Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 17:06
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
VISSER278 schreef: | waarom wilden ze in die winkel waar ik vanochtend was nou niet meer dan 30 % korting geven . Zag een leuke hengel nog staan , heb een bod gedaan maar ze wilden er niet op in gaan. Opheffingsuitverkoop? Waarom deze vissertje dan niet dat plezier gunnen. |
een hengel??? Ben je van plan weer naar een sauna te gaan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 17:04
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | jawel Frank, dit is de enige manier... Maar wij krijgen vast ook allemaal een bosje |
Alleen de stengels met die prikkedinges zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 08:25
Onderwerp: Het weer
|
|
|
TINK100 schreef: | geen witte kerst dus |
De sneeuw moet je er maar bij fantaseren...is ook veel veiliger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 01:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | Regen, hagel maar nog steeds geen sneeuw |
laat die sneeuw maar zo. Wij hadden wat regen maar nu ook weer niet zo veel om over te klagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 01:42
Onderwerp: Dichterbij
|
|
|
LAIKA882 schreef: | Ik ben er weer en wat zie ik :!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vissie is terug van weggeweest !!!!!!!!!!!!!! je was dus niet gevangen . |
ik zie iemand stralen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 00:22
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dank je wel Brigit, dat je rozen voor mij als welkom thuis heeft geschonken. Hij ziet prachtig uit in de vaas en staat in de woonkamer. |
Nu ga je mij toch niet zeggen dat dit jullie enige vorm van communicatie is, hé? Dat kan ook via de foon of mail...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 23:23
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gisteren heb ik contact gehad met een oud CM'er. Ik vroeg hem of hij terug kwam. Zijn antwoord was schokkend. Hij is de laatste tijd zo over de tong gegaan, is van zoveel dingen beschuldigd, dat hij niet meer terug komt. En dat terwijl hij hier jaren was. Sommige mensen, met name vrouwen, hebben zich zo misdragen. Hatemails waren niet van de lucht. De mailbox zat vol met jaloerse reacties. Wat haalt men zich in hun hoofd vraag ik me af. Waarom gunt men de ander geen geluk en bedreigt hem zelfs? Roddel is een heel groot gif, en het heeft hier veel mensen vergiftigd. Ik schaam me diep, dat dit op CM gebeurt... |
Iedereen gaat nu eenmaal over de tong. En vele onder ons maken zich daar schuldig aan, in de chatbox (vooral daar), in mails, msn, enz. De ene wordt gehekeld over zijn of haar botte, haast gevoelloze uitdrukkingen (een ban krijg je immers niet zo maar), weer een andere wordt druk besproken omwille van verdriet dat werd geuit, wissel je te veel van liefje op een paar maanden tijd dan wordt ook dat weer becommentarieerd. Het is mens-eigen en meestal doen we dat omdat het volgens onze normen, visies, niet kan. Of omdat we betrokken zijn en daardoor ons partijdig opstellen ten nadele van diegene die over de tong gaat. We hebben de neiging om te gaan vergelijken, te analyseren, te projecteren en...een oordeel te vellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 19:39
|
|
|
PIETER649 schreef: | maak er maar een mooie foto van die je bij je profiel kunt zetten, kunnen wij ervan meegenieten
(en dan niet weer zo´n kleffe svp) |
Een foto van die 3 dochters van de Farao mag ook. Zal je Herman wel vinden op het internet. Of van het Nederlandse hockey-team...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 14:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp dat je dit persoonlijk raakt Frank, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt echter met zulke grote aantallen niet volhouden dat niemand hier van wist. Er zijn notulen bekend waarbij dit probleem gewoon benoemd werd. Ik denk dat men het onderschat heeft, en ze hebben het te lang willen verbergen. |
Hoi, Chat, natuurlijk raakt me dit niet persoonlijk. Ik had wel verwacht dat je dat zou denken. Niet elke ouder voelt zich immers ook persoonlijk geraakt wanneer het zoveelste incestgeval of een andere vorm van kindermishandeling binnen een gezin plaats vind. Toch niet op een manier dat ze zich schuldig voelen.
Het klonk me alleen heel ongeloofwaardig dat de kerkleidingen van alle misdrijven op de hoogte waren en niets deden. In 1995 heb ik het totaal anders meegemaakt, toen ik als kloosterling in de abdij van Tongerlo leefde, toen een pater van de Ierse dochterabdij zich ook als een ziekelijk schoft gedragen had. De overste van de abdij heeft toen zelf hun pater aangegeven bij de overheid met het risico dat die abdij ontbonden kon worden. Ja, inderdaad, de kans was of is mogelijk dat een abdij ontbonden kan worden na zo'n misdrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:16
Onderwerp: Dichterbij
|
|
|
INKTVIS960 schreef: | Koe Bertha, is ook zielig,.......................weet je wat, we nemen gewoon een krop sla,..............eet smakelijk ! |
Vissen eten toch plankton...dat is een visaterisch gerecht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:13
|
|
|
MARRY942 schreef: | Of Rhamses II? |
Is die eerder dit jaar niet gestorven? Of...was dat vorig jaar?
