Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 12:11
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat mens lag in een zeer diepe coma omdat ze een hele fles rose had leeg gesope. dan krijg je dat. en snurke dat ze kon, leek wel of ze bomen op de hei aan het zagen was. |
Is dit nu roddelen of gewoon een verslag van een logeerpartij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:37
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | sommige mensen moeten nog een hoop leren... geef jij hem les?? !! |
Dan komt het niet goed Be Happy...... Bij het onderwijs liggen mijn kwaliteiten niet......maar er zijn genoeg onderwijsmensen op CM gelukkig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:03
Onderwerp: Retraite
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | het is duidelijk dat je inderdaad de toon belangrijker vind dan de boodschap. En dat je voor het gemak die boodschap maar aan de kant schuift als het niet zo aardig klinkt. Ik vind het erger worden als je Zinga aanvalt met haar bijdrages, maar goed, je blijkt het moeilijk te vinden staande te blijven. Wat betreft bloemetjes, ik heb mij te lang aangetrokken wat mensen dachten van mij hier op het forum en daarmee God principes maar overboord gegooid. Nu heb ik ervoor gekozen om maar eens een keer vanuit Gods woord te gaan antwoorden. Dat dat niet altijd een populair standpunt oplevert, neem ik maar op de koop toe, Anders pleeg ik verraad aan mezelf. Ik ben liever duidelijk dan dat ik maar loop mee te kletsen met anderen. Ik heb die populariteit niet nodig. Ik ken wat dat betreft mijn eigen kracht en identiteit. En die identiteit is niet afhankelijk wat anderen van me zeggen. |
Duidelijk Chatuliem. Zullen we nu verder gaan met de retraite?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja... een volledige werkweek is tegenwoordig 32 uur in het onderwijs, roostervrije dagen bij de vleet, 13 weken schoolvacantie per jaar, regelmatig lesuitval wegens vergaderingen, ziekteverzuim tot en met...
jahoor, zware baan of toch stiekum n luizebaan? |
Je bent gewoon jaloers op de complimentjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mieke, de scheldende toon die je zelf aangenomen hebt in jouw bijdragen aan dit onderwerp heb ik nog niet geëvenaard. Het is daarom heel vreemd dat jij juist oproept tot matiging. |
Lieve mensen,
Zullen we verder gaan met het onderwerp retraite? En niet meer of topic gaan??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:40
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat vind ik fideel, Willemijn. Ben best benieuwd naar de motivatie van dit idee en hoe het nou in de praktijk werkt en of ze wel hebben nagedacht over hoe verder met deze kindjes... |
Ben soms de beroerdste ook niet
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:27
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat nieuws volgde ik ook met verbazing. Hoe moeten die kinderen aansluiting vinden in een georganiseerde vervolgopleiding waar je niet even een lang weekendje kan nemen of een weekje er tussen uit als je daar behoefte aan hebt. Leerkrachten hebben zo al genoeg werk te verstouwen lijkt me om alle leerlingen op tijd klaar te stomen voor de toetsingen. Welke grappenmaker dit nou weer verzonnen heeft? |
Ik ga eens informeren hoe het allemaal zit........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelf denk ik dat je je uiterste best gedaan hebt te zorgen dat er stoom uit haar oren komt en nu achteraf zit te genieten dat je het ook nog gelukt is. |
Onzin, grote onzin Chatuliem...... Ik moet er wel een beetje om grinnikken.........als je mij zou kennen en mijn stukjes goed leest zou je weten dat ik dit soort dingen niet eens bedenk........ Jij wel blijkbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:06
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten |
Ik niet hoor Mario.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:04
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school. |
Hij bestaat echt hoor! In Apeldoorn! ik heb een vriendin die van de zorg het onderwijs in is gegaan en die werkt daar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:03
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Omdat ik het erg vind om ervan beschuldigd te worden dat ik met bijbelteksten smijt om mensen te kwetsen. Ik ben christen en ik houd van Gods Woord.
Oh jij weet ineens niet meer wie Mieke is?? |
Ik dacht dat je reageerde op Hannah vandaar... Je hoeft niet gelijk te reageren alsof de stoom uit je oren komt! Je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor iets wat je niet doet? Dat wilde ik alleen maar zeggen!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:00
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik geloof het ook |
Dan sluit ik me maar bij jullie aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:54
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Dat is jouw interpretatie Hannah. Ik baseer mijn leven op de bijbel en ik ga ervan uit dat iedere christen mag worden aangesproken op het Woord van God. Daarbij heb ik zelden tot nooit de intentie om iemand te kwetsen. Daarbij: die dominee kon dus zijn geloofsbelijdenis wel geven!
