Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 07:27
Onderwerp: Zeepbellen...
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja.. Mijn grootste zeepbel was heeeel groot ik stikte wel half..maar groot dat die was.
Deze gedachte bracht mij op de zeepbellen van het leven. hoe vaak zijn we aan het blazen,om een mooie grote zeepbel te maken, doe ik nu af van,dat je niet mag streven naar mooie dingen?
Maar als ik naar mij zelf, en om mij heen kijkt.. zie ik zo veel mooie zeepbellen,die meegedreven worden in de stroom van voor en tegenspoed..en ergens weer klappen.(scheidingen ect.) Het maakt me soms verdrietig,en dat mag ik zijn..ook al is dit niet de mooiste zeepbel..misschien een zeepbel van tranen.
Wat,wanneer al mijn blazen van een mooie zeepbel ophoudt, Dan komt er ruimte om weer omhoog te kijken, nee,niet starend naar een mooie zeepbel door mij zelf geblazen. maar naar Hem,die ondanks mij mooi opgeblazen zeepbel.. weer laat zien..ik kastijd niet tot plagen..maar deed alles tot mijn eer, zodat je je eens verwonderen gaat...
Herken je dat? |
Ik denk dat mijn zeepbel is dat ik eventjes dacht dat ik wel vaak kon afspreken, en ja, die periodes heb ik zeker.
Maar nu eventjes niet. en ben niet ongelukkig ofzo, juist niet, ben gewoon wat dingen aan het verwerken en aan andere dingen aan het werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 07:16
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
Quote: | HARALD940In de topic's over homo's en homofilie heeft niemand er over dat homo's zielig zijn, en dat je meer rekening met hen moet houden dan anderen, maar je moet wel met ze erover praten, maar niet in de trant dat er maar 1 weg mogelijk is, terwijl die weg niet 100% duidelijk is vanuit de bijbel. |
Helemaal mee eens. wordt blij van jou reactie en ga nu even lekker een bakkie koffie maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 06:53
Onderwerp: Jezelf zijn.
|
|
|
PETRA944 schreef: | grenzen aangeven shanita. uitleg en grenzen aangeven en als het echt vrienden van je zijn moeten ze dat accepteren zoals je bent.
Ik ben genezen van posttraumatische stress, toen ik het had,had ik ook graag tijd voormezelf,rust. had genoeg aan me gezin verzorgen en mezelf. na de zoveelste verhuizing, weer opnieuw beginnende in een nieuwe woonplaats heb ik echt heel lang behoefte gehad om geen nieuwe vriendschappen op tebouwen. dus lees wel wat herkening in je schrijven. heb nu inmiddels 2 lieve vriendinnen, sinds kort een derde, ze zijn fijn, zelf hebben ze ook een druk leven dus soms zien we elkaar,soms niet en als ik geen zin heb, zeg ik het gewoon dat ik te moe ben. en dat accepteren ze. is heel fijn. wanneer iemand me gaat claimen en iedere week wil ik tijd voor die persoon maak, nee das niks voor mij. |
Hai Petra!
Bedankt voor je reactie. Wel een reactie gehad, maar gelijk van een hele goede en een hele goede!
Quote: | wanneer iemand me gaat claimen en iedere week wil ik tijd voor die persoon maak, nee das niks voor mij. |
Ja, inderdaad...ja, en ik héb wel een tijdje terug gezegd van 'we' kunnen elkaar wel elke week zien, 2 avonden', maar ja ben daar op terug gekomen. Dat moet mijns inziens kunnen hoor. Mensen veranderen nu eenmaal. tis geen werk, waar je gewoon maar heb te verschijnen. Ja, en het kan zijn dat ik degene kwets. Maar dan niet expres hoor, jeetje, ik heb er ook niet om gevraagd hoor, om ptss.
Maar ja, anders loop ik er straks bij als een automaat. Als ik ga doen wat die wil en die ook.
Ja, en wat ik ook heb, ik kán júist erg goed alleen zijn, en zeker op deze momenten.
Ja, en als ik me dan heel erg goed voel, bijna in een roes, kan ik zeggen van 'we kunnen elkaar wel elke week 2 avonden zien'. Maar ja, ik kwam er nu net dus achter dat ik dat nú even niet wil en hoelang dát duurt weet ik niet van te voren hoor, ben niet helderziend. Het gaat ook om de kwaliteit en niet kwantiteit.
