Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:34
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
Yoga:
Yoga (Sanskriet: ???, vertaald: "juk", "verenigen", "beheersen", ook wel "herboren") is in zijn brede context: een hindoeïstische filosofie die leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen.
In een meer alledaags, westers concept wordt met yoga, hatha yoga bedoeld: een tak van yoga, hatha yoga, die bestaat uit een systeem van oefeningen om controle over het lichaam te verkrijgen.
Hatha yoga is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van lichaamshoudingen (asana's) en ademhalingstechnieken (pranayama).
Meditatie is een voor veel yoga beoefenaren een belangrijke afronding om de eenheid van lichaam en geest te voelen.
In het Westen is hatha yoga vooral een populair middel om te onthaasten of stress te verminderen. Daarnaast wordt aan de technieken ook een gunstig effect toegeschreven op het zenuwstelsel, de klieren en andere belangrijke organen en treedt er in het algemeen een versoepeling van het lichaam op. Het doel van hatha yoga is in het Westen daarom vooral het bevorderen van de gezondheid en het welbevinden.
Yoga wordt beoefend om daarmee lenigheid, gevoel voor evenwicht, uithoudingsvermogen en vitaliteit te ontwikkelen. Yoga wordt in een goed verlichte, schone en geventileerde ruimte uitgevoerd. Er moet een vredige sfeer heersen. Yoga is geschikt om jezelf en je grenzen te leren kennen!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 22:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoe je dat schrijft al: de Oosterse Mystiek......Mogen Taize liederen wel of neigt dat weer tot het katholicisme en wat denk je van Johannes de Heer? Dat heeft toch erge refo invloeden......en wat is er in vredesnaam mis met meditatie om in contact te komen met de Eeuwige???? Boek over christelijke meditatie heeft al zijn zoveelste druk.......Dus ben ik echt niet de enige die deze opvatting er op na houdt....... |
Yoga kan mi, het gaat om oefeningen en eventueel meditatie erbij, erg gezond voor lichaam en geest. Je lichaam is een tempel van de heilige Geest en daar moet je goed voor zorgen. Ik zelf fiets en doe fitness.
Groetjes!!! en Fijne Avond
NB:
Er staat ergens in de bijbel als je hart je niet veroordeelt, ben je niet veroordeelt. Dus als je hart samen met je verstand zegt dat het goed is, dan is dat zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 17:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb nooit meegemaakt dat Jan Zijlstra zichzelf belangrijker vond dan Jezus. Wel heb ik hem voortdurend zien wijzen op Jezus. En dat je het storend vindt, dat hij om geld vraagt, wil niet meteen zeggen dat hij geen bediening heeft. Geloof me, als je geen bediening hebt, hou je het niet lang vol in deze business. Voorgangers, leiders hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum en veel mensen raken afgebrand door alle kritiek die ze over zich heen krijgen. |
Quote: | SHANITA130 schreef: Als het echt uit God is, dan zorgt Hij er wel voor dat iemand staande blijft in de beproevingen en niet boven vermogen wordt verzocht. Dat staat in de bijbel. Op minstens 2 plaatsen. |
Quote: | Chatuliem: dat is dus ook mijn stelling. | Haha, ja misverstand, ik las je stukje anders.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 17:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind het in tongen spreken en de genezingsdiensten van Jan Zijlstra ook naar het occulte neigen, dan raak je ook onder invloed van diegene en dat kan ook -niet altijd positieve- gevolgen voor je leven en je bankrekening hebben.......maar een waarzegster mag dan weer niet? Net hoe het in je straatje past natuurlijk.... |
Hai Willemijn,
Ik zou zelf niet zeggen occult. Maaar waar ik het wel met je eens ben; ik heb het er ook niet op. Op die genezingsdiensten waar nu en dan iemand geneest die anders ook wel had kunnen genezen. Het verschijnsel is iets wat Jezus deed toen Hij op aarde liep. En in de eerste gemeentes, met de discipelen van Jezus. en een paar toegevoede apostelen. Daarna niet meer. Handelingen 5,12-16
Tekenen en wonderen 12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk; en zij waren allen eendrachtig bijeen in de zuilengang van Salomo. 13 Doch van de anderen durfde niemand zich bij hen aansluiten, maar het volk stelde hen hoog. 14 En des te meer werden er toegevoegd, die de Here geloofden, tal van mannen zowel als vrouwen, 15 zo zelfs, dat men de zieken op straat droeg en op bedden en matrassen legde, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou vallen. 16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen.
Als je naar alle teksten kijkt in het NT, zie je dat als het over genezing gaat, iedereen werd genezen, elke keer. Het was toen Jezus op aarde liep, en in de eerste gemeentes met de echte discipelen van Jezus. en een paar apostelen. Nu niet meer, verschil van interpretatie. sommigen geloven dat; ik zal altijd mensen waarschuwen om er niet heen te gaan. En het zeggen van niet genoeg geloof en zonde in je leven dat je daarom niet geneest....dat kan niet vind ik....
Kijk, ik geloofde alles, maar ben overal op teruggekomen. Spreken in tongen, vallen in de geest, profetieen die ze over je uitspreken.
Ik ga al een tijdje lekker naar een PKN kerkje, vlak bij, en heb het daar erg naar mijn zin.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 17:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb nooit meegemaakt dat Jan Zijlstra zichzelf belangrijker vond dan Jezus. Wel heb ik hem voortdurend zien wijzen op Jezus. En dat je het storend vindt, dat hij om geld vraagt, wil niet meteen zeggen dat hij geen bediening heeft. Geloof me, als je geen bediening hebt, hou je het niet lang vol in deze business. Voorgangers, leiders hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum en veel mensen raken afgebrand door alle kritiek die ze over zich heen krijgen. |
Als het echt uit God is, dan zorgt Hij er wel voor dat iemand staande blijft in de beproevingen en niet boven vermogen wordt verzocht.
