ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 20:23
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

JOL252 schreef:
[/b]Ik denk dat Pieter juist bedoelde: ze zoeken het echt wel goed uit voor men mee gaat in zo'n heftige beslissing. Hij omschreef juist het verschil tussen diep lijden en iets waar men min of meer heftig last van heeft maar oplosbaar/behandelbaar. Tenminste.. zo interpreteer ik het dan.

Inderdaad, goed gelezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

Zelf ben ik niet een voorstander om over eigen dood te beslissen.
Helaas heeft elk nadeel ook zijn voordeel.

Zij die een uitzichtloos bestaan hebben en geen mens om zaken mee te delen en dus danig negatief beeld hebben gekregen van de wereld en dus zelfmoord willen plegen, zouden hier hun heil kunnen gaan zoeken.

Ik denk dat men niet zomaar tot zo'n besluit komt, als men ondraaglijke pijn/jeuk heeft en ongeneeslijk ziek, mag men dan niet eerder naar de Heer en zo verlost worden, of moeten wij een diepgaand lijden hebben, waar God ook verdriet om heeft.

Ik denk as men met alleen uit "zieligheidsgevoel" de dood zoekt en daarom de kliniek bezoekt, deze heus wel naar alternatieve oplossing, voor het probleem, zal gaan verwijzen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 08:21
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Ik ben blij omdat ik voor de tweede keer in mijn uppie het schip heb afgemeerd (met zachte landing), laten lossen en laden en daarna weer op de terugweg naar Veghel ben gegaan, zonder supervisie want die sliep.

Waar ik ook blij van wordt is dat ik hoop binnen één jaar tijd in 12 lessen, een beroepsopleiding (schipper grootvaarbewijs) te doen, waar zoonlief 6 jaar over heeft gedaan, om op het zelfde middelbaar niveau te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 08:13
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

JOANNIE702 schreef:
zomaar een gesprek, de pijn en verdriet je zagt het aan het gelaat van deze persoon.
Ik kon niet zomaar weg gaan, zoveel leed en zo hard heid van zich eigen!
op gewoon op, niet meer verder kunnen!
tegen de muur op, verder kon deze persoon niet meer.
Zich eigen laag voelen en ook de mensen dat voelde hij ook, die soms liever om heen gingen!
verdriet had deze persoon en ook vol emotie, hij kreeg zomaar een jas een winterjas, hij kon dat niet meer betalen, bittere armoe.
Werd een bijzondere gesprek en eigenlijk een dankbaar gesprek!

Dan denk ik wat ben ik toch bevoorrecht en een kind van God mag zijn en dat ik op dat moment ook voor deze persoon kon zijn!
of je geloof of niet, ik werd er blij ervan!Dat ik op dat moment even voor die persoon kon betekenen!

een pracht moment om blij te van te worden dus, er even zijn een luisterend oor voor zo'n iemand , laten weten dat er mensen zijn die we om anderen geven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:06
BerichtOnderwerp: verschuilen mensen zich soms achter god ?

Al het goede komt van God, door het Nieuwe Verbond het kwade niet meer.
God beveelt de Liefde en men moet een drievoudig snoer smeden door een zegen over je relatie te gaan vragen als men zover is dat men voor elkaar kiest om het leven verder mee te delen, te trouwen dus.

Dat huwelijken mis lopen is om vele redenen en de meesten van ons hebben toch hun best gedaan om het te doen zo as verlangt word. Helaas worden we vandaag de dag overstelpt met eigen ik voor op, als me in een soap niet vreemd gaat (ivm kijkcijfers), hoor je er niet meer bij. Je kunt nu al datingsites bezoeken waar je buiten je huwelijkse plichten even met een ander aan de slag kan (verandering van spijs doet eten toch?)

Zo kun je een heel poos doorgaan hoe wij langzamerhand meer leren om eigen ego te strelen en zo vergeten wat we in liefde zijn begonnen.

Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel).

