Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:52
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee Carien, jij niet anderen wel. |
Chat, ik vind dat je wel erg aan het veralgemeniseren bent hoor. Jammer hoor, al lig ik er niet wakker van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:49
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik mis de roddels!
Wat vinden jullie van die superstrak getrokken aardappelboerderij?Die Limburgse?Er lag geen kruimeltje op die binnenplaats! En wat vonden jullie van de opmerking van ksenia(?);"ach,zulke badkamers ben ik gewend"(na het zien van dat superturbosaunastoomdouchebad dinges) Waarom is die duitse krullebol zo geliefd bij hoogopgeleide dames? |
Wat een leuk idee, om een BZV topic te openen! Dat wordt smullen...
Om even bij jouw vragen te beginnen, Leanne. Je bedoelt boer Marcel zeker? Daar kreeg ik dus echt de kriebels van, zo strak en netjes. 'k Moest wel een beetje lachen om een vrouw die vroeg 'je bent precies hè, dan ben je zeker ook precies op vrouwen?' 'k Denk dat ze de spijker op de kop sloeg. Het lijkt mij iemand, die precies weet wat hij wil. Verder lijkt hij me niet erg flexibel, maar de tijd zal het leren.
Boer Richard vond ik in het begin nogal arrogant, die puur op het uiterlijk van een vrouw afgaat. Een beetje een engerd. Toch heb ik mijn beeld, na de laatste uitzending, iets bijgesteld. 'k Heb wel respect voor zijn manier van een bedrijf voeren, dat geeft een heel ander beeld van de boeren dan veel Nederlanders hebben. 'k Heb wel het idee, dat hij dat zelf ook heel goed weet. Dat is dan weer een minpuntje.
Trouwens Carien, 'k zie een boer echt niet als dom hoor. Er wordt tegenwoordig heel veel van ze gevraagd, als je alleen al kijkt naar het administratieve deel van het werk. Verder werken ze keihard, volgens mij.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 3 januari 2011, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, ga ik vandaag nog wel even kijken...... Jammer he dat die drie broers er niet inzitten..........waren toch juist van die leuke slimme mannen..... |
Jij hebt je mooiste moment van de dag dus nog te goed.
Eigenlijk wel een gemiste kans hè, die drie broers. 't Zijn nu wel de meest populaire boeren, maar of 't ook de leukste zijn? 'k Heb zo mijn twijfels bij een paar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:51
Onderwerp: Christelijke Mop van de dag....
|
|
|
HENK710 schreef: | Er wordt in elk geval wel duidelijk dat God de hond bijtkracht heeft meegegeven |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ikke durruf nie, denk ik........... of mag je nog wel wat aanhouden???
. |
Hoe schat jij mij in, Hannah.... Gelukkig zijn er speciale dagen voor mensen, zoals jij en ik.
Zullen we het CM-uitje alleen voor vrouwen houden? Dan spelen we in ieder geval op safe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 10:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wel erg select Marijan......., er zijn grenzen......... |
Zeker weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 10:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij weet ik het! Jammer, ik moet werken anders ging ik mee...... |
Dat zou gezellig zijn!
Zou nog weleens een leuk CM-uitje zijn, wel met een select groepje dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 10:29
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha, wat ben je toch een spook!! ben bang dat je er dan uiit wordt gestuurd, crossroad....... |
'k Heb nu vakantie Hannah, dat scheelt misschien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 09:57
|
|
|
Vanmorgen, toen ik nog in mijn bed lag en allerlei buurtbewoners hun auto's hoorde krabben. Ook hoorde ik kinderen weer naar school gaan. Toen drong ineens tot me door, dat ik nog een week vrij ben. Heerlijk!
Carien, zie ik je morgen eigenlijk nog? Je mag 3 keer raden wat ik dan ga doen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 3 januari 2011, 09:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 09:54
Onderwerp: oud en nieuw
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Marijan loopt nog een beetje achter, heb ik het idee... |
Pfff.... , dat gaat me vast nog tig keren gebeuren. Het scheelt dat ik nu nog vakantie heb en de datum niet zo vaak hoef te noteren.
Thanks voor de tip, Griffin! 'k Ga het gelijk aanpassen, ben toch wel graag bij de tijd.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 3 januari 2011, 09:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 12:09
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mijn slechtste moment was dat mijn broer na 5 jaar gisteren te horen gekregen had dat zijn longkanker terug gekomen was............
mag ik jullie gebed vragen voor hem?
hij staat er -ergens toch zonder partner- alleen voor, dus is het voor hem dubbel zwaar dragen! |
Dat mag je zeker, Marylien. 'k Zal bidden voor hem en ook voor jou en anderen, die dichtbij hem staan.
Sterkte!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 2 januari 2011, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 11:49
Onderwerp: Christelijke Mop van de dag....
|
|
|
HENDUK927 schreef: | komt een man bij de dokter, zegt ie tegen de dokter,dus,dokter ben gebeten door een hond, geeft de dokter als antwoord,ja dat doen ze |
Is dit een christelijke mop Eigenlijk niet netjes van je Henduk, om hier een onchristelijke mop te plaatsen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 2 januari 2011, 12:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 11:48
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen??? |
Vertel.........heb je de prijs gewonnen?