Maar de zaken worden hier nu wel omgedraaid, ik zal even een kort overzichtje geven van wat er gebeurt is:
1. Ik schrijf een bijdrage over mijn teleurstelling van het gebruik van enneagrammen tijdens retraites in kloosters. Ik schrijf niets over Frank.
2. Frank reageert hierop en is het niet met mij eens.
3. Ik ga dieper in op de zaak wel/niet gebruiken van enneagrammen. Ik schrijf niets over Frank.
Tot zover is er niets aan de hand. De discussie kan zelfs nog interessant worden. Maar:
4. Frank reageert ‘op de persoon’ door te suggereren dat ik bang, ongeletterd en krampachtig ben. Deze conclusie trekt hij zuiver omdat ik het niet met hem eens ben. Hij schrijft geen enkele inhoudelijke zin maar speelt puur ‘op de vrouw’.
5. Ik vat in eigen woorden het beeld samen dat Frank met suggestieve opmerkingen over mij heeft getracht neer te zetten en zet de zaken op scherp. Ik zeg NIETS negatiefs over Frank.
6. Nu komt Mieke de discussie binnen met haar zachtmoedige, nederige en inhoudelijke bijdrage en reageert op mijn volkomen terechte samenvatting van Frank zijn mail met de volgende superlatieven: “schandalige, hysterische, onchristelijk, onverdraagzaam, lage manier, platvloers, allerlei naars suggereren, met grove taal en woorden in de mond leggen; onsportief en beneden peil.
Behalve het feit dat Mieke hier zelf nogal hysterisch tekeer gaat klopt er van haar mail niets. Er is maar 1 die iets heeft gesuggereerd en dat is Frank. Ik heb Frank nooit woorden in de mond gelegd ik heb hetgeen hij bedekt en wat subtieler in zijn mail heeft gezet over mij, open en bloot ‘vertaald’ en daar word ik op een lage manier op aangevallen.
Mieke draait de zaken om en degenen die niet goed (willen) lezen trappen erin. Persoonlijk vind ik dit een buitengewoon misselijke manier van doen die ook nog eens onchristelijk is.
En hier wil ik het bij laten.
GrZing |
Ik vraag me werkelijk af waarom jij je nu met zo'n lap tekst gaat zitten verdedigen? Je hebt niets verkeerd gedaan in jouw optiek maar je komt toch wel met een stuk tekst om dat te bewijzen? Dat hoeft dan toch helemaal niet? En over wie heb je het nu eigenlijk aan het eind van je verhaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:09
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
ANITA324 schreef: | Natuurlijk is dat genoeg visser maar een maatje voor je leven waar je een arm voelt om je heen dat mis ik echt wel hoor. |
Je moet het allemaal ook niet teveel idealiseren Anita......Zorg eerst dat je je eigen leven goed op de rit hebt......Een relatie hebben is natuurlijk erg fijn en voegt ook veel toe aan je leven als het goed is..........dat ben ik helemaal met je eens. En neem van mij aan: binnen een relatie kan je ook erg alleen zijn hoor! Probeer tevreden te zijn met wat je NU hebt en niet alleen maar te verlangen naar wat je wilt..... Ik ben een stukje ouder dan jij bent en heb ook een stukje meer levenservaring dus ik hoop dat je het van mij aan wilt nemen......... Geniet van je nieuwe huisje, je werk op de zorgboerderij en vooral...wees tevreden met jezelf, jij mag ook zijn wie je bent daar is helemaal niets mis mee......en ook voor jou komen er vast nog een heleboel mooie dingen.....
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:55
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Weet je uberhaupt wel wat de plannen van het uitje eh...weekend (sorry, een uitje hoort thuis in de pastasaus) zullen zijn, Chat? Je bent al bezig allerlei veronderstellingen en eigen invullingen te maken, terwijl het doel van het weekend waarschijnlijk heel anders is dan jij denkt. Daarbij komt dat er op zijn minst één iemand aanwezig is die ervaring heeft met het sturen van groepen, en word er onderling gewoon gekeken wat er haalbaar is per persoon.
