Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:01
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken."
Vind je dat echt? Dus als een arts jou kan genezen dan doe je het maar niet? Omdat je anders dood gaat? ik denk dat wij zeker wel zeggenschap hebben over leven en dood maar dat vind ik een ander verhaal dan zeggen dat je in de hemel of hel bent geweest. En als iemand dat denkt wie zijn wij dan eigenlijk om dat tegen te spreken? Ik denk dat het niet kan maar dat is mijn eigen persoonlijke mening.....maar wie ben ik om dat voor een ander ook zo in te vullen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:45
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
PIETER649 schreef: | als jij negatief had gedaan, was ik positief geweest |
Daarom, kan nooit kwaad dat nog eens te benoemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 17:54
|
|
|
PIETER649 schreef: | we zijn het over wel meer onderwerpen niet eens... maar er zijn ook weer zat dingen waarover we het wel eens zijn
Ik ben niet tegen ontspannen op zich, integendeel...
Wat ik probeerde aan te geven is dat omdat jij toevallig iets wel doet, of vind, of er achter staat, dat niet een garantie is dat het niet occult kan zijn.
Is het overigens mogelijk dat eenzelfde activiteit voor de een wel maar voor n ander niet occult is....? |
Daar heb je wel gelijk in....maar weet je? Als ik op yoga ben en mij in een ingewikkelde houding probeer neer te zetten denk ik bij mijzelf wat is hier nu occult aan? Het is meer omdat ik het niet begrijp...... Ik realiseer me ook dat er diverse soorten yoga zijn en dat mijn hot yoga meer met het lijf te maken heeft dan met de geest maar toch.......ik ga ook mee met de flow van de oefeningen en dat ontspant mij.... Geloven ontspant niet, dat zet je aan het denken over goed en kwaad en dat is af en toe hard werken en zoals je zelf ook wel weet zijn daar ook veel stromingen.....en wat is goed en wat is fout? Dus in mijn beleving helemaal niet met elkaar te vergelijken..... Ik realiseer me ook goed dat het mijn beleving is en niet die van iemand anders maar ik vind het dan zo jammer dat er negatief over wordt gedaan.....net als jij het vervelend vind dat ik er positief over doe.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 23:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | als "heerlijk ontspannen" het criterium is.... zul je er ook geen moeite mee hebben als je een vriend krijgt die zo af en toe ff een heerlijke ontspannende thaise euh..."massage" gaat halen zeker? t mag dan overspel zijn... het is in ieder geval NIET occult
Wat het criterium ook mag zijn... het simpele feit dat jij het ook doet, is geen geldig criterium. ( tenzij u zonder zonde bent netuurlijk, dan trek ik deze bijdrage acuut in ) |
dan ga jij zeker ook geen pilsje in de kroeg halen want dat is ook ontspannend natuurlijk............ik heb een wat andere visie op ontspannen dan dat jij die hebt geloof ik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 19:14
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hmm......dat zouden we aan een kenner moeten vragen! Maar ja, wie is dat |
Zijn hier leden dan die én Drents én Fries spreken......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 1 november 2010, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 19:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: |
Even kalm blijven hoor, Cross. Ik kan toch ook niet alles weten. Je had ook even een lesje Drents kunnen geven. ‘k Heb inmiddels gegoogeld. En inderdaad, het Drents lijkt niet echt op 't Fries.
