ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 17:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Kwam pas dit liedje weer tegen: Hart van mijn gevoel van de Kast.......
Helaas, ik weet niet hoe ik de you tube versie hier neer kan zetten........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:19
BerichtOnderwerp: Retraite

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer.
Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.
Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.
Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....

Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen door je, vind het ook niet zo interessant wat jij van mij vind. Wat ik wel signaleer is dat je wel andere mensen jouw mening-de enige ware- probeert op te dringen.....en dat is jammer en ook niet nodig.....
En nu ga ik het er niet meer over hebben...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 18 augustus 2010, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:06

MIEK114 schreef:
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?

Is het probleem niet meer dat sommige meningen wel persoonlijk bedoeld worden? Een discussie is in mijn ogen iets anders dan een ander zijn mening veroordelen? Je kan andere denkbeelden hebben maar waardeer en respecteer een ander in zijn beleving of zienswijze, het hoeft niet de jouwe te zijn maar daarom niet minder waardevol.......En dat geeft volgens mij de frictie hier.......
En je moet je ook kunnen voorstellen dat sommige opmerkingen je ook erg 'diep in het hart'kunnen raken........
Het is zo makkelijk om stukjes te lezen en daar je mening over te hebben vooral als ze niet over jou gaan, bedenk dat ook.........
Dus om hier nu even je mening neer te zetten zonder inhoudelijk op wat voor vraag in te gaan vind ik wel een beetje makkelijk.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:45

MARIJAN072 schreef:
dat hij zwart ziet. Knipoog smiley

Dank je, toch makkelijk die onderwijsmensen op CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Dat herken ik niet zo, Suus. Is nogal een verschil; 6 weken vrijheid of weer helemaal (al strijd ik daar wel tegen) opgeslokt te worden door je werk. Maar gelukkig zijn er ook nog weekenden. Lachende smiley Jullie hebben ook wel weer gelijk hoor, ritme is goed voor een mens. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Denk ook dat het een heel verschil is of je werkt of niet.........
Als je een drukke baan hebt is het heerlijk eea even los te laten en je zinnen eens te verzetten....
Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik vroeger blij was als de scholen weer begonnen......Had wel wat dat vrije leven, niet zo op de klok leven.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:29

CHATULIEM619 schreef:
Wanneer hou je nu zelf een op met zo te katten op een ander en ga je ergens inhoudelijk op in?
Diverse mensen hebben nu al een sneer van je gekregen, terwijl ze heel normaal ingingen op datgene wat je schreef. Ik heb geen zin in dat gescheld, ik heb jou niks verweten, terwijl jouw verwijten hier over de toonbank heen vliegen. Ik heb je alleen een hele normale vraag gesteld, en na een aantal bijdragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
mijn voorstel is of je gaat zinvol in op mijn vraag of je antwoordt hem niet. Maar dit gescheld heeft echt geen zin...

De pot verwijt de ketel......hoe is dat spreekwoord ook alweer...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:27
BerichtOnderwerp: Werken een baan

BEHAPPY332 schreef:
Debatten zijn bedoeld om het per definitie met elkaar oneens te zijn.
Wordt je het met elkaar eens,
dan zorg je,
dat je het alsnog met elkaar oneens wordt.

In dit geval,
ben ik het me je eens
en heb mijn reactie weggehaald.

Daar is een debat niet voor bedoeld,
dat klopt:
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Jammer be happy, ik word niet alle dagen betiteld als een verstandig mens die de vrede wil bewaren....... Knipoog smiley
Gebeurt dat eens, haal je het nog weer weg ook....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 19 augustus 2010, 09:52
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:23
BerichtOnderwerp: Nieuwe relatie en kinderen

MIEKE364 schreef:
Ik heb een heerlijk leven gehad zonder partner, hoor. Ik heb mooie vriendschappen opgebouwd en veel leuke en interessante dingen gedaan waar ik erg gelukkig door ben geworden.