Mijn advies aan jou: Bekijk de zaak es van een andere kant! |
Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:47
|
|
|
JAHOOR406 schreef: | Ik wil je wederom een kleine tip geven, het is uit den boze op een chat of op een forum iemands eigen naam te noemen als deze persoon een nick heeft. Misschien was je dat even vergeten, of was je overmand door emoties...het is maar even een tip van mijn kant.
greetzzzzzz |
Ik dacht nog heel naief dat hij de andere Mieke bedoelde in het vuur van zijn verhaal..........sneu voor Hannah dacht ik nog.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 14:57
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
GRACE585 schreef: | Ik ben geland bij maris
|
Hoop dat jullie vanavond een gezellige barbeque hebben, aan het weer zal het niet liggen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 13:02
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Net alsof dat zo'n positieve opmerking is
Op de één of andere manier snap ik niet waar het over gaat.
Actie < -- > Reactie
Opmerking < -- > gevoel
Ik voel me aangevallen, hij of zij zegt iets wat bij mij "verkeerd" binnenkomt, dus ik ga afweren en ga in de tegenaanval. Daardoor wordt het persoonlijk. Het hele gebeuren is dan niet meer gebaseerd op de eerste uitspraak, maar gaat verder op persoonlijk gevoel. Het onderwerp gaat zodoende op in negatief gevoel met alle daarbij komende irritaties en opmerkingen .....
Actie < -- > Reactie
Opmerking < -- > gevoel
Opmerking = Gevoel < -- > Gevoel = Negatief
Negatief Gevoel < -- > Negatief Gevoel
Negatief Gevoel < -- > Negatief Gevoel
Negatieve spiraal |
In theorie heb je helemaal gelijk! Maar weet je, je moet je ook kunnen voorstellen dat sommige zaken je midden in je hart raken..... En dan krijg je gevoel----verstand...... Dus ik denk dat de praktijk wat weerbarstiger is.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 11:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | volgens mij zijn we ietwat off-topic geraakt, maar wat ik als angstvrije duidelijke mening neer zou willen zetten, is dat je dezelfde boodschap anders kunt verpakken, zodat het een opbouwende mening wordt, die óók aansluit bij de onzekere kanten die ieder mens in zich heeft, zij het dat de ene mens wat meer onzekere kantjes heeft, dan de ander. je zou, om een voorbeeld te noemen, het woord cactussen kunnen vervangen door mensen, heb je dat ook wel eens overwogen? je kunt kwetsende opmerkingen om je heen kunnen gooien, of warmte om je heen kunnen strooien; werp je brood op het water; en je zult het vinden na vele dagen! stooi geen gif, maar Brood, chatuliem; dat lijkt me een goede levenshouding! want wat je zaait, zul je ooit, op een dag, oogsten! groetjes van stekeltje, cactussssssss |
Ben jij die cactus Hannah! Ik dacht al: wie zal hij toch bedoelen?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 11:35
Onderwerp: Chatroom roddels.
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: |
Ja, zo gaat dat.
|
Wat ben je kort van stof vandaag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 23:07
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Meer dan een advies van de Onderwijsraad is het niet he, dus het is de vraag of dat er af gaat. Maar ik gun je ook zeven weken hoor. In de praktijk ben ik trouwens meestal de laatste week al bezig. De lobby die de school als kinderoppas ziet, wordt wel sterker. We zijn echter een school en geen instelling voor gratis kinderopvang.
Thomas |
Nu heb ik toch begrepen dat er in Apeldoorn een school is die 50 weken per jaar open is ? Misschien wordt het dan toch de toekomst dat schoolvakanties gaan verdwijnen???????? Maar ik gun iedereen zijn vakanties, dat even terzijde......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:29
Onderwerp: Zij leefden nog lang en gelukkig!
