Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 20:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je kan binnen zoveel weken een bezwaarschrift indienen.
Had bij mij geholpen toen.
Ze maken uitzonderingen in bepaalde situaties. |
ok, ga ik al achteraan, bedankt voor het meedenken, toppie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 11:27
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja. Wat ook heel erg is, mensen die liegen en denken dat je echt zó dom bent, om dát te geloven. |
Om een pathologisch leugenaar te kunnen geloven hoef je niet dom te zijn hoor, hoogstens een beetje naief.
Heb nog dagelijks te maken met de gevolgen van zo iemand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 11:23
Onderwerp: Kerst
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Daarom vind ik de serie "Het kleine Huis op de prairie" zo ontzettend mooi! 'Armoedig' zeg maar, bijna geen geld, maar wel een warmte en een sfeer! Fijne leuke mensen met een mooi hart.
Ik kan dat blijven zien, die serie! |
Ja mooi he? Wel erbij bedenken dat het heel erg rooskleurig word neergezet. Praktijk was wel anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 11:21
Onderwerp: Winterwandeling Drenthe Januari
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Massaal aanmelden mensen |
ga je zelf ook weer mee leonard?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 11:14
Onderwerp: Ik ben Hetero.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Oh, dus je wil weten of ik die boom in huis heb staan? Nee hoor, ik heb geen (kerst) boom in mijn huis staan, bomen horen in het bos. Net als met pasen een joekel van een ei, en met sinterklaas een klaas. En zo heb je verschillende mensen en gedachten op deze aardkloot, je hebt er die van homo,s houden en niet, en zo heb je die van dieren houden, en niet. Natuur liefhebbers en niet, en ik hou van de pure natuur, en dieren. |
nou nou, ik vind dat nogal een vergelijking ... homo's, dieren en natuur op 1 lijn heb liever mensen, dieren en natuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:18
Onderwerp: Houdbaarheid op christian match
|
|
|
XABIA794 schreef: | Sorry momo, je kent me hé ik heb nogal last van dat hypochriet gedoe. Voor diepgang ben ik ook altijd te vinden, maar dat lukt nooit door discusies... ik leg mijn verantwoordelijkheid af bij de Here zelf in mijn wegen, en digitaal kan niemand me even gaan zeggen wat ik zou missen in mijn relatie tot de Here |
Das waar Xabia. Maar die diepgang is hier ver te zoeken. En dat is jammer. Zou toch geweldig zijn als je dat op een site als cm kon vinden. De eerste keer dat ik mij hier aanmeldde was ook om het forum, niet om te daten. Dus ik snap wel een beetje wat hij bedoeld. Is natuurlijk geen reden om iemand de les te lezen.
lieve groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij geef je zelf af op Christenen, het woordje sodomie wordt trouwens algemeen ook gebruikt. Maar niet om het even, jij vindt dus dat Homo,s door iedereen geaccepteerd moeten worden? En wie dat niet doet is in jou ogen geen goede Christen? Er wordt in Christelijke kringen, heel verdeeld over gedacht, en mee omgegaan. Er zijn voorstanders, maar ook tegenstanders, en die bewering leeft niet alleen onder Christenen maar ook onder niet gelovigen. Ik vind dat een ieder in zijn waarde gelaten moet worden, Christenen en niet Christenen, voorstanders en tegenstanders. |
Dat was mijn vraag niet Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:07
|
|
|
ff offtopic, zaterdag 7 januari gezellige zaterdagavond in de planning bij mij thuis
nog geen idee wat we gaan doen, film kijken of spelletjes avond
k zal dr ff een apart topic van maken in agenda
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:05
|
|
|
YELNIN491 schreef: | snik snif nee. |
droog je tranen en kom es met een tegenvoorstel yelnin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
slechtste moment van de dag was het moment dat er een brief van de belastingdienst kwam waarin stond dat ze weeeeeer geld gingen inhouden waarom zit ik eigenlijk bij de gkb ?????? weer minder in mn huishoudpotje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:10
|
|
|
gek he? niemand die hier op ingaat maar over homo's?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:04
Onderwerp: Houdbaarheid op christian match
|
|
|
Ik kreeg de indruk dat LoveJesus het in geestelijk opzicht bedoelde. Dat we ons meer moeten richten op het geestelijk Jeruzalem. Het gaat hier inderdaad veel vaker over bijbelteksten en meningen dan over Gods Koninkrijk. Daar wil Hij dat wij ons bewegen.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik graag ook wat meer diepgang hier op het forum zou willen hebben. Maar op 1 of andere manier lukt dat niet zo goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:55
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het ging hier toch alleen over wie er hetero is En dat andere, wordt volgens mij, nog steeds onder sodomie geplaatst. Althans wel hier in de regio |
En Gerrit, had je het stuk over kerst al bestudeerd? Die boom is ook een gruwel he? Staat zeker ook niet in je huis? Weet je wat een gruwel is? Een ander met Gods Woord om de oren slaan.
