Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:46
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ga je wel op zondag naar de kerk, wat doe je op zondag wel en wat niet? Zijn je kinderen gedoopt, heb je belijdenis gedaan, geloof je in predestinatie, hoe sta je tegenover de Verbondsgedachte...welke vragen hebben je denken of handelen beïnvloed?
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop.. |
Met het achterom kijken of naar het verleden terug gaan heeft geen zin want dat is dood, niemand kan daar wat aan toevoegen of eraf halen.... Kijk vooruit en geef het goede voorbeeld, ik heb zelf ook bewondering in bepaalde zaken uit zulke kerken welke de evangelischen niet hebben.... O.a is dat "bijbelkennis"...
Ik ben zelf als kind gedoopt, daardoor heeft mijn moeder ons met de bijbel groot gebracht, juist omdat mijn ouders oorspronkelijk ook streng refo achtergrond hadden.
Ik vind laat de bijbel maar gewoon spreken zoals het staat en laat de kerkverbonden aangaande de kinderdoop gewoon naast je neer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk niet dat de Heere God van mij verwacht, dat ik een kerkeraad tot de orde roep, chatuliem. |
Dat klopt, juist de eenheid zorgt ervoor dat er gebeden wordt om hun, voor wijsheid te ontvangen van de HEER..... Wij hoeven dat niet te doen, God opent vanzelf de ogen van een ieder op zijn tijd...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 15:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:28
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | er zat een heel klein groninger jochie zwijgend op een steen; zwijgend zwijgend heel de dag alleen, sta op jongetje lief, kom van je steentje af als je geen eikeltjes gooit, mag je picknicken zonder "straf"
(twee meter hoog valt ook onder klein vandaag, toch, imke??) |
Dat is nou een lieve juf.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 00:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De kinderdoop stelt centraal dat het kind in het verbond aangenomen wordt door God. Dat is een heel ander verhaal. Dan denk je in termen van bij het volk van God horen. En iedereen die gedoopt is hoort daarbij. Niet de bekering is de boodschap, maar het verbond. En dat is oud-testamentisch. Zoals de joden voorbestemd waren om het volk van God te zijn, al dan niet vrijwillig, zo is iedere gedoopte voorbestemd een kind van God te zijn, al dan niet vrijwillig. |
Hier ben ik mee eens...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 00:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 22:17
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Wie een kuil graaft voor een ander, zweet het hardst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:25
|
|
|
Jezus geeft ons de opdracht: "Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb." (Matth. 28: 19).
Over de doop van Jezus vinden we in Matt. 3:16: "Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij (Johannes de doper) zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen".
Jezus zegt tegen Nicodémus:"Tenzij iemand is geboren uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan."(Joh. 3:5)
Petrus antwoordt op de vraag "Wat moeten wij doen om behouden te worden": Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus. (Hand. 1:38).
Nadat aan hem door Philippus het evangelie is gebracht, vraagt de kamerling: "Zie, daar is water; wat is er tegen, dat ik gedoopt word"? Het antwoord van Philippus is m.i. zeer belangrijk. "Indien gij van ganser harte gelooft, is het geoorloofd. En hij (de kamerling) antwoordde en zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is. En hij liet de wagen stilhouden en beiden daalden af in het water, zowel Philippus als de kamerling, en hij doopte hem." (Hand. 8:36-38).
Paulus zegt over de manier van dopen o.a. het volgende: "Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden is opgewekt door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen".(Col.2:12)
Uit de voorgaande Bijbelgedeelten mogen wij m.i. twee konklusies trekken, namelijk:
1. De doop dient het gevolg te zijn van een beslissing van de dopeling als uiting van zijn persoonlijke erkenning, dat Jezus de Christus is.
2. Om tot uitdrukking te brengen, dat in Christus de oude mens is begraven en de nieuwe mens in Hem opstaat, verdient de doop door onderdompeling duidelijk de voorkeur.