S. die graag onder de mensen is, maar nu eventjes een tijd alleen wil zijn. En ze weet niet hoelang dat duurt.
Bedankt Petra, voor je reactie doet me goed, juist van jou!!!!
Nb: mensen moeten, of ik zou het fijn vinden als, ze begrijpen dat ik het nu en dan erg moeilijk kan hebben, dat ik dat niet van te voren aan voel komen, dus als ik ineens even verander, en die tijd alleen echt nodig heb, dan is dat zo. en hoelang, weet ik niet van te voren.
Ik ga wel eventjes naar mijn behandelaar zo spoedig mogelijk, maak gelijk maandag een afspraak.
Ik voel me gelijk stukken beter, door je reactie, gewoon dat er iemand is die me precies aanvoelt!! Bedankt!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 14 juli 2012, 07:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 06:32
Onderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij hebt gezegd hoe jij erover denkt......Het is gelukkig jouw visie en niet die van veel anderen.....ben blij dat er ook kerken zijn die homo huwelijken goedkeuren., ook op Bijbelse gronden maar anders dan jij ze leest... Een mens is inderdaad meer dan zijn geaardheid, maar zijn geaardheid is toch wel heel bepalend he? het zit in de genen...... Als ik iemand ontmoet maakt het mij niet uit of iemand homo is of niet, ik kijk dus ook zeker verder dan zijn geaardheid. Volgens mij maak jij van die geaardheid juist een punt.....en plakt er een etiketje op...... |
Ik ben het ook met Willemijn eens, en met enkele anderen die hier ook al weleens hun mening gaven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 06:28
|
|
|
Quote: | De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd. |
(Zo ff lekker doorgeslapen..)
Daar zijn de meningen over verdeeld, denk ik, vind ik. Nee, niet over het doorslapen, over je stukje...
Want...hoe kan een jongen uit een liefdevol gezin die homo is, zeker niet van God afgedwaald, van bijvoorbeeld 14 jaar nou die nare eigenschappen uit romeinen hebben? Ik bedoel, sommigen zeggen dat ze het al op hun 10 of zelfs 9de wisten..dan ben je nog een kind hoe kan je dan van God afgedwaald zijn.
En dan, heb ik op EO-Jong gezien een hele tijd terug, maar ook niet zó lang, paar jaartjes ofzo. Daar waren puber meisjes en jongens in een verkeerd lichaam geboren, maar ja, omdat ze nog zo jong waren kon dat veel gemakkelijker met hormonen enzo, dus dat waren meisjes en jongens en eerst dus jongens en meisjes. Dit is wel iets anders, maar ook weer niet. Want zouden ze die operaties en die hormonen niet hebben gehad, zouden enkelen wel homo kunnen worden uit compensatie.
Wat heeft oa iets uit compensatie doen, waar je je medemens niet mee schaad nou te maken met afdwalen.
Ik blijf het moeilijk vinden, dacht jaren ook zo.
Maar ja, als ik heel diep nadenk, vraag ik me zelf af, en ook en enkele homo's die ik ken. die zijn niet afgedwaald.
Dit hieronder zou dan volgens enkelen/velen staan in Romeinen over homo's, zelfs over kinderen die er net achter zijn dat ze zo zijn, kinderen van zelfs 9 á 10 jaar, en van 14 jaar.
Rom 1
29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Nou, ik ken en kon dus kinderen in de Pubertijd(wat een rotwoord vond ik dat vroeger :(, maar ik weet geen andere aanduiding. Nou, ik ken dus kinderen in de pubertijd die zo echt niet zijn hun ouders ook niet. zoals hierboven. Oke, het is niet natuurlijk, ja, zover was ik ook al. Maar dan nog, voor hun voelt het als natuurlijk, Er is zoveel niet natuurlijk..Dat veel van ons in een flatje wonen, en degene die in een vrijstaand huis wonen, hebben een dik alarm erop. die dingen zijn ook niet 'natuurlijk'.
Ik blijf er moeite mee hebben dat ik mensen ken als zijnde heel lief(maar die nu eenmaal homo zijn), die bovenstaande eigenschappen krijgen toegewezen uit Romeinen. en dat je kruis dragen en je hele leven celibatair blijven, nou dat lukt één enkeling hoor.