Ben het met je eens Mieke, maar weet je, het is geen compleet bestaan........althans, dat vind ik.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: BZJ dag

TESSYBEAR731 schreef:
Engeltje smiley

ben het op de vroege ochtend ook

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:05

TESSYBEAR731 schreef:
Nee, das ook best moeilijk als je het niet weet! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Niet zo bijdehand op de late avond...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:54

CHATULIEM619 schreef:
Kun je inhoudelijk ingaan op de vraag of wil je alleen maar persoonlijk bezig zijn?Je kent me niet, dus ga niet teveel van dingen uit. Wat zo lijkt in jouw ogen, hoeft in de werkelijkheid niet zo te zijn.

Ik ken je niet maar lees wel je topics.........en nu citeer je wat ik altijd schrijf.......jammer.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:49

MARIO216 schreef:
Voor mijn een weet en voor jouw een vraag Lachende smiley Knipoog smiley

We vertellen het niet verder...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:43

PIETER649 schreef:
hoeveel van de vrouwen op cm hebben ooit geschreven naar boer zoekt vrouw? en wie daarvan is ook tot een top 5 doorgedrongen?

Wel een diepte vraag Pieter........ Knipoog smiley
Doe er eens onderzoek naar.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:42

CHATULIEM619 schreef:
In het gedeelte wat ik geciteerd heb, kun je zien dat dat voor Paulus helemaal geen vraag was. Iedereen gelooft nl,. wel in God, maar kennen ze Hem ook?

Is het voor jezelf niet het belangrijkst dat jij Hem kent? En het is niet aan jou om te bepalen of een ander Hem wel/niet kent........Kan ieder voor zich denk ik heel goed invullen........
En dat is het fijne Chatuliem, je hoeft je alleen voor God te verantwoorden maar soms lijkt het wel of je wilt dat mensen dat ook voor jou doen..........
Beetje hoogmoed????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:22

MARIJAN072 schreef:
Vandaar dat jij mocht komen. Een boer (of iemand die daar op lijkt) is erg in trek hè, bij veel vrouwen. Knipoog smiley

Komen er ook zoveel vrouwen op je af als in BZV Mario????? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 17 augustus 2010, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 16:34
BerichtOnderwerp: Werken een baan

BEHAPPY332 schreef:
... eh, is dit een uitnodiging voor een date? Verliefde smiley ? Verliefde smiley ?

Waar zullen Lachende smiley met blinkend witte tanden we Lachende smiley met blinkend witte tanden afspreken?

Help! Dit emoticon Lachende smiley met blinkend witte tanden heeft als je het schrijft de vorm van een dollar...
Zo was het helemaal niet bedoeld, Clown smiley schat Clown smiley !

rare reactie, je begrijpt geloof ik niet helemaal waar het over gaat.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:45

PIETER649 schreef:
en als n ander het had gezegd?

Dan was het niet anders geweest............
Gaat niet om de persoon maar om wat iemand zegt of schrijft.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:46

CHATULIEM619 schreef:
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...

Confronterend kan heel positief zijn Chatuliem..........maar het is niet de juiste benaming voor wat jij doet........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem

MARIJAN072 schreef:
Als ik niet het onderwijs wat ingegaan, was het zeker de zorg geworden. Knipoog smiley 'k Heb daar toen ook wel even over na moeten denken. Naast de gewone werkdruk in de zorg, lijkt het mij ook pittig om wisselende diensten te draaien. 't Onderwijs voelt wel als m'n bestemming wat betreft werk. Ieder z'n vak hè. Lachende smiley Zit ook een beetje in de genen.

Nou, onderwijs in die van mij duidelijk niet Marijan. Knipoog smiley
ik ben natuurlijk vroeger leesmoeder, overblijfmoeder , schoolreisjesmoeder en wat nog meer voor moeder geweest en vond het een hele klus zo'n groepje te onderhouden, wat te leren en de rust te bewaren.......Laat staan dat ik er twintig of dertig bij elkaar zou hebben.......
Maar ja, gelukkig heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:09
BerichtOnderwerp: Luisteren

WILLIE400 schreef:
heee die hangt op mijn werk in kader van open communicatie hahaha
Mooie tekst als mensen het volgen Knipoog smiley

Vond het wel iets voor CM Willie........ Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:56

CHATULIEM619 schreef:
Ken je God Mieke?