Als God Zijn zegen geeft over een huwelijk wil dat zegen dat Hij daadwerkelijk betrokken wil bijven bij Zijn kinderen (wij dus). Dat het verkeerd gaat is absoluut niet Zijn schuld en kunnen we ons niet gaan verschuilen dat Hij het zo gewild heeft. Wat Hij wel wil is dat we in liefde met elkaar omgaan, maakt een partner misbruik van zijn/haar positie, of gaat de ander domineren, door niet aan plichten te voldoen, za Hij zich er niet mee gaan bemoeien, maar met verdriet zien, dat men niet gehoorzaam is aan wat Hij wil. Als men verliefd is dan ons de ander alles, liefde is mooi en kan mooier worden , maar schop je ego onder de kont en ga voor de ander, geef en krijg ipv geef en neem.

Schuilen bij God mag en kan, als je verdriet hebt en Zijn hulp nodig hebt, maar geef hem niet de schuld van je eigen falen, dan schuil je verkeerd

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 5 maart 2013, 18:09
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:32
BerichtOnderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.

GINI430 schreef:
Wel eens van vijands liefde gehoord? Je moet wel heel veel van jezelf kunnen over winnen om je vijanden lief te kunnen hebben. Knipoog smiley

Zeker weten, dat is alleen mogelijk met Jezus , heb ergens ook een link in en topic gezet waar Corry ten Boom spreekt over dat ze de concentratiekamp medewerker vergeeft. Ze zegt dat ze het zelf niet kon maar met Zijn hulp wel.

ik heb een tijdje elk jaar de dvd de we kregen om bij nacht van "Nacht van gebed" af te draaien, toen werd er door Noord-Vietnamezen gevraagd om te bidden voor hen die hun alle kwaad aandeden. De achterliggende gedacht van hun was, wij zijn gered, maar zij niet en daarom moeten zij aangeraakt worden, zodat zij ook van Gods heerlijkheid mogen gaan genieten en wat Hij heeft gedaan in Zijn onmetelijke Liefde door Zijn Zoon.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 22:35

MAT170 schreef:
Ik geloof dat wijsheid en inzicht van God komt, vanuit je zelf zie je het niet. Zelfde als iemand tot geloof en bekering komt in Jezus dan geloof ik
dat het, het werk van de heilige geest in die persoon is.

Juist ja, bewust belijdend christne worden is het werk van de Heilge Geest.
Vol vuur (van de Geest) wil je dan anderen dan ook die keuze gaan maken en een ieder wil men die bevrijding die, die keuze maakt, toewensen.

Helaas kan en mag de Geest niet ten volle aan het werk in ons omdat wij dat vaak onbewust tegen houden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:50

Het aankaarten van wat anderen fout doen, is een gevaarlijke bezigheid.
Te pas en te onpas, worden Bijbelteksten gebruikt om eigen gelijk door te drammen. Als zo de Liefde (welke Jezus beveelt), niet wordt uitgevoerd, staat men iets te wachten wat men absoluut niet wil.

Als men de Liefde niet heeft, men wel met de gaven van de Geest bezig is voor de Heer, het zal me niet baten. Het brengt ons dan alleen maar windeieren.

Nogmaals gebruik de Bijbel om te leren, nergens hebben wij het recht om over anderen te oordelen. Men kan wel zeggen van "dat doe ik ook niet, maar in de Bijbel staat", is men bezig om eigen gellijk te halen ipv hen die misschien hup nodig hebben in hun strijd, bij te gaan staan.

DRAGEN WIJ JEZUS LIEFDE UIT AAN HEN DIE DAT NODIG HEBBEN OF, BLIJVEN WE HIER ELKAAR DE OREN WASSEN MET BIJBELTEKSTEN OM EIGEN GELIJKT TE BEHALEN.

WORDT CHRISTEN
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 19:32

MAT170 schreef:
Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel.

Dus nog niet helemaal begrepen wie Jezus is, Waarom Hij hier kwam, wat Hij ons heeft voorgeleefd.

Voor de aardigheid, geef een antwoord op de vraag, waarom kwam Hij op aarde, wat zou de hoodreden geweest, was het alleen om ons te redden of eigenlijk een anderen reden of meerdere?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:48
BerichtOnderwerp: Belangrijk.

MAT170 schreef:
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/478191-hulp-aan-illegalen-toch-strafbaar.html
Het gaat hierom dat mensen die hulp bieden aan illegalen strafbaar wordt gesteld. Bidden dat het wetsvoorstel niet wordt doorgevoerd. In de tweede wereldoorlog was het ook strafbaar als iemand Joden hielp.

Jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Moest hieraan denken over het in de praktijk brengen van het geloof.

Geheel mee eens, gebed is ons machtigste wapen

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 26 februari 2013, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:45

MAT170 schreef:
Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.

Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben

Dat is een hele diepe tekst met veel meer inhoud dan wij beseffen.

Omdat de vader dat deed , gaf Hij jezus als dank vor dat Offer at Hij bracht alle zeggenschap over wie er wel of niet goed genoeg zijn om bij Zijn bruilofstmaal aanwezig te zijn. Als Jezus vindt dat homo's, lesbieénes moordenaars, overspel plegers er wel bij horen, kan en mag jij daar geen oordeel over hebben gestaaft op de Bijbel.

De Vader heeft Zijn Zoon alle macht gegeven omdat Hij gehoorzaam was aan de Vader. Laten wij gehoorzaam zijn aan de Zoon en het grote gebod gaan naleven en zo hen die Zijn vrede nog niet kenne voorleven hoe rijk we zijn in Christus, ipv anderen te veroordelen. Hij ging op bezoek bij overtreders Zijn gebod en liet hun Zijn liefde voelen. Zo kreeg Hij Zijn volgelingen, niet omdat Hij hen veroordeelde, maar Liefde liet zien en voelen.

Als wij met hel en verdoemenis dewereld ingaan zullen wij zeker geen volgelingen van Christus kunne werven, wel als we (als volgelingen van Hem) handelen uit Zijn onmetelijke liefde
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 23:25

MAT170 schreef:
Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.

Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben

Jezus verbrijzelde de overspelige vrouw ook zeker en ook die misdadiger naast hem aan het kruis toen Hij zei, "vanaf heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn?

Leer wie Jezus is, wat het Nieuwe Verbond inhoud, Jezus geeft nieuw leven, Hij beschikt er nu over door zijn overwinning op de dood. God de verschrikking uit het oude testament heeft door Zijn Zoon zijn Liefde aan ons getoont.

Nogmaals , gebruik de Bijbel als leerboek, God geeft joou nergens in de Bijbel het recht om anderen te veroordelen

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 25 februari 2013, 23:28
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:54

MAT170 schreef:
Het is een antwoordt wat Jezus zelf geeft. Echte liefde is toch trouwens in makkelijke en moeilijke tijden?

Wie Jezus was en is en wezen zal, heb jij zo ik je bezig zie totaal niet begrepen, met je Bijbelse wijsheden. Een verkeerde interpretatie van wat Hij was is en wezen zal ook helaas.

Even voor de simpelen van geest Jezus was, is, en zal altijd Liefde zijn. Hij gaat voorbij aan wat men meent te weten uit de Bijbel met onze eigen interpretaties en Hij zal door Zijn onmetelijk Liefde een gigantische Overwinnaar zijn.

Wat als Hij tegen jou zegt (als jij die homo of lesbieëne of overspelig vrouw of man wil stenigen, omdat jij dat in een Bijbel kan vinden), "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"? Wat als Hij uit Zijn Liefde hen vergeeft en toe laat tot Zijn Koninkrijk omdat Hij dat wil. Hij laat zich niet in met jou veroordelingen, zo van "jamaar"in de Bijbel staat, en volgens de Bijbel moet U dit of dat doen.

Jezus is Baas en wij niet met onze betweterijen, bedenk dat er ook geschreven staat, heeft men de Liefde niet dan .............

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 26 februari 2013, 12:33
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:08
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

tige lokwinske fan ut it Fryske lân, dus vanharte gefeliciteerd en vele gezegend jaren in goede gezondheid nog gewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: En juist als niemand helpt

JANE866 schreef:
Heb je zorgen of verdriet, luister dan goed naar Hem.
En vergeet dan niet: Hij staat naast jou.
Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt
Komt Hij jou met Zijn Liefde sterken, kun je weer vooruit.

