ChristianMatch

Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, "handgemaakt" krijgt toch wel een heel nieuwe dimensie zo he! Verlegen lachende smiley
Maar je mag er iig zeker van zijn dat k er met liefde een hoop tijd ingestoken heb Knipoog smiley

Hm... k zou er toch 1 lenen als ik jou was. RSI-klachten vanwege taartbakken klinkt wel een bééétje raar Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 20:49
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!

MARIO216 schreef:
Als wij nu iedere die meegaat min. één setje kopen voor de dames op de site, maken wij (de mannen zeker kans) Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley

Strak plan!! Allemaal ff je maten doorgeven aan Mario Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: bidden om de Heilige Geest

JANTIEN205 schreef:
Hallo c.m. vrienden

Mijn man is na 3 post.nat.depr.van mij plus de nodige ellende atheist
geworden Hij was ouderling in de vrijg.kerk

Mijn zoon gelooftnogwel(22) maar wil niets van de kerk weten Mn dochter18 is ook atheist Willen jullie bidden of de Heilige Geest in hun hart wil werken?

Jantien205

Hi Jantien,

Misschien is de gebedsroom iets voor jou? Iedere donderdagavond tussen 8 en 9 in de gebedskamer in de chatroom 'achter de lobby'. Sterkte en Gods zegen voor jou en je gezin.

GrZing

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 16 oktober 2010, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=drB3yQXVpLg&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:20

http://www.youtube.com/watch?v=Wlx1EaKQ1AY&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:09

http://www.youtube.com/watch?v=aWyeVfuolT4

Laatst aangepast door
ZINGA672
op vrijdag 15 oktober 2010, 21:10
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 18:57
BerichtOnderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!

SUSANNAH475 schreef:
Als het de 18e is kom ik sowieso niet...
En 30 euro is mij ook veel te veel... maar ja... misschien denken anderen daar anders over en dat mag ook... maar denk er ook eens aan dat er bij sommige nog OV kosten bijkomen...

Ik kan de 18e ook niet.

Ik wil wel iets organiseren op 1e of 2e kerstdag als daar animo voor is. Let me know...

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 18:42
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?

PIETER649 schreef:
vraag me niet waar het exact staat in de bijbel... maar er word een zegen beloofd aan degenen die Israel en de joden een warm hart toedraagt.. en een vloek aan degenen die er afbreuk aan wil doen...

Klopt; dat zegt God tegen Abraham (Gen.12:3)

Overigens, ik heb m.b.t. Israël al de wonderlijkste dingen meegemaakt. God is echt met Zijn volk bezig. "Zie, de Bewaarder van Israel sluimert noch slaapt." (Psalm 121:4)

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 17:54
BerichtOnderwerp: Een goed hart

Ik vind het mooi, maar ook een beetje luguber...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 17:49
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

HANNAH810 schreef:
ehhhm........dit vraagt om uitleg;
mannelijke of vrouwelijke L?
ikke nie snap nie...........?

Zacht & zoet; zal wel vrouwelijk zijn denk ik Lachende smiley

Ik had je een doos kussies beloofd de volgende x dat ik je zie... Kwijlende smiley

(moet ik er niet te lang zelf mee in de trein zitten Smiley met dichtgeplakte mond )

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER649 schreef:
tel je zegeningen.... toen je op mijn Gitta mocht passen, scheet ze eerst het tapijt onder en voerde je zoon alle vleeswaren aan haar op Lachende smiley

Hihi... die had de tijd van haar leven! Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: Gezocht...

MARISKA601 schreef:
Ik ben al een tijdje niet in orde.
Geen ramp op zich.
Wat wel een ramp is dat zijn mijn beide tuinen.
Ik zou ze graag winterklaar willen hebben, deze maand. of volgende maand.
Wie zou mij er bij kunnen helpen?

Het liefst deed ik het zelf allemaal, maar helaas zit dat er dit niet in.
Ik heb vaak een schroom om mensen te vragen.

Ik wil je best een middagje komen helpen; als jij maar aanwijzingen geeft, want ik laat uit mijzelf vooral het onkruid staan. Vind ik het mooiste Clown smiley Clown smiley

Denk je dat 1 middag genoeg is?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:00

Hannaaaaaaaaaatjuh.....

Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Fijne fujajaadach... wat ervan rest tenminste (ben een beetje laat geloof ik Verlegen lachende smiley )

Ik kan niet zulke mooie plaatjes plaatsen, maar je houdt 'n RL plaatje van 'n pannenkoek tegoed oké? Clown smiley

GrZing!

Oh ja; en een kus van L. Heleboel kussjes van L. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 14 oktober 2010, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!

LEANNE226 schreef:
Euh......er staat wel dit "Al ons vlees is halal"........dat is geen diervriendelijke slachtmethode......

ja ik ga weer af Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vertel? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

HENK710 schreef:
Zinga

Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn voor God. De vreze des Heren waar je naar verwijst is meer een houding van ontzag dan angst in mijn ogen. Dan is de opmerking van Chat gewoon bijbels: angst voor God hoeven we niet te hebben, we moeten eerder de zonde vrezen...

Ben ik met je eens. Hoewel ik in de term 'vreze des Heren' iets meer zie dan alleen maar ontzag. Het heeft ook te maken met God serieus nemen.

Ok met de kanttekening dat dit alleen geldt voor degenen die Jezus Christus als zaligmaker hebben aangenomen. Degenen die Hem ongehoorzaam zijn hebben denk ik alle reden om te vrezen.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 14 oktober 2010, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:38

CHATULIEM619 schreef:
We moeten "bang" zijn voor de zonde, maar niet voor God.....

Das niet volgens de Bijbel... De Bijbel spreekt over "de vreze des Heren" en "Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem! (Lucas 12:5)
.

Het is helemaal niet van deze tijd om te denken in termen van 'zonde', 'straf' 'schuld' en angst'. We hebben het nu over ons 'Godsbeeld' ons 'Vaderbeeld' over 'innerlijke genezing' en het vinden je 'identiteit in Christus' en het 'worden wie je bent'. Deze begrippen komen niet uit de Bijbel maar uit de psychologie / psychotherapie. Ik zeg niet dat ze niet waardevol zijn, maar ik denk dat zowel de liefde als de vrees een plek horen te hebben in onze beleving. Deze beide horen in balans te zijn.

Als je ìets geproefd hebt van wie God is, hoe ontzagwekkend en heilig Hij is, dan kun je niet anders dan 'vrezen'. Die God wil je niet tegen je hebben.

Een straffende God mag dan niet 'van deze tijd' zijn, maar de essentie van het evangelie is nog altijd dat degene die in Jezus Christus gelooft niet verloren gaat en niet de straf ontvangt die hij heeft verdiend. Jezus is als rechter aangesteld en ieder mens ontvangt straks ook 'loon naar werken'.

Ons denken verandert met de tijd. In sommige dingen gaan wij vooruit (vinden wij) en andere zaken waren 'vroeger allemaal beter'.
Maar God is altijd volmaakt geweest; daarom is Hij gisteren, vandaag en morgen dezelfde.

Persoonlijk vind ik dat een christendom dat alleen maar uitgaat van een God die "wil dat wij gelukkig zijn" met uitsluitend oog voor de liefdevolle aspecten, gevaar loopt uit te monden in een slap christendom zonder ruggegraat.

Een christendom dat alleen oog heeft voor de ontzagwekkendheid van God, zonder daarbij aandacht te schenken aan Zijn onvoorstelbare liefde, boezemt inderdaad angst in en schept afstand tussen de mens en God. En dat terwijl God er nu juist alles aan gedaan heeft om die afstand te overbruggen.

Betreffende zondigen denk ik dat ook allebei een motivatie kunnen zijn om niet te zondigen. Zolang je de zonde niet haat, blijft het een strijd. Paulus zelf roept uit: "Ik ellendig mens!" Je mag als christen denk ik hierin groeien; sommige zonden zul je laten omdat je weet dat het van God niet MAG. Terwijl je er zelf nog geen hekel aan hebt. Andere zonden laat je omdat je Gods licht daarover hebt gezien en je ze haat. Naarmate we meer veranderen naar Zijn beeld denk ik dat we ook hierin zullen groeien.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 14 oktober 2010, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!

LEANNE226 schreef:
30 euro pp.???Voor dat geld kun je ook in een restaurant een zaal met buffet bestellen,voor die prijs zit zelfs het drinken er bij in........(zolang je niet teveel zui...Knipoog smiley)

btw.is het een kerstVIERING of een kerstPARTY?

