ChristianMatch

Forum

Berichten van ROADY558
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:55
BerichtOnderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.

Dat was in de tijd van het oude testament Mat. Toen liet God Zijn woede wel eens gaan. Nu ziet Hij een ieder door het offer van Jezus aan. Geloof je daarin, dan mag je je behouden weten, geloof je er niet in, dan BEN je al veroordeeld.

Ik ben het eens met Frank, wat er ook gebeurt, en zal gebeuren, wij dienen stand te houden tegen welke vorm van aanval, misleiding of verleiding ook.
God zal Zijn Geest niet terugnemen, dus is een ieder die Hem ontvangen heeft, beschermd, tenminste, als hij er goed mee omgaat.

Dat deze wet geschrapt wordt, is niet verbazingwekkend.
Volgelingen van Jezus zullen het zwaar krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 maart 2013, 22:59
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens

ROLF230 schreef:
Ik wil je dag niet verpesten hoor Roady, ik laat alleen maar even zien dat dit allemaal alleen maar is zoals jij het ziet. En ach, voor mij is het een beetje dagbesteding om hier te zitten typen. Knipoog smiley

Jij verpest mijn dag niet beste Rolf.
Maar als je logisch nadenkt, kun je zelf ook wel bepalen hoe de zaken in elkar steken. Laat bijvoorbeeld 's wat wiskundige principes los op bepaalde vraagstukken, waar kom je dan uit?

Niet zomaar wat roepen, mij met iemand anders vergelijken zonder zelf iets zinnigs toe te voegen.

Anders behoor je ook tot die groep die wel een mening wil hebben, maar geen vragen wil stellen om meer informatie los te krijgen, om te begrijpen wat er werkelijk bedoeld wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 maart 2013, 10:53
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens

Feitelijk is het heel eenvoudig.

Is er ergens anders leven in het heelal?
Volgens de bijbel niet, want God schiep de aarde met een doel. Zijn doel.

Stel dat het wel zo zou zijn, dan zou het moeten wemelen van leven elders in het heelal. En dan zouden hier totaal andere levensvormen tussen moeten zitten. Levensvormen die veel eenvoudiger, maar ook levensvormen die intelligenter moeten zijn. Zo intelligent dat ze allang contact zouden hebben gezocht met planeet aarde. Aangezien dit nog niet is gebeurd, kun je dus met zekerheid stellen dat God alleen leven op aarde heeft geplaatst.

Aliens bestaan dus niet. Dat is een sprookje voortbordurend op de leugens van de evolutietheorie.
In de naderende tijd zullen volgens de bijbel bijzondere en bizarre dingen plaatsvinden. Vuur zal uit de hemel vallen, wonderen zullen in toenemende mate plaatsvinden. Het zal me niet verbazen als satan gedaantes aan zal nemen die mensen nog meer schrik zal aanjagen. Waarbij mensen zullen zeggen: Ooohh buitenaards leven. En zoals bekend, angst opent de deur voor satan.
Niks buitenaards leven dus. We dienen ons ertegen te wapenen op geestelijk niveau (Efeze 6).

Geen buitenaards wezen zo angstaanjagend, hij zal zelf bang zijn voor één naam:

"Jezus".
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 maart 2013, 09:33
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Beste Jol,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Heel veel geluk, plezier, vreugde, liefde, troost en zegen gewenst voor je nieuwe levensjaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 17 maart 2013, 00:34
BerichtOnderwerp: 25+ Conferentie

Zoals een voetbal neerkomt als je hem de lucht inschopt, zo zakt een topic ook weer als je hem omhoog gooit. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:19
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.

SHANITA130 schreef:
Ja, ik herken dat, kwam ik tot geloof , blij, ik was behouden,

Het is de kunst, je blijdschap niet te laten roven...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:00
BerichtOnderwerp: Boos op God

WILLEMIJN232 schreef:
vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren

Mja, ik weet er alles van.

Wel typisch dat jij er bovenop springt, aan een reactie die niet aan jou gericht is.
Is er misschien iemand in jouw eigen leven die je nog dient te vergeven?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:39

PATRIES300 schreef:
Snap je standpunt Roady, en toch heb ik zo mijn twijfels.....
Juist mbt tot Job.
Job was een speelbal, een weddenschap tussen God en de duivel....
Ik vind het heel knap als God je alles afneemt, om dan toch op Hem te blijven vertrouwen.

