Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 17:20
Onderwerp: secret ambition
|
|
|
Ik wil toch een ding zeggen, Michael W. Smith heeft zijn achtergrond in het satanisme. Zijn tweede regel in dit lied, geeft al aan waar het om gaat. "Teaching new ways"....
Voor mij betekend de "New Age"..... Gooi het geloof van onze voorouders weg, ik kom met een "nieuwe weg"..... Dat is hetgeen dat deze artiest zegt....na ca. twee duizend jaar.....
Ik vind het geweldig hoe hij het christenwereld kan beïnvloeden met zijn gave....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 16:24
Onderwerp: secret ambition
|
|
|
His rage shaking the temple??? His hand healing on the seventh day(zaterdag)....
Ergens klopt er iets niet
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 25 januari 2011, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 10:43
Onderwerp: goed nieuws voor sommigen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Mijn abo op cm verloopt volgend weekend. Waarschijnlijk tot vreugde van sommigen verleng ik het niet.
In bijna vier jaar heb ik vele leden persoonlijk ontmoet. Daar zaten mensen tussen waar het contact mee zal blijven. Ook mensen die ik inmiddels alweer vergeten ben. Zelfs mensen die ik niet meer tegen hoop te komen.
Ik wens u allen ( dus ook de eikels onder u) een prettige voortzetting op cm. |
Het doet mij vreugde dat je stopt...grijns..., omdat je gemotiveerd en vertrouwen hebt om dingen te bereiken die anders moeilijk zijn.
Ik wens jou en Annette Gods vrede en zegen toe......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 19:53
Onderwerp: vurige preek
|
|
|
Hmmm, en dan gaat alles in rook op door het vuur....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 23 januari 2011, 19:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 19:35
Onderwerp: eerste date afspraak ,wat doen samen ?
|
|
|
SILVER916 schreef: | wat zou je doen op een eerste date afspraak ? |
Met spanning wachten op het moment dat ik in mijn auto kan stappen en er zo snel en op tijd er ben.....
Vervolgens kijken of de vlinders werken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 19:26
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ach erika; ik ben veel te bang dat geknuffel besmetting op zou leveren...... en dan raak ik misschien ook wel nóóóóit meer uitgeknuffeld, en dat moeten we nie hebben he? dus ik blijf maar zo ver mogelijk uit de buurt, dan, snappie? |
Besmeting Bij deze knuffels van mij Een vrouw welke niet geknuffeld wil worden "VREEMD".. grijns...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 23 januari 2011, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 21:59
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
[quote=DIKKIE717]ben je ook een "boeren-verstand-mama"
ik dacht dat jij ook een "gezond boeren verstand mamma" was, maar jij laat ze ziek spuiten ??? "ziek boeren verstand mamma" [quote]
Dit klinkt op een aanraking met 10000 volt of meer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:56
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En het niet toepassen ervan als ze niet meer toe te passen zijn, en dat verzin ik niet hoor, Jezus zetten de farizeeën al op zijn plaats en vandaag doen zijn volgelingen dat nog steeds met christenen die alleen maar naar de letter en de wet kijken. De tegenstellingen tussen Christus en de farizeeën van toen kun je niet 1 op 1 overzetten maar het principe er achter wel. Wetten uit een voorbije tijd moet je ook in het kader zien van de cultuur waarin ze spelen en vooral in het kader van de toenmalige sociale verhoudingen. Je kunt niet alles zomaar overzetten, kijk maar naar de eerdere beschouwingen over verkrachte vrouwen in Deuteronomium. Of zelfs naar het woord van Jezus: Slaven weest uw meester onderdanig. Iemand die nu voor slavernij is, kan geen Christen zijn. De betekenis dat mensen zich soms beter bij hun lot kunnen neerleggen, blijft bestaan. Voor God hebben we ontzag maar we hoeven geen angst meer te hebben. De wet is vervuld en we hoeven niet als christenen een leven lang bang te zijn of we misschien voorbestemd zijn. Geloof en vertrouwen hoort bij elkaar, geloof en angst niet.
