Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 16:14
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen: 1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe... 2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is. 3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten. 4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18) Dit zijn mijn eigen argumenten, maar ik geloof dat het verder gaat. Uiteindelijk weet God zelf het beste waarom Hij deze gaven geeft. Je kunt in mijn ogen de vraag ook omkeren: waarom vind jij dat het niet nodig is? |
Vooraleer ik mij die vraag zou stellen zou ik eigenlijk eens weten wat het spreken in tongen is. Ik heb me er vroeger ook al suf naar gezocht maar ik kwam nooit tot een sluitend antwoord. Het is en blijft een moeilijke materie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 14:02
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TINK100 schreef: | ja, hoor er bestaan ook pilletjes om wakker te blijven..uren achter elkaar....maar ja...óf dat gezond is weet ik dan ook niet echt..... |
dat zijn dan wel wakkerblijfpilletjes en geen slaappilletjes...pfff, nu moet ik dat zelfs 2 verpleegkundige gaan uitleggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:45
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
als ik de reacties lees van de dames op het topic 'wat was je mooiste moment vandaag?' bezorgd me dat een slecht moment...
Eigenlijk kan ik beter van deze topic wegblijven tot woensdag of donderdag om er dan hopelijk iets moois te mogen op te zetten...of zou dat ijdele hoop zijn???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
COOTJE711 schreef: | weet ome Frank ook hoe een plaatje geplakt moet worden? |
Hoi Cootje, dat weet ik niet. Maar Mario weet dat wel. Hij heeft het me eens uitgelegd maar ik vond het nogal omslachtig. Misschien kan hij je wel verder helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:17
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd
Speciaal voor jou:
http://youtu.be/bzet9BrscVU
( en wie kan mij vertellen hoe ik zo'n blauwe link plaats zodat je dr gewoon op kan klikken???) |
Wel, Annette, je was al goed op weg. Je kopieerde dus die link al. Als je dan die link wilt plaatsen druk je eerst op 'URL' bovenaan. Dat staat in witte letters in een oranje kadertje. Je plakt dan die link die je kopieerde én dan druk je nogmaals op URL...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het niet zo dat het veel bij Pinkstergemeentes voorkomt? Waarom moet je daar cynische gedachtes bij hebben? Als men daar de Geest in voelt spreken wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is? |
Ik spreek gewoon over het feit dat ik spreken in tongen een vreemd en onverklaarbaar onderwerp vind. Of het nu in de Pinkstergemeentes gebeurd of in de RK-kringen of in de AH-winkels...ik doel dus niet op bepaalde geloofsstrekkingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:02
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
COOTJE711 schreef: | met of zonder slaappilletjes..... |
wakker blijven doe je niet met slaappilletjes...pfffff, moet ik nu echt alles gaan uitleggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Idd heerlijke SPAM Het leuke is ook nog als je zo'n bericht ontvangt en opent, 'hij' ze dan automatisch naar alle mensen stuurt, die in je contactlijst staan...... |
Inderdaad, opper-Lama (lees: Tink) had al iets van mij ontvangen wat ik helemaal niet heb gestuurd. Ik vind dit heel erg vervelend. Ik ben zelf heel voorzichtig met het openen van mails en sites die erbij zitten en toch gebeurde het nog.
Ik ga gewoon alles versturen per postduif...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:55
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | voila, zn nieuwe wachtwoord: lama627
Maar Frank, het is niet verstandig om voor alles waarbij je in moet loggen hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Als het ergens gehackt wordt kan men echt overal inkomen. Ik deed dat dus ook altijd, lekker makkelijk, hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden, maar t is heel onveilig. |
Ja, daar moet ik dan toch rekening mee houden, Annette, want ik heb ook gemakshalve 1 wachtwoord voor verschillende sites. Ik ben niet zo vindingrijk op dat gebied én wat veel erger is: ik ben te vaak verstrooid.
Dank je wel om mijn wachtwoord bekend te maken... ...nu moet ik weer een ander wachtwoord bedenken...oké, verander gewoon die 627 in 628.5...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:53
|
|
|
Dit is weer zo'n heel moeilijk onderwerp. Volgens mij is het ook een onverklaarbaar onderwerp dat we misschien beter kunnen laten rusten omdat het net zo mysterieus is. Niet alles hoeft of kan immers verklaart worden. Het gevaar bestaat er in, dat merk ik bij mij althans, dat men cynische gedachten gaat krijgen. Zo wijd het zelf aan een trance, een euforisch moment, buiten je zinnen zijn. Een beetje vergelijkbaar met brabbelen zoals een babytje doet of iemand die te veel gedronken heeft. Struikel nu niet over dat 'te veel gedronken' want ik probeer iets uit te leggen en niet te veroordelen. Voor mij is het gewoon een onverklaarbaar iets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oooooooo Annette nu heb je hem helemaal van de leg Tis en het blijft een belg he |
voila, mijn hotmail- en cm-wachtwoord is veranderd. Ben dus helemaal niet van de leg. En ja, ik blijf een Belg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:13
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | iets moeilijks
Als je dat wachtwoord ook voor andere dingen op je pc gebruikt moet je die ook veranderen he, andershebben ze overal toegang toe. Voor je het weet lezen we hier hele rare bijdrages onder jou naam |
Is dat zo? Moet ik dan echt overal mijn wachtwoord veranderen? Want ik heb inderdaad 1 wachtwoord voor meerdere dinges...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 09:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het enige wat je kan doen is je wachtwoord veranderen. |
Nu moet ik weer een wachtwoord bedenken. Wie heeft er een suggestie???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 09:29
|
|
|
vanmorgen zag ik in mijn hotmail dat 'ik' mails met een site had verstuurd naar verschillende mensen die in mijn contactenlijsten, vooral hobbygenoten, staan.
