Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 23:24
Onderwerp: Winterwandeling Drenthe Januari
|
|
|
Weer in de mooie bossen bij het Nije Hemelriek en Boomkroonpad.
21 januari Yelnin Bert Chatuliem Billy
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op vrijdag 6 januari 2012, 00:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 21:14
Onderwerp: Ik ben Hetero.
|
|
|
ik ben ook hetero en ben het ook van plan te blijven mijn broer daarentegen is homo en ik ben trots op hem de kerk heeft hem veel leed aangedaan en daar ben ik helemaal niet trots op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 21:00
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe denk jij dan over het opbouwen van een financiele buffer, voor als er zich onvoorzien grote kosten aan zouden dienen, momo? |
eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening en maak ook gebruik van de voedselbank nee, geen huurschuld ed, geen onverantwoord koopgedrag ben gebruikt door een pathologische leugenaar en oplichter die inmiddels weer in detentie heeft gezeten maar gewoon doorgaat en ik ben 1 van zijn vele slachtoffers
maar ik ben voor het principe van: een gedeelte sparen een gedeelte weggeven een gedeelte voor jezelf
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:48
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
heb mijn abbo wel verlengd mooie aanbieding gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:45
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Allereerst, ben toch weer terug.
En mijn slechtste moment?
Dat ze bij het gkb niet kunnen rekenen.
Krijg nu een maandbedrag. Heb gevraagd of dat in weekbedrag veranderd kon worden. Ja kon wel maar dan zou ik op kwartaal basis 120 euro minder krijgen. Maar gauw weer op maandbedrag laten zetten, pfffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 17:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig is er ook nog een leven buiten CM he? Misschien net zo belangrijk moet je maar denken..... |
Schrale troost
Maar God heeft al voorzien. Dus ik mag nog ff een poosje blijven yoeghee!!! Ben ik heel blij mee.
Enne, ik heb een heel fijn leven buiten cm dus geen klachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 09:14
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
MARISKA601 schreef: | .. h.. n..t. t. k...e.
...t .l.... ...r .r...n! |
Ik heb niet te klagen ...t .l.... maar dragen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 09:06
Onderwerp: film kijken
|
|
|
Iedereen die dit wil, kan het forum lezen. Ook als je geen lid bent van cm. Volgens mij word dan je foto niet getoond maar je naam staat er dan wel. Ik begrijp Ineke, dat jij een heel veilig leventje hebt maar dat geldt helaas niet voor iedereen. Daarom wil ik niet dat derden mijn echte naam kunnen lezen hier op cm. Snappie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 08:57
|
|
|
Slechtste moment van de dag is dat vandaag mn abbo verloopt en ik niet verleng, heb er de pegels niet voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:06
Onderwerp: Het beste van YouTube
|
|
|
MOMO697 schreef: | http://www.youtube.com/watch?[url]v=IJ8pu_OHz2Y&list=FLSWOLaYNMAnc6lxuCgDJbLA&index=1&feature=plpp_video | [/url]
geen idee hoe ik een link moet plaatsen hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:05
Onderwerp: Het beste van YouTube
|
|
|
MOMO697 schreef: | http://youtu.be/IJ8pu_OHz2Y |
http://www.youtube.com/watch?v=IJ8pu_OHz2Y&list=FLSWOLaYNMAnc6lxuCgDJbLA&index=1&feature=plpp_video
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 16:02
Onderwerp: Top 100
|
|
|
Bijbelvers Top 100
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25925
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 01:25
Onderwerp: Bekering en behoudenis
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik denk dat je dan te ver door slaat. Ook bekeerde christenen mogen rijk zijn, want God maakt de ene rijk en de andere arm en een ieder zal dan tevreden moeten zijn met het deel wat God hem/haar geeft. Ik denk dat dit meer bedoeld is als waarschuwing hoe we met onze 'rijkdommen'omgaan. Als een ander iets mist, en wij kunnen dat kwijt, dan geef je dat aan een minder bedeelde, maar het kan niet zo zijn dat we al onze goederen maar weg moeten geven. We moeten er verstandig mee omgaan, meer niet. Het totaalplaatje is belangrijk denk ik. Zowel de armenzorg als we iets missen kunnen als de stille tijd, gebed, en christelijke levenswandel, zodat een niet christen door je gedrag jaloers wordt op jouw christen zijn. |
De eerste gemeenten zijn tegenwoordig dus niet meer als voorbeeld op de punten waar we het niet mee eens zijn ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:37
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Wil je aanraden het boekje Het kruis, je kunt er niet omheen van Derek Prince eens door te lezen.
