ChristianMatch

Forum

Berichten van BEUN656
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

MADELIEF469 schreef:
Beun, waar doel je op? Iets uit het nieuws? Tv programma?
Beetje moeilijk te reageren zonder bron Engeltje smiley

Klopt, dat was gisteren op het Journaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:11
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

Beste mensen,

Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...

Met vriendelijke groet,

Beun
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 18:39
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.

DAVID923 schreef:
ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over.... Lachende smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:43
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:04

LEONARD480 schreef:
Dank voor je bijdrage Beun ... een persoon zei ooit tegen mij, dat als je wedergeboren bent je automatisch van alle mensen gaat houden.

Ja, mee eens.

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:03

CHATULIEM619 schreef:
Cultuurverschillen zijn er altijd, maar of die overbrugbaar zijn, is een tweede.

Ik denk dat door de liefde die verschillen wel degelijk overbrugbaar zijn. Als je het maar op geestelijk gebied maar eens bent met elkaar. Vind ik althans... Kortom: rood, bruin, geel, knap, lelijk... Ik vind het prima...

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:57

HERMAN388 schreef:
Lukas 9: 56 Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden.

Romeinen 5: 10 Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.

Nee Herman, God is niet alleen liefde. God houd zich ook aan Zijn woord en zal de mens dus ook straffen indien nodig. Ik refereer hierbij ook even aan wat David schreef over dat verbod op het uithuwelijken, zoals beschreven in het Oude Testament. Ook 2 Korinthiërs 6:14 is erg duidelijk hierover: Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 1 april 2011, 15:59
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:43

ARNOLD765 schreef:
Ik ben gek op gekleurde vrouwen,dus voor mij is het geen probleem,mits ze gelovig zijn

Ja, mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:40

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..

Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?

MARIJAN072 schreef:
Je bedoelt het vast goed Beun, maar ik zie dit niet als schrijnend hoor. Maar toch bedankt! Knipoog smiley

schrijnend (bn): gevoelig, grievend, hartverscheurend, navrant, nijpend, pijnlijk, snerpend, stekend, tragisch

Ja, was het ook. We zitten hier tenslotte ook om elkaar te steunen toch? Ik kan me namelijk voorstellen dat je al die commentaren met kromme tenen leest...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 22:53

LEONARD480 schreef:
Wat heeft dat in relatie tot die moeder Beun Smiley die vol vragen zit

Ga buiten spelen bijdehand!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:09
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?

LEONARD480 schreef:
Lees jij wat anders Beun???

Bedankt voor je nogal vage reactie. Verkering staat inderdaad niet in de Bijbel vermeld maar nogmaals: je leeft in je verkeringstijd niet als man en vrouw. Ik denk dus ook niet dat verkering hebben onbijbels is. Misschien dat ze daar vroeger andere noemer voor.

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 22 maart 2011, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:06

MARIJAN072 schreef:

Schrijnend relaas Marijan. Sterkte ermee. En als ik even in mag gaan op Gods weg hierin Hannah: kom er maar om... Is het altijd zo gemakkelijk om Gods weg te accepteren in je leven...? Ik heb er in het verleden flink moeite mee gehad hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:51

THOMAS968 schreef:
Het argument is in zeer behoudende kring ook misbruikt om kinderen niet in te laten enten tegen polio.

Dat soort excessen moet je volgens mij ook niet willen. Helemaal mee eens. Ik ben het met je eens dat je als mens zeker op tijd mag ingrijpen als je ziekten kunt voorkomen.

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 22 maart 2011, 18:51
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?

DAVID923 schreef:
Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.

Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:

(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)

[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]

Alle delen staan er naast.

Enjoy

Met alle respect David, maar ga je hier niet een beetje ver? Ten eerste leef je in een verkeringstijd niet als man en vrouw. In tegenstelling tot samenwonen overigens. Maar dat terzijde... En dan: hoe verstandig is het om zonder verkeringstijd zonder meer in het huwelijksbootje te stappen? Ik heb huwelijken op kraken zien staan door overhaaste stappen hoor...

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 22 maart 2011, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 02:46

MARISKA601 schreef:
Deze moeder heeft wel het kind gebaard.
Biologisch gezien heeft ze niks met dit kind.
Ik vraag me af of de artsen niet voor God gaan spelen om het
voor iedere vrouw mogelijk te maken een kind te krijgen.