Ja, dit was gewoon even mijn gedachtengang, gewoon onbevooroordeeld en logisch.
Trouwens, hoe kan je van iemand houden voor wie die is, en hem dan al die nare eigenschappen toeschrijven zie hierboven in romeinen?
Die tekst slaat mijns inziens op groepseks: romeinen 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 14 juli 2012, 06:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 19:46
Onderwerp: Jezelf zijn.
|
|
|
Jezelf zijn.
Hoe moeilijk of makkelijk is het om jezelf te zijn, naar je werkever, naar je kennissen, naar je vrienden, naar je familie. dus gewoon dingen te doen en op een manier te doen waar je je prettig bij voelt, zonder dat het schade aan anderen toebrengt natuurlijk, en zonder dat het tegen God's geboden ingaat natuurlijk. En zonder dat je dingen doet of laat omdat een ander dat liever wel of niet ziet, dus dat je ook eigenlijk iets tegen je wil indoet om een ander te plezieren, maar waardoor je jezelf tekort doet. (Hiemee bedoel ik natuurlijk geen vrienden dienst, zoals iets praktisch doen voor een ander wat hij zelf niet kan, of even boodschappen doen zolang een ander ziek is oid).
Wat ik moeilijk vind, ik heb een paar vrienden(vriendinnen dus ook). en sommigen zijn bijvoorbeeld gewent dat ik elke week een avond met ze doorbreng. Maar ja, ik weet nog van vroeger, met een nichtje van mij, daar had ik een heel erg goede band mee. De ene keer zag ik haar bijvoorbeeld drie weken lang elke dag, dan weer een periode dat we elkaar drie maanden niet zagen. dus niet via een vast patroon wat móet, maar gewoon, net hoe 't haar en mij uitkwam. spontaan.
Nou merk ik dat ik dat soms gewoon moeilijk vind. Dan ben ik bezig met best wel veel dingen en heb ik eventjes niet zoiets van dat ik die en die elke week wil zien nu, omdat ik nu eventjes gewoon met andere dingen bezig ben. En ja, ik doe vrijwlilligerswerk, maar ja, ook tijden niet. Ja, ben afgekeurd voor 80-100% dus als ik alle afspraken zou kunnen nakomen en ook altijd mijn vrijwilligerswerk zou kunnen doen, ja, dan zou ik ook gewoon kunnen werken.
Dus ik heb tijden dat ik het heel erg tof vind om veel af te spreken, en tijden dat ik het gevoel heb dat ik eventjes niet elke week wil afspreken met die en die. Dan heb ik het gevoel, dat er enkele dingen spelen en dat het te zwaar voor mij zou worden die verplichtingen van elke week. Dan wil ik eigenlijk zeggen tegen diegene dat dat te zwaar is nu, want ben hiermee bezig, ook daarmee en daarmee en ik wil gewoon even een paar weken niets afspreken. Dan Heb ik die tijd alleen ook echt nodig om orde te scheppen in mijn geest, waar nu en dan wanorde heerst.
Dan bedoel ik niet een vriend die naast me woont, die kan gewoon even komen buurten en dan na een uurtje weer weggaan, want het is 2 minuten lopen voor hem. Ik doel op mensen die verder wonen en/of een hele avond met me willen doorbrengen, terwijl ik gewoon periodes heb, dat ik eventjes echt met andere dingen bezig ben, en daarbij dingen aan het verwerken ben, en aan het uitzoeken hoe het beste om te gaan met verdriet enzo. die periodes kunnen weken duren...
En tuurlijk ik ben ontzettend blij met enkele vrienden waar ik heerlijk een weekend mee kan doorbrengen, want ik had ook tijden dat ik echt elk weekend alleen zat...
alleen ik heb dus ook periodes dat ik het wel oke vond zo veel alleen.
En nu heb ik ook tijden dat ik gewoon voorlopig tijdelijk voor enkele weken even niets wil afspreken, ja bellen is wel gezellig.
En dan vind ik dat zo moelijk om dat te zeggen en uit te leggen.
Maar ja, doe ik dat niet, loop ik mezelf voorbij.
Herkent iemand dit, of is dit een luxe probleem, of ziet iemand juist de noodzaak vanjezelf kunnen zijn met alles in?
