ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 01:14
BerichtOnderwerp: Japan

CHATULIEM619 schreef:
In dit geval niet, want het gaat om de kernvraag of God ons kwaad wil doen...

Ik ga er vanuit dat God het goede met de mens wil... dus heb het dan ff niet over Japan idd. wat m.i. niet getroffen is omdat God ingreep (al liet Hij het wel toe, maar dat is iets anders), maar ik had het eerder over je eigen persoonlijke leven.
was daarom idd. beetje offtopic... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:08
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...beweer jullie nu dat Cross met mensen gaat gooien. Ik bedoel met vrouwen gaat gooien??? Hij is potjandorie voor niets beschaamd die grote kerel... Knipoog smiley

hahaha... wie had het nu eigenlijk over salamanders gooien... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 18:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

WILLEMIJN232 schreef:
Ze zijn alletwee al uitwonend hoor......maar inderdaad de één reist voor zijn werk de hele wereld rond en zit regelmatig in gevaarlijke landen en de ander vind het leuk om de hele wereld rond te trekken.......... Knipoog smiley
En dan hebben ze nog zo'n kneuterige moeder thuis die ze overal voor waarschuwt......wat ze vriendelijk glimlachend aanhoren maar verder niets mee doen....... Verraste, verbaasde smiley en die inderdaad vergeet dat ze ook reislustig is aangelegd........ Knipoog smiley

zo hee, en ben je zelf ook zo'n wereldreiziger ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 17:15

LISA610 schreef:
Met Jasmyn wordt niet gegooid.. laten we dat op voorhand even duidelijk stellen, anders gaat ze straks niet eens meer mee... moet ik alleen vanuit Friesland naar Ede rijden Clown smiley Clown smiley Clown smiley

haha Lisa, dat 'gooien' was Franks idee... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 17:03

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...als je met salamanders gaat gooien klaag ik je aan bij Greendinges... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

pas maar op... hij kan ook nog met jasmijntjes gaan gooien... Clown smiley

of kersjes... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 27 maart 2011, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 15:09
BerichtOnderwerp: Een oude vogelkooi

CROSSROAD317 schreef:
Dit kreeg ik enige tijd geleden per mail, vond het zo leuk dat ik hem graag met jullie wil delen.

Een oude vogelkooi ...

Er was eens een man, genaamd George Thomas. Hij was dominee in een kleine stad in Engeland. Op Paasmorgen ging hij naar de kerk met een oude, roestige vogelkooi en zette deze op de preekstoel. Vele wenkbrauwen werden gefronst.

Dominee Thomas begon te vertellen.

Gemeente, ik liep gisteren in de stad, toen ik een kleine jongen zag met deze kooi in zijn handen.Op de bodem van de kooi zaten drie vogeltjes te bibberen van angst. Ik stopte en vroeg hem:"Wat heb je daar bij je, jongen?"

"Een paar oude vogels", zei de jongen. "Wat ga je met ze doen?", vroeg ik."Ik neem ze mee naar huis en ga er plezier mee maken", antwoordde hij. "Ik trek ze de veren uit en laat ze met elkaar vechten. Daar heb ik plezier in". "En als je genoeg hebt van deze vogels, wat doe je dan met ze?", vroeg ik hem. "O, we hebben een paar katten", zei de jongen, "en die houden wel van een vogeltje".

Ik was even sprakeloos en vroeg toen:"hoeveel wil je voor die vogels hebben?" Hij vroeg:"Waarom wilt u deze vogels hebben, meneer?'Ze zijn oud en lelijk en zingen niet eens". Opnieuw vroeg ik hem:"Hoeveel wil je er voor hebben?' De jongen keek me aan en dacht vast:"Die is gek", en zei: "Tien pond".