Als je dat nu nog niet weet na al die boeiende en doordachte intelligente postings van Mieke vraag ik me af of jij echt een intelligente onderzoekende geest(jouw woorden!) hebt......Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar dat is heel wat anders........
lees het forum eens zou ik zeggen........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:43

GRIFFIN748 schreef:
komt-ie toch van een kouwe kermis thuis Clown smiley

maar werkverslaving?ik zal er weinig last van krijgen. tenminste: ik zou verslaafd aan mijn werk kunnen worden omdat ik het zo verrektes te leuk vind! helaas, maar soms ook wel 'gelukkig', denkt de rijtijdenwet daar ietsje anders over, en da's maar goed ook. je wil tenslotte niet meemaken dat je een bus ergens in een woonkamer parkeert omdat je te weinig slaap hebt gehad..
soms merk ik het nu al aan mezelf, na 3 vroege diensten begin ik toch wel te merken dat ik eerder naar bed moet (23.00 je bed in en on 04.00 er weer uit, dat houdt niemand lang vol...)

Dat hou je niet meer vol omdat de jaren gaan tellen Griffin...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:36
BerichtOnderwerp: Luisteren

Luisteren

Als ik je vraag naar mij te luisteren
en jij begint me adviezen te geven
dan doe je niet wat ik vraag.

en jij begint me te vertellen
waarom ik iets niet zo moet voelen
dan neem je mijn gevoelens niet serieus

en jij denkt dat je iets moet doen
om mijn problemen op te lossen
dan laat je mij in de steek
hoe vreemd dat ook moge lijken

Misschien is dat de reden
waarom voor sommige mensen bidden werkt
Omdat God niets terug zegt en geen advies geeft
Hij luistert alleen maar
Pas daarna wil zijn betekenis ervaren zijn

Dus, alsjeblieft:
Luister alleen maar naar me
en probeer me te begrijpen
En als jij wilt praten, wacht even
ik beloof je dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:45

ZINGA672 schreef:
Ik denk dat je wel boos bent; je haalt er ineens van alles en nog wat bij zonder dat ik dit ooit genoemd heb. Bovendien begin je te spreken in termen van "ons" en "jullie".

Je kunt mijn argumenten niet weerleggen en daarom probeer je mij nu af te schilderen als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft gelezen. Die krampachtig en sidderend van angst alleen het O.T. durft open te slaan.

Je laat je nu wel heel erg kennen.

GrZing!

ik vond Frank zijn reactie juist heel begrijpelijk en goed........
En boos? Jij lijkt meer boos te zijn dan Frank geloof ik..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: Kinderkamp

MIEKE364 schreef:
....je ziet er zo echt onschuldig uit....dat wilden ze natuurlijk vereeuwigen....hoe ziet je strenge maar rechtvaardige jeugdleider eruit aan het eind van de jeugdkampweek......
Coole smiley met zonnebril

Het is wel een schattige foto vind je niet??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 20:42

MARIJAN072 schreef:
Een goed en helder stuk! Het bewaken van je grenzen, kan wel een schuldgevoel opleveren. Je kunt het gevoel hebben dat je te vaak nee zegt en dat je je werk niet goed genoeg doet. Het kan voor je gevoel altijd beter. Ik denk wel dat juist de mensen die dat gevoel hebben, de mensen zijn die zich met hart en ziel in (willen) zetten. Het zijn de meest gemotiveerde en betrokken mensen, die je juist niet kunt missen. Dat is erg jammer en zeker iets waar verstandig beleid op gemaakt zou moeten worden. Zolang dat niet gebeurt, moet je zeker zelf stappen zetten. En het is heel belangrijk om plezier en uitdaging in je werk te houden, daar ook energie in te steken. Ook het benoemen van de dingen die leuk zijn, vind ik heel belangrijk. Een team is daar ook heel belangrijk in, stimuleer je elkaar of praat je elkaar de put in. En dan is er geen mooier vak, dan het onderwijs. Dit probleem zal vast in meerdere sectoren voorkomen, de maatschappij is ook veeleisender geworden.

