Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 19:31
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
IMRE695 schreef: | De situatie op de Ginkelse heide is zorgelijk, maar de stemming zit er goed in. SBS6 Hart van Nederland staat te filmen en ook Man bijt Hond heeft een cameraploeg gestuurd. De wegen rondom het gebied zijn afgezet en straaljagers van de luchtmacht scheren laag over om ieder incident haarscherp op film vast te leggen.
Intussen druppelen de stelletjes moe maar voldaan weer vanuit het bos de heide op. Knapzakken, rugtasjes en koeltassen gaan open en vele zeer heerlijke spijzen en dranken komen te voorschijn! Een smulfestijn pur sang. Iemand roept zelfs al 't Lijkt wel een orgie hier, maar dat is Chatuliem, die altijd moeite heeft om de zon eens in het water te zien schijnen.
Enfin, we kennen onze bundels en we zingen heel wat af, terwijl de ME dichterbij komt in gestrekte draf.
Voorlopige tussenstand: 7 zonnesteken, 8 tekenbeten, 9 vermiste kinderen en nog 4 vermiste volwassenen. Ook schijnen er 2 auto's te zijn ontvreemd, maar bevestiging van de kant van de politie ontbreekt nog.
Het feest kan beginnen! |
Het feest is ondertussen afgelopen, we hebben als laatsten het licht uitgedaan en de hei schoon achtergelaten!
ME heeft uiteindelijk heerlijk met ons meegezongen straaljagers keken van boven toe maar zagen geen ongeregeldheden... auto's die ontvreemd waren werden weer gevonden, én Leanne bleek de afslag juist niet gemist te hebben, maar werd niet als haarzelf herkend.. (sorrie meis voor mn blunder )
Anita's pofferts vonden gretige aftrek, en recepten werden uitgedeeld! (Dank je dank je Anita! ) Grif genoot van zijn 'niet koosjere krentenbollen, de alcohol was niet uitgenodigd op het feestje!
Voor de zielen die onder de arm meegebracht waren, was er plek gemaakt op een prachtig stukje heide..bij het afscheid kon men na inlevering van het bonnetje deze weer meenemen!
Er waren idd stelletjes, naar mijn weten in het verleden geboren uit contacten in CM, menig man/vrouw staarden naar hen en hoopte dat dat ook hun voorland zou zijn
Al met al, een geweldige middag! Voor herhaling vatbaar...het was genieten, van het weer, de kids die het naar hun zin hadden, de gesprekken, de goeie sfeer, de grappen, en ook van de serieuze onderwerpen...
Mensen bedankt voor een geweldige dag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 10:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen. geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic. |
hee hannah, nog tips voor lekkere dingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 09:17
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is er al iemand gevonden om pearl en haar dochter mee te nemen vanuit rotterdam??? dan kan ze ook lekker mee..... |
Voor pearl is het geregeld hannah! Dat begreep ik gisteren in de chatbox! Leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:47
|
|
|
JOHANNEKE817 schreef: | Wat mij betreft gaat niemand hier serieus op in... |
ik heb ooit van iemand geleerd... spreken is zilver..maar zwijgen is goud!
ik zie dit dus ook als een gouden moment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 16:51
|
|
|
CHRISTIAN982 schreef: | Ik kan zaterdag wel, een deel van de dag..
Hoe laat wordt er waar verzameld en wat mag ik meenemen naast mooi weer ?
Hartelijke groet,
Adriaan |
In ieder geval een goed humeur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 16:49
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Oef! Dus je geeft kritiek(ik zie dit nl niet als goedbedoeld advies)en trekt je vervolgens terug......eigen schuld dikke bult? Als mijn vrienden mij zo zouden behandelen heb ik ook liever dat ze verder gaan met hun eigen leven.Wat mij betreft ga je met zo iemand de dialoog aan(respectvol) of je bemoeit je er niet mee.......
M.vr.gr.Leanne(die blij is dat ze het leven en de mensen wat minder zwart/wit maar juist wat rooskleuriger inziet ) |
Mee eens Leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:41
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb de vvv even gebeld (wij noorderlingen zijn zo dom nog niet ) Tegenover juffrouw Tok zit natuurcentrum Veluwe en daar zijn volgens de mevrouw van de vvv nog zo'n 30 parkeerplaatsen.....
Als er iemand kan bevestigen dat het klopt dan zijn we geredt. |
*denkt er over na vrijdagnacht bordjes op te hangen met 'gereserveerd voor cm leden'*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Mariska wat een schattig plaatje! k Had em bijna teruggezoend
Maar dan wordt het scherm zo vies hè...
GrZ |
Nou ik ben blij! Blij dat ik me door 8 vuilniszakken was heb heengewerkt...en voor wie nu denkt dat ik het zolang opspaar , nee het was de was van iemand die heel erg in de war was, en vervuild...ook nog! Maar goed het laatste overhemd is vanmorgen gestreken!! Nu weer tijd voor mn eigen huishouden..maar niet meer vandaag, vandaag is het te mooi weer!!!!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op donderdag 20 mei 2010, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 18:24
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Kids wilden pannenkoeken! keuze: met ham met ham en kaas met salami of naturel met...wat ik in huis heb...
toetje..voor kids een raketje..voor mij niets!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 19:24
|
|
|
ANITA324 schreef: | Is goed Hanna, Welke met rozijnen of zonder rozijnen?
Liefs, |
Als ik even brutaal mag zijn Anita...met rozijnen graag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 16:16
Onderwerp: Platte praat in de chatbox
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Vermeld dan ook even dat er ook over heel veel andere dingen gepraat wordt in de chatbox. Zal een aantal onderwerpen noemen. Gaven van de Geest Doop Wedergeboorte en bekering Bevrijding Genezing maar ook hulpvragen die men neerlegd in de chatbox krijgen aandacht oa Identiteit Echtscheiding Overspel Opvoeding of de meer algemene onderwerpen zoals Politiek Samenleving Gezondheidszorg Verkeer Millieu Vakantie
Mensen zijn volgens mij vrij om te praten waarover men wil, en onderwerpen als sexualiteit worden vaak gezien als, gelukkig niet door iedereen, "platte praat" Het ligt ook aan de persoon die het leest ..... |
Ik was er gisteravond ook, en heb in deze toch dezelfde gedachten als cross... het is de toon die de muziek maakt, en soms klinkt er een valse noot, maar geen reden om de hele cd dan maar weg te gooien toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:42
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
de zon, gelach van de kinderen de vogels die heerlijk aktief zijn vandaag én zich laten horen! dat cm er is en ik mag leren dat ik er ook voor een ander mag en kan zijn de zon (of had ik die al genoemd )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 11:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou, t wordt nog steeds een grotere koppel; mn nichtje gaat mee, en die neemt haar vriendin nog weer mee, hahahah hellup; t wordt nog een volledige familie-reuni!!
op hoeveel kom je dan uit mariek? |
ik gok uiteindelijk op een groep van 80 mensen hannah incl de kids natuurlijk!
Nu het weer nog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 09:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voor zover ik weet gaan uiteindelijk mee;Hannah810 met twee kinderen hanna's zus marianne 39 jr met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen vriendin van roos met haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176 lielie johanneke817 met drie kinderen
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 zwaait wanneer hij langsfietst..... henk546 herman040 dirkjan078 leo571 met drie kinderen jan853 met vijf kinderen jan443 duhdude crossroad?
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin.
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
ook lielie zou nog graag vervoer hebben vanuit moerkapelle en omstreken....
