Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 17:19
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
CARIN303 schreef: | hey mensen, jullie gaan offtopic. Doe eens onaardig daar gaat het immers om Even goed je best doen en voila...... |
Mag ik je uitschelden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 09:08
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zondag 18 Juli; Psalm 78:1-8: De nabeschouwing.
Een nabeschouwing op een wedstrijd van het Nederlands elftal. Aan een stoere stamtafel zit een bont gezelschap dat nog één keer de mooiste doelpunten bekijkt. Ze analyseren waarom er gewonnen is en kiezen de man van de wedstrijd. Want: ere wie ere toekomt. In de Bijbel vinden we ook 'nabeschouwingen'. Neem nu Psalm 78, waarin wordt teruggekeken op de uittocht uit Egypte en de veertig jaar in de woestijn. Het einddoel, binnnengaan in het Beloofde Land, is bereikt. Nu is het tijd voor een analyse van Gods handelen en de reactie van mensen daarop. De pijnlijke conclusie: God deed grote dingen, en steeds weer waren mensen ondankbaar en ontrouw. Vervolgens leden ze onder de consequenties van hun gedrag, dus richtten ze weer even op Hem. Al snel dwaalden ze echter weer af. Een sombere conclusie. Maar zit de psalmist bij de pakken neer? Nee, hij doeteen oproep: laten we stilstaan bij wat God gedaan heeft, en het ook aan onze kinderen vertellen. Dan zullen zij op God vertrouwen, Gods grote daden niet vergeten en zich richten naar zijn geboden (vers 7). Ook wij kunnen onze eigen 'nabeschouwing'houden - over wat we zelf meegemaakt hebben en wat we in de Bijbel lezen. We kunnen dat delen met de volgende genaraties - aan een stoere stamtafel of plastic tuintafeltje, of onder de afwas. En laten we niet vergeten God te eren voor wat Hij deed - Hij was zonder twijfel de 'Man van de wedstrijd'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 08:54
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Mensen, ik moet even een slag om de arm houden voor vrijdag,hoor dat er een veteraan terug komt uit oorlogsgebied, kan dus zijn dat ik daar heen ga ( nee, niet naar het oorlogsgebied natuurlijk ) |
Dacht dat jij in Brussel zat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 08:52
Onderwerp: waarden en normen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | VOC mentaliteit.?????...kan een ware CDA'er mij dat ff uitleggen...ik heb die man nooit zo kunnen volgen met zijn oudbollige, niet meer van deze tijd, en niet meer in deze tijd passende uitspraken. |
Met een heeeeel groot schip de wereld onderzoeken met in de top de nderlandse vlag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 22:01
|
|
|
Balkenende zei er ook wat over: We gaan weer normen en waarde hanteren en we gaan terug naar de VOC-mentaliteit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 21:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: |
je hebt wel humor..... |
Voor mij had ze jonger mogen zijn Maar goed we gaan het over waarden en normen hebben. Voor de rest ga ik normaal om van het andere geslacht en ben ik niet zo sexistisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 20:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat heb ik nu met voetbal....Als ik Bert van Marwijk zie bij het voetbal vind ik het ook ineens leuk worden |
Dat heb ik nu als ik het Ned. Damesvoetbalelftal zie met Vera Pauw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:09
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA: Het gaat vandaag weer onweren dus the show go's on
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:34
|
|
|
Ga nu een lekker bakkie zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:33
|
|
|
CARIN303 schreef: | We willen geen behaarde voeten cq enkels zien hoor Mario. ( ieuw) Je bezit vele talenten, onweer wegblazen, zwak voor jurkjes van oranje, wat kunnen we nog meer van je verwachten? |
Volgens ingewijden bezit in ongekende talenten dus oppassen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:31
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Mario..... we moeten dit niet willen joh....
laten we gewoon lekker gaan voetballen, vissen, sport kijken, kroeg opzoeken....zonder vrouwen.
Heerlijk....enne die vrouwen zoeken ons vanzelf wel weer een keer op.
Misschien komen we wel zo'n leuk cluppie dames tegen die met z'n allen een vrouwen avondje wilde hebben.
Dus mijn voorstel...we gaan een avondje poolbiljarten...alleen voor mannen. |
Leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:28
|
|
|
Zaterdag 17 Juli; Hebr. 2:9-10; 4:14-16: Jezus bereikt zijn doel.