Ik weet ook best dat mijn boosheid niet aan God te verwijten is.
Het zijn mijn verkeerde keuzes geweest, mijn plannen waar ik God te weinig bij betrokken heb, en verkeerd in heb verstaan....

Ja, wie herkent dit niet? IK wel tenminste...

Weet je? In zo'n geval mag je ook jezelf vergeven, het loslaten, en het kan best zijn dat God nog iets mooiers voor je in petto heeft...

Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan... maar zelfkritiek kan ook weer zoveel blokkeren...

Gods zegen gewenst op jouw weg.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:56
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

WILLEMIJN232 schreef:
Jij verhaalt hier jouw levensverhaal maar je was blijkbaar niet ver genoeg heen om die keus te maken, dus wie weet was het dan zo erg niet met je?

Je weet nog niet half wat je hier zegt....

Quote:
Al die mensen die zich vol stoppen met pillen om een beter leven te hebben mag wel van jou?
Of kan je dan ook maar beter de natuur zijn gang laten gaan? Het overkomt je tenslotte want het is de wil van God......
Ik vind dat je er een vreemde gedachtengang op nahoudt..
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:04

ROADY558 schreef:
In het land der blinden is eenoog koning...

Voor deze opmerking wil ik mijn excuses aanbieden IJsje.
Ik dacht er nog 's over na, en neem het terug. Ik mag namelijk niet oordelen over jou, en toch doe ik het weer Boze smiley

Wil je het me vergeven?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:01

Ik moest denken aan een tekst die mij in een bepaalde periode bezighield.

Job 36:21
Wacht u, wend u niet tot de boosheid,
want om die reden werdt gij door ellende beproefd.

Boosheid heeft altijd een onderliggende reden. Ik geloof dat God ons uitdaagt om met Hem naar die reden te gaan zoeken. Vaak is dat pijn, angst of onrecht, ongehoorzaamheid, nalatigheid etc.

Mag je het uitschreeuwen naar Hem? Ja dat mag. Een kind gaat ook wel 's tegen z'n vader tekeer, dat lucht op, en brengt de kalmte weer terug.

Vergeet alleen niet dat het nooit aan God Zelf kan liggen. Hij heeft er juist alles aan gedaan, om het met ons in orde te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:36

God is je Vader.
En tegen je Vader mag je altijd eerlijk zijn.
Je mag alles met Hem delen, ook je boosheid en frustraties.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:14
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid

IJSJE204 schreef:
Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren.
In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn.

Waarom kun je je dat niet veroorloven?

Ik denk dat we afhankelijk ZIJN (of je het nu wilt of niet).
Ik denk dat we het ware leven zullen ontdekken als we dit steeds meer durven toelaten.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:48

IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

Niet zo ongeduldig, ik was even mijn avondwandeling aan het maken :)
En soms moet ik even nadenken voordat ik zomaar wat tik...

Je hebt wel gelijk: je kan prima een mening hebben buiten de bijbel om.
Die had ik ook altijd... Totdat ik vanuit mijn eigen diepe nood op zoek ging. Na lang zoeken (dat was een periode van 4 jaar) ben ik uitgekomen bij het kruis waar Jezus Christus hing, uit liefde voor jou en mij. Ik had ook een mening over dat kruis. TOTDAT ik er niet meer omheenkon.
Mijn mening werd een ervaring. Die mijn mening weer veranderde.

Het heeft ook allemaal te maken met wat we als waarheid beschouwen.
Ik dacht altijd dat "waarheid" een theorie was ofzo. Nu weet ik dat de waarheid een persoon is. Namelijk Jezus zelf. Dat is een geheimenis, dat je moet / mag ontdekken. Een kleine deur waardoor je naar binnen mag gaan. Jezus is de weg tot het Koninkrijk van God. En als je dat eenmaal vind, gaat dat je hele leven op z'n kop zetten. Dat gebeurde bij mij althans wel :)

Ik ontving de Heilige Geest, en Hij liet mij zien hoe ontzaglijk veel Hij om mij geeft. Zoveel liefde had ik nog nooit ervaren. Dat was echt wonderlijk, en nog steeds :) Hij is ZO liefdevol, Genadig, Vergevend en Levend, dat heeft mijn innerlijk helemaal schoongemaakt en bevrijd van alles wat mij de dood introk. Ook ontdekte ik dat die Geest mij aanwijzingen ging geven, richting ging geven. Je moet dat zelf meegemaakt hebben om dat te begrijpen denk ik.
Ook leerde ik een beetje hoe God denkt. Een klein beetje maar, want God denkt nogal anders dan ik :)
Maar bepaalde principes leerde ik wel kennen en toepassen. En tot op vandaag de dag zijn die mij tot zegen geweest. We kunnen dus wel weten wat God van ons vraagt, door het Hem zelf te vragen en de bijbel te bestuderen. Maar vooral: door relatie met Hem te hebben.

