ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 11:16
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????

[quote=NICKY298]LEKKER makelijk!

Ja lekker makkelijk..

Ja dat is makelijk even zeggen als je eigenlijk de INHOUD niet begrijp.

idd

Want dat wat jou is overkomen , is niet makkelijk en dat zal nooit makkelijk worden ! dit is iets wat je je hele leven mee draag!

Klopt...

En dat wat jouw vader heeft, is ook niet ..Even ..makkelijk.
Dat is iets wat hij mee moet dragen.

haha, mijn vader, die heeft het alleen moeilijk met het feit wat buren en familie wel niet zullen denken als zijn dochter hem niet wilt zien, ook al omdat mijn moeder hem ook niet wilt zien..

Hij zei altijd je kan alles doen als de politie er maar niet achter komt...want zijn vader heeft gezeten, mijn tantes deden aagifte op advies van mijn ooms en hij was de enige die het daar niet mee eens was en eiste van mijn tantes dat ze de aanklacht introkken...Dit hoorde ik van mijn moeder en van drie tantes van mij....

Groepen waar ik kwam zeiden dat ik moet vergeven, want Jezus toen Hij aan het kruis hing zei ook van Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen. En ik moet net zo doen als Jezus, dat zeiden ze ook tegen me broer..ik moest vergeven...ja je hoort vaker, dat je je familie niet mee hebt als je slachtoffer bent van kindermishandeling.

Een bevriende theologe zei, dat ik Jezus niet ben, en mijn vader donders goed wist wat hij deed.

Mijn hele leven naar de k@#$#, geen kinderen kunnen krijgen de boel is beschadigd van binnen, geen opleiding kunnen doen, moest 2 krantenwijken doen op mijn 12de, s ochtends en 's middags, en zeggen daar dat ik 16 was...en dan psychichs ernstige aandoeningen...Bordeline ben ik overheen, 'in remissie' staat er achter de diagnose..

Mijn nichtjes die zijn opgevoed door een heel aardige oom mogen op de verjaardag van mij moeder komen, ik niet, ik ben anders alsdus mijn moeder. zij hebben van alles bereikt en ik heb maar een uitkering..
Toen ik zei ja maar ik moest krantenwijken doen toen ik 12 was, en M en I konden lekker leren, toen werd ze op mij woedend...
Ja, dat red je niet op vwo, en dan leren tot een uur 's nachts en dan om 4 uur eruit voor die kranten, en dat wist mijn vader...ik dacht alleen van ik kan iig naar school..na een tijd redde ik en de school niet en de krantenwijken niet, later zag ik in dat ik toen al een burn out had..en ik moest al op mijn 16de uit huis, omdat je in A, veen een uitkering kon krijgen op die leeftijd, dus zat ik alleen op een kamertje met veel te weinig geld...en mijn vader zat uit te rekenen wat ie uitspaarde per jaar als ik er niet zou zijn....

En verantwoording voor moet afleggen

Weet je het laat mij helemaal onverschillig, ik was als kind zo vaak woedend...nu interesseert een onbekende buurman mij meer dan mijn vader.

Wel moet ik zeggen dat als iemand een ziekte heeft en GOD weet dat de persoon er niks aan kan doen , dat God je dat niet toekend!

Door dat mijn zoon autisme heeft heb ik dit gehoord!
Wat mijn zoon persies nu had was niet bekend.

Alleen door dat wij afgelopen 2 weken ruzie hadden en ja mijn zoon nergens naar luisterde,
Ben ik er achter gekomen dat hij wel ziet wat ik precies doet.
Wat hij terug doet en dat een reaktie terug geeft natuurlijk
Maar hij ddat niet kan plaatsen!
Ik weet nu dat ik niet moet reageren en er later er gewoon over moet praten.

Ja, als je weet dat je kind met autisme er niets aan kan doen, dan is het zeker nog wel moeilijk, maar ja dan is het begrijpelijk en dus minder moeilijk te dragen. Denk ik.

Het is heel wijs van je, niet meteen reageren, en er later als het een en ander weer rustiger is er over praten.

Geloof mij dat wij wat ruzie gehad hebben, omdat hij niet zijn reaktie die hij terug gaf , niet goed begrijp.... dit echt niet even makkelijk is geweest , 20 jaar lang........

Dat geloof ik...ja, onbegrip...en dat zo lang, ja wist je dat maar eerder..

Ik dit zelfde ziet in mijn Fam mijn Pa en zussen dit ook wel hebben.

Ja, je hoort weleens dat dit in de genen zit...

Mij is verteld ....omdat zij er eigenlijk niks aan kunnen doen , het hun ook niet aan gerekend word.