In een tijdschrift las ik laatst over de doelen die jongeren voor hun dertigste wilden bereiken. Over het algemeen kwam het hier op neer: ze wilden reizen, een huis kopen, een opleiding afronden, en een partner vinden. Leg daar een naast wat Jezus op zijn drieëndertigste bereikt had. Hij had gereisd-als kind naar Egypte, en als volwassene in heel Iraël eng zelfs daarbuiten. Maar niet als hobby; het was een vermoeiend bestaan. Een eigen huis had hij niet: 'De vossen hebben holen en de vogels hebben nesten, maar de Mensenzoon kan zijn hoofd nergens ter ruste leggen'(Math "8:20). Wat een opleiding betreft, de Joden vroegen zich af: 'Hoe weet Hij dat allemaal, terwijl Hij geen opleiding heeft heeft gehad?' Hij was alleenstaand. En als klap op de vuurpijl werd Hij berecht, veroordeeld en ter dood gebracht. Dat klinkt niet als een succesverhaal, of wel? En toch...toch bereikte Hij zijn doel. Nee, het was niet wat mensen verwachtten - het was veel meer: onze redding, tot eer van God. Jezus leverde een topprestatie - in alle opzichten werd Hij beproefd, maar Hij zondigde niet. Hij stierf, en is weer opgestaan Misschien zijn de doelen, die de maatschappij stelt dan toch niet 'zaligmakend'. Wat zalig-makend is, lezen we in de Bijbel: Jezus'offer aannemen, en je leven aan hem toevertrouwen. Dat mogen we zonder schroom doen, door Jezus. Telkens als we hulp nodig hebben, mogen we voor zijn troon verschijnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:31
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Pas wie zich rechtvaardig opstelt, heeft het recht een ander hyporiet te noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:30
|
|
|
ZINGA672 schreef: | It wasn't the apple, it was the pair
|
Het is pear. Pair is een setje/koppel/stel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 19:32
|
|
|
Mag ik dan mee in mijn Bavaria-jurkje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 18:33
|
|
|
Vrijdag 16 Juli; Math 14: 22-23: Nat gaan, maar toch doorgaan!
Het circus is magie, betovering! Je bewondert de dicipline van de artiesten, hun vertrouwen in zichzelf en elkaar, hun vertrouwen in zichzelf en elkaar, hun overwicht over dieren en materiaal, hun lichaamsbeheersing, hun heldhaftigheid. En je voelt jezeelf vergeleken met hen lomp, stijf en onhandig. Maar gelukkig, dan komen de clowns! Ze vallen over hun te lange broekspijpen en te grote schoenen, botsen, struikelen, worden nat. En wij lanchen ons tranen, want dit zijn we zelfin onze struikelgang door het leven. Het is eigenlijk een lach en een traan. Auguste en Pierrot, de vrolijke en droevige clown, staan samen model voor ons leven. Wij zijn geen trapezehelden, temmen geen wilde dieren; wij struikelen, botsen en halen natte voeten. Militairen op een ernstmissie ervaren sterk die mengeling van goede bedoelingen en ongewilde efeecten, collecteral damage. Maar zolang we elkaar en nog kunnen lachen onzelf, zit er muziek in het leven! Zeker, het zou mooi zijn als wilde dieren uit ons hand aten. En als we en evenwicht bleven op het slappe koord. Als we over water konden lopen. Als de dood er niet was. En de mislukking niet, het tekortschieten, de angst, de onmacht. Jezus loopt over het water. Ja, Hij wel. Maar wij zijn de clowns die het proberen, maar steeds weer botsen, omvallen, nat gaan. Zoals Petrus. Natuurlijk gaat hij nat. Maar hij heeft het wel gewaagd, zijn voet op het water zetten. Hij durft te leven. Hij vertrouwd op een stem die over het water klinkt en hem roept. En hij weet: als het misgaat, dan is er nog die stem er, die hand, voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:50
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ach.....hebben wij dat nodig dan ??? |
Onze eigen naam is al genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:48
|
|
|
Wie verzint er een slagzin voor de heren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:26
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | |
TESS O TESS, JE BENT DE BEST !!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:24
|
|
|
Donderdag 15 Juli; Joh. 15:9-17: Friendly Fire.