Zonder kruis, geen nieuw huis
In Jezus naam
Amen |
Dank je wel voor de tip. Die heb ik idd nog niet. Wel andere boeken van Derek Prince.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:59
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Als je mn salaris op tijd overmaakt zal ik hem op tijd verlengen voor je, oke? |
Krijg je ook nog betaald voor het wassen van die sokken ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:53
|
|
|
"Wie zich niet bekeert, zal verloren gaan"
"Toen Jezus begon met prediken, zei Hij tegen de mensen: "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen". Toen de apostelen begonnen met prediken, zeiden zij tegen de mensen: "Bekeer u en laat u dopen". De laatste jaren heb ik steeds meer gelezen en gehoord van voorgangers in Amerika die zich zorgen maken om de prediking in de evangelische beweging. Klinkt deze duidelijke oproep tot bekering nog wel in onze kerken? Zij spreken over het zogenaamde ‘easy believism’. Dat zouden we kunnen vertalen met ‘het gemakkelijke geloof’." Dat schrijft Oscar Lohuis in het Zoeklicht.
"De Amerikaanse evangelist Paul Washer zegt dat door deze zeer oppervlakkige voorstelling van zaken, van wat het inhoudt om christen te worden, massa’s kerkmensen leven in valse gerustheid en op weg zijn naar de eeuwige verdoemenis, ondanks het feit dat zij regelmatig in de kerk zitten. De reden daarvan is dat mensen dan misschien wel een soort belijdenis van geloof hebben gedaan, maar niet tot bekering zijn gekomen."
Oscar Lohuis: "Ook wij moeten oppassen dat we niet goedkope genade prediken. Jezus heeft duidelijk gezegd dat iedereen van tevoren de kosten moet berekenen. Bekering betekent honderdtachtig graden omdraaien. Terwijl je voorheen voor jezelf leefde, voor je eigen genot en je eigen eer en je eigen dingen, ga je voortaan voor God en voor je naaste leven. Zonder de bekering is er geen sprake van echt geloof. Er moet een verandering in het hart plaatsvinden, waardoor je de zonde gaat haten en een verlangen naar God en een heilig leven krijgt. Als dat niet is gebeurd, kun je het Koninkrijk van God niet binnengaan. En Jezus spreekt ook over breken met het kwaad en niet meer de duisternis liefhebben, maar komen tot het licht en goede werken gaan doen (vers 19-21). Jezus laat daarmee zien dat gaan geloven ook inhoudt dat je je bekeert. Op veel andere plaatsen is de Bijbel duidelijk: wie zich niet bekeert, zal verloren gaan. Alleen maar Jezus ‘Here, Here’ noemen is niet genoeg."
"Daarom moet er een duidelijke en een krachtige oproep tot bekering klinken in de prediking. We mogen niet afzakken tot een vooral therapeutisch gekleurde boodschap, zo van ‘Jezus kwam om jouw pijn te verzachten en je wonden te genezen’. Er was zo duidelijk een werking van Gods Geest waar te nemen. Jonge mensen zitten niet te wachten op een zoetsappige boodschap waardoor zij alleen maar over de bol worden geaaid. Toen dacht ik: 'Klinkt de bekeringsoproep eigenlijk wel in onze eigen kerken en in mijn eigen prediking?' Want alleen als we de boodschap van Jezus en de apostelen brengen, zal het de Heer welwillend zijn om Zijn Geest opnieuw over ons uit te storten," aldus Lohuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:52
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En als je, jezelf niets geeft |
Erika zegt heel duidelijk: naar gelang je kan dus jezelf niet tekort doen. Maar als je je naaste liefhebt als jezelf dan is daar geen onderscheid in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:57
|
|
|
Eh eventjes voor de goede orde. Het plaatsen van dit topic en uitslag van onderzoek is niet bedoeld om reformatorische kerken of mensen naar beneden te halen. Als je niet geeft met een zuiver hart, kan je nog zoveel geven maar voor God heeft het dan totaal geen waarde. En idd, het ging hier in het onderzoek helemaal niet om kerkelijke bijdragen. Maar om goede doelen. Stukje medemenselijkheid. En dat kan via geld, of andere bijdragen. Wel staat er dat de meesten giften doen via de kerk of gemeente. Ik voel me niet aangesproken door dit onderzoek maar k vond het wel een goed stuk om te plaatsen en een discussie op gang te brengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:31
|
|
|
Wanneer gij dan aalmoezen geeft, laat het niet voor u uitbazuinen, zoals de huichelaars doen in de synagogen en op de straten, om door de mensen geroemd te worden. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 3 Maar laat, als gij aalmoezen geeft, uw linkerhand niet weten wat uw rechter doet
altijd de context lezen waarin het geschreven staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Juist! En wat moet het betekenen?? Denk dat het toch ook aan de inkomsten van de mensen ligt?? |
zouden evangelischen dan hogere inkomsten hebben? misschien moeten ze daar dan ook es onderzoek naar doen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:17
Onderwerp: beroepskeuze en scheiding
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je niet per definitie een slechtere opvoeding hoeft te hebben als je naar de dagopvang gaat. misschien krijg je er ook wel heel zelfstandige kinderen door en als je als kind niet beter weet? Het was vroeger niet mijn keus maar dat is weer een heel ander verhaal........maar om nu te suggeren dat je het als kind niet goed hebt?????? |
wat kinderen er in ieder geval leren is discipline en duidelijkheid wat ik er heb gemist is een stukje intimiteit daar is geen tijd en geen ruimte voor en het is mijn mening dat dat voor een kind niet goed is ik mag toch zekers wel een mening hierover hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:04
|
|
|
Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?