Dat staat in de bijbel. Op minstens 2 plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:28
|
|
|
Het geheimenis geopenbaard aan Paulus heeft het Woord van God volmaakt. Het maakte een einde aan de noodzaak van verdere openbaring. Het geschreven Woord van God is nu voltooid.
Op dit punt is de aanspraak die de charismatische beweging op de tongentaal maakt het meest verontrustend. Want als mensen in tongen spreken maken ze er aanspraak op dat God door hen spreekt (vgl.Hand.2:4). Dit is een ontkenning van het volmaakte en de definitieve autoriteit van het geschreven Woord van God.
We kunnen niet geloven dat Gods Woord volmaakt is terwijl wij claimen dat Hij doorgaat met het geven van extra woorden en openbaringen. Dat gebeurde wel toen de tongen, vreemde talen, nog in werking waren. Zij werden gebruikt om openbaringen van God door te geven.
Vandaag is die openbaring volmaakt. God’s Woord is af.
De charismatische beweging is hierin niet alleen onschriftuurlijk, ze zit helemaal fout. Het spreken in tongen, vreemde talen, is hun meest gevaarlijke fout. Niet alleen door zijn excessen en emoties, maar omdat het de leer van doorgaande inspiratie in zijn meest elementaire vorm is, die het hart raakt van het geschreven Woord van God.
Wij hebben het complete en bewaarde Woord van God in de Staten Vertaling, een vertaling waar wij op kunnen vertrouwen. De Staten Vertaling staat het dichts bij de grondtekst.
God spreekt vandaag door het Woord der waardheid, geschreven in een boek, en ‘rechtgesneden’ bestudeert, waardoor wij opgroeien in Christus en arbeiders van God worden.
Bron, http://www.bijbel.nl/BIJBELSTUDIE/dingen_waar_tongensprekers_niet.htm
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 13:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:50
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 08:15 Als reaktie op Annette. Ja, goed om hier nog even bij bepaald te zijn. ivm topic hoe verder na scheiding of be:indigign relatie.
Iedereen die ermee te maken heeft (gehad) sterkte.
en fijne zondag!!! |
Soms, kan een oorzaak waarom iemand het ´ overdreven veel´ over iets heeft, ook een andere reden hebben. In die zin, je kan het gewoon domweg ergens niet over hebben, prive. Maar dat is en nu was een dermate groot probleem in het heden. en omdat iemand het er niet over kon hebben, ja, dan kan het gebeuren dat die frustratie er via een ander onderwerp uitkomt, zonder dat je je dat zelf aanvakelijk bewust bent. Daarom dit topic ook naar boven gehaald met reaktie van Annette.
En ik heb al mail gehad van iemand, en dat kunnen uitleggen.
Ik weet nog een jaar geleden dat ik het me echt wel aantrok van Crossroad, dat ie dat zei, van diagnoses beter overlaten aan deskundigen. Terwijl ik niet eens iemand een diagnose gaf, ik verwonderde mij dat bij zoveel psychische aandoeningen dezelfde verschijnselen zijn. Dan wist ik een stukje uit Wikipedia, waarin dat uitgelegd wordt. Namelijk het kernprobleem van de psychiatrie
Vervolgens zegt Crossroad, Ik denk dat daar het probleem ligt, ´dus hij heeft dat stukje niet eens gelezen maar gebruikt wel de titel ervan in zijn post...´ De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ... Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat. Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".
Nou, dit trok ik me best aan was duidelijk naar mij gericht terwijl ik niet eens een diagnose gaf.
Terwijl ik dus helemaal niemand een diagnose gaf, hij het zelf wel deed. Dat zag ik deze week pas, toen ik het topic naar boven haalde. Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:23 door Crossroad. Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ...
Enfin, zo weer werken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 11:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, het begint me te irriteren dat je hier weer over seksueel misbruik gaat schrijven. Niet dat dat niet erg is, maar meer omdat je daarmee de definitie weer aan het vervagen bent. En wat nu juist nodig is, is dat we een zuivere definitie blijven hanteren. De bronnen die ik aangehaald heb, waren juist geen christelijke bronnen en hadden een vrij objectief karakter. We hebben er veel meer aan om gewoon met elkaar van gedachten te wisselen over dit topic, dan deze emotionele reactie, die nergens op slaat. Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen, maar ik noem niet alles meteen occult. Dat probeer jij wel te doen... |
Seksuele kindermishandeling...verborgen, en verborgen is weer occult. Ik kan me geen ergere dingen voorstellen.
Quote: | Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen | En daarmee zeggende bagatelisseer je het, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen.
Snel uit je bewustzijn...
Vaak, als ik er iets over zei: 'ja, maar jij werd gemanipuleert', 'ja maar jij was slachtoffer van machtsmisbruik'....Zeker in het begin...
Geeft me te denken....
Sterkte...
Ermee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....
Mijn Waarheid is zoals ik in bovenstaand stukje schreef is dat God niet de oorzaak is voor goede en kwade momenten in ons leven, dat blijft onze eigen verantwoordelijkheid......maar mijn waarheid is wel dat God betrokken is bij mijn leven en het goede met ons voor heeft. En niet een God zoals ik hier regelmatig lees , die er maar voor zorgt dat je brood op de plank hebt of je hypotheek betaalt...daar ben je zelf verantwoordelijk voor en niet God......dat klinkt me allemaal te makkelijk in de oren...... Ik heb geen Godsbeeld van: God kan alles maar Hij doet het niet altijd, dat is een Godsbeeld waar de teleurstelling al in verborgen ligt en het leven verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos, voor niemand niet.....Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan...... |
Dat vind ik heel mooi gezegd, Willemijn, en ik vind het ook erg bemoedigend. Er zijn zóveel dingen in het leven die we zelf kunnen doen, om ons leven aangenamer te maken. Bijvoorbeeld stoppen met roken, een beetje sparen, ons huis bijhouden, Wat me met onze vrije tijd doen, de hele avond voor de tv hangen of lezen bijvoorbeeld. Inderdaad de eigen verantwoording, het lijkt me soms zo simpel, maar er zit zoveel waarheid in.. En dat God betrokken is bij ons leven en het goede met ons voorheeft.
