ChristianMatch

Forum

Berichten van YES356
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van YES356
Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Fijn dat je reageert en mijn Knipoog smiley had gezien!

Ik denk dat het wel kan en mag! (overigens heb ik best leuk behang op mijn slaapkamer) Knipoog smiley en verkeerde gedachten dringen buiten mijn slaapkamer eerder op als daar binnen. Vooral nu het mooi weer is!
Waar het om gaat is denk ik. Dat als je vogels ziet vliegen daar kan je niets aan doen! Maar dat ze een nest gaan maken op je hoofd wel!
De intensie van mijn menig wat God van mij wil hierin over dit onderwerp is: Gebaseerd op wat ik weet van de Bijbel en van Gods Geest, geloof ik dat het niet per definitie verkeerd is om af en toe jezelf te bevredigen. Het kan immers een normale ontlading zijn van de hormonale spanning die zich om de zoveel tijd ophoopt in je lichaam. Vooral bij mannen is dat zo. Je hebt je hormonen niet zelf gemaakt, God heeft ze gemaakt. Daarom geloof ik niet dat het verkeerd is deze realiteit te erkennen en er samen met God gezond en ontspannen mee om te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 17:18

Mijn excuus aan jou Daaf voor mn korte antwoord “jammer” ik reageerde zo omdat ik teleurgesteld was omdat ik naar mijn idee mijn visie over wat de bijbel daar van vraagt en mogelijkheden geeft aan mij. Ik heb daarin bewust geen Bijbelteksten gebruikt maar ze zijn gebaseerd op wat ik Biddend en afhankelijk van God in de bijbel lees. En dat was:

Nergens zegt de Bijbel dat het verkeerd is om een bepaalde plaats van je lichaam aan te raken, daarvan te genieten en tot een orgasme te komen. Bij veel mensen is zelfbevrediging echter veel meer dan slechts een lichamelijke ervaring. De fantasie komt er vaak bij, en dan begeef je je in een heel ander gebied, waarover de Bijbel wel heel scherpe, waarschuwende dingen zegt.

Sommige mensen denken in de bijbel te lezen dat zelfbevrediging zowat het ergste is wat je met je lichaam kunt doen. Dat geloof ik niet, omdat de Bijbel dat nergens zegt. Het is niet gezond om krampachtig je lichaam te ontkennen en te doen alsof Gods schepping verkeerd is.

Door je seksuele verlangens te aanvaarden en God er volkomen in te betrekken, kunnen verkeerde gedachten juist geen invloed meer op je hebben. Ook zul je veel minder gekweld worden door onnodige schuldgevoelens. Je zult Gods liefde en begrip veel meer gaan ervaren. En dat is de vrijheid die Jezus je wil geven.

Als je God buiten je seksualiteit sluit, zal het altijd een leeg en donker gebied blijven, dat oorzaak is van schuld, schaamte en andere ziekmakende gevoelens. Hoewel God seks in de eerste plaats heeft bestemd voor de unieke relatie tussen een gehuwde man en vrouw, geloof ik met heel mijn hart dat God vol begrip is voor mensen die alleen zijn en die de hormonale drang naar bevrediging niet altijd kunnen weerstaan. Is het mogelijk om God te eren door zelfbevrediging? In zekere zin geloof ik van wel. Hij heeft immers ons lichaam gemaakt, met alles erop en eraan! Hij heeft ons gemaakt als seksuele mensen, met seksuele verlangens, en met hormonen die dat versterken.

Hij wil dat we ons hele leven aan Hem onderwerpen. Dus ook onze seksualiteit! God houdt van ons zoals we zijn , ook zonder je kleren... Hij heeft ons lief, naar geest, ziel en lichaam. God vindt ons lichaam niet vies!