|
|
|
GRACE585 schreef: | misschien beginnen met mijn profiel te doorspitten erik , dan kom je al heel wat aan de weet |
Dat is Barbiegedrag Grace............blz 9
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 13:58
|
|
|
GRACE585 schreef: | nee willemijn ik wil dat ze voor mij gaan staat op boekje bl5 |
Dus Erik! Ga ervoor! Welk boekje Grace?????? Beetje off topic maar ben toch nieuwsgierig (ben een vrouw he )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 13:16
|
|
|
GRACE585 schreef: | als je dat op jou leeftijd nog niet weet Erik is het hopeloos |
Je bent nooit te oud om te leren Grace....... Dus ga ervoor! en hou ons op de hoogte.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 19 augustus 2010, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:23
Onderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem
|
|
|
ARIANNE566 schreef: | Hoi Jonathan,
Ik hoop dat je het volhoudt om minder tijd aan je werk te houden. En één tip vanuit eigen ervaring: let op signalen van je lichaam. Mijn lijf heeft een jaar lang allerlei signalen gegeven dat mijn werk en studie te zwaar werd. Variërend van een zwakke weerstand tot migraine en niet meer slapen. Je lichaam waarschuwt je! En Jonathan, niemand is onmisbaar. Ik ben vanaf april niet meer aan het werk en het bedrijf waar ik voor werk, bestaat nog steeds. Was overigens een enorme desilusie .
Ik herken heel veel in het stukje over workaholic en ben in april zover gekomen dat de werkverslaving mentaal, emotioneel en fysiek zijn tol geëist heeft. Een burnout op je 25ste. Vond het een hele prestatie in de negatieve betekenis. Alles wat ik wel bereikt heb, kan ik niet meer zien.
Ik ben gevlucht in mijn werk en studie en heel lang heb ik me daar bij prettig gevoeld. Vorig jaar zomer tijdens de vakantie realiseerde ik me dat ik dit niet vol ging houden. Dus met een frisse moed en een plan van aanpak hoe ik het vanaf september vorig jaar anders ging doen. Na 4 weken sloeg de stress al weer toe en verviel ik weer in mijn oude gedrag, omdat me dat "rust" in mijn hoofd gaf.
Het probleem bij mij bleek te bestaan aan uit een dwangmatige persoonlijkheid (moeten, moeten, moeten van jezelf!), grote onzekerheid met perfectionisme (als ik maar genoeg uren werk dan vinden ze me goed en aardig) en te weinig grenzen en controle vanuit mijn werkgever. Mijn baas had werkelijk geen idee hoeveel werk ik had liggen. Lag natuurlijk ook aan mezelf, want ik zei het ook gewoon niet hoeveel het was en dat het teveel was. Ik kan mezelf geen grenzen stellen.
Verandering van gedrag is onder bovenstaande dingen ontzettend moeilijk. Je zit vast in je oude gedrag weet dat het anders moet, maar je hebt werkelijk geen idee hoe, omdat je (on)bewust nog steeds op dezelfde manier denkt. Ik denk dat veel mensen eerst moeten crashen om jezelf ervan te overtuigen dat het echt van levensbelang is om te moeten veranderen. Ik had het nodig.
Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden. |
Je kan het in ieder geval al goed verwoorden, nu de praktijk nog........ Wil je in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toewensen!
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:21
Onderwerp: Chatroom roddels.
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik kan gibby wel volgen, gisteravond werd er publiekelijk aangegeven; mevr A mailde meneer B en dat werd mevr A zeer kwalijk genomen...... ik vraag me dan af, of het nodig is dat iedereen daarvan op de hoogte is!! |
Is roddelen niet mensen eigen???? En wat is roddelen? We maken ons er allemaal weleens schuldig aan en waar groepen mensen bijeen zijn wordt geroddeld.....Dus hier zal het niet anders zijn....... Het is maar net wat voor waarde je er aan toekent.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 21:09
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
[quote=MARIO216]
Ik heb nog jeugdtrauma's van al die liefdevolle vermaningen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:47
|
|
|
[quote=PIETER649]
Dat ben ik nu eens met je eens......De PKN is zeker een complex geheel en zeker geen één en al vrede.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:13
|
|
|
[quote=PIETER649]Omzien naar onze naasten, betekend ook vermanen en bestraffen. Als lid van een kerkgenootschap ben je mede verantwoordelijk voor eventuele onrechtmatigheden. Leuk hallelujaverhaal is leuk, marketingtechnisch zelfs gewenst, maar wel beide zijden vd medaille belichten... ook de minder prettige.[/quot
Omzien naar elkaar is voor mij nu niet gelijk vermanen of bestraffen...... Jij ziet toch ook naar een ander om zonder dat te doen??????? Ik ben lid van een kerkgenootschap voor mezelf.......omdat ik me er thuis voel. Geloven is niet alleen vermanen of bestraffen pieter, hoe kom je daar nu zo bij??? Wat oud zeer of zo?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 18 augustus 2010, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |