ChristianMatch

Forum

Berichten van STEENTJE178
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 73 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van STEENTJE178
Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:59
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

LANFY127 schreef:
Haha, aan de datums te zien wordt er erg weinig gelezen hier! Lachende smiley

Nee joh, heel veel juist. Geen tijd meer over om hier te posten of te lobby-en Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:55
BerichtOnderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...

ROLF230 schreef:
Ik wil nog een tv kwijt en een gebakken ei.

?????????? Daar zit vast een verhaal aan vast dan Knipoog smiley
Trouwens........ een tv?? jij???
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 22:31
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Vijfjes
Best begrijpelijk
Jeruzalem's muur omstreden
Conflicten blijven, felle strijd
Onbegrijpelijk
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 21:53

Klaagmuur
Vraagmuur
Gelovigen over de hele wereld
Ook hier

Tempel
Rest van Uw Huis
U kwam
Ook hier

Men herkende U niet
Men verwachte een Ander
Men joeg U hier zelfs weg!
Ook hier

U liet U niet wegjagen
U ging Zelf weg
Maar U Zult weer terugkomen
Ook hier

Klaagmuur
Wereldwijd omstreden
Maar door tal van gelovigen wordt U beleden
Ook hier

U zorgt
U hebt alles in de hand
Uw liefde straalt wereldwijd
Ook hier!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 18:11

WILLEMIJN232 schreef:
We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier.....

Wauw, mooi! En helemaal waar!!

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 17 mei 2013, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:22
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

HEIDE936 schreef:
Ik 50 keer
Maar toen wist ik nog niet dat ik aan het daten was?...
later hoorde ik..joh..die kan je gewoon mee tellen hoor....

Verraste, verbaasde smiley Tel je daar dan ook alle knipogen bij het koffieautomaat op het werk bij op? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:20

LANFY127 schreef:
Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt?

Ik hoop het uit de grond van mijn hart, maar of ik het mag verwachten...... Wonderen zijn de wereld niet uit, maar na vanalles van dichtbij te hebben gezien, gehoord, meegemaakt, weet ik werkelijk niet of het op deze aarde in Israël ooit nog goed mag komen.

Daarnaast zit ik eigenlijk ook met andere vragen, waarop geen concrete antwoorden zijn, maar welke wel opkomen. Vragen als: in de Bijbel lezen we, vooral in het Oude Testament, dat telkens wanneer het volk de Here "inruilde" voor andere goden, Hij hen overgaf in de handen van andere volken. Is dat ook iets wat we mogen betrekken op de grote diaspora uit het verleden, de gedeeltelijke terugkeer na WO II, maar nog geen volledige terugkeer naar de Here.

Goddank! er zijn oprecht gelovige Israëlieten/Palestijnen, maar een grote groep accepteert Zijn Zoon vooralsnog niet.

Begrijp me goed: ik zal nooit zeggen: Eigen schuld!!, en dat is ook absoluut niet mijn intentie, mijn gevoel, want ik ben zelf geen haar beter als wie dan ook, maar ik vind het wel "spannend" eigenlijk of je hierin herhaling van de gebeurtenissen/gevolgen uit het Oude Testament kunt zien, of dat we in deze Nieuw Testamentische Tijd niet meer zo kunnen redeneren. We hebben wel dezelfde, waarschuwende God.
Overigens, Die Nieuw Testamentische Tijd moet nog aan gaan breken voor de Orthodoxe Joden, dus zij hebben alleen nog dat (Oude) Testament tot vandaag de dag....

Of moeten we hier de verstrekkende gevolgen in zien van het verzaken van de opdracht om de volken uit Kanaän uit te roeien, wat bij de verovering van Kanaän in de tijd van Jozua e.v. niet geheel gehoorzaamd is?