Jij vond dat er veel meningen van mensen en te weinig van uit de bijbel gereageerd werd. Ik denk dat dat alle twee kan Bijbelteksten citeren en een visie hebben op het leven zonder daar direkt Bijbelteksten voor te hebben. Maar die viesie vanuit de hele bijbel te hebben. Als er dan Bijbelteksten voorbij komen dan wil ik altijd wel graag weten of die op de juiste plek en mannier geciteerd worden en of die gaan over het onderwerp. anders heeft het voor mij geen waarde En dat wilde ik graag van je horen

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 31 mei 2012, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:51

DAAF423 schreef:
@Yes,

Ik snap je vraag. Maar het gaat niet om mijn argumentatie maar wat Gods woord is. Hoe God hierover denkt. Daarom verwijs ik naar de bijbel in de hoop dat je de antwoorden daar zoekt.

Maar ik zal de vraag omdraaien: kan jij mij in de bijbel aangeven waarin staat dat sex voor het huwelijk wel mag of waar staat dat zelfbevrediging wel mag? Ik kan het niet vinden in iedergeval.

Gr
Daaf

Jammer!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:44

DAAF423 schreef:
@Roelande

Rom 14 is zeker een mooie tekst. Helemaal mee eens. Deze tekst geeft ook aan dat we beter naar ons eigen leven kunnen kijken dan naar het leven (lees fouten) van een ander.

Maar laten we de tekst niet als een vrijbrief zien om maar te leven zoals het ons goeddukt en bijbelteksten interpreteren zoals het ons uitkomt. Het is wel de bedoeling dat we onderzoek doen naar onze eigen levenswandel en onderzoeken (in de Bijbel) hoe God iets bedoeld heeft.

Gr
Daaf

Helemaal mee eens Daaf dat we de bijbel niet te pas en te onpas moeten gebruiken. Vandaar ook mijn vragen
[b]Je zin “'ontucht' heeft overigens een diepere betekenis.” En welk verband wordt deze zin gebruikt in dit hoofdstuk?
Welke problematiek speel de er die reden was voor het schrijven van deze brief?
En wat is de definitie van ontucht op deze plaats in in de bijbel?
Mag ik hier uit opmaken dat je zelfbevrediging ziet als ontucht en dat leest in dit hoofdstuk en het vers dat je citeert?
Gaat het in de Bijbelgedeelten over sex binnen een relatie of voor iemand die alleen door het leven gaat?[/b
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:25

Dat vind ik wel erg jammer dat je die vragen niet bandwoord! Het zijn wezenlijke vragen naar aanleiding van een argumentatie vanuit jou inzicht op de bijbel over dit onderwerp. Lijk me dat je die teksten weloverwogen hebt gebruikt. daarom is het van groot belang om de bijbel en zijn teksten goed en op zijn plaats te gebruiken en daar met zijn allen duidelijkheid over te krijgen vandaar mijn vragen aan jou. Dus zou die vragen graag beantwoord zien. Niet allen voor me zelf maar ook voor de mensen die meelezen en er hun weg met God in proberen te vinden. En niet in de laatste plaats om mogelijk God woord niet te kort te doen door het gebruik er van. daar kunnen we allen ons voordeel mee doen
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 15:08

Hallo Daaf
Je zin “'ontucht' heeft overigens een diepere betekenis.” En welk verband wordt deze zin gebruikt in dit hoofdstuk? Welke problematiek speel de er die reden was voor het scgrijven van deze brief? En wat is de definitie van ontucht op deze plaats in in de bijbel? Mag ik hier uit opmaken dat je zelfbevrediging ziet als ontucht en dat leest in dit hoofdstuk en het vers dat je citeerd? Omdat je de vet gedrukt hebt staan neem ik aan dat je dit belangrijk vind. Gaat het in de Bijbelgedeelten over sex binnen een relatie of voor iemand die alleen door het leven gaat?
Nog een zin die je citeerde:” want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.” die me aan het denken zette. Dus de bijbel is er duidelijk over dat mensen( kunnen) branden van begeerte. De praktijk van het leven wijst uit dat er veel mensen alleen door het leven gaan. Al af niet naar eigen keuze. En dan is het aan diegene die alleen is om daar Gods weg in te vinden om die” brand te blussen”. Het is niet iedereen gegeven “ maar gewoon te trouwen” en klaar is kees toch? Weg brand einde “probleem” dan geloof ik meer in mijn eerdere verhaal dat ik voorgaande schreef. Oa:” Als je God buiten je seksualiteit sluit, zal het altijd een leeg en donker gebied blijven, dat oorzaak is van schuld, schaamte en andere ziekmakende gevoelens. Hoewel God seks in de eerste plaats heeft bestemd voor de unieke relatie tussen een gehuwde man en vrouw, geloof ik met heel mijn hart dat God vol begrip is voor mensen die alleen zijn en die de hormonale drang naar bevrediging niet altijd kunnen weerstaan. Is het mogelijk om God te eren door zelfbevrediging? In zekere zin geloof ik van wel. Hij heeft immers ons lichaam gemaakt, met alles erop en eraan! Hij heeft ons gemaakt als seksuele mensen, met seksuele verlangens, en met hormonen die dat versterken. “
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 12:00

