Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 11:32
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig...of die tent wel staat voor de nacht valt!!! |
Het tentje staat ( nog steeds)!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 18 augustus 2013, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Jol zet effe brilletje met zelfkleurende glazen op... Oh die moeten er nog ééééven af.
(Zag ik die nou gewoon voor bagage aan? |
Past dat allemaal wel in jouw tentje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 14:02
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
FREEK734 schreef: | Ik moet wel een beetje lachen als ik lees op de 1e pagina: nou, dan zijn we toch uitgepraat? en vervolgens het vervolg zie/lees.
Het houdt de gemoederen wel bezig. Ik vind het goed dat er in christelijke kringen al langere tijd een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk als zonde blijven benoemen. Dat christelijke homo's die dit serieus nemen het wel supermoeilijk moeten hebben staat voor mij buiten kijf. Welke heteroman kan het zich voorstellen nooit meer met een vrouw te mogen samenwonen? Het is iets wat boven mijn interpretatievermogens uitgaat.
Aan de andere kant maak mij wel zorgen en erger ik mij om de drammerigheid die de homolobby tentoonspreid. Zou het echt nog veel voorkomen dat mensen om hun homozijn niet geaccepteerd worden en dat als voortvloeisel van hun christelijke uitgangspunt? Ik waag dat te betwijfelen. Wat ik meemaak en meegemaakt heb (in o.a. de voetballerij) is dat christen en niet christen zich hooguit ergeren/grappen maken over al te verwijfd nichtengedrag. Zodra een homo zich gedraagt als iedere andere man is er geen enkel punt. Iets wat vrouwen misschien niet begrijpen, maar veel mannen waar ik mee omging/ken vinden het id van homosexualiteit gewoon 'vies' en kunnen maar niet wennen aan handje in handje van mannen, draaikonterij enz. zonder dat dat tot geweld hoeft te leiden hoor.
Verder vind ik dat homo's vaak wel erg lange tenen hebben, bijv. mbt de uitspraken van Rene van der Gijp, een duidelijk 'niet christen' die zegt wat veel mannen denken en voelen, niets tegen homo's heeft etc. Die gevoeligheid is wellicht inherent aan hun geaardheid.
Bovenstaande uiteraard geschreven vanuit mijn eigen referentiekader met alle risico's vandien..... |
Ik vind het goed dat er in christelijke kring een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk niet meer als zonde blijven benoemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:49
Onderwerp: Heilige Geest
|
|
|
De Heilige Geest van God geeft kracht, spoort ons aan en inspireert en beweegt ons om met open hart en open handen te ontvangen, door te geven en uit te delen aan een ieder die wij op onze weg tegenkomen.
--------
Geest van God, levensadem, wind en vuur, bewogenheid, kracht tot leven in verscheidenheid, in gemeenschap, in engagement, in tijd, in eeuwigheid, leven in al zijn volheid, doe ons opstaan uit onze luie zetel, doe ons leven en leven mogelijk maken, krachtig, hartverwarmend, en laat ons af en toe ook tot rust komen, op adem komen, ontvankelijk voor wat komt, voor wie komt op onze weg. Luc Maes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 12:43
Onderwerp: Vakantie 2013
|
|
|
JOL252 schreef: | 2 weekkies met een tentje in de Belgische Ardennen ... |
Nou, neem je oerdegelijke warme flanel winterpyjama maar mee, het was vannacht 7 graden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn. Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.
Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen. Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.
En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.
Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem. Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????
Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.
En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling? |
Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:26
|
|
|
JOL252 schreef: | M'n laatste werkdag doorgeknaagd, nog wat zaakjes afronden en dan inpakken en wegwezen.
v a k a n t i e. |
Fijne vakantie Jol, geniet er van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Homofilie is aantoonbaar aangeboren, daarover bestaat geen enkele twijfel meer. Het is ook geen ziekte, dus het kan ook niet worden genezen, of je zou een deel uit de hersens moeten weghalen, wat in dit geval overgens vanuit het standpunt van de hersenschirurg niet kan,
Mensen die zeggen dat ze het kunnen 'genezen', liegen aantoonbaar. Als mensen met een christelijk etiket dit beweren is dit al helemaal laakbaar omdat ze ons geloof daarmee nog belachelijk maken ook.Christenen kunnen, mogen en moeten ook wetenschappelijk denken, wil je zinnige uitspraken kunnen doen.Ik spreek overigens in deze discussie altijd over christelijke homofielen, die een duurzame relatie nastreven.
De ellende is dat veel gelovigen denken dat wanneer er christelijk of evangelisch opstaat, dan wel wannneer men zich op God beroept, het wel een vertrouwde stichting is. Christenen liegen toch niet in dit soort dingen?