Hoe zien jullie dit?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: Het weer

WILLEMIJN232 schreef:
Mario beloofde me gisteren om dit weekend lentefoto's op CM te zetten. Waarvandaan schreef hij er niet bij.....
Knipoog smiley

Oei........ ben benieuwd dan!!
Mario??????????????

(Toch geen uitmuntende lentefoto's om ons eraan te herinneren wat "lente" ook al weer is, hoop ik? Twijfelende smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 19:48

WILLEMIJN232 schreef:
precies, en je kan er zo triest om worden als je daar staat dat er zo'n onherroepelijk conflict is waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn......

Inderdaad, temeer wanneer je bedenkt hoe lang dit conflict al duurt....
En inmiddels is het ook een mega-complex probleem geworden, waarbij, volgens mij, maar weinig mensen meer weten hoe het nu precies in elkaar zit.

Maar toch heeft het aan de andere kant ook wel wat, als toerist, wanneer je daar staat met mensen uit allerlei landen over de hele wereld, waarmee je toch iets gezamelijks met die plek hebt.
(pure flitsiekassietoeristen nu ff buiten beschouwing gelaten)Superdubbel dus allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 14:49
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Mooi, Zeeland. En ook zo waar!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 11:32

OPSPORING VERZOCHT: LENTE!!!!

Signalement:

Rode wangen
Licht getinte huidskleur
Geen jas
Zomers T-shirt
Driekwart broek
Lichte zomerschoenen

Hebt U LENTE ergens gezien, blijf dan in zijn buurt, en breng vrienden en kennissen op de hoogte.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 11:28

PETRA373 schreef:
moet bijzonder zijn, om daar te staan, leuk Steentje

Dat was het ook, absoluut!! Ineens gaat het dan ook veel meer voor je leven, en als je dan bedenkt dat dit nog een laatste rest van de 2e tempel is........
Maar ook dat maakt het juist zo pijnlijk, dat ook dit stukje "historisch" Israël zo omstreden is. Iedereen meent er recht op te hebben, maar gunt de ander het absoluut niet, vanuit een ieders eigen heilige, gemotiveerde standpunt(en). Zal het er, vóór de Jongste Dag, ooit nog goedkomen?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 14:04
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Oeps...... Better let als net: Alsnog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag, Mario. Heel veel gezonde, gezegende jaren erbij toegewenst.
En hopelijk heb je een hele fijne verjaardag gehad!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 16:53
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ROELANDE345 schreef:
Heb jaren een afwasmachine gehad en ik kan je verzekeren dat je echt niet hoeft te voorspoelen en nadrogen. Een afwasmachine is meestal ook zuiniger en spaart mij dus veel tijd en je hebt altijd een leeg aanrecht.
Alleen is de mijne stuk
Huilende smiley, smiley in tranen

Oke dan, fijn dat die er dus ook zijn!! Lachende smiley
(Mijn ervaring met Bosch en Miele-vaatwassers is helaas anders nl. Twijfelende smiley Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 15:32

Tsja, ook een vaatwasser brengt werk met zich mee...... Denk aan voorspoelen, inpakken, uitpakken, nadrogen (kunststof en metaal droogt nooit perfect op) en aan bijv. de koekenpan, kristal etc. wat er niet in mag.... Woedende smiley

Je kunt idd wat anders doen wanneer het apparaat zijn werk doet, maar ben er nog niet van overtuigd dat het bijv. tijd en/of geld bespaart.
Het loont overigens niet zozeer om met de hand af te wassen wanneer je de hele dag door de afwas met een warm sopje afwast, t.o.v. een vaatwasser, omdat je daarmee minimaal evenveel water gebruikt als een vaatwasser. Maar wanneer je het een beetje plant wanneer je af gaat wassen, met beleid kopjes/glaswerk etc. gebruikt, kan ik iig aardig voordeliger met de hand afwassen dan met een "Truus". Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:22
BerichtOnderwerp: eeuwigheid

WILLEMIJN232 schreef:
Maar zie jij de Eeuwigheid ook als de hemel? Of is dat weer iets anders?
Hoor je mensen weleens zeggen: hij/zij is naar de eeuwigheid.....en dan kom je bij het moeilijke begrip eeuwigheid of hemel.....en hoe vul je dat in in het hier en nu......waarom zeggen mensen het is de hemel op aarde of ik ben in de zevende hemel? Ik vraag het me af, ik weet het antwoord ook niet.....

