Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:34
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Maar als je dan trouwt ervaar je misschien de echte liefde eggie en weet je ...knipogen hoeft dan ook niet meer in het bejaardenhuis. Er is een discussie hier op CM geweest hoe ouder de man hoe aantrekkelijker dat hij wordt...misschien dat de vrouwen daar eens diep over na kunnen denken. |
Daar heb je wel een punt, hele oude mannetjes die netjes verzorgd zijn vind ik wel schattig.......en daardoor ook wel leuk om naar te kijken......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:32
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | he Thomas, ik herken me daar wel een beetje in. en zodra het weer zo lang is om te kammen, weer naar de kapper he
Zo , visse heeft geschreven en Willemijn .......nou niet weeeeeer beginnen over m'n profielfoto hé Ben het nog lang niet vergeten |
Niet zo rancuneus Visser.......het was goed bedoeld Die foto waar je met die vis opstaat is wel mooi, ik nam die als profielfoto.......... Ohw......ik begon er weer over.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 18:19
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat zal ik gaan stemmen De stemwijzer heeft me niet echt verder geholpen. |
En wat is het geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 18:16
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn...
Is het niet zo dat mannen niet altijd de compliance hebben om signalen van hun partner op te merken???? Ik weet dat ik een jaar of 25 geleden gaatjes in mijn oren liet maken terwijl mijn man dat niet mooi vond...... Het viel hem niet eens op dat ik ze had! Na twee dagen vroeg ik: zie je niets?????? Ja, je haar zit leuk vertelde hij , ik zie wel dat je naar de kapper bent geweest En dat is wel een manneneigenschap, ze vinden bepaalde zaken gewoon niet belangrijk genoeg om het op te merken......en zien het dus ook niet of vinden het te onbelangrijk om er wat van te zeggen........ En als je dat weet is er toch niets mis mee? Hoewel......met die oorbellen was ik wel gepikeerd, dat is ook wel weer zo........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:39
|
|
|
IMKE917 schreef: | Jaja...helemaal klaar voor....we moeten alleen nog zolang wachten......pff hoe vullen we nu onze zondagavond |
Imke, we vallen in een gat , gelukkig hebben we dit topic nog
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 2 maart 2011, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:37
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Crossroad schreef:
..
Nou Marian, dat is toch helder? Cross had toch nog twee puntjes..
Thomas, maakt hier geen punt van en moet bovendien nog naar de kapper. |
Toch niet zo rigoreus als Gijsbert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:36
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | BZV |
Jij bent toch ook wel een vaste kijker??????? Zeg het maar eerlijk, we vertellen het niet verder.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:41
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
Ik ben dan toch wel benieuwd hoe Chatuliem de rol van de vrouw anno 2011 in een relatie ziet? Waarom leg je bepaalde bevoegdheden bij de man? Als je binnen een relatie daar een andere vorm voor kiest is het toch prima? Als je het er samen maar over eens bent....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:27
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is altijd wat precair natuurlijk, dit soort discussie. Met veilig en geborgen bedoel ik denk ik ook dat een vrouw zich beschermd wil weten door een man die misschien wat sterker aanvoelt. Het zou kunnen zijn dat dit uit de natuur voortvloeit, al heb ik wat een hekel aan dit argument soms, dat is wel dubbel. Wat voor mannen in het algemeen geldt, vind ik lastig vast te stellen. Veiligheid, geborgenheid, gerespecteerd worden, af en toe zwak mogen zijn, zijn dingen die ook meespelen, denk ik. En vast nog wel meer.
Bijbels gezien worden er aan mannen veel meer eisen gesteld dan aan vrouwen. Een vrouw hoeft haar man eigenlijk alleen te respecteren, meen ik ooit eens in een preek gehoord te hebben. Al is de Bijbel wel geschreven in een tijd dat men van een ongelijkwaardige relatie tussen man en vrouw uitging.
Thomas, |
Wel de Bijbel in het teken van deze tijd lezen he? Als je elkaar respecteert ben je er toch al???? Of ik denk simpel, ook een optie......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:03
|
|
|
Maar wat is veiligheid en geborgenheid in een relatie? Blijft toch moeilijk om daar een definitie van te geven want is voor een ieder weer persoonlijk....... En wat verlangen mannen in een relatie? Ook die geborgenheid en veiligheid???
Ik heb trouwens wel een beetje moeite met de term gelijkwaardigheid......moet je eerlijk zeggen dat ik nog nooit in een relatie bezig ben geweest met me gelijkwaardig voelen.....eigenlijk ook niet zo boeiend, als je je maar prettig voelt in een relatie is het toch goed? Klinkt niet erg feministisch bedenk ik me nu.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 1 maart 2011, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat leuk voor Annemarie.........weer 2 mannen bij d'r op het erf om te helpen: Staatssecretatis Bleker en en lijsttrekker Spies Met foto in de krant. |
Wat leuk Visser, welke krant??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:30
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat ....
(en dan te bedenken dat ik bijna 5 jaar klassiek zangles heb gehad) http://www.youtube.com/watch?v=tPhz6rvOyqI&feature=related
Zover als in bovenstaande link is het gelukkig nooit gekomen ....
