Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:42
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat ik na een aantal weken niet geweest te zijn, vanochtend weer naar de kerk kon!
Dat ik lid mag zijn van een gemeente waar erg met elkaar meegeleefd wordt en dat ik daar vandaag weer even heel erg bij stil gezet werd! |
dus je had geen hamster meegenomen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:40
Onderwerp: Dieren en hun 'ziel'
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik geloof wel dat dieren en ziel hebben... iets anders is een geweten..... dat ons ingeschapen is, omdat God ons schiep " naar Zijn Beeld "...dat is het unieke wat de mens verheft boven een ander levend wezen... |
En toch denk ik, Marian, dat dieren wel een geweten hebben. Sommige dieren toch. Denken we maar eens aan de olifanten. Kijk eens hoe lief de moeder en tantes omgaan met een pasgeboren olifantje. Deze liefdevolle daden zijn, volgens mij, te wijten aan een geweten. Een geweten dat hen drijft om liefdevol te zijn of om agressief te beschermen. Een geweten in mens en dier zet een bepaalde denkwijze in gang waardoor er gehandeld wordt. Ik spreek nu even niet over een geweten dat gevormd werd door een gelovige levenswandel of over een goed of slecht geweten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:35
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mensen onderscheiden zich natuurlijk wel van dieren. Een mens heeft zelfbewustzijn en kan over zichzelf maar ook over abstracte dingen nadenken. De mens heeft een ontwikkelde taal waarin hij niet-concrete dingen kan benoemen. De mens is intelligent, waarbij het natuurlijk de vraag is wat hij met zijn intelligentie doet. Wij kunnen als mensen denken in termen van goed en kwaad. Dat is wat anders dan wat je een hond leert, zoals Martin terecht opmerkt. Dat dierengedrag en mensengedrag op elkaar lijkt, is zo, maar vaak willen we dat ook graag zien. We spreken hier over de ziel, maar benoemen niet wat we daaronder verstaan. Hoewel dieren vaak veel betere eigenschappen hebben als de mens, een bosuil ziet oneindig veel scherper en een hond ruikt veel beter, is de mens uniek door zelfbewustzijn, intelligentie en het vermogen om met een abstracte taal om te gaan. Toch is het goed naar dieren te kijken. Ons gedrag is veel dierlijker dan we willen toegeven. De mens is, net als een dier, gericht op overleven. Sociaal gedrag helpt, net als bij een kudde olifanten, om te overleven, om maar eens wat te noemen. Afgezien van bovenstaande is het verschil tussen menselijk en dierlijk gedrag soms moeilijk af te bakenen, |
De prachtige wijze woorden van Thomas zijn voor mij een perfecte uiteenzetting. Een uitleg waar ik me volledig in kan vinden.
Ook al lijkt op de profielfoto zijn bril gebarsten toch vertoont zijn geen heldere blik op dit gebied geen scheurtje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:49
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Hiermee bedoelt ons Erika dat ze het er volledig mee eens is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:19
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Die zijn er ook wel Frank! Maar als ze weten dat er mensen komen picknicken (vooral bepaalde mensen) dan smeren ze hem |
Wel dan hoop maar dat die schrikaanjagende mensen er ook zijn wanneer ik naar de pn kom. Ik moet helemaal niets hebben van die kruipende spagetti's...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 08:09
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | knijn rust dagelijks tussen 12.00 uur en 15.00 uur |
En de uren voor 12 begint ze al voor-te-rusten en na 15u start ze dan met het na-rusten...zo kan het dus ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Misschien weten de Belgen wel |
Het intellect van de Belgen is soms ontoereikend voor de eigenaardigheden van de Nederlanders. Niet elk mysterie dient opgelost te worden. Leggen jullie die pil maar op de stoel en ga er maar opzitten. Je kan er maar heil bij hebben.
Je kan misschien ook nog een ligpil uitvinden.
Pffff, een zitpil. Het moet nog niet gekker worden. Ben ik dan echt de serieuste op deze site???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:38
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het spreekwoord is geworden: "Ga de poema maar vangen...!" Een spreekwoord dat alleen begrepen wordt door de Veluwenaren..... |
Inderdaad, ik begrijp er dus niets van. Poema's op de Veluwe? Waarom ook geen slangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:36
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het weer is weer van zo'n kwaliteit dat er weer eens niet kan gesproken kan worden van een zomers weer. Een blik op mijn schommelbankje leerde mij dat ik de kussens was vergeten binnen te halen. Alles is dus kleddernat en enkele kilo's zwaarder geworden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:29
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Ik zit me ook wat af te vragen vandaag maar dat is niet geschikt voor een openbare topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:27
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, jazeker, maarre...eerst even Erika sommeren haar ogen dicht te doen, anders wordt ze boos omdat we off-topic zijn
Onze honden kwamen zeer geregeld in de kerk, aangezien mijn ouders koster waren en wij naast de kerk woonden en die hamster...tja da's echt een geweldig verhaal...een meisje van het kinderhuis had die tijdens de dienst meegenomen en die hamster ontsnapte ook nog....hilariteit ten top aangezien mensen dachten dat het een muis was...heb nog nooit zo'n leuke kerkdienst gehad |
Tot zover de leuke jeugdige kerkherinneringen van Josina. Tja, wat moet je anders doen in een kerk hé?