Ja, dat vind ik een logische gedachtengang...

Het was wel prettig geweest dit 50 jaar geleden te hebben geweten!

Ja zeker wist je dit allemaal maar eerder...

Wij waarschijnlijk veel beter met elkaar over weg gekund te hebben.Ja, want dan heb je die kennis al..

Sterkte!

nb: ik had dit niet overleeft als ik mijn geloof in God niet had...

Ik moet nu heel snel weg, ben vanavond, anders morgen weer online.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 18 juli 2012, 11:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 02:19

CHATULIEM619 schreef:
Tja Yes, welcome to the real world zou ik zo zeggen. Het is een sprookje, dat het enige verschil tussen homofilie en heterofilie de geaardheid is. De tegenstelling ligt veel dieper en is gecompliceerder. Helaas probeert de maatschappij ons voor te spiegelen dat dat niet zo is, en dat homofilie slechts een variant is op het geschapene.

Sprookjes zijn occult, er wordt regelmatig in getoverd, is mij verteld in groepen.

Trouwens wist je dat sprookjes echte literaruur is eigenlijk geschreven voor volwassenen. elke sprookje heeft een of meerdere boodschappen en een moraal.

Er zijn hele mooi sprookjesboeken voor volwassenen, hoe ze oorspronkelijk zijn geschreven. voor kinderen zijn ze vereenvoudigd.

En ook hele mooi verfilmingen.

Zal morgen eens kijken, of overmorgen, of de dag daarna.

David Hand
Though uncredited as director upon the film's initial release, veteran Disney animator David Hand has long been acknowledged as the head of a sizeable staff of artisans who worked on the studio's first feature-length film for three years. Hand directed dozens of shorts for Disney including Pluto's Judgement Day (1935) Mickey's Elephant (1936) and Little Hiawatha (1937). Following the success of Snow White and the Seven Dwarfs (1937), Disney entrusted Hand with the directing of Bambi (1942).

Kan je nagaan, deze film van Disney is gemaakt in 1937...

sneeuwitje en de 7 dwergen deel drie

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 18 juli 2012, 03:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 22:16

TINK100 schreef:
maar die was dus echt geen homo..... Knipoog smiley

Nee dat niet, maar ik vind het aantal ietsie aan de hoge kant zelf, persoonlijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 22:15

NICKY298 schreef:
Zo ken ik ook een hele lieve vrouw die het leven niet aan kon!

zij heeft een einde aan haar leven gemaakt!

Ik heb ook horen uitleggen dat Jezus zegt,

IK had je nog niet verwacht , maar je bent welkom.

En ik denk dat dit gebeurd want God is liefde

Wat een mooie getuigenis!

Ja, God is liefde. Dit itt tot de organisaties die zeggen dat mensen die zelfmoord plegen naar de hel gaan. Nog los van het feit dat die gasten dat deden naar aanleiding van dingen die ze daar hadden meegemaakt...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 22:10

TINK100 schreef:
in de bijbel kan ik geen personen vinden die homofiele neigingen hadden....wel de inwoners van Sodom, maar ja, telt dat wel??

De grieken en romeinen hadden een vrouw voor het nageslacht, erfgenaam, maar hadden allemaal zo'n beetje een relatie met een man...maar dat staat weer niet in de bijbel

Salomo, had 700 vrouwen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 22:09

JOL252 schreef:
Precies en geloof het maar... iemand die zich tot God wendt wordt nooit uitgeworpen of afgewezen! En je bent niet "eigenlijk" een kind van God maar je bént het wanneer je Hem hebt aangenomen. Al die Hem hebben aangenomen heeft Hij de macht gegeven om kinderen van God te zijn. Wie zijn wij om te denken dat iemand geen kind van God is... vanwege een actie of geaardheid of welke reden dan maar ook... Dat is de deur naar veroordeling elke keer weer gigantisch intrappen.

Hai Jol!

Misschien wist je het al hoor! Maar het woord "eigenlijk" betekend letterlijk en figuurlijk "echt".

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 22:05

HARALD940 schreef:
En weer de gebondenheid en homofilie..................

Welke bezeten personen die in de bijbel vermeld staan hadden ook homofiele eigenschappen???

O ja, dat bedoeld ie er natuurlijk mee, de geest van homofielie....(even los van het feit dat er niets mis is met homo's mijns inziens, denk ik, vind ik.)

Net als met roken, je hebt zelfs een geest van nicotine....

Ja, je hebt overal een geest voor...alle verantwoordelijkheid weg, tisde schuld van een geest....