Jij hebt op zich gelijk als je zegt dat God met iedereen een eigen weg gaat. God is heel persoonlijk met ieder van ons bezig, om ons te leiden naar Zijn weg voor een ieder van ons.

"Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?"

Wat is een "waardig" einde?
De dood is uberhaupt niet "waardig" want de dood hoort hier helemaal niet. Dat is het gevolg van de zondeval. Dat lees ik in de bijbel.
En God heeft Zijn Reddingsplan voor ons uitgevoerd. Dat door het geloof in Jezus ik behouden ben. Als ik sterf, en bij God THuis mag komen, ja dan sterf ik waardig. Dat is namelijk geen sterven.

Maar een ongelovige die sterft, sterft niet "waardig" want waar blijf je zonder je behoud in Jezus?

Een "wanhoopsdaad" zeg je?
Waarom zou ik wanhopen als ik Jezus in mijn hart heb?
Hij is juist mijn bron van hoop, bron van liefde. Dwars door alle ellende heen die ik ook meemaak hoor. Maar juist door de ellende wordt het goud zichtbaar... (Lees de bijbel maar....)

Het een en ander is dus nogal tegenstrijdig.

Ik ben niet voor zelfmoord of euthanasie. Ik ben voor dat iedereen Jezus Christus zal kennen, en dat Zijn Geest hen allemaal over de dood heentilt. Niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:09

IJSJE204 schreef:
Dood en leven horen bij ons leven op deze aarde. Er zijn veel mensen (vooral op CM) die dood en leven toedichten aan God, daarnaast zijn er nog veel meer mensen die dood en leven toeschrijven aan natuurwetten. Ik geloof niet dat de dood van de satan komt, de dood is ingeweven in de natuur. Zou de dood niet bestaan, dan waren wij met z'n allen allang van deze aardbol afgevallen vanwege overbevolking.
Ik lees woorden die aangeven dat je weet wat God zou doen. Hoe kan dat? Hoe bestaat dat? Er zijn richtlijnen aangegeven in de bijbel, maar als je niet in iemand's diepste zelf kunt kijken, hoe kun je dan weten wat God met die persoon voor heeft? Hoe weet jij nou of God niet zegt: het is goed, kom maar bij me!
Het heeft iets van arrogantie als je zegt te weten wat God zegt of vindt.
Hoe pijnlijk is het als iemand zichzelf het leven moet benemen op een gruwelijke manier. Niet alleen gruwelijk voor hemzelf, ook voor degene die hem vinden. En voor diegene die achterblijven. Ik vind het mooi dat het nu mogelijk is om op een waardige manier afscheid van het leven te kunnen nemen als er geen uitweg meer is.

Ik concludeer dat je weinig in je bijbel leest...

Ik lees wel in de bijbel, en ontdek op die manier hoe God over bepaalde zaken denkt. Is dat arrogant? Nee, die kennis helpt mij juist om de goede weg in het leven te gaan.

Ik wil je uitdagen om 's wat rond te neuzen op bijvoorbeeld [url]www.biblija.net[/url] over thema's rondom de dood.

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 10 maart 2013, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:06

JOL252 schreef:
Dat trek ik niet in twijfel, even voor alle duidelijkheid. Ik geloof dat God met jou deze weg is gegaan. Ik kan alleen niet instemmen met je angst/overtuiging dat men overgeleverd is aan satan wanneer je toch had gekozen voor zelfmoord. Dat mocht dat ouwe loeder willen maar zal toch echt niet gebeuren. Wat het dan ook is wat tegen Gods wil en plan ingaat wat de mens kan doen, ik geloof in Zijn trouw daar tegenover.

Precies, die ouwe bokkepoot zou dat wel willen...
Toch had ik dan werkelijk verloren geweest. Hij fluistert wel hoor: kom maar, geef het maar op, geef je maar over aan mij...

