Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:36
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het kindje kiest als ze volwassen is in de vorm van het doen van belijdenis. Hiermee schaart ze zich achter de keuze van haar gelovige ouders en kiest zelf. Net zoals de ander zich laat dopen zodra hij/zij volwassen is. Hiermee stemt hij/zij ook in met de opdraag keuze van de ouders en kiest er zelf voor om bij God t ehoren.
Bij de kinderdoop erkennen we dat God ons roept en dat wij daarop antwoorden en zeggen dat wij en ons gezin bij Hem willen horen. Als gelovige ouders wil je dan je kinderen die je ontvangt van God ook bij Hem brengen en wij doen dit door middel van de kinderdoop, jullie door op te dragen.
IK denk dat we wel moeten onthouden dat dit een teken is en dat Jezus heel bewust zegt dat het om het geloof gaat.
En in de bijbel ( N.T. ) staan heel veel voorbeelden van mensen die genezen/opgewekt werden op grond van het geloof van de ander.
Het gaat dus altijd om het geloof. van jezelf of de ander die het dichtst bij jou betrokken is... |
Ik ken de leer van de traditionele kerk, ik kom er zelf uit! Maar ik heb altijd al mijn twijfels gehad over de kinderdoop. Het gaat daarbij n.l. om de inlijving in het verbond dat God met Abraham sloot. Er wordt gezegd dat zijn nageslacht bij dit verbond behoord. Als teken daarvan worden de jongetjes besneden. Maar wij vergeten dat wij, van oorsprong, niet tot Gods uitverkoren volk behoren. Dat is Israel en blijft Israel, Gods oogappel. Wij zijn uit de heidenen ... tenminste ..... ik heb geen joods bloed. Dat maakte dat ik toen ik mijn kinderen liet dopen (ik wist toen nog niet anders dan dat ik nu weet) het gedaan als een opdragen aan God, aan Hem terug geven wat ik van Hem had ontvangen.
Dit is mijn mening, en wees er van overtuigd dat ik niemand iets wil of kan opdringen.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op woensdag 2 februari 2011, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:23
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoe weet jij dat nu weer???? Ik hoop trouwens dat er geen slotje op het BZV topic komt...... |
Nee joh...tuuuurlijk niet!!!!!
Wij blijven lekker on-toppic.....geven geen sneren weg........wij zij gewoon gezellig.......toch ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:06
Onderwerp: Valentijnfeest
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Kreeg vandaag een mailtje, dat er nog 20 mannen gezocht worden voor het feest.
Wat moet ik met zo'n mailtje |
Prullebak.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ALOUS961 schreef: | ...de situatie in Egypte......wat zal het brengen.........mn vrienden daar die ik niet meer kan bereiken.........pffffffffffff |
Sterkte Alous
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:24
|
|
|
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ?? Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof. Op die manier heb ik mijn eigen kinderen laten dopen vroeger, niet omdat ze dan in het verbond zouden zijn, zoals het in formulier staat.
Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen. Helemaal mee eens Cross, dat woord steekt mij altijd.... Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap .....
Gebruikte vertaling: NBV
..[/quote]
Hele mooie heldere uitleg. Dankje wel !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 20:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het leek me helemaal niks dat BZV maar heb nu twee keer gekeken en vind het eigenlijk wel grappig. Leuk ook om naar DWDD te kijken waar Jan Mulder, die op de bekende wijze arrogant kritisch Nederland vertegenwoordigde, werd afgemaakt. En gelukkig dat niet een van de reclamezenders het uitbrengt en je continu gedwongen wordt naar reclame voor boernýoghurt te moeten kijken en zo..
Thomas, kijkt naar (de herhaling van) BZV |
Kijk kijk......hier worden we vrolijk van weer een schaap over de dam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:37
Onderwerp: Weer de SNEER ...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ze heeft ook uitgeslapen vandaag toch |
dacht het niet..... jij wel.....ik niet .....
oeps...herstel...na lezen op ander toppic.....zij ook uitgeslapen hahaha
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 31 januari 2011, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:36
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
DAYSPRING826 schreef: | Imke, wat afschuwelijk om dit van een afstandje te moeten zien en niets te kunnen doen. Het arme kind; zit hier letterlijk met kippenvel. Ik snap dat mensen er verschillende visies en denkbeelden op na kunnen houden, maar in mijn ogen wordt dit kind domweg de broodnodige medische zorg onthouden. |
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit kind in de loop van de tijd toch vooruitgang boekt. Ouders en kind zijn wel in gesprek met christelijke hulpverlening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:30
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het topic heet toch Weer de sneer Lijkt mij een goed voornemen voor iedereen.
ik weer de sneer hij weert de sneer wij weren de sneer ik weerde de sneer (niet) hij weerde de sneer (niet) wij weerden de sneer (niet) |
Marijan.....je bent scherp vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:32
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hele goeie vraag.......waar iedereen mee worstelt denk ik |
Precies, zo is het!!