Net zoals je dochter aan het backpacken in Azië was je kon zelf niet bij haar zijn, maar wél vragen of God bij haar is.
Ik ken een spreuk: „God, geef mij kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen; moed om te veranderen wat ik kan veranderen; wijsheid om tussen deze twee dingen onderscheid te maken.”
Quote: | Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan...... |
Heel mooie gezegd! :) !!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:41
|
|
|
Cortazar: Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...
Dát bedoel ik: het stiekum penetreren van je kind van 1-3 jaar, kinderen, het stiekum jezelf oraal laten bevredigen door je 4 jarig dochtertje, met je dochtetje van 10 die al borsten heeft en al ongseteld is dus een vrouwen lichaam heeft, haar enkelt als object zien en gebruiken voor je eigen lusten en niet meer. en nog veel meer dingen te walgelijk om uit te spreken. en dat als vooraanstaand gerespecteerd gristen...Bah!
En dit gebeurd en dit vind ik dus rechtstreeks van de satan en niet van God.
Behalve en enkeling , de uitzondering die echt berouw heeft...maar die zijn zo zeldzaam.....gelukkig is er nog een doofpot, vergeven, meteen, direkt en het er nooit meer over hebben, maar ze vergeten één ding alles komt een keer aan het licht...
Meisjes van 10 zitten niet te wachten op een viezerik van 50-75 jaar, die met zijn veel te grote pens op hun komt liggen, die meisjes zijn met hele andere dingen bezig, straks naar de middelbare school, barbies, touwtje springen en vriendinnen. -- Sorry hoor, maar een topic over satanisme, maar er kan hier niet over gesproken worden. Maar wel zeuren over Yoga. Weet je wel hoeveel zelfmoorden er zijn onder jongeren omdat ze het leven niet meer zien zitten door seksueel misbruik? Ik wel, heel erg veel.
Waar valt dit dan onder?
Onder manipulatie? Ja, ik was gewoon slachtoffer van manipulatie en verder moet ik me mond houden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:17
|
|
|
Soaken is christelijk, Aldus The Soaking Prayer Centre.
en net zoiets als mediteren, maar wel héél raar, zie film.
Klik hier voor een soaking meeting...
En dat gaat dan zo een héle tijd door.....
Ze zeggen er zelf over dat het:
Een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.” Aldus The Soaking Prayer Centre.
Ik heb deze link van de link wat Zwaan ons gaf, klik daar op het woordje soaking en je krijgt dit....en meer....
Nou geef mij maar gewone meditatie ipv van dat gestoorde gedoe.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt.... Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang.... Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat.... Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is...... Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte.... |
Hai Willemijn,
Ik ken ook wel mensen die altijd enthousiast naar hun yoga gaan of zeggen dat ze er net zijn geweest, en dat het ze goed deed.
En dan hoor je ook weleens van jaa, maar er komt meditatie bij, Ja, das juist goed, mediteren.'Mediteren is nadenken en overdenken. Er wordt ook vaak nagedacht over een bijbeltekst waardoor een tekst betekenis krijgt, of een deel van jezelf wordt. Meditatie kan heel belangrijk zijn, om zo bijvoorbeeld de dag mee te beginnen, zodat je zicht op dingen krijgt, en weet waar je motivatie ligt om dingen te doen.
Ik vind het..ja, ik heb er gewoon geen woorden, zo erg vind ik het, om yoga als occult te bestempelen, zelfs als satanisch.
Idd, kindermishandeling en seksueel kindermisbruik dat noemt men niet occult, maar dat is het natuurlijk wel. Occult betekend verborgen, in het verborgene, verborgen geheim, niet direkt waarneembaar. Nou dat slaat precies op seksuele kindermishandeling en sowieso kindermishandeling.
Satanisme is de belichaming van het kwaad en als de antithese van God. Antithese is tegenstelling. zoals mooi-lelijk, goed-kwaad, dik-dun, etc.
Antithese van goed, is slecht. En God is goed, en seks met (kleine) kinderen is ronduit slecht daar zijn de niet-gelovigen het al eenduidend over eens. En dat, seksueel misbruik van (kleine) kinderen neemt schrikbarende vormen aan in de kerken/gemeentes, En daarbij is altijd sprake van geestelijke mishandeling en vaak bedreiging. Dan denk ik durf je wel tegen een kind stoere vent, en dan schijnheilig uit volle borst meezingen op zondag in de kerk...dát noem ik pas satanisch..
Dan kan je beter er gewoon voor uitkomen, ben satanist. en de satanisten die ik kon vroeger uit amsterdam, nou die misbruikten hun kinderen niet, die deden witte magie. Dus ik vind, als christenen al vinden dat er iets met yoga is gaat dan eerst dat andere eenduidend aanpakken. En dat gebeurt niet. Algemeen geldende norm is méteen en wel direkt vergeven. En dan meteen de doofpot in.
Ja, en de uitzonderingen die wél kunnen vergeven daar is altijd sprake van oprecht brouw van de dader, meestal vader, en dat voelt een kind van iemand aan ook al is tie volwassen, of het oprecht is. Net zoals in het NT, kijk maar in de concordantie, bij vergeven, altijd zonder uitzondering sprake van berouw, of verdiet van het aangedane leed door de dader.