ROELANDE345 schreef:
He Daaf,

Welkom op het forum, goed dat je er gelijk in knalt hoor. Ben benieuwd naar je bijbelse onderbouwing over zelf bevrediging

Nergens zegt de Bijbel dat het verkeerd is om een bepaalde plaats van je lichaam aan te raken, daarvan te genieten en tot een orgasme te komen. Bij veel mensen is zelfbevrediging echter veel meer dan slechts een lichamelijke ervaring. De fantasie komt er vaak bij, en dan begeef je je in een heel ander gebied, waarover de Bijbel wel heel scherpe, waarschuwende dingen zegt.

Sommige mensen denken in de bijbel te lezen dat zelfbevrediging zowat het ergste is wat je met je lichaam kunt doen. Dat geloof ik niet, omdat de Bijbel dat nergens zegt. Het is niet gezond om krampachtig je lichaam te ontkennen en te doen alsof Gods schepping verkeerd is.

Door je seksuele verlangens te aanvaarden en God er volkomen in te betrekken, kunnen verkeerde gedachten juist geen invloed meer op je hebben. Ook zul je veel minder gekweld worden door onnodige schuldgevoelens. Je zult Gods liefde en begrip veel meer gaan ervaren. En dat is de vrijheid die Jezus je wil geven.

Als je God buiten je seksualiteit sluit, zal het altijd een leeg en donker gebied blijven, dat oorzaak is van schuld, schaamte en andere ziekmakende gevoelens. Hoewel God seks in de eerste plaats heeft bestemd voor de unieke relatie tussen een gehuwde man en vrouw, geloof ik met heel mijn hart dat God vol begrip is voor mensen die alleen zijn en die de hormonale drang naar bevrediging niet altijd kunnen weerstaan. Is het mogelijk om God te eren door zelfbevrediging? In zekere zin geloof ik van wel. Hij heeft immers ons lichaam gemaakt, met alles erop en eraan! Hij heeft ons gemaakt als seksuele mensen, met seksuele verlangens, en met hormonen die dat versterken.

Hij wil dat we ons hele leven aan Hem onderwerpen. Dus ook onze seksualiteit! God houdt van ons zoals we zijn , ook zonder je kleren... Hij heeft ons lief, naar geest, ziel en lichaam. God vindt ons lichaam niet vies!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 15:05