Dan wil ik best met je daten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 11:43
Onderwerp: oud en nieuw
|
|
|
VISSER278 schreef: | Thema van de preek op oudjaar in onze gemeente:
WAS 2010 EEN GOED JAAR?
Kennen we God, of hebben we God mogen leren kennen? Ja, dan was 2010 een goed jaar . Gaan we liever onze eigen weg , zonder God ? Haast u , spoed u om uws levens wil. Want de tijd vliegt, nee........de mens vliegt. Het kan zo voorbij zijn. |
Dat is inderdaad de kernvraag, die we ons zouden moeten stellen. Toch kijken wij vaak anders naar een jaar dat achter ons ligt, namelijk 'heeft het mij gebracht waar ik op hoopte?' Natuurlijk is het fijn, als je vele zegeningen te tellen hebt. Dat mag/moet ook. Maar de grootste zegening is toch, dat je God mag kennen en mag weten dat Hij zorgt in goede en slechte tijden.
De preek op Nieuwjaarsmorgen, heeft mij bemoedigd. Die ging over psalm 46, zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=psalm+46&id42=0&id47=1&pos=0&l=nl&set=10 Wat het jaar ons gaat brengen is onzeker, al mag je natuurlijk hoopvolle verwachtingen hebben. Wat wel zeker is, is dat Hij - in alle omstandigheden - een toevlucht en een veilige vesting - is.
'k Wens iedereen Gods zegen toe in 2011!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 3 januari 2011, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 11:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | vanochtend eerst even naar de winkel om boodschappen. bij de slagerij volop aan het bakken en braden , toen bij de bakkersafdeling de geur van oliebollen en weet ik niet wat al meer. Kokhalzend de winkel uit omdat visser z'n maag tig x ronddraaide. Mij zien ze van 'tjaar niet meer. |
Wat jammer zeg, dat je nu niet kunt genieten van appelflappen en oliebollen. Die zijn zo lekker! Beterschap, Visser!
Hmm....zou mij wat kilootjes schelen, als ik nu ziek zou zijn. Ik neem er nog eentje.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 31 december 2010, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 11:03
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Welke jongere helft ??
je moet min. jaar zijn om je hier in te schrijven, volgens de lijst is 99 jaar de max. leeftijd, de jongere helft zou dan zijn .... (18 + 99) / 2 = 58,5 of jonger .....
.. |
Een dikke 10 voor je rekensommetje. ´t Heeft even geduurd, voordat ik ´m doorhad. Maar de uitkomst staat me wel aan.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 31 december 2010, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:59
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wow Marijan, super he. Hier is dankbaarheid echt op zijn plaats |
Gaaf hè. Soms kan een lied (psalm) meer zeggen, dan woorden. 'k Ben er nog steeds stil van.
The Lord is my Shepherd (Psalm 23) - Sons of Korah http://www.youtube.com/watch?v=bhpypRkV47w
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 30 december 2010, 09:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:54
|
|
|
De wekker die vanmorgen ging.....
Maar...'t heeft ook weer een mooie kant. 't Is niet om te gaan werken, maar om een dagje uit te gaan naar Delft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:49
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
HENK710 schreef: | Marijan heeft je in het stukje waar ik aan refereer proberen duidelijk te maken dat die ene zin van je iets in zich heeft alsof een vrijgezel geen gemis zou kunnen beschrijven. En ja, in het latere stukje van jezelf geef je, net als in je laatste reactie, dit ook aan. In je eerdere zin wek je de indruk alsof je denkt dat een vrijgezel niet gemis zou kunnen ervaren zoals mensen vanuit een relatie dat kunnen. Ik ben blij dat je dat niet hebt willen zeggen ermee...maar het is wel goed om te weten dat je boodschap in eerste instantie dus duidelijk anders gelezen kan worden (en dus niet enkel door mij). Niets met negatief belichten van vrijgezellen dus van mijn kant, want daar heb ik namelijk geen reden toe! |
Klopt helemaal, Henk! 'k Ben ook blij, dat Mar en ik (en jij) er uiteindelijk hetzelfde over denken.
Zo zie je maar, woorden kunnen soms anders overkomen dan je ze bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:22
Onderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
|
|
|
SJONNIE945 schreef: | Misschien kunnen we elkaar in de Chatroom ook meer nemen met een korreltje zout. We hebben allen een verschillende vorm van humor. De een lijkt meer op Youp van 't Hek en de ander op Toon Hermans......... Ik heb soms het idee dat men zo gauw op z'n teentjes getrapt is en dan maar gaat huilen op het Forum en er ook nog wel een nieuwe Topic over openen wil. Ook dit stukje is een beetje humoristisch bedoeld. Maar ook dat weet ik niet zeker. Aan anderen het oordeel maar weer |
Dat is duidelijke taal, Sjonnie. Zo werkt het in het dagelijkse leven toch ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he |
Dat is mij ook al opgevallen, maar je kunt verdriet niet vergelijken. 'k Heb hier ook wel moeite mee.