Ben je eenzaam of alleen, luister dan naar Zijn stem.
Kijk dan om je heen, Hij is dichtbij
Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt
Zal Hij jou met Zijn Vriendschap steunen, kun je weer vooruit.

Heb vertrouwen in Zijn Kracht, je bent Zijn kostbaar kind
Dat leeft en dat lacht zoals Hij het wil, zoals Hij het wil
Ja, dag in dag, uit, want juist als niemand helpt
Staat Hij klaar met Zijn Vaderliefde, kun je weer vooruit.

Zegt Jezus niet in Zijn Woord, niemand zal je rukken uit Mijn hand
Ja, elk kind, dat Mij toebehoort, gaat met Mij naar het Vaderland.
Ja, dag in, dag uit, want juist als niemand helpt
Draag Ik jou in Mijn Vaderarmen, kun je weer vooruit.

Amen, soms gaat het even aan ons voorbij dat Hij er altijd is, wanneer en waar dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:47
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide

ANNA415 schreef:
En jij dan Daniel Lachende smiley met blinkend witte tanden

een slimme meid ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:27

MAT170 schreef:
God noemt het een gruwel, twee mannen/vrouwen die seksuele omgang met elkaar hebben.

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Gefrustreerde smiley Even voor de goede orde, het geldt niet voor vrouwen, staat alleen maar dat he ttegen natuurlijk is als vrouwen dat doen, dus het is geen zonde, alleen als mannen dat doen, toch?.

Vraag je eens af wat de Bijbel nu werkelijk is, Gods Woord om uit te leren wat Liefde is, gelijk Jeus ons voor geleefd en geboden heeft, of een boek waar je anderen mee kan veroordelen.

Voor mij geldt het als Leerboek, God zelf is alleen gerechtigd om te oordelen, niemand anders. Mensen die jij op deze manier veroordeeld, zal Jezus (als ze Hem om vergeving vragen of Hij het hun gewoon schenkt, Hij is Baas) binnen laten komen op Zijn Bruiloftsfeest.

Jezus Overwinning zal voor ons niet bevattelijk zijn, zo groot, dat is mijn overtuiging, mede geleerd uit de Bijbel met Zijn gelijkenis over de dagloners

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 24 februari 2013, 14:28
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:11
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 07:54

PIETER619 schreef:
Jij hebt ook op die manier verlengfd en al gedraaid? Die van First Love draait nu bij mij en is een cd met mooi christelijke muziek.

GERRIT084 (54) schreef:Kijk ras genoot der eersten mens ik had er kennis van genomen van den graai cultuur doch had den tegenwoordigheid van geest, te passen voor dezen, verleiding geest van ongenoegen
Ik heb nog enen week te gaan, alvorens in de lijst der grijzen te staan
van al de ex leden van wel eer, en mijzelf te overtuigen van niet weer een keer
Om mij niet nog eens te vergapen, op al dat vrouwvolk dat zit te slapen

Even voor de goede orde, ik heb absoluut niet verlengd omdat ik de cd's en dvd zou krijgen.
Ik ben vanaf dat ik lid was met tussen poosjes er even tussen uit geweest, maar omdat ik hier toch mensen vindt en gevonden heb, om contact mee te houden op wat voor manier dan ook (chat en op bijv. BBQ-PN of pk eten in Lunteren, is CM een aangenaam gebeuren. Misschien ook de wokkerij der nog bij, zo leer je mensen kennen en kun je van elkaar leren en ook soms tot steun zijn.

Wat te klagen hebben we allemaal, maar of het terecht is, blijft altijd een vraag.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 24 februari 2013, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 00:25

GERRIT084 schreef:
oh, maar wrom heb je dan niet 2 maanden extra verlengd Smiley die vol vragen zit dan had je nu al die vage cdees en dvdees gehad Geschokte, onthutste smiley

Jij hebt ook op die manier verlengd en al gedraaid? Die van First Love draait nu bij mij en is een cd met mooi christelijke muziek.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 24 februari 2013, 13:59
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 12:35

