Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 19:32
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hoho... rustig aan hoor.
We zouden kunnen beginnen met 4 weken samen vasten en bidden in de polder? |
En dat noem je rustig beginnen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:39
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dames, zij jullie het nu met elkaar eens |
Straks worden we nog vriendinnen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:27
|
|
|
ZINGA672 schreef: | t is besmettelijk? |
Lijkt er wel op.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:21
|
|
|
DAVID923 schreef: | idd je hebt geen flauw idee... dat is wel duidelijk.
hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is? en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!
Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?
dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God. stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s. |
Nu doe jij een beetje raar.......en je praat over mensen die je helemaal niet kent......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 9 november 2010, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:16
|
|
|
"hier past slechts erkenning, deemoed en diep berouw."
Je vult het wel erg makkelijk voor een ander in Pieter........ Wat een aantal mensen hier eigenlijk probeert te zeggen is dat iedereen Anita best aardig vindt maar dat het prettiger is als zij wat minder inpulsief dingen opschrijft....... En dan kom jij met de zalvende tekst: erkenning, deemoed en diep berouw? Waar heb je het over?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:43
|
|
|
"sorry hoor maar wat zijn jullie triest zeg, tuurlijk moet je het haar vergeven! en haar voeten wassen erna (bij wijze van spreken)."
"schaam jullie"
David, het lijkt nu of je tegen een kleuterklas zit te praten! ik denk dat een ieder hier heel goed weet wat hij schrijft of niet. En het is zeker niet aan jou te bepalen wie zich wel of niet moet gaan schamen.....
Anita heeft hier dingen neergeschreven die sommige mensen pijn doen en verdrietig vinden en wie zwijgt stemt toe zegt het spreekwoord. Het is triest dat er weinig respect is voor mensen die een wat andere invulling aaan hun geloof geven en een andere -zeker niet minder waardevolle- Bijbel lezen....... En dat heeft niets met de persoon Anita te maken die iedereen best aardig vind maar meer over de manier waarop ze de dingen presenteert...... En dat mag je toch zeggen? Doe jij ook tenslotte?
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:54
Onderwerp: Een beetje liefde voor het forum
|
|
|
VISSER278 schreef: | Lief voor elkaar ?????? Nee, lief voor het forum, Henduk. Goed lezen hé!
Dus..........veel schrijven op het forum , Arend. |
En vooral ook aardig doen he Visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:04
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
ANITA324 schreef: | Jullie mogen het als kwetsent willen zien of niet acceptabel of eerbiedig vinden onder mom van heb "respect" voor iedereen.
Ik hoef van niemand respect !!! en ik heb geen respect voor mensen die overal water bij de wijn doen !!! Laat het Woord Recht snijden als een 2 snijdend zwaard !!! Laat je niet op gevoelsmatigheid gaan leven.
Shalom,
Ef.6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
|
Probeer het dan in ieder geval in korte stukjes te schrijven zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:29
|
|
|
ANITA324 schreef: | De tijd is erg nabij
http://heaven77.50webs.com/ Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling/bewerking en voetnoten door M.V.
Het is de hoogste tijd om te beslissen kort bij de Heer te wandelen óf terug te keren naar de wereld en het boze. Het is droevig te zien dat velen geen interesse tonen in de dingen van God en niet tot Hem willen komen. Wat ik wel zie is het volgende:
Ik zie er zovelen zonder interesse voor het Woord van God. Er zou een dorst en honger moeten zijn naar het Woord van God, maar daar zie ik weinig van.
Ik zie veel genotzoekers die zich overgeven aan Satans rockmuziek. Dit wordt gespeeld in kerken met ruggegraatloze pastors, die niet luisteren naar de Heer Jezus. Niet enkel zij zijn te laken: de vergadering laat deze dwaasheid toe en staat niet op om de pastor te zeggen dat deze afval uit Gods samenkomsten moet verdwijnen.
Ik zie veel genotzoekers die verslaafd zijn aan het occulte. Zij houden van C.S. Lewis en zijn occulte Narnia-verhalen. Zij houden van Tolkiens In de Ban van de Ring en anderen halen Harry Potter binnen. Zij zien zich als “vrij in Christus” om deel te nemen aan Satans occulte oorstrelerij.
Ik zie er velen met een hardleers hart. Wanneer zij beleefd geconfronteerd worden met de waarheid hebben zij geen hart om te luisteren of hun wandel te veranderen. In plaats daarvan negeren zij elke waarschuwing om te kunnen genieten van hun duistere amusementen. Zelfs zij die tot een bijbelvaste kerk behoren hebben niet het verlangen om dikwijls naar de samenkomsten te gaan om zich te laten opbouwen door het Woord van God.