Op de gezondheidszorg na dan he Knipoog smiley
Met grenzen stellen maak je niet altijd vrienden dat klopt......maar collega's moeten er ook aan wennen dat je die grenzen stelt.....
Maar ach.....het blijft een mooi vak.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: Queen and gospel

PIETER649 schreef:
er word hardop afgevraagd hoe je dat als christen kan doen.... met als achterliggende mening ( en dat straalt er werkelijk van af ): dat kan NIET als christen...

Is dat zo of denk je zelf dat men dat wel denkt? ???????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:08
BerichtOnderwerp: ervaringen met seeddaten

PETRA883 schreef:
Help hoe kan ik de titel wijzigen..... ik bedoel natuurlijk speeddaten.....

Ik dacht echt: is dat nu een nieuwe vorm van daten????

Die houden we erin Petra...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 18:58

JONATHAN890 schreef:
ik werk nu vaak 4x9,5 + 1x7 uur en dan 's avonds thuis nog wat...... krijg er maar 38 betaald......
Sinds jaar heb ik een HTS stagaire bij mij voor 3dg/wk voor 2jr lang....ben ik wel blij mee. Werk niet veel meer 's avonds, want het werd echt te gek.
Gelukkig was directeur nogal makkelijk toen met mijn verlofdagen......scheurde vaak briefje door.

Nu zou ik t liefst 4x9uur werken, maar ja.....dat zal wel niet gaan, t schijnt dat ik die ene dag ook onmisbaar ben ????

Van bovenstaand artikel herken ik wel wat dingen. Soms was het zelfs zo erg dat ik mijn dingen buiten mijn werk om als hobby en kerk liet schieten omdat ik het te druk op mijn werk had.

Dit jaar wil ik een groeigroep van onze gemeente gaan leiden, dus dat zal wel avond per week gaan kosten.....maar heb daar zin in. Goed om dingen buiten mijn werk om te gaan doen.
T was na mijn scheiding ook een vlucht geworden, omdat ik geen zin had om alleen thuis te gaan zitten. Half 7 s avonds al klaar met eten/opruimen...de muren spreken niet hè ???

Maar dit afgelopen jaar heb ik daar dus een punt achter gezet....tijd voor hobby, vrienden, kerk, kinderen.....daar gaat het toch om in het leven.
En mijn werk....ja dat blijf ik geweldig leuk vinden, maar wat niet af is...dat is voor morgen. En mijn naam staat niet voorop het pand geschreven, zo denk ik wel eens dat t mijn zaak is, maar ik rij mijn eigen auto....en de baas die rijdt een audi Q8......pff rij wel vaak in dat ding....lijkt wel een vliegtuig

Heb je nog geluk dat je heerlijk drie weken op vakantie kan zonder dat je werk instort Knipoog smiley
We hebben altijd de illusie dat het werk niet zonder ons kan en dan krijg je die lange dagen en het gevoel onmisbaar te zijn.....
De realiteit is echter dat je werk heus niet instort omdat jij er niet bent......
Grenzen leren stellen is mijn ervaring........
Herken het goed Jonathan, ik ben recent een vrij lange periode ziek geweest en ik kwam weer terug en ik kwam tot de constatering dat het zonder mij ook wel doorging.......De zin van ziek zijn noemde dat eens een wijs mens.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 14 augustus 2010, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:24
BerichtOnderwerp: Kinderkamp

MARIJAN072 schreef:
Misschien kun jij dat even voordoen, Thomas. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Wel even een foto plaatsen hoor, als het gelukt is. Clown smiley

Wordt een leuk foto topic dan hier Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 ... 180 Volgende
Pagina 166 van 180