Tegen Gods geboden ingaan blijf voor mij iets wat lastig is.Zijn ze alle 10 gelijk? Is dat voor iedereen het zelfde? Vind God dat dat voor iedereen het zelfde gelden? Of kan dat ook verschillen per land? Cultuur, Provincie? Kerkelijke achtergrond? Leeftijd? Individu? Pikken wij er iets uit en maken we dat belangrijker dan een ander gebod? Als ik in mijn leven terug kijk en dan ook nog verder in mijn voorgeslacht. Dan zie ik dat ik dingen doe die vorige generaties tegen de wil van God en Zijn geboden in vonden gaan. Bv. Christenen vonden in een “ver”verleden het tegen de geboden van God om : Radio te luisteren,foto’s te maken,op zondag te reizen,voorbehoeds middelen te gebruiken,Tv te hebben,internet te gebruiken,mannen en vrouwen samen in een zwembad,
Ik den dat de meeste christenen nu wel radio luisteren,wel foto’s maken,op zondag wel reizen, wel voor behoedsmiddelen gebruiken, wel tv en internet hebben,en gemengd zwemmen geen probleem vinden. Is God veranderd? Als ik de bijbel lees denk ik het niet! Zijn de geboden veranderd? Ik denk het niet! Zijn wij en onze wereld veranderd ik denk het wel! Onthielden onze vorige generaties zich van dingen die misschien wel “mochten” ? Ik denk dat ze probeerden te leven naar wat God van hen vroeg en wat Hij hen wilde geven. Ik denk nee dus.Doen wij dingen tegen Gods geboden omdat onze voorgeslachten het lieten of deden op grond van de bijbel? Ik denk het niet. Geloof en de bijbel en de relatie met God is heel persoonlijk. En daarom om op mijn eerste zin terug te komen niet voor iedereen het zelfde. Ik kijk er dankbaar op terug dat ik in mijn voorgeslacht mensen heb (gehad) die dicht bij God en zijn geboden leefden. En dat doorgaven. Mijn kinderen zullen ongetwijfeld dingen gaan doen en laten die ik nu doe of laat op grond van wat God van mij vraagt. Maar ik hoop dat ze later net zo terug mogen kijken als ik. God veranderd niet! Hij gaat niet bij ons weg! Hij gaat met ons mee en kent onze wereld waarin we wonen en leven Wij kunnen bij hem weggaan! En dan blijft Hij op ons wachten. De wereld veranderd (zoals al de eeuwen door) en de christenen ook. Onze gezinnen zijn kleiner. Zijn we minder vruchtbaar geworden? Uit cijfers bijkt wat de gemiddelde leeftijd is wanneer jongeren voor de eerste keer sexueel contact hebben. Uit cijfers blijkt dat de groep mensen die geen sex heeft voor het huwelijk snel minder wordt. Ik las een stukje over Amerikaanse christenen “Een aanzienlijk aantal evangelische jongeren in de Amerikaanse staat Tennessee zegt uit geloofsovertuiging hun eerste kus te bewaren voor de huwelijksceremonie” christenen doen en laten dus denk ik dingen uit persoonlijke geloofsovertuiging in hun persoonlijke relatie met hun God. Ergens op het forum las ik “zijn er speciale christelijke hormonen” denk het niet!!(gelukkig niet) Er zijn wel christelijke normen en waarden en de norm bepaal je zelf in je persoonlijke relatie met Hem die je door en door kent. Omdat Hij mij en jou bedacht,gemaakt,en gewild en een plan met ons heeft. De 10 geboden aan ons heeft gegeven. Met daarnaast(gelijk) naar mijn idee het belangrijkste. God liefhebben boven alles. Van je zelf houden(liefhebben) en op die zelfde mannier (van daar uit) anderen liefhebben.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:24
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel

Mooi stukje Herman
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:50

HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Ik vind Ouweneel erg waardevol, ook in dit issue omdat het voor mij erg waardevol is om het onderscheid te maken tussen de "oude" en de "nieuwe" mens bij een christen -en dat zijn we hier toch allemaal- omdat dit het zondebesef duidelijk maakt. Gods Woord zegt dat sexualiteit iets voor in het huwelijk is. No discussion. En hiermee veroordeel ik niemand omdat ik weet dat het uit eigen kracht niet gaat, vandaar verwijzing naar de hulp van de Heilige Geest. Zonder de hulp van Gods Geest -die ons leidt- zitten we gauw fout want het vlees is zwak, erg zwak. "Hoe dichter een mens bij God leeft, hoe meer hij ook zal treuren over zijn zonden als hij in een ogenblik van onwaakzaamheid toch in de zonde valt. Dat principe is toepasselijk voor al de mistappen die wij doen.
God is duidelijk, erg duidelijk maar de misleiding is groot.
Ikzelf ervaar de kracht van onthouding (in een kennismakingsrelatie) en kan dit alleen maar aanbevelen aan alle (jonge) mannen.
[/i][/color]

Sorry Herman ik vind dit echt “als een olifant in de porseleinkast”
Olifant= de blauwgedrukte tekst(en) die ik heel mooi en leerzaam vind maar waarvan de directe persoonlijke (eigen ideeën) link naar het onderwerp van dit topic mij soms volledig ontgaat En afleid van de inhoud van dit onderwerp. Naar mijn idee komen deze mooie citaten onder een passend topic volledig tot hun recht, en lees ik ze graag
Porseleinkast= De reacties van mensen die zich kwetsbaar opstellen door zich “bloot” Knipoog smiley durven geven.
(moest ik ff kwijt)

Ps.Ik las een mooi stukje!