Ik hoor het graag als er bij iemand zoiets speelt of iets wat erop lijkt en als iemand er iets over kwijt wil hier.
Groetjes,
Shanita
Ps: ik heb een ernstige post traumatische stress stoornis, dat speelt natuurlijk heel erg mee....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:50
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het gaat er volgens mij niet om of homo zijn niet mag maar het practiseren dat is een ander verhaal.
Mijn inziens worden homo's niet gemaakt door mensen maar wordt men zo geboren, ja er staat ik de bijbel Hij schiep de mens naar Zijn volmaaktheid maar........ door de zondeval zijn alle zonden de wereld in gekomen.. Maakt dat een homo een grotere zondaar dan jullie en ik?? nee dat denk ik niet..
Denk het je eens even in.... wij zitten hier toch met velen in de hoop op een relatie en dat mag want God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen en Hij zag dat het goed was... echter Hij heeft niet de man voor de man en de vrouw voor de vrouw geschapen... Wat in zou houden dat dus de anders ge-aarden en als christen zijnde zouden moeten weten dat zei hun leven alleen moeten doorbrengen zonder een partner.... dit lijkt me heel zwaar en moeilijk... ja ook ik maak het in mijn nabijheid mee dat een jongen homo gevoelens heeft en leest en leeft naar de bijbel en weet dat tie alleen behoord te blijven maar mensen wat is dat moeilijk.... we zijn allen geschapen met gevoelens van liefde en ook bij hetero's wordt het de een gegeven de ander niet... Dus laten we hen niet oordelen of veroordelen maar voor hen bidden en wat denk haast nog belangrijker is als we zo iemand kennen... hen niet verachten maar laten voelen en weten dat er mensen om hen heen staan bij wie ze terecht kunnen!!! |
Dit hierboven vind ik een goed voorbeeld van netjes en duidelijk je mening geven. Ik proef ook liefde in de posting.(ook al denk ik er zelf iets anders over, maar dat maakt niet..)
Dank je wel en compliment, Erika!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 17:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:30
|
|
|
Ik ben ook errug benieuwd.....!
But, than again, ik zie homo-relaties, laat staan homoseksualiteit niet als gebonden zijn, of zonde.
Juist die gevoelens onderdrukken en niet praktizeren zie ik als letterllijk zonde...laat staan als beledingign voor Gods woord wat ik hier ergens las..wat Chatuliem ergens hiervoor schreef...zoek het later op...nu ff iets anders doen)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 17:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 17:01
Onderwerp: Waarom zo moeilijk?
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ''iedereen heeft een eigen mening''..
mijn mening is,dat ik niet meer mijn mening ga geven..en dat is naar mijn mening een mening,die voor ''mij'' belangrijk is. en,omdat dit geen mening is naar de mening van een ander die ook zijn eigen mening heeft.
Idd,waarom zo moeilijk.. |
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:54
Onderwerp: Waarom zo moeilijk?
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik kan me voorstellen dat hij zich misschien minder fijn voelt op het forum, na laatst een miscommunicatie te hebben gelezen, maar geen excuus naar heide toe,die lees ik niet. maar die discussie wil ik niet oprakelen weer. wel effe zeggen, blijven schrijven op het forum heide. het zegt niets over jou, maar over die ander. of misschien heb ik erover heen gelezen?
wat is het forum zonder bijdragen van heide? toch wel heel wat minder vind ik. |
Ja, heel wat minder...bij sommigen mensen merk je het eigenlijk niet als ze ff weg zijn en bij sommigen merk je het meteen, ja, dat heb ik ook met Heide...!!!! als tie ff niet reageerd valt me dat meteen op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:18
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | eet jij maar een lekkere frikadel en een tros frieten...lekker gezond en je vermagerd er vast van.... |
Ik krijg honger van jou , en ik moet(wil) afvallen
Tros frieten.... mmmm....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 16:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:12
|
|
|
[quote=CHATULIEM:Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...Ik weet niet wie er een zwaardere strijd heeft, kan niet in iemands hoofd kijken....
Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.Het is niet tegennatuurlijk voor diegene, die is zo gemaakt door zijn Schepper, en niet voor niets!!, 'lust' en aantrekkingskracht naar een geslacht zijn natuurlijke zaken....alleen als christenen lopen te '...en' dat 'het' zonde is, ja, dát kan die strijd leveren....
Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. idd, en het kan ook zijn dat het/iets wel veroordelend bedoelt is en iemand zich helemaal niet veroordeeld voelt....omdat ie er doorheen kijkt...en er zich lekker geen moer van aantrekt, omdat híj verantwoording af moet leggen, en nog iets belangrijks, het is zijn/haar leven...en niet die van sommigen anderen die graag hun wil en zienwijze willen opleggen, ipv mede te delen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 16:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:05
|
|
|
INGE721 schreef: | Als we dan toch naar de Bijbel willen leven moeten we ook alle voorbehoedsmiddelen maar op de vuilnisbelt gooien. |
Eigenlijk wel, Inge...Ja, zo dacht ik vroeger(= ongeveer 20 jaar terug), want elke keer als je een bevruchting tegen houdt, dan komt er geen kind die er dus anders wel zou zijn.
Aan de andere kant, heb ik intrieste verhalen gehoord, oa Maarten 't Hart, over hele grote gezinnen want ja, dat moest van meneer pastoor. En over grote armoede, die werd versterkt door zoveel kinderen, dertien ofzo. Het was zelf zo erg, dat de kleintjes in de lades van een ladenkast sliepen, omdat daar geen geld was voor bedjes...
Ja...de ander kant...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:59
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha shanita, oke hoe moet ik nee zeggen zonder iemand te kwetsen?
gewoon ik voel geen klik chat. je lijkt me wel een aardige man, alleen als ik geen klik voel date ik niet. |
Ja, het kwam mij gewoon zo grappig over zat hier ff echt te lachen achter mijn toetsenbord
Ja, er moet een klik zijn, of er moet een vooruitzicht op een klik zijn. alhoewel ik ook een vriend heb van hier, daar ben ik goede vrienden mee.
En dat is ook wel fijn hoor..!!!
Alleen ja, grenzen aangeven....ja, hoe vaker ik dat doe hoe beter dat gaat, ja, ik kan ook weleens een paar weken niets afspreken. En daarna weer een paar keer per week, net hoe de situatie is, en dat kan afhangen van verschillende factoren.
Dat vind ik wel heel belangrijk; bewaak je grenzen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:42
Onderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha. Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:38
|
|
|
Je hoort het Chatuliem, het ligt NIET aan jou ....LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:30
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
PETRA944 schreef: | begrijp je,ik vind het ook leuk om van andere cristenen hun mening te lezen en zo. das ook de reden dat ik hier nog ben want dat daten en ieder is vrij ook omzijn mening te geven, dat maakt het ook interesant, alleen natuurlijk geef ik tegengas als ik woorden als trinprofessor lees en linken van goedgelovig enzo die trin erg bekritiseren. of jan zijlstra,heb er hele mooie ervaringen. Ik zelf vind het jammer dat jij die niet hebt, |
Ik vind het juist heel goed dat jij tegengas geeft!!! Getuigd van karakter
Kijk, het ís ook vaak én, én...bijvoorbeeld, mijn kritiek op 'groepen', vind ik terecht, maar...ik heb daar wel veel opwekkingsliedjes uit mijn hoofd geleerd, die ik nu nog vaak zing in huis, op de fiets etc. En, het hele enthousiaste over het geloof ansich en dat uiten, ja, dat heb ik ook eraan overgehouden. Ik kan zo blij en zo enthousiast zijn over het geloof, en dat zou ik misschien weer niet bij de traditionele hebben gevonden, want ja, die hebben zoiets van het geloof is heel normaal, net zoals de zon op en ondergaat, daar ga je ook niet de gehele dag verwonderd over doen, zoiets...
Dus als ik groepen afwijs op enkelen punten, wijs ik die groepen niet in zijn geheel af natuurlijk. net zoals hier Xabia pas iemand schreef toets alles en behoud het goede. En het kind niet met het badwater weggooien, wat oa Roelande ook aanhaalde.
Ach ja, en iemand dacht dat ik zulke stukken als deze neerzette om degene totaal finaal af te branden.(wat ik niet doe, ik zet een stuk uit een krant neer of uit een site', en degene die met valse feiten komt brand zijn eigen af(God ziet dat toch ook denk ik dan?)
Ik zet(te) het neer, omdat ik niet tegen onrecht kan. En me slachtoffer voel(de). En dat bedoelde ik toen er eerst op een ander forum wat precies leek op deze ook een kopje was voor 'nieuws en actualiteiten'.