Nou, haal de schellen maar van je ogen. Iedereen die beweert dat hij homoseksuele aanleg kan veranderen is een pure kwakzalver en eigenlijk nog erger want hij gebruikt de naam van God bij zijn 'hulp' ijdel.
Pure kwakzalverij en veelal nog een geraffineerde manier van geldklopperij ook.
Maar zolang in een deel van de christelijke kringen nog afwijzend gereageerd wordt op homoseksualiteit zal deze ' medische' onzin nog wel weer eens de kop opsteken.
Thomas |
Ja inderdaad, dat doe ik ook en meerderen hier. En dat is heel wat anders dan wat er nu weer allemaal bijgehaald wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:43
|
|
|
[quote=CHRISTIAN542]Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?
Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop. Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God. homofiele gevoelens is onnatuurlijk. En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij![/quote]
Over gruwelen gesproken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:40
|
|
|
MARA540 schreef: | Het is een wet uit het O.T., die word zelfs in romeinen genoemd.
In het OT word het een gruwel in Gods ogen gevonden en ook in Romeinen.
Neem nu het feit: seks alleen binnen het huwelijk... Dus ook een alleenstaande hetero heeft behoeftes, maar kan/mag ze niet uiten.
Een biseksueel heeft gevoelens naar beiden geslachten... Dan zou een biseksueel met 2 mensen seksuele omgang mogen hebben. Dan zou er bij de wet geregeld moeten worden dat er ook een huwelijk tussen 3 mensen plaats vindt. |
In de brief aan de Romeinen wordt er gewaarschuwd voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt. Gericht aan zowel homo`s als hetero`s. Nergens maak ik uit de bijbel op dat liefde tussen twee mensen, hetero of homo, zondig is en dat er beperkingen opgelegd worden. Ook lust en verlangen mag, het hoort bij ons mens-zijn. Wat doorklinkt uit de woorden in de bijbel is naar mijn interpretatie de boodschap van Liefde. Liefde van God voor de mens, liefde in het algemeen tussen mensen, en liefde tussen twee mensen die elkaar gevonden hebben in het bijzonder. Dat is een gebod en geen verbod.
Rest nog steeds de vraag: waarom men sommige wetten uit het Oude-Testament vandaag de dag nog wel wil laten gelden en anderen niet!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:07
|
|
|
MARA540 schreef: | Ik weet ook niet hoe God denkt, maar ik lees duidelijk ZIJN WIL: Mannen mogen geen seksuele omgang hebben met mannen en vrouwen niet met vrouwen.
God oordeeld alleen HUN GEDRAG en NIET HUN GEAARDHEID. Dat zijn 2 verschillende dingen. Maar blijkbaar mag ik mijn mening niet hebben dat hun gedrag niet strookt met Gods wil. Dat is dan jammer. Verder laat ik de homo gewoon in hun waarde.
Of ben ik een homohater omdat ik vind dat ze niet mogen trouwen? Ik ken mezelf het beste. |
Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?
Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 07:46
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | natuurlijk als het lichamelijk niet haalbaar om kinderen te verwekken door omstandigheden,is dat niet leuk.En daar kan ik zelf over meepraten beste marco..denk niet dat ik niet weet of het dan een gevoleig punt is,maar daar gaat het nu niet om.
Het is hoe dan ook Gods wil .. |
Bedoel je nu te zeggen dat het Gods wil is, als je geen kinderen kunt verwekken/krijgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 06:54
|
|
|
Voor de mannen die vinden dat de wetten uit het O.T. nog steeds gelden en je ze letterlijk moet nemen: vergeet Leviticus 12:3 niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:51
|
|
|
Als het gaat om de verhouding van het Oude tot het Nieuwe Testament, dan heeft Jezus gezegd dat Hij niet gekomen is om de wet af te schaffen, maar juist om hem te vervullen. Vervullen betekent hier: op een hoger niveau brengen. Dus niet: letterlijk zo laten, maar kijken naar de eigenlijke bedoeling, kijken naar de achterliggende principes. Zo is het mogelijk om recht te doen aan de historische context, maar ook recht te doen aan het gedrag wat God vraagt van de mens, gedrag gebaseerd op principes als heiligheid, rechtvaardigheid en liefde. De vormgeving van de wetten kan verschillend zijn, maar de door God gegeven normen gelden nog steeds en daar hebben we ons aan te houden. Als je het principe van de wetten laat staan, maar ze niet meer letterlijk leest, dan is dat niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft namelijk onveranderd. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf, daar heb je je handen al vol aan. Ik wel in ieder geval!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:37
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Geslachtsgemeenschap is veel meer dan een gevoel alleen .. alleen al dat twee verschillende mensen bij elkaar komen die van elkaar houden is al iets wat ons verstand te boven gaat..daar komt geen behoefte aan te pas..Vergeet niet dat het altyd GODS wil is . Al verlangd men niet of heeft men geen behoefte aan een man of kind,Als Gods wil is dat het kind geboren moet worden dan is niets wat het tegenhoud..God kan van de ene moment op het andere moment gedachten en gevoel scheppen in de mens. Hoe vaak hebben we niet hehoord van een vrouw:Ik wil geen kind heben, en dat er later toch en kind geboren word en de moeder ineens wel gevoelens heeft die er voordien niet waren voor het moederschap..