Ik betaalde hem tien pond en in minder dan geen tijd was hij verdwenen. Ik ben toen naar het eind van de straat gewandeld, naar een plantsoen met bomen. Ik heb de kooi op de grond gezet en de vogels vrijgelaten. Daarom die lege vogelkooi op de preekstoel. Toen begon hij aan zijn preek:

Op een dag waren satan en Jezus aan het converseren. Satan was net terug van een bezoek aan de aarde en pochte:"Ik heb net de aarde en alle mensen gekocht. Ik heb een valstrik gezet die ze niet konden weerstaan, en ik heb ze allemaal".

"Wat ben je van plan met ze te doen?", vroeg Jezus

Satan antwoordde:"O, ik ga plezier met ze maken! Ik ga ze leren hoe ze kunnen trouwen en weer kunnen scheiden, hoe ze elkaar moeten haten, en hoe ze elkaar moeten misbruiken. Hoe ze kunnen roken en drinken, ik ga ze leren hoe ze wapens en bommen moeten maken en hoe ze elkaar moeten vermoorden. Dus ik heb echt veel plezier met ze!"

"En wat ga je met ze doen als je klaar bent met hun?", vroeg Jezus.

"Oh, ik vermoord ze allemaal", zei satan trots

"Hoeveel wil je voor hen hebben?", vroeg Jezus

"Wat wil je met deze mensen", vroeg satan. "Ze zijn slecht, waarom wil je ze hebben? Ze haten je en ze spugen je in het gezicht, ze vervloeken en vermoorden je! Je wilt deze mensen niet!".

"Hoeveel", vroeg Jezus weer.

satan keek Jezus aan en lachte."Al je tranen en je bloed", zei hij.

Jezus zei: "DEAL", en Hij betaalde de prijs.

Toen pakte dominee Thomas de oude vogelkooi en liep de preekstoel af.

Is het niet erg eenvoudig om God de schuld te geven dat de wereld ten onder gaat? Is het niet droevig dat wij alles geloven wat de kranten schrijven en kwesties in de kiem smoren die de Bijbel stelt?

Is het niet droevig dat iedereen verwacht naar de hemel te gaan, terwijl ze niet eens in Christus geloven, nooit denken of spreken over hun geloof in God, of iets doen wat God van hen vraagt?

Is het niet beangstigend hoe sommigen zeggen:"Ik geloof in God", en toch satan volgen? Terwijl satan wel degelijk in God gelooft.

Wie willen we? The One who cares for you or the one who wants to destroy you?

..

mooi stukkie...
Sorry dat ik het nu pas lees... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 13:34
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?

DAVID923 schreef:
Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.

Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:

(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)

[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]

Alle delen staan er naast.

Enjoy

Ik snap de naam van het topic eerlijk gezegd niet zo.
Want of het nou daten is of dat je elkaar zoals vroeger gebeurde tegenkwam op een ontmoetingsplek, café of wat dan ook... daten is m.i. net zo bijbels als zoals je dat vroeger deed, mits je er serieus mee omgaat.
Als je er niet serieus mee omgaat en het maar als een spelletje ziet, gaat het niet om het begrip daten, maar wat je daar zelf voor gedachten bij hebt.
Ik heb zelf de behoefte aan serieuze dates/ ontmoetingen... en of ik daar nu een leuke man tref of een goede vriend of vriendin (ik ben namelijk met name op zoek naar leuke vriendschappen)... als de bedoeling serieus is, is er niks mis mee volgens mij.

Die man/ dominee is duidelijk tegen daten…
En begrijpt niet dat er wat veranderd is, zeker voor 40 jarigen als ik… ik kan wel leuk een café ofzo in stappen… en dan ? Allereerst zoek ik een christen… dat kan ik niet aan de gezichten zien (zie jij een etiket ?) en als ik bijv. mijn boodschappen doe en ik zou op zoek zijn, moet ik eerst goed kijken of die wel een ring heeft, immers de meeste mannen van mijn leeftijd zijn getrouwd…
Daarom vind ik daten een goede en handige manier om andere christen singles te ontmoeten.