.. |
Het kan natuurlijk nog komen Crossroad.......je bent er nu nog te jong voor toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:25
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik ben er van overtuigd dat iedereen hier voldoende intelligentie heeft om dit zelf te kunnen.
Zwaaien naar Trijnie kan bij de sluis/brug van Lauwersoog. Het dorp op Schiermonnikoog is overigens ook levendig maar minder druk dan Nes op Ameland.
Thomas, niet zo makkelijk aan te sturen. |
Ik hoop niet dat je stuurloos bent.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:08
|
|
|
DINI968 schreef: | Hebben jullie ze gister niet zien stralen dan bij de wereld draait door?????????????Superverlieft die Femke met haar Gijs hoor. |
Kan zijn ,maar zijn haar was langer leuker...... Wat heerlijk zo'n topic waar je het over dit soort dingen kan hebben......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 1 maart 2011, 18:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:09
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ergens gelezen:
Een oom van mij werkte met verstandelijk gehandicapten. Toen hij 60 jaar werd kreeg hij van een van die jongens een kaart met daarop de geschreven tekst: "Een hoera voor Jan!". Was hij alleen de 'a' in hoera vergeten... |
Doet me denken aan een verhaal van mijn dochter, zij heeft toen ze zeventien jaar was een Highschool jaar in Amerika gedaan en als ze in de klas wat vertelde zei ze er vaak hoor achter....... Zij snapte niet waarom de leerlingen dan begonnen te grinneken en de docent boos was......tot ze de betekenis van het woord hoor in het Amerikaans hoorde......juist....hoer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:44
|
|
|
MIEKE364 schreef: | nee, chat, die vlieger gaat niet op.... Dat waren acteurs en van bzv zijn het echte mensen hoewel ze wel geregisseerd worden, natuurlijk. En een saillant detail vind ik ook, dat deze serie aanmerkelijk korter duurt dan pp.
Maar je bedoelt misschien toch dat het kuddegedrag is van die mannen....? |
Ze kijken allemaal met hun vrouw mee toch En vinden het stiekum net zo leuk...... Ik was vanavond op een workshop wolvilten en tijdens het vilten ging het gesprek over BZV, de mening was dat het jammer was dat Gijsbert zijn haar eraf had.......was ik het eigenlijk wel mee eens...... Lekker belangrijk, maar wilde het toch even delen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:04
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Nee hoor Willemijn, ik vat(te) jouw reactie helemaal niet als aanval op! Het spijt me oprecht als het zo overkomt! Ik wil juist met mijn reactie vermijden dat het uit de hand loopt, want dat dreigde te gebeuren. En dan doel ik niet op jou persoonlijk! |
Dan is het goed.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 17:17
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Overigens wel een top 5 gebaseerd op wetenschappelijk bewezen feiten! (zie reactie van Chatuliem over behoeftepiramide van Maslow) En ik denk niet dat Mariska het zo zwart/wit bedoelt, als dat er door sommigen aangenomen/geïnterpreteerd wordt.....?
Zullen we de reacties op de top 5, nu maar laten voor wat het is? |
Ik bedoelde het niet vervelend Jasmijn, vroeg het me gewoon af.......en vond het wel een leuke discussie..... Dus het was meer een opmerking, geen aanval.....jammer dat dit dan weer zo opgevat wordt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | rebecca je gaat weer heerlijk offtopic. ik reageer niet meer op jou. je kent me niet terwijl je een aanval inzet.
en nu weer naar het onderwerp.
Ik knap af op mensen die mij even vertellen hoe ik leven moet. |
Maar je maakt wel een top 5 waaraan mensen moeten voldoen om van zich zelf te houden? Dat moeten die mensen dan toch ook zelf weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:33
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vreemd genoeg is het er zomers best wel druk, het is een toeristenplaats... |
Kan mijn Tom Tom het wel vinden Chatuliem????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:30
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik ben er van overtuigd dat iedereen hier voldoende intelligentie heeft om dit zelf te kunnen.
Zwaaien naar Trijnie kan bij de sluis/brug van Lauwersoog. Het dorp op Schiermonnikoog is overigens ook levendig maar minder druk dan Nes op Ameland.