Net als met mijn vader, die kon er niets aan doen, neehee, die had de geest van onreinheid...vandaar dat ik hem meteen moest vergeven....van de groepen.
Lekker makkelijk, ja, ik had gelogen bedrogen, maar ja was de schuld van de leugen en bedrog geest...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 20:42
BerichtOnderwerp: Time managment...ofwel je tijd indelen...

[quote=BART347]nou roken 'spaart' ook tijd...

Haha, ja ik moest er even over nadenken: "roken "spaart" tijd....
Da's een goede. Lachende smiley

je bent 'eerder' bij God.... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

(ps: niet 'dichter' bij... )

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 20:24

Ik zal zelf beginnen: het roken afschaffen.

Roken kost veel tijd. Stel je rookt er 15 per dag. Tien minuten per shaggie of sigaret, inclusief sigaretten/shag draaien, pakken en aansteken. Dat is al gauw 15 x 10 minuten = 150 minuten per dag. Dat is dus twee en een half uur per dag!

En dan heb ik het nog maar over 15 sigaretten/shaggies per dag. Stel je rookt er 20....20 x10 minuten =200 minuten per dag, wat je kwijt bent....
Dat is drie uur en 20 minuten!! Per dag, en ja, tijdens het roken kan je nadenken en tot rust komen. Maar ja, als tegenwoordig bijna niemand meer rookt is de lol er ook snel vanaf vind ik en kan het juist daardoor stress geven. Omdat je dan rookt bij iemand die is gestopt bijvoorbeeld.
En die er daardoor een grondige hekel aan heeft bijvoorbeeld. Degenen die nooit hebben gerookt hebben er ook een hekel aan door de negatieve publiciteit.
Dus roken is sowieso al niet leuk meer, vind ik op deze manier.

Nou, dit was alleen eventjes over het roken en de tijd die je bespaard als je dat niet doet.

Later meer.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 17:50

Hai,

Ik heb, dat gevoel dat ik, voor mezelf, teveel hier op CM zit. Úren per dag. Vaak wel drie á vier uur....en dan niet eens alleen het typen maar ook het nadenken nu en dan van hoe ga ik het schrijven enzo.

Nou zit het zo, ik bekijk in principe per maand...en vandaag is mijn laatste dag, óf ik moet even enkele handelingen verrichten.

Kijk, ik werk momenteel niet, ja, vrijwilligerswerk wat ik niet doe, maar toch is dat ook erg belangrijk. Reden die ik daarvoor heb opgegeven was dat ik er even nog niet aan toe was om weer te werken.

Nou is het wel zo, dat hier lekker achter mijn schermpje typen en nadenken enzo, dat dat erg rustgevend werkt voor mij. ja, er was ff een uitzondering maar ja, dat is opgelost, en zelfs daartussen had ik er nog lol in en het is opbouwend vind ik, en het scherpt mijn gedachten.

Maar ja, zo komt er dus niets van werken
Want tis nu zo, het laatste wat ik doe 's avonds laat is hier iets neerzetten en het eerste wat ik doe als ik opsta is ook weer hier kijken.

En ja, ik heb dan het gevoel dat ik weer niet zoveel zelfdiscipline heb uit mezelf, dat ik toch weer ga werken, wat eigenlijk de bedoeling was, en wat mij ook erg goed zal doen.
Dat weet ik dus uit ervaring, en ik ben al enkele keren op het werk geweest de laatste weken en het is gewoon tof, zo met mensen en collega's van gedachten te wisselen.

Nou, nou hebben we het weer nu eventjes niet mee, hier is het al een week bewolkt.

Toen het mooi weer was, ja, het beïnvloed me toch, veel meer zin om uit me huis te gaan, lekker met de fiets naar mijn werk...

Ja, dus wat te doen, vraag ik mezelf af? Zelfdiscipline opbrengen, en doseren, dat schrijven hier?
Of, me 'zelfdiscipline' even een handje helpen door te zorgen dat als ik lees ik niet impulsief kan reageren omdat ik geen lid ben, tijdelijk natuurlijk.

Ja, dan sta ik op 'grijs'. Denken sommigen dat ik weg ben...

Ik weet het niet, ik vind het moeilijk.

Ik neig nu naar te zeggen van gewoon weer werken vanaf morgen, ja, ik kan meteen weer beginnen als ik dat wil.
En dan gewoon, voor ik wegga en als ik thuiskom eventjes op deze site.

Ja, ik denk dat ik het zó ga doen.

time managment...

Dit verhaal hierboven is een voorbeeld. Hoe gaan wij met onze tijd om? Er gaan 24 uur in een dag.

