrage's of reactie's.
want vanuit mijn ervaringen,zet ik normaal een punt bij discriminatie.

Het is aan frank wat hij ermee wil.
begrijpelijk verwacht ik niet hier perse' een antwoordt.

Ik bedoel, die vriend van mij uit Aruba, heeft het nodige aan discriminatie meegemaakt hier in Nederland.

Hij is zelfs een keer in mekaar geslagen...

Ik zal zelf mijn excuses wel aanbieden, maar ja niet iedereen is zo als ik.
Ik kan me ook voorstellen dat Frank misschien beledigd is, omdat hij in de verste verte niet bedoelde te discrimineren, maar doelde op corrupte regeringen...

Ik denk dat dit een storm is in een glas water.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:17

HEIDE115 schreef:
goed ik ga nog niet weg,ik probeer dit nog ...
ik heb niks tegen de persoon Frank..ik lig juist vaak in een deuk..en dat weet hij
Maar daarom snapte ik dit gewoon eve niet.
zoals Shanita iets zei.. ik ben vel op discriminatie..ik heb niets tegen Nederlanders
want hier zitten ook veel Nederlanders op cm
anders had ik wel naar sweetie sweetie of lagu lagu dating gegoogelt of iets..
maar daar gaat het niet helemaal om..
Ik heb hem vooraf een mail gestuurd..waar in ik heb gezegd
waarom gebruik je het woord apenland?..wat zoek je?
meer niet.
Ja als je dan je mail niet opend,en wacht tot ik in de topic ga antwoorden..dan gebeurd er misschien onnodig meer.

Ik zelf denk dat Frank daarmee op corrupte regeringen doelde.
Want het ging over wetten in Nederland
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:08

HEIDE115 schreef:
ik heb helaas nare ervaringen,maar mijn vader is papua..tja
Ik wil er niet veel over zeggen..alleen dit.

I Know...

Ik heb een vriend die komt uit Aruba....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:04

PETRA944 schreef:
goed geschreven shanita, discriminatie, zoiets belachelijks en kwetsend, zo word een dochter van mij vaak uitgescholden omdat mensen denken dat ze uit polen komt, (het uiterlijk,hoge jukbeenderen,wat polen vaak hebben, ook gaat ze niet naar een zonnebank en heeft een vrij witte huid)gewoon als ze ergens over straatfietst of zo door mensen die haar niet kennen. en het heeft haar vaak pijn gedaan,andere mensen zijn zich totaal niet bewust van de impact die het op iemand heeft,jammer genoeg.

Ja Petra, da's heel erg.

Ik las hier laatst, wel een tijd terug hoor, ook iets, je gelooft 't niet, degene zei: 'zolang er nog 'van die Polen' rondlopen is er genoeg werk', zoiets.

'Van die Polen' ... Je zal maar toevallig Pools zijn, wat een grove belediging en dat voor een christen.

Ik vind dat gemeen zulke opmerkingen...juist die Polen werken zo hard....

Ja, en dat ging idd echt bewust mijns inziens, en Bij Frank ging dat mijns inziens niet bewust. Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat dat enorm kan triggeren...

Of....het ging idd niet bewust bij diegene, maar dan vind ik het wel belangrijk dat zoiemand zich er wel bewustvan wordt...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:51

HEIDE115 schreef:
oke,ik zeg alleen dit er van,ik vindt het vreemd dat frank de 22ste weg gaat hier..en heel normaal het woord apeland dan nu gebruikt
het is me nu veel duidelijker?
Hij kan het niet verkeerd bedoelen,maar als ik zeg..die hollanders leven maar raak..en in de apelanden proberen ze nog de bijbel zo te lezen hoe het bedoeld wordt..wat krijg ik dan voor een reactie hier denk je?

Haha, weet je wat ik dan denk? "Ik ben gelukkig geen Hollander..!".
Ja, wel met paspoort maar niet qua bloed... Knipoog smiley

Niet bedoelt om hollanders te beledigen hoor, want het is eigenlijk generaliseren wat ik doe nu.

Maar ik dacht dat vaak vroeger, ik ging vaak met buitenlanders om, bijvoorbeeld lekker eten 's avonds bij Marrokanen, als het vasten was, na zonsondergang Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:26

HEIDE115 schreef:
idd..ik zei al ,je bent een top wijfie
gewoon,niet alleen hierbij.

Wat leuk dat je dat zegt Lachende smiley , dank je!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:23

Yes,

Toen ik vanmiddag het woordje 'apenland' las, wat Frank schreef, dacht ik het eerste aan die achterlijke corrupte regering van sommige mooie warme landen. Zoals Haitie en idd Congo...

En verder dacht ik helemaal niets...

Neemt niet weg dat het dus wel erg kan triggeren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:16

Maar..ik kan me ook voorstellen dat Heide zich daardoor gekwetst kan voelen, hij heeft een donkere huid, zijn voorouders komen uit een warm tropisch land zo te zien eerst.

