Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 20:52
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Je hebt zeker mijn 3 linken niet gezien?
Stuur een mail met automerk / kenteken / wielmaat, en je krijgt zo'n wieldop thuisgestuurd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 18:58
Onderwerp: Dank U wel ...
|
|
|
Ik ben dankbaar..... voor dit topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 17:48
Onderwerp: Tips om gelukkig te worden en te blijven.
|
|
|
Met stip genoteerd, de absolute nummer 1 om gelukkig te blijven:
Wordt dankbaar!
Het is de enige (....) manier namelijk om God te eren...
(Ps 50)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 09:53
Onderwerp: Zelfmedelijden
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En wat dat in jou ogen zegt, interesseert me hoegenaamd helemaal niets.
|
Waarom reageer je er dan op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 08:53
|
|
|
SHANITA130 schreef: | dinsdag 19 februari 2013, 22:48
SHANITA130 schreef: Weldenkende mensen schrijven zowiezo niet over traumatische ervaringen: ze vergeten dat wat je hebt meegemaakt, dát ben je zelf.
Roady: Spreek je nu jezelf niet een klein beetje tegen Shanita?
Ik bedoelde: Veel mensen denken dat 'wat je hebt meegemaakt dat ben je', en das is natuurlijk niet zo.
Ja, was, in de haast, even onduidelijk. |
Misschien is het verstandig om wat minder haastig te reageren dan. Het topic loopt niet weg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 08:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, tis niet zozeer dat ik het op me persoonlijk betrek...als ik dat met alles en iedereen zou doen, ja, dan zou ik geen leven hebben. Dát doe ik niet meer, en had eerst met sektegedoe te maken.
Ik bedoel, het was gewoon geen opbeurend bemoedigend stukje, maar een stuk vol veroordelingen, en verwijten.
En dan denk ik in de 1ste plaats aan broeders en zusters hier die ook prive zaken hebben neergezet en het (weleens?) moeilijk hebben.
Het hele stuk had zo herschreven kunnen worden dat het een grote bemoediging zou zijn.
Idd; heeft iemand tips voor mensen die het moeilijk hebben, of hoe kan je eruit komen en dan 'oplossingen' vragen, of dingen die mee kunnen werken.
En: de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen...zei een oma altijd
Er zit hier iemand die wil zelfmoord plegen, en ja, die heeft het er weleens over.... Stel: hij zou niets hebben gezegd, dan zou iedereen achteraf zeggen van had ie nou maar iets gezegd, hij kwam altijd zo vrolijk over enzo.
Daar is moed voor nodig om zoiets te zeggen, en ja, dan krijg je dit...'topic zelfmedelijden', vol met veroordelingen... |
Ik vind dat niet juist geredeneerd. Iedereen kiest toch zelf wat ie leest? En wat niet? We hebben allemaal onze eigen verantwoordelijkheid.
Zo kan ook iedereen er zelf voor kiezen om ergens op te reageren, en ook HOE te reageren...
Nu roep je dat dit geen bemoedigend stukje is. Dat hangt ook weer van de eigen manier van reageren af. Als je zelf bijvoorbeeld inhaakt met eigen ervaringen over zelfmedelijden, en hoe je daar op een goede manier van bent losgekomen, dan wordt ook dit topic opbouwend en bemoedigend.
Helaas zie ik dat er dan op de "persoon" wordt gespeeld, en niet op de "bal". Niet echt sportief. Zegt in mijn ogen veel meer over jou, dan over de topicstarter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 22:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Weldenkende mensen schrijven zowiezo niet over traumatische ervaringen: ze vergeten dat wat je hebt meegemaakt, dát ben je zelf. |
Spreek je nu jezelf niet een klein beetje tegen Shanita?
En het valt me ook erg op dat je in je ene reactie zegt:
Quote: | Goed geschreven hoor Roos. |
En je volgende reactie
Quote: | Ik vind het negatief overkomen: als ik nog steeds problemen zou hebben, dan zou ik niet echt vrolijker worden van dit stuk.