Het eindresultaat is een neerwaartse gang van rebellie tegen de Heer, en een gestage afvalligheid van Zijn leer. Zie wat de Heer Jezus zegt over hoe de geestelijke toestand op aarde zal zijn op het tijdstip dat Hij wederkomt (in de opname vóór de verdrukking):
“Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?” (Lukas 18:8).
Zal u, gelovige, opstaan en tot Heer Jezus naderen, en zult u getrouw gevonden worden wanneer Hij plots wederkomt in de opname?
Ik zie vandaag een opvallende trend bij de zogenaamde “profetie”-experten. In plaats van het Woord Gods te nemen voor wat het zegt in de bijbelse profetie, is er een nieuwe trend opgekomen die zegt: laat ons kijken naar de gebeurtenissen in de wereld en laten we de bijbelse profetie daaromheen verklaren.
Hier is een voorbeeld. De Bijbel spreekt van 10 koningen in de laatste dagen die overeenkomen met 10 naties (de Europese Gemeenschap). Uit het herstelde Romeinse Rijk zal de antichrist komen. Vandaag zijn er echter veel meer dan 10 naties in de Europese Gemeenschap. Wat zullen we dan doen? Laten we de profetie wat soepeler maken om aan te sluiten bij de huidige gebeurtenissen. In plaats van 10 naties, geloven velen nu dat deze 10 wereldgebieden zijn. We gaan dus van 10 naties naar 10 gebieden die de hele aarde omvatten.
Hier een ander voorbeeld. Zoals ik al zei komt de antichrist uit de 10 naties van het herstelde Romeinse Rijk. Vandaag nu zeggen de “experten” dat de antichrist een moslim zal zijn. Waarom? Zij zijn ongehoorzaam aan Gods Woord en schuiven hedendaagse wereldgebeurtenissen in bijbelse profetieën om tot deze interpretatie te komen.
Het is tijd om te stoppen met het uitrekken en plooien van bijbelse profetieën om ze te laten passen in het huidige wereldgebeuren.
De antichrist zal nog steeds uit de 10 naties komen van het herstelde Romeinse Rijk, en hij zal Joods zijn, aanvaard door de natie Israël als hun Messias tot aan de komst van de “gruwel der ver woesting”. Luister niet naar degenen die hun nieuwste boek willen verkopen waarin zij de huidige wereldtoestanden in de bijbelse profetie schuiven.
Terloops, de Islam gaat ten onder. God heeft beloofd de afstammelingen van Ismaël (Arabieren) te zullen zegenen. Vandaag zijn zij gekluisterd aan een valse religie van maangod-aanbidding. Als zij in de komende dagen tegen Israël zullen vechten, zullen zij grote verliezen lijden. God zal de Islam breken en de kinderen van Ismaël bevrijden. Spoedig zullen zij die Allah aanbidden zich realiseren dat de God van de Bijbel, de God die Israël beschermt, de ware God is en dat er geen ander is. Als zij Israël aanvallen in de naam van Allah, zullen zij verslagen worden, en op een bepaald punt zullen zij de waarheid onderscheiden van de God van de Bijbel. Het is niet nodig de bijbelse profetie te plooien en van de antichrist een moslim te maken!
Een andere storende trend in deze laatste dagen is dat er allerlei soorten vrouwelijke Izebels zijn: zelf-uitgeroepen leraressen en cultische leidsters. God heeft geen vrouwen geroepen om herders of leraars te zijn in de kerk. Maar toch zijn er dwaze vrouwen die aan niets anders denken dan zich als leraars op te stellen terwijl zij gezag claimen in de kerk. Er zijn vrouwelijke “experten” in het profeteren, onderscheiden van geesten en het geven van bijbelonderricht. Zij zien niet in dat ze in feite hun aandeel hebben in de grote misleidingen van deze laatste dagen. Ga weg uit de middens waar deze rebellen optreden!
Zal de Russische Magog-invasie spoedig plaatsvinden?
Op vele “profetie”-websites zijn waarschuwingen en bezorgdheden te lezen die zeggen dat Rusland spoedig Israël zal binnentrekken. Maar er zijn allerhande “oorlogen en geruchten van oorlogen” in de wereld! Wat vandaag gebeurt is ook louter dit: oorlogen en geruchten van oorlogen, niets meer. Deze gebeurtenissen kunnen sommigen angst aanjagen en zelfs de prijs van de olie omhoog jagen, maar het is nog niet de tijd van de Russische Magog-invasie.