Nou Jan Zijlstra is mijn ding ook niet. En Tongen? Ik begreep als meisje niet waarom ik frigide was, er was iets mis met mij en kon het niet plaatsen.(kwam door seksueel misbruik, maar ik kon dat niet met elkaar in verband brengen toen... Toen ik gelovig was en iedereen zei dat je dan in tongen moet kunnen spreken anders ben je niet vervuld van de Heilige Geest, toen dacht ik dezelfde soort dingen; ik dacht hoe kan het dan dat ik niet in tongen spreek, er is iets mis met mij....heb dat jaren gedacht...
Ik vind het ronduit schandalig dat er etiketten worden geplakt over Yoga en mediteren. Ik mediteer zelf ook vaak, om in de werkelijkheid te blijven, en niet weg te zakken in een verdrietige angstige depressie. Het is voor mij noodzaak.
Maar ja gelukkig zijn er idd ook genoeg christenen waar je wel normaal mee kan praten over Yoga en er ook aan Yoga doen en ook mediteren! En gelukkig ook genoeg christenen die geen misdaden tegen (kleine) kinderen onder tafel willen vegen, zoals de EO die regelmatig met reportages komt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk.... En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ |
Ach ja Willemijn, dat sommigen gemeentes met zijn allen tegen Yoga zijn, het zelfs met de satan associeren, dan gaat dáár de aandacht naar uit.
Donald Duck is ook occult, ja las ik pas een christelijke stroming schreef dat. Want waar is de moeder van de neefjes van Donald Duck, en dat getouwtrek tussen Guus Geluk en Donald Duck over onder andere Katrien, ook heéél onbijbels... Dus kun je nagaan...
En dan kunnen de misdaden tegen kinderen welig blijven tieren, zo noemen ze dat toch, in sommigen gemeentes. Want zo gaat de aandacht naar totaal onzinnige dingen uit, ipv dingen die wel echt schadelijk zijn. Het seksueel kindermisbruik in de bijbelbelt neemt schrikbarende vormen aan, zo luid de titel van een EO acuatiteiten programma erover.
Kijk maar, ik krijg hier zo ook commentaar op zo van 'we' zouden het niet meer over kindermishandeling hebben zoiets dergelijks.
Ik vind niets mis mee met Yoga !!, het zijn goede oefeningen, en je geest komt ook tot rust. Ik ben zelf niet zo'n type wat van lichamelijke oefeningen houdt heb er ook geen geduld voor;) Ik ken wel ontspanningsoefeningen, en ik heb net even op een gewone Yoga site gekeken, en heel erg veel daarvan wat ik heb geleerd van mijn fysiotherapeut kwam ermee overeen. Ja, ik 'moest' van de psycholoog naar de fysiotherapeut, die oefeningen doen van mijn psycholoog, zodat als ik in paniek raakte door een trigger, een geluid van een camara, of een kind wat op mij lijkt toen ik kind was, zoiets. Dat ik mezelf dan rustig kon houden door opopgemerkt bepaalde oefeningen te doen, door mijn 'buik' ademen, mezelf in een soort van hypnose te brengen door alleen aan mooie rustgevende dingen te denken.
De vraag van TS is: satanisme: wat is het wel en wat is het niet? Seksuele kindermishandelingen mét de doofpotcultuur in veel gemeentes is het wel en Yoga is het niet. Dat is een antwoord.
Wat ik vaak altijd denk is, ken je dat liedje met de titel: 'trek het je niet aan, trek het je niet aan'...ik weet verder niet eens waar het over gaat alleen de titel en de melodie ervan is voor mij genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:08
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:23 CROSSROAD317 schreef: | Helemaal met je eens. Therapie heeft alleen nut als je zelf inziet dat er een "probleem" is waar je aan wilt werken, en niet omdat de ander dat zo ziet ...
Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ... Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ... En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ...
Sommige mensen denken overigens dat therapie handvatten aanreikt om de partner, met autistische stoornis, te kunnen aansturen naar hun manier van denken. Dat ze de "leidinggevende" mogen zijn van die bewuste partner, om zodoende de touwtjes stevig in handen te kunnen houden ... |
Quote: | Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ... |
Hier doe je het gewoon zelf, waar je mij van beschuldigt... Projectie: Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
Quote: | Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ... En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ... |
Ja, als jij de echte reden niet accepteerd..... dan moet ze wel een reden verzinnen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 12:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 11:34
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat daar het probleem ligt ... Je hebt die hele link niet eens gelezen je zegt maar wat.....! De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Nou en, mag en kan ik dan geen link geven gewoon uit Wikipedia en mag mij dan niets opvallen? Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ... Als jij dat doet, misschien kan je dan ook voor jezelf praten in plaats van in de 'wij' vorm. Ik doe dat namelijk niet. Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat. Nee, ga weg...! Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht". Over welk bovenstaand 'geval' heb je het? Ik zie geen bovenstaand geval, en ik heb nergens een diagnose gesteld....? Ik vind jou voornamelijk dom, en daar hoeven 'wij' geen psychiater voor te zijn.
Mij eventjes de les lezen hier, als C emmer.....?
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35 Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.
O, jij doelt hierop, ik zei dat ik dat had gelezen, in verschillende dossiers. En niet dat ík die diagnoses gaf. RandD....l
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 08:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dank je ;)
Je slaat precies de spijkers op de koppen als ik dit zo lees!
Quote Annette: Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen. Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.
Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad. Nee, dat had ik inderdaad niet geloofd ;)
Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn. |
Ja, goed om hier nog even bij bepaald te zijn. ivm topic hoe verder na scheiding of be:indigign relatie.
Iedereen die ermee te maken heeft (gehad) sterkte.
en fijne zondag!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 06:56
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
ANGEDINT446 schreef: | Wat ik het meeste in je bewonder is je : duidelijkheid en idd, ook vriendschappen die verbroken worden, om wat voor reden dan ook komen hier vaak verdraaid dicht bij, toch Shanita zie het niet als een onnutte investering achteraf, haal al het goede van tijd tot tijd ook weer eens boven, zou dat iets helpen? Sterkte!. |
Ja, dat is het dubbele als je ervaren hebt dat iemand behoorlijk over je grenzen is gegaan en ook heel lief is geweest. Neiging om negatieve te verdringen, dus als ik me een keer heel goed voel, of heel slecht, deed ik de deur weer op een kier.