Sindsdien is het erg achteruit gegaan met...euh, het weer, want daar gaat deze topic immers over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:22
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mijn jongste dochter vond de zomervakantie erg saai, te weinig buiten gezwommen, ze vond veel te koud en nat. |
water is toch altijd nat, Herman. Tegen de koude kan je je weer kleden.
Hier regent het al enkele uren...en ik heb zo'n vermoeden dat we dit weer een een hele dag over ons heen krijgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 22:48
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Duidelijk gezegd is: ook de dieren hebben ziel |
Inderdaad Herman, alles wat leeft heeft een ziel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 22:40
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ikke...rood met "dt" |
Rood met dt??? Is rood dan een werkwoord? Ik dacht het niet maar goed...het is me wat met die Nederlanders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 13:00
|
|
|
Het regent hier. Het hoeft immers niet elke dag zonnig te zijn, het is tenslotte zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 18:45
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Thanks voor jullie meeleven heb vele migraine tips mogen ontvangen als er een goede tussenzit teken ik ervoor |
Heb je tips ontvangen om van de migraine af te komen of om migraine te krijgen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 13:28
|
|
|
IMKE917 schreef: | wat moet ik me voorstellen bij een ..neef-meisje.. |
Wel, Imke de dochter van mijn zus is jarig zaterdag. Dat is toch mijn neef-meisje... Er is taart ...maar ik kijk er alleen maar naar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 12:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoeveel wassen heeft die man voor zichzelf alleen was je elke sok apart of zo |
Ik heb van de week eens duchtig gerommeld in de kast. Een hele hoop verdween in de vuilnisbak en een ander deel werd gewassen. Zo dadelijk ga ik de laatste was ophangen want de zon is er volop en het waait dus het droogt goed. Dan is alles weer lekker fris. Wat die sokken betreft: ik snap er niets meer van.
Hopelijk is het morgen goed weer want mijn neef-meisje is jarig en dan kunnen we buiten zitten. Nou ja, dat is in België en daar is het altijd iets beter weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 12:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Laat hem lekker in zijn vet gaarsmoren visser is trouwens goed voor de vetverbranding |
ik zal nog eens bezorgd zijn om je migraine...Op de duur zou ik al gaan hopen dat je migraine in je vingers kreeg zodat je niet meer kon typen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | Voor het geval dat als ik er niet ben, snappie. |
Ik reed gewoon achter je aan om te kijken of je stoplichten wel werkte. Ik deed maar alsof ik de weg niet kende...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:54
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik wil hem idd helpen....met een bak groenvoer |
Je hebt me een kippebout, een worstje, enkele saté's en pastasalade belooft. Geef die klaver en dat gras maar knijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:51
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Oef, niet zulke moeilijke vragen stellen hoor |
Het is gewoon een simpele vraag van knijn en dat blijkt nog moeilijk te zijn. Wel wel wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:50
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zullen wij ooit die rare belgen snappen? |
je hoeft niets te snappen. Gewoon aannemen wat wij zeggen en alles komt goed. Het is allemaal voor je eigen bestwil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:48
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat een vreemde woorden allemaal hè, Frank? Eerst "Pools" en nu weer dit. Heb het met je te doen hoor Wat je, als Belg, al niet moet doen om die rare Hollanders te kunnen snappen |
Inderdaad, maar ik doe mijn best. Ik ga ook een cursus psychologie doen om die rare Nederlanders nog beter te snappen. Eerst de Nederlanders doorgronden en dan de Drenten en Friezen...ik heb nog veel werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:46
Onderwerp: 21 aug. MOSSELDAG YERSEKE
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Voor zover ik weet zijn het hele aardige mensen uit Yerseke... Wonen daar eigenlijk nog Nederlanders tussen al die Belgen
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:44
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ff overleggen of ze Floshke leuk vindt.... |
Floshke is best lief en helemaal niet eigenwijs. Het enige wat ik lastig vind aan hem is dat hij mensenschuw is. Ik krijg haast nooit bezoek maar als er dan toch eens een verdwaalde ziel hier aanspoelt stuift hij weg en zie ik hem een hele tijd niet.
De zon is weer van de partij hier. Het waait wel hard en dat is dan weer goed weer om was te drogen. Nog 1 beurt en ik ben door de was-werkzaamheden heen. (Dit effe tussendoor om niet al te erg off-topic te gaan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 09:25
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ja....die van mij komt ook altijd droog binnen (lang haar!), maakt niet uit hoe erg het gehoost heeft.....raadselachtig hoor.....
dus jouw kater jammert nóóit, dramt nóóit en is niet koppig.... Ruilen.... ...? |
Ruilen??? Bedoel je dan dat Floshke bij jouw kat komt wonen? En jij hier? Tja, als je niet koppig of eigenwijs bent...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 09:22
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Trientsje, Famke!!
Tige lokwinske... En kijk niet alllen naar Schiermonnikooog maar ga er ook eens naar toe, regel jij nog wat goed weer?
Groetnis van
Thomas, die gelooft dat je deze leeftijd hebt bereikt..... |
aan je foto te zien doe je alles op de tast, Thomas. Je begint zelfs al Pools te schrijven...
|
|
Naar boven |
|
|