Hier enkele Schriftplaatsen die wijzen op de tijd van de Magog-invasie: “En Ik zal Mijn heilige Naam in het midden van Mijn volk Israël bekend maken, en zal Mijn heilige Naam niet meer laten ontheiligen; en de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, de Heilige in Israël” (Ezechiël 39:7).
“En Ik zal Mijn eer zetten onder de heidenen; en alle heidenen zullen Mijn oordeel zien, dat Ik gedaan heb, en Mijn hand, die Ik aan hen gelegd heb. En die van het huis Israëls zullen weten, dat Ik, de HEERE, hun God ben, van die dag af en voortaan” (Ezechiël 39:21-22).
Merk op wat er gebeurt nadat Rusland en zijn bondgenoten vernietigd zullen zijn in de Magoginvasie:
1) God zal Zijn eer zetten onder de heidenen 2) Alle heidenen zullen Gods oordeel zien 3) Israël zal zijn God kennen vanaf die dag!
Beschouw dit: de antichrist zal de vernietiging en het oordeel over de Magog-invasie niet op zijn eigen naam zetten. God Zelf zal alle eer verwerven. Merk ook op dat na het neerslaan van de Magog- invasie, Israël zijn God zal kennen, van die dag af en voortaan! Vrienden, de geestelijke conversie van de natie Israël zal niet gebeuren vóór het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode. De natie Israël zal zijn God niet kennen vóór, noch in het begin, noch in het midden, maar op het eind van de 7-jarige verdrukking.
De Magog-invasie zal pas plaatsvinden tegen het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode! |
Anita, kan je het ook in een paar zinnen samenvatten wat je wilt zeggen? Ik lees gedeeltes van je stukjes maar begrijp niet goed wat je er nu mee wilt zeggen? En ik zou het prettig vinden als je niet zo kwetsend praat en dat is heel wat anders dan het ergens niet mee eens zijn. kritiek kan je altijd geven maar hou andere principes heel........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:15
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je moest wel eerst registreren en dat deed ik toen maar kreeg nooit de mail of het wachtwoord waar ze op de site overspreken. Ach, ik doe toch al genoeg activiteiten...ik ga straks weeral naar de winkel... |
Voldeed je wel aan de criteria???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:12
|
|
|
ANITA324 schreef: | Ja heel graag wil ik hebreeuwse les volgen heb het pakweg ook in huis gehad de studie van hebreeuws alleen omdat ik geen talenknobbel ben heb ik het wel geprobeert om te onthouden en te willen leren alleen ik begreep het niet. Als er iemand is die mij daarin geestelijke hebreeuwse onderwijs mij kan geven dan raad ik mij daarop aanbevolen.
Verder ieder mens heeft hem of haar eigen verantwoording af te leggen bij God de Vader in wat hun vruchten zijn des wandelen in hun dagelijks leven.
Ja ik vind de nbv pure verkrachting omdat het weg/toegevoegt is daar rust totaal geen zegen op !!! Zoals ook allerlei andere vertallingen mag van mij de prullebak belanden even lekker fikie stoken houd je ook nog lekker warm.
Ik weet dat ik op deze manier weinig vrienden heb maar ik hoef op deze manier ook geen vrienden te hebben want ik leun mij niet op mensen maar ik leun des te meer op God want Hij moet nummer 1 van je leven staan !
Shalom, |
Weet je wel dat er binnenkort ook een nieuwe versie van de Statenvertaling komt? Dan wordt de oude ook niet meer gebruikt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:54
|
|
|
Als je het dan echt goed wilt doen moet je toch echt op hebreeuwse les gaan Anita, dan zul je merken dat de staten vertaling ook nog erg afwijkt van de oorspronkelijke hebreeuwse tekst........ En oordeel niet zo over een ander die een andere Bijbel leest, je doet dan mensen tekort en verdriet.....Gelukkig hebben wij de vrijheid om zelf te bepalen welke Bijbel bij ons past. En wie zijn wij om voor een ander te bepalen wat hij/zij moet lezen? De naam die jij de NBV geeft vind ik eigenlijk ronduit schokkend dat mag je best wel weten......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:48
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
PIETER649 schreef: | nooit aan mij hoor, juffie |
Spiegel jij je wel eens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:32
|
|
|
MAR907 schreef: | Gooi de bijbel dan maar door het raam zou ik zeggen.
