Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 18:40
Onderwerp: Spijt!!!!
|
|
|
Lady heeft nu wel vele mooie en troostende reacties gekregen en daar sta ik ook achter. Ik zou ook nooit iemand beoordelen over tattoo's. Toch kan ik haar bezorgheid goed begrijpen. Vooral wanneer die tattoo's op plaatsen staan die erg zichtbaar zijn. Het zijn niet alleen de mensen van de kerk die er raar van kunnen opkijken en er een oordeel over zouden kunnen hebben. Ook de maatschappij, de familie van je partner, je eventuele werkgever...ook zij kunnen zich storen aan die uiterlijke tekenen. Soms kan een tattoo een grote belemmering zijn in het dagelijkse leven. Het begint en het eindigt niet alleen bij je kerk...Ik begrijp de bezorgheid van Lady dus heel goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 18:33
Onderwerp: Komkommertijd?!
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik herken dit... Ook ik vind het vaak moeilijk om te reageren... Eenmaal aan het lezen...komt het soms spontaan...(of juist niet omdat ik de juiste woorden weer niet kan vinden...) Wat doen we moeilijk he??? (Of ben ik hetzelf??) |
Maar neen Zeeland, je doet niet moeilijk. Het is gewoon een bedenking dat de verhouding tussen het serieuze en het geinen uit balans is.
Op dit moment zijn er niet veel (of geen) ernstige onderwerpen maar betekent het dan ook dat we niet meer op de luchtige topics wat mogen kriebelen? Als we allemaal die stelling zouden handhaven krijgen we een forum zoals op andere datesites: een levenloos forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 18:24
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Zojuist ff een pittige regen en onweersbui gehad. |
Hier in Hoeven knetterde het weer hevig. Mijn internet viel er van uit en ik heb ook enkele antenne's ivm de hobby die bliksem wel eens kunnen aantrekken. Op het moment valt het water weer met bakken uit de hemel.
Wat is er toch aan de hand met seizoenen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 18:07
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
MARIA576 schreef: | Ik zou willen zijn als de Here Jezus, die ons mensen ónvoorwaardelijk liefheeft. Dat wil ik, dat wil ik écht: op Hém lijken! Maar....wat ik wil en wat ik nu nog ben...daar zit een groot gapend gat tussen! Toch blijf ik zoeken...naar dé persoon die ik onvoorwaardelijk lief kán hebben. Is het mogelijk? Hoe denken jullie hier over? |
De liefde van Jezus voor ons is van een andere aard dan wanneer een man en een vrouw voor elkaar kiezen.
Jij, Maria, en iedereen, kan een onvoorwaardelijke liefde hebben voor iedere mens op aarde. Je kan iedereen aanvaarden zoals zij of hij is. Niet kijkende naar het materiële, lichamelijke, status of wat dan ook. Zo heeft Jezus ons ook onvoorwaardelijk lief.
Wil je als vrouw graag met een man een relatie beginnen dan zijn aan jullie liefde toch wel enkele voorwaarden of verplichtingen verbonden. Dat is toch de normaalste zaak van de wereld. Ik denk dus dat je een onderscheid moet maken tussen het soort liefde dat je wilt schenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:07
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik denk dat het W-tje geweest is , Frank |
Dat zal dan al wel héél lang geleden zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:57
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het regent hier...het zag er goed uit vanochtend dus heb ik de was maar opgehangen...die is dus nu natter dan wanneer hij uit de machine kwam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:14
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nu ben ik wel heel nieuwsgierig wie dat dan van jou gezegd heeft |
dat schreef je onlangs toch in een ma Of was dat iemand anders??? Het kon ook Visser zijn...ja zeg, ik hoor het zo dikwijls van verschillende mensen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:13
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mn schoonmoeder
Nou goed, ,,,nieuwsgierige Belg |
nieuwsgierig??? Moi??? Pffff, ik zal nog eens meevoelen...trouwens ik moest dat vragen van Josi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:09
|
|
|
MARIAN519 schreef: | En waarom is de \"onvoorwaardelijke\"liefde van de kloosterlingen etc. die jij benoemt onvoorwaardelijk? omdat ze een idealistische liefde is die geen beperkingen kent die afhangt van de status van een ander persoon.?
ja, inderdaad, ik sprak in mijn voorbeeld van kloosterlingen en van hulpverleners die geen kloosterling zijn. Ik schetste dus een voorbeeld van onvoorwaardelijke liefde. Een liefde die niet lichamelijk is zoals je die ziet bij een koppeltje.