Uit een onderzoek bleek in 2008 dat driekwart van de praktiserende gelovigen seks voor het huwelijk geen probleem vindt. Dit laat zien dat christenjongeren zelf nadenken over wat goed en fout is. Ik neem aan dat ze niet bewust willen zondigen. Ze zien wat er in de maatschappij gebeurd en vragen zich vervolgens af of de Bijbel op het gebied van seksualiteit meer ruimte geeft. En om over seksualiteit te praten is meer ruimte nodig. Als die openheid ontbreekt heeft dat te maken met angst. En dat daar de meest nare en vreselijke dingen uit voort kunnen komen wordt wel ondersteund door onderzoeken seksualiteit binnen de christelijke wereld blijkt nu nog steeds omgeven met veel taboes. "Men vindt het nog steeds lastig hierover te praten, laat staan dat mensen hebben nagedacht over normen en waarden op dit vlak. Openheid is juist te bevorderen, zodat mensen hiermee ook naar hun voorganger of predikant kunnen gaan. Het feit dat er geen of bijna geen communicatie is, vormt voor stellen de grootste blokkade om een gezond en creatief seksueel leven te leiden en het risico een van de mooiste dingen die God in een relatie wil geven mis te lopen. Van jongeren kan je leren!

Amen

Laatst aangepast door
YES356
op dinsdag 29 mei 2012, 18:20
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:42

[b]Jol schreef:Maar goed... back on topic maar weer?

Lijkt me een strak!! plan Knipoog smiley

Ik vind het echt heel mooi om te lezen en te zien hoe mensen open ,persoonlijk,hun ideeën (over het onderwerp)delen. WAARDEVOL!!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:31

INGE721 schreef:
Een van de redenen waarom ik vind dat sex voor het huwelijk moet plaatsvinden is dat dat een goede manier is om te ontdekken of je ook lichamelijk bij elkaar past.
Je leert ook zien hoe je partner met je omgaat: lief, teder of dwingend....
Bindings angsten komen vaak bij echte intimiteit naar boven...
En, last but not least, als in je verkeringstijd de druk van het geen sex mogen hebben weg is kom je toe aan andere dingen. Heeeeel belangrijke zelfs: hoe vouw jij de handdoeken op? Waarom laat jij de knijpers aan de lijn hangen? Waarom gebruik jij geen bakpapier in de oven????
En helaas zijn deze dingen net zo ergerlijk en geven niet minder spanning in een relatie.

Leuk om te lezen en te laten bezinken! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:24
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Dat: eén "zot" kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. (=er zijn altijd wel vragen waar niemand het antwoord op weet)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 14:36
BerichtOnderwerp: PINKSTERBEDE

PINKSTEREN

Pinksteren, de Geest is daar!
Alweer zo’n prachtig Godsgebaar.
Wij geloven in de liefde,
Hoewel wij steeds weer velen griefden.

In dat huis in Israël
Kwam met het vuur Zijn Geest in tel.
Het Woord was God en daalde neer
Als Geest van onze Lieve Heer.

Nu eeuwen later Christus’ kerk
Nog altijd standhoudt, blijkt Zijn werk
Voorgoed te gaan de wereld door.
En daarom zingt Zijn kerk in koor:

Kom, Schepper, Geest, daal tot ons neer;
Houdt Gij bij ons Uw intocht, Heer.
Vervul het hart dat U verbeidt
Met hemelse barmhartigheid.

Schenk ons, o God, geloof en kracht;
Geef liefde ons, toon ons Uw macht.
Verlos ons als pijn in ons woedt;
Geef, Heer, Uw vrede ons voorgoed.

Terwijl de twijfel ons soms breekt
En ons de strijdlust dan ontbreekt,
Vinden wij toch telkens weer
Een nieuwe Levensbron: U, Heer!

