ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!

ZINGA672 schreef:
Ik las per ongeluk in het mannentopic dat er een man is die iedere avond vanaf 7 uur in de chatbox rondhangt! Die heeft blijkbaar niets beters te doen?!. Wat een beperkt interesseniveau voor een man hé Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Engeltje smiley

GrZing!

En dat hij daar tijd voor heeft????? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

CHATULIEM619 schreef:
Tja, wat kun je anders...Maarre..dit is een onderwerp alleen voor mannen. Kun je nu dan ff het respect opbrengen of moet ik het zo grof zeggen als sommige dames het in hun hoekje zeggen.

Dus jij leest de vrouwenhoek ook.....????????
Maar ik zeg niets meer, hoor hier ook niet..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:03

TESSYBEAR731 schreef:
Ikkuh niet!

Sommige mannen neem ik allang niet serieus meer...maar zo heel af en toe vind ik dat ze er op gewezen mogen worden dat ze nu toch wel een beetje te ver gaan in het generaliseren Knipoog smiley

Offeh...zou dat dan toch mannenhaat zijn? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wie bedoel je met ze?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:01

CHATULIEM619 schreef:
Ach Henk, wat is er verkeerd aan het hebben van idealen? Ik hoop nog steeds de vrouw te vinden, die inhoud heeft. Maar dit ideaal schijnt er niet te zijn, als ik zo de chatbox van de laatste maanden bekijk.

Dat is nu mijn beleving van sommige mannen in de chatbox..........
Maar ja, een beleving is een persoonlijke beleving heb ik altijd geleerd..... Knipoog smiley
Kan een ander weer helemaal anders naar kijken...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 18:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:49

TESSYBEAR731 schreef:
Ik wel...duurt nooit lang voor de ware aard boven komt Clown smiley

Maar hou me wel netjes aan de regels...ik reageer er niet!
Net zoals de mannen hier niet mogen reageren...DAAN!!! Gefrustreerde smiley Woedende smiley

Heel verstandig om niet te reageren,en niet te serieus nemen he wat sommige mannen schrijven anders erger je je maar..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:40

DANIEL777 schreef:
en dat zei ze stellig Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Wat doe jij hier Daniel????? Verraste, verbaasde smiley
Wegwezen, is alleen voor vrouwen en dat weet je best! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:31

TESSYBEAR731 schreef:
Dames, in het "mannentopic" is er iemand die beweert dat alle vrouwen op CM mannenhaatsters zijn...
Wat denken jullie...is dat zo? Of is het gewoon deze bepaalde meneer die "mannenhaat" verward met het feit dat vele dames op CM nogal moeite hebben met zijn bijzondere manier van uitdrukken? Engeltje smiley

Nou vooruit! Wil de echte mannenhaatster nu opstaan?

Clown smiley

Lees jij topics die alleen voor mannen zijn??????
Ik zou niet durven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

LAURENS814 schreef:
Ben je ook pro abortus, misschien?

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Smiley die vol vragen zit
Ik zie niet in wat een groot gezin en abortus nu even met elkaar te maken hebben? Maar zal ongetwijfeld aan mij liggen......
Volgens mij hebben we het hier over twee heel verschillende onderwerpen dus om iemand die wat over een groot gezin schrijft nu gelijk als pro abortus te benoemen????????????? Dat het al bij je opkomt!
Je moet anti conceptie en abortus niet met elkaar verwarren, zijn totaal twee verschillende zaken........gelukkig wel......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:11

THOMAS968 schreef:
Natuurlijk niet, Marieke. Ben je nou helemaal gek geworden? Dat is traditionele cultuur, het staat nergens.

Thomas, die een onderscheid maakt tussen christelijke en traditionele opvattingen.

Lachende smiley met blinkend witte tanden Marieke, wat een opluchting weer....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:20

MARIEKE897 schreef:
tja...dus als je geen kinderwens (meer) hebt...dan maar sexloos door het leven?? Smiley met dichtgeplakte mond

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:51
BerichtOnderwerp: Wat wil je laten zien met je profielfoto?

DANIEL777 schreef:
ik weet het wel zeker

begin eens om een beetje positief te doen..........scheelt de helft Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:42
BerichtOnderwerp: Wat wil je laten zien met je profielfoto?