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
het wordt hoe langer hoe leuker...............
mochten er nog vragen zijn.........gooi ze in de groep, zou ik zeggen, voorlopig ziet de weerverwachting er stralend uit..... mocht je je niet opgegeven hebben; van harte welkom, maar probeer dan misschien tien minuutjes eerder te zijn, zodat je ons niet mist. heeft iemand soms een printer die het wél doet? misschien kun je dan een printje met de namenlijst maken? verder zou ik jullie willen vragen, degenen (die inmiddels geen lid meer zijn, maar) zich wel hebben opgegeven, nog even te vragen in hoeverre zij de picknick nog in hun agenda hebben staan...... niet iedereen is nl nog bereikbaar voor me.....
ik heb er zin in en hoop jullie komende zaterdag te ontmoeten!!!! |
ik kom zonder de kids in mn up.. Chatuliem gaf gisteren aan niet te komen ivm voorbereiding 1e pinksterdag
heb dr zin in!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:37
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Vandaag ben ik dankbaar voor:
*Het prachtige weer *Kostbaar te mogen zijn in Zijn ogen * God trouw is waar mensen soms teleurstellen *God in alles is , en groter dan elk dal....
Have a blessed day!
Waar zijn jullie vandaag dankbaar voor?
GR Peacedove |
Ik heb zoveel dingen om dankbaar voor te zijn, maar speciaal vandaag... * dat ik mijn 2 kinderen weer bij me heb! * dat ze een geweldige week bij papa hebben gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 15:53
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | effe een doen |
OOOhhhhhh lekker Maris! Was het een lekker dutje?
kids komen strax (eindelijk ) na een week weer thuis!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 11:45
Onderwerp: liefde is
|
|
|
Ik vond een gedichtje op het net, naar mijn gevoel was het niet compleet..nu wel, dit is in mijn korte samenvatting van Liefde is...
Liefde is gelukkig, tevreden, blij zijn, een arm om je heen. Liefde is lachen,samen is nooit meer alleen.
Liefde is luisteren,horen, begrijpen, de woorden gaan door. Liefde is is praten zonder woorden, en fluisteren heel zacht in je oor.
Liefde is slenteren,rennen,lopen, mijn hand ligt in jouw hand. Liefde is hard werken, hopen, is de magie van zonsondergang aan het strand.
Liefde is alles, is wolken, regen, sneeuw, zon, is wind. Liefde is in het hart altijd samen,is vertrouwen, onvoorwaardelijk is liefhebben als een kind.
Liefde is zingen, lachen ,huilen, schreeuwen, stilte, ruzie, goedmaken en een zoen. Liefde is zacht, hard,vol begrip, frustrerend soms, maar zeker te doen.
Liefde is voeding voor het samen er voor staan Liefde is deze weg samen met God te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 11:19
Onderwerp: Angst om dingen te delen op het CM forum, ook iets positiefs
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | weet je.....
ik ben helemaal simpel in dat .... t maakt mij echt niets uit wat mensen van mij vinden hier op CM.
ik ben open....eerlijk...gevoelig, plaats gedichten, reageer direct . geen onderwerp is mij vreemd.... Eén ding is voor mij maar belangrijk en dat is de genade van Jezus
en wat maakt t mij uit wat ze van mij vinden??? echt niet... (goed paar keer hebben ze mij voor dingen uitgemaakt waarvan ik dacht leef JIJ wel met christus?)
maar ik ben wie ik ben, niet anders en niets meer |
Ik denk idd dat je hiermee de kern te pakken hebt Jonathan. Zo lang je eerlijk en oprecht bent in wat je post,met respect voor ieders overtuiging als basis.... is het ok...wat de ander ook zegt of denkt! At the and of the day....it's is your own heart you have to face before God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 19:47
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Neem je tijd, voor alle dingen. tot gauw...! |
ik hoop je snel terug te zien, dus wat mij betreft.. tot gauw!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 19:06
Onderwerp: Henk710 & Robbedoes873
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...
|
Ik wens jullie een hele fijne dag morgen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:34
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen. Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af. Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde. Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen. Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo |
Dat is idd wat ik er ook in lees, in de context van het rouwen..
maar ik las op internet een opmerking die me heel erg raakte!