Thomas |
Heb jij je wel eens verdiept in de "wetten" van OT??? Voor God zijn er tien geboden, daaraan verbonden zijn de wetten van Mozes, vervolgens zijn er wetten van mensen (Saduseeers en Faririzeeers). Waar praat jij over?
De Here Jezus, heeft de cerimoniale wetten van Mozes vervult. De straf (vloek) die op de zonde (overtreden van Gods 10 geboden) lag, is door Hem gedragen..... Tevens was Hij de eenmalige offer (het lam dat geslacht is) die zou komen vanuit de profeten in de OT.
Wij als moderne hiedense christenen, zijn vermengt met allerlei gedachten goed. Behalve de Joodse OT evangelie wordt aan de kant gegooid omdat men zegt het is niet meer voor ons. De Here Jezus zegt: hieraan hangt de ganse wet en profeten (de OT)... Die zit vast aan zijn eerste en tweede gebod....
Het is te vergelijken met een verzekering polis... De polis geeft aan wat je krijgt, de aanhangsel wanneer en/of voorwaardes.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:22
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | daarom zei ik ook 'tenminste'....3 is toch wel het minimum, als je effe rekent.
vier of meer is een orgie |
Ik doelde op de drie persoonlijkheids eenheid....Vader, Zoon en Heilige Geest. is trouwens ook een griekse gedachetn goed.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | God is goed en liefdevol maar Zijn grondpersoneel is soms om van te rillen. Dit soort kerken verdienen die naam niet. Geen wonder dat de mensen uit zulke kerken weglopen. Sinds wanneer is handelen uit liefde en vergeving een vorm van zelf aanpassen aan de Bijbel? God is echt geen omhooggevallen oudste of zelfvoldane ouderling. En zeker geen farizeeër die net als in bijbelse tijden vooral naar de letter van de Bijbel kijkt. Dit type mens is er helaas nog veel te veel in de kerk. Voor hen geldt: Wel de wet maar niet de liefde en laat de mens maar omkomen, als zij het vrome gelijk maar halen, wat doet het geluk van een gescheiden vrouw er dan nog toe he.
Thomas, leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort medechristenen. |
Je kunt niet alles onder de noemer van "genade" schuiven Thomas... Genade is het eeuwig leven, dat nog moet komen...
Voor God gaat het hierom, dat we een rein leven hebben met hem, naar zijn beeld wandelen en Zijn geboden bewaren in ons hart..... Het gaat erom dat we de OT als richlijnen kennen en weten om daarin een gelovige wandel houden zoals YHWH het bedoeld heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 18:51
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk dat mensen het niet om de techniek gaat bij het bespreekbaar maken van masturbatie, die techniek is echt bij een ieder wel bekend.
De vraagsteller gaat het er om hoe je met het gegeven dat je masturbeert, omgaat. Dat is heel wat anders lijkt me.
We zijn hier volwassen genoeg om dat goed te kunnen beoordelen en ik vind dat niemand het kan maken, laat staan het recht denkt te hebben om een dergelijke discussie af te kappen. Dat maken we als volwassenen zelf wel uit. En de redactie kan altijd ingrijpen, in deze discussie ook.
Als mensen met dit soort problematiek zitten in relatie tot het christendom, dan moet dat gewoon aangekaart kunnen worden. CM is niet alleen een forum voor bange oude mensen die bij elke benoemen van seksualiteit verkrampen maar een forum van bewust levende christenen, die de werkelijkheid kennen, onder ogen zien en daarover willen spreken. Wie dat niet aankan, leest het gewoon niet. Overigens kan niemand een tekst aanwijzen die masturbatie afwijst. Bij Onan gaat het om ongehoorzaamheid middels een coïtus interruptus en niet over masturbatie.