Je kan werk hebben en/of studie. Dan kan je ernaast hobby's hebben. Je kan bezig zijn met je huis op te knappen. Je kan veel achter de pc zitten om bijvoorbeeld te forummen.
Dan kan je familie en vrienden hebben met wie je contact wil onderhouden.
Je kan sporten elke week of elke dag.
Soms kan je moe zijn, dan wil je even Rust. Naar een of ander soap kijken op programma gemist, waar je niet téveel bij na hoeft te denken, oid.

In ieder geval, deze dingen zijn voor iedereen weer anders.

Maar ja, hoe deel je die tijd goed in? Zodat je toch bezig bent met je doelen te verwezenlijken, zonder dat door één bezigheid een andere bezigheid in het gedrang komt?

Zodat je de tijd goed gebruikt, en de tijd geen gebruik maakt van jou.
Zoals bijvoorbeeld bij verveling?

Je tijd op een goede verantwoorde manier indelen, dat wordt time managment genoemd.

Iemand ideeen?

Laterz! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.

JUDE020 schreef:
Ook ik herken me hierin! Het is soms best wel een strijd om dat duidelijk te maken en voor jezelf ruimte te creeeren! Er zijn idd weken dat ik meer afspraken aankan en leuk vind en een week dat ik even op mezelf wil zijn. Ik denk dat het voor iedereen geldt en ook goed is om een keer alleen te zijn!

Helemaal mee eens! Het kan heel erg goed zijn om regelmatig even heerlijk alleen thuis een goed boek te lezen oid. Knipoog smiley En Rust voor jezelf te creëren.
Ik heb ook gehad dat ik meer afspraken had dat ik eigenlijk aankon en leuk vond. En een week even op mezelf vind ik ook erg fijn!
Alleen zijn is iets anders dan eenzaam zijn. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 17:07
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JANS221 schreef:
Misverstand is de meest voorkomende vorm van communicatie!
(Antoine de Saint-Exupéry)

Hele goede en ook waar!

Helaas Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 16:45

JANS221 schreef:
Ik zou wel graag willen weten wat buiten de geaardheid de andere verschillen zijn tussen homofilie en heterofilie. Komen die verschillen juist niet door het verschil in geaardheid? Je zegt dat de tegenstelling veel dieper en gecompliceerder ligt, zou je dat uit kunnen leggen?

Ik sluit me ook aan bij Jans. Zou je dat uit kunnen leggen?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 15:26

[quote=NICKY298]Oke , maar een volwassene kan erg goed alles verbergen.

Ja, en daar kan zo'n volwassen zeker tegen kinderen maar ook tegen anderen volwassenen misbruik van maken.

En zich ooooo zo mooi voor doen.

Ik voel precies aan wat je bedoeld...! Ja, daar kan je leren doorheen te kijken.

Maar kijk op face book en twitter enz , wat er achter hun rug word rond gestrooit

Ja, idd...!

Ik denk dat je groei door gewoon te doen en missers te maken!

Ja, van fouten kan je leren..!

Maar vooral weten tot zo ver en niet verder, Ja, dat denk ik aan te voelen die grens..en wil je meer

dan kan dat altijd nog . Als je maar de tijd neem om er over te denkne

Ja, tijd om over het eea te denken als ik iets neerzet, ja, doe ik altijd, zeker als het nogal niet alledaagse onderwerpen zijn. Ook in gesprekken met mensen denk ik na. en andere keren kan ik ook hebben, dat ik gelijk spontaan uit mijn hart reageer.

Maar van mij mag jij een eigen mening hebben .

Ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Het is eigenlijk ook noodzaak, denk ik, om een mening te hebben, ook in contacten van alledag..

die heb ik ook over de bijbel , en ja wie er gelijk heb daar gaat mij het niet om.

Mij wel, eerlijk gezegd, maar ja, dat is iets anders als dat iemand met andere meningen mijn vriend niet meer zou zijn.

maak ook niet uit.

Vind het heel belangrijk wat je schrijft!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 15:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 14:56
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

PETRA944 schreef:
nou bedankt,wou hele week niet op het forum schrijven,maar ja lees ik dit.
gewoon minder op cm komen en blijven, niet teveel verwachten dat je de one effe tegen komt, maar ik ben er van overtuigd dat er echt wel op een dag iemand schrijft, jee leuk die poes en die egel,maar jij bent nog leuker.

Quote:
wou hele week niet op het forum schrijven,...

Hai Petra Lachende smiley

Ik heb dat ook, dat gevoel dat ik, voor mezelf, teveel hier op CM zit. Úren per dag. Vaak wel drie á vier uur....en dan niet eens alleen het typen maar ook het nadenken nu en dan van hoe ga ik het schrijven enzo.