Ik zie de hemel als de woonplaats van God, waar Hij ook de zielen van Zijn overleden mensenkinderen laat komen. En de hemel, als verblijfplaats van God, is, volgens mij, eeuwig, net als dat God Eeuwig is. Aan Hem, en Zijn plaats, is nooit een begin geweest. Maar die hemel is uiteindelijk maar een tijdelijke verblijfplaats voor overledenen. Wanneer Christus terugkomt op aarde, mogen we met z'n allen wonen op Zijn vernieuwde aarde, waar de dood, zonde, verdriet, gebrek etc. niet meer zal zijn. Ook in Openbaringen lees je dat wanneer de Tijd van het Lam gekomen is, God weer onder de mensen zal wonen, in Zijn nieuwe Jeruzalem. Een plek, welke dan voor een ieder op die nieuwe aarde vrij toegankelijk zal zijn.

En over die uitdrukkingen "de hemel op aarde": ja, de hemel zál op aarde komen, op de Jongste Dag. Maar vooralsnog is dat wat wij "de hemel op aarde" kunnen noemen slechts een surrogaatversie van perfecte omstandigheden. We weten nóg niet beter. We kúnnen ook nog niet beseffen hoe het werkelijk zal zijn, wanneer Christus zal komen.

En die "zevende hemel" is een uitdrukking welke uit de Joodse Kaballa komt, een mystieke leer uit de Middeleeuwen, waar ze werkelijk geloofden in 7 hemelen. Telkens wanneer je een hemel verder bereikte, kwam je een trede hoger in het volmaakte, tot de volmaakte volmaaktheid in de zevende hemel, waar God en zijn engelen Zelf zouden wonen.
De Talmoed (Joodse wijsheid) en de Koran (Islam) kennen overigens vandaag de dag nog steeds meerdere hemelen, als soort groeiproces in volmaaktheid. Volgens mij is dat in strijd met wat de Bijbel ons leert, waaruit we de troost mogen putten dat, wanneer we sterven, we direct bij Christus Zelf mogen zijn.

Eeuwigheid..... ik denk dat we een eeuwigheid aan tijd nodig zullen hebben om de Eeuwige te leren kennen, en Hem te prijzen...... tot in Eeuwigheid! Knipoog smiley
Maar voor nu... kunnen we, denk ik, niet begrijpen wat Eeuwigheid is. Aan alles in ons mensenleven komt nu eenmaal een einde, en is een begin.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:16

PETRA373 schreef:
voorlopig effe neit meer te date... eehhhhh gênant, nog nooit meegemaakt, hij kwam niet opdagen... of hij zag me en dacht wegwezen Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Boze smiley

ma ja, dus ga ik nu maar me afreageren op me huishouden ofzo, zonde van me tijd. stom stom stom Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Oh, das balen, Petra Twijfelende smiley Twijfelende smiley
Sterkte ermee!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 13:14

ANNA415 schreef:
zei je BBQ-en?! Kwijlende smiley

Ik ga straks na een country fair EHBO-en. Geen idee wat er te zien is. Smiley die vol vragen zit
Verraste, verbaasde smiley Stoere mannen die van hun paarden afvallen, verzorgen? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley.....Er zijn mindere klusjes te bedenken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:50
BerichtOnderwerp: eeuwigheid

Ja idd, daar kom je als mens niet uit.
Wat ik daarin wel geloof, is dat God er altijd geweest is, en ook altijd zal blijven. En ook dat Hij Schepper van de tijd is. Op een door Hem bepaald moment is Hij kaders gaan scheppen, waarin een mens kan functioneren. Hij Wist tevoren al dat wij die kaders nodig hebben, evenals de dieren en alle planten, en met dat Hij het licht, de getijden, de zon, maan en sterren schiep, bepaalde hij ook die 24-uurscyclus waarin we vandaag de dag nog steeds functioneren.