Maar/en ik weet zeker dat de overeenkomsten die velen als christenen hier hebben wel de doorslag geven, zoals het evangelie: oa een ieder die in Mij gelooft heeft eeuwig leven....zo mooi niet in woorden uit te drukken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 15:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:15
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Een leven als vrijgezel, is vrij gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | SOWEEEEEEH...die durft...zoiets zou ik niet durven zeggen van mijzelf |
En ik hou wijselijk mijn mond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:02
|
|
|
XABIA794 schreef: | het belangrijkste punt in deze hele "discussie" is vooral over hoe je met je naasten omgaat. Vaak wordt hier gelijk een sticker gekleefd van dat men blijkbaar alles goedkeurt na het geven van een mening. net zoals sex voor het huwelijk. Het ging vooral over het onderwerp op zich, maar het werd ineens een mededeling dat we dat allen ook gelijk ook deden en het als absolute waarheid zagen. Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen. |
INDERDAAD.....je moet gewoon kunnen debateren met respect voor een ander zijn mening ook al is tie anders dan de jouwe. en dan kan je vragen stellen.
je kan iemand zijn denkwijze begrijpen zonder het ermee eens te zijn.
en al begrijp je de denkwijze niet, so what, respect voor de mening, ook al heb je zelf een andere mening. en niet jou mening als de enige juiste erdoor heen drukken, met bijbelteksten die op meerdere manieren voor velen mensen kunnen worden uitgelegd.
Quote: | Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen. |
Die indruk heb ik ook, Xabia!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:49
|
|
|
Quote: | Chatuliem: Dus iemand met homoseksuele gevoelens verkeert in een strijd. Nou en, word je groot flink en sterk van. En denk je nu echt, dat als ik mijn goedkeuring aan zijn gedrag zal geven, de strijd over is? Zelf denk ik dat zijn strijd verhevigd kan worden....( overvloedig te vermelden: volgens onze grammatica is het geoorloofd hij te schrijven in situaties waarin het geslacht niet duidelijk te bepalen is). |
Daar wordt je helemaal niet groot en sterk van daar kan je op den duur helemaal aan kapot gaan.
En waarom die strijd, denk ik, door de veroordelingen van christenen die denken dat dat niet mag. Ik maak die strijd al jaren mee bij een niet zo sterk in zijn schoenen staand iemand....wat helemaal niet had gehoeven, maar ja bij Berea zeggen ze dit en dat... en ook als je een zus hebt die slachtoffer is van incest en zware kindermishandeling, niet mee bemoeien is hun devies, dus daardoor hoef ik ook geen enkele steun te verwachten, want...het zijn christenen die dat zeggen....
Neehee, die vlieger gaat bij mij niet meer op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:39
|
|
|
pslam 133
Broederlijke gemeenschap 133 1 Een bedevaartslied. Van David.
Ziet, hoe goed en hoe liefelijk is het, als broeders ook tezamen wonen. 2 Het is als de kostelijke olie op het hoofd, nedervloeiende op de baard, de baard van Aäron, die nedergolft op de zoom van zijn klederen. 3 Het is als dauw van de Hermon, die nederdaalt op de bergen van Sion. Want daar gebiedt de HERE de zegen, leven tot in eeuwigheid.
Een heerlijke mooi psalm, slaat ook vaak op als je tezamen op een forum zit is mijn ervaring...Er is ook een opwekkingslied van...
Hoe kan iemand nou denken dat iemand anders denkt dat er homofielie mee kan worden bedoeld. Het slaat ook niet op een hetero relatie.
Het slaat op christenen die tezamen zijn, ook al zijn het er 2.
Net zoals de tekst, 'als 2 of meer in Mijn naam tezamen zijn ben Ik in Hun midden....'.
S. Die denkt dat homorelaties ook kunnen voor God net als hetero relaties als men maar trouw is aan elkaar.
'Een ieder die gelooft is behouden', staat in de bijbel, dus óók degenen in een homo-relatie.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:26
|
|
|
Hai Petra,
Weet je wat het ook is?
Nou een paar jaar geleden was er een site met een forum, dat précies leek op dit forum. Het heette OneWay en is al enkele jaren uit de lucht.