Want ook bij hen is er die belofte van oprechte trouw of leggen zij geen belofte af? en ook bij hen zijn er regels die ze na moeten leven zoals je zelf al aangeeft.
Kloosterlingen leggen inderdaad een gelofte af tijdens hun eeuwige professie. De belofte van Gehoorzaamheid, armoede en zuiverheid. Ook leggen sommige de belofte af van stabilitas waarmee ze bedoelen bij die ene abdij te blijven. Dus dat heeft niets te maken met de gelofte waarover ik sprak in de eerste paragraaf. De gelofte die gegeven worden door het koppeltje tijdens het huwelijk of aan elkaar wanneer ze de relatie begonnen
Ik vind dit twee tegenstellingen..een onvoorwaardelijke liefde van geliefde naar geliefde puur op menselijke basis, vergeljjken met een liefde als missionaris, want je gaat uit van een heel ander principe en brengt die bij een heel andere doelgroep.`( tot die conclusie kwam jij ook Frank? )
En dan wat is onvoorwaardelijke liefde? Die is verbroken door de zonde..het is liefde zoals allen God die kent...Agapé-liefde..
En toch... ik geloof in een onvoorwaardelijke liefde in die zin, dat je wel voorwaarden stelt ..omdat we in een gebroken wereld leven waar de duidelijkheid, een eerlijk overzicht van hoe het hoort te zijn, niet meer is en je er allemaal wel naar verlangt..dus je spreekt regels/voorwaarden af.....en toch blijken die uiteindelijk niet bepalend te zijn...en zo is de liefde onvoorwaardelijk..maar het is dan de agapé liefde, die liefde zoals God die geeft aan ons.
Je hebt veel soorten van liefde en deze liefdessoort...is dan onvoorwaardelijk.. God houdt immers van ons zoals we zijn?...Hij zoekt zelfs het "verlorene".
Ik houd van mijn kinderen zoals ze zijn..ook al heb ik met mijn zoon al veel erge dingen meegemaakt..het schijnt niet uit te maken... misschien omdat het "vlees van mijn vlees" is..of agapé liefde..?
Ik ben dan ook een beetje een idealist en blijf geloven dat oprechte/onvoorwaardelijke liefde bestaat.. ook die tussen man en vrouw..de vraag is..kom je hem tegen en herken je hem dan? En over welke regels ga je het hebben ...wil je een mens in zijn karakter veranderen..die voorwaarden? of gaat het puur om praktische zaken?
En is trouw niet altijd een belofte..tegemoetkoming? of is trouw een voorwaarde? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:52
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Gelukkig zeg je het van jezelf |
Dat heb ik ook maar van horen zeggen, Josina...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:43
|
|
|
MARIAN519 schreef: | 3.22 uur..en jij begrijpt er niets van? Zijn er ook ...ongeveer... vaste tijden dat jij slaapt? want hier begrijp ik...helemaal ..niets van. |
Neen, ik begrijp er niets van. Ik was zelfs al een uur eerder op de site en toen was iedereen ook al weg.
Ik had trouwens al geslapen. Vroeg gaan slapen is ook vroeg ontwaken. ik wil het ook wel graag anders maar dat lukt dus niet...maar ik ben wel lief en dat lukt andere dan weer niet om dat te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:39
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Half elf...en mn hulp is er nog niet. Ligt nog te slapen in haar bunker denk ik. 'k Ga het wel weer verder alleen doen |
wie is die hulp dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 03:55
|
|
|
Volgens mij is een onvoorwaardelijke liefde tussen 2 mensen die voor elkaar kiezen niet mogelijk. Tijdens het huwelijk wordt op het gemeentehuis en of in de kerk een belofte uitgesproken. Ook in de Bijbel staat in de 10 geboden iets wat je niet mag doen. Ook dat is een belofte, een voorwaarden, die je stelt aan elkaar. Als we een liefje hebben gaan we zaken beloven en afspreken. Je geeft zelf als het ware een voorwaarde waar je je wilt aan houden. En je verlangt dat ook van je partner. Daar is niets mis mee want zonder duidelijke afspraken, voorwaarden, worden er geen grenzen aangegeven die toch wel belangrijk zijn voor een leven in harmonie.