Soort cognitieve dissonantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 03:15
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
Het kan zo zijn dat je een relatie moet beeïndigen. Dat kan een gevoel van opluchting zijn.
Als het om, wat voor reden dan ook niet kan. En ook al ben jezelf degene die het uitmaakt, maakt niet uit, verdriet is er.
Ook goede momenten en opluchting, want het ging niet, maar ook verdriet.
Als je dan toch weer (Onbewust?) in een goede euforische bui ofzo een opening geeft kan dat frustrerend zijn...
En dan moet je erg uitkijken dat je het niet op anderen of iets anders gaat afreageren. Wat dan ook, kan met en op meerdere dingen tegelijk, bijvoorbeeld overdreven reageren en teveel roken, terwijl je net was gestopt.
Het kan van alles zijn.
Ik wil zeggen, mensen als iemand het niet meer wil, is dat niet op de persoon gericht, maar dan kan en wil iemand het niet, dan is het als het ware niet de juiste.
En , als je het uitmaakt met iemand omdat je niet anders kan, overschat het niet, het kan een gevoel van opluchting geven, maar vlak het verdriet niet uit, wat verwerkt moet worden. en wat je dus regelmatig ook voelt.
Zo, gewoon ff in het algemeen(en tegen mezelf...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 01:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat je dit onderwerp niet moet verwarren met satanisme anders gaat het weer alleen om seksueel misbruik. Zelf ben ik het met TS eens, dat christenen nogal gemakkelijk doen over occulte zaken. Veel dingen zijn eigenlijk geaccepteerd en dat stuit me wel tegen de borst. Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal. |
Ik neem het wel serieus, glaasje draaien, tarot kaarten, hand-lezen ik zal mezelf daar nooit mee inlaten hoe iemand ook aandringt. Dan is nee echt wel nee, hoe het anders ook zou moeten zijn, in situaties waar ik ja zeg en nee bedoel.
Ja, d'r wordt gemakkelijk over gedaan, ff een boekje halen over astrologie, etc.
(Occult is verborgen Occultisme: Leer van het in het duister gehulde, het verborgenen. als iets alleen bekend is bij ingewijden. betekent: verborgen, geheim en Verborgen geheim en Niet direct waarneembaar of verborgen.)
Maar ja, mijn mening wat ik hierboven schrijf, ik zal 't er niet meer over hebben in dit topic. Ik zal de posts van mij hier verwijderen die erover gaan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 06:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:04
Onderwerp: Seksueel misbruik in christelijke gezinnen...
|
|
|
[quote=PETRA944]Ik denk dat er heel veel boosheid bij het schrijven van dit topic bij jou eruit komt over het vreselijke onrecht kinderen en jezelf aangedaan. Die nog bij jou zit. en het is goed dat je het eruit schrijft,
-Dank je. Het stoort me ernorm dat zo'n van de Kamp, het wel over seksuele zonden heeft en dan het er niet over seks. kindermisbruik heeft.Toen ik pas geloofde, geloofde ik die bekende mensen zoals van de Kamp. - Ik heb de preek van wilken van de kamp gezien, eerlijk gezegd stoorde het mij niet zo, het gaat over de geestelijke onreinheid die mensen krijgen door sex met elkaar te hebben op wat voor manier ook. ik zie het zo, in de tijd dat de misbruikten en bastaards onstaan door misbruik niet in de samenkomst mochten komen,was erveel duisternis op aarde, jezus had nog niet onze zonde gedragen,deed je iets verkeerds, moestje bv een dier offeren. na jezus,gelukkig niet meer. Maar god probeerde in die tijd de mens te redden, en rein tehouden van alle onreinheid die ertoen was op aarde door zulk soort dingen,je moet die dingen zien in het licht van de geestelijkestrijd die er toen was. iemand die met iemand sex heeft deelt inderdaad meer dan sex alleen, er ontstaat een toegang van de negatieve geesten van de dader naar het slachtoffer, blijkbaar ging dat niet weg met een offer,was dit de enige oplossing, hoe hard die ook overkomt. Het roept vragen op van warom god, net als warom god, inde twedewereld oorlog tog lieve kinderen naarde gaskamer? En ik denk dat we die dingen begrijpen als we gods strijd meer zouden kennen, god ziet de dingen anders als ons, kijkt naar het geheel,al die lieve kinderen hebben ergens een plekje bij god nu. god greep niet in met de twede wereldoorlog,alles gaat gewoon door op aarde,omdat eerste de oogst helemaal rijp moet zijn,laat het onkruid ertussen zitten omdat anders met het onkruid het koren meegaat,ondertussen hielp god de mensen wel,daar zijn genoeg getuigenissen van,ook al gingen er tig kinderen zelfs naar de gaskamers.ik ben ervan overtuigd dat ze ergens bij god zijn, op een speciale liefdevolle plek. en zo snappen we niet precies van eh god, vrouwen, meisjes die misbruikt werden, ende kinderen daarvan mochten niet in de samenkomst komen? god een beetje kennende vertrouw ik op hem dat god het beter weet, dat het op dat moment het beste was,
de link tussen een vergelijking van misbruikte vrouwen en een hoer, haal ik er niet uit zoals jij het doet bij wilken, de link is dat ze beide met onreinheid zijn besmet geestelijk, wil niet zeggen dat een hoer en een misbruikte vrouw het zelfde zijn zoals hij het verwoord, komt het misschien op jou zo over, op mij niet,maar hij had zich beter kunnen verwoorden om zulk soort dingent e voorkomen dat mensen de woorden verkeerd begrijpen.