Tis maar een voorbeeld.. |
Ik ben bang dat ik je even niet kan volgen en behoefte heb aan enige uitleg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 12:52
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Een mooi Taizelied, al eerder hier geplaatst, maar wat mij niet bekend was en ik net lees, is dat de woorden afkomstig zijn van Dietrich Bonhoeffer, die deze woorden in de gevangenis schreef:
“God, richt mijn gedachten op U alleen. Bij U is de bron van het licht, U zult mij niet vergeten. Bij U vind ik hulp, U bent geduldig. Ik begrijp uw wegen niet, maar U weet welke weg ik gaan moet.”
http://www.youtube.com/watch?v=D7DiR--b9DQ&feature=fvwrel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:08
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De Heer Jezus beschreef de hel als een plaats van eeuwig vuur, (Matteüs 25:41) eeuwige bestraffing (Matteüs 25:46), en een plaats van kwelling, vlammen, en lijden (Lucas 16:23-24). Jezus onderwees de mensen regelmatig over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23 |
Ik heb niet alle teksten van je opgezocht, maar waar in de evangeliën het (van oorsprong Hebreeuwse) woord ``Gehenna`` staat, is dit vertaald met het woord hel. Maar eigenlijk verwijst het woord Gehenna niet naar een plaats buiten onze wereld, maar naar een plek net buiten de muren van Jeruzalem. Het verwijst naar het Dal van Hinnom (Gej Hinnom). In deze vallei werden in de tijd van het O.T. kinderoffers gebracht. Later werd het een plaats waar al het afval, vuilnis en lijken van dieren in het vuur geworpen werden. Het was een altijd brandend vuur en het stonk er behoorlijk. Als je de betekenis van Gehenna uit het oog verliest en je geeft die plaats de betekenis, die de traditie eraan geeft, dan lijkt het net of er veel over de hel geschreven is. In de Nieuwe Bijbelvertaling is het woord Gehenna niet vertaald met hel, maar gewoon blijven staan. Van de apostelen heeft alleen Jacobus 1 keer in overdrachtelijke zin over de hel gesproken. Verder zijn er geen apostelen die in hun brieven over Gehenna gesproken hebben, omdat degenen aan wie hun brieven gericht waren, het dal van Hinnom gewoonweg niet kenden. De Joden kenden wel de Gehenna, en ze kwamen daar niet graag in de buurt. ..... even een uitstapje naar de hel, nu maar weer verder over heiliging….
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:37
|
|
|
JOL252 schreef: | eh Jans, je hebt wel es betere bijdragen geschreven met meer onderbouwing ... |
Ja, je hebt gelijk, Jol! Ik ben aan vakantie toe...
on-topic maar weer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:03
Onderwerp: De binnenkamer
|
|
|
NADINE962 schreef: | In het OT is er ook vergeving, alleen kan dat wel gepaard gaan met een straf. Zie bijv. Koning David die vergeven werd maar wel een straf kreeg. Onze kinderen moeten we denk ik ook vergeven, maar 'de roede niet onthouden'.
Verder: een andere invulling is een verandering en dat is dus uit den boze. De Tora waarschuwt hier ook expliciet voor in Deuteronomium: wanneer er een profeet opstaat die grote wonderen en tekenen doet maar je afhoudt van de wet, geloof hem niet en breng hem direct ter dood (even uit mijn hoofd)
Jezus heeft overigens zelf gezegd dat hij de wet niet kwam ontbinden.