En hij is misschien vaker gediscrimineerd, ja, als je bij Den Haag en Bij Rotterdam woont kan dat voorkomen. Van Den Haag heb ik dat gehoord.. Ik weet van Rotterdam, dat het een hele harde stad is met oordelen, ook als je de juiste kleding niet draagt kan je al gediscrimineerd worden. Dat merkte ik heel erg doordat ik daar op een reïntergratie cursus zat, bij Blaak.
En ik ken een paar Rotterdammers, kijk alleen maar hoe raar ze doen als Ajax steeds wint....met die racistische spreekkoren....in het stadion...
Ik heb daar ook een vriendin, nou je weet echt niet wat je hoort daar aan straattaal....
Ja, Amsterdam, dan zie je dat eigenlijk nooit, is mijn ervaring, ben daar opgegroeid, tot mijn 26ste. Een heerlijke stad, met ongeveer 160!! verschillende nationaliteiten. Waar je gewoon heerlijk jezelf kan zijn.

En in Dordrecht zie ik dat ook helemaal niet.

Feit is het komt voor. en dan kan zo'n opmerking, waar Frank niets meer mee bedoelt dan een hulpmiddel om iets uit te leggen triggeren.
Kan me heel goed voorstellen Heide.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:00

JOSINA022 schreef:
Je hebt het woord "discriminatie" niet gebruikt, maar wel het woord "apelanden" en ik denk dat Heide daarop doelt.

Ja...ik herinner 't me ook, en daar bedoelde, Frank kennende, hij helemaal niets mee. Gewoon gebruikt om uit te drukken dat die wetten- en welke wetten er oa in Nederland zijn. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 17:34
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

FRANKT627 schreef:
Dus je gaat dan niet meer CM-en?
Nou, ik héb weleens een dagje gehad hoor, dat ik er wel úren opzat hier Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

HOPEFUL416 schreef:
Ja vind het wel leuk om hem als leraar gehad te hebben al was het maar voor een jaartje in de 3e klas van de havo.

http://www.scholieren.com/boekverslagen/18886

Hier de link naar het boekverslag, vrij uitgebreid maar het boek zelf is echt een aanrader!

Ja, ik had die/mijn leraar een jaartje op het vwo,

iig, het boek, Knielen op op een bed violen van Jan Siebelink. staat ook op mijn lijst van ´zeker nog te willen lezen boeken´. Ik heb gewoon ergens gelezen of gehoord dat dat een heel erg goed boek is, maar ja, ik weet eventjes niet meer waar en van wie en wanneer dat ook alweer was dat ik het had gehoord...Ja, ik hoor best veel zo in een week Knipoog smiley

Ik kijk altijd naar het stukje op de achterkant, waar het over gaat, boekverslagen lees ik wel erna. Maar niet tijdens of voor het boek, want dan kan ik al teveel weten van waarover het gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 17:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Zo..en nu lekker lezen in mijn ´verzameld werk van Kafka boek´, met de passages die de auteur heeft geschrapt erbij.....die zijn bij de meeste boeken van hem weggelaten...en juist met die passages worden dingen veel duidelijker..en leuker.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 17:02

God grant me the serenity to accept things I can not change. Courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 15:34

YES356 schreef:
Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Ik vind dat een ontzettend waardevol en gevoelig onderwerp!
Ook omdat er veel christenen zijn die die gevoelens hebben en vaak nergens of er moeizaam over kunnen spreken.

Ik weet ook dat er mensen meegelezen hebben op de vorige 2 topics die
daar veel aan hebben gehad!
En voor ons zelf, als ik voor me zelf spreek is het ook heel leerzaam om daar dingen over te lezen en te delen met elkaar hier!

Het vorige topic is verwijderd.(tenminste ik kan hem niet weer vinden) En die daar voor zit een slotje ,waar ik niet echt een reden kan vinden van cm waar om, en dat hoeft van mij betreft ook niet.

Nou lang verhaal!! Maar mijn idee is dat mensen hier in alle vrijheid ideeën posten, hoe ze dit topic het liefst zouden zien! En dan vandaar uit het toch wel mooie onderwerp te bepreken.

Ik voor mij zie als mooi voorbeeld het topic gehoorzaamheid ! hoe het er daar aan toe gaat ! heel erg mooi! Lijkt me dat we dat hier ook moeten kunnen!

Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de redactie van CM dit niet, of even nog niet wil hebben!
Maar dan verwacht ik wel een reactie hier
Wat ik erg jammer zou vinden. Maar dat zal ik dat zal accepteren en respecteren

NOU BRAND LOS !!!!!!!

SCHIET Op MN TEKST!!!!

LAAT JE HOREN DAN ONSTAAT ER EEN DUIDELIK BEELD WAT WE WILLEN!!