Wees ook een beetje zuinig met afwijkende types in de samenleving of de kerk. Ezechiël 47 v 10 beschrijft de rivier van Gods Geest. "Daarin zijn zoveel soorten vis als in de Grote Zee", de Middellandse Zee. Een heel erg getatoeëerde of anderszins gepavoiseerde kan toch wel blijken in potentie een heel bruikbare vis te zijn, die je alleen tot dusver nog niet kende.
Dit raakte me omdat ik zelf ook een piercing én tatoeages heb en niet te vergeten de oorbellen!..niet omdat ik er iemand mee eer, maar omdat ik toen mooi vond en nu nog vind! Doet dat wat af aan wie ik ben? Aan hoe ik als christen ben? Is aan mijn uiterlijk een veroordelend oordeel te hangen? Of zou het juist bruikbaar zijn in het dagelijks leven, juist omdat het voor sommige mensen de drempel om over het geloof te praten kleiner maakt?
ik was nog even verder aan het surfen en vond dit: openbaring 19:16 Op zijn kleding en op zijn dij staat de naam ‘Hoogste Heer en koning’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 15:56
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
Mss wel helemaal offtopic... maar, mijn mening is dat we niet mogen vergeten dat de predikanten/voorgangers van de 'wereldwijde kerk van Jezus Christus' allemaal een roeping hebben..daar mogen we mijns inziens niet aan voorbij gaan!!!
Mijn ervaring is ook dat het sterk afhankelijk is van uit welke achtergrond een predikant de theologie in gaat , en heb zelf gezien dat ook juist door gebeurtenissen in gemeente of eigen gezin een predikant uit een 'zware kerk' ook leert...en daardoor zich ook ontwikkeld in het prediken van juist liefde en vergeving! Ook voor hen is het leven een leerproces.
Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 17:54
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het trof mij, toen ik iemands profiel hier op C.M. las... Ik dacht dat ik mijn maskers kwijt was, maar ondertussen schreeuw ik het bijna uit van verdriet, van liefdesverdriet. Waar kan je terecht ? Bij wie zou ik er over kunnen praten ? Het is niet wederzijds (meer) en daarom durf ik ook niet goed de persoon in kwestie erover te spreken, bang als ik ben om de vriendschap die we nog hebben te verliezen. Soms voel ik me erg eenzaam, dan denk ik... ik WEET dat God van me houdt en Hij me accepteert zoals ik ben... maar waarom mis ik dat zo vaak bij de mensen om me heen ? Waarom heb ik het gevoel dat ze soms niet verder kijken dan hun neus lang is ? Ik zoek interessante mensen, mensen die lekker kunnen kletsen en diepgang hebben... waarom kom ik zo vaak juist in kontakt met mensen die dat niet hebben ? Waarom is mijn ervaring dat als ik in kontakt kom met mensen die dat wel hebben, ik deze mensen (mannen) vervolgens weer kwijtraak ?
Jullie mogen weten dat ik sinds ik op C.M. ben (april 2008), veel verdriet heb om kontakten die ik had met een man. En als ik er dan eindelijk overheen ben en weer iets nieuws durf te beginnen heeft het weer zo'n raar einde. Ik heb gelukkig ook goede kontakten opgedaan, met name heeft dat mij in mijn geloof gesterkt, in die zin dat ik bepaalde dingen over het geloof nu beter begrijp. Ik hoop ook dat mensen opener naar elkaar durven zijn. Ik snap aan de andere kant ook wel dat mensen hun verhaal niet zomaar op tafel zetten, dat recht heb je ook, maar voor mezelf is het denk ik beter om maar gewoon te zeggen wat ik op mijn hart heb.