ik hou van jou: ik hol van joe; ik mag je gèern liên ik hou wel van je: ik holle wel vaon oe; ie loopt mij nog niks in de wege
Marijan, weer iets wijzer |
Snelle leerling , is Drents zo makkelijk of Fries zo moeilijk???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 18:04
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Mm new age ff opgezocht in wikipedia: De New Age beweging bevat elementen van oudere spirituele en religieuze tradities variërend van atheïsme en monotheïsme door klassieke pantheïsme, naturalistische pantheïsme en panentheism tot polytheïsme gecombineerd met wetenschap en Gaia filosofie; met name archaeoastronomy, sterren kunde, ecologie, milieubeweging, de Gaia-hypothese, psychologie en natuurkunde. Nieuwe Age praktijken en filosofieën soms inspiratie kunnen putten uit de grote wereld godsdiensten: Boeddhisme, Taoïsme, Chinese gods dienst, het Christendom, Hindoeïsme, Islam, jodendom; met sterke invloeden uit Oost-Aziatische religies, Gnosticisme, Neopaganisme, New Thought, spiritual isme, Theo sofie, universalisme en Western esoterie. [ 8 ] De term nieuwe leef tijd verwijst naar de komende astrologisch tijd perk van Aquarius. [ 1 ]
hoezo niet occult? |
Als ik op mijn Yogales ben en mij concentreer op mijn oefeningen waardoor ik heerlijk ontspannen raak denk ik ook wel vaak.....Hoezo occult??????? gewoon lekker......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 17:59
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zou Visser daar nu nog steeds mee zitten? Dat zal toch niet! |
En Marijan, ik dacht verleden week nog wel zo aardig over hem! Las in de krant dat iemand dodelijk verongelukt was in een koelcel......en dacht toen even aan Visser waarvan ik weet dat hij in zo'n koelcel werkt........en gelukkig zag ik 's avonds een berichtje op CM van hem.... Is dat nu aardig of niet?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 17:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | hier werd vandaag ook n nationale vrije dag gehouden Allerheiligen.... wat n onzin toch, al die zogenaamd christelijke feestdagen! Als men nou nog echt ter kerke zou gaan, zou ik er begrip voor hebben. Maar nu word onder een christelijk sausje de werkgever een dag afgestolen.
Blij dat kerst en oudejaar dit jaar in t weekend vallen, kost die onzin mij in ieder geval geen geld! Werken moeten ze, vrije dagen zijn er al genog! |
Moet je het maar net zo doen als in de gezondheidszorg he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 23:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | uitzonderingen daar gelaten. |
Dank je wel...... , ik weet het.....het is vast om die foto....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 23:01
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Had het eigenlijk bij gister moeten zetten. Ik heb in een grot in Limburg gemountainbiked. Heel erg gaaf. |
En hoe heeft feijenoord het gedaan????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:57
|
|
|
IMKE917 schreef: | Willemijn, vraagje........denk jij dat de mensen in de Bijbel niet in het echt hebben geleefd?? in hun hier en nu?? Zijn het 'maar' verhalen en wijsheden ? |
Natuurlijk geloof ik dat......maar zij leefden in hun hier en nu en wij in ons hier en nu........ Ik lees de Bijbel inderdaad niet naar de letter maar probeer een vertaalslag te maken naar de huidige tijd waarin we leven.....ook ik probeer een richtlijn te vinden om te leven en die haal ik zeker uit de Bijbel maar wel met beide benen in 2010...... Ik weet niet of jij de Chassidische vertellingen kent van Martin Buber, ook prachtige verhalen en met een wijsheid waar je U tegen zegt.Maar ook verhalen uit die tijd.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:41
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik vind je erg vaag, maar als je daar gelukkig mee bent? |
welnee, ik ben niet vaag, eerder realistisch.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:38
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ehhh, hoe anders? |
vanuit de hedendaagse tijd, en gelukkig maar.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:33
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Nou, ik heb alleen gezegd wat of er in de bijbel staat. Ik kom nergens aan. jij leest de bijbel denk ook? Dan weet je wat er in staat. Daar gaat het mij om, de zuivere waarheid en ik zie niet in waar of jij moeite mee zou kunnen hebben als je leest wat ik schrijf. |