Heb mijn info ff verwijderd omdat mijn linkerhand erachter kwam wat mijn rechter deed.
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op donderdag 24 november 2011, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:01
|
|
|
Evangelischen geven meer dan refo's
Niet eerder werd er zo’n breed onderzoek onder christenen gedaan naar hun geefgedrag en hun leefstijl. TNS-NIPO heeft de verschillende kerkelijke groepen in het onderzoek – waar op onderdelen soms saillante verschillen tussen te ontdekken zijn – vergeleken met de opinie van de gemiddelde Nederlander als het gaat om deze thema’s. Opvallend: met een gemiddelde donatie van € 97 per maand zijn charismatisch evangelische christenen de gulste gevers, maar ook de andere stromingen doneren beduidend meer geld per maand aan goede doelen dan de gemiddelde Nederlander, die niet verder komt dan € 16 per maand.
Gemiddelde uitgave per maand Gemiddelde Nederlander: €16,- PKN: €32,- Gereformeerde Bond: €62,- Hersteld Hervormde Kerk: €44,- Gereformeerde Gemeenten €56,- Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt): €74,- Christelijk Gereformeerde Kerk: €53,- Nederlands Gereformeerde Kerk: €79,- Charismatisch/pinkster evangelisch: €97,- Baptistisch: €70,- Overig evangelisch: €82,-
Er zijn verschillende redenen denkbaar om wel of niet te doneren aan ontwikkelingsorganisaties. Veertien van die redenen werden voorgelegd aan de respondenten, met de vraag om aan te geven welke vijf redenen (in welke volgorde) het beste aansloten bij hun eigen gedachten hierover. De gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan blijkt de meest aansprekende reden om te doneren. Vooral de Gereformeerde Gemeenten en in iets mindere mate de Gereformeerde Bond en Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt zijn gevoelig voor dit argument. Bij de PKN en zeker de gemiddelde Nederlander slaat deze gelijkenis echter beduidend minder aan.
De belangrijkste reden om niet te doneren is bij alle groepen de angst dat het gedoneerde geld niet goed terecht komt, hetzij doordat het wordt uitgegeven aan salarissen en kantoren in Nederland, hetzij omdat het in het ontvangende land in de zakken van corrupte leiders verdwijnt. Ook haken veel respondenten af als wordt geprobeerd op hun gevoel te werken om zo geld te laten geven. Opvallend is dat leden van de Gereformeerde Gemeenten daar beduidend minder moeite mee hebben en relatief hoog scoren op de reden ‘Als ik geen geld doneer, zullen die arme kinderen doodgaan van de honger’, bij uitstek een reden die inspeelt op gevoel.
Ongeveer 38% van de Nederlanders is het eens met de stelling ‘Het is goed dat het huidige kabinet bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking’. In enkele recente onderzoeken van TNS NIPO lag dit percentage zelfs nog hoger. Onder Bijbelgetrouwe christenen ligt de steun voor deze bezuinigingen echter lager – binnen vrijwel alle stromingen is het percentage tegenstanders ruim groter dan het percentage voorstanders. Daarnaast blijkt dat Bijbelgetrouwe christenen meer vertrouwen hebben in kleine dan in grote ontwikkelingsorganisaties en ook meer vertrouwen hebben in christelijke ontwikkelingsorganisaties dan in andere ontwikkelingsorganisaties.
Bijbelgetrouwe christenen', zoals het rapport de onderzochte doelgroep omschrijft, besteden tussen de 40% en 50% van hun donaties via de kerk of diaconale hulp.
24-11-2011 | auteur: Rik Bokelman | copyright: www.cip.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 18:37
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
[quote=PIETER649] Afgesloten vuiltjes uit het verleden... onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mannen in nederland weleens vast hebben gezeten, maar niemand kent een ex-bajesklant. quote]
ik ken em wel en ben heeeeeeeeeeeeeeeel blij dat ik nooit met hem ben getrouwd. had hem wel hier op cm ontmoet trouwens. hij had de tip gekregen om hier es rond te kijken. naieve mutsen genoeg. hoop dat niemand zich aangesproken voelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 18:28
Onderwerp: beroepskeuze en scheiding
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik geef mijn oppaskindjes dezelfde opvoeding als ik dat mijn eigen 4 kids gedaan heb...ik was er als ze uit school kwamen, ze konden hun verhaal kwijt, en het zijn allevier zelfstandige, waardevolle mensen geworden. Liefde en aandacht Maris, dat is zo belangrijk als ze zo klein zijn. Op zo'n "legbatterij" voor kinderen krijgen ze dat niet....op tijd fruit...op tijd eten...maar 3 leidsters op 25 kinderen??? |
Helemaal met je eens. Heb gewerkt als gastouder en heb stage gelopen op een kinderdagverblijf. Is absoluut niet te vergelijken. Maar zelfs als gastouder kun je soms teveel de ouder moeten vervangen. Het kleine meisje dat als 3 jaar oude baby gedurende vier volle dagen bij ons kwam, sprak eerder mijn naam uit dan dat ze "mamma" zei.
|
|
Naar boven |
|
|