Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:01
Onderwerp: Retraite
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht dat je reageerde op Hannah vandaar... Je hoeft niet gelijk te reageren alsof de stoom uit je oren komt! Je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor iets wat je niet doet? Dat wilde ik alleen maar zeggen! | Zelf denk ik dat je je uiterste best gedaan hebt te zorgen dat er stoom uit haar oren komt en nu achteraf zit te genieten dat je het ook nog gelukt is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mieke, gooi je parels niet voor de zwijnen......... gooien met teksten om te kwetsen............ach...........wat een nivo, mensen!
de hoop die in me is? want ik weet, dat Hij machtig is, mijn deel te bewaren tot de jongste dag!
mijn geloof? toen ooit een dominee werd uitgedaagd, op de manier zoals mieke het ervaart, en met dezelfde tekst werd "bestookt" ging hij de geloofsbelijdenis opzeggen; ik geloof in God de Vader, de Heere Jezus Christus, en in de Heigilige geest.........wederopstanding, en een eeuwig leven; AMEN | Hannah, deze bijdrage vind ik onder de maat. Je zet liever Gods woord aan de kant? Ik dacht dat ik je beter kende dan dit....Zinga gebruikt heel terecht bijbelteksten om haar argumenten te staven. Maar zelfs dit is voor jou als tegen dovemansoren gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht nog heel naief dat hij de andere Mieke bedoelde in het vuur van zijn verhaal..........sneu voor Hannah dacht ik nog....... | idd ik maakte een vergissing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 15:28
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
PIETER649 schreef: | Jij noemt dit een uitje... beetje ongelukkige woordkeuze Tess, als reactie op iemand die zn bedenkingen heeft bij de serieusiteit van enkele deelnemers... | Zoals ik de zaak nu bekijk ben ik bang dat het een te emotionele toestand wordt. Ik zou zeker iemand erbij halen die wat emotionele afstand heeft en daarmee voorkom je voor jezelf dat je in enorme emotionele problemen komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 13:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | volgens mij zijn we ietwat off-topic geraakt, maar wat ik als angstvrije duidelijke mening neer zou willen zetten, is dat je dezelfde boodschap anders kunt verpakken, zodat het een opbouwende mening wordt, die óók aansluit bij de onzekere kanten die ieder mens in zich heeft, zij het dat de ene mens wat meer onzekere kantjes heeft, dan de ander. je zou, om een voorbeeld te noemen, het woord cactussen kunnen vervangen door mensen, heb je dat ook wel eens overwogen? je kunt kwetsende opmerkingen om je heen kunnen gooien, of warmte om je heen kunnen strooien; werp je brood op het water; en je zult het vinden na vele dagen! stooi geen gif, maar Brood, chatuliem; dat lijkt me een goede levenshouding! want wat je zaait, zul je ooit, op een dag, oogsten! groetjes van stekeltje, cactussssssss | Je zegt dat je een mening geeft, ik lees alleen een beschrijving over de verpakking. Dat is geen mening Hannah
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 17:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 13:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij gaat er van uit dat er maar 1 waarheid is, en dat is jou mening. Een andere mening duld jij niet. Een andere mening zie jij niet als bijbels. | Wat is erop tegen om absoluut te zijn waar de Bijbel absoluut in is? De Bijbel is absoluut in de schepping, de zondeval de vergeving en verzoening door Christus. De Bijbel is absoluut in het verwerpen van andere godsdiensten. De Bijbel is absoluut in de Enige Weg tot God. Dit zijn dingen waar ik ook absoluut in durf te zijn, omdat ik de bijbel hier heel letterlijk in neem. En wat betreft dulden van andermans mening, iedereen is vrij om zijn mening te uiten en iedereen is vrij om daarop te reageren. Er zijn voldoende aspecten, waarin je van mening kunt verschillen en ik geef heel duidelijk het verschil in mijn bijdragen aan wanneer het mijn mening is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 00:34
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | waarom?
'waar 2 of 3 in Mijn naam vergaderd zijn, daar ben Ik in hun midden'
of bied jij je (al dan niet) spontaan aan? | Nee Griff ik heb niet het idee dat daar mijn taak ligt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 00:33
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik zie hier dus helemaal geen noodzaak in, maar ben benieuwd naar de reden van je advies.
Zelf draai ik al jaren in een groeigroep mee bij ons in de gemeente en heb dit ook enkele jaren geleid. Daar is toch ook geen dominee bij? We hebben wel altijd 1x per maand ondersteuningsavonden, maar die zijn vooral informatief bedoeld omtrent het onderwerp.
Maar ik hoor graag van je. | Allereerst denk ik dat het goed is het doel voor ogen te houden. Ik heb twijfels bij sommige aanmeldingen of het echt gaat om samen te vasten en te bidden.