Er zit geen medeleven en begrip en invoelingsvermogen in je stuk alleen veroordelingen, van zwelgen in zelfmedelijden, voordelen van aandacht als je je aan iedereen vastklampt, jezelf zielig vinden, ed. |
Het zou wel fijn zijn als je een beetje rechtlijnig bent. Nu komt het zo dubbelzinnig over.
Heb je zelf ook wel 's last van zelfmedelijden...?
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op dinsdag 19 februari 2013, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:33
Onderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.
|
|
|
Laat die waterval maar gerust stromen. Zo heerlijk, en zo bevrijdend....
God is bij je om je te troosten. En als het genoeg is, dan stop je gewoon met huilen, en ga je genieten van de rust die er is gekomen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:31
Onderwerp: Gebed gevraagd!!!
|
|
|
He een dubbelpost...
Dan nog maar een aanvulling :)
God houdt in de eerste plaats om wie we ZIJN. En niet om wat we DOEN. Dat kan zo bevrijdend zijn...
Iedereen die overspannen is geweest / is, is in de valkuil getrapt die zegt dat je van alles moet DOEN, om iemand te ZIJN...
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op donderdag 14 februari 2013, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:30
Onderwerp: Gebed gevraagd!!!
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wíj bidden voor mekaar hier, Petra!
Nog bedankt, ik zat er helemaal doorheen vandaag en nu zie ik het weer helemaal zitten!!! En ik heb veel gedaan ook! |
En weet je wat het mooiste is? Zelfs al zou je NIETS doen op een dag, dan nog houdt God net zoveel van je....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 19:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is hetzelfde als met drank: mensen zeggen ik drink omdat ik een probleem heb. De werkelijkheid is dat je een probleem hebt omdat je drinkt. |
Wat was er het eerst: Een probleem? Of de drank (sigaret / veel werken / seks / drugs / ....)
Wat zou er gebeuren als "het probleem" werd opgelost? Zou je dan tot een punt kunnen komen dat je je "schrale troost" gewoonweg niet meer nodig hebt (dus datgene waarmee je je "probleem" probeerde op te lossen?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 14:32
Onderwerp: De klik...
|
|
|
Och een volle kruik, lege kruik, gespreid bed of niet.
Uiteindelijk is er maar 1 ding wat een mens rust geeft, en dat is de genade van God. En als een mens Hem weet te vinden en weet te gehoorzamen/volgen, dan komt de rest ook wel goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 14:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Als het dan allemaal niet zo belangrijk is: Waarom staat er dan in het verlanglijstje bv opleiding.. waarom staat er dan..................................beroep Waarom doen dan de meesten zich dan beter voor dan de ander, als geld en status dan niet zo belangrijk zijn?! Het zou eigenlijk niet zo, moeten zijn, maar in de praktijk wijzen deze dingen toch wel anders uit |
Dat is - denk ik - omdat voor de meeste mensen de materiele wereld reeler is dan de geestelijke wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 12:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: | Wakker worden met een kerstlied in mijn hoofd die er niet meer uitgaat, iets van oh kerstnacht schoner dan de dagen... |
Zie daar Gods voorzienigheid om zonder negatieve gedachten de dag door te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 12:30
|
|
|
Wat heb je liever:
Zo'n bos biljetten van 500 euro?
Of het Goud dat God je volkomen gratis aanbiedt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 08:27
Onderwerp: "sterke vrouwen"
|
|
|
PETRA373 schreef: | en jaa er zijn ook sterke mannen |
Ik ben het sterkst..... als ik zwak ben, en met die houding naar mijn Vader durf te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:01
|
|
|
JOOST764 schreef: | Vorige maand een jammerlijk mislukte poging gedaan. Aanstaand weekend volgt de tweede, het zal toch ooit een keer gaan lukken?
Voor tips houd ik me aanbevolen! |
Ik geloof dat elke verslaving op dezelfde manier werkt:
Jij moet (oke: mag...) je verslaving duidelijk maken dat je hem niet meer nodig hebt. Hij zal heftig gaan protesteren. Niets van aantrekken. Blijf hem maar overtuigen dat je hem niet langer wens te dienen. En zoek intussen je heil bij Jezus.