-Goed, zo kan je het ook interpreteren, ging me meer wat er niet gezegd werd. Juist de allerergste gevolgen seksuele zonden die ook in kerken schrikbarende vormen aaneemt-Ik kan niet te lang kijken anders krijg ik een enorme migraine, voor degene die dat weleens hebben gehad, je kan niets meer van de pijn-Zo denk ik over de dingen, ik geloof ook dat we moeten bidden als we zijn misbruikt voor ontbinding van alle gebondenheid die we hebben gekregen daardoor met de dader- idd- Ook daarvoor heeft god zijn zoon laten lijden voor ons, zodat we hem kunnen aanroepen en weer rein kunnen worden, ook al wouden slachtoffers niet, na gemeenschap ben je besmet met een goa zoals wilken het zegt.
-Wordt me duidelijk ;)-Ja, maar alle respect ervoor dat jij anders denkt hoor, en begrijp goed je verontwaardiging, jij pakt zijn woorden zo op, ik weer anders.
Ja, ik stel me als doel, onder andere om respectvol te blijven hier. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat bij sommigen het lijntje breekt/brak...
wat betreft wat er op walcheren gebeurde in dat dorppje met die 100 jongens jaaaaaaaaa, ongelooflijk weer he hoe mensen kunnen reageren. ik heb me daar een hele tijd terug ook boos om gemaakt, helaas zal het vrees ik altijd wel zo blijven soms. -- Als daar es over gepreekt zal worden ipv zich daar druk te maken over een tv die zondag aanstaat, dan zal dat wel verminderen. als men daar regelmatig een preek over hoort. --
maar laat het niet je blik afhouden van jezus en god, hoe sommigge mensen, cristenen zijn, ze zijn niet allemaal zo en jezus is gekomen om ons mensen te helpen, ook jou. en gelukkig zijn er ook andere cristenen. -- Ja het heeft mijn geloof nooit beïnvloed, sterker als ik dat geloof niet had was ik er niet meer :) Komt misschien ook omdat vader zo anti-geloof was zijn hele leven...-- --En inderdaad, andere christenen, ik dank God uit de grond van mijn hart voor die dagbestedingen in de ggz. Omdat ik bij de bijbelbelt woon, zijn er ontzettend veel gelovigen daar, zeker de helft. Dus samenkomsten, ja, er is een verpleegkundige die heeft het voor mekaar gekregen dat er 2 bijbelstudies in de week zijn. Hij was eerst dominee, maar hij had het gevoel dat hij hier, ggz meer kon betekenen, hij heeft ook een keer paar jaar terug een lintje gehad van de koningin.
Zelf zo'n uitje naar de Ark kon ik niet aan...--
--En nu snap ik wat Chatuliem enkele keren zei, een relatie beeïndigen door afstand, dat kon ik me eerst helemaal niet indenken. Ja, dat heeft gespeeld recentelijk--
Deze dingen gebeuren nu eenmaal. --
En daarover-
Een preek van Wilkin van de Kamp die daarover ging vind ik wel weer heel goed...: We kunnen ons emotioneel op een verkeerde manier aan mensen binden door ons emotioneel afhankelijk op te maken van onze vader of moeder, vriend, partner, pastoraal werker of iemand die we verafgoden. Niet iedere uiting van liefde blijkt zijn oorsprong te hebben in de bovennatuurlijke liefde van God. Bij emotionele afhankelijkheid misbruiken we elkaars liefde waardoor we niet langer in vrijheid met elkaar verbonden zijn, maar door emotionele banden aan elkaar gebonden raken. Hier is de link: emotionele gebondenheid Tot ongeveer 16 minuten en 50 seconden, dan gaat 't over emotionele geestelijke banden met waarzeggers en mensen die zich bewust of onbewust met occulte dingen bezighouden en dat bedoel ik niet.
jezus houd veeel van jou shanita,kent jou, weet alles van jou, zelfs de haren op je hoofd zijn geteld. En ik hoop dat jij hem met jou laat blijven mee gaan in je leven, en stap voor stapje de weg naar herstel van al je wonden en verdriet, dat je niet je rug naar jezus toekeert, beinvloed door negatieve cristenen, (beter gezegd, zogenaamde cristenen)
Jou bemoedigingen doen mij héél goed, meer dan je denkt, denk ik! Bedankt! Dat je de moeite nam zo te schrijven, ja ben er blij mee!
liefs
Liefs!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 07:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 17:58
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | is dit niet heel erg off topic en nogal veel va het zelfde? Ook in de topic's satanisme en misbruik van kinderen schrijf je dit allemaal al. Dus on topic graag |
Het begon dat iemand zei, ff googlen op van de Kamp, en toen ik dat deed, kwam ik op de preek gevolgen van seksuele zonden....en daar ben ik toen op ingegaan, omdat er met geen woord gerept werd over kidermisbruik, terwijl dat in de wereld actueel is. Juist andersom, slachtoffers mogen in samenkomsten komen en dat is Gods genade....
Ach, en daar werd ik boos over. Maar ik zit alweer in het daarvoor bestemde topic: seksueel misbruik hoor. En dáar heeft het wel mee te maken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 augustus 2012, 18:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 17:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sorry...ik vraag me af Shanita...waarom dit nu allemaal geplaatst moet worden hoor!!!!!!!!!! |
Ja, doofpotcultuur en openheid botst...
Omdat er hierdoor veeels te veel slachtoffers vallen....
En als je al iets zegt van die en die heeft dat en dat, dan: 'Die en die staat bekend als bijbelgetrouw dienaar van God en doet bij mijn weten niets onbijbels.' ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 17:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sorry...ik vraag me af Shanita...waarom dit nu allemaal geplaatst moet worden hoor!!!!!!!!!! |
Sorry waarvoor..
Jij vraagt je af....waaron dit nu allemaal geplaatst moet worden!!!!!!!!!!!!!
Omdat deze dingen gebeuren.