Bij de kloosterlingen, missionarissen of andere hulpverleners zie je dan weer wel die onvoorwaardelijke liefde. Een liefde die niet verbonden is aan een lichamelijk relatie zoals je die wel ziet tussen 2 geliefden. De hulpverleners zien hun werk vanuit een goddelijkheid, noem het een roeping of wat dan ook. De mensen aan wie zij hulp bieden mogen zijn wie ze willen op zowel innerlijk als uiterlijk gebied. Zij, de hulpbehoevende, verdienen die liefde van bijvoorbeeld verzorging, opvang of wat dan ook. Bij elke abdij geldt de regel: je moet iedere gast ontvangen als het ware Jezus zelf die aanklopt. Ook hier wordt een onvoorwaardelijke liefde betuigt. Het is een dus een andere soort liefde dan die tussen 2 mensen die met elkaar een liefdesrelatie van man en vrouw aangaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 03:22
|
|
|
MARY052 schreef: | Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!! PFfffffffffff waar is iedereen?????
Mary |
inderdaad, ik ben er nu ook en er is niemand...ik begrijp er ook niets van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 03:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Kl...werk. Kleurwerk? |
Het kan ook 'kleuterwerk' zijn. Ik zou het ook niet anders weten waarvoor de 'kl...' staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 19:14
|
|
|
MARIA576 schreef: | Frank, ik wil NIEMAND een schuldgevoel aanpraten. Ik heb alleen aangegeven de serieuze onderwerpen te missen op het forum. En ik heb een oproep gedaan voor nwe onderwerpen omdat ik zelf niet zo'n ster ben in het bedenken van onderwerpen. Ik gun ieder zijn of haar eigen plekje op het forum maar dan mag ik toch ook zeggen wat ik er van vind? Blijkbaar, gezien de reakties, ben ik niet de enige die er zo over denkt. En ja, het is zoals Annette al eerder schreef: een serieus onderwerp zakt al gauw weg naar beneden omdat er niet meer gereageerd wordt en dat is jammer. |
Maria, ik zeg ook niet dat je iemand een schuldgevoel aanpraat hoor. Maar soms verstilt het gesprek gewoon op de serieuze onderwerpen. Dat is nu eenmaal zo. Soms kan men doodgewoon niet blijven doorpraten over iets.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 18 augustus 2011, 03:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 17:27
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Vlechten met breinaalden |
Laat maar Josina... Herman is nog jong en moet nog veel leren. Gelukkig heeft hij ons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 17:26
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Met breinaalden |
Volgens mij heb je al evenveel kaas gegeten van vlechten als van mummies kweken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 17:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Idd hier kan ik me bij aansluiten ook ik ben de laatste tijd melig bezig maar reageer ook op serieuse topics maar op een gegeven moment ben je daarmee klaar en ik weet zo ook geen onderwerp aan te dragen |
Het is zoals ik al eerder schreef: je moet plots op een interessant onderwerp vallen door middel van een gebeurtenis of door de actualiteit. Natuurlijk is het ook fijn om eens over ernstige zaken te schrijven maar we kunnen ze niet zomaar uit onze mouw schudden.