Paulus zegt in Rom. 2:28-29:"Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dát is besnijdenis, wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God." Col. 2:11 en 12 verwijzen ook naar de geestelijke besnijdenis: In Hem (Christus) zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus, daar gij met Hem begraven zijt in de doop. In Hem zijt gij ook mede opgewekt door het geloof aan de werking Gods."
Col. 2:11 is zeker geen rechtvaardiging voor de kinderdoop als vervanging voor de besnijdenis aan het vlees, maar legt juist het verband tussen een verandering van het hart en de doop in plaats van tussen de besnijdenis en de kinderdoop.
Is het brengen van pasgeboren kinderen in de gemeente en/of kerk dan verkeerd?
De ouders van Jezus brachten Hem naar de tempel om Hem de Here voor te stellen (Lucas 2:22). Volgens het volgende vers zou dit alleen hoeven voor de eerstgeborene van het mannelijke geslacht (ook van de dieren?).
Persoonlijk vind ik het een goede zaak om als ouders, net als Jozef en Maria, je kind in de gemeente te brengen en samen met de gemeente aan God te vragen, of Hij wil helpen bij de opvoeding van het kind aangaande de juiste weg, die de Schrift wijst. Maar om het gebruik van enkele druppels water de naam doop te geven, terwijl de dopeling daar geen enkele invloed op heeft, heeft volgens mij geen enkele Schriftuurlijke grond.
De doop door onderdompeling is het gevolg van de wedergeboorte en de wedergeboorte is zeker niet het gevolg van het opdragen van een kind aan God, bij welke gebeurtenis enkele druppels water worden gesprenkeld.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 16 januari 2011, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 15:00
|
|
|
HENK710 schreef: | Mar, in Jeruzalem is wel water aanwezig geweest...er zijn zelfs aquaducten aangelegd, wat moeilijk gaat zonder water |
Even een reken sommetje.
Stel dat je drie minuten nodig bent om iemand te dopen. 3000*3= 9000 minuten. 9000/60 = 150 uur.
Zou dat op een dag kunnen ??? verklaar dat eens in Jerusalem waar geen water is om ondergedompeld te worden...men ging naar de Jordaan als het om de doop van Johannes ging. Dus ook nog eens buiten Jerusalem.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 16 januari 2011, 15:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De Bijbel spreekt maar over één doop. |
Is niet helemaal waar. De bijbel spreek over twee soorten van dopen.
1e de doop van Johannes, onderdompeling in het water.... 2e de doop van de Here Jezus, die doopt met de Heilige Geest...
Waar gaat het nu dan om? hetgeen dat de kerk ons leert? of hetgeen dat de apostellen ons leert?
Act 2:41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
Hoe werden deze drie duizend mensen gedoopt? In Jerusalem is geen water en op een dag werden ze gedoopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:11
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
|
|
|
EVA685 schreef: | Zaterdag 15 januari:
ONTSPAN JE!
Ontspan je, raak niet gespannen, wees niet bang, dat is het beste. Hoe kun je bang zijn voor veranderingen als je leven met MIJ verborgen is in GOD die niet verandert en IK ben dezelfde, gisteren, heden en tot in eeuwigheid. Je moet zelfbeheersing leren, evenwichtigheid en zelfbeheersing in een wankelende, veranderende wereld.
Maak aanspraak op MIJN macht, dezelfde macht, waarmee IK demonen uitdreef, staat vandaag tot jouw beschikking, gebruik die, zo niet, dan neem IK deze terug. Gebruik MIJN macht voortdurend.
Je kunt MIJ niet teveel vragen. Denk nooit, dat je het te druk hebt. Als je maar tot MIJ terugkeert en je na elke taak met nieuwe kracht laat vullen, kan geen werk te veel voor je zijn. IK geef je MIJN blijdschap, leef daarin. Baad je geest erin, weerspiegel MIJN blijdschap. |
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:40
Onderwerp: Steken onder water...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Steken onder water geven Dat duurt misschien maar even. Voor een ander echter kan het nog lang duren En moet de ander het bezuren. Soms weet je niet wat het met een ander doet Jij kan het wel als goed inschatten, maar voelt die ander het ook als goed ?