DANIEL777 schreef:
plaats echt geen foto's meer, want had er een geplaatst en kwam even later in de chatbox en werd gelijk uitgemaakt voor alles en nog wat. onder het mom van lollig zijn/doen

Kan het niet zijn dat jij het allemaal te serieus opvat?????
Ik denk dat er hier niemand op uit is om je moedwillig te kwetsen denk je wel???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:30

MARIO216 schreef:
Deze discussie kappe, gaat nergens over ga maar lekker praten bij het topic voor mannen en vrouwen.

je doet wel een beetje kattig voor een man...... Boze smiley

Oh, ik heb hier niets te zoeken, sorry..... Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:26
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

MARIJAN072 schreef:
Weer on-topic Knipoog smiley

‘k Heb De eeuw van mijn vader van Geert Mak net uit, dit boek wilde ik al veel langer lezen. Een prachtig boek!

Nu ben ik bezig in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Zijn boek De vliegeraar heeft ook veel indruk op me gemaakt, meer dan de film. Dit boek schijnt nog heftiger te zijn, waar ik inmiddels achter ben. Gisteren ben ik bewust even gestopt, maar ‘k ga ‘m vandaag uitlezen. Het gaat over de positie van de vrouw in Afghanistan, aangrijpend hoe veel vrouwen daar ‘gevangen’ zitten in hun huwelijk (land).

Duizend schitterende zonnen heeft zo'n indruk op me gemaakt omdat het zo intriest is en ook realiteit daar......

Ik ben nu de Keukenmeidenroman aan het lezen, gaat over de apartheid in Amerika rond de zestiger jaren......toen donkere mensen een apart toilet kregen omdat ze anders besmettelijk waren voor de blanken.......
Maar wel met humor geschreven.....een echte aanrader.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 11:29
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:42

CHATULIEM619 schreef:
Laurens, je bent een toffe kerel! Hier op het forum zijn de mannen veel te lief. Zelfs bij ons topic durven ze nog haast niks te zeggen. Maar goed, wat wil je. De gemiddelde vrouw op dit forum is hier een mannenhaatster. In de chatbox kletsen de mannen net zoals de vrouwen, een serieus gesprek wordt eigenlijk geweerd. Van vrouwen kan ik het hebben hoor, heb voldoende verjaardagen meegemaakt om te weten dat hun interesse alleen maar bij kinderen, kleren en huis-tuin-en-keuken dingen liggen. En ach het heeft ook wel zijn charme. Maar dat je zelfs niet met een vent een normaal gesprek kunt voeren valt me wel heel erg tegen. Ook daarin zijn ze veel te vrouwelijk geworden. Iedere avond probeer ik weer een normaal gesprek op gang te brengen, maar het interesseniveau is bijzonder laag.
Deze week ben ik elke avond vanaf 7 uur in de chatbox geweest. Gewoon kijken wat voor onderwerpen ze bespreken. En eerlijk gezegd, het valt me iedere keer weer tegen. Je zult denken dat nu de vrouwen hoger opgeleid zijn, meer meedoen in de maatschappij, dat ze ook wat meer geïnteresseerd zijn in de wereld om hun heen. Maar helaas, ze kunnen niet anders dan alleen maar over de gewone dingen praten. Het ligt in de aard van de vrouwen dat alleen hun eigen wereldje, hun eigen kinderen, hun eigen huisje belangrijk is. Emancipatie schijnt toch niet te werken. Vrouwen zijn echt anders dan mannen. En mannen verlagen zich tot hetzelfde niveau. Nog even en dan kunnen we een breiklasje beginnen voor mannen. Lang leve de Libelle!!!

Het is dat ik je niet serieus neem anders zou ik enigszins geirriteerd zijn...... Knipoog smiley

Oh jee, het was voor mannen.... Verraste, verbaasde smiley excuus....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 09:43
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 02:30
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment

MARIO216 schreef:
Ik weet nog dat ik in een Renault 4 mee mocht rijden, zo eentje met de pook in het dashboard.

Ik had er één, een lichtblauwe, een van mijn eerste auto's........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 02:14
BerichtOnderwerp: Voorganger zijn.