Er zijn heel veel niet- naamchristenen die wel serieus met het geloof bezig zijn… ik ben er van overtuigd dat die veertig- vijftig jarigen deze preek niet nodig hebben, omdat ze weten wat te ver gaat…

Ik vind het heel jammer als er zo negatief over daten wordt gedacht… dat het er vroeger niet was betekent nog niet dat het slecht is… dan zou computeren ook slecht zijn, en mobiel bellen…
Het gaat niet om het daten, het gaat om hoe je er zelf mee omgaat En dat geldt ook voor 16 of 18 jarigen.
Jammer dat die man/ dominee het op deze manier brengt… als ik voorganger mocht zijn zou ik het in elk geval heel anders brengen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 27 maart 2011, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 13:01
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

WILLEMIJN232 schreef:
maar geloof blijft- hoe dan ook- een persoonlijk iets wat je zelf doet en beleeft......

Dat is waar Willemijn, maar ik zou het persoonlijk een gemis vinden als ik een partner zou hebben waarmee ik dit (wat voor mij het belangrijkste is in het leven) niet zou kunnen delen.
Ik zou daarom zelf niet met een ongelovige een relatie aan willen gaan, dan spreek ik over mezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 12:40

ANNETTE050 schreef:
Ja, dat is zo, maar er is een gevaar, dat je in die 'waarom' vraag kunt blijven hangen en dan heb je de kans vast te lopen en hierin verstrikt te raken.
Jezus uitte zijn pijn, maar daarna gaf Hij Zich over aan de Vader en beval Zijn Geest in de Handen van God. Hij bleef er niet in hangen.
Soms kunnen er ook situaties zijn, persoonlijk of zoals in dit geval met Japan, waar je m.i. beter de feiten kunt accepteren en actief aan de gang kunt gaan met de vraag of je ergens wat aan kunt veranderen, herstellen of hulp aanbieden ( in ons geval zal dat gebed moeten zijn).

Voor mezelf heb ik daar geen moeite mee.
Als je vertrouwen hebt in God mag je m.i. die waarom vraag best stellen...

Als jij vindt dat je die vraag niet moet stellen... blijf dan bij jezelf...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 27 maart 2011, 12:44
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:55
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik er vanochtend achter kwam dat ik niet meer goed tegen laat naar bed gaan kan.......Of zou het komen dat toen ik thuis kwam ook de klok weer gelijk een uur vooruit moest???????????? Engeltje smiley

Misschien last van een jetlag Willemijn ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:52

VISSER278 schreef:
Nou, ik was het helemaal niet vergeten hoor. Alleen ik had een foutje gemaakt. Had de klok een uur achteruit gezet ipv. vooruit.
Wil ik net naar kerk gaan , kom ik anderen tegen die de kerk net uit kwamen.
Ben ik ook maar naar huisterug gegaan. Knipoog smiley

Maar ik was wel heerlijk uitgeslapen. Lachende smiley

nee, ik ging er niet vanuit hoor dat je het vergeten was...
Maar op die manier kom je ook niet echt verder haha... ach ja, volgende keer beter... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:48
BerichtOnderwerp: Calvijn

CROSSROAD317 schreef:
Quote: Thomas
Gelukkig kiezen we tegenwoordig ook op basis van eigen inzicht en vrijheid.

Gelukkig dat er staat; met uw ganse hart.
Iemand die nog niet behouden is, kan niet met zijn ganse hart op God vertrouwen, die persoon kent God niet eens ....
Als God, door de Heilige Geest, iemand aanraakt, dan pas zal hij op zijn hart (gevoel) af kunnen gaan. En daar komt ook de Grootheid van God weer bij kijken, je hart (gevoel) en verstand zijn je door Hem gegeven om te gebruiken. Neem je Hem aan, hartezaak (gevoel) of wijs je Hem af, verstand. Maar je hebt een keus ....

Is het "voorbestemming" dat mensen tot geloof komen of is het een voorrecht dat je tot geloof komt.
Dat God Alwetend is, zegt niet dat Hij mensen heeft voorbestemd om Zijn kinderen te mogen worden ....
Is de Genade alleen voor een beperkte groep mensen, of is het een beperkte groep mensen die ervoor heeft gekozen om de Genade aan te nemen ....