De splinter en de balk is het terugkerende verhaal Maar geldt dat niet voor ons allemaal ? Dat is ons juist door Jezus gegeven -Zodat we pas echt kunnen leven- Om vooral eerst naar jezelf te kijken Voordat je over een ander loopt te zeiken. (excuses, ’t moest rijmen hè… ;))
Je mag een eigen mening hebben, dat is juist te stimuleren Maar een ander kwetsen, daar valt nog zoveel te leren. Kritiek geven mag, zolang je het goede met iemand voor ogen hebt Dat het op die manier de waardering voor elk individu schept. Dan kan het nog zo zijn dat de ene je wat meer ligt en de ander veel minder Niks mis mee lijkt me, maar omgang wordt dan meer eensgezinder.
|
Zo is het ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:36
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent? |
Delen met elkaar wil nog niet zeggen dat iemand "open" is....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 22:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:30
|
|
|
HENK710 schreef: | Ben het met je eens waar het gaat om het niet met twee gezichten te gaan leven, Mar. Maar als je dan God (Jezus) als voorbeeld neemt, vraag ik me wel even af waarom je in een ander topic over boos zijn op God wel verschil maakt tussen hoe God is en hoe wij zijn... |
Heeft alles te maken met open en eerlijk zijn naar God ook in de gevoelens en emotie's want die maken het echt gemeent.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:27
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | 2 gezichten ? nee denk niet dat dat de bedoeling is... Maar ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen even makkelijk dat muurtje afbouwt, daar kan soms heel veel tijd voor nodig zijn. Net zoals depressiviteit niet zomaar weg is, dat kan een lang proces zijn...
En ik geloof zeker dat God als geen ander dat geduld heeft en niet van ons verwacht dat het in 1 keer allemaal lukt... het leven is een leerproces, en juist door de gebrokenheid in deze wereld valt dat allemaal niet mee. Dat kan bij ieder weer anders zijn, de ene persoonlijkheid is de ander niet en de ene kan niet voor de ander bepalen wanneer bijv. een muurtje afgebroken kan worden.
Begrijp me goed, ik moedig het wel aan in een relatie om je kwetsbaarheid te laten zien, maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn... |
Ik weet heet Sussan, alles heefft zijn tijd nodig... Muurtjes weg halen werkt heel bevrijdend, dan maakt het niet meer uit tegen wie, iemand is dan een vrije persoonlijkheid samen met de Heer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:12
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Tja, ik vind persoonlijk dat je het op deze manier wel erg goedkoop er neerzet... Ik denk dat "je kwetsbaar opstellen" best lastig is in bepaalde situaties. Veel van de mensen die op C.M. zitten hebben een scheiding achter de rug, kennen het als iemand die ze het meest vertrouwden ineens of geleidelijk niet meer te vertrouwen was. Wij, imperfecte mensen, lopen deuken op. Als kind leef je onbevangen als een nieuw paar schoenen wat je in de winkel koopt, maar het leven 'moet' geleefd worden en dus krijgen (so to speak) die "paar nieuwe schoenen" 1 en ander te verduren... Die deuken die je opdoet zorgen ervoor dat je voorzichtiger wordt denk ik (en die voorzichtigheid lijkt me ook logisch), ter bescherming van jezelf.
