Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 08:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Deze kant opgestuurd zeker? Het wordt hier behoorlijk donker |
We hadden juist ook weer bliksem en dat verstoord het draadloos internet. Het is dus weer regelmatig afsluiten en inloggen wat ik moet doen. De wereld is om zeep...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 08:37
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Moet jij nodig zeggen, jij gaat 's nachts in de kou buiten staan |
Tja, aangezien ik meer had verwacht van jouw gastvrijheid ben ik deze nacht maar hier gebleven. Gelukkig kon mijn Floshke mijn aanwezigheid wel waarderen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 26 augustus 2011, 08:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 08:31
|
|
|
TINK100 schreef: | voor de zoveelste keer de natgeregend, zoals aldoor gebeurd in de afgelopen dagen......gaat niks meer worden met de zomer...rollen zo de herfst in..... |
Tink, als het regent moet je niet in je hangmat gaan liggen.
Ze hebben gewoon een seizoen overgeslagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 08:08
|
|
|
Ondertussen is de regen er al, vergezelt van donder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 08:01
|
|
|
HERMAN388 schreef: | In Hoeven heeft een openlucht zwembad We kunnen Frank best in het water gooien Hij heeft nog vakantiepret |
Dank je wel Herman, je bent erg lief.
Ik ga dadelijk even buiten staan want aan de wolken te zien gaan we regen krijgen. Ik heb dus geen zwembad nodig om nat te worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 07:32
Onderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Er zit toch echt verschil tussen aangevallen en aangesproken voelen.
Jij schrijft dat je niet alle ziekteperikelen hoeft te weten en ik ben er een van die regelmatig iets schrijft over mijn ziekteproces. Vind je het dan gek dat ik mij aangesproken voel? Maar aangevallen voelen...absoluut niet!
En zoals ik al eerder schreef...je kunt mij mailen wanneer je je eraan stoort. |
Josina, je bent niet een persoon die alle gesprekken of topics naar je toe trekt. Je praat alleen over je gezondheid in bepaalde topics wanneer er een toevallige gelegenheid is. Daar is dus niets mis mee.
Ik geef toe dat ik afwijk van de vraag van Jolan maar het is ook wel eens goed om mensen te steunen die aangesproken worden en in de verdediging moeten gaan. Dit is een teken van solidariteit, het mee willen dragen van bepaalde zaken die al lastig genoeg zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 07:22
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.
Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen )
Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.
Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeid
Aan deze paragraaf zit ik me sinds gisteren al enorm te ergeren. Eigenlijk zeg je bijna of heel heel duidelijk: 'Hoepel op!'. Als je dan toch de moderator wilt spelen dan moet je ook consequent zijn en andere leden vernoemen in je terechtwijzingen. Annette is niet de enige die het opneemt voor een andere lid. Er zijn er nog die dat doen. Misschien zijn dat in jouw ogen sterkere mensen en noem je ze niet omdat je anders flink tegenwind krijgt. Je ziet ook dat er weer verschillende kampen zijn en dat het ene kamp meer voorrechten geniet dan het andere. Welnu, dat is een soort partijpolitiek waar je geen meter mee opschiet. Het is geen discussietopic schreef je of dat mag het niet worden. Welnu kijk maar eens goed rond op je forum. Vermaan hen ook zoals je dat hierboven deed met Annette. Als die personen dan ook hun teksten gaan verwijderen blijft alleen jouw openingsvraag staan.
Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.
Ook deze opmerking raakt kant noch wal. Kijk eens goed rond. Dan zal blijken dat je het als 'moderator' het toch maar lekker toelaat bij bepaalde personen. Erger nog: je steunt ze zelfs nog wanneer ze met citaten of dergelijke zaken het gedrag van iemand bespreken.
alle anderen, en ook bovenstaanden voor zover ze INHOUDELIJK hebben gereageerd: bedankt! |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 26 augustus 2011, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:27
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNE589 schreef: | Frank, wat ben jij een mopperkont, zou haast een grote vogel naar je toesturen. |
nooit kan ik wat goed doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Pas maar op dan...wanneer je vannacht weer op wacht staat buiten |
Wat heerlijk weertje hebben we hier toch in Hoeven. De zon is er nog steeds. Het is echt aangenaam om buiten te zitten terwijl ik dit schrijf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Komt het hier ineens met bakken naar beneden |
Ik denk dat jij in het regenwoud van Nederland woont...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:35
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Komt het hier ineens met bakken naar beneden |
Wij hebben nog steeds heel mooi weer. Veel zon en het waait een beetje zodat het toch niet te warm. Heel aangenaam dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 15:11
Onderwerp: mop
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Twee nederlandse soldaten en 1 belgische soldaat willen drugs smokkelen over de grens. De eerste Nederlander sluipt over de grens. hij trapt op een takje en: kraaaaaaak.... de wachters komen uit hun huisje en roepen: wie is daar? woef woef, roept de soldaat. De 2e nederlander probeert het ook. hij struikelt over een boomwortel en: plofffff..... De wachters komen weer uit het huisje en roepen weer: wie is daar? woef woef roept de soldaat. Dan probeert de belg het. Hij stoot zich aan een tak en weer: kraaaak..... de wachters uit hun huisje en weer: wie is daar? Roept de Belg: nog een hond! |
kon je geen 2 Duitsers en 1 Nederlander in je mop gebruiken???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
|
|
|
ANNE589 schreef: | Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn. |
Ik probeer nochtans heel goed mijn best te doen om alles te begrijpen hoor...