Ten tweede denk ik dat je niet weet wat je op je hals haalt. Als mensen zich gaan openen voor gebed, kom je voor dingen te staan waarvan je het besef niet hebt dat ze bestaan. Dit is geen jeugdgroep, maar iedereen heeft een rugzakje, en stel je eens voor wat er gebeurt als ze dit allemaal gaan uitpakken waar je bij bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 00:00
|
|
|
RENSKE067 schreef: | daarbij blijkt dus wel dat jij denkt dat jouw mening altijd de juiste is aangezien je bijna nooit in ik vind spreekt maar bijna altijd in is en dat chatuliem is nu juist waaraan mensen op cm zich zo storen in jouw manier van praten maar goed eigenlijk is dit weer verspeelde energie aangezien je het toch waarschijnlijk naar mijn bescheiden mening weer als onzin zal afdoen | Ik ben stellig waar de Bijbel stellig in is. Ik durf mijn mening te geven waar ik een mening over heb en ik durf dingen te benoemen die gewoon zo zijn als ze zijn. In mijn bijdragen geef ik duidelijk weer wanneer ik ergens een mening over heb. Dat dat niet zo gewaardeerd wordt is mij allang duidelijk. Mensen hebben liever dat je niet zo'n duidelijke mening hebt. Want alles moet maar bespreekbaar zijn, overal zitten verschillende kanten aan en stel je voor dat je iemand eens kwetst met je mening. Weet je wat echt verstikkend werkt voor mensen? Angst te hebben om duidelijk te zijn. En deze angst bezit ik niet. Omdat ik weet dat duidelijkheid uiteindelijk het meest gerespecteerd wordt. Mensen worden niet gekwetst door mijn uitspraken, maar doordat het aansluit op hun eigen onzekerheid. En misschien zou men zichzelf ook eens moeten afvragen, waarom voel ik me nu gekwetst? Maar ik zal doorgaan met het verkondigen van mijn mening, omdat ik weet dat in veel gevallen het grootste deel van de mensen het met me eens is. En geloof me, dat zijn er heel wat meer dan die cactussen die hier van zich laten horen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 17:08
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En het zou ook handig zijn als jij eens ik VIND zou schrijven ipv dat iets IS. Zoals hier al vaker gezegt, je zet jou mening( die je uiteraard mag hebben) neer als zijnde de enige echte waarheid. Jij mag dat vinden, een ander mag iets anders vinden. En ik lees hier weer een verwijt in naar de ander.....dus ga nou niet roepen dat je dat niet doet. | Als iets mijn mening is, zeg ik altijd ik vind of iets in de strekking. Daar let ik altijd heel goed op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 16:50
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zo....het is even geleden dat ik dit onderwerp startte, maar de intentie was er, en is er nog steeds. Achter de schermen ben ik wel even aan het zoeken naar een goede goedkope accommodatie. Maar voordat ik hier echt verder mee kan gaan zou ik graag wat duidelijkheid willen.
Het idee is dus als volgt. In het weekend van 6 of 20 november met een groep ergens heen gaan en tijd nemen voor God, de vorm kunnen we nog met z'n allen bespreken.
Graag van degene die al positief hier over waren een bevestiging. Carin liet mij weten het nog steeds leuk te vinden. Dus ik ben al met z'n tweeen... .......maar we willen er meer bij. | Zou het niet verstandig zijn het onder leiding van een dominee ofzo te doen? Iemand die wat meer afstand heeft van alles?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 16:45
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ook ik lees dit anders Chat, kan me jou veroordeling nog wel voor de geest halen wat betreft yoga e.d.....dus ga nu aub niet de onschuldige spelen hier...