Bijzonder daarin is dat dit bijna gelijktijdig geschapen moet zijn, en dus onmogelijk een kwestie van tig evolutionaire ontwikkelingen kan zijn, om zo perfect met elkaar in harmonie te kunnen functioneren, en daarmee bepalend te zijn voor heel veel processen in de verdere schepping.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:43
BerichtOnderwerp: wie weet waar het speed daten is en hoe laat het begint

Googlen wijst uit dat het morgenmiddag om 14.00 uur begint, in een Chinees restaurant (daten+diner), maar welke dat precies is, heb je waarschijnlijk bij jouw aanmelding/betaling per mail van CM ontvangen.
Succes!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Sterkte, Zee!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:15

Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur...... En dan dit te lezen... Heftig!

Israël.... Beloofd Land..... vol verdeeldheid...
Verlosser, kom toch gauw terug!!

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 10 mei 2013, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 18:00

Wat een heerlijk zomerse dag weer. Typisch ZON-dag
Blij mee! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 11:42
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Snert-weer......Twijfelende smiley Kwijlende smiley Twijfelende smiley Kwijlende smiley Twijfelende smiley Knipoog smiley

(zo, 2 topics tegelijkertijd beantwoord Coole smiley met zonnebril)

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 26 april 2013, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 april 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

PETRA373 schreef:
Blij om de bloeduitslag van een kind van me. het is pfeiffer, komt goed Lachende smiley

Fijn, Petra. En beterschap voor hem/haar! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 23:53

HEIDE936 schreef:
Ik ga nu weer heeel serieus doen.

Enne,laat niemand me aant lachen maken.
Die tijd heb ik gehad...

Heide? Verraste, verbaasde smiley Heb je het licht gezien? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 12:23
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

HEIDE936 schreef:
Dat langzaam op gang komen van de lamp is volgens mij de bedoeling
Het is ook voor een langzaam opgang komend verliefd avondje

Tot je beide in het volle licht zit van overtuiging het samen te willen?

of zie jij dat anders??

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
HEIDE!!!!! Spaarlampen zijn NIET romantisch..........daar kun je beter KAARSJES, OLIELAMPJES enzo voor gebruiken.............
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 12:21

HEIDE936 schreef:
Ja,jij kan makkelijk praten Steentje
Ik stond bijna te janken daar,het zweet brak me uit Engeltje smiley

Ohoh, de meeste spaarlampen zijn niet waterdicht...... Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 12:19
BerichtOnderwerp: Geen...of wellness?

Wellness is doorgaans erg lekker...... maar ook heel breed, met heel veel mogelijkheden.
Diverse al eens uitgeprobeerd, en dat was erg lekker. Zwaluwhoeve, Fontana, etc. Zelfs die knabbelvisjes zijn wel fun.Coole smiley met zonnebril

Maar wat voor "Wellness" ga je uitproberen, Heide?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 12:17

PETRA373 schreef:
Ik sta ze nog steeds allemaal te bekijken, bedenkende welke moet ik nu nemen? is de beste en eh 8 jaar, bij mij niet, ze gaan net zo snel kapot.
Ook komen ze langzaam tot gang, eerst zwak licht, later pas sterk licht.
ha ah en soms loop ik er echt trots mee weg, van dit is de goeie, deze gaat ook vast echt 8 jaar mee. nee dus
Twijfelende smiley

Oh heden, Petra........ dus bij jou gaat er voorlopig nog geen lampje branden, begrijp ik...... Clown smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van STEENTJE178
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 73 Volgende
Pagina 14 van 73