BEUN656 schreef:
En mag je als arts pogen om als God te zijn?

Kijk, dit is nou exact wat ik bedoel! Bedankt Mariska!

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 22 maart 2011, 03:33
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 02:41

HERMAN388 schreef:
Deze pasgeboren kind is GEEN gave van God maar tegen Gods wil.
Bij Sara en Elisabeth kregen hun zoon van door God zelf gegeven souverein, maar toch denken de Italiaanse artsen anders dan de wil van God.
Het gaat hier alleen om de wereldnieuws, daar wijs ik dit af.
Die vrouw heeft geen gemeenschap met een man, maar door de arts behandeld.
Die vrouw had beter een kind laten adopteren, dat vind ik geen bezwaar.
Maar de leeftijdgrens voor een vrouw bij het ontvangen van een kind is wel belangrijk.

Come on folks! Dit slaat echt alles! Deze eerste zin vind ik grof. Elk schepsel komt uit Zijn hand voort! Ook dit kind! Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:51

THOMAS968 schreef:
Beun,

Met alle respect maar ik heb wat moeite met je uitspraak dat artsen pogen als God te zijn. IVF vindt al jaren plaats en is een zegen als paren ongewild kinderloos zijn. Het probleem zit hier niet in de technische kant, het blijkt mogelijk te zijn, maar meer in de ethiek. Is het wel goed om een techniek die blijkt te werken nog toe te passen op die leeftijd. Niet alles wat kan, is geoorloofd. Vanuit mijn achtergrond, ik heb nogal veel te maken met kinderen met afwijkend gedrag, zeg ik dat je het in het belang van het kind niet moet doen. Theoretisch ziet deze moeder haar kind nauwelijks volwassen worden. Na je 63e moet je serieus rekening houden met lichamelijke en mogelijk geestelijke achteruitgang. De artsen, maar ook de vrouw handelen onverantwoord naar het kind toe.

In bijbelse tijden kwam dit natuurlijk niet voor. De bijbel kan er ook niet rechtstreeks over spreken. Sara kreeg een kind terwijl het haar niet meer naar de wijze der vrouwen ging en ze was dus in principe onvruchtbaar en daarvoor klaarblijkelijk ook. Dan gaat het om een ingrijpen van God tegen de natuurwetten in. Dat is iets anders dan dit. Je kunt hooguit stellen dat God in dit geval een oude moeder wel acceptabel vond.

Wat fijn dat je commentaar geeft die rechtstreeks aansluit op waar ik mee begon. Ik ben het namelijk van harte met je eens. Kinderloze echtparen sluit ik ook helemaal uit van deze discussie. Mijn punt is helemaal toegespitst op het krijgen van een kind op 63-jarige leeftijd. Zelf vind ik dat onverantwoord en onbijbels aangezien je dan medici inschakeld om de schepping uit te buiten.

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:32

THOMAS968 schreef:
Als je 17 bent en je hebt een moeder van 80 dan is dat niet goed voor beiden

Thomas

Precies Thomas. Dat komt er nog even bij kijken. Bedankt de eerste serieuze inhoudelijke reactie op dit onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:08

LEONARD480 schreef:
Zou er ook niet aan moeten denken...
Denk eens in wat voor zware belasting voor ons ..als mannen dat is.
Pampers kopen ...
Billetjes poederen enz.

Ja, sjonge. Maar zou je je reacties ff inhoudelijk willen houden AUB?! Ik heb zo even het forum rondgesnuffeld en je reacties blijken niet altijd als inhoudelijk te worden ervaren. Bij deze dus...

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:03
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

MARIJAN072 schreef:
Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch?

Precies, eigenlijk ben ik het daar nog het meeste mee eens. Ware het niet dat boosheid sinds de zondeval toch een menselijke trek is geworden naar aanleiding van ellendige dingen die we ervaren. Daar komt nog bij dat de Heere Jezus zelf zegt: komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt... En vaak zie je ook dat boosheid voortvloeit uit verdriet.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:57

LEONARD480 schreef:
Willen we alles in eigen hand houden Beun ...per definitie krijg je kinderen van God toch?

Ja, mee eens. Maar je voelt hopelijk toch wel aan dat het krijgen van kinderen op 63-jarige leeftijd een kwestie van forceren is? Toch...? Oneigenlijk menselijk ingrijpen inderdaad. En dat is fout.