Thomas, niet zo makkelijk aan te sturen. |
Blij dat je de CMmers hoog inschat... Maar organiseren heeft niet altijd met intelligentie te maken..., soms heb je gewoon voor bepaalde zaken wat mindere kwaliteiten toch? Marijan en ik zijn dus niet zo organiseerderig........maar hebben wel andere kwaliteiten uiteraard....(vooral praten lukt goed....) Maar blijft een leuk idee, een uitje naar Ameland......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 28 februari 2011, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:21
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zit er nog verschil Cross in de Noordelijken Nederlanden of de Zuidelijke Nederlanden |
Dat niet Leonard, maar Midden-Nederland springt er wel een beetje uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:59
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen? |
De contacten die ik in real life met mensen van CM heb, zijn totaal niet anders dan ik verwacht had....Maar kan me wel voorstellen dat het ook wel anders kan zijn....in positieve en negatieve zin........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:54
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | inderdaad Willemijn, het is niet zo simpel, en bij anderen gaan andere punten ook nog meespelen, maar volgens mij zit er toch wel waarheid in dat je OOK van jezelf moet houden om te kunnen van een ander houden, heeft ook niets met egoïsme te maken, eerder met "behandel je naaste zoals je zelf zou willen behandeld worden", als je voor jezelf sommige noden niet herkent en erkent, zal je deze ook niet voor een ander herkennen, wat niet wegneemt dat overal uitzonderingen zijn,
we hadden ooit een student en die "stonk" doodgewoon, triest verhaal eigenlijk want die ouders hadden hier geen probleem of geen geur naar.... niemand wou die student aan zijn bed om erdoor verzorgd te worden, en de student (20-tiger) zelf bleef er maar zo geurend bijlopen ondanks opmerkingen van begeleiding, als die het probleem niet snapte en de noodzaak niet snapte, hoe zou je willen dat deze voor anderen kan zorgen???? misschien extreem voorbeeld zal je denken, maar het is toch realiteit! soms dacht ik kind kom eens een jaar bij mij wonen......... feit was dat de student zelf ook geen echte liefde kon geven, en dit kwam net zoals het zich niet verzorgen door een verleden! vandaar dat volgens mij deze schijnbare uiterlijke oppervlakkigheden soms verbonden zijn aan diepere oorzaken! Ik denk dat deze mensen pas liefde kunnen geven als ze herstellen van hun kwetsuren, en als ze zelf heel veel liefde en vertrouwen ontvangen!
maar ik wil hier ook aan toevoegen dat men niet allen en alles over dezelfde kam mag scheren; iemand die "slordig" is in zijn huishouden heeft soms wel een heel warm hart voor anderen!!! |
Ik ben het toch niet helemaal met je eens....... Je moet oppassen dat je niet iedereen gaat bekijken vanuit normen die voor jou aanvaardbaar zijn......Wie weet heeft een ander andere normen die prima zijn alleen niet die van jou zijn...... Ik ga er ook niet vanuit dat iemand die zichzelf niet goed verzorgd zich zelf niet liefheeft..Hij/zij vind dat misschien helemaal niet belangrijk (ik kan het me niet voorstellen maar dat is weer mijn norm), Houdt niet in dat je 'riekend'op je werk kan verschijnen wat voor beroep je ook hebt.....maar dan heb je het weer over professie..........en de algemeen geldende norm dat je niet stinkt...... Blijft ingewikkeld Marylien
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 28 februari 2011, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 10:25
Onderwerp: quizzie
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | The Chosen?? |
Ja ook, maar ik ben een groot fan van Chaim Potok, ik heb de meeste van zijn boeken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 10:21
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ben ik volledig mee eens. Iemand die voor zichzelf niet kan zorgen kan ook niet voor een ander zorgen! Iemand die zichzelf verwaarloosd zal ook de noden van een ander niet zien! en neen Rebecca, ik vind dit niet oppervlakkig, deze schijnbaar oppervlakkige punten zijn onlosmakelijk verbonden met dieper liggende oorzaken en redenen! zo zal je vaak zien dat misbruikte mensen voor zichzelf niet goed zorgen, ze vinden zichzelf immers de moeite niet waard, ook begrijpelijk hoe werden ze behandeld? deze mensen moeten eerst herstellen en genezen vooraleer ze zich kunnen openstellen voor de ander, en ook dan pas zullen ze aan de ander liefde kunnen geven. Ook zullen ze moeten vergeven, en dit is ook niet zo makkelijk omdat het in de bijbel staat, ook aan vergeven gaat soms veel bidden en een hele lange weg vooraf! |
Ik vind het wel een beetje een eisenpakket hoor........ En vullen we het niet heel erg voor een ander in? Dit zijn de punten en als je daar aan voldoet kan je van jezelf houden???? Was het maar zo simpel.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 28 februari 2011, 10:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 09:20
|
|
|
Zorgen voor een net huishouden.
Pfff, dat vind ik al jaren een crime.......maar ik hou best van mezelf......... En toch fijn dat er hulpen zijn die je huis komen poetsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 00:17
Onderwerp: quizzie
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Net als haar debuutroman...Vreugde der wet..
... een watje? hoe krijg je dat voor elkaar? |
Vreuge der Wet vond ik wel interessant maar ik lees dan toch liever een boek van Chaim Potok........
En een watje?? Ben gewoon een gevoelig type.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:14
|
|
|
Ik vond die stelletjes wel ontroerend die niet genoeg brieven hadden gehad..... Adriaan met zijn nieuwe liefde, helemaal blij en gelukkig... En dan die ene boer(weet zijn naam niet) maar hij mocht wel aan de beugel, die een leuke vrouw had ontmoet en er ontroerd van was zo gelukkig als hij was.....mooi om te zien.....
En dan de blik van Annemarie toen ze het verhaal van Richard hoorde
|
|
Naar boven |
|
|