Als je stopt met je verslaving, dan zal er "iets" gaan protesteren in je innerlijk. Zolang je toegeeft, zul je niet ontdekken wat dat "iets" is. En zodoende zul je er ook niet mee kunnen afrekenen. Ontdek de dieperliggende behoefte. En zoek een andere - wel vervullende manier - om die behoefte te vervullen, te be-vrede-gen.
En eenmaal begonnen, is het slechts een kwestie van volharden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:55
Onderwerp: Kind van school.
|
|
|
MAT170 schreef: | Gewoon als ik de reacties zie en ook op andere topics, begin me serieus af te vragen of mensen wel echt geloven. |
Ieder mens gelooft.
De vraag is: "waarin" geloven mensen?
Wat is trouwens "echt" geloven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:08
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
Shanita,
Volgens mij heb ik wel duidelijk het onderscheid gemaakt tussen vergeven en verzoening. En meerdere mensen hebben dat geprobeerd uit te leggen aan jou. Lees de topics nog maar "even" terug :)
De aangehaalde bijbelteksten blijven wat mij betreft volkomen overeind staan. Ik doe daar niets van af.
Trouwens, zo makkelijk is dat niet hoor, vergeven zonder de daders nog te hoeven/willen zien. Ik vond dat een hele opgave, een zware strijd zelfs. Zelfs al zie je je dader nooit meer, dan nog kan vergeven een pittige klus zijn...
Het zou erg prettig zijn - even een vriendelijk advies/verzoek aan jou - om een volgende keer - als je iets niet meteen begrijpt, iets minder snel te reageren en vooral om meer informatie te vragen.
Je hebt veel op mij gereageerd op een aanvallende en erg kwetsende manier. Ik hoop dat je beseft dat dit veel met mij heeft gedaan. Ook noem je te pas en te onpas mijn naam ook in topics die helemaal los staan van dit topic over vergeving. Ook hiermee ga je telkens mijn grens over. Dat vind ik nou niet echt sportief van je.
Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je. Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:59
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
Ja je hebt hierin volkomen gelijk Jol. Zo beleef ik het ook, genade en trouw van Zijn kant.
Maar.... kan ik altijd in Zijn liefde blijven? Nee dat lukt mij niet. En de regels die God ons geeft, zie ik als 10 grenzen die ik niet mag overschrijden, omdat ik mijzelf daarmee uit Zijn liefde breng. Dus de wet mag dan helemaal vervuld zijn door Christus, dat betekent niet dat de wet is afgeschaft, want de regels blijven geldig. Ik mag nog steeds niet echtbreken, liegen, of mijn ouders minachten. Ook mag ik nog steeds niet doden. Maar dus ook niet zelf-doden, juist omwille van de liefde van Christus.
Omgedraaid: als ik een van die regels wel overtreedt, ja, dan blijft de genade net zo hard van kracht. Maar dan weer terug naar dat specifieke, uitzonderlijke geval van zelfdoding... Ik blijf dat lastig vinden. Mede ook omdat ik zelf eens zo'n zware periode heb moeten doormaken, dat zelfdoding ook een "optie" aan het worden was. Ik weet zeker dat als ik mijzelf toen van het leven had beroofd, ik niet bij de Heer terechtgekomen was. En nu ik een stuk "gegroeid" ben in Zijn liefde, heb ik er absoluut geen behoefte meer aan. Ik weet uit eigen ervaring dat ik kan groeien in Zijn liefde, totdat ik uiteindelijk bij Hem mag komen. Maar onderweg uitstappen is voor mij geen enkele optie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:41
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vergeven zonder verzoenen, ja, hehe, dan kan ik ook wel vergeven,
|
Dit probeer ik je al een poosje duidelijk te maken Shanita. Fijn dat je het nu ook "vat"
Fijne zondag.
|
|
Naar boven |
|
|