het is ook zooooooooooo moeilijk om als Christen een medemens in zijn of haar waarde te laten... | Het is jammer edoch heel vreemd, dat een eenvoudig getuigenis als verwijt in je oren klinkt. Idd yoga is occult. Ik denk dat je maar eens moet nadenken over wat er bedoeld wordt met christenen in hun waarde laten. Dit woord wordt ook weer te pas en te onpas gebruikt hier. Het zou eens je sieren om te zeggen we moeten de Bijbel in haar waarde laten. In mijn ogen vind je de mening van mensen belangrijker dan de richtlijnen van de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:09
|
|
|
Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer. Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen. Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door. Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:53
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ach, de beledigde onschuld, dat heb je toch over jezelf afgeroepen, hoor. | Wanneer hou je nu zelf een op met zo te katten op een ander en ga je ergens inhoudelijk op in? Diverse mensen hebben nu al een sneer van je gekregen, terwijl ze heel normaal ingingen op datgene wat je schreef. Ik heb geen zin in dat gescheld, ik heb jou niks verweten, terwijl jouw verwijten hier over de toonbank heen vliegen. Ik heb je alleen een hele normale vraag gesteld, en na een aantal bijdragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen. mijn voorstel is of je gaat zinvol in op mijn vraag of je antwoordt hem niet. Maar dit gescheld heeft echt geen zin...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 17 augustus 2010, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:45
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat is vanuit een andere invalshoek. Het gaat hier niet om rekenschap vragen van de hoop die in mij is, dat lijkt me duidelijk. Het is proberen mij uit te lokken en negatief neer te zetten, mijn woorden in twijfel te trekken en te laten zien dat de eeuwige wijsheid van chatuliem heerst en dat ieder ander uit de nek kletst en met zo een 'broeder' ga ik de discussie niet aan, dank je feestelijk. | Je bekijkt het wel erg suggestief hoor, het is een gewone vraag.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het voor jezelf niet het belangrijkst dat jij Hem kent? En het is niet aan jou om te bepalen of een ander Hem wel/niet kent........Kan ieder voor zich denk ik heel goed invullen........ En dat is het fijne Chatuliem, je hoeft je alleen voor God te verantwoorden maar soms lijkt het wel of je wilt dat mensen dat ook voor jou doen.......... Beetje hoogmoed????? | Kun je inhoudelijk ingaan op de vraag of wil je alleen maar persoonlijk bezig zijn?Je kent me niet, dus ga niet teveel van dingen uit. Wat zo lijkt in jouw ogen, hoeft in de werkelijkheid niet zo te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:36
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Hieruit blijkt dat jij uit mijn antwoord wel eens even zal opmaken of ik wel gerechtvaardigd ben te leven teneinde mijn geloof aan een keuring te onderwerpen. Het moet toch niet gekker worden.... Je vraag zou moeten zijn geloof je in God? Een aanmatigende vraag overigens, ken je God. Dat is een zaak tussen Hem en mij en daar heb jij niets te maken, Chatuliem. | In het gedeelte wat ik geciteerd heb, kun je zien dat dat voor Paulus helemaal geen vraag was. Iedereen gelooft nl,. wel in God, maar kennen ze Hem ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:28
Onderwerp: Het geweten in de mens.
|
|
|
PIETER649 schreef: | De een luisterd waarschijnlijk net ff sneller naar zn geweten dan de ander en neemt de actie om met die specifieke zonde te stoppen. Ieder zondigt in feite de hele dag door. Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft alrede overspel gedaan... Dus wie een appel aanziet om die te stelen, of een bank om die te beroven...heeft ook al gezondigd. | Staan Gods wetten gelijk met onze NL wet? Ik beken, in sommige gevallen vind ik die wet maar knappe onzin. Door mensen bedacht achter hun bureaustoel in Den Haag. Voorbeeld:
als je in DLd via de satelliet naar NL wilt kijken, mag dat niet.
70 km rijden op weg in uitvoering, terwijl er niks gedaan wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:55
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Omdat het een gewone vraag is, stel ik mijn vraag dan ook maar direct, in eerste instantie aan Chatuliem en Pieter: Zijn jullie gelovig, wie is Jezus Christus voor jullie, wat houdt het geloof voor jullie persoonlijk in ?? Voor alle andere lezers dezelfde vraag.
Om zelf dan maar als eerste, van de rest, een antwoord te geven, ja ik ben gelovig, Jezus Christus is voor mij mijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, in Hem weet ik mij geborgen voor de eeuwige eeuwigheid. Mijn geloof is Jezus te volgen, en Zijn naam te verkondigen aan de mensen die nog in de duisternis leven, ik wil zoutend zout zijn, een ambassadeur van God hier op aarde. |
Dit is mijn belijdenis:
Fil. 3 schreef: | Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen 9 en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus. 10 Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, 11 in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan. 12 Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. 13 Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. 14 Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:50
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kinderachtig, Pieter, het gaat hier duidelijk over de inhoud en niet op de man. | Als het om de inhoud gaat, waarom geef je dan gewoon geen antwoord???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:24
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het zijn je eigen woorden die je gebruikt, Chatuliem, niet de mijne. Je zet jezelf op de kast in deze, mij niet, hoor.