Eenmaal komt ook voor ons de dag
Van vreugde, genezing, vrijheid, lach.
Dan klinkt het eeuwige loflied
Van elk die Uw genade geniet:

Rood is de avond als ’t zonlicht daalt;
In de dood hebt U hun lot bepaald.
Van alle einders, de verste kust
Vinden zij vrede, feest en rust.

E[/b]n wanneer het nacht gaat worden
Zal Zijn Geest de Trooster worden.
Zijn Geest zal spreken tot mijn Geest,
Dat eensklaps God mijn ziel geneest.

Nu wij hier Zijn komst gedenken,
Zijn Drie-eenheid ons indenken,
Nu komt ook voor ons de tijd
Met Hem mee te gaan in Zijn strijd.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 11:52

Fijn dat je mijn stukje GOED gelezen het. En dus mijn mening over het bovenstaande kent. Knipoog smiley Ik vind dit te makkelijk Misschien is het een idee om een topic te openen met “wat vind Willem J. Ouweneel ” Knipoog smiley Ik waardeer het meer dat mensen hun eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën hier neer zetten. Misschien kan je een stukje uit je eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën ( dat is wat de auteur vroeg en waar ik nieuwsgierig naar ben) “knippen plakken” Knipoog smiley persoonlijk vind ik dat waardevoller. Maar als de meeste mensen citaten als bovenstaande fijner vinden vind ik dat helemaal prima! Maar zou het wel jammer vinden van dit topic! omdat mensen hier open en eerlijk hun eigen verhalen ,ideen,gevoelens, en wat zij denken wat God daar van vind delen

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 28 mei 2012, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:18

GLORIA404 schreef:
ik wil ook wel reageren hierop.
ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. Knipoog smiley )
nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad...
maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten. Twijfelende smiley

iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens.....

Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:17

Ik had al aangegeven dat” ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. ”

Maar voor 1 keer laat ik me “verleiden”door een paar meiden van 53 en ouder Lachende smiley
1 Ik denk dat alle mensen er wat van vinden er iets mee gedaan hebben. Ongeacht hun leeftijd,(of je nu bv18 46 53 of 56 bent) en daar iets bij (over) voelen. Ik ook! Pv wil ik daar best meer over delen
2 Sex heeft voor mij een andere betekenis en inhoud/invloed dan(vergeef mij het hopeloos ouderwetse maar zo dicht bij mijn waarheid liggende bewoordingen) “de liefde bedrijven” Omdat dat het bedrijven van de liefde is het gaat dus van uit de liefde. Voor mij is dat het tegenovergestelde van lust,drift,ed ( dat plaats ik meer bij een one night stand)
3 Nee (maar dat kan ik met zo veel dingen niet. bv als ik bewust door rood ben gereden en daar mee de overheidsregels overtreed) is dat een excuus? Nee! Een constatering. En dan zwijg ik nog maar over de gedachten die we soms kunnen hebben. Zou God daar verschil in zien?
4 “ontladen” is beter dan “ontploffen”( niet alle mensen hebben de gave der onthouding ) sorry ik kom van Mars (Alhoewel Venus vulkanisch actief schijnt te zijn) daar kunnen haar bewoners met hun jaren ervaring vast meer over vertellen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:08
BerichtOnderwerp: Jezus zegt:

Ik zal de Vader bidden, en Hij
zal een andere Trooster zenden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 19:33

INGE721 schreef:
Nou yes, ga je gang en vertel het ons''''''
Haha Lachende smiley ik heb de antwoorden niet Smiley die vol vragen zit . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 14:31
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Lekker met een vriend aan het klussen geweest. Terwijl hij afgelopen zaterdag nog in zorgelijke toestand naar het ziekenhuis was vervoerd! Het klussen was al een mooi moment maar dat hij er weer “gewoon” Knipoog smiley was maakte het wel tot het mooiste moment van vandaag!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 14:20

De vragen lijken mij door de auteur heel duidelijk en persoonlijk al gesteld te zijn toch? Knipoog smiley
Nl:

1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 24 mei 2012, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 00:02
BerichtOnderwerp: Hoe verlies je 2 miljard Dollar in 10 minuten?