Kom ik vanmorgen thuis heeft de post deze week 2 cd's en een dvd gebracht omdat ik mijn abonnement had verlengd, thank you CM
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 21:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Nu pas vertrokken uit Veghel en kan zo helaas niet bij eerste cursusdag zijn, door het oponthoud deze laatste werkdag-nacht deze week. op zijn vroegst om half 8 morgen in Rotterdam voor de wal, dan met auto naar huis.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 21:15
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Me opgegeven voor de cursus grootvaarbewijs om zo binnenvaartschipper te kunnen worden.
Wat zoonlief in 6 jaar doet (die kan in november klaar zijn), moet ik nu door zelfstudie en in 12 lessen er in proppen. Maar ik ga er voor, wat minder "lang leve" CM en FB denk ik Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 22 februari 2013, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 14:22
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Vanharte gefeliciteerd, Gods zegen en alle goeds gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:17
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?

JANS221 schreef:
Volgens mij heb jij volgende maand pas recht van spreken hier! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(pfff, pas 49 jaar!)

Is iemand die in zijn/haar vijftigste levensjaar zit niet een beetje 50+dan, van mij mogen ze mee doen hoor? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:46

JOANNIE702 schreef:
Wijs heid,
Komt met de jaren!

Ach wat is wijs,
mijn moe zei altijd!

Wie is wijs
juist op de goede moment.
zal je wijsheid krijgen
Van Onze lieve Heer.

Lachende smiley

Wat is wijs? Ik zeg soms weleens zonder i heet ik Peter en deug voor geen meter, maar voor wie het hoort, hopelijk gewoon prettig gestoord Lachende smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 19 februari 2013, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 09:20

God moet zich steeds meer gaan aanpassen aan ons, zelf veel meer dan wij zelf in de gaten hebben, voor ons geld van af nu lang leve de lol.

Als God de relatie man-rouw heilig maakt, houdt dat niet in dat wij deregels gaan bepalen maar \hij dat heeft gedaan.

Een LAT relatie kent God niet en God de LAT-relatie niet. Als wij uitgaan van wat God voor heeft met de relatie man-vrouw, kun je misschien wel apart wonen maar de geestelijke gesteldheid moet een drievoudig snoer zijn en blijven

Ik denk dat het belangrijkste is dat beide een levende relatie met God moeten hebben danwel krijgen, Ik ben e rstellig van overtuigd, dat Hij ons danwel overtuigd van Zijn bedoeling. Hij geeft richtlijne di eook nu van toepassing zijn, mar het is niet het geleerde of geleesde wat waar is, maar wat Hij in ons hart geeft.door Zijn Geest
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 19:45
BerichtOnderwerp: Kind van school.

GERRIT084 schreef:
Een uitspraak die in de Bijbel staat is wel dat God ook een regering op die plaats heeft gezet (waar dan ook) en dat wij gehoorzaam diene te zijn.
Waarom zouden wij dan ongehoorzaam zijn......................?
Uiteindelijk straffen wij ons zelf.......................................

En dan nog, wat was de inbreng of invloeden anders dan nu, met de Christelijke partijen de afgelopen jaren, met de huidige?
Onder welke vlag werd het homo huwelijk toe gestaan? Mocht de abortusboot ook richting Marokko varen, of afreizen ?
En is er waarlijk niet één die er tegen protesteerde, heeft er één politieke partij ons laten stemmen voor of tegen de Europese grondwet.
Massaal werd er nee gestemd, maar de grote C voorman had mazen in de wet gevonden, om toch een ja door te drukken.

Lang leve de Euro, alles moet worden ontzien om dat, of die grote droom van ooit, mede een grote C partij door te drukken.
Die C staat allang niet meer voor wat wij denken dat die staat, hij wordt nu enkel nog gebruikt, voor commercieele doeleinden.

Dan toch beter de Bijbel gaan bestuderen en leren wat het Nieuwe Verbond inhoud, daarna Jacobus 1 eens gaan lezen, God wil als goede liefhebbende Vader ngeen kwaad voor zijnkinderenen heeft een regering als in Noord- Vietnam of met een dictator als Hitler beslist niet geformeerd danwel gewild.

We kunnen niet in Gods nabijheid komen met, wat Hij wil, maar 1 ding staat voor mij al seen paal boven water, HIj wil het goede voor ons, niet het kwade.