Nou zit het zo, ik bekijk in principe per maand...en vandaag is mijn laatste dag, óf ik moet even enkele handelingen verrichten.

Kijk, ik werk momenteel niet, ja, vrijwilligerswerk wat ik niet doe, maar toch is dat ook erg belangrijk. Reden die ik daarvoor heb opgegeven was dat ik er even nog niet aan toe was om weer te werken.

Nou is het wel zo, dat hier lekker achter mijn schermpje typen en nadenken enzo, dat dat erg rustgevend werkt voor mij. ja, er was ff een uitzondering maar ja, dat is opgelost, en zelfs daartussen had ik er nog lol in en het is opbouwend vind ik, en het scherpt mijn gedachten.

Maar ja, zo komt er dus niets van werken Smiley met dichtgeplakte mond
Want tis nu zo, het laatste wat ik doe 's avonds laat is hier iets neerzetten en het eerste wat ik doe als ik opsta is ook weer hier kijken.

En ja, ik heb dan het gevoel dat ik weer niet zoveel zelfdiscipline heb uit mezelf, dat ik toch weer ga werken, wat eigenlijk de bedoeling was, en wat mij ook erg goed zal doen.
Dat weet ik dus uit ervaring, en ik ben al enkele keren op het werk geweest de laatste weken en het is gewoon tof, zo met mensen en collega's van gedachten te wisselen.

Nou, nou hebben we het weer nu eventjes niet mee, hier is het al een week bewolkt.

Toen het mooi weer was, ja, het beïnvloed me toch, veel meer zin om uit me huis te gaan, lekker met de fiets naar mijn werk...

Ja, dus wat te doen, vraag ik mezelf af? Zelfdiscipline opbrengen, en doseren, dat schrijven hier?
Of, me 'zelfdiscipline' even een handje helpen door te zorgen dat als ik lees ik niet impulsief kan reageren omdat ik geen lid ben, tijdelijk natuurlijk.

Ja, dan sta ik op 'grijs'. Denken sommigen dat ik weg ben...

Ik weet het niet, ik vind het moeilijk.

Ik neig nu naar te zeggen van gewoon weer werken vanaf morgen, ja, ik kan meteen weer beginnen als ik dat wil.
En dan gewoon, voor ik wegga en als ik thuiskom eventjes op deze site.

Ja, ik denk dat ik het zó ga doen.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 14:29
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Halloooo Lachende smiley

Ik wou eventjes iets vragen.

Mocht er hier iemand zijn die verstand heeft van software,

Hoe denk je over het Programma FrostWire, een P2P programma?

Alvast bedankt! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 13:30

CHATULIEM619 schreef:
Tja Yes, welcome to the real world zou ik zo zeggen. Het is een sprookje, dat het enige verschil tussen homofilie en heterofilie de geaardheid is. De tegenstelling ligt veel dieper en is gecompliceerder. Helaas probeert de maatschappij ons voor te spiegelen dat dat niet zo is, en dat homofilie slechts een variant is op het geschapene.

Quote:
De tegenstelling ligt veel dieper en is gecompliceerder.

Goed, wat bedoel je ermee?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 13:26

NICKY298 schreef:
Shanita , toen ik ook door las kwam ik ook uit op mensen die de verkeerde kant op gaan.

Maar ik denk ook als je homo word - bent dan ben je de andere kant op , dan dat God je geschapen heb.

Ik geef het op , en laat de beslissing bij God.

eigenlijk wil ik het liefst dat iedereen naar God gaat, alhoewel , ik geef het OP.

Ik denk dat meningen gewoon naast elkaar kunnen bestaan,zeker als bijbelteksten niet impliciet zijn.
Daar bedoel ik mee, als er staat; gij zult niet stelen bijvoorbeeld ja, dat ís niet op meerdere en andere manieren uit te leggen.
Maar ja, de tekst in romeinen 1 wel die wordt anders uitgelegd door iemand en door iemand anders weer anders.
Zo ook leviticus, daar staat dat als een man met een man ligt als met een vrouw dat dat een Gruwel voor God is. duidelijk. Maar ja, wat dan met de andere 67 zaken die ook een gruwel voor God zijn, zie concordantie.
Dan zou iemand zich aan alle dingen moeten houden, die daar in Leviticus staan.

Ik heb het nou al zovaak gezegd...krijg er bijna hoofpijn van...ja, niet naar jou toe bedoeld, natuurlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 13:00

ERIKA129 schreef:
Doe een ander geen dingen aan die jezelf niet wilt meemaken!!

Wereld is keihard, ja gebroken wereld, weet er alles van.