En dat is nu net het verschil in beleving tussen ons, ik lees de Bijbel wat anders......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou maar hopen dat je elastiekjes niet te strak zitten, willemijn........hihi laat je ze wel zitten? (geintje hoor!) |
Ik geloof niet in sterrebeelden maar de goede dingen haal ik er wel weer uit, zo ben ik ook wel weer....... Ik zal mijn elastiekjes in de gaten houden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:24
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik begrijp niet wat je bedoelt? |
Ik bedoel ermee te zeggen dat ik denk dat we niet weten hoe het in de hemel en de hel is.....het is iets buiten ons om....iets heiligs.....en iets definitiefs.......Als mensen dat anders beleven is dat zo, een beleving is een beleving en daar wil ik ook helemaal niet aankomen. Ik geloof dat wij niet in de hemel of hel kunnen zijn en dan weer wederkeren op aarde, daar is het te definitief voor......Wij zijn God niet.... Vandaar dat ik er gewoon wat moeite mee heb als ik dit lees......en dat mag toch? En ik wil helemaal geen afbreuk doen aan mensen die dat wel geloven laat dat duidelijk zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 13:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | kreeften zijn ook lekker...heb ik horen zeggen... |
ik ben van mijn sterrebeeld een kreeft, schijnen aardige mensen te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 13:50
|
|
|
MARIAN519 schreef: | je hebt gelijk, de bijbel staat vol gezichten en openbaringen die aan levende mensen getoond worden. Ik zie/lees hier nergens iets over een bijna dode die vertelt wat hij of zij heeft gezien/meegemaakt. Sterker nog, de (bijna) doden, die weer levend werden , vertellen nergens iets over een ervaring, welke dan ook. |
Dat zijn de verhalen uit de Bijbel maar je vergeet het echte leven in het hier en nu........ook niet onbelangrijk..... In de Bijbel staan mooie verhalen en wijsheden maar het zijn verhalen en inzichten uit die tijd die wij echt moeten vertalen naar de huidige tijd. En dan zijn dingen soms toch anders dan ze toen dachten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 09:00
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 't Wordt gezongen door een vrouw, dus zou het misschien voor een 'vriendje' bedoeld zijn?
Abba blijft leuk! |
Het is nog vroeg ik weet het....maar Heintje is toch echt een jongetje???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 08:19
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Klopt helemaal Mar. Als je uit eigen beweging uit je lichaam treedt dan is dat spiritisme en heel erg verboden door God.
Ik ga niet in detail beschrijven wat ik in de de hel gezien heb (er zijn mensen die dat wel hebben gedaan), maar ik wil er nog het volgende over zeggen. Ik denk dat God mij deze ervaring heeft gegeven om mij te waarschuwen. Daarnaast heeft het mij gevormd en mij overtuigd van de absolute waarheid van het Woord van God. En van de noodzaak en ernst om God serieus te nemen en Hem te gehoorzamen.
Op het moment dat ik op die plaats was, was het overduidelijk dat er geen enkele weg uit was. Maar omdat ik inmiddels christen was heb ik Jezus aangeroepen en Hij heeft mij er direct uitgehaald.
Je hoeft mij niet te geloven. Maar zoek in de bijbel en lees wat God zegt over het hiernamaals. En neem Hem serieus.
GrZing! |
Ik lees met verbazing je stukje.....ik heb het ook een paar keer overgelezen.......Is dit wat je omschrijft wel volgens de christelijke leer die jij aanhangt????? Binnen het christendom zijn hemel en hel iets buitenaards waarbij we alleen maar denken en geloven dat het zo is nav verhalen die in de Bijbel staan en die wij als christenen ook al zo verschillend opvatten. Het is iets waar wij na ons sterven hopen heen te gaan en waarvan wij denken dat het iets moois is of anderen die in de hel geloven zijn er ook weer angstig voor.......Je merkt het ook als mensen gaan overlijden....zij worden dan ook een beetje buitenaards.....zo noem ik maar even voor het gemak.....zij zweven een beetje tussen aarde en het hiernamaals.... Maar wat jij beschrijft is dat jij er bent geweest en weer teruggekomen bent. of lees ik het nu helemaal verkeerd......? En menselijker wijs kan dit toch helemaal niet?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 31 oktober 2010, 08:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:20
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Lees je echt?
Thomas |
Ik vraag het me af want ik lees van die rare dingen?????????????