En baai de wee: ik lust geen pindakaas en melk ook niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld). |
Chat, ik ben het me je eens dat er soms op serieuze topics flauw wordt gedaan. Zoals ik in het verleden al aangaf maak ik me daar ook schuldig aan. Soms gebeurt zoiets veel te vlug en dat zet anderen dan ook weer aan om naast de kwestie of flauw te gaan reageren.
Anderzijds is er een topic 'mop' die bedoelt is om moppen te plaatsen. Als er dan een mop staat die niet door de beugel kan wordt die luchtige topic weer gebruikt om hele stellingen of meningen weer te geven. Men gaat dus van het luchtige over naar het zwaardere genre. Wat ook weer niet de bedoeling is. Een topic moet het karakter bewaren waarvoor hij in het leven is geroepen.
Niet iedereen komt goed uit zijn of haar woorden. De gave van het gesproken of geschreven woord is niet iedereen gegeven. Toch hebben die mensen ook hun mening en vooral het recht om wat te schrijven. Als er dan nadien wordt gezinspeeld op schrijffouten werkt dit heel kwetsend en demotiverend. Zo bestaat dan de kans dat er een elitestatus in het leven wordt geroepen en dat mag ook de bedoeling niet zijn. Het is dus een aanvaarden en een aanpassing voor sommige onder ons.
Een serieuze topic moet er zijn. Meningen moeten gedeeld kunnen worden. Wat er echter gebeurt is dat men wanneer het men niet eens is met een mening van de andere persoonlijke aanvallen uitoefent. Dat is zo in het verleden al meermaals gebeurt. Men denkt dan ook een psychologische analyse te moeten maken van de andere en die dan op het scherm op te plaatsen. Zo gaat die serieuze topic weer helemaal aan zijn doel voorbij en ontstaat er weer een vete tussen bepaalde mensen. De CM-redactie krijgt dan weer enkele mails van ontstemde leden en dan wordt er door de schrijver van die klaagmail uitgekeken welke sanctie er volgt. Hoe zwaarder de sanctie hoe beter, denken sommige dan weer. Zo is men meer bezig om de andere een loer te draaien ipv van hem of haar te begrijpen wanneer die persoon een mening formuleert die slaat op het onderwerp van het topic.
Het is niet altijd makkelijk maar wanneer men het oneens is met iets moet men soms het onderwerp los kunnen laten. Niet alle onenigheid kan opgelost worden. Het vergt een beetje oefening maar een discussie moet een discussie blijven en niet een reden om een verbale oorlog uit te voeren.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 25 augustus 2011, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:01
|
|
|
Ook hier in Hoeven is de zon aanwezig. Een beetje fris maar dat geeft niet. Het moet niet altijd warm zijn .
Ook mijn wasmachine werd aan het werk gezet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 09:55
Onderwerp: Komkommertijd?!
|
|
|
Het feit is er alweer dat we weer gehakketak gaan krijgen zoals op zovele topics. Het wordt weer een welles nietes spelletje dat zodanig zinloos en demotiverend is. Aan beide kanten worden fouten gemaakt maar de vraag is dan hoe gaan we die fouten, ons gedrag, dan aanpakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 09:52
Onderwerp: De bijbel als absolute waarheid
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hoe zien wij de bijbel? Als absolute waarheid, of als een geschiedenisboek wat je niet al te letterlijk moet nemen?
Zelf zie ik de bijbel als het woord van God, dat geinspireerd is door de Heilige Geest. Omdat God niet liegen kan is naar mijn idee alles wat er in de bijbel staat volkomen waar. Het valt me op dat er mensen zijn die dit anders zien. Maar hoe kan iemand christen zijn en het woord van (zijn/haar)God in twijfel trekken?
Hoe zien jullie de bijbel? |
Dit is een vraag, geen overbodige vraag hoor, die al eerder aan bod kwam in verschillende topics. Een vraag die vele meningen en tegenstellingen kent. Afhankelijk tot welke christelijke stroming je behoort.