Ja, je bent gezegend als je enkele mensen kan vertrouwen bijvoorbeeld moeder, broer, zussen neefjes, nichtjes. enkele buitenstaander....

Ja, en als je zoals ik niet met familie omgaat, ja, ik moet het hebben van enkele vrienden waar ik wel heel dankbaar voor ben. Zo goed zorgt God voor mij.
De enige die je kan vertrouwen is God.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:55

DJES101 schreef:
Bederf wat je hebt niet
door je verlangen naar wat je niet hebt.
Bedenk dat wat je nu hebt,
ooit was waar je alleen kon naar verlangen

zoist..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:51
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

[quote=PETRA944]daar ben ik het helemaal mee eens shanita alsmensen word gezegd je word niet genezen want...blabla bla.Ja, dat bedoel ik..Zo maken nog steeds veel cristenen fouten die mensen inderdaad beschadigt.
ha ha ikging na een evangelische gemeente op me 20ste, me man en ik werkten bij een muziekband. dus ik kom naar de dienst opeen dag en daar hangt een papier, waar de mensen eerst altidj samen zaten en koffie daarna dronken. stond metgrote letters, muziek van de duivel, nr 1, ja ja de band waar we naar toegingen en iedereen keek me aan en zei niets. Ja, die ken ik ook nog wel, popmuziek is van de duivel, helemaal onderbouwd met theorieen en teksten. Terwijl er zoveel goede nummers zijn, ook nu waar je gewoon blij van wordt.na de dienst negeerde weer iedereen me, maar ik bleef komen en dacht als jezus leefde zou hij nou net hun ozoeken,daar zou hij naar toe gaan. enfin de voorganger heeft me vriendelijk aangesproken dat hijvond dat ik beter een andere kerk kon zoeken.
ik heb ze nu vergeven,wetende dat het maar mensjes zijn die in mijn ogen verkeerd dachten. heb daarna nog een andere gemeente bezocht,daar warenze meer met de boze bezig leek het wel dan met jezus, was voormij genoeg om jaren niet meer na de kerk te gaan.Ja en deze dingen heb ik dus ook meegemaakt, bij mij heeft dat er flink ingehakt..maar gelukkig laat god niet los en wat ikniethad gedacht toch weer charamatische beweging waar ikmethuis voel. maar deze zijn gelukkig anders Knipoog smiley enfin en nu moet ik echt aan me afwas van gisteren beginnen, warom heb ik hem laten staan Smiley die vol vragen zit
Knipoog smiley Ja dat heb ik nu met de PKN.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:41

MARIANNE338 schreef:
Eens worden met iedereen is onmogelijk hier......wel jammer want we lezen toch allemaal dezelfde Bijbel??

En of je nou Gods Woord op de kop leest..of 10 verschillende manieren moet zoeken, om erachter te komen, van: wat bedoeld God hiermee??
Dat is volgens mij niet nodig..en dat is ook Gods bedoeling niet...
Ik lees hem lekker simpel.....zoals het er staat.....
Ook ik lees wel eens dingen, die ik liever niet zou lezen......ben ook maar mens Verlegen lachende smiley
Dan denk ik maar........De mens wikt.......maar God beschikt!

Hai Marianne,

Ik denk dat we wel hetzelfde lezen, anders interpreteren.
Zolas romeinen en leviticus, dan zou je je aan alles in leviticus moeten houden.
En romeinen1 slaat volgens sommigen op seksfeesten, orgies ed.
Ja, daar hoef je mijns inziens niet eens gelovig voor te zijn, om daar @#$#% van te vinden....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:23

ERIKA129 schreef:
Helaas kan er ook flink misbruik van gemaakt worden Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ja Erika dat herken ik... Gefrustreerde smiley Boze smiley

En dat is nu juist de truc, onderscheid leren maken bij wie je kwetsbaar kan zijn en bij wie niet.
Of bij wie je je enigzins kwetsbaar kan opstellen, en bij wie meer of minder. En bij wie het gewoon niet verstandig is.
Als je je daarin oefent, kan je dat leren, gewoon afgaande op ervaringen
die je eerst had... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:16

Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:53

[quote=SHANITA130]Ik heb respectvoor veel mensen zeker voor jou...!

Maar ja, than again, ik ga respect voor jou of voor iemand anders niet verwarren met niet zeggen wat ik denk op voor mij belangrijke zaken.

Werd mij als kind geleerd, eigen mening is niet belangrijk, belangrijk is als je mensen tevreden stelt door net te doen alsof je het met ze eens bent..