In een relatie is het zeker aan te moedigen om je kwetsbaarheid te durven laten zien. Jezus was/ is echter een perfect mens dus vind ik dat je moet oppassen dat zo naast elkaar te zetten. Mijn mening. |
Ik zet dat wel naast elkaar omdat Hij ook en voorbeeld voor mij is en dat ik gezegd heb, om Hem in zijn voetsporen te volgen omdat ik een van Hem wil zijn.... Verwacht je dan dat iemand dan twee gezichten op na zou moeten houden vanwege het verschil in een "buitenwereld" en "binnenwereld"??? Ik ben zoals ik ben voor iedereen, om daar ook nog het nodige energie in te steken zou ik helemaal niet willen... Het werkt uiteindelijk, toch als een boemerang...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:01
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
HANNAH810 schreef: | alles wat je accepteert, hoef je je niet meer aan te ergeren |
Mannen en accepteren wel hun ijdelheid.... Alleen willen ze dat niet weten voor de buitenwereld....ben ik nu een man of een m.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:46
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ze hadden weinig benul van alles wat er zich in dat bos afspeelde.
wordt vervolgd.... |
Er werd hevig met "denneappels" gegooid.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:39
|
|
|
Bij openheid stelt iemand zich kwetsbaar op, dat was en/of is met de Here Jezus ook zo. Voor ons niks anders in zulke gevallen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:33
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | volledig akkoord Mar, maar toch wordt je niet altijd beloond met eerlijk en open te zijn! jammer! Iedereen maakt fouten in zijn leven denk ik, maar toch.......soms denk je dat je de enige bent....... |
Helaas is dat vaak de praktijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:31
|
|
|
JOS689 schreef: | Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ? Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ? Krabbel eens wat over deze ervaringen neer. |
Openheid is bijna hetzelfde als eerlijkheid... Eerlijkheid duurt het langst is mijn ervaring...dus ook openheid....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:19
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
GIBBY159 schreef: | En heb een lijst samengesteld om...als het écht nodig is...naar het kantoor te gaan van Provident. Wat moet dat moet dan maar. Verder trek ik mij terug en kom zo af en toe maar eens kijken en lezen om bij te blijven. Voorzover ik (nog) geen ban krijg opgelegd. |
Het laatste haalt het eerste helemaal onderuit.... Jammer weer....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:50
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moest je die tas ook meesjouwen???? |
Haha gelukkig niet kon het zo overplaatsen van kofferbak naar kofferbak....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:40
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | een tas vol zand ? |
Hahaha wel een schoenen vol met zand...
Een tas vol met dagboekjes,kaartjes, enz om weg te geven aan anderen van Lorretta...
Een klein gebaar een lieve lach zomaar op een grauwe dag en een vriend'lijk woord gezegd dat kan je plots weer wilskracht geven om door t te vechten in je leven zodat je ondanks je verdriet weer de schoonheid van het leven ziet ze zeggen dat engelen bestaan een ding weet ik zeker dit kleine gebaar heeft mij goed gedaan.
Dat was het eerste dat ik uit de tas haalde de kaartje met deze woorden. Zo spreekt de Heer door anderen heen. Geweldig na een middagje wandelen met anderen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:26
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik hoop dat jullie een gezellige wandeling hebben gehad... Drente ken ik van een yfc vakantie ooit, in Uffelte (in de buurt van Havelte)... daar heb ik voor het eerst van mijn leven op een paard gezeten, ik herinner me het als een hele leuke vakantie. |
Het was een gezellige en leuke wandeling. Af en toe even "baggeren" door het zand, maar het was droog....ging met lege handen weg maar kwam met een tas vol weer terug....gijns
Voor herhaling vatbaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:37
|
|
|
Wederzijdse liefde, eer, respect en verantwoordelijkheid zijn de bouwstenen van gezins relatie, die de liefde, heiligheid, hechtheid en het blijvende van de band tussen Christus en zijn kerk weerspiegelen. Ingeval met betrekking tot echtscheiding leerde Jezus dat degene die van zijn partner scheidt, behalve in geval van overspel, en een ander trouwt, echtbreuk pleegt. God zegent het gezin en wenst dat gezinsleden elkaar bijstaan op de weg naar volwassenheid. Ouders horen hun kinderen opvoeden om de Heer lief te hebben en te gehoorzamen. Door hun voorbeeld en woorden moeten zij hen leren dat Christus een liefhebbende, altijd tedere en zorgzame tuchtmeester is, die wil dat zij leden van zijn lichaam, het gezin van God, worden.