verder is het liefhebben van je naaste als jezelf iets uit het OT wat Jezus gewoon heeft aangehaald, zie Deut 6:5. en Lev 19:18 |
Wat bedoel je met een andere invulling is een verandering en dus uit den boze? Een andere invulling, of tot een andere interpretatie van teksten komen is mijns inziens goed mogelijk en niet uit den boze. Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. Een andere interpretatie wil nog niet zeggen dat het je afhoudt van de wet. Christus eist geen absolute gehoorzaamheid, maar méér. Hij heeft regels vervangen door beginselen. Het grote gebod is: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Jezus kwam niet om te wet te ontbinden maar heeft die wel vervuld. Dat geeft ontspanning en zorgt voor bevrijding. Het woord wet heeft voor ons de betekenis van juridische voorschriften, Thora heeft meer de betekenis van leefregels of leefsuggesties. De Thora bevat overigens niet alleen voorschriften en regels, maar geeft ook een beeld van het ontstaan van Israël en het verbond met de Eeuwige.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:23
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
Als verloste en bevrijde mensen, mogen wij Christus navolgen. Liefde geven, vergeving schenken en barmhartigheid doen is de diepste kern van de wet. God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf, wie liefheeft heeft de wet vervuld. Het doel wat God voor ogen heeft met de mens is dat wij zijn beelddrager zijn. Inderdaad geen makkelijke opdracht, dat we dat niet kunnen en niet doen is de tragiek van de mens, niet het hoge doel van God. Maar door Jezus komt het koninkrijk van God weer in zicht. Overwin het kwade door het goede. Uiteindelijk zal God alles zijn in allen. En in de tussentijd mogen wij genieten van de goede geneugten van het leven. Juist christenen zouden het meest van het leven kunnen en mogen genieten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 17:55
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Zelfgemaakte pizza met tomatensaus, rauwe coburgerham, pittige rucola, en parmezaansekaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 13:13
Onderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
|
|
|
Het geeft natuurlijk wel te denken hoe het komt dat niet-gelovigen zich een beeld van christenen hebben gevormd dat niet altijd positief is. Als je als christen nu eens niet overal direct een antwoord op hebt en het niet altijd denkt beter te weten, dan ben je volgens mij al een heel eind op weg om in gesprek te kunnen gaan met de ander. Zie vragen niet direct als een aanval, dan hoef je je ook niet te verdedigen. Een verdedigende houding draagt meestal niet bij aan het voeren van een goed gesprek. Als christen heb je ook het antwoord op de waarom-vragen niet altijd in je broekzak of in je tas zitten. Dat hoeft ook niet. De bijbel is geen boek met pasklare antwoorden op al je vragen. Al hebben sommige christenen altijd wel een bijbeltekst bij de hand die ze te pas en te onpas gebruiken. Religie is ook niet bedoeld om altijd antwoorden te kunnen geven op vragen die binnen het bereik van het menselijk verstand liggen. Religie kan ons wel helpen om te leven met een realiteit waarvoor geen makkelijke verklaringen zijn en kan ons helpen met problemen waarvoor geen oplossingen zijn. Geloven is vertrouwen, overgave en toewijding. En zo kun je hier al een intens, rijk en betekenisvol leven hebben en een hoopvolle toekomst. Zelfs met alle vragen waar je geen antwoord op weet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:37
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
JOL252 schreef: | Nou dat laatste boek lijkt me zeker interessant
Houd die titel in dat er een stoornis in zit als mars niet zou ontwijken maar juist de boel opdrijft? |
Als ik het boek uit heb, mag jij het lezen en zelf ontdekken.....
Ik citeer uit een recensie:
De schrijver - Amerikaans psycholoog en gezins/relatietherapeut - is ervan overtuigd dat relatieproblemen in belangrijke mate worden veroorzaakt door onbegrip ten aanzien van de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen. In de liefde zijn volgens hem juist het behouden en respecteren van deze verschillen van belang. In het boek komen onder meer man/vrouw-verschillen in waarneming, reactie op stress en primaire emotionele behoeften aan de orde. Mannen en vrouwen zijn op deze gebieden niet gelijk, maar wel gelijkwaardig en wederzijds afhankelijk. Liefde en dynamische groei zijn pas mogelijk wanneer partners de kans krijgen hun complementaire eigenschapen optimaal te ontwikkelen. Zo wordt het mogelijk te bouwen aan een relatie die gebaseerd is op samenwerking en harmonie en wordt gekenmerkt door wederzijds begrip, doelgerichte communicatie en onderlinge verantwoordelijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:25
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Voor in de vakantie liggen de volgende boeken klaar:
-De weg van de mens – Martin Buber -God zoekt de mens - Abraham Joshua Heschel -Symbolen in de bijbel - Piet Schelling & Cees den Heyer -Mars ontwijkt, venus eist – John Gray
Hoe lang ging ik ook alweer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:04
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Een iPhone..... leuk speeltje.....ben ik wel even zoet mee. Is wel wat anders dan een Nokiaatje.....
(Heb wel mijn leesbril nodig....)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 4 augustus 2013, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|