Ze zullen er toch geen mummie van gemaakt hebben zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:11
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GRACE585 schreef: | Is dit een slechtste moment behoorlijk of-topic lijkt me |
Inderdaad, het klinkt net alsof de terugkeer van Herman een slecht moment is. Tenzij dan misschien voor de Eyptenaren en de dochters van de Farao zijn vast blij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Even een serieus off topic. Vanmorgen is het verslag van Deetman verschenen over het misbruik van de Kerk. Aantal slachtofffers wordt geraamd tussen de 10.000 en de 20.000. De kerkleiding was hiervan op de hoogte en probeerde alles te bedekken... Vreselijk hoe diep dit verankerd was in de cultuur van deze kerk... |
Over welke kerken ging het, Chat? Het zou me heel erg verbazen dat de kerkleidingen echt alles wisten. Dat kan haast niet én 'we' zullen nog niet alle gevallen kennen. Ik ben er zeker van dat er nog zaken aan de oppervlakten kunnen komen en dat dan niet alleen binnen de katholieke strekking.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 16 december 2011, 13:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 10:58
|
|
|
HERMAN388 schreef: | niet gevonden, dochters van farao`s ondergedoken onder de pyramides |
Eerst Marian, dan Brigit en nu zou je nog de dochters van de Farao ook willen. En dat amper op 3 weken tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 10:56
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | HERMAN is veilig terug hoera, ik ben niet meer alleen, jippieeeeeeeee Ik heb hem opgehaald en ik herken hem bijna niet meer, zo bruin, verschrikkelijk |
misschien bracht je wel de verkeerde man mee naar huis. Had hij iets aan zijn hand? Is zijn naam wel degelijk Herman en niet Mustafa?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 03:46
Onderwerp: Ik ben Hetero.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij geef je zelf af op Christenen, het woordje sodomie wordt trouwens algemeen ook gebruikt. Maar niet om het even, jij vindt dus dat Homo,s door iedereen geaccepteerd moeten worden?
Als je zegt dat je homo's niet aanvaard dan aanvaard je de mens (die de homo is) toch ook niet? Dat is toch niet echt een christelijke gedachten. Of ben ik nu weer verkeerd aan het denken? Veronderstel dat 1 van je kinderen homo zou zijn ga je dan je kind verwerpen? Het is toch een beetje krom eigenlijk.
En wie dat niet doet is in jou ogen geen goede Christen? Er wordt in Christelijke kringen, heel verdeeld over gedacht, en mee omgegaan. Er zijn voorstanders, maar ook tegenstanders, en die bewering leeft niet alleen onder Christenen maar ook onder niet gelovigen. Ik vind dat een ieder in zijn waarde gelaten moet worden, Christenen en niet Christenen, voorstanders en tegenstanders. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, als je hier al rode oortjes van krijgt, bij deze mn welgemeende excuses
Het lijkt mij dat er op dit forum op een volwassen manier over van alles gediscussiert kan en mag worden. Dus als Frank een bepaalde manier van hetero-sex hier als onfatsoenlijk of als onchristelijk neerzet, ben ik benieuwd naar de onderbouwing hiervan. |
Ik begrijp ook niet wat ik mis zegt heb hoor. Zo schandalig was het niet wat ik schreef. Ik hou van een tactvolle duidelijkheid maar er zijn natuurlijk mensen die een geveinsde preutsheid vertonen en net daardoor alles een andere kleur geeft. Tja, spijtig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 17:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | En wat is er mis mee om te vrijen zoals homo´s dat doen?? Uiteraard er van uitgaande dat beide partijen er achter staan ( of zitten of liggen vul maar in )
Pieter, kon het zelf gegeven inkoppertje niet voorbij laten gaan |
Het gaat er mij niet om dat hetero's vrijen zoals homo's. Het ging er mij om dat sommige (hetero) mensen homo's vervloeken, zeker wanneer ze een relaitie hebben met alles er op en er aan, en dan zelf graag eens alle gaatjes gevuld willen hebben, als je begrijpt wat ik bedoel .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:14
Onderwerp: Houdbaarheid op christian match
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Heeft er echt niemand op cm interesse om terug te gaan naar de gouden stad Jeruzalem.
Jammer |
Wat bedoel je eigenlijk met die vraag? Is het een retorische vraag? Is het een figuurlijke vraag. Is het een letterlijke vraag? Wat bedoel je?
Het klinkt zo zweverig, zo onreëel. Kan je het even toelichten, aub?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 15:28
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn slechtste moment komt er zo aan: Het is hier noooooodweer....het hooost, het waaaait, het is aardedonker, ik zit met de schemerlampies en kerstverlichting aan en kan nauwelijks mijn boek lezen...en nu moet ik erdoor.....heb een afspraak bij de kapper.....brrrrrr slecht moment he! |
jullie willen toch kerstsfeer...welnu, het is donker en die kerstlampies kunnen nu eens aan...en bij de kapper hoor je misschien de ene jingle bell en White Xmas na elkaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Van welke weerprofeet komt die voorspelling eigenlijk Piet P of peter T, 1 ding is zeker, ze zitten er steeds naast De kans dat er geen sneeuw zou vallen, is net zo groot aanwezig, als dat we van de winter naar het strand zouden kunnen gaan. (om te zonnen) De wind hoeft maar te draaien, en de voorspellingen zijn totaal anders |
We hebben geen weermannen of vrouwen nodig. We zien wel welk weer het is. We kunnen het toch niet veranderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Niet zeuren he het mot eerst kerst worden en als het ken een witte |
laat die witte kerst maar achterwege. Het is al triestige genoeg met al dat opgeklopt gedoe en vals sentiment en die stomme jingles bell liedjes in de AH of in welke winkel dan ook. Pfffff, een goede stortbui zoals nu is veel beter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:07
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hier kan ik jou even niet volgen Frank. Gemeenschap, of platweg sex genoemd, is tussen man en vrouw toegestaan. Wat daar verder aan "handelingen" bij zitten die onoirbaar zijn, daar kan ik mij niets bij voorstellen. (Hooguit dat een triootje met de buurvrouw niet mag, maar als jij mn buurvrouwen ziet, snap jij ook wel dat daar weinig kans op is) Tenzij jij bedoeld dat gemeenschap uitsluitend dient ter voortplanting, maar dan is gemeenschap ook niet toegestaan op de onvruchtbare dagen of als de vrouw in de overgang is geweest. Hoe moet ik jouw bijdrage interpreteren Frank??? |
Ik bedoel maar gewoon, Pieter, dat sommige christenen homo's wel aanvaarden zolang ze maar geen seks hebben met elkaar. Want dat is niet Bijbels. En verder bedoel ik dat er best veel hetero's zijn die ook wel eens vrijen zoals homo's dat doen.
Ik wil er effe bij vertellen dat ik niet tegen homo's ben en dat ik hen respecteer in hun doen en laten.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 15 december 2011, 11:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:36
Onderwerp: Sucsesverhalen
|
|
|
PIETER649 schreef: | welnee, wij zijn schandvlek van cm, wij hebben eerst gehokt en dus in zonde geleefd voordat we trouwden. achteraf nog mazzel dat we geen ban kregen... |
Als iedereen een ban moest krijgen omdat ze in zonde hebben geleefd (terwijl ze een Bijbelse levenshouding prediken) dan zou het ledenbestand zeker gehalveerd zijn.
Ik vind die 'sucses'verhalen niet. Ik weet dat ik ze ooit eens ergens zag maar ze zijn weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:27
|
|
|
GRACE585 schreef: | ow ja??heb je daar ervaring mee??? heb ik gelukkig geen last van |
aangezien ik alleen ben moet ik geen hoofdpijn veinzen...ik bedoel hebben...en trouwens, zo vaak zie ik mijn bed niet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:01
|
|
|
Het regent hard en er is veel wind...gelukkig geen sneeuw of ijzel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:00
|
|
|
GRACE585 schreef: | een slecht moment;met hoofdpijn wakker worden . |
normaal hebben ze altijd hoofdpijn als ze het bed ingaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:53
Onderwerp: De bijbel als absolute waarheid
|
|
|
LISA610 schreef: | Maakt dat de Bijbel dan minder waar Frank? |
Neen, zeker niet en dat bedoelde ik ook niet. Toch is het niet de enige waarheid. Zelfs geen waarheid waarmee je, juridisch, in de maatschappij wat mee aankan. Dat weet je ook wel. Het is een geschiedenisboek, een gids, een handleiding, een naslagwerk. Een bibliotheek voor de christenen, dat weliswaar op verschillende manier beleeft, gelezen en opgevat wordt. Het is een boek met vele boeken waar iedere geloofsstrekking of mensen zijn eigen waarheid aan geeft. Het is dus niet dé waarheid maar eerder 'een waarheid'.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 15 december 2011, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:48
|
|
|
MOMO697 schreef: | Oh ja, on topic blijven he Ik ben ook hetero voor zover ik weet heb nooit iets anders geprobeerd ben dat ook niet van plan blijf gewoon hetero maar ik hou van homo aangezien mijn bro homo is en ik hou van mijn bro en voor iedereen die nu weer begint over dat het een gruwel is in Gods ogen ... dat is een kerstboom ook !!!!!!!!!! lees het topic over kerst er maar es op na |
Laat ze maar zeggen, momo. Homo's zijn ook mensen en waarom zouden wij, gewone mensen, hun het geluk en de liefde moeten verbieden? Geluk en liefde waar wij als hetero's ('normale mensen') ook zo erg op zoek naar zijn. Het betekent niet omdat je christen bent dat je ook dat je ook tolerant bent voor de andere mens. Ze verafschuwen de manier van 'homo-vrijen' maar ondertussen doen ze zelf wel bepaalde handelingen tijdens het vrijen...als je begrijpt wat ik bedoel. Het is veel makkelijker om over de anderen te oordelen dan je eigen daden eens te overschouwen.
Wat of wie is bro?
|
|
Naar boven |
|
|