Daar waren ook Onderwerpen zoals hier, 'Vriendschap en relaties', 'Christelijk leven' etc. Maahaar er was ook een "kopje" ' Nieuws en Actualiteiten'. Daar kon je dus berichten uit de krant en sites, neerzetten en erover discussiëren. Nu kan dat ook, maar dan moet je het onder een ander kopje zetten. Maar ja, dit is natuurlijk ook een datingsite...en dat was dat andere niet. ja, en om heel eerlijk te zijn, mijn hoofd staat nu op dit moment ff niet naar daten wel naar schrijven. Kan veranderen hoor, na enkele maanden ofzo. Komt bij, er zitten hier al enkelen tussen met wie ik best wel zou willen daten hoor, maar ja, tis al zo chaotisch in mijn hoofd nu en dan.... Dus, ja, dan kies ik iig nu ff voor de Rust...
Ik vind het heerlijk om gedachten en meningen op papier te zetten, juist ómdat het hier christelijk is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 15:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 12:08
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik vind je er niet minder aardig om hoor shanita |
Gelukkig, ik jou ook niet, is gewoon een verschil van mening, gelukkig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:36
|
|
|
PETRA944 schreef: | nou heb het filmje bekeken van hoe heet het kerknieuws ofzo en het verweer, ik weet niet wat ik ervan moet denken shanita, dezelfde schrijvers die trin overspoelden met kritiek,dus die komen dan op mij ook niet geloofwaardig over. beter houd ik me eraan om zelf dingen te onderzoeken.
en zoals iemand hier eerder schreef, de mensen waar in dit topic kritiek op is,kunnen zich zelf niet verweren hier. das een slechte zaak ergens.... begrijp dat je het doet om ons te waarschuwen. toch vind ik dit topic niet echt leuk, kritiek op mensen die zich zelf niet kunnen verdediggen hier, |
Zij hebben bronnen zat, als ze een jounalist bellen, staat ie over tien minuten bij hun op de stoep...en twitter, hyves, facebook, eigen sites, enz. enz. enz.
en ze kunnen lid worden....ze hebben/zeggen ook dingen die waar zijn, de zalen moeten goed gevuld blijven....dit is mijn mening die ik onderbouw met stukken uit kranten en sites. als iemand anders denkt, ja, wat mij betreft beste vrienden hoor, zó bedoel ik het niet...natuurlijk.... En als ik riskeer dat men mij niet mag, jammer, maar ik ga toch mijn mond niet houden nu niet en in de toekomst niet....heeft mij teveel schade toegebracht...en ik wil voorkomen dat anderen pasgelovigen als ik toen was ook....in een grote teleurstelling raken...
De een gelooft het de ander niet....maar ja, ik heb kranten en sites mee anders had ik het anders gebracht denk ik...meer subtieler.
Want in de tijd dat ik begon te twijfelen aan veel dingen van groepen en alles eromheen, ja, toen was er nog geen een bericht gebubliceert...
Dat kwam later als een soort bevestiging op waar ik al zelf was achtergekomen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 11:15
|
|
|
Jaahaa, maar chatuliem houdt ons allemaal in tergende spanning, ofdit enkelt even 3 dagen ofzo is, of gewoon lid voor minimaal een maand ofzo..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 10:33
|
|
|
JOL252 schreef: | Even off topic... de zwijgende/negerende/wegkijkende/niet ingrijpende meerderheid ook... |
Hai Jol,
Ja, dan denk ik weer van dat doen 'ze' niet expres...ze denken of 'wat overdreven dáár ga je toch niet op in', (dat dacht ik een tijdje, voordat..), of, ze denken echt niet belangrijk...
Nou ja, je had wel gelijk over dat pesten, toen je dat de 1ste keer zei dacht ik van "ja maar hoe kan dat dan, pesten is toch vaak met zijn allen tegen één"....In dit geval was dat dus niet zo....ja, je hebt een zwijgende wegkijkende meerderheid....
I know, net als een leraar op de lagere school die schijnbaar iets helemaal niet door heeft...waarvan ik dacht dat kán niet..
Het is vaak wel zo dat leiding enzo aanvankelijk helemaal niet door heeft hoé ernstig...of überhaupt niet, als pesten op een chr. site wordt verpakt in bijbelteksten...
Ja, de waarheid ís de waarheid....
Fijne Dag!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 13 juli 2012, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|