En.....sommige mensen willen graag gezelschap met de kerstdagen......wat gaan we daar aan doen?Ons huis openstellen?Ik heb nog geen idee wat ik ga doen met de kerstdagen......

Helemaal mee eens. Op de 18e is het geen kerst. Wat mij betreft dus gewoon iets leuks organiseren op 1e of 2e kerstdag.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 22:33

CHATULIEM619 schreef:
Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld
De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is omdat de zonde ons schaadt. In mijn eerste bijdrage heb ik weergegeven wat zonde voor onszelf betekent, en daar kunnen we ons het beste bewust van blijven.

Vergelijk het met de opvoeding van je kind. Als je van tevoren de nadruk alleen maar op straf legt, krijg je dat kinderen bang voor de straf worden. Als ze dan ongehoorzaam zijn, zijn ze bang voor straf, maar hebben ze niet door dat je sommige dingen gewoon beter niet kunt doen.
Als je ze uitlegt, dat als ze met bepaalde dingen zichzelf pijn doen, zullen ze veel minder geneigd zijn het uit te proberen.
Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.

Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin God meteen laat zien dat Hij almachtig is. Maar dit oordelend handelen is alleen maar in uiterste gevallen.

Volgens mij was dat ook de aanpak van God in Genesis 2: 16: "En de Here God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven."
Bleek toch niet afdoende te helpen...

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:27

Had ik deze al genomineerd??

http://www.youtube.com/watch?v=9_jpWumPnxc

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 17:54

I cannot believe I'm this dirty
I'm ashamed to even ask to be clean
'Cause I can't think of anyone less worthy
I have nothing to offer or to bring
I throw myself on Your mercy
I throw myself at Your feet
I throw my filth on the grace
of One who's beauty is beyond me
And I wait
And I wait

I'm not even sure how I got here
Wondered to this darkness from Your light
I still remember walking in the garden with You
Now I'm just stumbling through this night
I throw myself on Your mercy
And I wait
And I wait

Chorus:
I wait for Your rain to fall
The waves of Your grace wash over me
I wait for Your rain to fall
Strange how forgiveness comes so easily
When I call Your name
And wait for Your rain

Lord, this desert is killing me
My throat's dry from screaming Your name
I want to come home but the sands of time surround me
The dirt's finally covered my shame
So I throw myself on Your mercy
And I wait

"Wait for Your rain" door Todd Agnew:

http://www.youtube.com/watch?v=2EiV4yRdw04

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 13 oktober 2010, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 17:08

MAR907 schreef:
Waar lees jij dat het om "onbeleden zonden" gaat ? Smiley die vol vragen zit

Hetgeen dat ik er uithaal is: dat elke belofte die een mens maakt met (YHWH) God niet na komt, gestraft wordt!!!

Ja dat denk ik ook. Tenzij je berouw toont, en je jouw zonde laat afwassen door het bloed van Jezus. Met beleden zonden bedoel ik zonden die je hebt erkend en waarvoor God je vergeving heeft geschonken. Deze zonden worden ver van je verwijderd (zover het Oosten is van het Westen). Die zonden zijn denk ik voor God ook niet meer zichtbaar.
Blijven dus de onbeleden zonden over; dat waarvan je je niet hebt willen bekeren.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 16:34
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Over ons bestaan:

You are not an accident, looking for somewhere to happen....

In't NL iets minder fraai: Je bent geen ongeluk, op zoek naar een plaats om te 'gebeuren'.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: Beantwoorden van mailtjes

In feite gaat je score alleen maar omlaag. Je begint bij 100% zodra je 1 mail hebt beantwoord. In de loop van de tijd daalt je % met iedere mail van CM die je niet kunt beantwoorden, en met iedere mail die het eind van een discussie is.

Hoe langer je op CM zit, hoe lager je score.... Eigenlijk zou er dus tevens moeten worden vermeld hoe lang je al op CM zit Lachende smiley met blinkend witte tanden
Dan haal je er tenminste nuttige informatie uit.

Iemand die 10 weken lid is met een score van 25% beantwoordt niet veel mails.

Iemand die al 10 jaar lid is.... Engeltje smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 16:15

Er is er 1 jaarig Hoerá hoerá....

Nou... ik hoop dat je het niet kunt zien Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond Of anders mss morgen na een nacht GROOT en HEFTIG te hebben gefeest!!