Wat jij doet is niet doorvragen, Chatuliem, het is denigrerend bedoeld en dat druipt ervan af. Denk niet dat jouw mening de enige juiste is, dan zal je toch echt die balk eens uit je eigen oog moeten halen, he. Wanneer heb je nog in de brieven van Paulus gelezen? | Het is juist een verdiepingsvraag, de vraag waar alles om draait. Zoals ik in mijn eerdere bijdrage de tekst van Paulus geciteerd heb, de rechtvaardige zal leven door geloof alleen. De vraag is volkomen legitiem, omdat jij vindt dat je God ook kunt vinden door yoga en andere religies. Mijn vraag blijft daarbij rechtovereind: Ken je God? En daar is niks verwijtends of denigrerends aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 19:38
Onderwerp: Kinderkamp
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Vraagje: Ja en wat is nu het voordeel van deze vernedering? antw. Een ieder die zich zelf vernedert zal verhoogd worden | De Heer dienen door het dienstbaar zijn aan kinderen is één van de mooiste dingen die er is. Ik hoop dat men nu begrijpt dat ik geen kinderhater ben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:45
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hier word ik wel moe van hoor, kappen nou !! We zitten hier op een christelijk forum en ik ga er van uit dat mensen die op C.M. zitten serieus met geloof bezig zijn (al zal er vast een enkeling tussen zitten die dat niet doet). Meningsverschillen: Niks mis mee, maar laten we niet gaan twijfelen aan de intentie van christenen. Bemoedigen mag, iemand ergens op wijzen ook, maar afkraken niet ! (en dat alles is mijn mening, dus denk je er anders over, prima ). En nu weer verder over het onderwerp... | Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 14:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ben je wel goed bij je hoofd, chatuliem? (een heel belangrijk gegeven!) hoe voelt dat? als een normale vraag? | Eerlijk gezegd vind ik dit een heel gênante reactie van jou. De vraag Ken jij God, zou een vraag zijn, die aan iedereen gesteld moet worden. Dat vormt immers het centrale punt van het geloof. Dat dit hier als kwetsend beschouwd wordt, is eigenlijk heel erg. Iedereen die hier zit, zou eens die vraag moeten durven te stellen, ten opzichte van zichzelf, maar vooral ten opzichte van de ander. heb jij die vraag al eens aan iemand gesteld? Een vraag kan toch immers een antwoord opleveren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 21:59
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dank, Marijan, dat zal ik ook niet doen. | He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 08:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Jaja, kinderen zijn snel en slim! Heb je een goede en leuke week gehad? | Het was een heel fijne week. Leuk, zinvol en goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 08:16
|
|
|
MIEKE364 schreef: | ja, echt schattig. Die door de zon gebleekte wenkbrauwtjes..... | Dank je Mieke...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:30
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dit is ook weer woorden in de mond leggen, Chatuliem, makkelijk en onwaar. Beschuldigend vingertje terwijl je van alles suggereert, dat is heel lelijk doen. | Ken je God Mieke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:17
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dit is de omgekeerde wereld zoals helaas zo vaak op cm. Niet te geloven....dat je met een intelligente onderzoekende geest door het stof moet. Zoals je op een onverdraagzame, ondemocratische, onchristelijke, benepen en benauwde manier op een volstrekt normale posting wordt aangepakt. Zinga zou het beter staan zich te verontschuldigen bij jou, Frank. | jammer dat je mensen afschildert als dom en bekrompen als ze het evangelie serieus nemen. Van mezelf mag ik zeggen, dat ik een intelligente onderzoekende geest heb, maar dat dat niet het doel van mijn leven is. Mijn doel is met mijn intelligentie God te dienen. En als dat in jouw ogen beperkend is, in mijn ogen is het juist verrijkend. Want uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel je weet, maar of je God kent....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi,
Ik vind het wel goed dat je Helen Palmer aanhaalt want dan heb je ool zeker dit grondig gelezen van haar.
http://www.spiridoc.nl/palmer.htm
Wat is er mis om jezelf te leren kennen? Ben je misschien bang? Is het werkelijk geneuzel? Moet je echt klakkeloos aannemen wat bepaalde strekkingen (die meestal afscheuringen zijn van het originele) als "wet" verkondigen? Van mij mag het hoor. Ik heb er geen probleem mee. Je mag immers voor jezelf uitmaken of je in een krampachtige geloofsleven wilt functioneren. Laat je maar overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur. Als je dan goed nadenkt over die liefde van God voor ons gewone stervelingen en aan de straffen die Hij heeft wanneer we afdwalen zijn we (jullie) ons dan niet aan het tegenspreken? De Shrift bestaat niet alleen uit het OT...Leer de Bijbel lezen zoals hij geschreven is. Met al zijn boeken. Leer ook de tijfsgeest te ontdekken én lees ook eens werken die geschreven zijn rond de Schrift. Verdiep je eens in de theologie, de filosofie en de psychologie. Dan pas kan je wat te weten komen. Indoctrinaties zijn uit den boze. De geschiedenis heeft ons dat toch geleerd? Toch?
Frank (ik ben niet boos hoor en ik veroordeel zeker niemand...) | Toen Luther twijfelde aan de leer van de kerk, kwam hij uit op de volgende tekst: de rechtvaardige zal door het geloof leven. Wat ik aan je bijdrages merk is dat je veel mensen tekort doet en het evangelie tekort doet. Uiteindelijk gaat het maar om één ding, heb je de liefde van Christus in je hart ontvangen. En dan merk je dat het evangelie zelf al genezend werkt.
|
|
Naar boven |
|
|