Geluk = Rijkdom Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:31
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..

haha good!! big brother watching me Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 11:55
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..

Het doel van kunst is niet het uiterlijk van dingen weer te geven, maar het innerlijk... dat is de echte werkelijkheid.

God maakte hele mooie “kunstwerken” die van de buitenkant vaak uitstalen wat er van binnen leeft.

Of probeer ik me nu te verschuilen achter een spreuk van een Grieks filosoof om (te veel) waarde te hechten aan “de buitenkant” ? (lees fotos op profielen te bekijken) Knipoog smiley Fotos zeggen voor mij veel. Staan vaak dingen bij op bv inrichting van iemands huis, huisdieren, zijn haar kledingstijl, hobbys,enz enz. die zeggen weer dingen over het innerlijk denk ik. Lachende smiley “men”zet niet zonder reden al of geen foto op zijn of haar profiel. Ik heb mijn afbeeldingen er niet opgezet met de hoop dat ze niet bekeken worden. Kwijlende smiley Ik kijk ook graag fotos. Knipoog smiley
Maar net als in een fotoboek vind ik de tekst onder een foto minstens zo interessant. Met de opmerking van Silvia ben ik het wel eens “het is geen vlees keuring hier”. In de hoop dat niet alle mannen een “inwendig onderzoek” ondergaan en er een diagnose wordt vastgesteld op basis van wat er in een profiel geschreven staat. Best een lang verhaal haha ik vind het uiterlijk van een vrouw best belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 01:46
BerichtOnderwerp: forum openbaar, jammer!

Vroeger in de gemeente waar ik heen ging toen ik erg jong was kwam ik langs een Koperen plaat waar in allemaal gaatjes waren geboord. Om de cv installatie van zuurstof te voorzien. Die gaatjes vormden een tekst en wel : een woord,in de juiste vorm, gesproken,is als gouden appelen in zilveren schalen

ps forum
` fo - rum («Latijn) het -woord fora, forums groep van deskundigen die een bepaald onderwerp in het openbaar bespreken en daarna ter discussie stellen; iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/forum

Ik zet me er voor in om gouden appelen in de schaal te leggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...

Zou je ook bang zijn als Hij er bij is? Hij is er bij! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:03
BerichtOnderwerp: forum openbaar, jammer!

Whahahahahahaha!!!!!!!! Even de wereld laten zien dat christenen ook humor hebben. Door bovenstaande teksten te posten onder het kopje” Forum openbaar,Jammer” Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:35

Ik stel mijzelf wel eens de vraag, of het voor God verschil zou maken ( als er dingen verkeerd zouden gaan/zijn) in zijn (en onze) ogen met:
sex voor een huwelijk.

Sex binnen een huwelijk.

Sex na een huwelijk.

Sex als je single bent.

(Gedachten,woorden en daden). En hoe daar voor mezelf mee om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:50
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17

Ik zie en lees de bijbel zo dat de verlossing (bekering) als DE grote verandering (de eerste bekering) is er bij is er de dagelijkse bekering. Dit is de dagelijkse strijd tegen de zonde, de beslommeringen en het zoeken van de dingen die de bijbel van mij vraagt(WWJD) . Of te wel: het afsterven van de oude mens (ons eigen ik)(verleden) en het opstaan van de nieuwe mens (die leeft voor God en voor de ander als zichzelf).(heden) Dit ronden we in dit leven nooit af.(toekomst) Wel is er sprake in de bijbel van een groei in kennis van de Here Jezus. Je wordt je meer en meer bewust van zonden en de noodzaak van de genade door de Here Jezus verdiend. Je ziet steeds duidelijker hoe het Evangelie zijn invloed zal hebben op alle terreinen van leven, denken en doen en hoe de Heilige Geest ons kracht geeft dit te realiseren.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 12:38
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?

De Boodschap in de dienst van deze zondag tussen hemelvaart en pinkstieren!

‘Al heeft Hij ons verlaten
Hij laat ons nooit alleen
Wat wij in Hem bezaten
is altijd om ons heen.’

Amen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van YES356
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 14 van 16