Thomas, bange mensen zorgen niet voor gerechtigheid. |
Wat is beter mastuberen of overspel plegen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 18:39
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Kijk een vrouw naar mijn hart....ehhh
Weet je als christen moeten we minder met de materiële dingen bezig houden ....ook wij als mannen moeten minder zielig gaan doen van ik heb maaaaaaaaaaaar een klein miezerig karretje ...zo worden we nooit aantrekkelijk bij het vrouwvolk.........dus mannen sta in het leven ...goed in je velletje en het komt allemaal goed....
Leonardusssssssssss |
Exo 20:17 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os(tractor), noch zijn ezel(min cooper), noch iets, dat uws naasten is.
Hetgeen dat iemand ontvangt van God, is goed en van jezelf... God vraagt niet om minder te zijn als een ander....
Exo 23:12 Zes dagen zult gij uw werken doen; maar op den zevenden dag zult gij rusten; opdat uw os(tractor) en uw ezel(auto) ruste,
1Ti 5:18 Want de Schrift zegt: Een dorsenden os zult gij niet muilbanden; en: De arbeider is zijn loon waardig.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 21 januari 2011, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 01:02
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Dit artikel staat op het refoweb en de Dominee komt uit de Gereformeerde Gemeente en toch merkte ik wel dat er enige ruimte was in zijn artikel. Let wel ik ben niet van de Gereformeerde Gemeente. Lees voornamelijk het begin van zijn artikel. Ik begrijp wel wat je met Jezus bedoeld maar ook God kan een toornig God zijn en dat vergeten wij weleens door alleen te benoemen dat God liefde is, daarmee wil ik wel er bij aangeven dat er ook vergeving mogelijk is. Het gaat er niet om wat wij denken maar wat Hij denkt en dat vergeten we maar al te makkelijk.
Leonard |
Er is zeker wel ruimte in de artikel, begrijp je topic nu ook beter.... ik ben met je eens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 00:40
Onderwerp: 29 Febr. Film avond (Drenthe)
|
|
|
ANITA324 schreef: | Hallo .....,
29 Februari wilde ik thuis een film avond houden. Vanaf 15 uur ben je al welkom gezellig kopje thee/koffie drinken. Tegen 18 uur warm eten van een oerhollands stampotje Na het eten ontspannen voor de buis.
Mocht je dit gezellig vinden geef je dan hier of via de mail bij mij op.
Groetjes,
Anita |
Hey lieve Anita bestaat 29 februari wel dan??? dit jaar??? 1 maart ben ik wel vrij, ik laat je weten of ik kom...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 21 januari 2011, 00:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:40
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Gezellig! Er komt steeds meer uitbreiding.. :)
Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem |
waar blijven de mannen/vrouwen voor het mooie stukje noordelijk Nederland???? Het gaat om de gezelligheid met elkaar..... Anders moet ik congrueren met vier mannen ....grijns.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 21 januari 2011, 00:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 23:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | ff de boel op scherp zetten he... ( de discussie bedoel ik ) |
het neigt mij ook om scherp te stellen.....laat het over aan een ander.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 20 januari 2011, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:58
|
|
|
Tja, er ontgaat mij iets in dit verhaal of bewering...
Waar staat de Here Jezus dan voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:29
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Pas maar op als een vrouw op dreef raakt is ze niet meer te stoppen....hihi
Leonard |
Ik pas alleen op wanneer een vrouw gaat "dweilen"....praten in zich zelf dan.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 20 januari 2011, 22:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het topic stoort mij niet, praat er gerust over als je die behoefte hebt... nen zwijg als je hier niets mee hebt. Iedere discussie heeft zn deelnemers, voel je je bij deze discussie niet geroepen als deelnemer, doe dan niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet??
Wel vraag ik mij af waar de redactie de grens stelt...
Er word best veel over *sex voor het huwelijk* gesproken op dit forum...
