Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:55
Onderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
|
|
|
ERIKA129 schreef: | We hebben over 2 weken avondmaal dus a.s zondag voorbereiding en de week erop samenkomst zal me er eens goed in verdiepen maar herken veel in wat jij zegt Josina, maar er zit ook niet veel verschil tussen de kerk waar jij kerkt en de mijne dus ik zal wel fout zitten |
Zo kunnen we van elkaar leren, Erika! Volgende keer zit jij goed en ik fout Iig goede voorbereiding gewenst!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 27 augustus 2012, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toch is dat wel een mooie gedachte om voor het Avondmaal samen te komen om je daarop voor te bereiden.....juist ook voor mensen die heel veel moeite hebben om aan het Avondmaal te gaan......en dat zijn er meer dan je zo denkt... Is zo'n Censura Morum dan niet een soort kliklijn? Met alle respect hoor? Ik dacht altijd dat het meer voor je persoonlijk was? |
Bij mij in de gemeente wordt het Censura Morum dus alleen door de Kerkenraad gedaan en dat omdat zij, als leiding van de gemeente, geacht wordt om het goede voorbeeld te geven. Dat betekent wanneer er onenigheid is tussen kerkenraadsleden onderling, dat eerst uitgepraat moet worden voordat het Avondmaal onder hun verantwoordelijkheid kan plaatsvinden.
Op die avond moeten zij zich dus eerst zichzelf beproeven en ook hier niet de ander. Het is dus geen avond waarop allerlei onenigheid binnen de gemeente besproken wordt en dus ook niet waar "Jan en alleman" hun grieven ter tafel kunnen brengen.
Dus zowel het Censura Morum als de voorbereidingsweek voorafgaand aan het Avondmaal is alleen ter beproeving van jezelf.
Zelfs voor het aangaan aan de tafel, wijst de dominee nog op onze eigen verantwoordelijkheid tov God en onze naaste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:43
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | hahaha,
Teaparty verwijst naar onze conservatieve vrienden in Amerika. Nooit gehoord van de Teaparty rally's ? Ze willen terug naar de pure grondwet, naar wat de Founding fathers hebben opgesteld. Wanneer men zich erin verdiept, is dit iets heel moois. Officieel heet het de Boston Tea party, omdat men in Boston ergens in de 17de eeuw, protesteerde tegen de hoge belasting van King George op Thee, dit dezen ze door naar de haven van Boston te gaan en de thee in het water te kieperen. Wat de verhoudingen tussen Amerika en Engeland verder op scherp deden zetten. ooh wacht, ik zie het al, ik ben weer bezig, ze vallen in slaap.
Sorry!
Het kan zijn dat ik een detail er naast zit. |
Ooooooooh, teaparty is dus niets anders dan een hightea? Mjammie...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 27 augustus 2012, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht ook dat het voor een ieder persoonlijk geldt.....Boeiende discussie wel, zou je met iemand aan het Avondmaal gaan die op yoga zit? Of zou ik met iemand aan het Avondmaal gaan die het verafschuwt en veroordeelt????? |
Haha, goede vraag!
Gelukkig(!) wordt bij ons de voorbereiding vooral gelegd bij een ieder persoonlijk...kan ik aan God verantwoorden dat ik aan het Avondmaal ga en niet ik kan niet aangaan omdat die en die ook aangaat... Idd...een ieder beproeve zichzelf en niet de ander!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 27 augustus 2012, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Idd die link zie ik ook niet helemaal!! Censura Morum is wat anders dan avondmaal hoor! |
Het Heilig Avondmaal volgt op het hebben van het Censura Morum. In 1e instantie is het idd iets voor de kerkenraad, maar in weze is het de opdracht die elk gemeentelid meekrijgt in de week voorafgaande aan het Avondmaal...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 27 augustus 2012, 14:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:38
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
INGE721 schreef: | Toch maar weer mee beginnen Jol. Ik weet op CM in elk geval 1 fanatieke feuter aan te wijzen |
Ik weet er wel een paar meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:52
|
|
|
Ik de Sensation. Hihi, ga je nu ook feuten?