Het is gigantisch kort door de bocht om al het kwaad wat ons over komt als straf van God te zien, zo van eigen schuld dikke bult. Als een regering tegen Gods wil in gaat, hoef en moet ik mij daar beslist niet meer gehoorzaam aan te zijn.

Wat God wil staat boven alles en niet wat men gemeend te moeten gehoorzamen als het in ons straatje van pas komt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 15:52

HANNAH810 schreef: we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318
petra373, 47 jaar, regio 0314
lies146, 27 jaar, regio 0318, evt met zoon
Erika129, 38 jaar regio 0318
Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546
trijnie671, 51 jaar, regio 0594
esther999, 38 jaar, regio 0172
Roelande 345 (ff onlid), 53 jaar, regio 0342 aangepast
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592
marcowaal100(oudlid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov)
pieter610, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) 't zal je maar gezegd worden
joop430, 46 jaar, regio 430

kleine correctie toegepast

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 16 februari 2013, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 14:00

Roelande 345 (ff onlid) zei tegen mij op een mail die ik haar hierover verstuurde:
ja nog bedankt trouwens geef me maar op ik ben vrij die dag, dus bij deze Roelande gaat ook mee

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 16 februari 2013, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 06:32
BerichtOnderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen

ALTJE848 schreef:
Ik lees zou niet meer reageren op topics maar ja het betreft ook mij

Ik die 17 jaar heeft gedacht dat ik terug moest naar mijn ex intussen mijn EIGEN leven heb ingevuld met wisselende gedachten goed nee niet goed wel doen nee niet doen, tot dat het een gewoonte werd.
Op zoek naar iemand die mijn liefde kon geven want ik kende dat niet.
Nu geloof ik waar het topic mee was begonnen dat als ik toen net als nu IN CHRISTUS geleefd had dat Hij alles ten goede wil keren dat staat in zijn woord ware het niet dat we krijgen wat we willen een liefdevol leven zonder al die dingen die kunnen gebeuren.
Ik denk nu nog steeds als een nieuwe liefde zich aankondigd dat ik dat niet kan en terug moet de woestijn in in de zekerheid dat God alle dingen ten goede kan keren Het zal ons niet makkelijk gaan staat in de bijbel en tegenwoordig scheiden mensen al om dat ze geen gevoel hebben voor elkaar ik geloof dat dat ook een taak is van God als diegene allebei in gebed gaan en geloven dat God alle dingen ten goede kan keren HIJ dat zeker doet .
Ja ik voel me nog steeds schuldig om een man achter te laten en te wijzen mijn vinger de grote BALK in mijn eigen oog niet te zien .
Ik ben ook niet perfect HIJ hield op zijn manier wel van mij ,
En ik geloof dat als we toen de juiste hulp hadden gehad wer er met Gods kracht uit waren gekomen.
Nu weet ik wat mijn man heeft en zie ik in dat het beter is zo maar houden van zit nog in mij en dat weten we allebei, ik ging en weg die God niet goed keurt en Hij ging een weg van eenzaamheid.
Beide niet tot een doel die goed is voor kids het leven erom heen
familie enz .
Nu terug naar de vraag waar hier alles begon ja ik geloof alleen nog maar bij de bron van levend water Hij zal alles witter maken dan sneeuw
Niet wij kunnen onze eigen weg bepalen en zoeken naar geluk dat zit in je zelf en als het er niet is vraag de Heer HIJ zal je geven wat je nodig hebt en toe komt zoals HIj het bedoelt heeft.
Ik kan mensen lief hebben die me hebben angevallen in hun nakie
'Die me verkracht hebben want ik weet waarom ze het niet op een andere manier konden doen.
En ik heb gezegd ik vergeef je want ik wil een volgeling zijn van Jezus
Ook die personen zijn kinderen van God ik mag kan en wil niet oordelen.
IK breng ze voor de rechterstoel al jaren en God zorgt zelfs als ik geen uitkomst zie zoals nu .
En niet kan keizen voor liefde , liefde voor mij is geen houden van liefde voor mij is zien hoe Jezus voor mij heeft geleden dwars door alles heen dat is liefde waarom zouden wij dat niet doen voor een man/vrouw waar je wel van houd maar om wille van zijn probleem de laan instuurt .
Met als gevolg zonde scheiding nog meer zonden stapelt alleen maar op en siert niemand te leven in een wereld te wijzen met een vinger en maar je eigen ik voorop te stellen.
Ik wil mij nederig en klein op te stellen zo voel ik me ook gebroken, maar ik weet Heb een God van herstel en ZIJN wegen zijn ondoorgrondelijk mooi ik hoop en geloof dat de liefde spoedig zal komen.
En als ik me als een bruid mag voorstellen bij HEM dan word mijn liefde bekroont daar zie ik naar uit dat de dag komt de de HEER mij thuis haalt en ik Zijn bruid mag zijn
En ja hoor ook Hij kent mijn gedachten misschien mag ik ooit nog liefde geven en ontvangen hier op aarde , voor nu heeft het voor mij geen waarde .
Wat is liefde voor elkaar in voor en TEGEN spoed maar dat laatste kennen , en willen we niet kennen. en ik geloof dat ik niet vertrouwt heb op de Heer toen ik ging scheiden want er stond in de bijbel dat iemand die niet geloofd mede gelovig is in Hem door het huwelijk , dat betekend ook voor diegene Thuis komen bij de bruid.
En ik wist het niet had een mosterdzaadje als geloof, heb er jaren mee gelopen Ja God heeft mij vergeven ,
Maar toch knaagt het nog steeds had ik maar vertrouwt ,
als ik zie hoe God me nu door de dalen laat gaan en er bij is dan had hij dat zeker kunnen doen met Hem is alles mogelijk .
Ook in een huwelijk dat Hij verbonden heeft als het niet is zoals je verwacht had Ik ben nu ruim 20 jaar verder.
En nog denk ik had het nooit zo moeten doen ik ben alles kwijt en zie nu in waarom en ja inzicht van de HEER ik weet niet welke plannen HIJ nog heeft maar hoop het spoedig te weten.