Dit het topje van een Ijsberg is.
Zelf in een preek van van de Kamp over seksuele zonden er met geen één woord over gerept wordt, over seksueel kindermisbruik. Alleen dat God zo genadig is dat slachtoffers van seksueel misbruik in de samenkomsten mogen komen, dat mocht vroeger in het OT namelijk niet..
Quote: | Thomas: Bedenk altijd dat er een heel simpel mechanisme in werking treedt op het moment dat er iets beweerd wordt wanneer er iets over de groep wordt beweerd waartoe je jezelf rekent. De reactie is dan al snel: Ok, hetbestaat wel maar ja het komt overal voor. Het is een vorm van ontkenning die het onrecht, in dit geval van de kinderverkrachting, in stand houdt en voor iedereen met wat benul van sociale wetenschappen heel goed bekend. Inderdaad, cognitieve dissonantie en echt levensgevaarlijk. En de bewering van het komt in andere kringen ook wel voor, dekt het misbruik toe en ik keer me daar dus echt vierkant tegen.
Vergeving is een elementair christelijk principe maar als dit begrip dusdanig misbruikt wordt dat het slachtoffer klem kom te zitten als het verkracht is door haar vader en nog MOET vergeven ook omdat impliciet gesteld wordt dat God aan de kant van de verkrachter staat, dan wordt iedere grens overschreden en is de term vergeving in bijbelse zin helemaal niet van toepassing. Geestelijke manipulatie, machtsmisbruik, en misbruik maken van de naam van God, niks anders.
Thomas, die wel vindt dat vergeving, mits uit vrije wil, goed is. |
Heb een zin van Thomas even vetgedrukt.
Ook, om wat Thomas schrijft, daar ben ik het eens.
En ook, de mensen die ontkennen zijn net zo schuldig als de daders.
Is het nou ietsje duidelijker Zeeland?
Kijk, mijn leven is werelds gezien op werkelijk alle fronten een mess. Ik kon nog zeggen van nou ja, vader was niet gelovig...dit gebeurd nu eenmaal in de wereld.
Maar wat moeten kinderen van ouders, ouderlingen, voorgangers, christenen zeggen?
En kinderen niet door vader of moeder misbruikt, maar door een huisvriend bijvoorbeeld, een oudste of een predikant? En die dan niet gelooft worden of er niets over mogen zeggen tegen niemand vanwege de hoge door God gegeven functie die die man heeft, en de ouders vrezen voor negativeit tegen hun als 'het' naar buiten wordt gebracht..
Maar ja, misbruik in een voor de buitenwereld oh zo netjes gezin, is net zo erg als in voor de buitenwereld o zo nette kerk.
En vaak is niet niet geloofd worden nog erger dan het gebeurde. sommigen worden voor gek uitgemaakt, voor leugenaar, of nog erger ze wilden het zelf en omdat vader dat niet wou, verzinnen ze nu dat het gebeurd is...
Dit heeft zoveel lelijke gezichten...
Sommigen kunnen vergeven, meestal als de dader wel berouw toont, kunnen het een plek geven. Maar de meesten kunnen trauma op trauma op trauma geen plek meer geven. Teveel.
En dan kan je alleen nog bij jezelf aan symptoombestrijding doen, een prikkelarme rustige omgeving voor jezelf creeren. Geen stress, veel rust, weinig mensen toelaten in je leven. Daarom ben ik blij dat ik nog 2 of 3 mensen ken waar ik mezelf bij kan zijn. en ik voel me veilig bij de ggz, waar ik elke dag heen kan om te schilderen, internetten, en ook enkel uurtjes vrijwilligerwerk. Want ik ben dan niet de einige. Iedereen heeft een nare jeugd gehad iedereen heeft daarom niet kunnen studeren, werken. Dus iedereen heeft weinig geld, 800/900 euro per maand...
Dus wat ik normaal had eerst; ik kan niet meepraten over vakanties, en wat moet ik zeggen op: heb je geeneens een auto?, ik kan niet trots vertellen over wat ik laatst nu weer heb gekocht... Als men vraagt waarom ik geen kinderen heb?
En dit heb ik niet bij de ggz, daar kan ik wel trots een 2 de hands shirt laten zien wat ik voor 5 euro heb gekocht, wat voor mij erg veel is. Daar kijkt niemand raar als ik zeg dat ik ineens zo angstig ben.. Daar hoef ik mijn ogen niet neer te slaan als iemand verteld dat zijn skistok is gebroken en hem/haar dat weer 60 euro kost..daar moet ik 2 weken van leven..
Vandaar de Grote Ontkenning, daar wil ik iets aan doen.
En tuurlijk, God ziet en zag het ook, de misselijke spelletjes, waarde ergste porno site nog van schrikt... En de geestelijke en emotionele mishandeling die altijd gepaart gaat met seksueel misbruik.... Als tiener van 13 zat ik te leren op mijn kamertje vol van dromen en hoop voor de toekomst...en drie jaar later zat ik alleen op mijn 16de, was net 16, alleen op een kamertje die ik ergens huurde....met een uitkering... Omdat ik al gevaarlijk werk moest doen op mijn 12de, krantenwijken lopen, 's ochtends om 4 uur de deur uit, helemaal naar a'veen fietsen om die kranten te halen....en dan 's middags ook. En dat ging niet; school liep stuk en die wijken ook....was simpel teveel, omdat ik vaak tot 12-1uur leerde en er dan al om half 4 uitmoest...
Ik werd kort nadat ik 16 was door mijn vader het huis uit gezet, want ik leverde alleen maar kosten op..hij zat uit te rekenen wat hij op jaarbasis zou verdienen als ik weg was...en het was bekend, je kon in a'veen al op 16 jarige leeftijd een uitkering krijgen...