Ik zelf heb dus helemaal niets verstuurd. Waarschijnlijk is er iemand of iets mijn hotmail binnengeslopen. Hoe veilig zijn we eigenlijk nog op het internet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 23:28
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Hallo lieve mensen , mij laatste dag vandaag , snik snik ,heb hier 2 fijne jaren gehad , veel lieve vrienden aan over gehouden , heb met veel plezier op cm gezeten , altijd dikkelol gehad , en zal veel personen ook wel missen maar ga nu mijn energie effe in andere dingen steken , wat voor mij heel waardevol is , het ga jullie allemaal goed , en misschien tot chats , wens jullie allemaal veel plezier hier en vooral geen ruzie maken he zal jullie wel missen
liefs uut grunn |
Dank je wel voor je sacrale aanwezigheid hier op CM en op de pn's. Veel geluk en succes, Trijnie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 23:15
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ja, voor jou een vraag en voor mij een weet
Wat kun je je dan leeg voelen hè? |
ik wil al niet meer weten wie je mist. En ik zeg lekker niet wie ik mis voila...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 22:54
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat ik iemand heel erg mis |
wie dan???
Maar ik ken dat gevoel ook hoor...en dan die angst er dan nog eens bij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 21:59
Onderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mag hoor, ik voel me absoluut niet aangesproken...... |
Voor sommige ben je wel een monument hoor, W-tje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 20:19
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar Willemijn..heb je die linken wel gelezen en weet je wel waarover het gaat? Het is toch zo dat Buddha niet gelijk is aan onze God? En als hij wel gelijk gesteld wordt dat dat een grote leugen is? God wil geen ander goden naast zich.. |
Indien je Jezus wilt volgen, wanneer je christen bent, wanneer je God als de Vader ziet, dan wil Hij inderdaad niet dat er afgoden aanbeden worden. Of geen goden die aanroepen voor regen of zonneschijn of wat ook. Dat is dus iets anders. Je gaat toch ook je anders gelovige of ongelovige medemens niet mijden? Want in die mens zou je ook wel eens de afspiegeling kunnen zijn van haar of zijn God. Net zoals wij graag Jezus in de christen zouden willen erkennen. Het is gewoon een kwestie van nuchter verstand, begrip, tolerantie, geloof in jezelf en in jouw of onze God. Zo simpel is dat, hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 20:04
|
|
|
ROADY641 schreef: | Anders vroeg ik het niet. Je reactie op je stukje over bhoedda en yoga deed me deze vraag stellen. |
Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.
Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 19:51
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
weten jullie al dat ik vanaf nu niets meer ga schrijven op het forum? Mijn vingers zijn in hongerstaking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Huh Dat sta ik alleen onder de douche of als ik me omkleed en niet op cm |
ik zie het al dat jullie het niet begrijpen...ik zal dus maar weer gaan verwijderen...wel wel wel
'blootje' is wel in de fguurlijke zin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | lees 3 uur achtereen forum van CM en je valt gegarandeerd in slaap voor 22,5 uur |
Dat is dan weer voor die andere topic, Pieter...
Blijkbaar doen we nooit wat goed voor dat vrouwvolk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:19
Onderwerp: Wat zegt de bijbel over alcohol?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | inderdaad |
Cootje, heb je dat gezien van die tampons? Hoe bedenken ze het?
Wat gaan ze nog verzinnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:17
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden..... |
Nou Visser, als ik jou was liet ik me dit niet zeggen, hoor. Pak ze maar eens ferm aan die Coot van CM...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Verkeerd topic.....hoort bij kreet van de week.
slaapt een brabander 2 uur per dag Het is de kat die de overige 22 uur mag |
W-tje, Josina, Erika, Mario, Visser of Cootje, door hun eindeloze gebrabbel zetten ze zich zelf in hun blootje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
COOTJE711 schreef: | vertel.... ik ben gek op jaartallen |
voor meer info verwijs ik je naar Pieter...pffff, de vrouwen van vandaag willen ook niets meer aan nemen van het wijze mannelijke geslacht...De wereld en zijn gezagvoerders (lees: de mannen) zjn om zeep. Of om andere boodschappen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 17 september 2011, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:05
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
MARIO216 schreef: | In Belgie noemen ze dit ook zo. Vraag maar aan FrankT |
ik kan amper een mail sturen zonder dat dit ratelding ontploft. Aangezien Cootje graag lacht met de wijze oudere mensen moet zij het zaakje maar oplossen.
Dat van die platte tekst wist ik dan weer wel maar toen zat ik nog in een onspreekfase
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 17:59
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank , ik als Zeeuw zijnde zal je wel even helpen. Je weet wat een cabrio is? Zo'n auto zonder dak he. Bij een auto mét een dak zit er zo'n lichtje he die aangaat als je de deur opendoet. Dus als je in een cabrio op de achterbank ligt zie je ook geen lichtje he. Snappie ? |
wat ben jij toch oerdom, Visser. Jij hebt het over een koelkast. Dat zou zelfs ons W-tje nog weten.
Tsjonge jonge jonge toch...en ik die dacht dat mijn sacrale aanwezigheid in Nederland een voorbeeld zou zijn...ik verhuis maar naar Utopia
|
|
Naar boven |
|
|