Mijn bro (brother) heeft zich afgekeerd van de kerk omdat zogenaamde christenen hem veroordelen Het enige dat ik hem verschuldigd ben, is Liefde. Liefde zonder oordeel.
Grrrr christenen
eh sommige dan ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:51
|
|
|
PIETER649 schreef: | puberaal zedig gedrag heet dat Frank. maar goed, de discussie is vermoord ondertussen
bedankt he! |
he wat jammer, k vond het net een interessante discussie worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:05
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
k wil even heel hard klagen over de belastingdienst die mij dwars zit en over het regioteam van gkb dat een stel domme koeien is met het iq van een bos wortels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:02
|
|
|
Oh ja, on topic blijven he Ik ben ook hetero voor zover ik weet heb nooit iets anders geprobeerd ben dat ook niet van plan blijf gewoon hetero maar ik hou van homo aangezien mijn bro homo is en ik hou van mijn bro en voor iedereen die nu weer begint over dat het een gruwel is in Gods ogen ... dat is een kerstboom ook !!!!!!!!!! lees het topic over kerst er maar es op na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:00
|
|
|
MARRY942 schreef: | Hihi....ik eh...bedoelde ook "het mannelijk geslacht" hoor... Veulste weinig ruimte in bed voor 3 |
Zeker weten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 01:56
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
en het is zo simpel verleiding is er eraan toegeven is zondigen verleiding op zich is geen zonde een pasgeboren kind kent geen verleiding dus is niet zondig
elk mens heeft genoeg aan zn eigen verleidingen is verantwoordelijk voor zn eigen keuzes keuzes maken is kiezen voor zonde of voor God gehoorzamen
en omdat wij mensen onze eigen wil belangrijker vinden bedenken we allerlei beredeneringen om maar onder die eigen verantwoordelijkheid om keuzes te kunnen maken, uit te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:05
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik heb het inderdaad niet over mannen met tegenvallende bedprestaties gehad, ik heb vaker gehoord dat die bestaan, maar in deze ga ik uiteraard meer van mezelf uit |
Ja dat was ons al wel duidelijk dat je jezelf centraal stelt.
Ik ken een stel dat getrouwd is, ouder stel. Zij heeft op jonge leeftijd een operatie gehad waardoor "het" niet meer ging. Ongetwijfeld zal het heel moeilijk zijn (geweest) maar ze zijn nog steeds getrouwd en daar heb ik best respect voor. In elk geval meer respect dan voor iemand die meent ergens recht op te hebben en als ie het niet krijgt het dan wel ergens anders gaat halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:56
Onderwerp: Gratis hulpmiddelen
|
|
|
heel veel respectlose reacties hier waarom moet van elk topic nou een gein en onzin topic gemaakt worden? er zijn ook mensen op cm die af en toe behoefte hebben aan serieuze onderwerpen en gesprekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:47
|
|
|
Ik denk maar zo God is niet veranderd Wat Hij toen een gruwel vond, vindt Hij nog steeds een gruwel
Maar in het nt staat ook dat je je door niemand iets moet laten aanpraten over feestdagen ed.
Het belangrijkste is hoe sta je tegenover God? Wat heb je gedaan met je geloof?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:42
|
|
|
Dit is hun overkomen tot een voorbeeld (voor ons) en het is opgetekend ter waarschuwing voor ons, over wie het einde der eeuwen gekomen is.
Het ot is voor ons een voorbeeld en een waarschuwing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:34
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou...wat er ook in mijn leven gebeurd is....en ik heb best heel wat meegemaakt.... Ik blijf toch voor de mannetjes kiezen hoor |
k vind 1 eigenlijk wel genoeg ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 23:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zolang de mens leeft op deze aarde is de mens niet vrij van zonden. Ik vind dat een hele grote misvatting. We zijn bevrijd van de STRAF op onze zonden, alhoewel we wel dagelijks om vergeving moeten vragen. |
Om vergeving vragen of onze zonden belijden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 23:41
|
|
|
De discussie over kerst is er altijd. Het heidense midwinter feest tegenover de geboorte van Christus. Waar leggen we de scheidslijn?