[quote=NICKY298]Nou dit ken ik, ik moest het er mee ens zijn zoniet had je echt een probleem-
als dit er als baby in gaat, geloof mij dat je dan heeeeeeeeeeel lang niet weet waar je het niet mee eens bent..

Dat je eerst moet leren waar je het mee eens bent enb waar niet . en wat je wel wil en en wat niet.

en dan moet je dat gaan leren verwoorden! en gaan vinden!

Ja, dat herken ik. Ik heb dat pas enkele jaren. Dat ik begin te denken wat ik echt wil. dat ik begin dingen te leren verwoorden. Wat ik wel wil en niet wil. Waar ik het wel en niet mee eens ben..

Ja, heb je in je 'opvoeding' al meegekregen dat je nooit een eigen mening kan hebben, kom ik even later tot geloof in groepen waar ik ook weer niet me eigen mening kan hebben...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 02:33

TESSYBEAR731 schreef:
Wie alle zaken los laat kan zijn handen vouwen!

Deze is heel mooi en heel goed doordacht! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 02:31

Meningen kunnen naast elkaar bestaan, zonder de onderlinge verhouding te verzieken, juist door elkaar te accepteren in andere meningen en zienswijzen ben je vrienden. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 02:25

CHATULIEM619 schreef:
Helaas word je er wel homo van Harald. De meeste homo's hebben dat nl. meegemaakt.

CHATULIEM schreef:
Stukje uit geplaatsts vrijdag 13 juli

……………Ik veroordeel homoseksueel gedrag. En dat doe ik ten stelligste, omdat de Bijbel dit gedrag veroordeelt. De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd. Deze uitspraken gelden voor losbandiggedrag, groepseks etc, wat in parenclubs plaatsvindt.Ook in deze tijd merk ik nog steeds het antichristelijke karakter van de homobeweging.
In mijn ogen wordt niemand volmaakt geboren. En iedereen heeft zijn strijd en zijn problemen. En leg mij eens uit waarom ik meer aandacht aan homo's zou moeten besteden dan aan problemen van de ander.

Wat is erger homofilie of een kind opvoeden met autisme?
Wat is erger homofilie of moeten verwerken dat je een partner verloren hebt?
Wat is erger homofilie of slachtoffer zijn van incest?.........................Homofielie is niet erg, daar wordt je mee geboren...Einde stukje!

Yes:
De vragen die bij bij mij rijzen zijn:
kinderen/mensen met homoseksuele gevoelens/geaardheid worden die zo geboren ? kiezen ze daarvoor? Zijn ze zo gemaakt/ geworden? …..gemaakt door het bij wonen of bekijken van bv de gay parade oid ?

Ze worden zo geboren.
kinderen/mensen met autime worden die zo geboren ?
kiezen ze daarvoor?
Zijn ze zo gemaakt? Door welke invloed van buiten af dan ook? Die worden ook zo geboren, verschil is autisme is een ernstige aandoening, homofielie niet.
Mensen die pedofiele neigingen/geaardheid hebben worden die zo geboren?
Kiezen ze daar voor?
Zijn ze zo gemaakt? Mensen met pedofiele neigingen/geaarheid kunnen wat mij betreft zo geboren worden, zo geworden zijn(gemaakt), maar dat is duidelijk een misdrijf, pedofiele neigingen uitoefenen. Daar heb je/iemand een keuze in. Je/iemand kán kiezen van ik doe het niet!
Of wordenze allemmal door te kijken op seks sites als Matijn oid ??
of zit dat al in hen?
Even Zieke smiley
(Lees bv oa de verklaring die Robert M heeft afgelegd. (Hoe afschuwelijk, weerzinwekkend ook!!!) maar zijn strijd???
Niet gelezen..kijk nauwelijk tv, nieuws, kranten, alleen als ik visite heb gaat de tv aan omdat de visite dat wil daarom heb ik die tv ook.Alleen als er specifiek iets is wat mijn interesse heeft en ik dat heb gehoord van iemand dat dat speelt, bv nu met Ouweneel...