Nu heb ik intussen wat geleerd en wat Hemelse kracht ontvangen :)
KRAK, zegt zijn koppetje dan weer.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:46

JOL252 schreef:
Kijk, en dat kan ik dan gewoon niet geloven op grond van Gods woord.

Dus je gelooft mijn eigen persoonlijke getuigenis niet?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:09

ROLF230 schreef:
Roady schreef:

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.

Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen.

Je trekt hele rare conclusies Rolf.
Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk.
Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.

Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.

En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag.
Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.

Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:28
BerichtOnderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.

JOANNIE702 schreef:
Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren!
Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......!
Wat is wijsheid......?

Ontzag hebben voor God, dat is het begin van alle wijsheid...

(bron: Spreuken)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:50

ROLF230 schreef:
Willemijn schreef:

Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit......
Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood...
Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........

Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat een ongelooflijk kortzichtige reacties van sommige mensen hier zeg. Alsof mensen van de een op de andere dag besluiten van nou jongens, ik heb een dipje dus ik ga maar vragen of ze er een einde aan maken, daar gaat echt wel heeeeeel wat meer aan vooraf.

Mijn oma heeft ook besloten een einde te maken aan haar leven en dat is echt niet van de ene op de andere dag gegaan. We hebben het hier over een persoon van ver boven de gemiddelde leeftijd die mensen normaal halen, die bijna blind is, en jaaaren alleen op haar appartementje zit, de tijd te doden. Maar nee, volgens sommigen hier moeten we maar zo lang mogelijk creperen totdat ijzeren Hein de zeis erdoor haalt. Oma is op bed gaan liggen en mbv de dokter is ze gestopt met eten en drinken en uiteindelijk rustig ingeslapen en nu is ze bij God. Dat noem ik compassie hebben met iemand, met iemand die alles al 2 maal heeft meegemaakt in dit leven. De Schepper heeft het op deze manier gewild, amen.

Tja...
Ik had ook een oma.
Ik geloof dat ze 20 jaar in een stoel heeft gezeten. Ze kon geen kant meer op. Had dagelijks vreselijke pijnen en krampen.
Er was maar 1 ding dat haar gaande hield. Het vaste geloof in haar Heiland, die ook de mijne is geworden. Jezus hield haar gaande.
Wat een getuigenis was ze voor de zusters in het verpleeghuis, voor de familie, en voor mijzelf. We hebben prachtige gesprekken gehad.
En toen ze op 91-jarige leeftijd naar de Vader ging, was ik erg blij voor haar, en erg dankbaar voor wat wij hadden, en hebben.

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:39

Misschien schrijven er wel mensen mee die spreken uit hun eigen ervaring.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:47

IJSJE204 schreef:
Misschien, heel misschien, werken daar mensen met compassie!

In het land der blinden is eenoog koning...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:01

Een levenseinde-kliniek...
Ze zullen ooit zichzelf nodig hebben...

Van de levende Christus hebben ze nog nooit gehoord...
Hij die rust en vrede en vergeving en genade biedt...

Blind als ze zijn, willen ze geld verdienen aan mensen in nood, niet wetende wie ze daarmee in werkelijkheid dienen...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:57
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.

Vervelende dubbelposts Boze smiley

Je kunt heel makkelijk zoeken op goechol hoor.
Je driedubbelklikt op een zinnetje dat je wilt vertalen, rechtermuisklikt en kiest dan "Zoeken met google...." - tenminste bij mij werkt dat zo :)

Leuke kat heb je trouwens tegenwoordig Jol :)

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 10 maart 2013, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:56

Och never mind, zo houd ik m'n Spaans nog een beetje bij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 22:13

JOL252 schreef:
Sorry maar kun je dit alsjeblieft even vertalen: iets waarschijnlijk van heerlijkheid en ontelbaar?

Zie mijn vorige post.

Of google :)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:35

"Om Zijns naam eer en lof"

Dat kun je ook gewoon in het Nederlands hier neerschrijven...