Susannah |
In maskers ben ik zo langzamerhand een expert gelukkig ook in het loslaten ervan...maar herken het wel, voor dat je het weet gebeurd er iets waardoor je zo weer een nieuwe boetseerd! Ik herken je kreet om diepgang, zeker bij de mannelijke versie van de mens...in mijn (leef)omgeving kom ik er zelden één tegen en dat maakt soms verdrietig, angstig of dat je enorm de behoefte krijgt om het uit te schreeuwen! Dat mag! Doen! Lucht ernorm op! Schreeuw je vragen, huil om je verlies...Hij hoort het maar zal niet op jouw tijd met antwoorden komen, en eerlijk gezegd vind ik dat nog het meest frustrerende van het hele verhaal! Anita heeft er een gedichtje over geplaatst, lees maar even terug!
Je vraagt met wie mag ik er over praten? Je kunt in de reaktie van Leanne al lezen dat je welkom bent...voor mij geldt hetzelfde! Je bent welkom!
O ja, ik had gisteren nog een stukje gepost in het topic boedhabeeld nav jouw posting daar, het was zo enorm herkenbaar! Omdat het topic 'stilgevallen' is zeg ik dit even, mocht je het gemist hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:37
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je Marieke, het klinkt misschien erg simpel, maar je hebt die maskers helemaal niet nodig, dat denk je maar. Ik ben ooit op een YFC surfvakantie geweest, nou daar heb ik zoveel aan gehad, ik weet nog dat we het hadden over dat ene zolderkamertje dat je misschien niet delen wilde, en nu kom ik dit weer tegen, we hebben toen elkaars gezicht beschildert, zoiets wat Elly & Rikkert later zongen.
Weet je waarom het niet nodig is Marieke ? God houdt van je zoals je bent, dat is wat ik geloof... je hoeft je niet anders voor te doen als je bent. Ik hoop niet dat mensen nu gaan zeggen ja maar... en dan de zonde erbij gaan halen. Het is namelijk mijn ervaring dat het al een hele stap is om jezelf los van die maskers te zien. Ja, maskers kunnen die functie hebben, omdat je waarschijnlijk ergens gekwets bent of dat je niet durft te laten zien wie je bent... Het was voor mij een bevrijdend gevoel om mezelf te mogen zijn, maar het viel af en toe niet mee, want je staat in een wereld die er anders tegenaan kijkt... op zo'n YFC vakantie is het gemakkelijk, maar dan weer die wereld in te gaan, waar mensen bepaalde verwachtingen van je hebben. Toch denk ik dat ik er sterker uitgekomen ben... ik heb diep van binnen altijd geloofd dat God van me hield zoals ik was (niet om wat ik deed, prestatie werd in mijn nabije omgeving belangrijk gevonden).
Nog ff over dat woord "wegcijferen". Ikzelf kies er bewust voor het niet te gebruiken, ook al weet ik dat de term veel gebruikt wordt. Ik merk dat daar veel miscommunicatie over bestaat, want wat bedoelen mensen eigenlijk met "zichzelf wegcijferen" ? Ik merk dat ze niks af doen aan zichzelf wanneer ze dat woord gebruiken; wat ze er eigenlijk mee bedoelen denk ik, is dat ze zichzelf ff naar de achtergrond zetten om de ander (bijv. je kinderen) de aandacht te geven. Je zet jezelf niet weg, maar je zet jezelf ff op die achtergrond. Je laat ff zien dat je je (1e) plaats afstaat ter wille van de ander, bijv. omdat je weet dat die ander dat meer nodig heeft als jou. Ik raak er soms ook van in de war, omdat ik niet weet hoe het bedoeld wordt, maar merk dat het me helpt om ernaar te vragen bij de juiste personen, mensen die ook mijn kant van het verhaal snappen. Denk dat dat belangrijk is in de communicatie, dat je elkaar begrijpt en respect hebt voor elkaars opvatting. |
Een stapje terug toen is idd een mooiere beschrijving van de ander op nr.1 zetten, daar heb je helemaal gelijk in. Wat je misschien niet helemaal begrepen hebt uit mijn verhaal, is dat ik zowiezo al voor mijn kinderen een masker droeg, en ja...dat moest! Ik kon tegenover hen niet mijn werkelijke gevoelens t.o. hun vader tonen, en zeker kon ik ook niet echt verdrietig zijn waar zij bij waren...want ik had immers gekozen om als gezin bij elkaar te blijven?! Nu ik terugkijk..heb ik de juiste keuzes gemaakt, voordat ik echt andere mensen hierover vertelde heb ik voor mezelf de tijd genomen. Tijd om het een plekje te geven, te verwerken...en ja..dat heb ik zo goed als alleen gedaan en dat is ok! ik hoef het nu niet meer alleen te doen, de warmte uit mijn familie en omgeving is overweldigend geweest! En nog steeds word er een 'oogje' op me gehouden..