De opmerking die jij te horen hebt gekregen Leanne, vind ik dus ook echt niet kunnen. 'k Denk dat die persoon verdrinkt in zelfmedelijden. Daar heeft hij/zij vooral zichzelf mee. Maar dat zul jij, zoals ik je ken, inmiddels ook al wel bedacht hebben.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 29 december 2010, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:53
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Na weken vol zorg en spanning om het leven van mijn neefje (7), plaats ik nu – met dankbaarheid en blijdschap in mijn hart - het volgende lied.
Sela - Lof, aanbidding http://www.youtube.com/watch?v=1XvN1yNupyU
Dit lied koos hij zelf uit (voor op hun weblog), op de dag dat we hoorden dat hij naar huis mocht. Mooi hè. Zijn thuiskomst zien wij echt als een wonder en gebedsverhoring. Wij blijven bidden om verder herstel.
De volgende 3 liederen staan ook op hun weblog, geplaatst op een moment dat het heel ‘donker’ was. Ze ‘raken’ mij steeds weer, als ik ze (nu) hoor. Soms kan het lijken of God je niet hoort. Toch mag het een troost en bemoediging zijn om te weten dat Hij altijd zorgt, in tijden van vreugde, angst en verdriet. Dat geloof en vertrouwen wens ik iedereen toe!
Reni & Elisa - Als het leven soms pijn doet http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
Marcel en Lydia Zimmer - De Heer is mijn Herder http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE
Sons of Korah - Psalm 121 http://www.youtube.com/watch?v=h5W-XKHwS-A
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:51
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat is niet zo Mariska, het zegt zoveel dat het door een enkeling niet begrepen wordt....
dat had niet zo moeten zijn...
Zelf vind ik het heel bijzonder dat een vrijgezel de woorden van een gemis kan verwoorden op deze wijze....... |
Deze opmerking begrijp ik niet zo goed, Mar.
Hendrika mist haar moeder, dat gemis kan net zo intens voelen dan het verlies van een partner.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:44
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Bevrijdende liefde. Francine Rivers..
gebaseerd op een bijbels gegeven; Hosea die moest trouwen met een prostituee.
Prachtig geschreven.. |
'k Heb dit boek lang geleden gelezen, maar ben 't nooit vergeten. Indrukwekkend verhaal!
Vandaag ga ik verder lezen in 'Een zeepaardje in de Theems' van Susan Meissner.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:41
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Hallo MArijano
Zou ik van jou het isbn nummer mogen hebben van dit boek Jiska, Mijn dochter heet nl. zo. Ik had er al eens over gehoord. Maar wist niet meer hoe het heette.
alvast dank Alous |
Via de volgende link was het boek te bestellen. Misschien komt het nog eens in herdruk. 'k Heb hem geleend van een (chr.) bibliotheek.
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789033818417/Jiska
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:44
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Is het hele kerst- en feestdagen gebeuren niet wat opgeklopt en met allerlei sentiment omgeven? Velen van ons wonen alleen en als je normaal twee extra vrije dagen krijgt ben je er blij mee. Maar als je de kerstdagen alleen door brengt dan is dat klaarblijkelijk het toppunt van zieligheid. De hele smartlappenindustrie laat ons weten middels Andre Hazes dat een eenzame Kerst toch wel het toppunt van ellende is. Ok, eenzaam ben je als het alleen zijn pijn doet en dat is niet prettig. Maar is het nou zo'n ramp om alleen te zijn met de Kerst? We leven in het ik-tijdperk en meer en meer sociale verbanden vallen weg, ook de kerken vaak. Je krijgt bijna de neiging je te moeten verontschuldigen en je mag vooral niet zeggen dat je met de Kerst thuis zit. Twee dagen zonder gedoe en een mooi feest van het licht waar we als christenen de geboorte van Christus aan koppelen. Waarom moet je zoveel met Kerst? Waarom moet je samen zijn, waarom moet je lekker eten, waarom moet je je in bochten wringen als je alleen zit? Toen ik voor de eerste keer na mijn scheiding alleen was met Kerst vond ik het heerlijk. Geen gezeur en geen gedoe. Als je normaal twee dagen alleen zit, maak je je daar toch ook niet druk om? Je kunt je ook een gevoel van eenzaamheid aan laten praten. Een mens die alleen woont is even waardevol en je zelfbeeld lijdt er de andere dagen ook niet zoveel onder. Geniet van de mooie atmosfeer en de twee vrije dagen. En hoewel het in oorsprong geen Christelijk feest is, de traditie is inmiddels zo dat we de komst van Christus herdenken. De komst van een kind is een feest en zeker van dit kind. Alleen of niet.
Thomas |
Hier ben ik het helemaal mee eens, Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:41
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Mijn knuffel van vandaag gaat naar Marijan xxx Veel sterkte met de situatie binnen je familie, bid dat God jullie als familie beterschap, kracht, wijsheid en troost schenkt. |
Wat lief van je, Cross! Bedankt en een knuffel terug. xxx
|
|
Naar boven |
|
|