Anderzijds is het ook zo dat er topics zijn waar er geplaagd en gelachen wordt. Topics die er voor ontstaan zijn. Het zou dus sneu zijn moesten we die niet meer gebruiken omdat er ons een schuldgevoel aangepraat wordt. Ik zeg niet dat men dat doet maar op de duur zou het wel kunnen zijn dat we er niets meer durven plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 17:13
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HANNAH810 schreef: | laurier? taxus en buxus hebben nl geen groot blad... |
Ik zal effe tussen mijn foto's kijken of de heg er op staat...het is niet wat je noemt hoor..denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 17:10
|
|
|
HANNAH810 schreef: | liguster, frank? |
Neen Hannah dat is het niet. Ze noemen het nog anders. Het is een groen blad...neen een blad is het niet zoals laurier of zo. Sommige stukken zijn ziek en zijn nu bruin...potjandorie, nu heb ik het zo dikwijls gehoord maar ik vergeet het steeds. Sommige stammen zijn te dik (4cm) voor een hegschaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 15:30
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dan ben je zeker te laat. ADVIES:
Wekelijks snoeien |
Ik heb zo 'geërfd', Herman...nu moet ik zo'n ding gaan huren voor enkele dagen en dat is ook weer een smak geld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 15:28
|
|
|
MARIA576 schreef: | Wat mis ik het: een goed, degelijk onderwerp op het forum van C.M! Ik kom eigenlijk alleen nog maar oppervlakkige, 'lollige' onderwerpen tegen en ik zie ook voortdurend dezelfde mensen die hierop reageren. Niets mis mee, begrijp me goed. Toch was het juist één van de charmes van C.M: die, soms stevige, discussies. In elk geval voor mij een reden om lid te zijn van deze site. Nu pieker ik me suf.....om een leuk, goed onderwerp te vinden maar ik moet toegeven dat dát niet mijn sterke kant is! Ik ben zóóó niet goed in onderwerpen verzinnen! Wie o wie kan dat wél? Wie heeft er een leuk, boeiend onderwerp? Zijn er mensen die best graag eens een onderwerp aan zouden willen snijden waar we met elkaar de tanden in kunnen zetten, maar het tot nu toe nog niet gedaan hebben? Please....do! Ben ik de énige die dit zo ervaart of is het gewoon 'komkommertijd' op C.M? |
Het is niet zozeer iets dat met verzinnen te maken heeft. Soms biedt de actualiteit of een plotse gebeurtenis bij één van de leden een interessant topic. Daarnaast heb je dan ook nog dat van de meer dan 2000 leden er maar enkele wat schrijven en een gedeelte alleen leest en dat er ook leden zijn die geen zier om het forum geven. Het is dus komkommertijd. Waar komt die uitspraak eigenlijk vandaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 15:22
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Frank heeft geen tijd om dit te beantwoorden. Hij reist door heel Nederland om heggen te knippen |
Frank zit gewoon thuis...ik moet ook een heg snoeien maar heb er een kettingzaag voor nodig. Zo dik zijn de stammen al van die dinges, ik ken de naam niet van dat heg-gedoe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 15:20
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Weet het niet hoor Frank ...maar je bent wel heel populair. |
ja populair om te lastige klusjes te doen of om geplaagd te worden. Maandag was ze jarig maar denk je dat ze vroeg ik of ik taart kwamen eten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 12:54
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hij heeft timmermansogen, hij kan heel nauwkeurig knippen |
Inderdaad, timmermansogen...in het ene oog zit een splinter en in het andere oog een balk Dus knippen gaat niet zo goed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 08:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ach...je hebt gelijk... Maar weet je wat het is??? Heel veel mensen ken ik hier niet en heb ik ook niet eens gekeken wie er nu uit Belgie komen en wie niet!!! Ja..ik woon in Zeeland. Ook over de Zeeuwen zal het laatste woord nog niet gezegd zijn. (We wonen in een achtergebleven gebied??) En dat gehakketak( ook al meent men het niet) en de flauwe grappen over de Belgen vind ik wat afgezaagd worden... Kom met een zinnig woord mensen. En weten we niets meer te zeggen,(kijk de topics maar na) zetten we een poppetje neer... Of ik niet tegen een grapje kan? Ja hoor...dat wel. |
Zeeland, jij kent mij toch??? Wel ik ben een Belgje...en zie eens ik ben niet dom en ik ben zelfs heel braaf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 08:12
|
|
|
TINK100 schreef: | en zelfs toen nam je em niet!!! pas door ingrijpen van Mars nam je de kip aan en at em op....tsssssss |
erg hé??? Tja, zo ben ik wel een beetje. Ik was wel blij dat jullie aandrongen om te proeven....
later op de avond heb ik zelfs 2 ge-BBQ-de worstjes van Hannah gepik...die lagen daar toch zo maar te liggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 01:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een domme vraag.... En die domme vraag...heeft gewoon geen antwoord nodig... |
Op een domme vraag kan je best een slim antwoord geven, Zeeland...
|
|
Naar boven |
|
|