MIEKE364 schreef:
Ach vroeger.....toch is het zo dat de voorganger die 's avonds na zijn dagtaak, wat later komt op de bijbelstudiegroep die hij leidt omdat hij direct na het eten weer even langs ging bij de stervende over wie hij nog heel even verteld. Zijn witte gezicht en de donkere kringen onder zijn ogen spreken boekdelen. Hij ziet er aangedaan uit. Ook maar een mens, dan voelt hij zich ook nog geroepen de rouwende partner en kinderen een troostend woord toe te dichten. Hij staat paraat voor hen, ze kunnen hem dag en nacht bellen. Zo kan ik over hem veel voorbeelden noemen bv hoe hij meeleefde met het grootouder- en ouderpaar dat een baby verloor bij de geboorte, gelukkig bleef het tweelingbroertje in leven. Het begeleiden van een aan kanker leidende vrouw, in jaren achtereen meerdere malen geopereerd en net aan weer opgekrabbeld. De kinderen, de echtgenoot allemaal zoeken ze steun bij hem. Het is zijn werk maar daarnaast wordt hij geacht te participeren in allerlei overlegverbanden met collega's, ook van andere geloven. Voert hij individuele begeleidingsgesprekken met mensen die daaraan behoefte hebben en leidt vele bijbelstudie- en begeleidingsgroepen in de avonduren. Daarnaast de vergaderingen met de kerkenraad maar ook met verschillende werkgroepen en al het werk dat daaruit voortvloeit horen tot zijn taken. Een 40-urige werkweek? Degene over wie ik het heb zal er regelmatig tussen de 60 en 80 maken.

Ik geloof het allemaal Mieke, maar wat ik bedoel aan te geven dat er mensen zijn met andere beroepen die net zoveel uren maken en net zoveel verdriet meemaken. Hoeveel uur denk je dat artsen werken? Wat die allemaal meemaken? En hoe zwaar dat af en toe is..... En natuurlijk een predikant werkt 's avonds maar heeft 's morgens weer meer tijd.....

Maar kies je allemaal niet een vak uit een bepaalde roeping?
ik ken ook predikanten en natuurlijk die werken hard, maar jij en ik en zoveel andere mensen ook.....en dat bedoelde ik er mee te zeggen.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 02:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 18:50

HANNAH810 schreef:
neem daarbij nog een aantal gemeente leden met een geestelijke "aandacht-tekort-stoornis" en je week als dominee is meer dan gevuld!! want ja, een gemeentelid in nood wijs je niet de deur, he, dat is helemaal niet geestelijk.
(als ze zich al laten wijzen!!)

denk je dat dat binnen de gezondheidszorg anders is????? Verraste, verbaasde smiley en bij zoveel andere takken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 18:20

CROSSROAD317 schreef:
Helemaal mee eens, maar vaak is het ook nog, zoals Hannah schreef, afhankelijk van de gemeenteleden. Het "normale" werk is te plannen, maar de "tussendoor" werkzaamheden, pastoraat, sterfgeval enz. enz. zijn niet in te plannen. Dus dan is het afhankelijk van de afspraken zoals die in de kerk of gemeente zijn gemaakt.

En wat denk je dan van werkers in de gezondheidszorg, mensen die 24uurs diensten draaien, mensen die bereikbare diensten draaien noem maar op.....
Ik denk dat je het niet meer met vroeger kunt vergelijken......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 16:13

HANNAH810 schreef:
ik denk zelf dat het meer een stukje kerk-cultuur is crossroad,
van huis uit kom ik uit een reformatorische gemeente, die niet bij een kerkverband is aangesloten, zoals je weet; en de dominee leidde vijf avonden per week een dienst en was ook nog eens overdag de hele dag de hele dag druk met de gemeente, wat ten koste ging van zijn gezin en huwelijk.
ik denk zelf, dat dit te maken heeft met verwachtingen van gemeenteleden, en het vermogen van een dominee/voorganger om grenzen te stellen en tijd vrij te maken voor zijn gezin/persoonlijk leven.
natuurlijk heb je als dominee een ambt, en ik denk dat God ook wil dat hij daarin zijn verantwoordelijkheid neemt. maar ook een huwelijk en gezin zijn verantwoordelijkheden, en ik denk dat het de kunst is om daar een juiste balans in te vinden.

Vroeger was het inderdaad zo als crossroad beschreef, tegenwoordig is het een baan waar je ook recht hebt op vrije tijd.
En tegenwoordig hebben predikanten (man/vrouw) ook werkende partners waar ze ook weleens rekening mee moeten houden......
Ik denk zelf dat het ook heel goed is om er niet 24uur per dag mee bezig te zijn, een beetje afstand werkt vaak verfrissend en eigenlijk geldt dat voor elk beroep toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:35
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Zou het niet meer weten, ben dement Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