Met zo'n ouderwetse lelijke koffer waar ik mijn spullen in kon doen, zette die me af bij een cafeetje waar ik regelmatig kwam, cafe anno 1890, op de grens van a'veen en a'dam... En toen moest ik het maar uitzoeken, bij familie had ie verteld wat voor een rotgriet is was, dus daar hoefde ik niet heen....en mijn moeder beaamde ook alles....en de muur van mijn kamer lieten ze afbreken door een oom, nog geen drie dagen nadat ik weg was, zodat mijn broer een grote kamer had....
Ik heb mijn vader nog nooit zo woest gezien toen ik van 1 mavo naar 2 VWO kon.... En andere vaders juist trots.. Mijn vader leefde op leedvermaaken alleen voor zichzelf.
En zo heeft iedereen zijn eigen verhaal, en ik zie niet in waarom het seksueel misbruik, wat schrikbarende vormen aanneemt in nederland, door meestal opa en vader op meisjes moet worden toegedekt met de mantel der liefde. Masaal.
Ik wil dat kinderen die dit lezen, weten dat als ze nu opzoek gaan naar een plek waar ze hun studie af kunnen maken, die plekken zijn er. Alhoewel, ik werd afgewezen bij een gezinsvervangend tehuis; ik weet nog dat ik zat te huilen op straat. Ja, ik was niet normaal en dat konden ze aan mijn bril en kleding zien, ja, mijn vader zei dat ie geen geld had dus mijn moeder moest alles betalen met huishoudelijk werk, kleding, helft hiervan helft daarvan etc. Dus er werd niet gekeken is iets mooi, maar gewoon, het goedkoopste...van alles het allergoedkoopste.
Ach ja, ik stop ermee.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 augustus 2012, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 16:17
|
|
|
Goed nog eentje dan:
Toen sprak God deze woorden: ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd. Vereer naast mij geen andere goden.
Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de :HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij.
Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht. Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan.
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal. Pleeg geen moord. Pleeg geen overspel. Steel niet. Leg over een ander geen valse getuigenis af. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’ . Bij het dicteren van deze tekst ging God ervan uit dat de mens zelf wel zou begrijpen dat kinderen niet bedoeld zijn als genotsmiddel.. Omdat dat klaarblijkelijk bij veel mensen duidelijk niet het geval is... . Gij zult met Uw gore poten van kinderen afblijven!!!
Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 16:07
|
|
|
En dan zijn dit soort berichten alleen berichten die de pers, of sowieso de openbaarheid raken.
Topje ijsberg, volgens onderzoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 16:00
|
|
|
en de reaties daarna:
Dat is onderdeel van de typische Zeeuwse cultuur, dus: respect!
honkslag | 01-03-12 | 13:14 Westkapelle is een ziek dorp. Alle inwoners zouden zich compleet kapot moeten schamen.
doenormaal! | 01-03-12 | 13:15 Weer iets dat onder water gezet kan worden.
ojédiaré | 01-03-12 | 13:15 Katwijk aan Zee en Epe (gld) zijn exact hetzelfde. Allemaal incestueuze supergrefo's die zondags 2 keer naar de kerk gaat om het weer weg te bidden.
Omdat iedereen stijf zijn mond houdt hoor je er nooit wat van maar als je er vandaan komt weet je wel beter...
jan-lul-de-behanger | 01-03-12 | 13:15 En zo creëert Nederland zijn eigen schaamtecultuur
Idontgiveafunk | 01-03-12 | 13:16 Gisteren op tv nog gehoord. En wat zeggen die refo's? Ja ze wisten er van maar het was zo'n aardige man. Ze zijn allemaal dood en dood ziek daar in Westkapelle.
Che_cuevara | 01-03-12 | 13:16 Brrr. Als je dat zo hoort, kun je beter in Oostkapelle gaan wonen.
Da Mul | 01-03-12 | 13:16 Refo-dorp van de kaart vegen d.m.v. thermobarische boem, de enige oplossing die er mogelijk is!
Jezweetzelluf | 01-03-12 | 13:16 hier valt je mond echt van open. Wat bezielt die gestoorden gelovigen? Als er kinderlevens verpest worden grijp je toch in?
PieterdeZaadschieter | 01-03-12 | 13:17 Bah vieze mannetjes.
Waldkorn | 01-03-12 | 13:17 Zag zo'n troela uit dat dorp. Die wist er ook van, zei ze. Of ze dan het niet nodig had gevonden dat te melden? 'Och zolang hij maar van mijn kinderen afbleef.'
the artful dodger | 01-03-12 | 13:17 100 kinderen? Geen enkele ouder die zich geroepen voelde om verhaal te halen? Wie was die man, de Paus van Westkapelle?
Petrus de Rewa | 01-03-12 | 13:17 Hoe geloviger het dorp des te gevaarlijker het er voor de kinderen wordt. Kijk maar naar Katwijk waar vrijwel iedere bewoner zich aan kleine kinderen vergrijpt.
www.google.nl...
Haarkopje | 01-03-12 | 13:17 Mag walcheren weer onder water gezet worden nu! Brengen we eerst de kinderen in veiligheid! Wat een stink hypocrieten, met hun zogenaamde godvrezende kutreligie!
deraderendraaien | 01-03-12 | 13:18 Zoveel mosselen en toch zin in een garnaaltje. Gekke Zeeuwen.
Petrus de Rewa | 01-03-12 | 13:18 Niks nieuws onder de zon. Heel de varende grefo gemeente doet dit al jarenlang. Op zondagmiddag moet een van de vele dochters mee het achteronder in om pa te bedienen. Mijn lang overleden opa vertelde ons dit en nu zijn we zelf opa en oma en er is niks verandert. Wel hebben die goorlingen het lef om bij ons aan te kloppen en vragen of we niet een deken voor de stuurhut ramen kunnen hangen. Hun kinderen kunnen zo mee kijken naar dit "verderfelijk" medium.
Laurens3470 | 01-03-12 | 13:18
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|