HARALD940 shreeff
Je impliceer eigenlijk dat alle homo's en lesbiennes een losbandig seksleven er op na houden, te gek voor woorden is niet waar! en dat dat bij hetero's niet zo is,Ook net zo goed bij hetero's terwijl Rom 1:26, 27, en ook Sodom en Gomorra er over gaan dat het hetero's zijn die er een losbandig seksleven en Goddeloos leven er op na houden. idd dáár gaat het over!En mensen die verleid worden door anderen met homoseks worden daardoor beschadigd, maar daar word je geen homo van. tuurlijk niet, je kan er juist een afkeur van krijgen, zie misbruikte incestslachtoffers vrouwen die worden vaak frigide... Einde srukje HARAKD

(wat ik vergelijk met Sodom en Gomorra is het uitleven ongeremd,losbandig… tentoonspreiden van……. )

dat kan en wil ik absoluut niet met een christelijk persoon die worstelt met die gevoelens!!!! vergelijken op welke mannier dan ook. “het Sodom en Gomorra !!!??? ik ook niet, kanttekening, een homo hoeft mijns inziens niet te worstelen tegenwoordig, je kan steeds meer gewoon uit de kast komen..Wordt je daar homo van? Als je daar naar kijkt bv??? Naar de gay parade oid ?? Wat een onzin.... Ik gellof daar geen snars van Ik ook niet.. er zouden mogelijk best nensen tussen kunnen zitten maar dan heb je het over 1 % oof zo?.

Die laatste 7 woorden in de latste zin van HARALD ben ik her helemaal mee eens!

yes (die best veel vragen heeft, lang overal geen antwoord op heeft.
Die ze wel graag zou willen hebben.)als ik dit zo allemaal lees)

Laatst aangepast door YES356
op dinsdag 17 juli 2012, 01:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 00:28
BerichtOnderwerp: bidden naar overledenen

PIETER619 schreef:
Moeilijke zaak, tenminste al smen antwoorden op vragen wil hebben.
Er schuilt een heel groot gevaar in dat de"verkeerde" kant antwoord gaat geven.

Voor mij is het simpel, mijn ouders en broer zijn bij hun Vader in de Hemel of staan in ieder geval onder Zijn bescherming (ander materie), zij ogen genietne van het goede gods, waarom lastiog vallen met mijn sores of vragen?

Als ik wat wil weten vraag ik het de Vader of Jezus of de Heilige Geest, niemand meer dan Zij weten wat goed voor mij is, zij gaven mij ook troost bij overlijden van familieleden. God is goed en wil voor ons het beste. Hij geeft ook aan dat we bij hem moeten zijn meto nze vragen cq. moeilijkheden.

Dat vind ik ook, da's een hele troost. Te weten dat je geliefden bij God in de hemel zijn.
Ik zeg ook regelmatig als iemand dood is, niet datie dood is maar in de hemel is. Dat klinkt toch ff wat anders. Ook gevoelsmatig.

Ik geloof ook, dat mensen die niet geloven door bijvoorbeeld de scam berichten die ze lezen en horen over 'praktijken' in de christelijke wereld, dan denk ik wie zijn schuld is het dat ze niet geloven?

Juist: de oplichters etc. Of 'christelijke' vaders die hun kinderen, met name dochters (seksueel) mishandelen/misbruiken. Als zo'n dochter niets meer met geloof te maken wil hebben wiens schuld is dat dan?

Dusz, die mensen gaan naar de hemel, anders zou het niet eerlijk zijn,
en in mijn bijbel staat dat God rechtvaardig is.

Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 juli 2012, 00:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 00:22
BerichtOnderwerp: bidden naar overledenen

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren bv. een wielrenner wint de etappe en vertelt, dat hij wist dat zijn overleden broer bij zich was..Zulke uitspraken hoor je wel vaker de laatste tijd.

Dat is iets heel anders dan dat ie tot zijn broer bidt.

Je hoort wel meer, als iemand een geliefde heeft verloren, en die doet iets belangrijks en die weet dat die geliefde trots op hem zou zijn, dat het net is of die geliefde erbij is.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:48

PETRA944 schreef:
klopt ik kan er alleen niet zo goed tegen meer als ik merk, of het gevoel krijg, dat mensen hier niet met respect met elkaar omgaan op het forum.
je zet woorden neer,die op mij overkwamen met een groot vraagteken, vandaar me vraag naar jou toe die ik deed. Dan kan jij ook weer reageren en schrijven dat het niet verkeerd bedoeld is, is misschien alleen beter,voor meerdere mensen dit lezen en hetzelfde denken als ik.
want onrust hebben we genoeg op dit forum gehad, en vooral op een topic als dit, als mensen het gevoel krijgen dat er hier niet met respect voor elkaar word omgegaan, kunnen mensen zich minder vrij voelen om wat te schrijven.

Ik heb respectvoor veel mensen zeker voor jou...! Lachende smiley

Maar ja, than again, ik ga respect voor jou of voor iemand anders niet verwarren met niet zeggen wat ik denk op voor mij belangrijke zaken.

Werd mij als kind geleerd, eigen mening is niet belangrijk, belangrijk is als je mensen tevreden stelt door net te doen alsof je het met ze eens bent..

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 ... 235 Volgende
Pagina 166 van 235