op jouw leeftijd al? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:24

THOMAS968 schreef:
Het is niet helemaal een gewone baan. Maar veel predikanten ervaren het wel als erg zwaar. Veel gezeur met allerlei overlegvormen, een kennelijk onuitroeibare cultuur. Kerkenraden die de predikant als een soort loopjongen zien. Teruglopend kerkbezoek wat in de schoenen van de predikant geschoven wordt. Harde koppen bij kleine leerverschillen.
Je bent ook een mens die opgeladen moet worden als predikant. Wie kan aan alle eisen voldoen die worden gesteld? Een aantal vrienden van me zijn predikant en klagen hun nood wel eens. Ik ben blij dat ik het niet geworden ben. Een predikant zit in een glazen huis en wat je precies onder wereldse zaken verstaat, weet ik niet. Hij moet wel weten wat er loos is in de wereld, wil hij pastoraal goed bezig kunnen zijn.

Thomas, voor een beetje menselijkheid bij de geestelijke beroepen.

Is het nog wel zo dat een predikant in een glazen huis leeft? Is ook hoe hij zelf in het leven staat.......
En wat je je zelf van de buitenwereld aantrekt......is mijn ervaring met predikanten.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
En dit is 1000 !!!!!!!!!!!!

weet je nog waar bericht 1 overging????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:05

MARIO216 schreef:
Een predikant heeft min. een dag in de week vrij. Echt helemaal vrij.

vaak nog meer, veel predikanten werken niet meer de volle werkweek.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:57

MARIO216 schreef:
Beroep met een speciale opdracht...waarvan je mag ik denk wel verwachting dat hij iets extra's doet dan 8 uur per dag werken. Daar gaat het dan om. Als je het hebt over beroep moet hij ook extra betaald worden bij een brgrafenis op zaterdag. Dat zal hij ook wel krijgen maar ik vind het geen beroep zoals timmerman.

Dan zijn er toch wel meer beroepen met een speciale opdracht? Als hij/zij op zaterdag een begrafenis heeft neemt hij misschien een ander moment in de week vrij? Ik denk dat het niet meer zo is dat een predikant 24 uur beschikbaar is zoals vroeger......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:36
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

CHATULIEM619 schreef:
Denk eens verder na. Mag ik als voorganger helemaal geen normale dingen doen, geen normaal leven hebben ofzo? Eerlijk gezegd sta ik anders in het leven dan mensen van mij verwachten, ik ben nl. mezelf.
Voor mij is dat ook de belangrijkste reden dat je me nooit op christelijke campings zult zien staan, omdat mensen er gewoon niet tegen kunnen dat je ook gewoon kunt zijn.

Ging het hier niet over boeken die je las?
Trouwens Chatuliem, ik hou ook erg van thrillers en detectives...........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:32

MARIO216 schreef:
Een mooi onderwerp waar Chat. Mag een predikant een normaal leven hebben of moet hij in zijn prive tijd ook zijn tijd aan wereldse zaken besteden.

Geldt dat niet voor iedereen die zich christen noemt?
En wat vind jij wereldse zaken?
Ik denk dat het juist belangrijk is dat je midden in het echte leven staat en niet alleen als voorganger denkt...
Tegenwoordig is predikant of voorganger zijn ook gewoon een beroep en geen roeping zoals vroeger.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 16:05
BerichtOnderwerp: Topic voor mannen en vrouwen

CROSSROAD317 schreef:
Dat is wat de vrouwen de mannen willen doen geloven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En daarom houden mannen en vrouwen elkaar zo mooi in evenwicht....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:15
BerichtOnderwerp: Topic voor mannen en vrouwen

THOMAS968 schreef:
Er is gewoon een verschil tussen praten en iets willen zeggen. Mannen willen iets zeggen en vrouwen vinden het gezellig als ze samen praten. Het is beide communicatie, maar dan anders he.

Thomas, Mars en Venus.

Is het niet zo dat vrouwen meer multi tasken? Volgens mij willen vrouwen iets zeggen terwijl ze praten en het samen gezellig hebben......
Mannen zeggen alleen iets........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: schrijf wat aardigs over je voorganger

MARIO216 schreef:
Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing Knipoog smiley

Heb ik het nu goed begrepen? Dit topic was toch om wat aardigs over elkaar te schrijven? Verraste, verbaasde smiley

Mario, ik heb al een aantal van je liedjes die je hier hebt neergezet op mijn mp3 speler (sinds afgelopen week mijn Iphone) gezet.......
Dus , leuk dat je dat doet! En....je hebt humor, waardeer ik ook....

Is dat nu aardig of niet???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 ... 180 Volgende
Pagina 171 van 180