Bij een enkeling in de bijbel zie je dat God de "vrije wil" wegneemt ....
Exodus 7:3 Ik zal ervoor zorgen dat de farao hardnekkig weigert, en ik zal in Egypte veel tekenen en wonderen verrichten......13 Toch bleef de farao onverzettelijk, hij wilde niet naar Mozes en Aäron luisteren, zoals de HEER gezegd had.
Exodus 12:29 Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee. 30 De farao, zijn hovelingen en alle andere Egyptenaren schrokken die nacht wakker, en in heel Egypte klonk een luid gejammer, want er was geen huis waarin geen dode was.

Mooie bijdrage Cross... !! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:44

DAVID923 schreef:
waarom moet je nu dat hele stuk kopieren als je er vlak onder je steun wilt betuigen? is erg irritant, want dan moet je veel verder scrollen en de treats worden langer dan nodig.

is maar een vriendelijke tip.

Wat mijzelf betreft, ik zou het juist verwarrend vinden als het er niet staat.
Nu weet je tenminste waar iemand op reageert en omdat de reakties niet altijd gelijk na de vragen komen vind ik de aangehaalde tekst waarop men reageert wel zo handig.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:34

MARIJAN072 schreef:
Bedankt, een aanrader om te doen! Lachende smiley Wie volgt? Knipoog smiley

Ik heb een C-factor van 58%, daar wordt het volgende aan toegevoegd...

Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

De uitslag wordt nog verder uitgewerkt, maar dat hou ik liever voor mezelf. Verlegen lachende smiley O.a. 'Katholicisme past je beter.' Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Knipoog smiley Wel interessant hoor.

Marijan, kan best leven met deze uitslag Knipoog smiley

Jammer, wilde die ook doen, maar ik krijg alleen maar "undefined" te zien... da's de enige keuze Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:26
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=Q6CK0Krm4rM

Misschien was deze link er al eens hier, vind deze erg mooi... daarom heb ik die ook op mijn profiel staan.
(Volgens mij zijn de beelden wat wazig, maar 't gaat mij vooral om de tekst)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 11:05

VISSER278 schreef:
Denk het niet. Maandag 7.00 uur ( zomertijd) , als ik niet vergeet de klok een uur te verzetten.

haha, ik denk er nu pas aan... tja, dat heb je met op tijd je bed in... Clown smiley

Mijn computer doet het trouwens automatisch, de tijd een uur te verzetten...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 27 maart 2011, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 10:59

ANNETTE050 schreef:
k weet het niet, maar is de 'waarom' vraag wel een goede vraag?
is het niet beter te vragen waartoe, wat kunnen wij doen?

Wat is er toch altijd mis met een "waarom" vraag ?
Was het niet Jezus zelf die zei: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten ?"
(En ik geloof dat Jezus hier op aarde was zonder enige zonde)

Ik zie niet in wat er mis is met een "waarom" vraag en die mag je m.i. gewoon stellen...
Als je maar beseft dat je het antwoord niet altijd krijgt... dat is aan God !!

Ps. 22:2 Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten...

Matt. 27:46 Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:27

THOMAS968 schreef:
Inclusief denken, Suzan, prima. Het is de titel van een boekje van de theoloog Boerwinkel, een calvinist die liet zien dat het dus ook anders kan.

Thomas

oke, wist niet dat dit een titel was hoor, die zin kwam ff in mij op na het lezen van enkele reacties hier... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:19

DAVID923 schreef:
Maak je nu een grapje? wil je het hebben over de Bijbel en theologie of gooise hoeren? (waar het hart van vol is...)

bemoei je dan AUB niet met een gesprek, en post die onzin elders.
Genoeg onzin topics elders op dit forum.