Maar.... en nu komtie.... (overdrachtelijk gezien dan, he )
Uitgaande van het feit dat masturbatie een sextechniek is, gaat dit een weg in die dit forum nog niet heeft bewandeld..
What is next?? -Alleen anale sex gehad, dus toch nog maagd? - Orale sex, is dat ook sex? ( ivm sex voor t huwelijk)
Kweenie.. maar enige duidelijkheid van de redactie is wel gewenst in deze |
Even een schepje boven op Piet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:57
Onderwerp: Nieuwe club
|
|
|
AMGELA759 schreef: | Ik wil een club oprichten voor mensen die geen relatie hebben, en wel graag een relatie zouden willen hebben.
Ik zou 1x per maand willen afspreken in een leuk zaaltje, en gezellig met elkaar praten, koffie drinken, etc, evt met goede muziek.
Van daaruit kunnen we evt uitjes plannen.
Hoe meer mensen hoe leuker.....
Omgeving 078. |
Nou, ik vind het leuk om anderen te leren kennen, dat werkt hier op cm heel goed doormiddel van zelf georganiseerde uitjes van de cm leden zelf welke de gave ook daarvoor hebben.....
Althans dat is mijn ervaring.....het is voor mij niet een must om een relatie te moeten willen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:27
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Schuldgevoel ?? Generatiekloof ?? of glijden we af in onze normen en waarden ....ben het met o.a. Chat en Gibby eens en we moeten stoppen, want soort dingen horen niet op CM. Als je vragen hebt kun je ze ook op het refoweb stellen....
Leonard |
Wat is er dan mis mee???? Want dat is de vraag.... Of horen wij als christenen de schijn hoog te houden
Zelf heb ik iemand leren kennen op cm, welke plotseling met een boek van kamasutra aan kwam zetten, waar ik niet van wist wat ik er mee moest. Vroeg aan mij welke standje ik niet prettig vond. Dat van een christen vrouw..
Op seksueel gebied zou ik man nummer vijf zijn geweest....
Wat is dan beter? Dat zijn ook dingen waar men op CM mee te maken heeft....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 20 januari 2011, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:20
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ehhh ....mmm...Kwebbelkous jij hannah ...eerst de vraag naar de toestand van het gebit ....maar verklaar nader ...een mond vol tanden volgens de boys en een kwebbeltje ...kan gezellig worden op de groooote heide. |
Pas maar op, af en toe glijd het (kunst)gebit achter in de strot..... sprakeloos...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:13
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik snurk niet; ik zaag een heel bos om........
(joepie, mag ik uit bed en buiten spelen???) |
Zaag alles maar om, behalve mij.....grijns...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 16:21
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ze is niet op d'r mondje gevallen, dus met het gebit zal het ook wel in orde zijn .... |
mondvol tanden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 13:40
Onderwerp: kanker
|
|
|
EVA685 schreef: | Mar, het is vreselijk, zij had ook nog kinderen thuis Laten we bidden voor troost en kracht voor ze. |
Inderdaad, het is vreselijk moeilijk voor de kinderen op jonge leeftijd een moeder te verliezen. Gebed voor hun is zeker nodig, het legt een arm van de Heer om hun heen. Het "huilen staat mij nader......" ze had al signalen geuit op de forum....
Ze is thuis waar ze naar verlangde......
Gods genade is genoeg in het diepste strijd in iemands leven....het eeuwig leven.... Zij gaat ons voor wanneer de Heer weer terug komt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 02:23
Onderwerp: kanker
|
|
|
EVA685 schreef: | Ik zag haar helemaal niet meer op CM Maakte me erg zorgen, had haar gemaild, hoorde nooit wat terug, het was een flinke moedige vrouw. Wat is dit vreselijk vlug gegaan, er zijn geen woorden voor Rust zacht lieve Piekie. |
He, het bericht van haar overlijden voelt als een speer die door mij heen gaat... Heb er ook geen woorden voor....ben er stil van....
|
|
Naar boven |
|
|