En ondertussen wordt er heel wat af gebeden, gepraat en Bijbel gelezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:24
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Er zijn doden gevallen bij duivelsuitdrijvingen.........en als je belangrijke medicijnen weigert dan neem je ook het lot van je kind in je eigen hand.
Hoe ver moet je gaan in je tolerantie?? |
Wat zou je dan moeten doen in zo'n geval Leanne?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:50
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Een veel voorkomend probleem is het erkennen dat men ziek is... Vaak wordt de rol omgedraaid ...de ander die niet ziek is wordt door diegene die wel ziek is ziek verklaard!!! |
Ja dat kan ook voorkomen maar, dat is niet waar ik het hier over heb.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 31 januari 2011, 15:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:25
|
|
|
DAYSPRING826 schreef: | Ik zou bijna zeggen: vanzelfsprekend komt het van generatie op generatie voor! Van bijvoorbeeld schizofrenie/psychoses is bekend dat er een belangrijke erfelijke component is: als één van je ouders aan schizofrenie lijdt, is de kans dat je het zelf krijgt 10% (zonder die erfelijke belasting is dat 1%). Kwestie van genen.
Zo is er ook een genetische link ontdekt tussen het vóórkomen van psychoses/schizofrenie en autisme. In een familie die dichtbij me staat, is die link inderdaad zeer duidelijk.
Natúúrlijk mag je (moet je!) medicijnen gebruiken als je bijvoorbeeld in een psychose zit. Als je kanker, TBC of hartfalen hebt, laat je de medicijnen toch ook niet staan in afwachting van een wonder? Medicijnen slikken en op God vertrouwen gaan in mijn ogen prima samen.
Overigens vraag ik me oprecht af hoever je kennis van en ervaring met psychoses reikt als je je afvraagt of je niet beter kan bidden en vasten i.p.v. medicijnen slikken. Mijn schoonzusje heeft zo'n ernstige psychose doorgemaakt, dat ze die zonder medicijnen misschien niet eens overleefd had. Bovendien blijkt de (blijvende!) schade aan de hersenen alleen maar groter te worden naarmate de psychose langer duurt of onbehandeld blijft. Medicijnen zijn dus van het allergrootste belang bij deze ernstige psychiatrische aandoening! |
Mijn kennis van psychatrische zaken zijn beperkt. Maar ik ben het helemaal met je eens om medicijnen te gebruiken en daarbij op God te vertrouwen. Ik zelf geef altijd het voorbeeld van iemand met een gebroken been, daar blijft je niet bij zitten te bidden totdat de breuk door een wonder geneest, maar daarmee ga je naar het ziekenhuis om het laten gipsen. Ik stelde deze vragen omdat ik er, indirect door mijn werk, mee te maken heb. Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 31 januari 2011, 15:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik voel en geloof het niet zo Imke maar ik vind het wel een mooie getuigenis en je verwoordt het heel helder.......en voor jou heel waardevol..... |
Dank je wel .....zeer zeker heel waardevol voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb???? Als baby ben je gedoopt, de doop is een sacrament, iets heiligs bijna....maar dan laat je je later toch weer over dopen maar dat is dan toch eigenlijk niet nodig?????? Je hebt dat sacrament toch al gehad??? Dus Imke geen maar ben echt benieuwd hoe je dat ziet...... |
In mijn eerste reactie op dit toppic heb ik gezegd dat ik het super gaaf vond ....... dat ik ook gedoopt ben door onderdompeling. En dat ik verder mijn mond wilde houden omdat er al veel over gesproken is en er soms harde dingen gezegd gaan worden. Daar wil ik niet aan mee doen, vandaar dat ik mij verder niet in deze discussie wil mengen.
Ik reageerde toch omdat Marian519 zichzelf, volgens mij, erg tegensprak Ze zei….de doop is altijd een teken van God…..je KIEST daarmee dat je bij Hem wilt horen. Even daarvoor schreef ze dat ze als kind is gedoopt, en absoluut niet in zo’n zwembad wil. Daarbij zette ik dus mijn vraagtekens en mijn gesloten mond. Hoe kan een kindje kiezen…snap je??
Om toch heel in het kort te zeggen hoe ik het zie. Het is een geloofsdaad in navolging van Jezus. Door mijn onderdompeling heb ik heel symbolisch mijn oude leven door het water af laten wassen en ben ik opgestaan in een nieuw leven met Jezus! Mijn geloofsleven was een wettisch/dood geloofsleven en is door mijn doop levend geworden. Voor mij heeft dat alles te maken met duidelijke keuzes maken. Waar ga je voor…….voor Jezus of de wereld (lees....eigen ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:21
|
|
|
Het komt soms van generatie op generatie in families voor. Praat je dan over psych.ziekte, demonie of een vloek??