zo zie je maar dat het voor iedereen anders werkt, ik ben blij dat jij jouw manier in die tijd gevonden hebt! En ik weet dat mijn Vader me neemt zoals ik ben..dat weet ik nu gelukkig wel weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:37
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat heb ik niet zo ervaren Henk. Ik heb het juist bij God gebracht en tegen Hem gezegd "ik stap eruit en schut het stof van mij af".
Hierdoor wist ik om eerlijk te zijn naar God mij een weg opende die ik vrij kon gaan. Een keuze maken naar God is voor Hem belangrijk want dan kan Hij nieuwe dingen op iemands weg brengen, zelfs wonderlijke dingen en/of ontmoetingen. Het is het eerlijk zeggen tegen God "ik heb het wel gehad". De gevolgen van dingen neemt een ieder mee, maar niet het ding opzich. |
Fijn dat je vertrouwen had én die band met God, om op dat moment in je leven het in Zijn handen te leggen! Maar niet voor iedereen geldt dat, in dit geval voor mij niet. Ik ben juist erg zoekende en had op het moment dat het gebeurde niet zo'n band met mijn Vader. Hij was er wel, maar ik vertrouwde niet op Hem..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:45
|
|
|
HENK710 schreef: | Neem hiervoor de tijd! Mensen hebben nog wel eens de neiging om te denken dat dingen die een bepaalde tijd geleden zijn op een gegeven moment wel verwerkt moeten zijn. Daarbij wordt eigenlijk altijd weer vergeten dat de verwerkingstijd persoonsafhankelijk is. Je kunt niet stellen dat een verlies van een ouder 6 weken in beslag neemt (om maar iets te noemen). Bij sommige mensen zal het 6 weken duren, terwijl anderen er maanden of misschien zelfs jaren over doen. Dus, ja, je hebt het nodig om de maskers los te laten, maar kijk daarbij wel goed naar wat je aan kan, waar je ruimte voor hebt bij jezelf. En laat vooral eerst die maskers maar eens langzaam aan zakken zo af en toe om te zien wat dat met je doet, voordat je ze helemaal wegdoet. Want te snel afgeworpen maskers kunnen je weer enorm terugwerpen in pijn en verdriet. Tegelijk moet je er ook voor waken dat je ze niet te lang vasthoudt, want dan raak je inderdaad vervreemd van jezelf. Het leven blijft een enorme puzzel, zo blijkt hierin maar weer. Succes met puzzelen! En schroom niet om ook hulp te vragen in die puzzel als je er even niet meer uitkomt! |
dank je Henk, ik ben nu 4 jaar verder en moet zeggen dat het goed gaat! En ja, er staat nergens een verwerkingstijd voor..sommige dingen draag je mee , de rest van je leven...en dat mag...als ze maar een plekje gevonden hebben in je rugzak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 11:42
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je zegt: soms moet je jezelf wegcijferen. Dat klinkt als tegen wil en dank, ondanks jezelf. Waarom moet je je zelf op dat moment wegcijferen? Is dat wel zo verstandig; leef je dan werkelijk conform de regel: ''heb je naaste lief zoals je zelf?" Word de ander er beter van dat je je zelf wegcijfert? Is dat de boodschap in die situatie die je wilt afgeven? Is dat wegcijferen op dat moment wel zo goed voor je naaste? Leef je dan goed voor als christen? Help je daar de ander mee of vind je het nodig jezelf weg te cijferen? |