Wat betekent het voor ons?
Jeremia 10:3-4 beschrijft een heidense gewoonte die te vergelijken is met het versieren van een kerstboom. De passage spreekt over de zinloosheid van het navolgen van de heidense praktijken van de mensen die niet in God geloven. In dit geval gaat het om de Babylonische gewoonte van het versieren en eren van een altijd groen blijvende boom. De kerstboom stamt inderdaad af van deze Babylonische gewoonte. Dit plaatst ons voor een beslissing – moeten we een gewoonte handhaven, die begon als een heidens ritueel? Wat voegt het toe aan Kerst?
Uiteraard vereren we geen boom. We maken ons huis gezellig met een kerstboom en feestverlichting. En je bent immers vrij zolang je maar een oprecht hart hebt.
Aan de andere kant is er wel Gods Woord. Gods woord verbiedt het. Sinds de vroegste tijden werden bomen vereerd door de heidenen. Speciaal de blijvend groene bomen symboliseerden voor hen leven, omdat ze altijd groen waren en dus altijd leven hadden. Die bomen werden door hen vereerd als symbolen van leven, seksuele potentie en vruchtbaarheid. Deze voorwerpen van heidense aanbidding werden toen in de huizen gezet als afgodsbeeld. Er zijn veel schriftgedeeltes waarin de Here God ons gewaarschuwd heeft geen deel te hebben aan de afgoden en de zaken waarmee de heidenen zich bezig houden. Het wordt ons geboden, die nooit te doen of te imiteren. Zo zegt de Here: Gewent u niet aan de weg der volken en schrikt niet voor de tekenen aan de hemel, omdat de volken daarvoor schrikken. Want de handelwijze der volken, die is nietigheid: want als een stuk hout (in de engelse Bijbel staat: boom) heeft men het uit het woud gehakt, arbeid van werkmanshanden met de bijl, met zilver en goud siert men het op, met spijkers en hamers maakt men het vast, zodat het niet waggelt. Als een vogelverschrikker in een komkommerveld zijn zij, zij spreken niet, zij moeten beslist gedragen worden, want zij kunnen geen stap doen. Vreest voor hen niet, want zij doen geen kwaad, maar ook is er geen goeddoen bij hen. (Jeremia 10:1-5) De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toe-eigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is en gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban. (Deut.7:25-26)
We hebben het zo vaak over homo's en hun geaardheid. Dat het een gruwel is in Gods ogen. Maar als het in ons eigen prive leven komt, dan weten we het te nuanceren. Feit blijft dat de bijbel ons leert dat het voor God een gruwel is als we ons inlaten met heidense gebruiken en godenverering.
Momo, die geen boom in huis heeft en het verafschuwt als er een boom in de kerk staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 23:26
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
dus bedankt voor jullie lieve woorden en voor kerst zitten we wel goed drie kerstpakketten in het vooruitzicht luxe artikelen in overvloed terwijl de basis artikelen een beetje in het gedrang komen soms
zoals een blikopener die het begeeft en waarvoor je gewoon geen geld hebt, omgekeerde wereld dus... wel koekjes en biefstuk maar geen geld voor een blikopenener haha (cynisch lachje)
God is mijn Voorzienaar en mijn hulp komt van Hem ik blijf maar dicht bij Hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 23:23
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik hoef toch helemaal geen oordeel over je te hebben, momo? ik stelde je alleen een vraag en het antwoord is duidelijk; je zou een gedeelte gebruiken om desbetreffende buffer op te bouwen, en een gedeelte zou je aan anderen schenken; prima toch?
hannah.........kent meer mensen die finacieel wat minder ruim zitten dan haar lief is!! |
was niet persoonlijk bedoeld hoor stukje bescherming denk ik heb te vaak en te veel gehoord dat het mn eigen schuld is want er zijn altijd mensen die je waarschuwen maar toch .... oordelen is zo makkelijk ... en nee, daar bedoel ik jou, jullie niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 23:25
Onderwerp: Profetische beleving
|
|