Want een vloek kan verbroken worden, maar wat als die vloek een psych ziekte is.....wordt die ziekte dan ook genezen?? en mag je dan wel medicijnen gebruiken of moet je door gebed en vasten wachten op het wonder dat God gaat doen. Een vloek wordt immers verbroken wanneer je daarom bid??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:25
|
|
|
AREND003 schreef: | Forum daarover ga ik niet lezen! Zo nietszeggend! Omdat iedereen dat kijkt moet ik het ook doen? Sorry, ik heb m'n eigen leuke leven! |
dacht toch echt een reactie van jou te zien bij dat toppic.....
en verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:20
|
|
|
AREND003 schreef: | Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel? Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan? |
Of je iets mist......?? Dat bepaal jij....en nee hoor je hoeft er niet over mee te praten, voor mij niet in elk geval.
Maar laat ons dat dan wel lekker doen en ga jij ergens anders spelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 21:51
|
|
|
Ik vond Frank wel errug ontroerend vanavond.......ach gut...... je zou hem gelijk een dikke knuffel geven....
Bij Annemarie was het nu een leuke gezellige boel, bij Marcel...tsja...wind en zand en Ksenia staat haar mannetje wel...
En Richard.......tsja....Richard.....heeft het een beetje onhandig aan gepakt
Oeps......vergeet ik Gijsbert......yep Leanne...ik denk ook dat hij voor blond gaat
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 30 januari 2011, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 15:11
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Absoluut niet laten dopen in zo'n zwembad...
en trouwens...ik ben al gedoopt...
volgens mijn moeder vond ik het helemaal niet erg..dat water in mijn toet.. ik huilde niet eens.. |
MARIAN519 schreef: | Het is symbolisch...Johannes doopte in de Jordaan en Jezus wilde door hem gedoopt worden, zodat God in Hem verheerlijkt werd..
De doop is altijd een teken van God...je kiest daarmee dat je bij Hem wilt horen.. |
ik had nog zo gezegd mijn mond te houden
oeps....taalfout herstellen
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 30 januari 2011, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 14:26
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Half 9 zondagavond, NCIS .... niks geen BZV |
geen eer meer aan die jongen te behalen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 14:23
|
|
|
SILVER916 schreef: | wat vinden jullie van de volwassendoop ?
zou jij je ook laten dopen in zo zwembad ? |
Ik vind het super gaaf !!! en ja ik heb het ook gedaan........in zo'n zwembad
en verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 00:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja, of..........................Cross kan niet wachten tot morgen. |
WILLEMIJN232 schreef: | Hij kijkt toch ook wel??????? |
Tuurlijk kijkt hij wel......denk ik.....daarom is hij vroeg naar bed vanavond dan is het sneller morgenavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 21:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Al die verschillende namen natuurlijk. Cross, ziet door de bomen het bos ............................niet meer |
Zou't dat zijn denk je ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 20:59
|
|
|
Wat nou Crossie...
Wil je er over praten.....??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 15:30
|
|
|
VISSER278 schreef: | Had al zo'n bruin vermoeden. Maar Richard.........pffffffff , laat hem eerst de spelregels nog ff doornemen! 't is gewoon schending van de men......sorry....BZV-rechten. en Annemarie........komt ie morgen ook nog aan bod? |
Ja ik hoop dat ze een beetje meer uit verf komt morgen. Naast al het zware werk zal ze toch ook die mannen een beetje moeten leren kennen.
En ik zag op een filmpje op de BZV-site dat Frank het ook ff niet meer weet.........
Nog 1 nachtje slapen..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 10:57
Onderwerp: contact verslapt ...
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Volgens mij laat dit zien, dat de ander er niet echt voor wil gaan. Dus ik denk dan; laten gaan, zonder er verder al teveel energie in te steken. Al is dat niet altijd makkelijk. |
Ja precies, dat denk ik ook. Het vonkje is niet sterk (of warm) genoeg om verder een vuurtje te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 10:53
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Nog 1 nachtje slapen...... |
VISSER278 schreef: | En dan??????????? |
....wat dacht je Visser....dan zitten de dames (en ook veel heren) weer gekluisterd aan de buis want..........boer Richard gaat meer vertellen en........ we willen natuurlijk weten of hij nog een dame overhoud aan dit avontuur
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zaterdag 29 januari 2011, 10:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 09:08
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Slaat ff nergens op hoor, maar hoe zit het werkwoord sneren eigenlijk in elkaar?
ik sneer hij sneert wij sneren ik sneerde hij sneerde wij sneerden
Ach, ik lijk wel een vakidioot. Kan ook aan 't tijdstip liggen of misschien aan 't wijntje, waarmee ik het begin van het weekend inluid. |
Hihi Marijan........je weekend begint goed geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 18:39
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
AARTJE289 schreef: | Ik vind het heerlijk dat jullie die links geven.
Zit te genieten van al dat moois.
Dank!! |
Ja mooi he.....is echt genieten
|
|
Naar boven |
|
|