Van harte! Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

GrZing!

En.... echte diamanten? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 16:03

JOLAN931 schreef:
De zonden maken in de eerste plaats dat er een verwijdering komt tussen jou en je God, daar zijn we het wel over eens.

Maar waarom komt er een verwijdering tussen jou en God??
Dat is omdat God verdriet heeft van de zonden, en omdat Hij de zonden haat.
Dan kom je toch vanzelf bij een veroordelend God terrecht?

Dan kunnen je zonden vergeven worden als je ze voor Hem beleid en vervolgens ook laat las ik ergens, maar zonder die vergeving blijft God een verterend vuur blijkbaar

4.Jesaja 30 [2 v.] „Ziet, de Naam des HEEREN komt van verre, Zijn toorn brandt, en de last is zwaar; Zijn lippen zijn vol gramschap, en Zijn tong, als een verterend vuur;”
5.Jesaja 33 [1 v.] „De zondaren te Sion zijn verschrikt; beving heeft de huichelaren aangegrepen; zij zeggen: Wie is er onder ons, die bij een verterend vuur wonen kan? Wie is er onder ons, die bij een eeuwigen gloed wonen kan?”
6.Hebreeën 12 [1 v.] „Want onze God is een verterend vuur.”

onderschatten wij (ik) dan niet de ernst van de zonden?

Daar ben ik ook weleens bang voor Jolan. Het offer van Jezus en zijn onvoorstelbare lijden maakt duidelijk hoe ernstig zonde is. Wij hadden deze gruwelijke straf verdiend. Ook het feit dat wij opnieuw geboren moeten worden en een beetje oppoetsen van ons oude ego niet volstaat geeft wel aan hoe diep en ernstig het probleem is. Ons probleem. Waar God ons gelukkig niet mee heeft laten zitten.

Ik denk dat het verhaal van Ananias en Saffira een beetje aangeeft wat er gebeurt als je met onbeleden zonde voor God komt te staan. Een mens kan niet staan voor God in zijn eigen hoedanigheid. Alleen in Christus. Als hij zijn zonden beleden heeft, zich bekeerd heeft en gereinigd is door het bloed van het Lam.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 15:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GRACE585 schreef:
dat we onverwachts al eerder onze nieuwe pup vanmiddag op konden halen en ik het stralende gezicht van me zoontje zag toen kruimeltje
het meeste al naar hem trok Lachende smiley met blinkend witte tanden

Alwéér een nieuwe pup!! Mens ik word nog jaloers! Knipoog smiley

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Zing; die wel hoopt op een serie vertederende fotootjes binnenkort Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 19:37

Oh happy day...

http://www.youtube.com/watch?v=SLY7yI1xV-M&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 18:44
BerichtOnderwerp: PC-problemen

LEPELTJE037 schreef:
Dat zou wel handiger zijn, maar wellicht is het voor je mp3-speler moeilijker geluidsopnames gelijk te comprimeren.
De zgh. wave-bestanden (.wav) zijn ongecomprimeerde geluidsbestanden; mp3 daarentegen is dus wel gecomprimeerd... als het ware een ingepakt geluidsbestand, waar alle lucht is uitgeperst.
Dus dat comprimeren zul je waarschijnlijk voor elke geluidsopname apart weer moeten comprimeren naar mp3.
Mischien dat het anders optioneel is op je mp3-speler, maar die kans lijkt me niet zo groot.

Oké. Thanx voor je uitleg. Makes sense.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: PC-problemen

LEPELTJE037 schreef:
Is het inmiddels nog gelukt?

Het lijkt erop dat het met Zamzar wel lukt. Die gratis converter had ik al, maar die krijg ik niet geactiveerd. Das jammer want hij werkt wel goed (afgezien van dat spraaklogo dan...)

Snap eigenlijk niet zo goed waarom mijn MP3-speler niet gewoon MP3tjes opneemt in plaats van Wavjes. Smiley die vol vragen zit Maar ja, daar zal ik wel niet technisch genoeg voor zijn Engeltje smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:05
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ERIK390 schreef:
wat is hetprobleem er van maandag dinsdag woensdag donderdag en vrijdag Smiley die vol vragen zit

Dat ze buiten het weekend vallen Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 Volgende
Pagina 15 van 40