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 26 augustus 2012, 10:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:32
|
|
|
JOL252 schreef: | Geinig speelgoed, mijn nieuwe htc-tje.... |
Leuk istie hè? Welke heb jij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:38
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
DJES101 schreef: | wanneer je niet meer bidden kunt als je dan nog maar stil kunt wezen wanneer je zelfs geen woord meer vindt voor een gebed, wil toch niet vrezen God hoort de allerkleinste vraag zou Hij dan ook voor jou niet zorgen? en kwam Zijn antwoord niet vandaag misschien schenkt Hij het dan wel morgen
wanneer je niet meer bidden kunt omdat je moe bent van het wenen wanneer je nergens licht meer vindt daar waar het rijk'lijk heeft geschenen wees dan maar stil en je zult zien dat Vaders handen je geleiden lijkt Hij oneindig ver misschien Hij staat zo heel dicht aan je zijde
wanneer je niet meer bidden kunt ach, vouw dan slechts je handen samen en als je dat ook moeilijk vindt zeg dan alleen maar even: Amen! dan zie je vele eng'len staan en Vader zelf staat in hun midden gewis vult dat met kracht jou aan om morgen weer te kunnen bidden |
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vraag me af of die vandaag gaat komen. Een zoon die de hele dag moet werken , een andere zoon die vanmiddag moet werken en daarna door moet naar een verjaardag. Een familiedag die afgeblazen is vanwege de weersvoorspellingen. Geen weer om naar strand of dijk te gaan om een hengeltje uit te gooien. Vissertje zal zelf wat MOETEN opzoeken of wat gaan doen om er wat van te maken. |
Ik weet wat je bedoelt...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nog even en er wordt gerenoveerd in mijn woning... Natuurlijk is het mooi als je overal nieuwe kozijnen en een nieuw balkon krijgt... Maar heb ook gehoord dat mijn afdak daardoor tijdelijk weg zal moeten... Daar zie ik meer tegenop!! Dat wordt een blik mannen open trekken!!!! a.s dinsdag komen ze kijken wat wel en niet verwijderd moet worden... Alles binnen en buiten met een afstand van een meter moet leeg zijn... |
In dat proces zitten we hier middenin, 3 en 4 sept is het mijn beurt. En de komende week wordt het verplicht binnen zitten met ramen/deuren dicht ivm asbestverwijdering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:19
|
|
|
In de afgelopen weken heb ik heel wat vakantieverhalen gelezen en vakantiefoto's gezien en steevast komt er de "klacht" achteraan van het opruimen van de vakantiespullen.
Misschien goed om je eens te realiseren dat er mensen zijn die niet op vakantie kunnen om wat voor reden dan ook. Misschien dat je dan kunt bedenken hoe gezegend je bent, ook met de op te ruimen "rommel" van daarna....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 18:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | men mag blij zijn als ik zondag weer weg ben... rust op het forum... |
3 dagen van je aanwezigheid mogen genieten...leef je uit, zou ik zo zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 17:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het slechtste moment voor heel cm:
ik ben er weer;) |
Whaaaaaaaaaa...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 21:46
Onderwerp: Over Vissen en vrouwen;)
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Neehee; mannen houden niet van een vrouw die tegen de stroom inzwemt |
Vandaar dat ik nog niet aan de man ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:57
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hier nog een Kijken of Josina wat gaat delen wil wel een verfrissende bui |
Solly, het stelde niet echt wat voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:38
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Is er al ergens sprake van onweer en windstoten?
Thomas |
Ja, nu in Utrecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 07:53
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Van harte gefeliciteerd, Erika! Een hele fijne dag vandaag, aan het weer zal het niet liggen, je treft het!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:46
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat zou dan wel eens een grote party kunnen worden. Neem jij voor de zekerheid dan nog een extra kwarktaart mee. Voor visser 2 stukjes he. En pas op voor Josina, die lust er ook pap van. Ik hoop dan wel dat het niet donderdag is dat ze jarig is want dan ......zeg ik niet. |
Maar wees gerust, ik kan helemaal niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:30
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | de bui is nog gezellig hier, josina! even op je beurt wachten, he? |
Jaja, ik weet, ben een ongeduldige typetje Maar ik ben ook vrijgevig hoor, je mag het buitje houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:04
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het gaat zo regenen op de veluwe. In Zeeland hebben we het al gehad. |
Toch fijn dat Utrecht niet op de Veluwe ligt Hoewel het er hier ook wel naar uitziet dat het gaat regenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Die tekst zag ik van de week al vaker langskomen effe denken owwwwwwwwww das waar ook was ook van ene visser278 |
Nota bene een tekst die ie gepikt heeft van Wrs herken je het daarvan, Erika...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als jullie mij met rust laten komt dat helemaal goed.
En vandaag ook. |
Jajaja, ga jij je mieren nu maar knuffelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | En nu wordt het tijd dat Judith gaat ingrijpen . Ga maar bij miss.C kampvuur stoken. En niet op vrijdag want uitsmijters kunnen niet op de bbq. |
Nou zeg...
|
|
Naar boven |
|
|