Deze sectie en de van Bijbelstudie is niet de plek voor jou reacties, naar mijn mening. Zo gaat een serieus gesprek oftopic.

sluit mensen niet uit, maar sluit mensen in... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:18

MARIJAN072 schreef:
Dat is vervelend, Visser. Sterkte! Knipoog smiley Houd moed, want het komt er vast een keer aan.

Hmm.......mijn weekend is een uurtje korter, dat zal ik maandagmorgen merken zeg. Twijfelende smiley

ja idd. die klok die van het weekend een uurtje vooruit gaat...
Sterkte alvast Marijan... !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:09

JAN786 schreef:
Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.

Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt.
Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen.
De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!

Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.

Psalm 104 zegt in vers 29:
Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand,
neemt U hun adem weg, zij geven de geest
en keren terug tot hun stof. (HSV)

oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil...

En dat(gene ik bij jou vetgedrukt heb,) klopt dus niet...

God wil niet dat er mensen verloren gaan (2 Petrus 3:9), en toch gaan er mensen verloren... !!
Er zijn zoveel dingen overigens die God niet wil... verkrachtingen, mishandeling enz. enz.

Ik kwam een zin tegen die ikzelf wel erg mooi vind: "Oppervlakkig gezien denk je dat Gods liefde ver te zoeken is als je al die ellende ziet in de wereld. Maar als je even dieper nadenkt, begin je te beseffen dat het juist zijn liefde is die Hem er nog van weerhoudt om in te grijpen...."

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 25 maart 2011, 19:11
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:32
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.

JAN786 schreef:
Als dit waar is dan is God dus afhankelijk van de keus van de mens?
Arme God. Hij wil iemand zalig maken, maar dat kan niet omdat de mens niet wil... Is dat vrije genade?

Toen ik mij leerde kennen en begon te zien dat er in mijn hart leeft waarin anderen zich uitleven in deze wereld ben ik tot de conclusie gekomen dat als alle mensen zondig zijn, het Gods vrije keus is om een mens te behouden zonder aanzien van een persoon.

Paulus schrijft in de romeinen brief dat er niemand is die God zoekt dus als een mens wel zoekt naar God kan dat alleen maar het werk van God zijn in die persoon. Dus geen wilsbesluit van een mens. God werkt de wil!
God zorgt ervoor dat een mens besluit te geloven.

God verdoemt niemand want de mens heeft zichzelf verdoemt. Maar vanwege Zijn eer en glorie heeft Hij mensen uit die verdoemde massa uitgekozen om zalig te worden en straks bij Hem te zijn...

sorry hoor, maar God heeft mensen gemaakt met een vrije wil...
Hij heeft toch geen robotjes gemaakt ?

En bovendien... als ik om mij heen kijk zijn er talloze mensen die het niet willen aannemen... dus...
En liefde is geen liefde als het niet uit vrije wil is volgens mij.

God is niet zomaar afhankelijk van de keus van de mens... ik geloof dat Hij hiervoor gekozen heeft.
God wil niet dat er mensen verloren gaan... en toch gaan er mensen verloren... omdat liefde zich niet laat dwingen.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 25 maart 2011, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 13:16
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Gefeliciteerd met je verjaardag Herman...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 25 maart 2011, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 13:07
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Tot straks madelief Clown smiley
Veel plezier op je nieuwe stekkie...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 10:12
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?

LISA610 schreef:
Tja ik geloof dat hier niet direct iets over in de Bijbel staat (wie het wel weet vult me maar aan), maar misschien volstaat logisch nadenken hier wel gewoon. Let's face it: wat moet een man doen om voor nageslacht te zorgen... en wat moet een vrouw doen om voor nageslacht te zorgen... Juist beiden hebben gemeenschap.. Als God het wil en er vervolgens een zwangerschap ontstaat, is de vrouw 9 maanden zwanger, hormonen gieren door het lijf, moet vervolgens "even" bevallen.. daarna nog meer hormonen door het lijf.. tot het hele lichaam weer is uitgezwangerd, wat gemiddeld ook 9 maanden duurt + de periode waarin borstvoeding is gegeven.