Dan snappen we het allemaal....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:04

GERRIT084 schreef:
Natuurlijk is dat een heel proces, en niemand zegt dat het snel gaat, en net wat jezelf zet, eerlijk worden en je zonden belijden.
Maar vooral ook eerlijk tegenover je zelf zijn, maar pas als jezelf begint met loslaten, is al het begin van het proces.
Genezing kan pas plaats vinden, als jezelf de aanzet geeft, maar je mag wel vragen om kracht, die krijg je wel.
Een simpel voorbeeld, je bent een stugge roker, en je vraagt om genezing je wil stoppen, maar je steekt er telkens één op.
Dan zit je de komende tijd wel te vragen, en op een gegeven geef je de pijp aan Maarten, dan kan je klagen dat je niet wordt verhoord.
Maar uiteindelijk wil je zelf niet echt, je (moet) mag ten allen tijden wel zelf de knoop door hakken.

Zo is het inderdaad. Wij hebben altijd de keuze. Ook daarin is Gods liefde zichtbaar. Wij zijn vrije wezens, en mogen de hele dag door zelf kiezen wat we doen (en niet doen).
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:02

ANNETTE050 schreef:
Hoe doe en ervaar je dat zelf, de Heilige Geest toelaten in diepe pijn, zodat er genezing plaatsvindt. Zou je daar wat over kunnen delen, hoe de Heilige Geest toe te laten in diepe pijn?

Tja, dat is niet zo eenvoudig uit te leggen vind ik.
Dat heeft alles te maken met vertrouwen.
Kijk, ik heb ontdekt dat ik geneigd ben om mijn pijn te bedekken. Dat is niet zo gek, want die pijn is veroorzaakt doordat iemand over mijn grens is gegaan en dus (misschien) niet het beste met mij voorhad. Mijn vertrouwen is daardoor een beetje stuk gegaan. En om te voorkomen dat iemand die plek nog een keer aanraakt, bedek ik hem. Hoe dieper de pijn ligt, hoe meer die pijn bedekt is. Want als je ouder wordt, gaat het leven gewoon verder en komen de emoties van alledag bovenop die pijn te liggen. Ja, pijn is dus ook een emotie die een weg zoekt... Feitelijk zit de reactie op de pijn gevangen... (nadenkertje)

In de relatie met God heb ik ontdekt... dat Hij WAARLIJK te vertrouwen is. Er is geen ommekeer of verandering van Zijn goedheid, van Zijn liefde. Dus naarmate de relatie tussen de Vader en mij groeide, leerde ik steeds meer Hem alles toe te vertrouwen. En ik ontdekte: Hij weet allang af van al die pijnlijke momenten die ik in mijn leven heb opgelopen. Ik hoef dus niks voor Hem te verbergen.

En dan gebeurt het zomaar dat ik wordt aangeraakt door een bijbeltekst, een lied, een woord zoals ik laatst ontving tijdens een conferentie, waardoor ik genezing ontvang. En nu komt het mooiste.
Als Gods liefde (dat is Zijn Geest) mijn pijn aanraakt.... verdwijnt de pijn. Die houdt op te bestaan. Is er dus niet meer. Zo kun je als mens dus echt genezen van allerlei "aandoeningen" omdat God de onderliggende laag wil aanraken.

En reken maar dat je dan VRIJ gaat bewegen, en weer durft lief te hebben.

Ga nu niet jachtig op zoek naar die genezing, die komt wel op Zijn tijd. Blijf God gewoon elke dag zoeken en deel met Hem wat er op je hart ligt. Moet je 's kijken wat er gaat gebeuren.

Dan zeg je over een jaar: Potsie, het oude is weg, het nieuwe is gekomen (2 kor 5:17)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:25
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?

JANS221 schreef:
Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.

Heel mooi gezegd!

En nog als aanvulling:
Is het niet juist de liefde die de christen kenmerkt? (zou moeten kenmerken)
"Aan de liefde zal men jullie herkennen".

Mensen zonder God leven zonder het te weten in de verdoemenis.
In die duisternis is volgens mij het enige wat opvalt "liefde'. Echte oprechte liefde, dat valt op. En dat steekt aan.

En als je die liefde eenmaal vindt, dan weet je ook direct wanneer je zondigt. Het is toch de liefde die al het andere in werking zet? Liefde verlangt naar zuiverheid, en zodra die zuiverheid verstoort raakt, ga ik stappen ondernemen. Mijn ziel schijnt een verlangen te hebben om zuiver te zijn...

Ik geloof werkelijk dat de LIEFDE bij God het aller- allerbelangrijkste is.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 23 Volgende
Pagina 15 van 23