Terug naar de vraag Ja ik geloof dat God alles welke vorm van verslaving of ziekte iemand heeft God alles ten goede wil keren
Wel geloof ik ook dat de zielen in geloof samen knielend voor het kruis mogen gaan net als in het huwelijk voor in de kerk
Knielend belijden je zonden je tekortkomingen je ziekte pijn frustratie
in gebed en dat je elkaar trouw wilt zijn opnieuw dan denk ik dat opnieuw beginnen zelfs goed kan zijn .

Anita

Klinkt misschie nmoeilijk, maar ik weet niet precies hoe anders te stellen. Hangen blijven in zonden die men heeft begaan en zelfs zal beleden heeft en Jezus zelfs ook al vergeven heeft, toen men het Hem vroeg, is het nog steeds niet los kunnen laten en niet compleet over gedragen aan Jezus. Hij wil dat je het bij het kruis laat liggen.

Natuurlijk heel begrijpelijk, me nvergeet niet gauw, maar als Jezus vergeeft, zijn we aan ons zelf verplicht om dat ook te doen naar ons zelf, houdnewe he tvast , zal Jezus het misschien terug geven???. Zelfs voor de zwaarste misdadiger is er vergeving, gelijk die ene misdadiger aan het kruis naast Hem. De kruisdood was de zwaarste straf toentertijd

Zoals je aangeeft is bidden de beste optie, Hij wil je heus geven wat je nu nodig hebt, maar mischien kan datpas als jij je zelf hebt vergeven, blijf God om hulp daarbij vragen. Je bent en parel in Gods hand, je mag er naar leven gaan, gelukkig worden, want dat wenst hij als goed Vader ook jou toe.

In de Bijbel staat: 12 Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft. 13 Wie in verleiding komt, moet niet beweren: ‘Die verleiding komt van God.’ Want God stelt niemand aan verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht.
God geeft het goede, jij mag dat goede ook ontvangen door door het kwade heen toch het Go(e)de van God te gaan zien, bid daar vooral voor.

Alle goeds en Gods zegen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 39 Volgende
Pagina 16 van 39