Kortom: fysiek gezien is het zorgen voor nageslacht voor een vrouw gewoon zwaarder dan voor een man. En nee hoor.. ik bedoel daarmee niet dat wij vrouwen zielig zijn ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat God juist daarom voor vrouwen een leeftijdsgrens heeft getrokken die vele malen lager ligt dan die van de man. Volgens mij heeft God daar hele goede bedoelingen mee gehad.

En terwijl ik dit schrijf, bekruipt me toch weer een heel dubbel, bijna verdrietig gevoel als ik denk aan mijn broer en mijn allerbeste vriendin. Leg hen maar eens uit dat het een bedoeling heeft gehad dat ze ongewenst kinderloos zijn gebleven... Mij vriendin is vijf keer zwanger geweest dankzij medisch ingrijpen.. maar helaas is het alle vijf keer uitgedraaid op een miskraam... sorry, maar dan kan ik niet zeggen dat dit een bedoeling heeft hoor.. dan kan ik alleen maar een arm om haar heen slaan, meehuilen en zeggen dat ik er ook geen snars van begrijp, maar wel weet dat God haar verdriet kent en haar graag wil troosten... zelf voelt ze dat even niet meer... De pogingen zijn nu opgegeven, maar de pijn, het verdriet en het onbegrip zijn nog vers.

hehe, dat mis ik nou zo in dat hele verhaal...
"God die er een bedoeling mee zou hebben" ? nou, ik geloof echt niet dat je dat in alle gevallen zo kunt stellen.
Ik had zelf heel graag kinderen gewild... maar de omstandigheden waren nu eenmaal zo dat de tijd ervoor niet goed was... en nu de tijd wel goed zou zijn, ben ik eigenlijk al te oud... (bovendien ben ik van mening dat een kind recht heeft op zowel een moeder als een vader, en vind ik een goede relatie belangrijker als het krijgen van een kind).
En idd. Lisa, ik geloof ook dat God hierin met een mens meevoelt... degene troost. Hij weet immers als geen ander hoe dat gemis is.

Het moeilijkste om te horen vind ik als mensen om je heen zeggen dat het Gods bedoeling zou zijn...
Ik vergelijk het wel eens met Jozef, die in de put is gegooid. Niet God maar Josef broers gooiden hem in de put, ook al deed God het meewerken ten goede, dat wel... en zo geloof ik ook dat gebeurtenissen niet altijd de bedoeling zijn... maar dat God wel zorgt voor een goede afloop, en onder goede afloop versta ik dan niet een mooie auto, een koophuis en een hoop geld, maar dat je als mens daar terechtkomt waar je tot je recht komt, zoals God je heeft bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:58
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.

HANNAH810 schreef:
en toch; als dat aanpakken niet wil lukken, zoals bij de man met de verdorde hand, zie je dat de Heere Jezus zegt; strek uw hand uit!

dus bij onmacht van de man met de verdorde hand, geeft de Heere Jezus de verdorde hand zelfs nog de kracht om zich uit te strekken.

Toch is het kiezen volgens mij Hannah, net zoals een man en een vrouw die met elkaar getrouwd zijn elke dag weer voor elkaar kiezen...
Ik vind dat er soms te gemakkelijk vanuit wordt gegaan...het is ook wat wij er mee doen; het is en blijft een relatie met God... en nee je hoeft m.i. niet bang te zijn, want je mag vertrouwen, maar de mens heeft wel degelijk ook zelf een aandeel daar in , ben ik althans van mening.