Even dit vooraf...ik ben niet altijd even goed in het verwoorden van wat ik voel..ik lees in dit topic echt prachtig geformuleerde reakties. Ik doe mn best maar schrijven(al weet ik dat de inhoud belangrijker is dan de formulering) is niet mn sterkste kant
Waarom moet je je zelf op dat moment wegcijferen? Is dat wel zo verstandig; leef je dan werkelijk conform de regel: ''heb je naaste lief zoals je zelf?" In mijn geval kon het niet anders, toen ik erachter kwam dat mijn huwelijk gebaseerd was op een leugen en de basis hiervan compleet weggeslagen was, moest ik door! Mijn jongste zoon was nog maar 2 weken oud en mijn wereld stortte in. Dan heb je geen keus, het is overleven omdat je het nog niet KAN delen met een ander. Op dat moment ben je jezelf helemaal kwijt, is er ongeloof, pijn je voelt jezelf zoooo klein en waardeloos! Ik ging door...moest door voor mijn kinderen. Maar ondertussen kun je je ook niet verschuilen voor de tsunami die je al je zekerheden en vertrouwen wegvaagd. Dus ga je achter je masker verwerken, huilen, schreeuwen...tot het moment dat je er klaar voor bent om te delen..
Wat ik hiermee bedoel eigenlijk is dat je niet altijd de keus hebt óm jezelf weg te cijferen of niet..ik had die keus niet, ik moest/wilde dat voor de kinderen! Dat zijn mijn 'naasten' die ik meer liefheb dan wie dan ook op deze aarde!
Even een klein stukje uit mijn blog..Met een masker op stap
Dagen van te voren al kriebels, ik naar de stad? Tussen zoveel mensen? Krijg ik wel aanspraak van anderen? Ga ik me verloren voelen?
'savonds na het eten, de kids in bad...snel douchen en toen begon het...wat moet ik aan? Kast open, hangers schuiven...uiteindelijk een stapel op mijn bed met afgekeurde kleding... De wijzers tikten door, dus toch maar wat uit de stapel getrokken, make-up op mn gezicht...
als laatste zoeken naar het juiste masker, 2 grote stapels om door te werken.. de vrolijke moeder, de leuke vriendin, de blije vrijwilligster, uiteindelijk kwam ik de juiste tegen, de zelfverzekerde vrouw...
nu maar hopen dat ie de hele avond goed bleef zitten, dat er geen barsten in zouden komen!
Raar verhaal misschien, maar het is wel zoals het is, ik ben afgelopen jaren veranderd in een onzekere vrouw, die weinig eigendunk heeft, die het gevoel heeft niet goed genoeg te zijn in haar relatie, niet te voldoen aan de daarvoor gestelde eisen. Niet sterk genoeg om het gezin bij elkaar te houden voor de kinderen, zodat ook zij nu te maken krijgen met onzekere tijden en moeilijkheden in kinderjaren die eigenlijk vooral leuk, vrolijk en gelukkig hadden moeten zijn!
Voor mij ligt er veel werk in de toekomst, en dan vooral aan mezelf. Ik moet weer degene worden die ik was...een vrolijke vrouw vol zelfvertrouwen die het gevoel heeft dat ze alles aankan!
Die maskers gaan over een poosje één voor één de container in, het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen van iets van je een veilig gevoel geeft, wat je door moeilijke tijden heen geholpen heeft. Maar als ik mezelf terug wil vinden zal het moeten!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|