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:51

Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je voor je eigen lusten je eigen leven en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reacties graag...

MVG.

Beun

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

LIESJE076 schreef:
Na alle reacties doorgelezen te hebben op deze topic voel ik ook even de behoefte om te reageren. Want ik merk dat dit de laatste tijd binnen de kerken ook nogal een issue is.

Vaak wordt er geroepen dat je toch met de tijd mee moet gaan en dat samenwonen daar een stukje van is. Daar ben ik het toch niet mee eens.
Ikzelf heb in het verleden samengewoond en het heeft mij juist bij God vandaan gehouden, omdat ik wist dat ik iets deed wat God niet zo bedoeld had. God heeft het huwelijk bedacht met alle privileges die daarbij horen en ik wist dat. Uiteindelijk ben ik toch getrouwd met de man waarmee ik samenwoonde en helaas heeft het huwelijk ook niet standgehouden.

Toch geloof ik nog steeds in het huwelijk zoals God het bedoeld heeft, en ik zal er dan ook niet voor kiezen om te gaan samenwonen. Puur en alleen omdat ik wil leven naar Gods wil. Voor mij is de Bijbel daarin een leidraad en is God duidelijk over het huwelijk.

Geweldig commentaar! Eindelijk een medestander! Zo is het hoor! En nie anders! Wat mooi dat je tot die inzichten bent gekomen...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:41

LISA610 schreef:
Mooie bijdrage Liesje waar ik veel in herken. Knipoog smiley

Ahum....? Smiley die vol vragen zit En jij was nie persé tegen samenwonen toch...?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: PC-problemen

JONATHAN890 schreef:
ik surf met Google Chrome...en ook dat gaat perfect.
Ik zal Fire-fox ook eens proberen...Google Chrome heeft wat nadelen.
Bij het tikken van een mailtje via CM, kan ik geen emoticons inplakken.
Dat schermpje staat er gewoon niet.
Ook bij het replyen op een mail, wordt de hele mail in elkaar gevouwen
enters en dergelijke worden niet herkend. Ook bij het wijzigen van je profiel kan je sommige dingen niet die met IE wel lukken.
Erg vervelend dat sites toch wat afhankelijk zijn van IE terwijl die explorer zo traag is...zucht

Ik heb anders totaal geen problemen met Google Chrome. En IE vind ik zulke bagger...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Film met Al Pacino

Over Al Pacino gesproken.... Heat al eens gezien? Die goed hee....
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:08
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

Mijn belofte aan mijn omgeving om af te vallen stamt uit 2000! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

IMKE917 schreef:
Volgens mij wordt er over 2 vormen (uitingen) van boosheid gesproken die misverstand opwerpen.

Beun heeft het over boosheid die gericht is tegen/op God. Tegen de dingen die mensen overkomen zoals verdiet, pijn, moeiten, enz. Je bent boos omdat die dingen je overkomen en je geeft God daar de schuld van.
Dan ben ik het met Beun en David eens....van deze dingen kun je God de schuld niet geven.
Deze vorm van boosheid geeft verbittering naar God toe en zal je uiteindelijk steeds verder van Hem doen verwijderen.

Lisa heeft het over de boosheid die in je is naar aanleiding van de dingen die je overkomen, en daarmee kun je naar God gaan. Daar kun/mag je met God over praten, Hem vertellen dat je boos bent op die en die of op een situatie. Dan praat je met God, als tegen je vader, je mag alles bij Hem brengen.
Deze manier van omgaan met boosheid brengt je heel dicht bij God. Je mag bij hem schuilen en dan zal Hij je troosten.

Nou, eerlijk is eerlijk... Ik vind dit een prachtig commentaar want je verwoord het precies goed. Met dit commentaar kan ik leven. Want je hebt gewoon gelijk... Sorry mensen...

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 14 maart 2011, 21:41
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:37

LEONARD480 schreef:
Nee trouwen Lisa ...als je de ware liefde heb gevonden, dan ga je ervoor Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, mee eens. Anders is het eerst een proberen of het wel past en dan pas trouwen. Ik ben het volkomen met je eens Leonard!

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 14 maart 2011, 01:39
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:34
BerichtOnderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?

Het antwoord hierop is heel eenvoudig, ja. Want volgens mij laat de Bijbel niks aan duidelijkheid te wensen over...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 Volgende
Pagina 15 van 17