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:10
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Schopenhauer zei het al: Er is geen vrouw die deugt.....
Thomas, die zich van Schopenhauer ook niks aantrekt... |
Wat lees ik nu weer voor rare dingen??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 19:27
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Leuk, Eros Ramazotti weer......Ik ga binnenkort weer met vriendinnen naar Ahoy naar een optreden van hem/. Zit dan vol met vrouwen en een enkele man.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 18:44
Onderwerp: Wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christianmatch?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | die dresscode spreekt me niet aan...ik heb heel mijn garderobe eens overhoop gehaald en het enige rood dat ik heb is mijn slaapuniform en ik heb ook 1 zwarte sok gevonden... |
Wat moet ik me daar nu voor voorstelling van maken, een slaap uniform?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 18:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja hoor, en alles wat met kosmische genezing, ying en yang en inner healing te maken heeft valt onder New Age, de moderne vlag van het occultisme. Lijkt me een vrij duidelijke definitie toe. |
Welnee, new age is helemaal niet occult, dat is wat jij er van maakt........ Wees toch niet zo beperkt in je denken en probeer eens los te laten dat alles wat volgens jou visie niet in het leven past occult is...... Lastig leven zo.....het is maar net -maar dat is ook met godsdienst- in hoeverre je er door mee laat slepen....... Ik bekijk gelukkig niet alles wat er gebeurd met het idee dat het wel eens zondig zou kunnen zijn..........dan heb je toch geen leven? Soms zijn dingen niets voor mij, nou prima dan maar om het dan gelijk maar te veroordelen en als zondig te zien????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 30 oktober 2010, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weet je wat ik dom vind, Frank? Dat je heel bewust alle beweringen naar het occulte afwijst. Enige termen, die die richting opwijzen: Inner Healing, Ying en Yang, kosmische energie. Alles wat in New Age gebezigd wordt. Het is duidelijk meer dan alleen fysiotherapie, de bron is nl. de verkeerde. |
Ik vind het juist zo ontzettend dom dat je dit onder de occulte dingen schaart.......Waar gaat dit over Chatuliem.....??? Gewoon een behandelingswijze die veel mensen toepassen met meer en minder succes.... Angstvisioenen hoef je niet gelijk aan occult of zoiets te koppelen......die had je misschien anders ook wel gehad, zegt wat over waar je mee te kampen hebt in je leven en niet over de therapie...... Het kan niet je ding zijn maar dat is heel wat anders..... Wat een lastig leven heb je toch als je overal zonde en iets occults in ziet.......Wel even realistisch blijven hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 17:42
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Heb ik zo onduidelijk geschreven? Ik bedoel het tegenovergestelde Frank.
Ik heb het zelf meegemaakt. Ben in de hel geweest en weet sinds die tijd dat ik daar nóóit naar toe wil. En dat ik het niemand gun, omdat de mens daar niet voor is gemaakt. Maar je hebt een Zaligmaker nodig om in plaats daarvan naar de hemel te gaan.
GrZ |
Is het niet zo dat je denkt dat je in de hel bent geweest? En mensen met een bijna dood ervaring denken dat ze een stukje hemel hebben gezien? Wij denken allemaal dat wij er een beeld van hebben maar het is iets waar wij alleen maar naar kunnen gissen .............Het is iets bovenaards en dat is maar goed ook toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 05:48
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
MARIO216 schreef: | De echte is allang dood, of geloof jij nog in die onzin Sorry, ik wilde ook daar naar toe, maar mag zeker nu niet meer. Of ik moet wel heel aardig tegen je zijn. |
Wat zeg jij rare dingen Mario
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:40
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
De echte sinterklaas komt in mijn stad aan, alle binnenstadbewoneners(waaronder ik) hebben een brief gehad van de gemeente met leefregels voor die dag....... staat onderaan dat wij wel erg boffen omdat we wel eerste rang zitten.....ze verwachten 35.000 mensen en allemaal in de binnenstad....
|
|
Naar boven |
|
|