(YES op hoop van Zegen)

Hai Yes,

Ik denk dat het moeilijk zou gaan omdat dat nu juist een onderwerp is waarover veel verdeelheid is.
1. een groep vindt het zonde, door oa teksten van leviticus en romeinen.
2. andere groep interpreteert die teksten anders, zegt bijvoorbeeld als er in levitucus staat dat het een gruwel is, ja, dan kunnen veel andere dingen ook niet waarvan ook staat dat ze een gruwel voor God zijn, oa, eten van varkensvlees, trouwen met dezelfde man met wie je eerst gescheiden was, etc, zegt de andere groep weer.
Niet scheiden, echtbreken. Nota Bene een van de tien geboden....
En het stuk in romeinen 1, ja, ik denk dat er wordt gedoeld op de losbandige seksfeesten, omdat mannen en vrouwen in het meervoud staan...en niet op homo's, want dan zou het stuk ervoor en erna ook niet kunnen....
Toen mijn reformatorische psycholoog vroeg waarom ik niet ging scheiden zei ik van dat dat niet kan omdat ik christelijk ben, toen zei hij dat Farizeeers zo denken.
3. en zo heb je nog meerdere varianten..van denkwijzes.

Ja, en als alle groepen overtuigd zijn van hun eigen gelijk, ja....

De enige oplossing zie ik, gewoon rustig je mening geven)en niet zoals ik tekeer ging tegen Grace...alsnog mijn excuses Grace...
Dus gewoon rustig je mening geven als zijnde iets waar jij van bent overtuigd, zonder te proberen iemand met een tegenovergestelde mening van mening te laten veranderen.

En dan dat die postings met totaal verschillende meningen gewoon naast elkaar kunnen staan, in dit geval onder elkaar.

Knipoog smiley

Want vergeet niet, dat zijn ook mensen die net als jij en ik denken dat ze
doen wat Gods wil is door zo te denken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:59
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

JANS221 schreef:
over 7 dagen verloopt mijn abbo......verlengen? of niet? Smiley die vol vragen zit

Wat ik weleens doe, tijdje terug voor het laast hoor, maar het gaat erom dat het kan, gewoon als mijn abbonement verliep, gewoon even, varièrend van een paar dagen tot een paar weken, eventjes geen lid zijn...Maar voor mij kon dat ook welleens handig zijn, omdat ik nu en dan welleens wel erg veel had gepost hier...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:49
BerichtOnderwerp: Heb jij nog een vraag...?

Erika

Psalm 138 : 4

Als ik, omringd door tegenspoed,
Bezwijken moet,
Schenkt Gij mij leven;
Is 't, dat mijns vijands gramschap brandt,
Uw rechterhand
Zal redding geven.
De HEER is zo getrouw, als sterk;
Hij zal Zijn werk
Voor mij volen - den,
Verlaat niet wat Uw hand begon,
O Levensbron,
Wil bijstand zenden.

Ja, deze psalm is ook een gebed.
Deze is mooi en bemoedigend. Lachende smiley

En dan zie je, of ik, dat het helemaal niet zó moeilijk is een grens aan te geven, dat als je normaal iets duidelijk uitlegt, dat men dingen best wel aanneemt en begrijpt. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:14

SHANITA130 schreef:
Waarom het soms zo moeilijk kan zijn je grenzen aan te geven bij juist goede vrienden.
Niet bij íedereen, soms...

Natuurlijk weet ik zelf het antwoord, je moet wel je grenzen aangeven.

Maar zoals Willemijn wel zegt, de praktijk is vaak weerbarstiger....

En dan nog, blijven doen je grenzen aangeven, hoe vaker je dat doet, hoe makkelijker het wordt, want oefening baart kunst.

Knipoog smiley

En bij alles wat je moeilijk vind, ja daar kan je ook voor bidden! Natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:01

HEIDE115 schreef:
Heb jij nog een vraag?

Mocht jij of ik nog met 1 of meerdere vragen zitten.
Die voor jou gevoel nog niet is besproken binnen alle topic's

Dan hier misschien een mogelijkheid een totaal antwoordt te krijgen op
die ene voor mij en jou zo belangrijke vraag.
Ik geloof dat een vraag of antwoordt met de velen hier, voor het grootste deel kan opgelost of verhelderd kan worden.

We zijn als mensen geneigd,om vanuit ons eigen denkpatroon
te handelen en te spreken..en dat is ook menselijk gesproken wat wij ook alleen maar kunnen;)
Behalve wanneer wij geloven,en in vertrouwen daaruit proberen te leven,
Dat bij God alle antwoorden liggen..zullen we elkaar ook gaan wijzen,om met al onze vragen naar Hem te gaan.

Mijn vraag van mijzelf is;waarom is bidden vaak zo moeilijk?
als God mijn leven stuurt,waarom dan nog bidden?
Misschien is mijn.. deze vraag al binnen de topic's besproken.
maar ik leg toch ook mijn vraag hier neer.

Waarom het soms zo moeilijk kan zijn je grenzen aan te geven bij juist goede vrienden.
Niet bij íedereen, soms...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 14:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 ... 235 Volgende
Pagina 171 van 235