En nog iets... ik hoor over een plan en dat alles al vast zou staan... ook daarin is de weg die God met ons mensen gaat een relatie.
Als alles al vast zou staan was het volk uit Egypte weliswaar verlost en weggetrokken uit de slavernij maar was het nooit in het beloofde land aangekomen... immers Mozes' gebed was het dat God van Zijn oorspronkelijke plan afzag... Mozes die God er ook op wees dat Abraham een talrijk nageslacht zou krijgen... en het volk in het geval dat God zijn oorspronkelijke plan zou uitvoeren, slechts was weggetrokken uit het slavernijland Egypte, maar er dan niet verteld kon worden dat God hen ook gered had.
Wat een bijzondere gebeurtenis, en wat mooi om te lezen dat God zo met Mozes wilde omgaan...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 24 maart 2011, 16:06
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:42

MARIJAN072 schreef:
Je hebt gelijk hoor, Suus. Eigenlijk heb ik geen klagen. Knipoog smiley Maar 'k vond het verschil wel heel groot.

dat is (vaak) ook zo... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:35
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?

SUSANNAH475 schreef:
Oeps, ik vind dat je met die stelling wel erg ver gaat hoor.
Dat kind wat geboren is kan er toch niks aan doen dat die moeder daarvoor kiest...???
Volgens mij zijn alle kinderen bij God welkom, het kan alleen zo zijn dat het niet op een verantwoordelijke manier (en/ of natuurlijke manier) verwekt is, zoals hier en dat is m.i. idd. niet de manier.

Even een kanttekening bij mijn eerder geplaatste reactie...
Er zijn stellen (man/vrouw) die op de natuurlijke manier geen kinderen kunnen krijgen, waarbij het soms wel lukt om buiten de normaal gesproken manier wel kinderen te krijgen... bijv. via kunstmatige inseminatie... als het zaad afkomstig is van de man van het stel is dit misschien geen natuurlijke manier te noemen, toch denk ik dat stellen, die jonger zijn dan 50 jaar en op deze manier toch een kind kunnen krijgen dat dit kan/ mogelijk moet zijn. Ook op deze manier kan het dan door meer medische kennis/ inzicht m.i. een geschenk van God zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIJAN072 schreef:
Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!

Mooi Marijan, heb die aantal keren beluisterd, terwijl ik m'n haren aan het kleuren was... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:04
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

CHATULIEM619 schreef:
In dat laatste volg ik je niet. Volgens mij is seks geen officiële gebeurtenis in de wet. Voor God is het zondig als men niet getrouwd is. En de stelling dat men dan voor God getrouwd is, is onbijbels. Bovendien zijn er voldoende voorbeelden van mensen die seks hebben zonder dat ze de bedoeling hebben met elkaar te trouwen. Je hangt er ook heel wat aan vast, vind ik.
Stel een kind van 16 wordt in een dronken bui ontmaagd door een wildvreemde. Zit ze dan haar leven lang eraan vast? Of in het geval van overspel, is de dader dan getrouwd met twee partners??? Ik denk dat deze leer daarom afgewezen moet worden en naar het rijk der fabelen verwezen moet worden. Heb in het pastoraat er teveel problemen mee gezien. Je veroordeelt de mensen nl. nog meer dan dat de bijbel het doet. De Bijbel geeft altijd een weg terug, deze leer niet.
Het huwelijk is niet de seksuele daad, maar de voltrekking. Ik begrijp ook niet waarom men dat zo gemakkelijk onder de tafel schuift. Als je bereid bent met elkaar naar bed te gaan, waarom wil je daar niet officieel van getuigen? Als je niet bereid bent die weg te gaan, ben je er niet aan toe om met elkaar naar bed te gaan...

Is het ook wel eens bij je opgekomen dat er 1 van de 2 heel serieus mee bezig kan zijn, terwijl de ander besluit om er mee te kappen ?
Ik ben het wel met je eens dat je (om die reden) voorzichtig moet zijn... soms kun je vantevoren niet weten hoe serieus de ander er mee bezig is... en dat kan ongelooflijk veel pijn met zich meebrengen als blijkt dat 1 van de 2 de relatie beeindigt...
Eerlijkheid lijkt mij hier het sleutelwoord... ik vermoed dat God daarom zo voorzichtig is met seks tussen een man en vrouw, omdat Hij als geen ander weet hoeveel pijn het kan doen als zoiets verbroken wordt...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 23 maart 2011, 21:06
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 71 Volgende
Pagina 17 van 71