Ik geloof niet dat de Bijbel echt letterlijk woorden van God zijn. Het is een verzameling ervaringen van mensen die hun godsbeleving hebben verwoord. Dat verwoorden ging in hun eigen stijl met hun eigen woorden en vanuit hun interpretaties. Sommige hadden dromen of visioenen en gingen die nadien vertellen én verklaren. Je zou een droom of visioen wel letterlijk kunnen beschrijven maar de verklaringen zijn hun meningen, hun gedachtes die ze hebben verwoord al dan niet schriftelijk vastgelegd.
De Bijbel is niet alleen een geschiedenisboek. Dat zou heel onterecht zijn dat te beweren. Het geeft een beeld weer van hoe het vroeger was. In die geschiedenis zit een moraal die ons, christenen, voedt, leert hoe het moet of niet moet. Die geschiedenis zegt ons ook hoe mensen God ervaarde of niet ervaarde. Het biedt ons een terugblik op bepaalde levens van belangrijke mensen waar Jezus de centrale figuur is.
De Bijbel letterlijk lezen kan haast niet. Je botst wel eens op een allegorie. De tekst lezen, die eigenlijke een allegorie is of bevat, en die tekst dan letterlijk geloven of overnemen, mist dan zijn eigenlijke doel.
De Bijbel lezen kan je natuurlijk op verschillende manieren. Welke manier de beste is hangt van persoon tot persoon af. Ieder is er vrij in, wat mij betreft. Met lezen bedoel ik dan ook: begrijpen en geloven. Je kan dan gewoon letterlijk alles overnemen of je kan een Bijbelstudie doen in de letterlijke betekenis van het woord ‘studie’. Ook dit hangt van weer af van de gelovige zijn of haar ingesteldheid.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 25 augustus 2011, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 09:02
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Niet iedereen hoeft dat te weten hoor |
Het is al 9 uur en ik heb nog steeds geen mooi moment gehad. Gisteren was er ook alweer niets moois te beleven...
Ik zou moeten wassen maar ik ben er zeker van dat wanneer ik de was buiten hang het gaat regen. Of dat er een vogel komt overvliegen die naar de wc moet en dan...je weet wel doet op mijn was. Ik was dan maar niet vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 09:00
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Wat is het favoriete broodbeleg van reformatorische christenen? Antwoord: Calvijn pindakaas met hele noten ! |
...het kwartje is gevallen...ik heb er enkele dagen over moeten nadenken maar nu begrijp ik hem. Pindakaas met hele noten bestaat niet. Het is een snicker dat je bedoelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 08:56
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Vandaar dat je weet dat ik uit mijn bed gerold ben vannacht
Waarom zwaai je niet terug dan? |
Ik krijg mijn armen niet omhoog om te zwaaien...ik ben verkleumd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 08:37
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Een beetje koud nog buiten, maar het zonnetje schijnt al heerlijk Als het nou ook nog zo blijft vandaag? |
Inderdaad, dat is hier ook zo. Maar hier is misschien daar bij jou wel...kijk eens door je raam...joehoe, Josina....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 08:36
|
|
|
JOSINA022 schreef: | het is goed gegaan hoor, hij heeft misgeslagen, de lampen zijn nog heel Maar waar ik die bult op mijn hoofd nou toch vandaan heb |
Moet je bij het slechtste moment zetten dat je uit je bed viel en een bult hebt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 08:35
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Vandaag toen ik drie keer op het nippertje ontsnapte aan fatale ongelukken. Sommige automobilisten zijn dodenrijders. |
ja ja, ik heb ooit kennis mogen maken met jou rijkunsten en ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 23:36
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Stuur je mij nu naar bed
Maar er gaat wel een lampje branden ja en ik geloof ook dat de man met de hamer langs komt |
Als hij die lampen dan maar niet stuk slaat ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 23:34
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee, dat zei ik toch...........in de tuin, in het zonnetje. |
ga je naar Spanje???? Euh, goeie reis dan maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 22:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Visser is heeeeeeelemaal klaar . Heerlijk. Zowel buiten als binnen alles geschilderd. Binnen op één slaapkamer na álles ook nog behangen. We kunnen er weer tegenaan. Over de uren die er in gestoken zijn ,zullen we het maar niet hebben , dat zijn er veel. Nu is de blokhut aan de beurt, maar dat is voor volgend jaar. |
Nu al???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Wie teveel woorden gebruikt in het gebed, bidt niet, maar streelt zichzelf met ijdel gepraat.
Johannes Chrystostomus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:38
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Je bent best lief hoor |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:56
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!! |
Als jij die rekening gaat betalen mag je ook de envelop opmaken. Dan kan je ons ook vertellen wat je 'mag' betalen
|
|
Naar boven |
|
|