Anita heeft gelijk daarin. Jammer dat er zoveel "christenen" zijn, welke niet (willen) weten wat er met de bijbel (Gods Woord) is gebeurd. |
Het is ook jammer dat zoveel christenen gekwetst worden door die opmerkingen.......Laat een ieder lezen waar hij of zij behoefte aan heeft en veroordeel dat niet zo......, lijkt mij wijzer in ieder geval.... En het feit dat men de NBV zo beledigend betitelt getuigt van weinig fatsoen volgens mij....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 6 november 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 16:29
Onderwerp: Kerstavond in Sappemeer
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hierbij wil ik iedereen van harte uitnodigen om samen met onze gemeente Kerstavond te vieren. We beginnen om 18.00 uur, met een maaltijd.
Voor opgave en adres, mail me maar pv.
chat |
Pas ik daar wel bij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 16:26
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
PIETER649 schreef: | die typ gave? das info die ze zelf gaf in de chatroom. snap ook niet dat crossy dat zelf niet vermeld.
maar misschien denkt cross dat als hij verteld dat deze 63 jarige dame in dr blotende niksie lag te chatten, iedereen denkt dat hij er naast lag... |
Welja, voer de spanning maar op! Hoe ouder hoe gekker lijkt het wel...... Valt crossroad op oudere vrouwen???
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 5 november 2010, 16:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 11:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tuurlijk willemijn!!
we sein so nieuwschierug!!
|
Belangstellend toch , Vrouwen nieuwsgierig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 10:28
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Heb je van haar bijzonder "typ-gave" nog niet eens verteld |
Is er ook nog een deel 2? , Pieter vertel je die ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 20:37
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
[quote=VISSER278]
Beetje..... respect hé voor de ouder wordende mens........, nu doe je nog niet aardig...... Toch nog steeds die foto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 18:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er was ooit in mijn begindagen bij cm een feestje bij een cm-er in Gelderland. Ik had mij opgegeven en een wat oudere dame die hier kort aan de grens woont ook. In mijn kinderlijke onschuld en vanuit domme sociale motieven nodigde ik de dame in kwestie uit met mij mee te rijden en zodoende wat kosten te besparen. Pieter Goedbloed hoefde zelfs geen tegemoetkoming in de dieselkosten!
Op de bewuste dag haalde ik haar volgens afspraak keurig op... Eenmaal in de auto begon ze te ratelen..... Aangekomen op t feestadres ratelde ze vrolijk verder. Dusdanig dat ook de niet-rokers buiten gingen staan.. Daarna moest ze ook nog naar huis terug.... Inmiddels had ik n slim plan bedacht!! Op de terugweg deed ik de autoradio die op de heenweg beleefdheidshalve nog uit stond, gewoon aan. Dat hinderde haar niet... ze ratelde onbekommerd verder. Iedere keer dat ik in het geniept middels de stuurbediening het radiovolume iets opvoerde, zat zij intern ook aan een knoppie geloof ik Bij haar adres aangekomen zijnde, wilde ze zelfs nog ff gezellig in de auto n beetje na-ratelen Ik heb op dat moment het verschijnsel "dumpen na een date" direct laten verschijnselen
Maar al met al was ik er nie vrolijk van nie
Snappie ut nou al n bietje Willemijn???????? |
Ik snap het helemaal en het is ook nog een leuk verhaal. Moest er smakelijk om lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 19:31
|
|
|
[quote=ZINGA672]
Ik wordt echt een dagje ouder Zinga.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 19:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ah Willemijn, kan merken dat je een dagje ouder word. |
las ik niet ergens dat je aardig ging doen?????? Visser, ik had gewoon last van een seniorenmoment........ En je bent ook een beetje off-topic, we hadden het over een therapie
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 3 november 2010, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:35
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232][cSchijndood is een staat van bewusteloosheid waarbij er onvoldoende en onwaarneembare ademhaling en bloedsomloop is. Daardoor lijkt het alsof de dood is ingetreden. Het lichaam vertoont een blauwe kleur.
olor=blue][/color]
Dan zou ik geloof ik er boven opspringen en gaan reanimeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:28
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb Willemijn altijd lief gevonden... ...vooral wanneer ze pittig uit de hoek komt... |
Ik weet niet of iedereen dat met je eens is Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:23
|
|
|
[cSchijndood is een staat van bewusteloosheid waarbij er onvoldoende en onwaarneembare ademhaling en bloedsomloop is. Daardoor lijkt het alsof de dood is ingetreden. Het lichaam vertoont een blauwe kleur.
olor=blue][/color]
Dan zou ik geloof ik gaan reanimeren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:20
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Nee..maar je hield er wel een trauma aan over...dus misschien komt die therapie dan toch nog van pas? |
Hier snap ik ook al niets van Enige uitleg is wel op zijn plaats
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|