God stelde het huwelijk in en Jezus zegende het. De relatie tussen man en vrouw typeert de liefde van Christus voor zijn gemeente en is niet bedoeld om door scheiding te worden verbroken.
- God stelde het huwelijk in Eden in. Genesis 2:18-25.
- Jezus zegende het huwelijk en bevestigde het opnieuwals een levenslange verbintenis. Johannes 2:1-11; Malt 19:3-9.
- Scheiding en hertrouwen is alleen toegestaan in geval van huwelijksontrouw. Matt 5:31,32.
- Het moet onze bedoeling zijn iemand te trouwen die onze religieuze overtuiging deelt. 2 Korintiërs 6:14.
verdere teksten: Marcus 10:11' 12; Lucas 16:18; 1 Korintiërs 1 :10, 11,39.
God stelt belang in de verhoudingen binnen het gezin. Toewijding aan Christus vormt een sterke band die gezinnen tezamen bindt. Ouders zijn verantwoordelijk om hun kinderen te leren God lief te hebben en te gehoorzamen
In de laatste dagen zal de Elia boodschap de gezinnen versterken. Maleachi 4:5,6.
Als Christus het middelpunt is, is de band in het gezin hechter. Efeziërs 5:21-33.
Samenwerking en aandacht zijn belangrijk. Kolossenzen 3:18-21.
Ouders zijn verantwoordelijk om hun kinderen te leren God te gehoorzamen en lief te hebben. Spreuken 22:6, 15; Efeziërs 6:1-4.
Verdere teksten:Exodus20:12; Deuteronomium 6:5-9; Hebreeën 12:7-9.
Persoonlijk toegepast: God heeft mij in een gezin geplaatst om door de gezinsband mijn levensvreugde te vergroten. Zelfs als ik geen hechte familieband heb, kan ik mij toch verheugen in het gezin van God.
Hoe belangrijk is het aandeel van de aanbidding van Christus in het gezin om Hem in het middelpunt van het gezin te houden?
Wat is de relatie tussen het leren gehoorzamen aan oudere en het leren gehoorzamen aan God?
Ik geloof en aanvaard de beginselen van het gezin zoals God het instelde. Ik wil naar Gods plan leven.
Naar mijn inziens is dat het meest belangrijke vormgeving vooral in een nieuwe gezinsvorming (hertrouwen).... De Here Jezus heeft ALLES gedragen ook het pijn en verdriet van een scheiding.... Ik zou wel willen dat de mannen de priesterlijke taak daarin in nemen alleen al voor de kinderen.....
http://www.youtube.com/watch?v=UmSbC17u4-s
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 15 januari 2011, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 18:17
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Nou Marylien...ik buig niet voor de enkeling(en) die mij voordurend met uitlokkende reacties op MIJ afreageren! Ik ben onderhand "wijs" en oud genoeg om te weten en om te léren HOE en wát ik op het Forum wel of niet mag schrijven. Er is nog niet één topic of ook maar één reactie van mijn bijdragen verwijderd. En nogmaals: Als ik door een paar enkelingen steeds wordt belaagd...zal de redactie zeker een keus en besluit maken in hun visie. |
Ik vind wel dat je aardig aan het profileren bent op het forum...waarbij het negatieve in een reactie benadrukt wordt.... Probeer ook eens iets meer de positieve in een reactie te benadrukken.... Tevens heeft iedereen een vrijheid van meningsuiting op een openbare forum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 12:36
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Owww....gaan jullie naar Drenthe?
Daar hoef je niet te zoeken naar mooie plekjes. |
Dachten de hunnebedbouwers ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 20:47
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Weet iemand de weersverwachting voor morgen?
Hou er niet zo van, om nat te worden. |
Het wordt prachtig mooi weer....iedergeval droog...
|
|
Naar boven |
|
|