Het is voor veel militairen een van de meest gevreesde oorlogservaringen. Per ongeluk vuur uitbrengen op je eigen mensen. Of getroffen worden door je collega's. Friendly fire heet dat. Dat stemt tot nadenken. Wat is vriendschap? Wie mag een kameraad, een brother in arms voor je heten? Toon Hermans zegt in z'n bekende gedichtje: 'Iemand die als het erop aankomt voor je bidt en voor je vecht, die met je lacht en met je grient.' Jezus noemt zijn leerlingen 'vrienden'. Een titel die ze vervolgens niet blijken te verdienen. Want ze laten hun vriend Jezus op de moeilijkste momenten in de steek. Ze slapen als ze met Hem moeten waken, en een van hen verraadt Hem met een kus. Zijn verklaarde beste vriend, Petrus, de enige echte die ook echt nog voor hem probeert te vechten, verloochent de vriendschap driemaal achter elkaar. De anderen zijn er dan al vandoor. Uiteindelijk blijft Jezus zelf trouw en komt zelfs in de laatste ogenblikken nog voor zijn vrienden op. Als geestelijk verzorger in de krijgsmacht, werkend in de 'nulde lijj', kennen wij de uitdaging om het leven van de militair te delen. Want juist als je samen in de modder staat, dezelfde vermoeidheid en angst kent, de moeite van afscheid nemen en naar huis verlangen, dezelfde spanningen, kan die kameraadschap opbloeien. Want daarin leer je elkaar echt kennen. Dan weet je wat je zelf van anderen nodig hebt, en wat anderen van jou nodig hebben. En dat niemand van ons erop gebouwd is om een eiland te zijn.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 15 juli 2010, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:02
|
|
|
CARIN303 schreef: | Goed van je, kom je nog 89 keer langs? Gezellig! |
Oke, effe chatten ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:00
|
|
|
CARIN303 schreef: | Gezocht; bezoekers op mn account, ben bijna aan de 1000 en dat in iets meer dan 2 maanden. |
Ben net geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 20:55
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Onweer? Onweer?? Waar?!?! t was een paar minuutjes donker geloof ik, maar verder stelde t niet veel voor. Heb je alles weer voor jezelf gehouden?!! |
Ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 20:49
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ben nu aan de vakantie lectuur dus......heerlijk wegdromen bij de Schaatsrevue van Leni Saris. Ach....wie kent haar boeken niet? |
Ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:57
|
|
|
Zing, hoe vond je het onweer vanavond?? Was weer gaaf he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:52
|
|
|
Woensdag 14 Juli; Lucas 15:11-32: Familiebanden.
Familierelaties, dat is een oermenselijk thema. Het komt in alle tijden terug in verhalen, liedjes, films. Met alle lading die erbij hoort. Met alle verwachtingen en zorgen die mensen van en over elkaar kunnen hebben. Hoeveel jongeren zijn geen militair geworden omdat hun vader het ook is? Of juist omdat pa sterk antimilitaristisch was? Als ouders heb je altijd het nakijken. Je ziet je kinderen altijd in de rug. Ze lopen voor je uit en van je weg. Hun eigen weg. Vaak een weg waarvoor je als ouders dankbaar bent. Maar soms lijkt je kind ongevoelig voor wat je als ouders heilig is. En houdt het zich doof voor goede raad en blind voor geboden kansen. En dan? Hoogtepunt in dit van dit verhaal dat de vader klaarblijkelijk dag in dag uit is blijven wachten. Op de uitkijk stond. En nu zijn jongen tegemoet rent. Zonder verwijten. Mooier en de verbondenheid van ouder en kind niet uit te tekenen. Mooier is ook de liefde van God, die meer dan een vader en een moeder voor ons wil zijn, niet uit te tekenen. Maar...als het gemeste kalf op is en de dansmuziek verstomd is, moet er nog wel gepraat worden! Tussen vader en zoon, tussen broer en broer. Gelukkig kent de geschiedenis een open einde. In het huis van deze vader kan altijd opnieuw begonnen worden. Met hem en met elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:33
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Denk je dat je dat gaat lukken dan? |
In het Engels is ie mooier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:21
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik kan me voorstellen dat, als homofielen deze discussie lezen, dat ze bij de reacties van sommige mensen hier gillend weglopen. Maar voor een aantal is het misschien wel een geruststelling dat die homofielen massaal zijn verdreven uit een instituut met mensen dat liefde predikt maar waar je enkel walging en uitstoting ervaart. En dat een op de twee homofielen serieus aan zelfmoord gedacht heeft, daar ben je als kerkmensen toch niet verantwoordelijk voor? We hebben ze toch lief als ze zich moeten onthouden van warmte liefde en genegenheid met een partner naar hun geaardheid, dat is er alleen voor ons, want wij gaan als maagd het huwelijk in, hebben dus geen sex voor het huwelijk, eten geen varkensvlees, want zo staat her er. Naastenliefde moet je echt anders zien: we behoeden ze voor de zonde tenslotte en dat is ook naastenliefde, toch? Wat een soft geklets. We zijn maar gelukkig dat we als hetero geschapen zijn, dat voorkomt veel problemen. Onze zonden zijn ook veel minder erg dan die van die rare homofielen, toch?
Ok jongens, jullie zijn van me geen sarcasme gewend, dat laat ik ook meestal aan anderen over, maar ik moest het even kwijt. De meeste mensen hier prikken er ook wel doorheen. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet meer een van de weinigen ben die de strijd is aangegaan voor onze homofiele broeders en zusters. We mogen ze niet uit onze genade laten vallen, uit liefde. Zie het maar als een spiegel die ik voorhoud.
Thomas, wat is er mis met ons als christenen in de omgang met mensen die het toch al zo moeilijk hebben. |
Die zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:17
|